eitaa logo
کانال رسمی استاد خسروی(نام معنوی کانال
9.6هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
6.4هزار ویدیو
180 فایل
تغذیه سالم، طب اسلامی ایرانی، سبک زندگی صحیح. نجوم ادیان. آخرالزمان.. اقتصادی ورزشی.هنر و‌معماری.دریچه‌‌ حکمت‌ (خسروی مدیریت اندیشکده علم و تمدن پارس شماره ثبت ۴۶۲۰)سلام بر حجت ابن الحسن العسکری عج کمک مالی هر مبلغی جهت گسترش کانال 6104338905692188
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صف تحویل یک وعده غذای رایگان در کانادا 🍚کانادا اکنون رکورد ۲ میلیون نفر در ماه را دارد که در بانک های مواد غذایی منتظر یک وعده غذا هستند 🍛 این در حالیست که اکثر این افراد شغل دارند و چون نمی توانند از پس هزینه های زندگی برآیند به صف غذای رایگان متوسل می شوند❗️
سلام بر فاطمه الزهرا سلام الله علیها سلام علیکم و رحمت الله و برکاته ... عزیزانی که میتوانند جهت کمک و هدیه ی روز مادر برای زنان و مادران نیازمند لطفا هر مبلغی هر مقداری کمک مالی کنند خدا خیر تان بدهد ش کارت‌‌ به نام محمد خسروی ۶۱۰۴۳۳۸۹۰۵۶۹۲۱۸۸ https://eitaa.com/Ostadkhosravi
4_5800646572140139892.mp3
18.46M
🎙 استاد 📑 «ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی» 🗓 ۶ دی ۱۴۰۲ - دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله @Ostadkhosravi
4_5773821993115716096.MP3
20.54M
🎙استاد امینی خواه : 🔊 📣 جلسه پنجم و پایانی * اولین مرتبه جهاد * آفت استعدادت چیست؟ * ترک گناه و جوشش استعداد * دوام طهارت ، دوام رزق * مزایای استغفار و توبه * قاعده دستگاه خدا * آتش تب در تصرف فاطمه زهرا سلام الله علیها * امامت در ذریه امام حسین علیه السلام * آثار ترک گناه * امتیاز ویژه در فضل * اخلاص ویژه و استعداد ویژه * باز شدن گره‌ها با اخلاص واقعی * سپردن همه‌ی وجود به خدا * اخلاص و طهارت دو شرط مهم * برپایی مجالس روضه با فاطمه زهرا سلام الله علیها 🗓1396/11/30 ⏰ مدت زمان: ۴۸:۵۷ @Ostadkhosravi
🔰مراد از سیال بودن خلط چیست؟ علامه قطب الدین شیرازی می فرماید : آن است که بدون معارض خارجی رها و روان گردد؛ و بر این اساس بلغم جصّی و سودای رمادی نیز روان هستند، چون زوال میعان در آنها دیده نمی شود. زیرا اگر چه آنها به جهت تحلّلِ بخش لطیف شان، غلیظ ترین اقسام بلغم و سودا هستند، لکن بنظر می رسد که غلظت آنها از غلظت عسل تجاوز نمی کند، و دارای سیلان هستند. بنابراین اگر اخلاط در قوام همانند رماد و جصّ بودند، هم اشکال آنها و هم غیر سیال بودن آنها باید ملاک می شد، اما می دانیم که اخلاط نمی توانند اینگونه باشند؛ و در غایت، منظور این است اگر دقیقاً همانند رماد و جصّ بودند، مشکل فقط به محدودیت در سیلان محدود نمی شد، بلکه شامل محدودیت در رطب بودن آنها نیز می شد؛ چرا که رطب بودن اخلاط به این معنی است که آنها به سهولت قبول اشکال می کنند. و اطباء قید رطوبت را در ماهیت همهٔ اخلاط اعتبار کرده اند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔
سؤال «یستحیل الیه الغذاء اولا»، در تعریف خلط(رطوبت اولی) آمده، و بزرگان استحاله را به دو وجه استعمال کرده اند، 1⃣🔹یکی تغیّر در کیف، 2⃣🔹یکی تغیّر در صورت نوعیّه. در تعریف رطوبت اولی(خلط) منظور از استحاله، تغیّر در «صورت نوعیه» است. 🔹👈حال اگر صورت رطوبت اولی که خلط است خلع می شود، و صورت دیگری بنام رطوبت ثانیه می گیرد، پس چرا امور طبیعیه هفت است، چرا هشت نباشد؟ اطلاق شیخ و دیگر بزرگان این است که استحاله به طریق مجاز«فساد» است. ـــــــــــــــــــــــــــــ 🆔
از فرمایش شیخ الرئیس در فصل قوا : و اما قوه ای است که آنچه را که جذب کرده است، و آنچه را که برای ایجاد قوام لازم امساک کرده است، برای فعل آماده می کند. از فرمایش شیخ الرئیس در فصل مذکور : و اما موجب به مغتذی است؛ پس اطلاق بر به عضو شدن است. و شکی نیست که غذا حین تشبه به مغتذی، آن خلع می شود، و لبس می کند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔
غذا قبل از هضم شدن با ، با معنای مذکور مستحیل نمی شود؛ یعنی غذا تا قبل از هضم کبدی، استحاله ای در جوهر آن حادث نمی شود، پس خلط نیست؛ چرا که در کیفیت به خلاف استحاله کبدی است؛ چون استحالة غذا در کبد، در آن حادث می شود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔
🔰امراض متعدّیه در تعدیهٔ مرض از شخصی به شخصی اهل شرع را اختلاف است. برخی به عکس گروه پیشین بر این تمسّک نموده در آن تأویل می فرمایند. و العلم عندالله سبحانه. اما حکما به اتفاق می گویند که بعض بیماری ها «متعدّیه» است، یعنی (منتقله) و بعضی متوارثه است، که از مادر و پدر به فرزندان می رسد. ــــــــــــــــــ 🔰اما امراض متعدیه این است: 🔹جذام 🔹جرب 🔹جدری 🔹حصبه 🔹حُمّای وبائیّه 🔹قروح عفنه 🔹سل 🔹رمد 🔹برص(خصوص اگر مسکن ضیق و بوی مریض یا عرق آن به صحیح همی رسد). 🔹بواسیر نیز تعدیه می کند، اگر کسی به محل تبرّز باسوری تیرّز همی کند. 🔹آتشک نیز از همین قبیل است. 🔹ایلاوس 📕 منبع: کتاب شریف مفرح القلوب، حکیم ارزانی ــــــــــــــــــــــــــــــ
4_6048712699062260326.mp3
26.66M
🎙استاد امینی خواه : 🔻موضوع: 🔈 📌شاخص‌های مؤمن واقعی و مؤمن تراریخته *اصطلاح تراریخته؛محصولاتی که در اصل آن تغییراتی ایجاد می‌کنند [01:20] *چرااز برخی اعمال خود مانند دعا و زیارت اثر نمی‌بینیم؟ [05:00] *اقرار به نقص؛شرط به جا آوردن یک عمل درست و مطلوب! [05:44] *نهیب سنگین امیرالمؤمنین به جوانی که استغفار می‌کرد! [07:50] *اعمال واقعی تنها اعمال اهل‌بیت است؛و اعمال ما به واسطه ایشان قبول می‌شود [09:08] *شباهت به اهل‌بیت حتی در حد اسم؛ عامل قرار گرفتن در دایره غفران الهی [13:44] ⚜شاخص‌های مؤمن واقعی در بیان امام رضا [16:06] 1⃣سنت از خداوند: کتمان سِرّ [17:55] *ماجرای زیبای عالمی که گوش سنگینی داشت! [19:20] 2⃣سنت از پیامبر(ص): مدارای با مردم [25:49] *خداوند با چه کسانی سخت حساب و کتاب می‌کند؟ [27:56] *محبت عظیم نسبت به مردم و مدارای با آن‌ها در سیره پیامبر اکرم [30:40] *معاشرت با مردم در سیره پیامبر اکرم [35:48] *صبر در روزهای شیرین به چه معناست؟ [37:45] *مواجهه عجیب امام خمینی (ره) با ماجرای شهادت حاج آقا مصطفی (ره) [40:49] ⏰ مدت زمان: ۵۴:۴۱ 📆 ۱۴۰۲/۰۹/۱۶ @Ostadkhosravi