▫️حجت السلام احمدحسين شريفي : شرط تأثیرگذاری حکمت در کلام امام هادی(ع)
🔹امام هادی علیه السلام میفرماید:
الْحِكْمَةُ لَا تَنْجَعُ فِي الطِّبَاعِ الْفَاسِدَةِ؛ حکمت در سرشتهای فاسد و روحهای آلوده اثر ندارد. (بحار الانوار، ج۷۵، ص۳۷۰)
🔹به تعبیر حافظ:
سرای مدرسه و بحث علم و طاق و رواق
چه سود چون دل دانا و چشم بینا نیست
▪️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس▪️
@OlomEnsaniEslami
▫️فايل صوتي سی و دومین پیش نشست همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم با موضوع "روش استخراج علوم انسانی از قرآن و مدل مفهومی آن"
🔹ارائه دهنده:حجت الاسلام سعید بهمنی
🔹ناقد:حجت الاسلام سیدعلی اکبر حسینی رامندی
🔹دبیرعلمی : حجت الاسلام مرتضی غرسبان
🔹 زمان: شنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۳
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
روش استخراج علوم انسانی از قرآن و مدل مفهومی آن-حجت الاسلام و المسلمین سعید بهمنی.mp3
26.92M
فايل صوتي سی و دومین پیش نشست همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم با موضوع "روش استخراج علوم انسانی از قرآن و مدل مفهومی آن"
حجت الاسلام سعید بهمنی
🏴 باز این چه شورش است که در خلق عالم است.
باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است.
◼️ قال الامام علی بن موسی الرضا (علیهالسلام):
كانَ أَبِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِذَا دَخَلَ شَهْرُ اَلْمُحَرَّمِ لاَ يُرَى ضَاحِكاً وَ كَانَتِ اَلْكِئَابَةُ تَغْلِبُ عَلَيْهِ حَتَّى يَمْضِيَ مِنْهُ عَشَرَةُ أَيَّامٍ فَإِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْعَاشِرِ كَانَ ذَلِكَ اَلْيَوْمُ يَوْمَ مُصِيبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُكَائِهِ وَ يَقُولُ هُوَ اَلْيَوْمُ اَلَّذِي قُتِلَ فِيهِ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ .
▪️امام رضا علیهالسلام فرمود پدرم را شيوه بود كه چون محرم مي شد خندان دیده نمی شد و اندوه بر او غالب بود تا روز دهم. روز دهم روز مصيبت و حزن و گريهاش بود و ميفرمود در اين روز حسين كشته شد.
📚 الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۱۲۸
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
▪️مريم منصوري (پژوهشگر علوم اجتماعي ) : چرا نگاه پزشکیزده در نگرش معرفتی یک سیاستگذار خطرناک است؟
🔹از روز اولی که دکتر پزشکیان، یک جراح قلب، وارد سخن با مردم شد، به طرز محسوسی پزشکی زدگی مدرن، در نگاه معرفتی او، آزاردهنده مینمود.
🔹اما معضل کجاست؟ تخصصگرایی افراطی!آقای دکتر پزشکیان، متوجه نیست که در امور انسانی، با یک بدنِ منظم قابل پیشبینیِ زیر تیغ جراحی مواجه نیستیم.
🔹تلاش مذبوحانهی فردی همچون آگوست کنت، برای تجربهگرایی افراطی، در خود دنیای غرب نیز منقضی شده است. وقتی شما در عالم سیاست و سیاستگذاری، افراد را صرفا به تخصص و کارشناسی سوق میدهید، یعنی کوچکترین فهمی از ارادهی انسانی، ارزشباری بسیاری از نظریات و نهایتا تفاوت و حتی تضاد نظریات در علوم انسانی ندارید.
🔹متعجبم از اصحاب علوم انسانی و فلسفهخوانان، که چرا فیتیلهی این نگاه تخصصگرایانهی پزشکی مدرن و تعمیم آن به امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در بیانات دکتر پزشکیان پایین نکشیدند و تا روز آخر، ارجاع به کارشناسان را از زبان ایشان نتوانستند بیندازند.
▫️آیا با یک تلهی فرار از مسئولیت و حقهی گریز از بیایدهگی مواجهیم؟
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️فايل صوتي نشست علمي با موضوع " برخی جریانهای پژوهشی جدید در معناشناسی شناختی " با ارائه : سرکار خانم دکتر آزیتا افراشی
🔹دبیرعلمی : دکتر عیسی موسیزاده
🔹 زمان: شنبه ۲ تیرماه 1403
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
برخی جریانهای پژوهشی جدید در معناشناسی شناختی-سرکار خانم دکتر آزیتا افراشی.mp3
21.66M
" برخی جریانهای پژوهشی جدید در معناشناسی شناختی " با ارائه : سرکار خانم دکتر آزیتا افراشی
◾️فايل هاي صوتي حلقه پژوهشی حکمت عملی و علومانسانی دانشگاه امام صادق با عنوان " ریشه های علومانسانی در حکمت عملی " (فصل دوم)
1️⃣ دکتر محمدرضا قائمی نیک با موضوع: «شرایط اجتماعی_تاریخی تکوین علوم انسانی به مثابه شرط مقوم تکون آن»
2️⃣ دکتر مهدی سپهری با موضوع: «نقش اعتباریات در علوم انسانی»
3️⃣ دکتر حسام الدین شریفی با موضوع: «نسبت سنجی حکمت عملی و علوم انسانی»
4️⃣ دکتر امید شفیعی با موضوع: «ابعاد اخلاقی سیاست خوشبختی؛ از مداخله تا مشارکت»
🔹پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ؛ ساعت ۱۰ تا ۱۲
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
قائمی نیک.mp3
17.96M
دکتر محمدرضا قائمی نیک با موضوع: «شرایط اجتماعی_تاریخی تکوین علوم انسانی به مثابه شرط مقوم تکون آن»
سپهری.mp3
18.71M
دکتر مهدی سپهری با موضوع: «نقش اعتباریات در علوم انسانی»
شریفی.mp3
28.71M
دکتر حسام الدین شریفی با موضوع: «نسبت سنجی حکمت عملی و علوم انسانی»
شفیعی.mp3
21.71M
دکتر امید شفیعی با موضوع: «ابعاد اخلاقی سیاست خوشبختی؛ از مداخله تا مشارکت»