eitaa logo
💎کانال آموزشی رسمی استاد محمدعلی مهدوی راد💎
474 دنبال‌کننده
181 عکس
13 ویدیو
75 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 به مناسبت درگذشت عالم و محقق جلیل القدر حضرت حجة الاسلام محمدحسین حسینی جلالی (رحمة الله علیه) 🔹 از راست: نفر اول نا معلوم - حجج اسلام آقایان محمدرضا حسینی جلالی- معراجی - مرحوم محمدحسین جلالی - استاد مهدوی راد. 🆔 @OstadMahdaviRad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️🔷▪️🔷▪️🔷▪️🔷▪️🔷 ﷽ ⬛️ پیام تسلیت استاد مهدوی‌راد به مناسبت فقدان آیت الله سید محمد حسین جلالی... 🗒 زمان: ۳ آذر ۱۳۹۹ ▪️▪️▪️انا لله و انا الیه راجعون▪️▪️▪️ ◾️ عالم جلیل، فقیه، محدث، کتاب پژوه، متضلع و فرهنگبان نستوه آیت الله سید محمد حسین جلالی زندگی را بدرود گفت. ▪️ او نمونه ی عینی عالم و دانشوری بود که از دانشش برای فرهنگبانی، دانش گستری و حراست از معارف ثقلین سود جست. ▪️ پژوهش های آن بزرگوار در مباحث قرآنی، حدیثی، احیا متون، و شناسایی و شناخت دقیق نهج البلاغه وصحیفه ی سجادیه کم نظیر است. ▪️ او سالیان سال رنج غربت را تحمل کرد تا معارف ثقلین را از «غربت» برهاند. خامه ی سودمند و کارآمد او در بسیاری از ابعاد تمدن اسلامی نقش آفرینی کرده است. «ملال تنهایی» را برخود هموار ساخت تا «جلال» سربلندی، آزادی، استقلال و دنیاگریزی و معادباوری را از صفحه زندگی نزداید. ▪️ جلالی، جلالِ پژوهشیان و شکوه ِ شیفتگان معارف ثقلین و چهره ی منور «مهاجران الی الله» بود؛ چون آوازه گری و خود نمایی را بر نمی تافت، و شکوه آرام و بدون جلوه گری، خدمت دین، معارف و فرهنگ را پیشه ساخته بود. ابعاد والای آثار و مآثر او اکنون شناخته نیست و باید گفته آید در روزگار دیگری. ▪️ بدرود آن عزیز از دست رفته و آن فرهنگبان و فرهنگ گستر علوی و شیفته ی معارف ثقلین را به حوزه های علوم اسلامی و اخوان مکرم و خانواده ی جلیل او، بویژه محقق نستوه و فقیه گرانقدر حضرت آیت الله سید محمدرضا جلالی حسینی تسلیت می گویم و برای همه ی این عزیزان از خداوند متعال صبر و اجر مسئلت می کنم. ⬛️ مشاهده‌ی مطلب در سایت اصلی: 🌐 https://fa.shafaqna.com/news/1050515/ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🆔 @OstadMahdaviRad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔷💠🔷💠🔷💠🔷💠🔷 ﷽ 💠 بیانات استاد مهدوی راد در نشست «بررسی و آسیب‌شناسی جایزه ی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» از سلسله نشست‌های مؤسسه ی خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران به مناسبت بیست‌ و هشتمین دوره‌ی هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران... 🗒 زمان: سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ 🔺من مدافع تمام جایزه ی کتاب سال نیستم. در مجموع هفت سال است که به‌عنوان دبیر علمی جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در دبیر‌خانه ی این رویداد حضور دارم. اما تصور اینکه جریانی و اتاق فکری برای جهت‌دهی به داوری کتاب سال وجود دارد، دروغ محض است. حتی یک نمونه در 6 سال گذشته درباره ی جریان داوری یا حتی یک نمونه از گلایه ی پدید‌آورندگان وجود نداشته است. می‌پذیریم که در داوری گاهی تقصیر و گاهی هم قصور وجود دارد و درباره ی جریان داوری کتاب سال از 6 سال گذشته، هر کسی فکر می‌کند خطایی پیش‌آمده، اعلام کند تا پاسخ بدهیم. اما به جرأت می‌گویم در تمام سال‌هایی که این رویداد با حضور من برگزار شده، نمونه‌ای وجود نداشته که داور یا اثری به من دیکته و تحمیل شود و عادلانه نیست که بگوییم دست‌هایی در کار است. 🔹 از سال دوم که به‌عنوان دبیر جایزه‌ی کتاب سال انتخاب شدم، اعلام کردم، تلاش کنیم کتاب سال به معنای واقعی به کتاب سال تبدیل شود و یکی از ایده‌های مهم، فعالیت مداوم دبیرخانه ی این جایزه در طول سال بوده است. 🔻اینکه در حوزه‌ی علوم انسانی و علوم اجتماعی کتابی برگزیده نشده مربوط به دست اندرکاران رویداد نیست، چنانچه دو سال است، هیچ کتاب قرآنی هم انتخاب نشده است. اما نمی توان منکر این موضوع شد که کتاب سال جریان مهمی است. در رابطه با داوران هم هستند کسانی که شخصاً با آن‌ها تماس می گیرم و بنا به دلایل مختلفی حضور پیدا نمی کنند. از این روست که می گویم کسانی که علمی روی موضوع ندارند نباید قضاوت کنند. 🔹 وقتی در هر حوزه قرار است از یک‌اثر تقدیر شده و یک اثر هم به‌عنوان اثر برگزیده انتخاب شود و تعداد انتخاب‌ها محدود است، طبیعی است که همه‌ی آثار برگزیده نمی‌شوند، اما این به آن‌معنا نیست، دیگر آثاری که برگزیده نمی‌شوند شایستگی ندارند. در هر حال، نقدهای این‌چنینی را وارد نمی‌دانم، اما معتقدم این‌رویداد باید به‌سمت فرهنگ‌گستری گام بردارد. 💠 مشاهده ی مطلب در سایت اصلی: 🌐 https://www.mehrnews.com/news/5074750 🌐 https://ettelaat.com/ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. 🆔 @OstadMahdaviRad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔷💠🔷💠🔷💠🔷💠🔷 ﷽ 💠 گفتگوی خبرگزاری «قدس آنلاین» با استاد مهدوی راد درباره ی امام حسن عسکری (علیه السلام) 🗒 زمان: جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ 🔺بخش اول: 🔹 جناب استاد! در واکاوی دوران حیات امام حسن عسکری (علیه السلام) با خفقان و اختناق شدیدی مواجه می‌شویم، تا آنجا که آن حضرت سال‌های انتهایی عمر خویش را در حصرهای طولانی طی کردند، چه شرایطی بر عصر سیاسی حیات این امام همام حاکم بود؟ 🔹 دوران حیات امام حسن عسکری (علیه السلام) معاصر با سه تن از خلفای سفاک عباسی بود، دورانی که ائمه ی هدی (علیهم السلام) در نظارت‌های شدید عمال حکومتی بودند و پیشوای یازدهم نیز پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام هادی (علیه السلام) در دوران اوج خفقان عباسی عهده دار خط سترگ امامت شدند. 🔹 این دوران مصادف با حکومت معتز بود که به دستور وی امام یازدهم در محله ی «عسکر» در شهر سامرا، به اجبار سکونت یافتند و تمام دوران امامتشان را تحت مراقبت شدید سیستم امنیتی و نظامی عباسیان بودند. به طوری که حضرت امام عسکری (علیه السلام) حتی نتوانستند برای مشرف شدن به زیارت خانه ی کعبه، از محل اقامتشان خارج شوند، بنابراین ایشان تنها امام شیعیان هستند که در طول دوران حیات مبارکشان نتوانستند به حج مشرف شوند. 🔹 این حصرهای طولانی صرفاً برای برقرار نشدن ارتباط شیعیان با این امام همام بود یا دلایل دیگری هم داشت؟ 🔹 در زندگی برخی امامان حصر و نظارت‌های عمال حکومتی وقت به روشنی مشهود است؛ مثلاً حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) سال‌های طولانی در زندان هارون بودند یا امام رضا(علیه السلام) که به اجبار از مدینه به طوس آمدند که این نظارت‌ها از آن زمان شدت بیشتری پیدا کرد و صرفاً برای عدم ارتباط ائمه با مسلمانان بود، اما عباسیان برای حصر امام حسن عسکری (علیه السلام) اهداف ویژه ای را دنبال می‌کردند؛ یکی قطع ارتباط ایشان با شیعیان و دیگری که مهمترین هدف آنها بود، اطلاع از آمدن آخرین امام معصوم (عجل الله تعالی فرجه) بود. چنانکه امام حسن عسکری(علیه السلام) تحت نظارت بودند و تمامی ابعاد زندگی ایشان زیر ذره بین بود که مبادا فرزند پسری از ایشان به دنیا بیاید؛ زیرا آن حضرت در تمام طول حیات کوتاه و مبارک خویش بارها از آمدن مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه) خبر داده بودند. بنابراین عمال حکومتی از ایشان چشم برنمی داشتند، اما غافل از اینکه امر خدا محقق می‌شود و حصرها در برابر خواست خدا راه به جایی نمی برند. 💠 مشاهده ی مطلب در سایت اصلی: 🌐 http://www.qudsonline.ir/news/189066 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. 🆔 @OstadMahdaviRad
💠🔷💠🔷💠🔷💠🔷💠🔷 ﷽ 💠 گفتگوی خبرگزاری «قدس آنلاین» با استاد مهدوی راد درباره ی امام حسن عسکری (علیه السلام) 🗒 زمان: جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ 🔺بخش دوم: 🔹 امام عسکری (علیه السلام) در مسیر تداوم خط امامت و اطلاع رسانی از آمدن آخرین حجت خدا و امام معصوم از چه تدابیری بهره بردند؟ 🔹 پرسش قابل تأملی است؛ زیرا شیعه تداوم خط امامت را مرهون مجاهدت‌های یازدهمین پیشوای شیعه می داند و این امام همام با وجود بسترهای گسترده ی انحراف در دوران حیات خویش، مسیر سترگ امامت را حفظ و مستحکم کردند. عباسیان بر اساس احادیث متواتر می‌دانستند که مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه) که حکومت های خودکامه را نابود می‌کند، از نسل امام حسن عسکری (علیه السلام) است. بنابراین برای جلوگیری از ادامه ی نسل آن حضرت تلاش بسیاری از خود نشان دادند؛ مثلاً یکی از کنیزان حضرت را به دلیل اینکه مبادا باردار باشد، به مدت دو سال محبوس کردند. یا اینکه معتمد عباسی پس از شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام)، برای آنکه وانمود کند فرزندی از ایشان باقی نمانده است، دستور داد میراث آن حضرت را میان مادر و برادرشان جعفر تقسیم کردند. اما تدابیر دشمن را با سیاست اندیشمندانه ی امام عسکری (علیه السلام) چه کار؟ 🔹ایشان میلاد مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه) را مخفی نگه داشتند تا سر ّ امامت برقرار بماند. اما ایشان تدبیر دیگری هم داشتند و می‌دانستند امام بعدی غیبتی را پیش رو دارد، بنابراین فرزند گرامی خویش را به عده ای قلیل از شیعیان خاص خویش معرفی کردند. 🔹چنانکه از قول حسین بن ایوب بن نوح یکی از وکلای امام هادی (علیه السلام) نقل شده که گفت: ما چهل نفر بودیم که به اتفاق عثمان بن سعید عمری یکی از وکلای بعدی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) برای پرسش از جانشین امام عسکری (علیه السلام) خدمت آن حضرت رسیدیم. عثمان بن سعید به پا خاست و گفت: می‌خواهم از موضوعی سوال کنم که شما نسبت به آن از من داناترید. امام (علیه السلام) او را امر به نشستن کردند. مدتی گذشت و پس از گفت وگویی مختصر، پسری نورانی که شبیه ترین مردم به امام عسکری (علیه السلام) بود، وارد شد، امام (علیه السلام) فرمودند:«این امام شما بعد از من و جانشین من در میان شماست، فرمان او را اطاعت کنید و پس از من اختلاف نکنید». 💠 مشاهده ی مطلب در سایت اصلی: 🌐 http://www.qudsonline.ir/news/189066 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. 🆔 @OstadMahdaviRad
💠🔷💠🔷💠🔷💠🔷💠🔷 ﷽ 💠 گفتگوی خبرگزاری «قدس آنلاین» با استاد مهدوی راد درباره ی امام حسن عسکری (علیه السلام) 🗒 زمان: جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ 🔺بخش سوم: 🔹 آن حضرت برای آماده سازی اذهان شیعه با دوران غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) از چه راهکاری بهره بردند؟ 🔹توسعه ی شبکه ی وکالت در عصر امام عسکری (علیه السلام) در حقیقت مقدمه ای برای ورود شیعه به دوران غیبت امام عصربود؛ زیرا جامعه ی اسلامی که از زمان نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله) تا زمان امام حسن عسکری(علیه السلام) همواره بدون واسطه با نایب خداوند روی زمین سخن می‌گفتند، اکنون باید خود را برای دوران غیبت صغری و کبری امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) آماده می‌کردند که این امر به سادگی میسر نمی شد. ضمن اینکه مشکلات اعتقادی و شبهه‌هایی که در این زمینه در جریان بود، به این عدم آمادگی دامن می‌زد، اما مهمترین و اساسی ترین راهکار امام عسکری (علیه السلام) در این زمینه گسترش شبکه ی وکالت و نمایندگی که عمدتاً از زمان امام جواد (علیه السلام) شروع شده بود و نیز تقویت و راه اندازی پیک و رابط با شهرهای دیگر بود که پس از شهادت ایشان و آغاز امام حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) به صورت رسمی در میان امت اسلامی جریان پیدا کرد و مردم در دوران غیبت صغری از طریق این وکلا با آخرین حجت خدا در زمین ارتباط برقرار می‌کردند. 🌀 یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد امام حسن عسکری (علیه السلام) را با وجود حصرهای شدید، تربیت شاگردانی می‌دانند که در مسیر اعتلای شیعه آثار ماندگاری را از خود بر جای گذاشتند، در این زمینه چه نکاتی قابل طرح است؟ 🔹 یازدهمین پیشوای شیعه با توجه به رویکرد فرهنگی و تبیینی خود، شاگردانی را پرورش دادند و به عنوان نماینده ی امام به مناطق مختلف جهان فرستادند تا هم به گسترش فرهنگ اسلامی بپردازند و هم زمینه را برای دوران پس از غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) فراهم کنند. حصرهای شدید، ایشان را از تشکیل حوزه ی علمیه غافل نکرد که تربیت شاگردانی صاحب نام که شامل بیش از 100 نفر می‌شد، افزون بر حمایت از نگاشته شدن 118 عنوان کتاب دینی از جمله ویژگیهای بارز دوران امامت حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) است. چنانکه این شاگردان ویژه ی حضرت، ارتباط ایشان با پیروانشان در مناطق مختلف را به‌‌طور سری و پنهانی حفظ می‌کردند و در حقیقت تربیت شاگردان متعدد برای تقویت فکری و معنوی شبکه ی ارتباطی وکالت تدبیری بود که از سوی حضرت برای ورود به عصر غیبت انجام شد. 💠 مشاهده ی مطلب در سایت اصلی: 🌐 http://www.qudsonline.ir/news/189066 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. 🆔 @OstadMahdaviRad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مجلس شانزدهم حمس - 17 مهر 1399.mp3
7.52M
🔹 سلسله جلسات حسینیه ی بین المللی مجازی شهید حاج قاسم سلیمانی(GSGVH) 🔹 موضوع: اربعین حسینی و مسأله‌ی زیارت 🔹 زمان: شنبه 17 مهر 1399 🆔 @OstadMahdaviRad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔷💠🔷💠🔷💠🔷 ﷽ 💠 عنوان سرمقاله: نظام امام شناسی شیخ مفید و باز خورد آن در حدیث پژوهی او 💠 🔹 نویسندگان: دکتر روح الله شهیدی دکتر محمد علی مهدوی راد 🔹 مجله‌ی علوم حدیث؛ دوره ب 17، شماره ی 66؛ زمستان 1391؛ صفحات 18-48 🔍 چکیده ی مقاله: 🔹 حدیث پژوهی عالمان شیعی، چون دیگر گستره‌های مطالعات دینی ایشان، از مبانی و پیش فرض‌های مختلفی اثر می‌پذیرد. در این میان، مبانی کلامی، به خصوص در موضوع امامت، اهمیّتی ویژه می‌یابند؛ چه از بنیادی‌ترین مسائل عقیدتی در میان شیعه است. 🔹 شیخ مفید به عنوان متکلّمی در مرحله گذار از نصّ‌گرایی به عقل‌گرایی، اثر گذار در شکل گیری نظام کنونی کلام شیعه و پر کار و پر تألیف، نمونه‌ای دقیق برای بر نمودن آثار مبانی امام شناسی در حدیث پژوهی است. نظام امام شناسی او در چهار مساله ی «چرایی و ضرورت وجود امام»، «جایگاه و مرتبت امام»، «صفات و ویژگی‌های امام» و «چگونگی شناخت امام جامع الشرایط» قابل پی جویی است. 🔹 بررسی عملکرد او در گستره‌های مختلف حدیث پژوهی، یعنی تبیین و ارزیابی حدیث، نشان می‌دهد که مبانی او در صفات امام، به ویژه گستره ی علم امام، باور به عصمت پیامبر و امام از سهو بیشترین اثر را داشته است و به کوچک نمودن حلقه ی مفهومی احادیث علم امام، نقد احادیث سهو النبی و وضع مؤلّفه‌هایی برای غلو پژوهی انجامیده است. دیدگاه‌های مفید در باره ی وحدت امام در هر روزگار و جایگاه او نیز در ارزیابی پاره‌ای احادیث نقش آفرینی کرده است. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. فایل کامل مقاله 👇 🆔 @OstadMahdaviRad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔷💠🔷💠🔷💠🔷💠🔷 ﷽ 💠 گفتگوی خبرگزاری «شفقنا» با استاد مهدوی راد به مناسبت فرارسیدن سالگرد تأسیس این خبرگزاری 🗒 زمان: جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ 🔺شفقنا جایگاهی فراتر از یک خبرگزاری 🔹«شفقنا» یک حضور متفاوت داشته و دارد؛ وقتی یک خبرگزاری فراتر از حد خبرگزاری معمول عمل می کند و در خانواده ی بسیار بزرگ خبری حضور می یابد و جایگاهی پیدا می کند، معلوم می شود که دارای مولفه ها و مشخصه های مهمی می باشد که این چنین جایگاهی یافته است. 🔹حضور گسترده شفقنا در میان عالمان، محققان و اهل سیاست نشان از حرکت معقول و تصمیم گیری های خردمند این رسانه است. 🔹 بنده شاهد بودم که بسیاری از عالمان، فاضلان، محققان، اهل قلم، اهل اندیشه و حتی گاهی اهل سیاست شفقنا را مشاهده و مطالبی از شفقنا نقل می کنند، این حضور مهم است و قاعدتاً باید یک حرکت معقول و تصمیم گیری های خردمندانه ای در پس آن باشد که بتواند این حضور گسترده را رقم بزند. 🔻 شفقنا مصداق بارز خبرگزاری سالم؛ 🔹 من به نکته ای مهم باور دارم و آن «سلامت» شفقناست، متأسفانه و بسیار متأسفانه گویا که خبرگزاری ها حیاتشان و تداوم زندگی شان در گرو غوغا سالاری، خبر پراکنی های غیر معقول و انتصاب های نادرست است و خوشبختانه شفقنا از این حالت مبرّاست و در این راستا برنامه ریزی ندارد. 🔹 درخصوص این نکته که تداوم برخی از رسانه ها به خبر پراکنی های غیر معقول و غوغاسالاری است، نمونه ای را بیان می کنم و آن اینکه در سال های اخیر که بنده موقعیت دبیری کتاب سال جمهوری اسلامی را داشتم، مخصوصاً در زمان نزدیک به برگزاری و پس از اتمام این مراسم، مطالبی از زبان من پخش می کنند که هرگز واقعیت نداشته است و وقتی هم با این رسانه تماس می گیریم، بسیار خونسرد بیان می کنند که اتفاقی است که رخ داده؛ گمان می کنم این پیام قرآن که وَلا تَقفُ ما لَیسَ لَکَ بِهِ عِلمٌ اگر درباره ی همه ی مومنان باشد که هست، در مختصات چند برابری درباره ی خبرگزاری هاست که به آنچه علم و آگاهی نداری نپرداز و از آنچه آگاهی، یقین و اطمینان نداری، پیروی نکن، این اولین گام مهم در خبرگزاری هاست و همانطور که اشاره کردم شفقنا از این ایراد پاک و مبرّاست. 🔻 پیراستگی شفقنا از جناح بازی و تحقیر جریان های سیاسی؛ 🔹 یکی از مسائلی که متأسفانه در برخی از رسانه ها شاهد آن هستیم، تحقیر جریان های رقیب سیاسی یا برخی از افراد حقیقی و حقوقی است؛ به این صورت که جریانی را با بهانه های بسیار واهی بر زمین زدند یا در مقابل شخصیت کسی علامت سوال گذاشتند یا کار و تلاش کسی را کوچک شمردند و به هیچ انگاشتند، در حالی که پیام و تاکید قرآن، خلاف این است و خوشبختانه شفقنا از این مورد نیز پیراسته می باشد. دلیل آن یا به خاطر وابستگی است که شفقنا به جایگاه خاصی دارد یا به دلیل مدیریت خردمندانه و افرادی است که در این رسانه تلاش می کنند. 🔻 لزوم حضور منفعلانه ی شفقنا در فضای مجازی؛ 🔹در حال حاضر فضای مجازی در میان افکار عمومی جایگاه ویژه ای پیدا کرده به طوری که برخی از خبرگزاری ها متکی به صفحات مجازی هستند، شفقنا تاکنون برای حضور در فضای مجازی حرکت و تلاش هایی داشته، اما باید در این عرصه حضور پر رنگ تری داشته باشد. 🔻 رسالت بیان اندیشه های سالم با زبان نسل جوان؛ 🔹شفقنا باید قوی تر و دقیق تر به سوی طرح ایمانیات درست و اندیشه های سالم با زبانی که نسل جوان بفهمد، با تکیه بر سنت های بسیار مناسب و استوار و نقد خردمندانه و هوشمندانه ی سنت های واهی و خرافی حرکت کند. 🔻 لزوم بهره گیری از مواضع میراث گذشته برای امروز و فردایی روشن؛ 🔹 گذشته ی تاریخ ما سرشار از عظمت ها، بلندی ها و ارجمندی هاست و یکی از اهداف بلند ما باید بازشناسی و پیرایش میراث گذشته برای یافتن موضعی درست برای اکنون و آماده شدن برای فردایی روشن باشد. این موارد به نظرم نکته های مهمی است که به توجه و پرداختن به آنها را به شفقنا پیشنهاد می کنم. 💠 مشاهده ی مطلب در سایت اصلی: 🌐 https://fa.shafaqna.com/news/1061301/ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. 🆔 @OstadMahdaviRad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 سلسله نشست‌های علمی کنگره ی سید مرتضی علم الهدی 🔹 موضوع: دیدگاه های گوناگون در جمع و ترتیب قرآن و موضع سید مرتضی در آن. 🔹 سخنران: استاد مهدوی راد. 🔹تاریخ: 1399.10.02 - ساعت 18-20. 🆔 @OstadMahdaviRad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 همایش اندیشه‌های قرآنی-تقریبی آیت الله واعظ زاده خراسانی (رحمه الله علیه) 🔹 با حضور و سخنرانی: استاد مهدوی راد 🔹تاریخ: 1399.09.29 - ساعت 8:30-12 و 14:30-17:30 🔹مکان: قم، چهار راه شهدا، ابتدای صفائیه، پلاک 604، دفتر نمایندگی بنیاد پژوهش های اسلامی. 🔹 لینک‌های ورد به جلسه: 🔻 webinar.razavi.ir/qom/ 🔻 aparat.com/qomislamic/live 🆔 @OstadMahdaviRad
🔹 همایش اندیشه‌های قرآنی-تقریبی آیت الله واعظ زاده خراسانی (رحمه الله علیه) 🔹 سخنران: استاد مهدوی راد 🔹 موضوع: جایگاه المعجم فی فقه لغةالقرآن در واژه پژوهی قرآن 🔹تاریخ: 1399.09.29 - ساعت: 16:15-17 🔹مکان: قم، چهار راه شهدا، ابتدای صفائیه، پلاک 604، دفتر نمایندگی بنیاد پژوهش های اسلامی. 🔹 لینک‌های ورد به جلسه: 🔻 webinar.razavi.ir/qom/ 🔻 aparat.com/qomislamic/live 🆔 @OstadMahdaviRad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جایگاه المعجم فی فقه لغة القرآن در واژه پژوهی قرآن.mp3
9.74M
🔹 همایش اندیشه‌های قرآنی-تقریبی آیت الله واعظ زاده خراسانی (رحمه الله علیه) 🔹 سخنران: استاد مهدوی راد 🔹 موضوع: جایگاه المعجم فی فقه لغةالقرآن در واژه پژوهی قرآن 🔹تاریخ: 1399.09.29 - ساعت: 16:15-17 🔹مکان: قم، چهار راه شهدا، ابتدای صفائیه، پلاک 604، دفتر نمایندگی بنیاد پژوهش های اسلامی. 🆔 @OstadMahdaviRad
37.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 همایش اندیشه‌های قرآنی-تقریبی آیت الله واعظ زاده خراسانی (رحمه الله علیه) 🔹 سخنران: استاد مهدوی راد 🔹 موضوع: جایگاه المعجم فی فقه لغةالقرآن در واژه پژوهی قرآن 🔹تاریخ: 1399.09.29 - ساعت: 16:15-17 🔹مکان: قم، چهار راه شهدا، ابتدای صفائیه، پلاک 604، دفتر نمایندگی بنیاد پژوهش های اسلامی. 🆔 @OstadMahdaviRad