eitaa logo
خبرگزاری پلیس نجف آباد
1.3هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
858 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آيين بصيرت (بررسي عملكرد عوام و خواص در برابر حضرت علي عليه السلام)(۱) تعريف خواص خواص از دانشمندان، سياستمداران، روساي قبايل، بازرگانان، ثروتمندان، نويسندگان، اديبا و پهلوانان تشكيل مي شود. ممكن است گروه بندي خواص در جامعه ها و دوران هاي گوناگون متفاوت باشد. يعني به فراخور شرايط اجتماعي هردوره، تركيب گروه خواص تفاوت پيدا مي كند. در اين بين، اهل سياست و انديشمندان يك جامعه هميشه در گروه خواص جاي داشته اند. طيف هاي مختلف خواص در هر رتبه و طبقه اي كه باشند، در اين امر مشتركند كه مي توانند با تأثيرگذاري بر افكار عمومي، روند تغييرات اجتماعي را كند كنند يا شتاب بخشند. در دوران حضرت علي عليه السلام، گروه هاي ياد شده از نقش سياسي ـ اجتماعي ويژه اي برخوردار بوده و هركدام به نوعي در حذف ايشان از مقام خلافت يا به خلافت رساندن حضرت مشاركت داشته اند. ويژگي هاي خواص مهم ترين ويژگي هاي خواص عبارت اند از: 1 ـ الگوسازي رفتار خواص به دليل قابليت تأثيرگذاري آنان، براي مردم به صورت الگو در خواهدآمد. از آن جا كه كوچك ترين كردار خواص در جامعه خود به خود ترويج مي يابد، آنان مي توانند پايه گذار روش هاي پسنديده يا ناپسند اجتماعي باشند. اگر انديشمندان و زمام داران يك جامعه به سوي اشرافيت و تجمل گرايي روي آورند، اين امر به زودي به صورت فرهنگ عمومي در سطح جامعه پديدار مي شود. كساني كه از تمكن مالي برخوردارند، خود را با اين فرهنگ هماهنگ مي كنند و ديگران به فقر و فروپاشي بنيان هاي خانوادگي دچار مي شوند. اميرالمؤمنين علي عليه السلام در نامه اي به «عثمان بن حُنيف» اين گونه فرمودند: اَلا وَ اِنَّ لِكُلِّ مأمومٍ اِماما يَقْتَدي بِه وَ يَسْتَضِي ءُ بِنورِ عِلمِه. آگاه باش هر پيروي را امامي است كه از او پيروي مي كند و از نور دانش وي روشني مي گيرد.1 همان گونه كه امامانِ هدايت گرداريم، امامان گمراهي و ضلالت نيز داريم و عوام جامعه كه توان مندي هاي لازم را براي امام شدن ندارند، به ناچار مأموم خواهند بود. 2 ـ تأثيرگذاري بر افكار عمومي خواص از آن جا كه در بين مردم، محبوب يا منفور هستند، مي توانند با سخنان خويش جامعه اي را به حركت درآورند و منشأ خيرات بسيار شوند. در تاريخ، حوادث بسياري از اين ناحيه رقم خورده است. چه بسيار جنگ هايي كه رزمندگان دچار ملامت و خستگي شده اند، ولي با يك سخنراني، نيرويي دوباره گرفته و دشمن را در ميدان كارزار به شكست كشانده اند يا در نقطه ي مقابل، نيروهاي مستعد و آماده را با خواندن آيه هاي يأس، زمين گير كرده اند. با نگاهي به يك نمونه ي تاريخي در دوران امام علي عليه السلام، اهميت اين نقش را در مي يابيم. بعد از نقض پيمان طلحه و زبير و فتنه انگيزي اين دو، حضرت علي عليه السلام صلاح ديدند كه براي سركوبي آنان از مردم كوفه كمك بگيرد؛ زيرا كوفه تنها سنگر علي عليه السلام در عراق به شمار مي رفت. علي عليه السلام محمدبن ابي بكر را به همراهي محمدبن جعفر به كوفه فرستاد و به ايشان نامه اي داد تا درخواست كمك امام را به گوش مردم كوفه برسانند. در اين بين ابوموسي اشعري كه والي كوفه بود، به مردم مي گفت: اَلْقُعُودُ سَبيلُ الآخِرَةِ وَ الْخُرُوجُ سَبيلُ الدُّنيا. در خانه نشستن، راه آخرت و قيام، راه دنياست. با اين موضع گيري غلط ابوموسي، نمايندگان امام بدون هيچ نتيجه اي به مدينه بازگشتند. امام بار ديگر ابن عباس و مالك اشتر را فرستاد. ابوموسي اين بار چنين گفت: هذِهِ فِتْنَةٌ صَمّاءٌ، اَلنّائِمُ فيها خَيرٌ مِنَ اليقْظانِ وَ اليَقْظانُ خيرٌ مِنَ القاعِدِ وَ القاعِدُ خَيرٌ مِنَ الرّاكِبِهِ وَ الرّاكِبُ خَيْرٌ مِنَ السّاعِي. اين شورشي است كه انسان خوابيده در آن بهتر از بيدار است و بيدار بهتر از نشسته است و او بهتر از ايستاده و او بهتر از سوار و سوار بهتر از ساعي است. سپس افزود: شمشيرها را در غلاف كنيد. اين بار نيز نمايندگان امام پس از سعي و تلاش فراوان، با نااميدي كوفه را ترك كردند. امام علي عليه السلام اين بار فرزند ارشد خود؛ امام مجتبي عليه السلام و صحابي بزرگ پيامبر؛ عمار ياسر را به كوفه اعزام نمود. اين دو با سخناني مهيج و كوبنده در مردم ولوله اي انداختند كه تلاش هاي ابوموسي را بي تأثير كرد. به دنبال آن نزديك به دوازده هزار نفر براي جهاد آماده شدند و خانه و زندگي خود را براي پيوستن به امام علي عليه السلام ترك گفتند.2 .💥جنگ نرم و دشمن شناسی خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
آيين بصيرت (بررسي عملكرد عوام و خواص در برابر حضرت علي عليه السلام)(۲) 3 ـ احترام اجتماعي خواص هر جامعه به طور معمول داراي احترام و اكرامند. البته اقشار جامعه يك دست نيستند. در نتيجه هر فردي براي همه ي افراد جامعه محترم نخواهد بود، ولي در مجموع، خواص چنين موقعيتي دارند. اين احترام و موقعيت مي تواند به عنوان يك تيغ دولبه، اثري مثبت يا منفي داشته باشد. بعضي از خواص براي حفظ احترام و وجاهت خود، در وقت نياز با سهل انگاري در وظيفه ي الهي و اجتماعي خويش از انجام آن سرباز مي زنند. بعضي ديگر نيز با درنظر گرفتن مصالح اجتماعي از اين موقعيت اجتماعي به سود جامعه بهره مي برند و منشأ خير مي شوند. 4 ـ برخورداري از قدرت و امكانات خواص جامعه به دليل برخورداري از قدرت و امكانات ويژه و نفوذ كلام، مي توانند با برهم زدن معادله هاي سياسي، معادله هاي جديدي را جايگزين كنند. معاويه بن ابي سفيان در اين زمينه توانست با قدرت حكومتي و تسلط بر بيت المال، بسياري از افراد جامعه را به رشوه خواري، خيانت و سودجويي عادت دهد. حالت هاي پنج گانه ي خواص خواص در زمان حضرت علي عليه السلام، طيف هاي متفاوتي را از نظر واكنش به مسايل جاري حكومت تشكيل مي دهند.آن چه در تصميم گيري و عملكرد آنان نقش دارد، انگيزه هاي دنياطلبانه يا آخرت گرايانه ي ايشان است. با يك تقسيم بندي مي توان خواص آن دوران را به پنج گروه تقسيم كرد: 1 ـ كساني كه دل به آخرت داده اند و با برخورداري از بصيرت و تشخيص وظيفه ي الهي خود در اين راه گام نهاده اند. مالك اشتر، عمار ياسر و مقداد از اين گروه قلمداد مي شوند. 2 ـ عده اي كه در گرو آخرت دارند، ولي در عمل بي تفاوت هستند. اينان از وظيفه و نقش خود آگاهي لازم را ندارند؛ نه طرفدار اميرالمؤمنين علي عليه السلام هستند و نه طرفدار معاويه. 3 ـ افرادي كه دل به آخرت داده اند، اما از بصيرت كافي برخوردار نيستند. آنان در مواقع حساس نه تنها تصميم هاي صحيح نمي گيرند بلكه باحرف هاي ناسنجيده، وضع را بدتر و جناح حق را دچار تزلزل مي كنند. 4 ـ برخي كه اميال دنيايي، چشم شان را كور كرده ومغناطيس پرجاذبه ي دنيا، عقربه ي وجودي آنان را به سوي خود كشانده است. اينان ممكن است از دسته هاي مختلفي تشكيل شده باشند. گروهي حق را مي شناسند، ولي دنياطلبي، اجازه ي عملكرد صحيح و به هنگام را به آنان نمي دهد. گروهي نيز از قوه ي تشخيص حق و باطل بي بهره هستند و برايشان تفاوت نمي كند كه حق چيست و باطل كيست؟ 5 ـ گروهي كه خصلت هاي ناروا نظير كينه و حسادت، آنان را از تصميم گيري صحيح باز مي دارد. در فصل هاي آينده، نقش و مصداق هركدام از اين گروه ها را دزمان حضرت علي عليه السلام بررسي خواهيم كرد. 1ـ نهج البلاغه، نامه ى 45.2ـ فروغ ولايت، ص 390 به بعد با تلخيص. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچه ها تا با ناملایمات زندگی روبه رو نشوند.. شجاعت ، تلاش و خوش بینی را نمی آموزند... بچه ها باید سختی بکشند رفاه از موانع رشد است.... خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
📣 هشدار کلاهبرداری در خصوص ارائه کارت هوشمند بیمه خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 کلیپ/ انواع هپاتیت در کودکان کدام کودکان در معرض خطر ابتلا به هپاتیت قرار دارند؟ خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
🔴 🔶 فضای جلوی خانه‌ها و مغازه‌ها حریم خصوصی نیست و قرار دادن موانع جلوی درب مغازه یا خانه و ممانعت از پارک خودروها (پارک = پنچری) غیرقانونی است مگر آنکه آخر آن مسدود باشد. ⚖ ماده ۲۴ قانون مدنی: ▫️هیچکس نمی‌تواند طُرُق [راه‌ها] و شوارع [خیابان‌ها] عامه و کوچه‌هائی که آخر آنها مسدود نیست را تملک نماید. خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
20.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گویند نیست از شب یلدا درازتر... پیداست اینان داغ عزیز ندیده اند 💔 که بدانند بدون عزیزت هر شب مثل یلدا طولانی میشه برات🥀🖤 یلدا بی تو نیست💔 رسول حسینی ✅ خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﻫﺎﯼ ﺳﻪ ﺷﻬﯿﺪ ﮔﻤﻨﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻓﻦ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺷﻬﺮ ﻣﯿﺒﺮﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺣﯿﺎﻁ ﯾﮏ ﻣﺴﺠﺪ ﺑﻪ ﺧﺎﮎ ﻣﯿﺴﭙﺎﺭﻧﺪ ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻫﻤﺴﺎﯾﮕﯽ ﻣﺴﺠﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻓﻠﺠﯽ ﺩﺍﺷﺖ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻭ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﻪ ﺷﮑﻮﻩ ﺑﺎﺯ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺤﻠﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﮐﺮﺩﯾﺪ ﺑﻪ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﺍﺯ ﻓﺮﺩﺍ ﻗﯿﻤﺖ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﺎ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻣﯿﺂﯾﺪﻭ.. ﺷﺐ جوانی ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺑﺶ ﻣﯿﺂﯾﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﻣﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺳﻪ ﺷﻬﯿﺪ ﻫﺴﺘﻢ، ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﯾﻢ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺳﻢ ﻫﻤﺴﺎﯾﮕﯽ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺍﺯ ﻣﺎ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﺒﺮﺍﻥ، ﺷﻔﺎﻋﺖ ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﺭﺍ ﭘﯿﺶ ﺧﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ ﺍم ﻭ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﺧﺪﺍ ﺍﻭ ﺷﻔﺎ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﯾﺎﻓﺖ. ﺑﻠﻨﺪ ﺷﻮ ﻭ ﺑﺎﯾﺴﺖ ﻭ ﺳﻪ ﺑﺎﺭ ﺻﻠﻮﺍﺕ ﺑﻔﺮﺳﺖ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﮐﻦ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﺧﺪﺍ ﺷﻔﺎ ﯾﺎﺑﺪ . ﻭﻗﺘﯽ ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﺷﻔﺎ ﯾﺎﻓﺖ ﺑﺪﺍﻥ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﻣﻦ ﻓﻼﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻗﺒﺮ ﻭﺳﻄﯽ ﺁﺭﻣﯿﺪﻩ ﺍﻡ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﺎ ﺩﺭ ﮐﺎﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﻓﻼﻥ ﻣﺤﻠﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﺎﻡ‌ ﭘﺪﺭﻡ ﻓﻼﻥ ﺍﺳﺖ ﺧﺒﺮ ﻣﺤﻞ ﺩﻓﻨﻢ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﺮﺳﺎﻥ. ﺯﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻭ ﺷﻔﺎﯼ ﻓﺮﺯﻧﺪﺵ ﺭﺍ ﻣﯿﺒﯿﻨﺪ ﻭ ﯾﻘﯿﻦ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺁﺩﺭﺱ ﻣﯿﮕﺮﺩﻧﺪ. ﺑﻪ ﮐﺎﺷﺎﻥ ﻣﯿﺮﻭﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﭘﺪﺭ ﺷﻬﯿﺪ ﻣﯿﮕﺮﺩﻧﺪ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﻭ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﻤﯿﮑﻨﻨﺪ ﻧﺎﺍﻣﯿﺪ ﺑﺎﺯ ﻣﯿﮕﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍﯼ ﺟﺎﺩﻩ ﭘﯿﺮﻣﺮﺩﯼ ﺭﺍ ﻣﯿﺒﯿﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﯿﭙﺮﺳﻨﺪ ﮐﻪ ﻓﻼﻥ ﮐﺲ ﺭﺍ ﻣﯿﺸﻨﺎﺳﯽ؟ ﭘﯿﺮﻣﺮﺩ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﺪﻫﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﻫﺴﺘﻢ ، ﺁﻧﻬﺎ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﭘﯿﺮﻣﺮﺩ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﯿ ﭙﺮﺳﻨﺪ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺍﯼ؟ ﻣﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺗﻮ ﮔﺸﺘﯿﻢ ، ﻣﺮﺩ می گوﯾﺪ ﮐﻪ ﺩﯾﺸﺐ ﺧﻮﺍﺏ ﭘﺴﺮﻡ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻦ ﮔﻔﺖ ﭘﺪﺭ ﺟﺎﻥ ﻓﺮﺩﺍ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺧﺒﺮﯼ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﻧﺪ . ﻣﻦ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺁﻣﺪﻡ ﻭ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺧﺒﺮ ﺑﻮﺩﻡ. و آن کسی نیست جز 🌹شهید سید میرحسین امیری خواه 🌹 ✅ خبرگزاری پلیس نجف آباد
🌺 شب یلدا ؛ فرصتی مغتنم برای با هم بودن، درکنار هم بودن در دنیای فردی شده دیجیتالیِ امروزین است و یادکنیم از حافظان امنیت و شهدای پلیس که آرامش و آسایش این روزهای ما مرهون آنان است. خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
عکسی زیبا از شب های کویر مرنجاب آران و بیدگل ✨ ستاره‌های گمشده 🌌 شب‌های زیبای خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 کلیپ متفاوت شب یلدا السلام علیک یا اباصالح المهدی ♥️ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🤲🏻 برای سلامتی وفرج مولا(عج) دعاکنید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌸 أللَّھُمَ ؏َـجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🌸 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌✅ خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
📿التَّوَدُّدُ نِصْفُ الْعَقْلِ 🟤اظهار محبت و دوستى با مردم نيمى از عقل است» ✍اشاره به اين است كه كارى است فوق العاده عاقلانه و منظور از «تودد» اين است كه كارهايى انجام دهد كه نشانه كمال محبت و دوستى باشد، در مشكلات به يارى آنها بشتابد و در برابر كارهاى ناروا به هنگام قدرت به جاى انتقام جويى عفو كند و با چهره گشاده با مردم روبه رو شود، در برابر آنها تواضع كند، سخنان آنها را بشنود و به آنها احترام بگذارد. نهال دوستى بنشان كه كام دل به بار آرد درخت دشمنى بركن كه رنج بى شمار آرد 📘 خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
✍ چرا یمن دیروز به قطعنامه ضد ایرانی سازمان ملل رای مثبت داد مگه یمن کشور دوست ما نیست؟! بعد از اعتراضات مردمی یمن و خروج علی عبدالله صالح به آمریکا به بهانه درمان در سال ۲۰۱۲ منصور هادی با حمایت ریاض و توافق احزاب یمن به عنوان دومین رییس جمهور یمن معرفی شد! حوثی ها که ناراضی بودن ۲ سال بعد وارد صنعا میشن و کاخ ریاست جمهوری رو تصرف میکنن و منصور هادی هم استعفا میده و از طرف حوثی ها در حصر خانگی قرار میگیره اما شبانه به عدن فرار میکنه! حوثی ها مجدد حمله میکنن و منصور هادی رو شکست میدن و اونم مجبور میشه به عربستان فرار کنه و همونجا بمونه! همین‌ موضوع باعث میشه عربستان به بهانه برگردوندن منصور هادی به قدرت ۸ سال با یمن و بخصوص حوثی ها درگیر جنگ بشه! بعد از اتفاق آرامکو و تمایل عربستان به آتش بس منصورهادی با فشار عربستان مجبور به عزل نماینده دائم یمن در سازمان ملل و جایگزینی عبدالله السعدی که شدیدا با حوثی ها و ایرانیها دشمن هست و مهره عربستان و آمریکاست به این‌ سِمَت میشه! نهایتا منصور هادی خودش هم با فشار عربستان مجبور به استعفا میشه و اعلام‌ میکنه تمام قدرت و اختیاراتش رو به یک‌گروه ۷ نفره به ریاست رشاد علیمی واگذار کرده و بر همین اساس هم این گروه ۷ نفره تحت عنوان "دولت انتقالی" که تحت حمایت عربستان و امارات و آمریکا قرار دارن تمام مسئولیت اداره یمن رو برعهده میگیرن! حوثی ها زیر بار نمیرن و بعد از ائتلاف با کنگره ملی خلق یمن، دولتی رو با اسم "دولت نجات ملی" تحت حمایت ایران تشکیل میدن! حالا دیگه موضوع روشن شد... دولتی که پدر اسراییل رو درآورده و کشتی ها رو توقیف میکنه ، دولت نجات ملی هست که یحیی سریع سخنگوی این دولته! دولتی هم که در سازمان ملل علیه ایران رای داده دولت انتقالی هست که تحت حمایت عربستان و آمریکا و امارات هست! سازمان ملل دولت انتقالی رو قبول داره چون اختیاراتش رو از رییس جمهور مثلا قانونی خودش یعنی منصور هادی گرفته! اما دولت نجات ملی(حوثی ها) مورد تایید سازمان ملل نیست و به رسمیت نمیشناسنش! بنابراین دولت نجات ملی یمن اصلا کرسی در سازمان‌ ملل نداره که بخواد علیه ایران رای بده که اگه کرسی داشت حتما به نفع ایران رای میداد و این رای مثبت علیه ایران مربوط به دولت انتقالی هست که دشمن حوثی هاست. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
💢 اگر متوجه تصاویر نامناسب در گوشی فرزند خود شدیدچکار باید بکنید؟ سه مرحله برای برخورد مناسب وجود دارد: 💡مرحله اول: تصاویر را حذف کنید قطعا فرزند شما متوجه خواهد شد که شما این کار را انجام داده اید. 💡مرحله دوم: اگر باز تکرار شد تصاویر را حذف کنید و به صورت کنایه تذکر بدهید نه مستقیم که مثلا متوجه تصاویر شده اید. 💡مرحله سوم: اگر باز تکرار شد تصاویر را حذف کنید و تذکر جدی بدید و محدودیت برای استفاده ایجاد کنید و برخورد را سخت تر کنید. دقت داشته باشید در وجود رفتارهای نامناسب کودکان نباید حرمت ها شکسته شود و حریم مادر و فرزندی از بین برود. چون وجود این حریم خودش بازدارندگی دارد و اگر از بین برود فرزندان جَری تر می شوند. . خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
⛔️ هیچ‌ وقت در اتاق فرزندتان تلویزیون اختصاصی قرار ندهید. با این کار نه‌ فقط پای کارتون ، بلکه پای انواع و اقسام سریال‌های بزرگسالان را هم به زندگی آن‌ها باز کرده‌اید. ✅ موقع خوردن غذا هم تلویزیون را خاموش‌کنید. ⏪ سن کمتر ، زمان کمتر اگر فرزندتان بین 2 تا 5 سال دارد زمان استفاده از تلویزیون و سایر وسایل ارتباط‌جمعی را به کمتر از یک ساعت در طول روز برسانید. ⚠️ استفاده از وسایلی که مانیتور دارند ، مثل تلویزیون ، برای بچه‌های زیر ۱۸ ماه ممنوع است ، مگر اینکه پای ویدئو چت با پدر یا مادر در میان باشد. خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
14.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 این را حتما با خانواده تماشا کنید جا داره با اینکه شاید قبلا این کلیپ زیبا رو دیده باشید چندبار دیگه ببیند و باز نشر بدید خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | گوشه‌هایی از سفر رهبر معظم انقلاب به کرمان با لباس مبدل پس از زلزله دی ماه ۱۳۸۲ شهر بم 📢 جمعی از مردم استان‌های کرمان و خوزستان صبح شنبه دوم دی‌ماه ۱۴۰۲ با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد. ❤️ این دیدار که در ایام سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود ، مطابق روال دیدارهای عمومی اقشار مختلف مردم استان‌های کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌باشد. 🗓 بازنشر به مناسبت دیدار مردم کرمان با رهبر معظم انقلاب ✅ خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
✨﷽✨ ✅ ده ويژگی باعث ده بلا ! ✍حضرت پيامبر خدا (ص) فرمود: هنگامی که ده ویژگی در امّت من پیدا شود، خداوند آنها را ده‌‌گونه عذاب می‌‌‌‌‌کند: گفتند: ای رسول خدا، آن ده ویژگی چیست؟ فرمودند: هنگامی که کم دعا کنند (نسبت به دعا بی اهتمام شوند) بلا نازل می‌‌‌شود، و هنگامی که صدقه دادن را ترک کنند، مریضی‌‌‌ها زیاد می‌‌‌شود، و هنگامی که زکات را ترک کنند، مرگ و مير چهارپایان زیاد می‌‌‌شود، و هنگامی که حکومت ستم کند، آسمان از باران دریغ می‌‌‌کند، و هنگامی که در ميان آنها زنا زیاد شود، در ميان آنها مرگ ناگهانی زیاد می‌‌‌شود، و هنگامی که ربا زیاد شود، زلزله زیاد می‌‌‌شود، و هنگامی که بر خلاف حکم خدا، حکم کنند، دشمنانشان بر آنها مسلط می‌‌‌شوند، و هنگامی که پیمان خدا را بشکنند، خداوند آنها را به کشتار مبتلا می‌‌‌کند، و هنگامی که کم‌‌‌فروشی کنند، خدا آنها را با قحطی مؤاخذه می‌‌‌کند. 🔺سپس رسول خدا (ص) این آیه را خواندند: بواسطه اعمال و کردار خود مردم، فساد در خشکی و دریا پدیدار گشت، تا بعضی از آنچه را انجام داده‌‌اند به آنها بچشاند، شاید که از راه خلاف بازگردند. (الروم: آیه 41) 📚 جامع الأخبار ، ص 509 ، ح1420 خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
 ✅ آيين بصيرت (بررسي عملكرد عوام و خواص در برابر حضرت علي عليه السلام) مسئووليت هاي عوام و خواص حضرت علي عليه السلام در خطبه ي «قاصعه» درباره ي وظيفه ي عوام و خواص و عبرت گيري از امت هاي پيشين اين گونه مي فرمايد: فَاِنَّ اللّهَ سُبحانَهُ لَمْ يَلْعَن القُرونَ الماضِي بَيْنَ اَيديكُمْ اِلاّ لِتَرْكِهِمْ الاَمرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهيَ عَنِ المُنْكَرَ فَلَعَنَ اللّهُ السُّفَهاء لِرُكُوبِ المَعاصي وَ العُلَمآءَ لِتَركِ التَنّاهي. خداي سبحان مردم روزگاران گذشته را از رحمت خود دور نساخت مگر براي ترك امر به معروف و نهي از منكر. پس خدا بي خردان را براي نافرماني و خردمندان را براي ترك بازداشتن ديگران از گناه لعنت كرد.1 علي عليه السلام در اين فراز از خطبه ي «قاصعه»، عوام وخواص را از عذاب الهي بيم مي دهد و نزول عذاب را نتيجه ي انجام گناهان و ترك نهي از منكر از سوي خواص مي داند؛ زيرا امر به معروف و نهي از منكر، ابتدايي ترين وظيفه ي خواص است. در خطبه ي «شقشقيه» نيز حضرت علي عليه السلام اين گونه مي فرمايند: اَما وَ الّذي فَلَقَ الحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ لَولا حُضُورُ الحاضِرِ و قِيامُ الحُجّةِ بِوُجُودِ النّاصِر، وَ ما اخََذَ اللّهُ عَلي العُلَماءِ اَلّا يُقارُّوا عَلي كظَّةِ ظالِمٍ ولا سَغَبِ مَظْلوُمٍ لَاَلْقَيْتُ حَبْلَها عَلي قارِبِها وَ لَسَقَيتُ آخِرَها بِكَأْسِ اَوَّلِها وَ لَاَلفَيتُمْ دُنياكُم هذِهِ اَزَهَدَ عِنْدِي مِنْ عَفْطَةِ عَنْزٍ!. سوگند به خدايي كه دانه را شكافت و جان را آفريد، اگر حضور فراوان بيعت كنندگان نبود و ياران، حجت را بر من تمام نمي كردند، و اگر خداوند از علما، عهد و پيمان نگرفته بود كه در برابر شكم بارگي ستمگران و گرسنگي مظلومان سكوت نكنند، مهار شتر خلافت را بر كوهان آن انداخته، رهايش مي ساختم و آخرت خلافت را به كاسه ي اوّل آن سيراب مي كردم. آن گاه مي ديديد كه دنياي شما نزد من از آب بيني بزغاله اي بي ارزش تر است.2 علم پيام آور آگاهي است و عالم وظيفه دارد در برابر ناهنجاري هاي اجتماعي و سياسي بي تفاوت نباشد. در غير اين صورت، بروز وقايع ناگوار در جامعه ي اسلامي دور از ذهن نيست. از رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله نقل شده است: مَنْ كَتَمَ عِلْما مِمّا يَنْفَعُ اللّهُ بِه في اَمْرِ النّاسِ اَمرِ الدِّينِ اَلْجَمَهُ اللّهُ يَومَ القِيامَةِ بِلَجامٍ مِنَ النّارِ. هركس پنهان كند دانشي را كه خداوند به وسيله ي آن براي مردم در امر دين نفع مي رساند، پروردگار در روز قيامت، دهان بندي از آتش بر دهانش خواهد زد.3 حضرت علي عليه السلام نيز مي فرمايد: اَعْظَمُ النّاسِ وِزْرا اَلْعُلَماءُ المُفْرِّطُونَ. عالم غير متعهّد، سنگين بارترين مردم در روز قيامت است.4 آري، اگر مردم در سقيفه، احاديثي را كه از ناحيه ي پيامبر اسلام در وصف حضرت علي عليه السلام شنيده بودند، براي يكديگر تذكر مي دادند و كتمان نمي كردند، آن اتفاق نمي افتاد. ✔️منابع: 1ـ نهج البلاغه، ترجمه محمددشتى، ص 397.2ـ همان، ص 49.3ـ الحكم الزاهرة، ج 2، باب ما اخذ اللّه على العلما، ص 29.4ـ تصنيف غرر و دررآمدى، ص 48، شماره ى 239 نرم و شناسی خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
✅ نقش رسانه در تبيين دفاع و هجوم فرهنگی به روز بودن زبان رسانه جامعه که مجموعه اى از انسان هاى زنده آن را شکل داده اند، آهنگى از رشد و حرکت را در درون خود دارد؛ زیرا حرکت، رشد و پویایى از ویژگى هاى موجود زنده است. انسان که با اراده و اختیار خود حرکت مى کند، همواره درصدد بهبود بخشیدن به شرایط خود است. ازاین رو، این حرکت خواه ناخواه نیازها، خواست ها، هنجارها و طبیعت هاى متفاوت و متحرکى در جامعه پدید مى آورد. تعامل هاى فرهنگى میان جامعه ها به طور طبیعى خواسته هاى آنها را به یکدیگر پیوند مى دهد. مهم تر اینکه رقیب هایى براى رسانه در زمینه تأثیرگذارى بر فرهنگ، خواست ها و نیازهاى جامعه پدید مى آورد که این امر سبب مى شود، شرایط و زبان آن همواره در حال تغییر قرار گیرد. اینکه این تغییرات تا چه اندازه مثبت و مفیدند و با هنجارهاى دینى و نیازهاى فطرى بشر هم خوانى و تناسب دارند، موضوع بحث ما در این جا نیست، سخن این است که، داشتن زبانى مناسب و به روز براى انتقال مفاهیم و اطلاعات، در تاثیرگذارى بر جامعه نقش اساسى دارد. ترکیب نظام هاى کابلى و ماهواره اى نمایانگر تحول هیئت جدیدى از انتقال فرهنگى است، هیئتى که به شکلى بارز با نظام هاى سنتى پخش تلویزیونى تفاوت دارد. تا آن جا که به آینده قابل پیش بینى مربوط مى شود، محتمل است که این هیئت جدید با نظام هاى سنتى سخن، تصویر پراکنى هم زیستى کرده و گستره پیوسته رو به افزایشى از کانال ها را براى افرادى که همچنان به دریافت بخش مهمى از مواد مورد تماشاى خود از طریق شبکه هاى سنتى ادامه مى دهند، فراهم سازد. در دراز مدت، ترکیب نوظهور نظام هاى کابلى و ماهواره اى مى تواند، تأثیر مخربى بر سازمان صنایع رسانه داشته باشد.1 چنان چه رسانه نتواند خود را با شرایط روز سازوار کند، از چند زاویه اشکال هاى اساسى براى آن پیش خواهد آورد. نخست اینکه جایگاه خود را به عنوان رسانه برتر از دست خواهد داد و هرگز نخواهد توانست آن را بازیابد. دیگر آنکه میان نسل ها، شکاف فرهنگى ایجاد خواهد کرد؛ یعنى در حوزه فرهنگ نسلى که با زبان رسانه انطباق و هم سازى دارد، از نسلى که به زبان دیگرى سخن مى گوید، جدا خواهد شد. سوم آنکه رسانه هاى جانبى هم چون مطبوعات و کتاب ها که بتوانند خود را به زبان روز نزدیک تر کنند، از او پیشى خواهند گرفت. چهارم آنکه در عرصه فن آورى دچار عقب افتادگى خواهد گردید. نرم و شناسی خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
✅ نقش رسانه در تبيين دفاع و هجوم فرهنگي استفاده از حقیقت در کنار واقعیت تقابل حقیقت با واقعیت ، از دیرباز اندیشه بشر را به خود سرگرم کرده است و درگیرى ها و گفت وگوهاى بسیارى را در میان اندیشمندان و صاحبان فکر و عمل پدید آورده است. این کشمکش اثرهاى بسیارى نیز بر جامعه هاى بشرى بر جاى گذاشته است. آرمان گرایى و عمل گرایى، نظام بایدها و هست ها، استقرا در برابر قیاس و به طور کلى مجموعه بسیار مفصل از دو سویه بودن این نوع نگرش به جهان، همواره موضوع پرسش و اشکال بوده است. نقل شده هنگامى که ابن سینا و ابوسعید ابوالخیر که یکى فیلسوف و دیگرى عارفى بزرگ بود، با هم رو در رو شدند، سه روز با هم گفت وگو کردند و سرانجام ابوسعید گفت: «ما هر کجا رفته ایم، این کور با عصاى خود بدان جا آمده است» و ابن سینا گفت: «هر چه ما پیدا کرده ایم، این شخص پیش تر دیده است». این داستان، نمونه اى نمادین از این مسئله است. این امر در نگرش دینى به گونه اى دیگر است. در این حوزه، حقیقت فراتر از این تعریف هاست و فرض بر آن است که انسان ها در واقعیت زندگى خویش، باید چنان رفتار کنند که سرانجام به حقیقت و حق مطلق، یعنى ذات پاک الهى، تقرب پیدا کنند. این امر با آرمان گرایى و عمل گرایى که مربوط به چپ مغزى و راست مغزى است1، متفاوت است.آرمان گرایى و عمل گرایى نتیجه دو گونه نگاه به یک حقیقت است که هر کدام مى تواند در جایگاه خود کارآمد و پذیرفتنى باشد. رسانه باید میان این دو نوع نگرش، تعادلى لطیف و ظریف برقرار کند تا بتواند همه مخاطبان با بینش هاى گوناگون جذب کند، ولى باید حقیقت اصلى را نیز در سر لوحه و برابر دیدگان خویش قرار دهد. حقیقت دین، مى تواند هر دو طیف را سیراب کند و رویکردهاى متفاوت فرهنگى و تمدنى آنها را پاسخ دهد. جدا کردن حقیقت ناب از پیرایه هاى آن کارى دشوار است که به غیر از توان کارشناسى بالا، تقوایى را مى طلبد که با آن بتوان نور را از ظلمت، حق را از باطل و خیر را از شر باز شناخت.2 این همان تفاوت آدمى با دیگر آفریده ها است. رسانه بى گمان باید در این زمینه پیشگام باشد و تفاوت خود را با رسانه هاى دیگر که درحوزه اى میان این ویژگى در رفت و آمدند، آشکار و برجسته کند. این مزیت رقابتى رسانه دینى است. نرم و شناسی خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
 ✅ عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه قسمت۱ پيشينه تاريخي تهاجم فرهنگي تهاجم فرهنگي، پديده اي نو و تازه نيست كه در قرن بيستم و با پيروزي انقلاب اسلامي به وجود آمده باشد، بلكه پيشينه اي به درازاي تاريخ دارد. برخلاف پندار ماده گرايان و برخي روشن فكران مادّي؛ جنگ تاريخ، جنگ اقتصادي و تضاد طبقاتي نيست، بلكه همه جنگ هاي تاريخ، جنگ فرهنگي و جنگ اقتصادي و ارزش ها بوده است.1 مبارزه پيامبران الهي با مظاهر استكبار و طاغوت ها در طول تاريخ، نبرد دو فرهنگ بوده است: فرهنگ متعالي حق مدار و فرهنگ باطل. فرهنگ حق، بينش توحيدي، اعتقاد به آزادي و آزادگي انسان ها از زنجير معبودها و طاغوت هاي بيروني و خواهش ها و هوس هاي دروني و برپايي قسط و عدل در جهان را ترويج مي كند. در مقابل، فرهنگ باطل دربردارنده دوگانه پرستي، بردگي و بندگي انسان ها، اسارت در دام بت هاي گوناگون، پيروي از هواهاي نفساني و حاكميت جور و ستم است.2 سرنوشت پيامبراني چون نوح، ابراهيم، موسي، عيسي، لوط، هود، شعيب و صالح كه در قرآن كريم بدان ها اشاره شده است، اين حقيقت را تأييد مي كند. بنابراين، تهاجم فرهنگي چيزي نيست كه امروزه به عنوان شيوه اي جديد به كار رود، بلكه در طول تاريخ بشر به شكل هاي گوناگون عليه انبياي الهي و حركت هاي انقلابي به كار گرفته شده است.3 در تاريخ پر فراز و نشيب اسلام، دشمن بارها از اين ابزار استفاده كرده كه داستان غم انگيز و عبرت آموز مسلمانان در اندلس، نمونه اي از اين تهاجم است. تجديد حيات فرهنگي (رنسانس) در غرب و ظهور انديشه و فرهنگ جديد، ملاك ها و ارزش هايي را عرضه كرد كه با فرهنگ و ارزش هاي جامعه هاي ديگر، تفاوت اساسي داشت. پيشرفت فن آوري و ايجاد تمدن صنعتي در غرب، به گسترش ارزش هاي نوين كمك كرد و اين فرهنگ جديد، زمينه را براي ظهور قدرت هاي سرمايه داري و نظام كاپيتاليستي فراهم آورد. قدرت هاي جديد غربي كه براي استحكام و گسترش نظام سرمايه اي خود به منابع دست نخورده نياز داشتند، به استعمار سرزمين هاي جهان دست زدند و كشورهاي آفريقايي و آسيايي را زيرسلطه خويش گرفتند. پيدايش استعمار، دگرگوني هاي اجتماعي و فرهنگي گسترده اي را در سرزمين هاي زيرسلطه پديد آورد. استعمارگران غربي براي تثبيت سلطه خود بر سرزمين هاي جديد، به زدودن موانع فرهنگي در كشورهاي زيرسلطه خود پرداختند. ساختن مدرسه ها به سبك غربي، وارد كردن كالاهاي ساخت فرنگ و راه انداختن جريان هاي سياسي و مذهبي از جمله اقدام هاي آنان براي مقابله با فرهنگ بومي است. آشنايي جوامع گوناگون شرقي از جمله سرزمين هاي اسلامي با تحولات غرب و نيز نفوذ عناصر آموزش ديده در مراكز تصميم گيري حكومت ها و بي خبري رهبران اين كشورها، زمينه را براي نفوذ فرهنگ غرب آماده ساخته. انديشمندان و نويسندگان سرزمين هاي اسلامي نيز كه پيشرفت هاي علمي و اجتماعي غرب بر آنان سخت تأثير گذاشته بود، مبلّغ فرهنگ جديد غربي شدند. جور و ستم حاكمان، فساد درباريان و طبقات بالا، ورشكستي اوضاع اقتصادي و اجتماعي از يك سو، زمينه را براي تحول فراهم و از سوي ديگر، راه را براي نفوذ سازمان هاي غربي مانند: فراماسونري باز مي كرد.4 پس از تجزيه امپراتوري عثماني، بسياري از سرزمين هاي اسلامي به صورت كشورهاي جديد و بر اساس ناسيوناليسم شكل گرفتند و استعمار غرب به طور غير مستقيم، به گسترش فرهنگ خود در اين كشورها پرداخت. در اين شرايط، جريان هاي اصلاح طلب كه خواهان دگرگوني هاي اجتماعي و سياسي بودند، زمينه رشد پيدا كردند. برخي از اين جريان ها وابسته بودند و برخي ديگر به صورت خودجوش و تنها تحت تأثير دگرگوني هاي جهان غرب، به اصلاح طلبي گراييده بودند. گفتني است در بيشتر كشورها به ويژه كشورهاي اسلامي، اين مسأله با مبارزه ضد استعماري همراه بود. توده مردم اين كشورها بيشتر به مبارزه با استعمار و استقرار عدالت تكيه داشتند، ولي رهبران و روشن فكران آن به دمكراسي و آزادي مي انديشيدند. تمامي روشن فكراني كه درس خوانده غرب بودند يا با آن فرهنگ آشنايي داشتند، به تقليد از رنسانس، خواستار تحول فرهنگي و مذهبي در جامعه اسلامي خود بودند. غرب نيز به چنين جريان هايي دامن مي زد يا خود، چنين جنبش هايي را به راه مي انداخت. بايد دانست مهم ترين مانع بر سر راه غرب براي نفوذ در سرزمين هاي اسلامي فكر ديني و فرهنگ اسلامي بود كه هيچ گونه نفوذ فرهنگي، اقتصادي و سياسي غرب را تحمل نمي كرد. به طور كلي، اصلاح طلبان را مي توان در سه گروه دسته بندي كرد: 1. اصلاح طلباني كه دين جديدي را عرضه مي كردند. فرقه هايي مانند: قاديانيه در هند، وهابيت در عربستان و بهايي گري در ايران كه مي توان تمامي آنان را «وابسته» دانست. نرم و شناسی خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
✅ عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه قسمت۲ پيشينه تاريخي تهاجم فرهنگي 2. روشن فكراني كه اساسا رنگ مذهبي نداشتند و اصلاح طلبي آنان بدين معني بود كه دين را مانع هرگونه تحول و پيشرفتي مي دانستند و خواستار حذف دين از همه شؤون اجتماعي ـ سياسي بودند. در ايران، افرادي مانند آخوندزاده و ميرزا مَلْكُم خان از اين گروه بودند. 3. كساني كه به تلفيق ارزش هاي جديد غربي و فرهنگ اسلامي معتقد بودند و ستيز با مذهب را روا نمي دانستند. به طور كلي، هر سه گروه معتقد بودند كه براي رسيدن به قافله تمدن و پيشرفت مي بايست تحولي فرهنگي، در جامعه صورت گيرد. آنان چاره اين كار را در دين پيرايي مي دانستند و از شعار سه گانه فراماسونري؛ يعني آزادي، برادري و برابري هواداري مي كردند.5 فرهنگ و تمدن غرب پس از رنسانس، با اصالت دادن به انسان و ترويج اومانيسم، در صدد نفي مذهب ها و فرهنگ هاي غير غربي برآمد. نظريّه پردازان و انديشمندان غربي به ويژه صاحب نظران علوم اجتماعي و تربيتي با طرد دين باوري و آموزه هاي آسماني كوشيدند انسان را جاي گزين خدا و دانش را به جاي دين و مذهب معرفي كنند. آنان حتي دين را زاييده ترس و جهل بشري و افيون جامعه معرفي و دوران مكتب هاي آسماني را پايان يافته قلمداد كردند. غربيان براي گسترش حاكميت اقتصادي شان بر ديگر كشورها و به دست آوردن منابع و منافع بيشتر كوشيدند با تحريف و مسخ فرهنگِ ديگران، آنان را از خود بيگانه و بي هدف كنند و فرهنگ غربي را در ميانشان حاكم گردانند. آنان براي رسيدن به اين هدف، با به كارگيري ابزارها و روش هاي آشكار و پنهان و با ترس و وحشت افكني ، زمينه گسترش فرهنگ غرب را در سطح جهان فراهم آوردند. با اين حال، بايد گفت فرهنگ غرب با وجود دست آوردهاي شگرف و حيرت انگيز فني و تكنولوژي اش نتوانسته است نابساماني هاي فكري و رواني بشر را پاسخ گويد. انسان سرگشته و نگران معاصر، بيش از هر زمان ديگر از ابتذال فرهنگي و سقوط مباني اخلاقي، خودكامگي ها، قدرت پرستي ها و ستمگري هاي هم نوعانش رنج مي برد، به گونه اي كه صاحب نظران آزاده غربي نيز فروپاشي تمدن غرب را پيش بيني مي كنند و در پي ترسيم آينده اي متفاوت با وضع موجود هستند. آنان معتقدند فروپاشي اخلاقي غرب در نتيجه ترويج مكتب هاي منحرف فكري مانند: اومانيسم (انسان مداري)، ليبراليسم (آزادي بي حد و مرز) و در پي آن نهيليسم (پوچ گرايي) است كه پس از جنبش رنسانس در راستاي مذهب ستيزي، پايه گذاري شدند. بدين سان بشر امروز با اصالت دادن به فن آوري و اقتصاد، در چنگال زندگي ماشيني گرفتار آمده و سيطره فن آوري، شأن او را نيز در حديك ماشين كاهش داده است، به گونه اي كه زندگي اش بدون معنا و فضيلت و هدف شده و به پوچي روي آورده است. سلطه گران در سراسر نيم قرن اخير با همه توان كوشيدند جهان بيني اومانيسم را در همه جهان به ويژه كشورهاي اسلامي گسترش دهند وبا ايجاد سرسپردگي مطلق و وابستگي همه جانبه سياسي، فرهنگي و اقتصادي، به غارت فرهنگ و منابع اين كشورها بپردازند. آنان در اين راستا، با برانگيختن عناصر خود باخته آن كشورها، فرستادن ميسيونرهاي مسيحي به عنوان سپاهيان صلح و با به كارگيري توان فن آوري فرا مدرن در صنعت ارتباطات برنامه هايشان را پيش بردند. غربيان با به كارگيري تمام شيوه ها و ابزارهاي ويران كننده، بر آن هستند تا فرهنگ الهي كشور را كه بر محور بينش توحيدي پايه گذاري شده است و مانند سد مستحكمي عمل مي كند، از ميان بردارند. نرم و شناسی خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice