eitaa logo
پابرهنگان||محمد زارع
432 دنبال‌کننده
252 عکس
118 ویدیو
8 فایل
🌾موضوع انشاهایم: اسلامِ پابرهنگان؛ اسلامِ همان هایی که بیش از طبقه ای اقتصادی، عمیقا بازتاب بینشی اجتماعی اند؛ برپادارندگان و صاحب انقلاب ها؛ رنج کشیدگان تاریخ ؛ و سرانجام وارثان زمین🌱 ✍️محمد زارع ارتباط: @paberehnegi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو گويي هنوز كاروان سال ٦١ هجري قمري به بيابان پردرد و بلاي كربلا نرسيده است. ...از عاشوراي سال ٦١ هجري قمري، ديگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه‌ي روزها عاشوراست. زمان بر امتحان من و تو مي‌گردد تا ببينند كه چون صداي «هل من ناصر» امام عشق برخيزد چه مي‌كنيم... مرتضی آوینی 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
هدایت شده از انسان انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 دوره دهم انسان انقلاب اسلامی آغاز شد. با موضوع: جنگ فقر و غنا در طول چهار دهه موضوع ویژه جلسه اول: بررسی پیام امام خمینی(ره) درباره قطعنامه ۵۹۸ 🔵با ارائه:محمد صادق شهبازی 🔵مکان: حسینیه هنر تهران واقع در خیابان ۱۶ آذر 🔵 زمان: پنجشنبه ها ساعت ۱۵ شروع از این هفته ۲۹ تیر @ensanenghelabeslami
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 توصیه‌ رهبر انقلاب به مداحان: مبارزه با طاغوت، ظلم، استکبار و فساد را در فضای کشور منتشر کنید ✏️ رهبر انقلاب: امروز هزاران نفر در سراسر کشور، با تسلّط بر شگردهای گوناگونِ جذبِ مخاطب، مشغول کار مدّاحی‌اند. خب این یک پدیده‌ای است در کشور، این چیز کوچکی نیست؛ از این باید استفاده کرد... شما باید مبارزه‌ی با طاغوت را، مبارزه‌ی با ظالم را، مبارزه‌ی با استکبار را، مبارزه‌ی با فساد را در فضای کشور منتشر کنید. ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ 🖼 در ایام محرم، مجموعه سخن نگاشت با مضمون حضور تبلیغی و تبیینی برای انتقال فرهنگ عاشورا در برپایی عزای حسینی در KHAMENEI.IR منتشر خواهد شد. 💻 Farsi.Khamenei.ir
√روح قرآن از ظاهرش جدا نیست√ 🔻 این روزها که رسم زشت قرآن سوزی توسط دشمنان عنود بالا گرفته و خشم ملت های مسلمان را در پی داشته، در کشور ما هم هر چند معمولا نسبت به بعضی کشورهای مسلمان دیگر در این مواقع‌ در اظهار مواضع مؤثر مردمی و حتی حاکمیتی کم رمق تر عمل میکنیم، بخشی از مردم به تظاهرات و راهپیمایی علیه این واقعه ننگین پرداختند و صداو سیما هم شروع به تحلیل پشت صحنه این مسأله کرده که هم خوب است هم لازم. ❓اما سؤال این است، ما که این گونه از سوزاندن ظاهر قرآن خشمگین میشویم که باید بشویم، چرا همین قدر نسبت به پایمال شدن مضامین قرآن در جامعه مسلمانان حساس نیستیم و ما را به تحرک وا نمی دارد. 📣 مگر قرآن هدف ارسال رسل و کتب را اقامه عدل و قسط بوسیله مردم نمیداند؟!(۱) ❓آیا در جهان اسلام و ایران اسلامی ما که یک قدم جلوتر از بقیه جهان اسلام، حکومت اسلامی تشکیل دادیم،عدالت حکم فرماست؟! 🔻 در جهان اسلام کشورهایی همانند مصر و عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس مبتنی بر نظام دیکتاتوری اند، در کشورهایی مانند سوریه و یمن و عراق و افغانستان هم بعد از جنگ های بنیان برافکن که در این کشورها رخ داده، نمیشود انتظار چندانی در تحقق این مسأله اجتماعی داشت که تازه کار برای آنها شروع شده.ترکیه هم که با اردوغان اسلامگرا روزهای سختی در پیش دارد. 🔺کشور ما هم بعد از پیروزی انقلاب توانست با آرمان های انسانی و اسلامی خود چشم جهان به خصوص جهان اسلام را به خود خیره کند و به عنوان روحی بر کالبد افسرده جهان امروز بدمد اما بعد از چهل و پنج سال در این مسأله یعنی «اقامه عدالت»نمره مطلوبی نگرفته است و عقب مانده.(۲) 🔴 میخواهم چه بگویم؟ میخواهم بگویم هان ای مسلمانان و دوستداران قرآن همانگونه که از اهانت به ظاهر قرآن غضبناکید که من هم غضبناکم، به همین شدت از عمل نشدن به محتوا و روح قرآن هم غضبناک باشیم، این خشم نه خشم کور بلکه خشم مقدس است. ✅وقتی به فکر افتادیم و یقظه برای ما حاصل شد و زمانی که این درد جانکاه را پذیرفتیم و فهمیدیم که محتوای قرآن تا حد زیادی در زندگی اجتماعی ما نقش تعیین کننده ندارد، آنگاه باید گام هایی نظری و عملی تعریف کنیم که چطور باید این درد را دوا کرد. ✅این که چطور در مقابل ظالمان و مستکبران ایستاد و در جنگ مقدس فقر و غنا جنگید، همانطور که حسین بن علی «ع» ایستاد و مبارزه کرد و ثمره مقاومتش خون خودش و یارانش بود که تا روز قیامت آدم های غافل ولی آزاده را بیدار نمود و در رکاب حق و این جنگ مقدس به عنوان مبارز تربیت کرد. ✅همانطور که سید روح الله خمینی با الگوگیری از سیره او ، قدم اول این راه را برداشت و امید به تحقق گام های بعدی توسط ما داشت آنجا که فرمود: 💯 «امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهین بی‌درد شروع شده است. و من دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته‌اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را نموده‌اند می‌بوسم.»(۳) (۱) حدید ۲۵ (۲) بیانات حضرت آقا: ۱۳۹۹/۳/۷ و ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ (۳)پیام قطعنامه ج ۲۱ صحیفه امام https://eitaa.com/brayensan
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 : چه کرد، ارض کربلا در روز چه نقشى را بازى کرد، همه زمین‌ها باید آن طور باشند. همه‏ روز باید ما این معنا را داشته باشد که روز عاشوراست و ما باید مقابل بایستیم؛ و همین جا هم کربلاست و باید نقش کربلا را ما پیاده کنیم. 🎬 @Mostazafin_TV
شبِ عاشورا؛شبِ انسان یا شبِ شیطان؟ شبی به درازای تاریخ اختیار انسان
🔶🔷🔶شعر و شمشیر گاه هست كه كس از «خويشتن» رسته، اما هنوز در بند «تن خويش» است ... تن هم كه مقهور دهر است. آنگاه از دهر می نالد كه : یا دهر اف لك من خلیل كم لك بالاشراق و الاصیل من صاحب او طالب قتیل و الدهر لا یقنع بالبدیل و انما الامر الی الجلیل و كل حی سالك السبیل این آوای است كه ازخیمه همسایه می آید، آنجا كه «جون» شمشیر او را برای پیكار فردا صیقل می دهد. شعر و شمشیر؟ عشق و پیكار؟ آری! شعر و شمشیر، عشق و پیكار، این حسین است، سر سلسله عشاق، كه عَلَم جنگ برداشته است تا خون خویش را همچون كهكشانی از نور بر آسمان دنیا بپاشد و راه قبله را به قبله جویان بنمایاند. آنجا كه قبله نیز در سیطره حرامیان خون ریز است، عشاق را جز این چاره ای نیست. شعر نیز ترنم موزون آن مستی و بیخودی است و شاعر تا از خویش نرهد، شعرش شعر نخواهد شد. شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است، پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیكار با هم جمع شود... كه كار عشق، یاران، لاجرم كربلایی است. پس دیگر سخن از منصور و بایزید و جنید و فلان و بهمان مگو كه عشاق حقیقی، تذكرة الاولیاء را بر خیابان های خرمشهر و آبادان و سوسنگرد و بر دشت های پرشقایق خوزستان و بر سفیدی برف های ارتفاعات بلند كردستان باخون می نویسند، با . 📚فتح خون 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶محرابی در میانه ی حرب 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
روضه کربلا بی روضه منا معنایی ندارد...
روضه ا