eitaa logo
موسسه آموزشی پژوهشی دارالاعلام شعبه مشهد
1هزار دنبال‌کننده
785 عکس
210 ویدیو
40 فایل
🔹 روابط عمومی شعبه مشهد مقدس تلگرام http://T.me/PJdarolelam یوتیوب https://www.youtube.com/channel/UCVCfnRIrTbZb8uEQelIuIRA اینستاگرام http://instagram.com/PJdarolelam ادمین @daroleelam_mashhad آپارات https://www.aparat.com/darolelam.mashhad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مقایسه نظر عالم اهل سنت (شیخ احمد کریمه) و عالم وهابیت (صالح الفوزان) درباره قرآن خواندن برای مردگان ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه پایانی نگاه و دیدگاه اهل سنت در برابر وهابیت استاد عبدالله زاده بزرگواران لطف کنند تقریر جلسات را به آیدی زیر ارسال نمایند 👇👇 @ekmaldinn دوره کوتاه مدت جریان شناسی، نقد مبانی و رد شبهات وهابیت @PJdarolelam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 اموات قادر به درک سخنان زندگان هستند 💥 مقایسه تطبیقی کلام وهابیون معاصر و دیگران ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
مجموعه فتاوای اهانت آمیز وهابیت (۲) 📚کانال رسمی معاونت پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت علیهم السلام ╔═🦋🌸════╗ @PJdarolelam ╚════🌼🦋═╝
مجموعه فتاوای اهانت آمیز وهابیت (۳) 📚کانال رسمی معاونت پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت علیهم السلام ╔═🦋🌸════╗ @PJdarolelam ╚════🌼🦋═╝
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه همراهان دوره کوتاه مدت لازم بود یادآوری شود که امتحان دوره کوتاه مدت ان شاءالله هم زمان با روز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر و روز جوان، روز ۵ فروردین ساعت ۱۰ الی ۱۱ خواهد بود. بزرگواران مستحضر باشند که تا ۴ فروردین مهلت ارسال تقاریر می باشد و تقاریر دروس ۱۰ الی ۱۵ امتیاز در امتحان دارد. امتحان دوره در قالب ۵۰ سوال که در نهایت ۱۰۰ امتیاز بوده و بزرگواران برای اعطای گواهینامه باید حداقل ۴۰ امتیاز را کسب نمایند. امیدوارم همه شما بزرگوارن مشمول اعطای گواهینامه اتمام دوره کوتاه مدت از طرف موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت علیهم السلام باشید. 📚کانال رسمی معاونت پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت علیهم السلام شعبه مشهد ╔═🦋🌸════╗ @PJdarolelam ╚════🌼🦋═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شرک دانستن استفاده از لفظ "حضرت" برای پیامبر اسلام توسط ترشابی، کارشناس شبکه وهابی کلمه! ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️رو در روی داعشی‌زادگان! 🔹جواب‌های وحشتناک کودکان داعشی در جواب خبرنگاری که می گوید قصد کمک به آن‌ها را دارد. ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
🔴آزمون دوره کوتاه مدت جریان شناسی 🗓 ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ 🕑 ساعت ۱۴ الی ۱۶ 🔸لینک آزمون سایت مرکز تخصصی دارالاعلام مشهد به نشانی https://mashhad.darolelam.ir/fa/Newsview/46192/ 🔸پاسخگویی به سوالات در مورد آزمون آیدی @ekmaldinn و @Moham1 🏆اعلام نتایج و تقدیم هدایا سالروز ولادت حضرت حجت (عج) نیمه شعبان معاونت پژوهش موسسه داراعلام لمدرسه اهل البیت علیهم السلام ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
مجموعه فتاوای اهانت آمیز وهابیت (۴) 📚کانال رسمی معاونت پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت علیهم السلام ╔═🦋🌸════╗ @PJdarolelam ╚════🌼🦋═╝
الا ای ماه شعبان! ماه احمد را تماشا کن جمال بی‌مثال حیّ سرمد را تماشا کن ولادت یافت با حُسن رسول الله، زیبایی جمال ماه لیلا را ببین با چشم زهرایی 💐 ولادت با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان بر همه محبین امیرالمؤمنین و شما بزرگوارن مبارک💐 🔰 امام صادق علیه السلام: 🔻 لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشَّبابَ مِنكُم إلاّ غادِيا في حالَينِ : إمّا عالِما أو مُتَعَلِّما... ◽️دوست ندارم جوانانِ شما را جز در دو حالت ببينم: دانشمند يا دانشجو... 📚 الأمالی للطوسی ص ۳۰۳ 📚کانال رسمی معاونت پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت علیهم السلام ╔═🦋🌸════╗ @PJdarolelam ╚════🌼🦋═╝
قابل توجه طلاب محترم جهت دریافت عیدی مرجع عالیقدر شیخ محمد الیعقوبي دام ظله به مناسبت ولادت با سعادت حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در موعد مقرر به ترتیب زیر عمل نمایید: •مراجعه به سایت معظم له(به آدرس yaqoobi.ir) در روز دوشنبه 15 شعبان المعظم سال 1442 هجری قمری از ساعت 9صبح تا 12 صبح • تکمیل فرم هدیه به صورت صحیح •درج شماره حساب بانک تجارت به صورت صحیح • امکان ثبت نام خارج از موعد وجود ندارد. •عزیزانی که شرایط مذکور را نداشته باشند مشمول هدیه نخواهند بود. •به محض واریز هدیه پیامک سامانه دفتر به عزیزان ارسال می شود. •ثبت نام های سابق در مناسبت‌های قبلی نسبت به این هدیه بی اثر است. ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
(۱) توسل ابن عابدین به جاه پیامبر اکرم وهابیت مکرر در فتاوای خود، توسل را منع می کنند و از طرفی خود را پیرو اهل سنت و جماعت می دانند. 📚کانال رسمی معاونت پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت علیهم السلام شعبه مشهد ╔═🦋🌸════╗ @PJdarolelam ╚════🌼🦋═╝
⚪️ وبینار کارگاه فشرده مقاله نویسی 🎓استاد: دکتر اکبر باقری استاد و مشاور عالی ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم در امور پژوهشی و قائم مقام معاونت پژوهش دانشگاه ادیان ⏱ زمان: شنبه و یکشنبه ۷و۸ فروردین ساعت: ۹:۳۰ الی ۱۲:۳۰ آدرس وبیناردر اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/u09127515824/jarayan-shenaci ⚠️چند نکته : 1-بزرگواران برای ورود به سامانه از گزینه استفاده نمایید. 2-برای اتصال به وبینار از استفاده شود. معاونت پژوهش موسسه تخصصی دارالاعلام شعبه مشهد ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 مبتدع نامیدن مسلمانان به بهانه احیاء شب نیمه شعبان 🔸 در حالیکه وهابیت معاصر به راحتی و به بهانه های مختلف حکم به مبتدع بودن مسلمانان میکنند؛ ایشان را با یک چالش روبرو میکنیم: ◀️ بن باز احتفال و احیاء در شب نیمه شعبان را بدعت میداند: س: بالنسبة لليلة السابع والعشرين من رجب، من كل عام وليلة النصف من ‌شعبان، تعود المسلمون الاحتفال بهما، وعمل الأكلات الدسمة، وما أشبه ذلك فما رأيكم في هذا؟ (١) ج: هاتان بدعتان: الاحتفال بالنصف من ‌شعبان، والاحتفال بليلة السابع والعشرين من رجب، كلتاهما بدعة ليس عليهما دليل سوال: نسبت به شب 27 رجب و شب نیمه شعبان ک عادت مسلمانان به احیاء گرفتن آنهاست نظرتان چیست؟ جواب: هردو بدعت بوده و هیچ دلیلی برای آنها وجود ندارد 📚 فتاوی نور علی الدرب ج3 ص104 (٢٨ -‌‌ حكم الاحتفال بليلة السابع والعشرين من رجب وليلة النصف من ‌شعبان) ◀️ منظور وی از احتفال؛ گردهمایی برای دعا و ... هست؛ مجموع الفتاوی ج1 ص191 و مجموع الفتاوی ج8 ص26 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 💥 در ادامه عقیده بزرگان از ائمه اهلسنت و حتی مدعیان سلف ک مورد قبول وهابیت بوده اند را از نظر میگذرانیم 🌐 معاونت پژوهش موسسه تخصصی دارالاعلام شعبه مشهد ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
💥 آیا احیاء شب نیمه شعبان طبق ادعای وهابیت معاصر بدعت است؟ 1️⃣ نظر امام شافعی درباره شب نیمه شعبان 🔸یکی از بهترین زمانهای استجابت دعا، 15ماه شعبان است. ◀️امام شافعی می گوید: این مطلب به ما رسیده است که در 5 شب از شب های سال دعا مستجاب است: 1ـ شب جمعه 2ـ شب عید قربان 3ـ شب عید فطر 4ـ شب اول ماه رجب 5ـ شب 15 شعبان 🔸قالَ الشَّافِعِيُّ : وَبَلَغَنَا أَنَّهُ كَانَ يُقَالُ : إنَّ الدُّعَاءَ يُسْتَجَابُ فِي خَمْسِ لَيَالٍ فِي لَيْلَةِ الْجُمُعَةِ , وَلَيْلَةِ الْأَضْحَى , وَلَيْلَةِ الْفِطْرِ , وَأَوَّلِ لَيْلَةٍ مِنْ رَجَبٍ , وَلَيْلَةِ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ 📚کتاب: الأم (نوشته امام شافعی)، ص171 🌐 معاونت پژوهش موسسه تخصصی دارالاعلام شعبه مشهد ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
💥 آیا احیاء شب نیمه شعبان طبق ادعای وهابیت معاصر بدعت است؟ 2️⃣ ◀️ ابن تیمیه: وی در این باره میگوید: درباره فضیلت شب نیمه شعبان روایات زیادی اعم از روایات مرفوعه {از رسول الله} و از غیر رسول الله {از صحابه، تابعین، تابعین تابعین} نقل شده است که اقتضای آنها این است این شب دارای برتری و فضیلت ویژه ای بر سایر شبهاست. 👈 حتی بعضی از اهالی سلف در این شب به خاطر فضیلت بسیار بالایی که این شب در نظر آنها داشته است مخصوصا بسیار نماز می خواندند. ✍️" ليلة النصف مِن شعبان. فقد روي في فضلها من الأحاديث المرفوعة والآثار ما يقتضي: أنها ليلة مُفضَّلة. وأنَّ مِن السَّلف مَن كان يَخُصّها بالصَّلاة فيها ، وصوم شهر شعبان قد جاءت فيه أحاديث صحيحة. ومِن العلماء من السلف، من أهل المدينة وغيرهم من الخلف: مَن أنكر فضلها ، وطعن في الأحاديث الواردة فيها، كحديث:[إن الله يغفر فيها لأكثر من عدد شعر غنم بني كلب] وقال: لا فرق بينها وبين غيرها. لكن الذي عليه كثيرٌ مِن أهل العلم ؛ أو أكثرهم من أصحابنا وغيرهم: على تفضيلها ، وعليه يدل نص أحمد - ابن حنبل من أئمة السلف - ، لتعدد الأحاديث الواردة فيها، وما يصدق ذلك من الآثار السلفيَّة، وقد روي بعض فضائلها في المسانيد والسنن. وإن كان وضع فيها أشياء أُخر" 📚( اقتضاءالصراط المستقيم / ص266 ) ◀️ این در حالیست که یکی از مفتیان وهابیتِ معاصر؛ تصریح میکند که اختصاص دادن این شب برای نماز و روزه است! 🔽 🔸 ومما تقدم من الآيات والأحاديث وكلام أهل العلم، يتضح لطالب الحق 👈 أن الاحتفال بليلة النصف من ‌ بالصلاة أو غيرها، و يومها بالصيام منكرة عند أكثر أهل العلم، وليس له أصل في الشرع المطهر 📚 مجموع فتاوی بن باز ج1 ص191 🌐 معاونت پژوهش موسسه تخصصی دارالاعلام شعبه مشهد ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
فیش واریزی نفرات اول تا ششم دوره کوتاه مدت جریان شناسی، نقد مبانی و رد شبهات وهابیت 👇👇👇👇 🥇🥇نفر اول خانم طاهره فیضی با ۹۴ امتیاز 🥈🥈نفر دوم اقای رضا نوری زاده با ۹۰ امتیاز 🥉🥉نفر سوم خانم خدیجه محمدیان با ۹۰ امتیاز نفر چهارم خانم فهیمه حسینایی با ۸۸ امتیاز نفر پنجم خانم فاطمه نجفی با ۸۲ امتیاز نفر ششم آقای ابوالفضل رحیمی با ۸۲ امتیاز 🌐 معاونت پژوهش موسسه تخصصی دارالاعلام شعبه مشهد ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
📝 یکی از مبانی مهم تکفیریها برای تکفیر نمودن مسلمانان و تجویز کشتار آنها؛ مسئله توحید و شرک است توضیح این مسئله را در اینجا مفصل بیان کرده ایم خلاصه آن چنین است: حتی اگر کسی ادعای اسلام بکند و توحید ربوبی را بپذیرد ولی در توحید الوهی مشکل داشته باشد؛ براساس سیره انبیاء باید علیه او مقابله و جهاد نمود. بنابراین دو ادعا دارند: 1️⃣ سیره پیامبران مبارزه با کسانیست که توحید ربوبی داشته ولی در الوهیت پروردگار موحد نبودند 2️⃣ شیعه و اهلسنت بخاطر اعمالی نظیر توسل و استغاثه در توحید الوهی مشکل دارند ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 💥 چالش 🔸اولا: در ارتباط با مسائلی همچون توسل و استغاثه و ... با براهین و اسناد مختلف ثابت شد که این امور اخلال در توحید الوهی نبوده بلکه سفارش پیامبر و سیره سلف مورد قبول اهلسنت (که تکفیریها خودرا پیرو آن میدانند) نیز بوده است 🔹 ثانیا: حتی اگر شما توان درک شرک نبودن اموری چون توسل و استغاثه را نداشته باشید؛ باز حق کشتار مسلمانان را ندارید؛ چراکه حق آن است که مشرکینی که انبیاء با آنها مقابله میکرده اند در توحید ربوبی مشکل داشته اند، یعنی منکر خالقیت ومالکیت خدا بوده اند و شیعه و اهلسنت صراحتا اینها را برای خدا ثابت میداند. ◀️ یک نمونه از مواردی ک نشان میدهد مشرکین منکر توحید ربوبی بوده اند: 💠در قرآن کریم می فرماید: «أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِي حَاجَّ إِبْرَاهِيمَ فِي رَبِّهِ أَنْ آتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّيَ الَّذِي يُحْيِي وَيُمِيتُ قَالَ أَنَا أُحْيِي وَأُمِيتُ ... (بقره: 258) ❇️این آیه شریفه مناظره ای است بین ابراهیم نبی علیه السلام و پادشاه ستمگر [نمرود] که موضوعش ربوبیت پروردگار عالم است. حضرت ابراهیم با استدلالات محکم دلیل می آورد که رب و پروردگار عالم، الله متعال است و نمرود نیز ادعا می‎کند که مرگ و زندگی در دست او است که نشان می دهد نمرود برای خودش ادعای ربوبیت در عالم هستی داشته است ◀️ از مهمترین نکات قابل توجه در آیه شریفه؛ این است که نشان میدهد مشرکی که حضرت ابراهیم با او در حال مبارزه بوده؛ در توحید ربوبی مشکل دارد و ربوبیت (همچون احیاء و اماته) را مختص خداوند نمیداند بلکه ربوبیت را برای خود نیز قائل است این نشان می دهد مدعیان سلفیت در ادعای خود نسبت به مشرکین در اشتباه هستند. 🌐 لینک کانال در ایتا و تلگرام ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
نقد مبانی: توحید و شرک ✴️دیدگاه مفسرین در موحد شدن مشرکین هنگام غرق شدن✴️ 🖊در چند موضع از قرآن کریم؛ از جمله 67 سوره اسراء و 65 سوره عنکبوت آمده است که: ◀️ مشرکین هنگام غرق شدن در دریا خداوند را خالصانه می خوانند. معمولا تکفیریها ادعا می کنند: اینکه در هنگام غرق شدن الله را می خواندند، معلوم می شود که شرک آنها تنها در خواندن و عبادت کردن بوده است و در ربوبیت شرک نداشته اند. 🔹 لکن مفسرین بزرگ اهلسنت که مورد قبول تکفیریها نیز بوده اند از این آیات مطلب دیگری برداشت مینمایند ◀️ امام طبری ذیل آیه 65 سوره عنکبوت می گوید: ﴿فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ﴾ يقول: فلما خلصهم مما كانوا فيه وسلَّمهم، فصاروا إلى البرّ، إذا هم 1️⃣👈يجعلون مع الله شريكا في عبادتهم، و 2️⃣👈يدعون الآلهة والأوثان معه أربابا. 📚تفسير طبري، ج18، ص440. ترجمه: زمانی که به خشکی نجات می یابند، برای خداوند در عبادت شریک قرار می دهند و آلهه و بتهایشان را به همراه خداوند ارباب می گیرند. 🔸 ارباب جمع رب است یعنی مشرکین بتها را رب می دانستند، بنابراین در ربوبیت نیز مشرک بودند. 🌐 لینک کانال در ایتا و تلگرام ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛