eitaa logo
نجوای‌قلم| آ.ز.محمودیان
222 دنبال‌کننده
88 عکس
63 ویدیو
4 فایل
نوشته‌ها و اندیشه‌های یک پژوهشگر فرهنگ و رسانه پل ارتباطی: @AzMahmoudian
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
https://virasty.com/Amahmoudian/1715408202267074221 ۱. تحسین رهبر انقلاب از خانوادۀ وحید شمسایی، حکایت از این حقیقت دارد که حجاب، آن هم صورت کاملش، یعنی چادر، چقدر در نظر ایشان مهم و ارزشمند است. این تحسین و تقدیر متعلّق به تمام زنان و دختران محجبۀ ایران است. ۲. این‌که مردی دارای خانواده‌ای این‌چنین، مقیّد و متعهّد به پوشش چادر باشد، فضیلتی است که از نگاه رهبر انقلاب، پنهان نمی‌ماند و ایشان بدین سبب، توجّه و اهتمام بیشتری به چنین ورزشکاری دارند. ۳. صرفِ حجاب کامل، از کلمات تأثیرگذار بر پیشرفت ملت ایران است. ۴. شُهرگان و آنان که بیشتر دیده می‌شوند، مسئولیت سنگین‌تری دارند. https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
۱. نتیجه انتخابات مجلس، حکایت از افزایش نفوذ کلام خرمندان جبهۀ انقلاب و ثمرۀ آن، یعنی حساسیت و دقت رأی‌دهندگان دارد. ۲. دقت رأی‌دهندگان موجبِ اجتناب آگاهانه از رأِیِ لیستی و چهره‌های مشکوک به فساد یا تفکرات لیبرالیستی، و گرایش به ‌چهره‌هایی با سابقۀ انقلابی‌گری، شجاعت و فسادستیزی شد. ۳. دستاورد رسانه‌ای این جریان، خبر از تأثیر مثبت ممانعت از رخنۀ شبکه‌های اجتماعی غربی و امکانِ اصلاح کارکردِ فضای مجازی و نقش آن بر رشد آگاهی‌ سیاسی جامعه دارد. https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
. کانون مطالعات فیلم و سینما با همکاری انجمن علمی دانشجویی علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران به مناسبت روز جهانی ارتباطات برگزار می کند: اکران فیلم سینمایی آپاراتچی به همراه نشست نقد و بررسی با محوریت سیاست گذاری فرهنگی در سینمای ایران با حضور: . جناب آقای محمد قربانی، منتقد سینما . سرکار خانم آزاده‌زینب محمودیان، پژوهشگر حوزه فرهنگ و رسانه زمان: سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۴:۳۰ مکان تالار ابن خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در صورتی که دانشجوی دانشگاه تهران نیستید جهت شرکت در برنامه به آیدی زیر در تلگرام پیام دهید @ZOZOgh https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
نقد فیلم سینمایی آپاراتچی را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian/206
🔻 آپاراتچی؛ روایتی از مرضِ مزمن سیاست‌های سینمایی 🖋آزاده محمودیان ۱. آپاراتچی قبل از آنکه فرصت نفس کشیدن در فضای اکران عمومی را پیدا کند، با تیغ حواشی، زخمی شد. این حواشی، به دلیل فریاد بلند کارگردان در سراسر فیلم بود، که تکرار می‌کرد: «می‌خواهم فیلم انقلابی بسازم!». این فیلم، شرح روایتِ تعارض دو نگاه متحجرانه و روشنفکریِ حاکم بر سینمای پس از انقلاب و تأثیر آن بر وجوه مختلف زندگی نخبگانِ عرصۀ هنر سینماست. فیلم به‌خوبی از پس روایت قصۀ تلخ بلاتکلیفی متولی فرهنگی سیاست‌های سینما، که تا امروز نیز ادامه دارد، برآمده است و بی‌پاسخ ماندن و حتی بدون امکان بودنِ پاسخ، در این حوزه را به لطف مناقشات بی‌پایان این دو رویکرد، به‌رخ می‌کشد. بهره‌ گرفتن از گونۀ کمدی و عناصر بومی به‌ویژه لهجۀ آذری، قصۀ واقعی و زبان ساده و صمیمی، همگی موجب شده تا کاگردان جسور فیلم‌اولی، مخاطب را تا پایان، پای فیلم طولانی‌اش نگه‌دارد. ۲. حدود ده دقیقۀ آغازین فیلم، احساس می‌کنی با سرمشقی دبستانی روبرو هستی و دیالوگ‌ها و صحنه‌ها و نور و به‌ویژه موسیقی، به وضوح، ذهنت را مشتّت می‌کند. این تشتّت و بدقوارگی در موسیقی، تا آخرین سکانس همچنان ادامه می‌یابد و مخاطب ملغمه‌ای از موسیقی پدرخوانده، سینما پارادیزو،‌کوچه‌لَرَه و چندین موسیقی فیلمِ بی‌ربط و باربط را تا انتها باید تحمل کند! اما باقی عناصر به‌مرور در دقایق بعدی، جای خود را در نمایشِ پیش‌چشمانت پیدا می‌کنند و رفته‌رفته شوخی‌های کلام و موقعیت، چنان سرجای خود قرار می‌گیرند که به‌دلت می‌نشینند و به‌خنده‌ات می‌اندازند. آپاراتچی در بهره‌بردن از نمادها و شخصیت‌پردازی‌ها نیز کامیابی نسبی داشته است. جامۀ پدر پیرِ علیلِ غُرغُرو که با روحانیت و جماعت مذهبی وعوامل حکومت هم رابطۀ خوبی دارد، و جوان نیز روی حساب حرمت‌ها و سنت‌ها ناچار از تبعیت -لااقل ظاهری- از اوست، به تن نمایندۀ متحجران اندازه شده؛ و مسئول مجوز سینمایی که پیر، فرصت‌طلب، محافظه‌کارِ مردم‌‌نشناس و سوءاستفاده‌گر، با ساس‌بند روی لباس و عکس تارکوفسکیِ روی دیوار، اگرچه به مخاطب می‌فهماند که نماینده کدام تفکر است اما هم در عناصر فرمی و محتوایی و هم در شخصیت‌پردازی از نمایندۀ تحجر کاملا عقب مانده است. در مجموع شخصیت‌پردازی‌ها به‌کمک تک‌ماده، نمره قابل قبولی می‌گیرند؛ اما گویا کارگردان برای درآوردن برخی از شخصیت‌ها به سریالی چند قسمتی نیاز داشته تا فیلمی نود دقیقه‌ای. اما در نگاهی کلی، فیلم حرف خود را خوب زده‌ و در ذهن مخاطبش جاگیر کرده است. ۳. جدی‌ترین حاشیه‌ای که با هدف تخریب به ‌سوی آپاراتچی روانه شد حکومتی و ارگانی بودن آن بود. ریشۀ این نقد نابخردانه را شاید بتوان در دو وجه یافت. وجه اول، معطوف به ضعف فهمِ ذات هنر است. هنر، موهبتی است که از جانب پروردگار به هنرمند هبه می‌شود و هنرمند نیز به فراخور نسبتی که با جامعه‌ برقرار می‌کند، آن را به بشریت تقدیم ‌می‌کند. پس هنر یک امر باطنی و ذوقی و ملهَم است و امر ذاتی و باطنی نمی‌تواند آلوده به نهاد و سفارش شود. اما اینکه هنرمند سینماگر در باورهای خود همسو و همدل با باورهای حکومتش باشد و مورد حمایت او واقع شود، بحث دیگری است که همیشه هم اتفاق نمی‌افتد؛ اما اگر بی‌افتد، می‌تواند هم محصولی کارآمد برای آن نظام شود، هم به ذائقۀ جامعه خوش بیاید. عرصه سینما نمی‌تواند جز در این حالت فیلمی که این دو ویژگی را یکجا داشته باشد در خود تجربه کند. اما وجه دوم، معطوف به غفلت از قدرت نرم هنر است؛ اینکه یک نظام و ایدئولوژی‌ برای تقویت خود از قدرت نرمِ منحصربفرد سینما بهره گیرد هم عاقلانه است و هم رایج. همان کشوری که صاحب بمب اتم و پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی در دنیاست، مالک هالیوود و بزرگترین کمپانی‌های تبلیغاتی نیز هست. قدرت نرم به‌مراتب پرنفوذتر و موثرتر و ماندگارتر از قدرت سخت است. چه‌چیزی به‌اندازۀ یک فیلم خوب می‌تواند افکار عمومی را در بهترین حالت و کوتاه‌ترین زمان نسبت به موضوعی همراه کند؟! پس غفلت از آن یا دعوت به چنین غفلتی، نشانۀ آزادی و استقلال سینمای کشور نیست. اما آنچه ما در سال‌های پس از انقلاب تجربه کردیم، نه حرکتی ساختارمند و جریان‌ساز در مسیر تولید فیلم انقلابی،‌ بلکه تنها جرقه‌هایی متکی بر استعدادهایی درخشان و خسته‌نشو بوده است. وگرنه سیاستگذاری‌های فرهنگی سینمایی پس از انقلاب، از دهه شصت تا امروز، در گیرو دار کشمکش‌های سیاسی و اقتصادیِ جناح‌ها و دولت‌ها، دست‌به‌گریبان مرضِ بلاتکلیفی و شعارزدگی و حتی دوری از باورهای اصیل انقلاب است. مرضی که مبدأ مداوای آن فهم کلام متفکران انقلاب و ارائه تفسیری قرین با زیست امروز است. https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
https://virasty.com/Amahmoudian/1715697239293168780 دکتر آزادارمکی در مصاحبه‌اش گفته چون حجاب، مسأله‌ای «فرهنگی» است، نیروی انتظامی که ماهیت «امنیتی» دارد نباید در آن دخالت کند.‌ اما؛ اولاً آیا ممکن نیست که مسأله‌ی فرهنگی _ به واسطه‌ی تحریک و دستکاری بیگانه _ دلالت «سیاسی_نمادین» پیدا کند و سپس جنبه‌ی «امنیتی» بیابد و به «دیوار برلین» تبدیل بشود؟ ثانیاً آیا ممکن است که یک مسأله‌ی فرهنگی، هم «قانون» باشد و هم «ضمانت اجرا» نداشته باشد و فقط به «وجدان افراد» وانهاده شود؟ ثالثاً آیا در طول دو سال گذشته، نیروهای فکری و فرهنگی جبهه‌ی انقلاب در عرصه‌ی غیررسمی، کنشگری «تبیینی» نداشته‌اند و می‌توان پذیرفت که اینک مسأله‌ی حجاب بر کسی پوشیده باشد؟ 〰〰〰〰〰 📄 وقتی آبشخور فهمِ مراجع تقلید جامعه‌شناسی(!) از واقعیت میدان، در بهترین حالت، سیلابس‌های ترجمه‌ایست، نتیجه، می‌شود غفلت آگاهانه یا عامدانه از «تحمیل بی‌حجابی» در طول تاریخ این سرزمین. جدا افتاده بودن از جامعه، مساوی است با عدم فهم ارتباط عمیق میان دینداری مردم و باور به حجاب‌. دو سال مملکت در آتش فتنه‌های تحمیلی سوخت؛ اما دریغ از یک نسخۀ کارساز از سوی اساتید اعظم دانشکده‌های ترازِ اول علوم اجتماعی! اگر طبق نظر رهبر انقلاب، ملاک ارتقای علمی اساتید، حل مسایل اجتماع بود، به‌واقع امروز چند استادتمام در مجموعه علوم انسانی کشور داشتیم؟! https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 محتاجیم به توجه خاص حضرت رضا علیه‌السلام 🌐 سایت جامع امام خمینی(ره) ✅ @EMAM_COM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زندگی سیدابراهیم رئیسی، به‌ویژه در سه‌ سال اخیر، حرکت پرشتاب به سوی شهادت بود. او نیت و عملِ خالصانۀ خود را برای خدمت به ملت ایران و این حرم الهی، عرضه کرد و خدا، خوب خریدارش شد. به قول شهید محسن حججی، «سعی کن جوری زندگی کنی که خدا عاشقت بشه. اگه خدا عاشقت بشه، خوب تو رو خریداری میکنه». https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
https://virasty.com/Amahmoudian/1716278119575594422 📄امّت انقلابی ایران در پیچ‌وخم روزگار به خوبی آموخته که مؤثرترین ابزار آشوب‌افکنیِ خنّاسان در بحبوحۀ حوادث، تحریک دوستان ساده‌دل است. آنچه امروز در شهادت رئیس‌جمهور انقلابی ما اهمیت دارد اثبات «کارآمدی انقلابیگری» به‌بهای بذل جان است. «حواشی»، با هدف غفلت از این حقیقتِ مهم، و رخنه‌ در ساختارِ آرامش‌آفرینِ نظام، مطرح می‌شود. https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
https://virasty.com/Amahmoudian/1716372235414230727 📄 با آغاز دولت تکنوکرات‌ها رایحۀ دولت انقلابی از خاطر مشام جامعه پاک شده بود. پایانِ ناخوش دولت بهار هم خزانی شد بر خاطرات خوشِ -اگرچه جانسوز- دولت رجایی. اما پایان دولت مردمی و شهادت رئیس‌جمهور، ترازِ انقلابی‌گری را در جامعۀ ایران ارتقا داد و شد آغاز فصل جدیدی بر عینیت یافتن کارآمدی انقلاب. https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
28.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
https://virasty.com/Amahmoudian/1716774946026042268 📄 اگرچه فقدان او هیچ‌ جبرانی ندارد و خسارتی سنگین و داغی بزرگ است، اما خداوند، برکتی عظیم در این حادثه تلخ قرار داد و آن را مبدّل کرد به مایۀ آبروی کشور، نظام و اسلام. رئیسی عزیز با شهادتش، سرمایۀ اجتماعیِ عظیم انقلاب را که در هجوم کج‌روایت‌‌ها، مورد تردید قرار گرفته بود، پیش چشم دنیا آورد. او محبوب دل مردم شد، چون مظهر شعارهای انقلابی و مصداق تعیّن آن بود‌. دستاورد اصلی دولت او، عشق و ارادت مردم بود. https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
https://virasty.com/Amahmoudian/1716774946026042268 📄 امروز، راهِ پیش روی ملّت بسیار روشن‌تر از گذشته است. آنان به خوبی می‌دانند کدام شعارها، عاقبت‌بخیری در پیش دارد. جامعه امروز، بسیار منسجم‌تر و دلبسته‌تر از گذشته به حقیقت انقلاب و نیروهای وفادار به آن است. و در انتخابات پیش‌رو گوش و چشم تیز می‌کند تا دل بدهد به همان کسی که چون سیّد ابراهیم، بیش از دیگران مورد تخریب و تحقیر قرار خواهد گرفت. https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
https://virasty.com/Amahmoudian/1716971233338147269 📄 خیمه‌های سوخته و آوارگان به خاک‌وخون تپیده در رفح، بیش از پیش بر بار مسئولیت ملّت ایران در انتخابات آتی می‌افزاید. شرایط کنونی منطقه، هم برای دشمن و هم برای جبهۀ حق، شرایط مرگ و زندگی است. و ایران به‌عنوان راهبر و آبروی جهان اسلام بیش از هر زمانی به رییس‌جمهوری که متفکّر و مرد میدانِ آرمان‌های انقلاب باشد نیازمند است؛ کسی‌که بتواند «وعده‌های صادق» را محقّق کند. رأی ما فقط رییس‌جمهور را تعیین نمی‌کند، بلکه تاریخ آینده را تعیین خواهد کرد. https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
https://virasty.com/Amahmoudian/1717398414313465485 📄 نظرسنجی‌ها، از مشارکت بالای ۵۴درصد در انتخابات آتی خبر می‌دهد‌. کاهش مشارکت‌های قبلی، نه بخاطر آنچه جامعه‌شناسان متروک «کاهش سرمایه اجتماعی» نظام، نامیده بودند، بلکه تنها به دلیل دلسردی مردم از روی کار آمدن مسئول دلسوز بود؛ ناامیدی که با «کیمیای وجود رئیسی عزیز»، امروز مبدّل به امید و یقین شده است. https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
💠 در شماره ۵۶۳ هفته‌نامه ۹دی منتشر شد: نقد و تحلیل فیلم آپاراتچی: روایتی از مرض مزمن سیاست‌های سینمایی https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
https://virasty.com/Amahmoudian/1717420410987465801 📄در انتخابات پیش‌رو اقبال عمومی چنان به سوی عملکرد انقلابیِ رئیس‌جمهور شهید است، که اصلاح‌طلبان، دست به دامان شعارهای لب مرزِ انقلابی، و شبه‌انقلابی‌ها، دست به دامان خانواده شهدا شده‌اند. باید مراقب بود و حافظۀ تاریخی ملّت را به عملکرد «تکنوکرات‌های شبه‌انقلابی و لیبرال» متوجه کرد. https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
https://virasty.com/Amahmoudian/1717554572309116260 📄 از میان مسئولین مختلف در سطوح متفاوت عالی و دانی، پیروز میدان «احساس تکلیف»، محمد مخبر است. با اینکه احتمال رأی بالایی را برای او پیش‌بینی کرده بودند، اما قلب او به سِمتی که بر عهده دارد، قرار گرفته؛ چراکه نه تشنۀ قدرت، بلکه «به حقیقت» مشتاق خدمت، یا به تعبیر ساده و خاشعانۀ خودش «حمّالیِ مردم» است. https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
https://virasty.com/Amahmoudian/1717612909717550744 📄همینطور که رئیس و نمایندگان محترم مجلس سرگرم گمانه‌زنی‌های انتخابات ریاست‌جمهوری هستند، و شورای‌عالی فضای مجازی مدتی است در پیلۀ استفاده از پوسته‌ها به‌ خواب رفته، ایلان ماسک، از اجازۀ رسمی شبکۀ اجتماعی ایکس (توییتر سابق) برای انتشار محتوای پورن، خبر داد‌. یادآوری کنم این همان سکویی است که غالب مسئولین کشور در آن حاضرند؛ یعنی بطور غیررسمی مردم را دعوت می‌کنند به اینکه در لابه‌لای مطالب مستهجن، محتوای آنان را پیدا کرده و ببینند! ۱. آیا باید سکوت و انفعال در برابر عمل غیراخلاقی این سکو را چون سایر ولنگاری‌های فضای مجازی کشور، تاب بیاوریم؟! ۲.تا چه زمانی قرار است سیاست یک بوم‌ و چند هوایی بر مسائل فرهنگی حاکم باشد؟ اگر محتوای پورن با دین و آیین ما در تعارض است -که هست - اکانت رسمی مسئولین نظام اسلامی در این فضای ضدبشری چه می‌خواهد؟؟ ۳. شرط خدمت این بود که آقایان به‌جای احساس تکلیف، تکالیف بر زمین مانده خود را به انجام رسانند و جامعه را به تحمل تبعات سنگین فقدان صیانت از فضای مجازی مجبور نکنند. در حاشیه: مجلس محترم، از لایحه عفاف و حجاب چه خبر؟! آیا ایران اسلامی مجبور است دل‌آشوبۀ وضعیت ناهنجارِ عفاف جامعه را تا هشتم تیر که سر شما خلوت می‌شود، تحمل کند؟ 🖋 آزاده محمودیان https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
https://virasty.com/Amahmoudian/1717778065109071221 📄 جماعت انقلابی تکرار کنیم: . ترسیم میدان و معرفی عناصر پیدا و پنهان آن، تخریب نیست. . رسوا کردن اهل التقاط، تخریب نیست. . بیان افکار نهان و تطبیق آن با کردارهای عیان، تخریب نیست. . آشکار کردن نقشه‌های مخرب و زد‌وبندهای پشت‌پرده، تخریب نیست. . تبیین مواضع افراد و علنی کردن نتایج آن، تخریب نیست‌. . ذکر کم‌کاری‌ها و تخطی‌ها و قدرت‌طلبی‌ها، تخریب نیست. تخریب یعنی سیاه‌نمایی، و شلیک دروغ و حرف بی‌پشتوانه و غیرقابل دفاع به افکار عمومی. https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
https://virasty.com/Amahmoudian/1717843295816889723 📄 «همستر» از مناسبترین جانوران برای پروژه‌های آزمایشگاهی است. تا وقتی پهنای باند مجازی کشور در اختیار شبکه‌های تا مغزاستخوان معاند است، پروژه‌های «ابله‌سازی جمعی»، از جوانان و نوجوانان کشور شیعه، موجوداتی آزمایشگاهی می‌سازد که با اندکی «تحریک طمع»، ارزشمندترین دارایی خود را که قدرت تفکر و لحظه‌های زندگی است، به ثمن بخس می‌بخشند. آن‌سو نقشه‌ها و پشتیبانی‌ها، مخاطب وفادار می‌سازد- مثل حمایت صرافی‌ها از نایت‌کوین- که همستر و همسترهای بعدی را دلگرم‌کننده می‌نمایاند. این‌سو امّا، عقل ناقص تصمیم‌سازان فضای مجازی، دست‌دردست مافیای فیلترشکن، از به غارت رفتن فرصت مدیریت افکار عمومی، تغافل می‌کنند. آقایان مجلس و شورایعالی فضای مجازی، سال۹۸ را فراموش کرده‌اند که از طریق همین تلگرام، جزئیات ذائقه ایرانیان شناسایی شده بود و بر اساس آن نسخۀ درگیری‌های خیابانی پیچیده می‌شد. 🖋 آزاده محمودیان https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📄‌ بله، واقعا «بازی جدید» است، اما: ۱. هزینه‌اش بسیار بالاست؛ به قیمت عمر نیروی ارزشمند جامعه. ۲. از این هم بالاتر، در راستای «پروژه ابله‌سازی» و تقویت «اعتیاد به تلگرام»؛ که نتیجه‌اش تربیت «بردگان فضای مجازی» و تبدیل آنان به شورشیان خیابانی در زمان اغتشاشات است‌. ۳. به این فکر کرده‌اید که با وجود تجربه نایت‌کوین، وقتی می‌گویید «پشتش چیزی نیست و مردم دل نبندند» جماعت اهل بازی، شما را عقب‌افتاده یا دشمن کسب ثروت خود می‌بینند!! کمی صداقت...، کمی دانش... . ۴. البته وزیر، بخش کوچکی از پازل «ولنگاری فضای مجازی» کشور است. شورای‌عالی فضای مجازی و مهمتر از آن، آقایان مجلس قبلی، که طرح صیانت از فضای مجازی را معطل گذاشتند، امروز باید پاسخگوی خسارت دین و دنیای جوانان همستربه‌دست باشند. پی‌نوشت: این روزها که سخن از «کارنامه» داغ شده، باید به کاندیدای محترمی که آگاهانه و عامدانه و برخلاف دستور اکید رهبری، طرح صیانت را به هیچ گرفت، چه نمره‌ای داد؟؟! 🖋 آزاده محمودیان https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
https://virasty.com/Amahmoudian/1718354441390358190 📄 اصلاح‌طلبان، عیان و شبه‌تکنوکرات‌ها نهان، برای تخریب گفتمان اصیل انقلاب، به سراغ کلیدواژه «انسداد» رفته‌اند. سناریو چنین است که انتخابِ جلیلی به‌معنای امتداد انسدادِ دولت رییسی است‌‌. نفس سلیم و آنکه در میدان واقعیات زیست می‌کند می‌داند که ایران، جدی‌ترین انسدادهای فرهنگی را در دولت هاشمی و اقتصادی را در دولت روحانی تجربه کرده است. رأی به هریک از نمایندگان لیبرال-تکنوکرات آغاز انسداد واقعی است. دولت رئیسی دولت گشایش‌ها و دولت جلیلی اکمال آن است. https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
آنانکه عظمت ائمه اطهار (علیهم‌السّلام) را تنها در مراتب کمال نفسانی، دعا و عبادات بسنده کنند، در حق ایشان ظلمی بزرگ کرده‌اند. زندگی این بزرگواران در «جهادی دائمی» برای «تشکیل حکومت الهی» و در مسیر هدایت جامعه سپری شد. سنگین‌ترین جهاد اسلامی در دوران امامت امام محمدباقر (علیه‌السّلام) به انجام رسید. رهبر انقلاب در این‌باره می‌گوید: - اگر كسى ادعا كند كه امام باقر يكى از سنگين‌ترين بارهاى جهاد اسلامى را در مدت امامتش بر دوش داشت، ادعای گزافى نكرده است. - امام باقر در دورانى بار مسئوليت را بر دوش مى‌گرفت كه عالم اسلام در زير بار سنگين حكومت طاغوت يعنى خلفاى جبّار مروانى كمر خم كرده بود. - لازم بود كه جامعۀ اسلام و مخصوصاً مبارزان و كسانى كه دلشان در هواى حكومت اسلامى مى‌تپيد، سازماندهى و تشكيلات‌دهى کنند... - بدانيد كه امام باقر در طول این مدت توانست وضع را به جايى برساند كه شيعۀ فداكارِ با اخلاص بعد از رحلت امام باقر انتظار آن را داشت كه در طول چند سال کوتاه، حكومت اسلامى و علوی سر کار بیاید. https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
https://virasty.com/Amahmoudian/1718676905150436841 📄 مناظره اول- پزشکیان: او همان حسن روحانی است، همان نشدن‌ها و نتوانستن‌ها؛ اما در نسخه‌ای بدون تزویر و دروغ. در باور او ننگ بی‌برنامگی و بی‌کارنامگی نوعی افتخار است. امور مملکت نیز همگی با نظرات کارشناسان به انجام می‌رسد. این راهبرد او اندک محبوبیتش، که آن‌هم حاصل آخرین تلاش‌های قبیلۀ شکست‌خوردۀ اصلاحات است، را زایل خواهد کرد. https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian