eitaa logo
نظام اندیشه - استاد صالحی
267 دنبال‌کننده
131 عکس
20 ویدیو
33 فایل
بسم الله 🔸سلسله مباحث انسان شناسی قرآنی(نظام اندیشه اسلامی) برای معرف جویان حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان 🔸 استاد صالحی @msalehi کانال استاد @Salehy +989389219464 🔉صوت نظام ۱ با تگ #نظام_اندیشه_1 🔉صوت نظام ۲ با تگ #صوت_نظام_اندیشه_اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
✅حاضرین درس امروز👆 ( + خانم سعیده میرزایی + خانم مطهره کرباسی ) 🔻جلسه ۶ درس
🔸افرادی که تکلیف جلسه امروز را انجام دادند، و از مطالب خوب افرادی که ارائه نمودند استفاده کردیم. (+ خانم فاطمه مظاهری + خانم زهرا ذیلائی + خانم فائزه مولایی بیدگلی + خانم کیمیا مبشری + خانم مرضیه محمدیان + خانم زینب رضایی + خانم مطهره کرباسی + خانم معصومه فصاحت + خانم زهرا میرزایی + خانم حدیثه مظاهری + خانم نگین رنجبر + خانم سعیده میرزایی + خانم مهدیه سلطانی سمیرمی + آقای حیدرعلی اشراقی ) 🔻جلسه ۶ درس
06- نظام 1 - تابستان1400.mp3
20.67M
🔸 جلسه ۶ 👆 - پنجشنبه ۴ شهریور ١۴٠٠ - ارائه خانم زهرا عسکر حکیمی - جنت آدم، در بهشت مثالی نزولی (که مجسم و محسوس است، با احکام مادی، ولی مجرد از جنس مادی (قوه) است ولذا تغییر و گذران تدریجی در آن نیست) - چشیدن فریب شیطان، چشیدن ظهور اسم مضل و مضر و مذل و مغوی و... در دشمنی شیطان و ترسیم نوع فریب شیطان، و رسوا شدن القائات او در برابر حیات طیبه انسان بود - فطرت شوق به کمال، با چشیدن بهشت مثالی و حیات طیبه الهی در آن، با سرشت انسان آمیخته شد - فطرت فرار از نقص، با نفرت از فریب شیطان و درک زشتیِ برهنگی عورت حیوانی و نقص‌های آشکار شده از توجه به عالم کثرت ایجاد شد، ولذا نفرت از توقف در مرتبه حیات حیوانی و فرار از فریب شیطان هم در سرشت انسان تنیده شد. - هبوط اول، هبوط عداوتی (حیوانی)، و فرو رفتن در تعلقات عالم کثرت بود، که اگر انسان با توبه رو به هدایت الهی نکند، همینطور به هبوط حیوانی بیشتر در تعلقات زمینی فرو می‌رود. - تلقی کلمات الهی و توجه از زندگی زمینی به حیات آسمانی و توبه و برگشت توجه انسان به عالم وحدت - هبوط اول با توبه تبدیل شد به هبوط دوم، که هبوط هدایتی (انسانی) بود، که پایان مراحل خلقت (قوس نزول و تکوین)، و آغاز هدایت و سلوک با تکلیف شرعی است (قوس صعود و تشریع). 🔸 ⭕️ تکلیف الزامی جلسه: 🔻کسانی که نقص در ارسال تکالیف داشتند، کل صوت اول تا پنجم از بحث «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (علیه السلام)» با خواندن فیش متنی مربوطه، و ارسال صوت کنفرانس برای هرجلسه در خصوصی استاد @msalehi 📌دسترسی از لینک زیر👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/598 🔸 @Nezam_Andishe
🔸نکات تکمیلی جلسه ۶ 🔻در مراحل نزول خلقت آدم، پس از: مرحله اول خلقت در نفخه روح الهی بر بدن یا تعلیم اسماءالهی به آدم، و مرحله دوم در سجده ملائکه (طاعت و محبت و خدمت به ولایت روح آدم) و تمرد شیطان (معصیت و عداوت و خصومت با ولایت روح آدم)، حال می‌رسیم به مرحله سوم خقلت آدم، که ادراک تجلیات حقایق اسماءالله در بهشت عالم مثال نزولی، و شناخت انس و صدق ملائکه، و شناخت دشمنی و دروغ شیطان در آن عالم است. مرحله چهارم هبوط اول است. مرحله پنجم تلقی کلمات الهی و توبه با آن است مرحله ششم هبوط دوم است. 🔻بهشت برزخ نزولی آدم، برای چشیدن حقایقی از زندگی آسمانی با جذبه تمایلات الهی، و چشیدن شکوه وشکوفایی حیات طیبه انسانی است 🔻 اول در بهشت، درک کمال هست، اما درک حدود و نقص ها و دردهای عالم مادی نیست. نه درد گرسنگی و تشنگی، و نه زشتی عریانی و زحمت حرارت خورشید ومشقات دنیا. سپس بعد از هبوط اول، نقصها و سوآت بدن را ادراک می‌کند 🔻خمیرمایه حیات انسانی نفس، و «فَألهَمها فُجورَها و تقواها» در بهشت مثالی محقق شد. آدم در آن بهشت، هم کمال حیات طیبه را یافت، و هم نقص درحیات حیوانی وهبوط از بهشت را شناخت. هم الهام فطری به تقوای نفس وجذبات اسمائی و دوستی ملائکه را شناخت، و هم با شناخت فریب شیطان و یافتن اثرش درهبوط، الهام فطری به نحوه فجور نفس و ریشه وساوس و دشمنی شیطان را شناخت 🔻چشیدن حیات انسانی در بهشت، انسان را با داشتن بدنِ حیوانی دارای استعدادِ حیاتِ انسانی و روحانی قرار داد. انسان اگر حیات طیبه روحانی و انسانی را در بهشت نمیچشید و مستقیم بدن با تمایلات حیوانی را درک میکرد، خودش را متوقف و محدود در همان مرتبه میدید و حیوان میشد. 🔻وقتی ادراک بدن و تمایلات حیوانیِ آن از دریچه بیکران روح و حیات انسانی در بهشت آشکار شد، انسان در عین درک بدن خودش را متوقف در آن نمی‌بیند و از منظر غلبه احکام روح بر احکام بدن به تدبیر بدن و زندگی زمینی با بدن مادی می‌پردازد. توقف در بدن و آشکاری عورت بدن برایش زشت شده، و زیباییش را در حیای روح و رعایت حکم روح و مقصد حرکت روح بسوی خدا در زندگی با بدن میداند. 🔻انسان در بهشت یافت که حیات روحانیش «لاَ تَبْقَى إِلاَّ بِالْأَمْرِ وَ اَلنَّهْي»، یعنی حیات طیبه روح انسانی، بقاء و کمالش به عین اتصال بودنش به «امر و نهی الهی» است، لذا می یابد تأمین نیازهای بدن و تمایلات حیوانی را هم اگر از دریچه روح و با اتصال به «امر و نهی الهی» انجام دهد در متن زندگی در زمین هم حیاتش روحانی و زندگیش آسمانی خواهد بود. امر و نهی الهی، غذای حیات روح هستند، چرا که روح از سنخ عالم امر است و هرقدر ظهور امر الهی شود عمق و وسعت حیات روحانیش بیشتر شده، و خودش متن امر الهی و مشیت الهی میشود، آنطور که مثل اولیاء و انبیاء در دنیا و مثل بهشتیان در آخرت «اراده اش عین ظهور اراده الهی شده» و «مظهر کن فیکون الهی» میشود که با اراده روحانی او حقایق محقق میشوند: - لَهُمْ ما يَشاؤُنَ فِيها وَ لَدَيْنا مَزِيدٌ (ق ٣۵) - لَهُمْ ما يَشاؤُنَ عِنْدَ رَبِّهِمْ (الزمر ٣۴، اشوری ٢٢) - لَهُمْ فِيها ما يَشاؤُن (النحل ٣١، الفرقان ١۶) - هُمْ فِي مَا اشْتَهَتْ أَنْفُسُهُمْ خالِدُون (الانبیاء ١٠٢). - عَبدي! أَطِعْنِي أَجْعَلْكَ مِثْلِي، أَنَا حَيٌّ لاَ أَمُوتُ أَجْعَلُكَ حَيّاً لاَ تَمُوتُ، أَنَا غَنِيٌّ لاَ أَفْتَقِرُ أَجْعَلُكَ غَنِيّاً لاَ تَفْتَقِرُ، أَنَا مَهْمَا أَشَاءُ يَكُونُ أَجْعَلُكَ مَهْمَا تَشَاءُ يَكُونُ. - يَا اِبْنَ آدَمَ، أَنَا غَنِيٌّ لاَ أَفْتَقِرُ، أَطِعْنِي فِيمَا أَمَرْتُكَ أَجْعَلْكَ غَنِيّاً لاَ تَفْتَقِرُ. - يَا اِبْنَ آدَمَ، أَنَا حَيٌّ لاَ أَمُوتُ، أَطِعْنِي فِيمَا أَمَرْتُكَ أَجْعَلْكَ حَيّاً لاَ تَمُوتُ، أَنَا أَقُولُ لِلشَّيْءِ كُنْ فَيَكُونُ، أَطِعْنِي فِيمَا أَمَرْتُكَ أَجْعَلْكَ تَقُولُ لِلشَّيْءِ: كُنْ فَيَكُونُ. (کلیات احادیث قدسی ج١ ص٧٠٩ و ٧١٣) 🔻شجره ممنوعه، در وجه کثرت شاخ و برگش تجلی کثرت دنیا و توقف در حدود و نقص ها و مشغول شدن به حبّ دنیاست. اما اگر انسان خود را تابع و تحت توجه نور وجه وحدت همان شجره که روح جامع انسان کامل محمّدی و علم الهیشان هست قرار دهد، به اذن الهی که در وجود ایشان است قدرت غلبه وحدتِ روحی بر کثرت تمایلات بدنی را یافته، و جانش مانند ایشان جامع وحدت و کثرت میشود. هم توجه به روح الهی و نور خدایش در تجلیات هستی دارد و «وحدت را در کثرت می‌بیند»، و هم توجه به کثرت را عامل اتصالش با وحدت روح الهی یافته و «کثرت را در وحدت می‌بیند».
🔻دوره جنینی، دوره مشابه جذبه روح در بهشت در طی کردن مراحل خلقتمان هست، روح ما در جذبه الهی بود و جسممان هم از بدن مادر تغذیه مینمود، که ما بدن و حیات بدنی داشتیم، ولی توجه به بدن و درک نیاز گرسنگی و تشنگی و ... را نداشتیم. وقتی بدنیا آمدیم ابتدا غذا خوردن از دنیا با دهان بدن را آغاز کردیم ولی ابتدا غذایی ساده و بسیط (شیر مادر) بود، و بتدریج که از شش ماهگی غذاهای با ترکیبات کثرت از عالم دنیا را خوردیم امکانات بدنی هم رشد و کمال یافت و ادراک انسان به بدنش هم معطوف شده و کم کم عورت و عیب بودن آشکاری آنهم برایش پیدا شد، تا به سن بلوغ برسد که تمام غرایز بدنی و تمایلات حیوانی در خلقت بدنی او به کمال خلقتش برسد و عقل قوی برای تدبیر آن غرایز هم در انسان کامل شود، تا مراحل خلقت و نظام تکوینی انسان در قوس نزول تمام شده، و همانجا مراحل نظام تشریع و تکلیف شرعی انسان در قوس صعود آغاز شود. 🔸 @Nezam_Andishe
نظام اندیشه - استاد صالحی
#انسان_شناسی_قرآنی #تکلیف_عمومی 🔸کلیه شاگردان درس نظام انديشه اسلامی موظفند که صوت جلسات #اول تا #پ
287.4K
🔸دقت بفرمایید که: *تکلیف کلاسی* (3 نمره) در گوش دادن پنج جلسه این👆 بحث *«حقیقت قرآن جمال امام زمان (علیه السلام)»* است (نه صوت کلاس‌های آنلاین)، که برای هر جلسه از تکلیف یک صوت کنفرانس حداقل پنج دقیقه ای در خصوصی استاد @msalehi بفرستید. 🔻 لینک دسترسی به فایل صوتی آن پنج جلسه مربوط به تکلیف👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/598
✅حاضرین درس امروز👆 ( + ) 🔻جلسه ۷ درس
07- نظام 1 - تابستان1400.mp3
19.55M
🔸 جلسه ٧ 👆 (جلسه آخر) - پنجشنبه ١١ شهریور ١۴٠٠ - بیان مراحل ششگانه خلقت انسان در قوس نزول تکوینی، که پایان آن، آغاز مراحل قوس صعود و تکلیف شرعی در انسان است - تکلیف شرعی و سلوک و صعود انسان، با محبت و اطاعت از خلیفة الله (امام/ انسان کامل) است، که موجب قرب الهی و عبودیت مورد رضای خداوند می‌شود - مسئولیت الهی انسان در شرع، با آغاز مسئولیت انسان در اجتماع و امکان تشکیل خانواده و مسئولیت هایش در آن همراه است. اساساً ظهور اسماء الهی با اطاعت امر خدا در همین روابط خانوادگی و اجتماعی است که محقق می‌شود. تا همسر نشود ظهور اسم ودود و رحیم در او کامل نمی‌شود، و تا پدر و مادر نسبت به فرزندش نشود ظهور بسیاری از اسماء الهی تحت اسم رب (در پرورش فرزند) نمی‌شود، که در آنها خودش هم تربیت الهی می یابد. - دین و هدایت تشریعی و حیات طیبه انسانی، با ظهور اسماء الهی درون امتحانات همین زندگی خانوادگی انسان است که محقق می‌شود. 🔸 ⭕️ تکلیف الزامی (3 نمره پایانی): 🔻کسانی که نقص در ارسال تکالیف داشتند، با گوش دادن صوت اول تا پنجم از بحث «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (علیه السلام)» و خواندن فیش متنی آن، برای هرجلسه یک صوت کنفرانس در خصوصی استاد @msalehi بفرستند 📌دسترسی از لینک زیر👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/598 🔸 @Nezam_Andishe
🔸نکات تکمیلی جلسه ۷ 🔻انسانی که بُعد روح نامتناهیش در عالم وحدت است، و بُعد بدن محدودش در عالم کثرت است، و احکام روح و وحدت الهی را حاکم و غالب و ظاهر در بدن و عالم کثرت می‌کند، چنین انسانی «حقیقت جامع میان عالم وحدت و عالم کثرت» شده، و لذا انسان کامل و مخلوق جامع و اسم اعظم الهی می‌شود که احاطه به تمام مراتب وحدت و کثرت دارد. 🔻 از آغاز تولد هبوط اول و ورود توجه انسان به عالم کثرت شروع شد، و رفته رفته هرقدر توجهش به کثرات بیشتر شد، ادراکات غیبی اش از عالم وحدت فراموشش شد، که بعدا با سلوک شرعی که توجهش از عالم کثرت عبور کند بسوی توحید و عالم وحدت، آن حقایق غیبی این‌بار با اختیار و محبتش مورد توجهش قرار می‌گیرند و مکشوف می‌شوند. 🔻هبوط اول، قطع توجه از عالم وحدت و توقف در بدن، و توجه و تعلق آگاهانه به بدن و دنیا و عالم کثرت است 🔻 توبه (برعکس هبوط)، انصراف از حب دنیا، قطع تعلق از امیال و کثرات، و توجه به عالم روح و وحدت و توحید الهی یافتن است، در عین تدبیر بدن و آبادی جهان برای رضای خدا، که این توبه با قدرت عقل در توجهش به توحید هدایت الهی و عالم وحدت محقق می‌شود. 🔻 توبه موجب یافتن هدایت الهی و انس میان انسان‌ها و الفت قلبی و وحدت اجتماعی می‌شود، و برعکسش هبوط حیوانی موجب ضلالت و عداوت قلبی و گسست اجتماعی و دشمنی میان افراد می‌شود. 🔻هبوط عداوتی و حیوانی (هبوط اول) با توبه آدم تبدیل می‌شود به هبوط هدایتی و انسانی (هبوط دوم) 🔻هبوط دوم، آغاز تشریع و تکلیف و مسئولیت انسان در قوس صعود، و پایان مراحل خلقت تکوینی و کامل شدن خلقت و فطرت انسان است. 🔻 بلوغ انسان، پایان مراحل خلقت و آغاز هدایت در هبوط دوم است. کمال خلقت با بلوغ غریزی (کمال خلقت بدن) و بلوغ عقلی (کمال الهام فطری در تشخیص فجور و تقوا، و امکان فهم خطاب شریعت الهی، و پذیرش مسئولیت در برابر حق الله و حق الناس اجتماعی محقق می‌شود) 🔻 آغاز هدایت دینی با شروع تکلیف شرعی است که انسان با کمال عقلش قدرت فهم هدایت دین را دارد، با توبه و برگشت از حیات حیوانی (در توجه به من موهوم در عالم کثرت) بسوی حیات طیبه انسانی (در توجه به من حقیقی در عالم وحدت). 🔻آغاز قوس صعود، از وقتیست که انسان با بلوغ، امکان ازدواج و تشکیل خانواده دارد، که زمینه انجام وظایف شرعی فردی و اجتماعی و مسئولیتش در برابر همسر و فرزند خانواده و همسایه و همشهری و هر مسلمان و انسانی در جهان است، که شکوفایی اسماء الهی در آنها ایجاد می‌شود. 🔸 @Nezam_Andishe
1909136898_-211885.pdf
3.72M
جزوه 🔸 فایل pdf جزوه‌ی کل مباحث نظام اندیشه اسلامی 🔻محدوده ترم اول، از درس 1 تا انتهای درس 7 است. یعنی از ص١١ تا ص۷۸ جزوه (پایان جلسه هفتم). @Nezam_Andishe
نمرات نهایی دانشجویان - دانشگاه کاشان - نظام 1- تابستان 1400 .pdf
396K
🔸 نمرات نهایی درس نظام 1 – استاد صالحی – ترم تابستان سال 1400 فایل PDF
@ حقیقت قرآن، جمال امام زمان (علیه السلام).docx
433K
🔸 فیش متنی کامل 👆 پنج جلسه محرم۱۴۴۱ 🏴 «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (عليه السلام)» 🔸 eitaa.com/nezam_andishe
@ حقیقت قرآن، جمال امام زمان (علیه السلام).pdf
6.81M
🔸 فیش متنی کامل 👆 پنج جلسه محرم۱۴۴۱ 🏴 «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (عليه السلام)» 🔸 eitaa.com/nezam_andishe
01 حقیقت قرآن جمال امام زمان.ع - عبودیت علمی در ولایت الهی آدم - شام اول محرم 1441 .mp3
25.39M
🔸 جلسه اول 👆 🏴 «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (عليه السلام)» (۱) 🏴 🔻 : 💫غایت خلقت عالم، ظهورِ کامل و تمام حق در آدم 💫امتیاز خلافت آدم در حقیقت علم الهی در روح آدم 💫 احاطه علمیِ آدم بصورت کامل و تمام (همه اسماء، و کلّ مراتب اسماء)، علامتِ ولایت و خلافت الهی او بر عالم 💫عبودیت علمی در ولایت الهی آدم 💫نیروهای شیطانی، ضدّ ظهور کامل و تمام اسماء الهی در آدم، و ضدّ عبودیّت علمی در آدم 💫بنیه ساختار خلقت الهیِ آدم در تمام بنی آدم (استعداد رسیدن به خلافت الهی تحت ولایت انسان کامل) 💫داستان یوسف، داستان کامل تقدیر و تنزیل اعمال ولایت انسان کامل بر عالم و آدم (رؤیای یوسف)، و جریان تحقق و تأویل آن (تعبیر شدن رؤیای یوسف)، و پایگاه دشمنی شیطان و رسوایی و نابودیِ مکایدش در برابر ولایت الهی. 🔸 eitaa.com/nezam_andishe
02 حقیقت قرآن جمال امام زمان - اولیاء محمّدیین (علیهم السلام) نهایتِ ظهور کامل و تمام حق در آدم .mp3
28.39M
🔸 جلسه دوم 👆 🏴 «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (عليه السلام)» (۲) 🏴 🔻 : 💫عبودیت علمی آدم، عبادت مرضی حق با علم و توجه و نیاز به همه اسماءالله با تمام مراتبشان است، که موجب ظهور کامل اسماءالله با تمام مراتبشان در انسان کامل میشود 💫 زندگی انبیاء الهی و اوصیائشان، نمایش مراتب تحقق توحید در فعل و مصداق است 💫ظهور تامّ حقیقتِ بیان شده در سوره یوسف، برای انسان کاملِ محمّدی خواهد بود، که مردم در دوران ظهور می یابند که تمامِ عالَمِ هستی و ستارگان و ماه و خورشید، همه خاضع و مطیع و فرمانبردار و تحت «مُلکِ عظیمِ» امام زمان (علیه السلام) هستند. 💫المُلكُ العَظِيمُ أَن جَعَلَ فِيهِم أَئِمَّةً مَن أَطَاعَهُم أَطَاعَ اللَّهَ وَ مَن عَصَاهُم عَصَى اللَّهَ. (الکافی ج۱ ص۲۰۶ ح۵). 💫هر کسی بقدر اطاعت محض و تابعیت از امام، از آن کمالات الهی و تخلّق به اسماء الله در مراتب وجودی امام بهره‌مند میشود و مجرای ظهورِ کمالاتِ الهیِ امام می‌گردد. 💫بیان در امام زمان (علیهما السلام) 🔸 eitaa.com/nezam_andishe
03 حقیقت قرآن جمال امام زمان - آن‌چه خوبان همه دارند تو تنها داری .mp3
30.21M
🔸 جلسه سوم👆(شب چهارم) 🏴 «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (عليه السلام)» (۳) 🏴 شام سوم محرم، سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸ 🔻 : 💫حقیقتِ الروح، همان اسم اعظم الهی، حامل همه اسماءالله به تمام مراتب همه اسماء است. 💫حقیقت اسم اعظم در الروح، انبیاء الهی و اوصیائشان را تأیید و تسدید و امداد کرده و هدایت و اعجازهای الهی بواسطه او بنا به اقتضا و نیاز هر دوره ای بر نبیّ و وصیّ هر زمان به آنها رسانده شده. 💫جلوه کامل و تمام حقیقت اسم اعظم در نزول کامل و تمام الروح بر جان پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله) است و انتقال آن حقیقت پس از ایشان به اوصیائشان. 💫مُلک عظیم الهی، حقیقت اطاعت محض یافتن تمام ملائکه و عالم و آدم، در برابر ولایت اسم اعظم الهی، در جلوه حقیقت الروح در اولیاء محمّدیین(علیهم السلام) است. 💫اطاعت، تابع معرفت است. فلذا «کثرتِ طاعت» ملاک نیست، بلکه طاعتِ تابعِ «شدّت معرفت» به خدا است که عظمتِ مُلک عظیم را برای امام ایجاد کرده است. 💫پیامبرخاتم وبالتبع اوصیائش (علیهم السلام) میزان و شاهدند بر انبیاءالهی که آنها شاهدان الهی بر مردم‌اند 🔸 eitaa.com/nezam_andishe
04 حقیقت قرآن جمال امام زمان - ظهور ۷۲ مرتبه اسم اعظم با امام زمان.ع .mp3
30.76M
🔸 جلسه چهارم👆(شب پنجم) 🏴 «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (عليه السلام)» (۴) 🏴 شام چهارم محرم، چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۸ 🔻 : 💫آثار مراتب اسم اعظم در بیش از ۲۲۰۰ آیه قرآن از انبیاء الهی(ع)، و تجلّی کاملش در ولایت پیامبر خاتم (ص) است. 💫وصیّ خاتم مولا امیرالمؤمنین (ع) بزرگترین و اولین تابلوی نمایش ولایت نبیّ خاتم است، و خاتم اوصیائش امام قائم (ع) ظهور فراگیر آن ولایت را در تمام زمین جاری می‌نمایند. 💫اسم اعظم ۷۳ مرتبه دارد. آخرین مرتبه آن مورد حاجت خلق نیست و خاصّ ذات خداى متعال است، و ۷۲ مرتبه ديگرش نزد اهل بیت(ع) است چون امت ختمی در کمالاتشان به آن مراتب نیاز دارند. 💫آصف وزیر سلیمان(ع) که تخت بلقیس را به «کن فیکون» حاضر کرد، یک مرتبه از ۷۳ مرتبه اسم اعظم را حامل بود. 💫کسی که فقط خدا را مؤثر می‌بیند، به مقدار رتبه انقطاع و توجهش مجرای ظهور اسم اعظم می‌شود 💫نمونه ظهور تمام تأثیرات اسم اعظم در موعود خاتم، همراهی ۱۳ هزار و ۳۱۳ ملک با اوست که قوای انبیاء و امامان در اوج صحنه های غلبه حق بر باطل بودند 🔸 eitaa.com/nezam_andishe
05 حقیقت قرآن جمال امام زمان -ظهور سنن انبیاء الهی در امام زمان(ع) به تمامه .mp3
24.74M
🔸 جلسه پنجم👆 🏴 «حقیقت قرآن، جمال امام زمان(عليه السلام)» (۵) 🏴 🔻 : 💫تجلی مرتبه ای از اسم اعظم در احیاء نقش شیر توسط امام کاظم(ع)و امام رضا(ع) 💫جامع کمالات انبیاء در مولا امیرالمؤمنین علی (ع) به تمامه 💫ظهور سنن انبیاء الهی در امام زمان(ع) به تمامه👇 💫سنن از آدم: طول عمر، علم، خلافت 💫از ادریس: غیبت وقیام، حیاتش تاکنون، توبه امتش موجب ظهورش، تسلیم کامل بعد ظهورش 💫از نوح: طول عمر، تطهیر زمین از ظالمین، کشتی نوح ناجی مؤمنان، خالص و محض شدن ایمان 💫از ابراهیم: خفای ولادت و بزرگ شدنش، مقام والای امامت 💫از یوسف: زندان غیبت، در غیبتش او را می‌دیدند و نمی‌شناختند 💫از موسی: دو غیبت وظهورش، سختی شیعیانش در غیبتش، اصلاح امر ظهورش در یک شب، کمال و هیبت و سیمای پر نورش 💫از ایوب: فرج بعد از بلاها، صبرش 💫از داود: حکم بدون نیاز به دلیل، خلافتش 💫از سلیمان: قضاوت باطنی و حکومت بلامنازعش 💫از یونس: ظهورش بعد از غیبتش بصورتی جوان 💫از الیاس: غیبتش، حیاتش تاکنون، احیاء مردگان 💫از ذوالقرنین: تسلط بر تمام اسباب زمین 💫از عیسی: غیبتش، اختلاف مردم در مورد او، حیاتش تاکنون، نور و بهاءومحبتش به مردم 💫از محمد(ص): خروجش با سیف، سیره و هدایت تامه اسم اعظم، نصرتش با رعب 🔸 eitaa.com/nezam_andishe