eitaa logo
نامیرا
34 دنبال‌کننده
73 عکس
30 ویدیو
5 فایل
با نوشتن نامیرا می‌شوی ادمین @Rahmani
مشاهده در ایتا
دانلود
بهای گزاف مالکیت وقتی چیزی در اختیار ما است و از موهبت آن برخورداریم به آن وابستگی پیدا می کنیم و برای آن ارزش بیشتری قائل هستیم ، دانشجویان دانشگاه دوک حاضر بودند برای خرید بلیط بازی های نیمه نهایی حدود ۲۰۰ دلار بپردازند اما دانشجویانی که بلیط ها داشتند حاضر نبودند آن را کمتر از ۲ هزار دلار بفروشند. چه بحث بر سر زمان باشد که سرمایه معنوی یا هر چیز دیگر مردم برای واگذاری آنچه دارند بیش از تصاحب آن طلب میکنند. مالکیت در تمام شئون زندگی ما جا باز کرده و به طرزی غریب بسیاری از کارهایی را که انجام میدهیم شکل میدهد بخش اعظم داستان زندگی ما را میشود در قالب پس و پیش شدن تملکات خاصی از ما تعریف کرد «آنچه به دست آورده‌ایم و آنچه از دست داده‌ایم» اما جالب اینجاست که به دلیل ۳ خصلت نابخردانه‌ای که در فطرت ما وجود دارد نمی توانیم درباره آنچه می خواهیم به دست آوریم که در اختیار داریم تصمیم عاقلانه بگیریم ۱. نخستین خصلت همانطور که در قضیه بلیت‌ها مشاهده کردید این است که ما شیفته چیزی می شویم که از قبل داریم فرض کنید قرار است فولکس واگن قدیمی تان را بفروشید اول چه کار می کنید حتی قبل از اینکه پلاکارد برای فروش روی آن نصب کرده باشید جزئیات همه سفرهایی را که به آن رفته‌اید را از خاطر می‌گذرانید جوانتر بودید و بچه ها هنوز از آب و گل در نیامده بودند درخششی گرمابخش از یادآوری، شما و ماشین را در بر میگیرد ۲. دومین خصلت این است که بر آنچه که ممکن است از دست بدهیم تمرکز می‌کنیم نه آنچه که ممکن است به دست آوریم بنابراین وقتی که روی فولکس واگن دلبندمان قیمت می گذاریم بیشتر به چیزی که از دست خواهیم داد فکر می کنیم و آنچه به دست خواهیم آورد به همین صورت صاحب بلیت تمرکزش را بر روی از دست دادن تجربه دیدن یک بازی بسکتبال می گذارد نه تجسم بهره‌مندی از به دست آوردن پول و یا آنچه با آن پول می تواند بخرد ۳. سومین خصلت همین است که می‌پنداریم دیگران هم این معامله را دقیقا از همان دریچه نگاه ما می بینند یک جورهایی از خریدار فولکس واگن انتظار داریم در احساسات و عواطف و خاطراتی که ما از آن ماشین داریم با ما شریک باشد یا از خریدار منزل خود توقع داریم که به اندازه ما قدر تابش پرتو آفتاب از خلال پنجره آشپزخانه را بداند و درک کند. 📚 کتاب نویسنده: 🆔 https://eitaa.com/rahmani_saeed
اثر ایکیا خاصیت دیگر تملک چیزی است که من آن را قرابت می‌نامم. به عنوان نمونه هرچه بیشتر برای چیزی زحمت بکشید نسبت به آن حساسیت مالکیت بیشتری خواهید داشت یادتانذمی آید آخرین باری که یک تخت خواب را سرهم کردید همین که کشف کردید چه پیچی کجا قرار میگیرد و چه لولایی در کدام گوشه جا میگیرد احساس مالکیت در شما تقویت شد من به همراه دوست و همکارم یک اصطلاح برای این پدیده جعل کرده ایم 📚 کتاب نویسنده: 🆔 https://eitaa.com/rahmani_saeed
مالکیت مجازی حالت دیگر این است که حتی وقتی ما هنوز مالک چیزی نشده ایم شروع میکنیم به داشتن حس مالکیت. آیا تا به حال در یک مزایده آنلاین شرکت کرده‌اید؟ صبح دوشنبه شما قیمت پیشنهادی خود را برای یک ساعت مچی بر روی وبسایت مجری مزایده ثبت می کنید و تا آن هنگام قیمت پیشنهادی شما بالاترین قیمت است وقتی که شب دوباره صفحه را چک می کنید می‌ببینید که هنوز قیمتی بالاتر از قیمت پیشنهادی شما درج نشده است فرداشبش هم همینطور آرام آرام شروع می کنید و فکر کردن در مورد آن ساعت آن را روی مچ دست خود مجسم می‌کنید نگاه های تحسین آمیز و تعاریف دیگران را در خیال خود مرور می کنید و بعد یک ساعت قبل از پایان مزایده دوباره آنلاین می‌شوید اما ای دل غافل می بینید که یک از خدا بیخبری روی دست شما بلند شده و قیمتی بالاتر پیشنهاد کرده است حالا ساعت شما قرار است روی مچ فرد دیگری جلوه‌گری کند در نتیجه پیشنهاد خودتان را بالاتر می برید بالاتر از حدی که در ابتدا بنا داشتید برای آن ساعت مچی خرج کنید البته مالکیت مجازی که از اصلی ترین قوای محرکه صنعت تبلیغات است 📚 کتاب نویسنده: 🆔 https://eitaa.com/rahmani_saeed
مالکیت دوره‌ای راه دیگری نیز برای کشاندن ما به سمت مالکیت وجود دارد غالبا شرکت ها در فعالیت های ترویجی خود چیزی را به عنوان دوره آزمایشی می‌گنجاند، اگر اشتراک تلویزیون کابلی عادی داشته باشیم وسوسه می‌شویم که بسته دیجیتالی طلایی را به قیمت ویژه آزمایشی فقط ۵۹ دلار به جای قیمت همیشگی ۸۹ دلار امتحان کنیم و با خود می‌گوییم هرچه نباشد هرگاه بخواهیم می‌توانیم به بسته قبل بازگردیم و هیچ منع و اکراهی وجود ندارد البته به محض امتحان بسته طلایی نسبت به آن احساس مالکیت میکنیم آیا واقعاً ما این قدرت را داریم که بسته قبل عقبگرد کنیم؟ من که شک دارم ما ممکن است فکر کنیم که می توانیم عقب‌گرد کنیم اما در واقع این کار بسیار دشوار تر از آن است که تصور می کنیم نمونه دیگر از همین نوع قلاب‌ها تضمین عودت هزینه تا یک ماه است اگر هنوز نمی‌دانیم که اصلاً یک کاناپه می‌خواهیم یا نه تضمین اینکه می‌توانیم بعد نظرمان را عوض کنیم ممکن است بتواند با ما کاری کند که با خرید آن متاع ختم شود هیچ راه شناخته شده‌ای برای درمان عوارض مالکیت وجود ندارد این قضیه با زندگی ما آمیخته است اما شاید آگاهی از آن خالی از فایده نباشد رویکرد شخصی خودم این است که تمام معاملات به ویژه معاملات عمده را اینگونه رصد کنم که گویی من مالک نیستم و از این طریق بین خودم و کالای مورد علاقه‌ام یک فاصله می‌اندازم. 📚 کتاب نویسنده: 🆔 https://eitaa.com/Fish_Nevis
درها را باز بگذارید ۲۱۰ سال پیش از میلاد مسیح فرمانده چینی با نام لشکریان شرا از رودخانه یانگ تسه عبور داد تا به ارتش سلسله چین یورش ببرد سربازانش که شب را در کرانه های رودخانه اتراق کرده بودند صبح در حالی از خواب پریده اند که درکمال وحشت و هراس کشتی های خود را طعمه آتش دیدند شتابان ساز و برگ نظامی خود را به تن کردند تا دشمن غدار را بتارانند اما زود دریافتند که این خود ژنرال بوده است که کشتی ها را به آتش کشیده شد و علاوه بر آن دستور خرد کردن تمام دیگ ها و قابلمه ها را نیز داده است ژنرال اینگونه برای سربازانش توضیح داد که بدون دیگ و کشتی حالا دیگر دو گزینه بیشتر ندارند یا پیروز شوند یا نابود داستان ژیانگ یو از این منظر قابل توجه است که کاملاً بر خلاف رفتار به‌هنجار بشری است به صورت طبیعی ما تاب و تحمل بستن درها بر روی گزینه های جایگزین خود را نداریم به بیان دیگر اگر هر کدام از ما به جای ژنرال بودیم بخشی از لشکر را به صیانت و محافظت از کشتی ها می گذاشتیم تا در صورت نیاز به عقب نشینی کاسه چه کنم به دست نگیریم اگر بخواهیم در بافت دنیای امروز بنگریم همه ما بی امان در تلاشیم تا تمام گزینه های خود را روی میز نگه داریم کامپیوتری با امکانات کامل میخریم تا نکند خدای ناکرده روزی از یکی از امکانات فوق پیشرفته محروم بمانیم کودکانمان را در هر فعالیتی که فکرش را بکنید ثبت‌نام میکنیم تا مگر یکی از آنها با جرقه‌ای علاقه آنان را به تکواندو پیانو ژیمناستیک زبان فرانسه یا باغبانی ارگانیک مشعل سازد شاید دائماً حواسمان نباشد اما در هر یک از این موارد اعطای یک چیز را به خاطر این گزینه ها به لقایش می بخشیم و به آن پشت پا میزنیم کامپیوتری می خریم که امکاناتی بسیار بیشتر از نیاز ما دارد در مورد کودکان زمان و وقت آنها و خودمان را تلف می‌کنیم و نیز این احتمال را که آنها بتوانند در یک فعالیت واقعاً پیشرفت کنند و سرآمد شوند را صرفاً به این خاطر که تلاش داریم در طیفی از فعالیت‌ها سررشته‌ای داشته باشند از بین می بریم چگونه میتوانیم خود را از غل و زنجیر این خواسته نابخردانه برای دویدن در پی گزینه‌های پرت و پلا برهانیم؟ فیلسوف معروف در سال ۱۹۴۱ کتابی نوشته به نام به گفته وی در مردم سالاری امروزی مردم فقدان فرصت ها نیست بلکه فراوانی گیج‌کننده آنها است به ما دائماً متذکر می‌شوند که می توانیم هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم و هر کسی که بخواهیم می‌توانیم بشویم مشکل فقط پوشاندن جامعه حقیقت به این رویاست ناچاریم خود را در هر تعداد مسیری که ممکن است بپرورانیم تمام جنبه‌های زندگی را محک بزنیم به عبارت دیگر گویی باید تمام درها را به روی خود گشوده نگه داریم و دائم از این در و آن در بشویم ما یک اجبار درونی نابخردانه برای باز نگاه داشتن درها داریم فطرت ما چنین است و گریزی از آن نیست باید از جوامع و محافل که وقت ما را ضایع می کنند خارج شویم و دست برداریم از فرستادن کارت تبریک اعیاد برای کسانی که دوستان جدیدی برای خود گرفته‌اند و به سبک زندگی های دیگری روی آورده اند باید بنشینیم و کلاه خود را قاضی کنیم و ببینیم آیا برای تماشای بسکتبال بازی گلف و اسکواش و کنار هم نگه داشتن خانواده وقت داریم؟ ای بسا باید یکی از این ورزش ها را ببوسیم و کنار بگذاریم زیرا از ما انرژی و تعهدی را می ستانند که باید خرج درهایی بشوند که بی‌تردید باید باز بمانند 📚 کتاب نویسنده: 🆔 https://eitaa.com/Fish_Nevis
قدرت قیمت اگر تنها قیمت را ملاک قرار دهیم تصور اینکه یک مبل ۴ هزار دلاری راحت تر از یک مبلغ ۴۰۰ دلاری است کار دشواری نخواهد بود اما آیا چنین تفاوت ضمنی در کیفیت می‌تواند تجربه های واقعی و عینی را نیز تحت الشعاع قرار دهد؟ مادر یافتیم یک داروی گران قیمت تر نسبت به یک داروی ارزانتر احساس بهتری به افراد می‌دهد ما به تعدادی از بیماران برای تسکین درد قرص دادیم و به آنها گفتیم که قیمت هر قرص دو دلار و پنجاه سنت(۱۲۵ هزار تومان) است ۸۵ درصد افراد اظهار داشتند که قرص در کاهش درد شان موثر بوده است اما هنگامی که به بیماران گفتیم هر قرص ۱۰ سنت(۵۰۰ تومان) قیمت دارد فقط ۶۱ درصد از آنها اظهار داشتند که قرص در کاهش دردشان موثر بوده است 📚 کتاب نویسنده: 🆔 https://eitaa.com/Fish_Nevis
آیت الله عابدی؛ یکی می‎گوید من که تو خیابون راه می‎‎روم می‎خواهم اخمهایم را توی هم بکشم یا لبخند بزنم هیچ کدام مسأله شخصی نیست این‎ها مسائل اجتماعی است اینکه من اخم‎هایم توی هم باشد و کسی ببیند غیر از اینکه می‎فهمد من افسرده‎ام و افسردگی من روی آن شخص هم اثر می‎گذارد لذا همه این مسائل مسائل اجتماعی است و ما هم نمی‎توانیم دقیقا حدّ و مرز این را مشخص کنیم. پیامبر هم که فرموده‎اند همین‎که در دیدار هم لبخند بزنید صدقه حساب می‎شود دارد جنبه اجتماعی بودن این لبخند را بیان می‎کند پس بیشتر مسائلی که ما فکر می‎کنیم صددرصد اینها فردی هستند اینها همه اجتماعی هستند. (5 مهر 1402) https://eitaa.com/Fish_Nevis
آیت الله عابدی؛ این که در اخلاق ما چیزهای مهم و بزرگ و کلی را مراعات کنیم خیلی اهمیتش بیشتر از انجام دادن جزئیات اخلاقی است؛ م در مسائل سیاسی و مسائل اجتماعی گاهی ما این اشتباهات رو مرتکب می‎شویم چه بسا حرف‎های ما آثار عجیب و غریبی دارد. راحت نگویید زن وظیفه کارکردن در خانه ندارد وظیفه شیر‎دادن و بچه‎داری کردن ندارد وظیفه غذا پختن ندارد و فردا روزی زنی در خانه کار نکند و شوهرش ناراحت شود و کارشان به طلاق برسد گناهش گردن شماست شما باید جوابگو باشید. اخلاق فقط دروغ نگویید تهمت نزنید نیست اینها درست است اما یک چیزهای مهمتری هم داریم فلان حرف را زدید موجب تضعیف نظام شد موجب شورش شد موجب بلوا شد فلان حرف را زدید نتیجه‎اش بدبینی مردم به نظام شد و بدبینی مقدمه است برای چه گناهانی! اینا مهمتر است در اخلاق اینها اصل است در اخلاق. (12 مهر 1402) https://eitaa.com/Fish_Nevis
امیرالمومنین علی عليه السلام : ألاَ و إنّ مِنَ البَلاءِ الفاقَةَ ، و أشَدُّ مِنَ الفاقَةِ مَرَضُ البَدَنِ ، و أشَدُّ مِن مَرَضِ البَدَنِ مَرَضُ القَلبِ ؛ ألاَ و إنَّ مِنَ النِّعَمِ سَعَةُ المالِ، و أفضَلُ مِن سَعَةِ المالِ صِحَّةُ البَدَنِ ، و أفضَلُ مِن صِحَّةِ البَدَنِ تَقوَى القَلب. امیرالمومنین على عليه السلام: بدانيد كه يكى از بلاها نادارى و فقر است و بدتر از آن ، بيمارىِ تن است و سخت تر از بيمارىِ تن ، بيمارىِ دل است . بدانيد كه يكى از نعمتها گشايش در مال است و برتر از گشايش در مال، تندرستى است و برتر از تندرستى ، پرهيزگارىِ دل است. https://eitaa.com/Fish_Nevis
درس اخلاق استاد عابدی 19 مهر 1402 گاهی یک حرف ممکن است بیشتر از یک بمب اتم آدم بکشد مثل دروغی که برای کشور عراق گفتند که سلاح کشتار جمعی دارد و باعث کشته شدن یک میلیون نفر شدند. زمانی یک قاضی مشغول نوشتن بود شخصی به او گفت آن کلنگت را می‎دی؟ قاضی گفت این قلم است. گفت این قلم تو بیشتر از کلنگ‎ها خانه خراب کرده است. حرف‎هایی هست که از تیر جنگی کشنده‎تر است بسیاری از آدم‎هایی که خودکشی می‎کنند از حرف شندیدن است مثلا به دختری می‎گویند هنوز ازدواج نکرده‎ای ترشیدی که! چه بسا کار این دختر به خودکشی ختم شود. یا به زنی بگویند روز زن یا روز تولدت شوهرت چه کادویی داد؟ همین یک کلمه ممکن است خانه‎خراب کن باشد و منجر به چه گناهانی که نشود. یا کسی به پدری یا مادری می‎گوید چه خبر فلان فرزندت؟ و او هم بگوید مثلا فلان مدّت است سرنزده اوهم بگوید معلوم است احترام شما را نگه‎نمی‎دارد یا شما را دوست ندارد. همین حرف ممکن است روابط والدین و فرزندان را خراب کند و منجر به گناهانی شود. و متاسفانه در جامعه ما این حرف‎ها خیلی زیاد است؛ چه بسا فردای قیامت در نامه اعمال ما نوشته باشند فلان مقدار آدم کشته‎ایم در حالیکه ما آدمی نکشته‎ایم اما حساب و کتاب خداوند دقیق است. درست است که این مسأله شرعی است که زن مجبور به کار کردن در خانه نیست یا می‎تواند بابت کار کردن اجرت بگیرد اما هر حرف درستی را هم نمی‎شود زد همین گفتن این مسأله می‎توند منجر به طلاق و خودکشی و گناهان فراوانی شود. یک نوع حرف زدن هم هست که ما حقیقتاً وظیفه داریم انجام بدهیم و آن هم دفاع از مظلوم است؛ ملت فلسطین که هم مسلمان دارد هم مسیحی هم یهودی ملت مظلومی است و امروز عبادتی بالاتر از این نیست که آدم برود در کنارشان از آن‎ها دفاع بکند اما کمترین کارش این است که با زبان از آن‎ها حمایت کنیم برایشان دعا کنیم ختمی برایشان بگیریم. https://eitaa.com/Fish_Nevis
بسم الله الرحمن الرحیم تاسف انگیز اما واقعی چند روز پیش پادکستی گوش می‎کردم از دوستان دغدغه‎مند عرصه تعلیم و تربیت با این محتوا که از دلایل عدم لذت بردن دانش آموزان از درس و مدرسه این است که مطالبی که در آموزش و پرورش به دانش آموزان منتقل می شود محتوایی است بدون کارکرد نه برای رشد فردی و ارتقای شخصیت دانش آموزان نه برای زندگی کردن و سوالی که در ناخوادآگاه دانش آموزان هست چه خود متذکر به آن باشند و چه نباشند این است؛ این درسها به چه دردی می خورند؟ ضمن محترم شمردن این دغدغه و درست بودن آن من می خوام همین مطلب را گسترش دهم بعد از 12 سال تحصیل بخشی از همین دانش آموزان وارد صحنه آموزشی دانشگاهی می شوند و این فاجعه همچنان ادامه دار است از عدم تناسب رشته های فراوان دانشگاهی که اصلا بازار کار ندارند و عدم توازن رشته هایی که بازار کار دارند با بازار کاری که در انتظارشان است و بماند از ظرفیت های جنسیتی همان موضوع. از این فاجعه آمیزتر حوزه های علمیه هستند یعنی گورستان استعدادهایی که می توانستند هرکدام چون ستاره ای درخشان در جامعه و چه بسا جهان باشند. کمترین کار متولیان حوزه های علمیه نیاز سنجی جامعه موجود و تربیت نیرو برای پاسخ به نیازهای دینی جامعه بوده است که 45 سال فرصت سوخته در سابقه شان می درخشد. مردم مساله گو می خواهند مردم امام جماعتی می خواهند که مشاوره دادن بلد باشد مردم درس اخلاقی می خواهند که اخلاق در گوینده آن تبلور داشته باشد مردم منبری باسواد می خواهند مردم روضه خوان مخلص می خواهند و جامعه نویسنده و محقق و اساتیدی نیاز دارد که نیازهای امروز فرهنگی سیاسی اقتصادی شان را پاسخگو باشد. تاسف انگیز اما واقعی...
تشکر از کانال وزین نویسندگان حوزوی و کانون مدادالفضلاء ویراستی https://eitaa.com/howzavian/11556
کمترین کار متولیان حوزه های علمیه نیاز سنجی جامعه موجود و تربیت نیرو برای پاسخ به نیازهای دینی جامعه بوده است که 45 سال فرصت سوخته در سابقه شان می درخشد .
نامیرا
بسم الله الرحمن الرحیم تاسف انگیز اما واقعی چند روز پیش پادکستی گوش می‎کردم از دوستان دغدغه‎مند عر
. کتابهای درسی، از مشکلات حوزه‌ی علمیه‌ی قم و حوزه‌های علمیه‌ی دیگر است.(بیانات در دیدار جمعی از فضلای حوزه‌ی علمیه‌ی قم ۱۳۷۰/۱۱/۳۰) ... طلبه ها باید تقسیم بشوند . عالم دین فقط آن کسی نیست که فقیه می شود و قدرت استنباط و اجتهاد پیدا می کند . برخی این قدرت را اصلا پیدا نمی کنند ... اما همین آدم می تواند یک مبلغ بسیار خوب و زبردستی باشد ... پس استعداد در حوزه های علمیه متفاوتند . این ها نظم حوزه است . ما به این نظم احتیاج داریم. (سخنرانی در جمع طلاب مدرسه در راه حق . ۱۳۶۳/۶/۷)
مقام علمی حضرت معصومه (سلام‎الله‎علیها) 💠 در مقام علمی (سلام‎الله‎علیها) همین بس كه بگوییم زمانی عده ای از مردم كوفه برای پرسش یك مسأله مهم فقهی به مدینه آمدند كه پاسخ آن را از امام كاظم(علیه‎السلام) سؤال كنند، حال آن كه آن حضرت در مسافرت بودند. مردم به در خانه امام رفتند و حضرت معصومه (سلام‎الله‎علیها)، كه در آن زمان دختری هفت ساله بودند، به مردم گفتند كه سؤالتان را بنویسید و بدهید. آنها سؤال را نوشتند و حضرت پاسخ سؤال آنها را نوشت. آنان بدون این كه به پاسخ یك دختر هفت ساله اعتماد كنند، از شهر مدینه بیرون رفتند كه در بین راه با كاروانی روبرو شدند كه اتفاقاً امام كاظم(علیه‎السلام) هم در آن كاروان بودند. 🔹 آنان با اظهار خوشحالی، جریان را برای ایشان تعریف كردند. امام(علیه‎السلام) فرمودند كه آن نامه را بدهید تا ببینم پاسخ چه بوده است. وقتی ایشان پاسخ دخترشان را دیدند، فرمودند:"فداها ابوها"؛ یعنی پدرش فدای او باد. منبع مصاحبه روزنامه قدس با آیت الله احمد عابدی https://eitaa.com/Fish_Nevis
آیت الله احمد عابدی هم و هم ، چیزی است كه هم اكتسابی است و هم موهبتی، یعنی این طور نیست كه خدای متعال بی جهت كسی را به این درجه برساند. این طور هم نیست كه بعضی تصور كنندخدا هر را كه دلش خواست پیامبر می كند و هر كسی را خواست امام می كند و هر كس را نخواست، نه. در مقابل، این هم درست نیست كه بگوییم هر كس تلاش كند، می تواند خودش را به این درجه برساند. چنین درجه ای ، هم به تلاش نیازمند است هم به تفضل خدا. (سلام‎الله‎علیها) https://eitaa.com/Fish_Nevis
آیت الله احمد عابدی 💠 آنچه كه كمال است، قرب به خداست و قرب به خدا هم مربوط به روح انسان است(ربطی به زن بودن یا مرد بودن هم ندارد) 💠 به هر حال طهارت یك طهارت ظاهری و یك طهارت معنوی و باطنی است. اینكه یك بانویی به یك چنین عظمتی برسد، كه هزار و چند صد سال، مراجع تقلید شیعه دور او حلقه بزنند، درسشان را كنار مرقد مطهر او برگزار كنند، سر وقت نماز و عبادتشان در كنار حضرت معصومه سلام الله علیها باشند و واسطه بین خود و خدای خود را حضرت معصومه سلام الله علیها قرار دهند، این حكایت از آن مقام قدسی روح مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها دارد.آن چیزی كه پیام اصلی حضرت معصومه سلام الله علیها برای همه مردم كشور و بویژه خانمها و نسل جوان است، اینكه یك انسان با عبادت و معنویت، به چه درجه ای می تواند برسد. 🔹 من یادم است كه مرحوم علامه طباطبایی در ایام ماه مبارك رمضان، همیشه كارشان این بود كه نیم ساعت مانده به اذان مغرب حركت می كردند و به حرم می آمدند و پس از زیارت و دعا، وقتی كه اذان گفته می شد، بلند می شدند، و به عنوان افطار، بوسه ای نثار ضریح مطهر حضرت می كردند. 🔹 آری خدا را در علم می توان یافت، ولی خدا را در عبادت بهتر می توان جستجو كرد. این گونه است كه یك بانویی با طهارت و عبادتهایش به مقامی می رسد كه فقهایی مثل مرحوم بروجردی و فیلسوفانی مثل ملاصدرا این گونه به دور آستان مقدسه اش حلقه می زنند. (سلام‎الله‎علیها) https://eitaa.com/Fish_Nevis
نتایج یک نظرسنجی سالانه توسط موسسه گالوپ نشان می‌دهد تعداد افرادی که به سازمان‌های رسانه‌ای در آمریکا اعتماد ندارند رو به افزایش است. درصد افرادی که گفته‌اند به رسانه‌ها اعتماد زیاد یا اعتماد قابل قبول دارند تنها ۳۲ درصد است. این خبر رو که دیدم یاد بعضی از هموطنانمون افتادم که میگن ما اخبار صدا وسیما رو نگاه نمی کنیم چون همش دروغه و اتکار میکنند به چهارتا شبکه فارسی زبان که با مالیات مردم اروپا و امریکا ارتزاق می کنند تا بین قلوب ایرانیان نفرت پرورش بدن خب اینم از مردم آمریکا که حدود سی درصد با رسانه های خودشون اعتماد دارند لابد اونها هم باید شبکه های انگلیسی زبان جمهوری اسلامی ایران رو دنبال کنند با تفاوت فاحش در حقیقت گویی ایرانی ها و دروغ سازی و دروغ پراکنی شبکه های فارسی زبان معاند https://eitaa.com/Fish_Nevis