eitaa logo
برای انسان||هادی هروی
20 دنبال‌کننده
22 عکس
9 ویدیو
0 فایل
ادیان یکى بوده اند، زیرا در خدمتِ هدفى واحد بوده و برای دعوت به سوى خدا و خدمتِ به انسان ها هستند. و چون هدف را فراموش کردیم و از خدمت انسان دور شدیم،خدا هم ما را به حال خود گذاشت و از ما دور شد. راه ارتباطی @Hadi_hri72
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 نشان داد به‌عنوان انقلابی و عدالتخواه، نباید مماشات با جهت‌گیری‌های غلط داشت. 🔺موج حمایت مردمی و جوانان انقلابی هم نشان داد برخلاف القائات و خواست دشمن، بدنه ناامید نیست و نسبت به اصلاح کشور حساس است. 🔺 هم خار چشم دشمن، غربگراها و محافظه‌کاران است. نهی ازمنکرانجام شد و بدنه هم قدرت و حساسیتش را نشان داد. 🔺مدیریت عالی فعلی صداوسیما و مشخصا جلیلی و جبلی به دنبال اصلاح این رویه های غلط نهادینه شده از گذشته‌اند و این حساسیت و نهی از منکر کمک به کسانی است که با همه ضعف و قوت هایشان هم به اصلاح آگاهند هم توانا و هم خواهان آن هستند و این مطالبات کمک به آنها و بازکردن دستشان در اصلاحگری است. 🔺تعطیلی پاورقی یا سایر ظرفیتهای انقلابی و عدالت‌خواه سیما خواست دشمن، غربگراها و محافظه‌کارانی است که نفعشان در حفظ وضع موجود و به شکست کشاندن تحول‌خواهی است. پاورقی باید بماند و باز بجنگد تا با ایستادگی، صراحت و نقد کردن امیدایجاد کند. از سر گرفته شدن پاورقی برهم زدن بازی این پازل و عامل شعله‌ور ماندن امید بدنه‌ای است که این چند روز حساسیت به خرج داد. 🔺بدنه هم این حساسیت و امر به معروف و نهی از منکر را برای اصلاح و کمک به صداوسیما و سایر نهادها ادامه دهد. امثال محمدرضا هم موتور تحولخواهی باقی بمانند @enghelabemardom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 فقه در میدان سیاستگذاری اقتصادی ارائه حجت الاسلام قنبریان در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی/ ۲۲مرداد۱۴۰۲ ✔️ در این ارائه تمایز "مکتب و نظام اقتصادی" با "علم اقتصاد" و با "روابط اقتصادی" معلوم و "فقه پیشرو" و "پیرو" معلوم می شود. 📝 چکیده ارائه * برای وضوح بیشتر این مطالب را ببینید: - نمای فقه اقتصادی امام خمینی - اندیشه های اقتصادی امام و تحریف، تعطیل و تأویل ولایت مطلقه - شهید بهشتی و عدالت اجتماعی ☑️ @m_ghanbarian
🔹سه رویکرد نظری درباره راهپیمایی اربعین ✍ دکتر سینا کلهر 🔻درباره چرایی فراگیری جهانی حادثه راهپیمایی اربعین، می توان سه رویکرد کلی نظری را از یک دیگر تفکیک کرد، این رویکردها تلاش می کنند تا به این پرسش که چرا و چگونه راهپیمایی اربعین در مدت زمان کمی تبدیل به یک حادثه بزرگ اجتماعی و فرهنگی شده است، پاسخی ارایه دهند. برای هر یک از رویکردها نیز شواهدی در راهپیمایی اربعین وجود دارد، هر چند پرسش اصلی این است که ماهیت اصلی این حادثه با کدام رویکرد نظری تطابق بیشتری دارد؟ این رویکردهای سه گانه عبارت اند از: 1-آیین تامین کننده مشروعیت سیاسی پیش فرض اساسی این رویکرد بر نقش نامریی جمهوری اسلامی در دامن زدن راهپیمایی اربعین استوار است. از این منظر، نظام تلاش می کند با سوء استفاده از احساسات مذهبی و دینی مردم به خصوص علاقه عمیق و تاریخی ایرانیان به امام حسین علیه السلام، مشروعیت سیاسی خود را تقویت کرده و سیاست های خود را در داخل و خارج از کشور پیش برد. تاکید بر دو گانه های دولتی-مردمی و مفاهیمی چون موکب های حکومتی، تبلیغات حکومتی و... ذیل چنین رویکردی صورت می گیرد. در این رویکرد اربعین آیین شیعی عراقی است که به صورت ابزاری مورد سوء استفاده نظام قرار گرفته است. تبلیغ گسترده سفر به اربعین در رسانه های دولتی، استفاده از اموال دولتی در ارایه خدمات به زایران، استفاده از سخنرانان و مداحان خاص در مسیر سفر، حضور پر رنگ سیاست مداران و مسئولان حکومتی به خصوص از یک جناح خاص از جمله نشانه های است که در این رویکرد مورد استناد قرار می گیرد. در یک کلام علت فراگیر شدن این حادثه را باید در دخالت ها و تبلیغات دولت برای استفاده سیاسی از ظرفیت این حادثه جستجو کرد. 2- آیین بستر ساز امپراطوری ایرانی در این رویکرد برجسته شدن اربعین در سال های اخیر همبستگی نزدیکی با افزایش قدرت منطقه ای ایران و شکل گیری نوعی امپراطوری منطقه ای که مرزهای آن از یمن تا فلسطین گسترش یافته است، دارد. از این منظر علاقه و اشتیاق ایرانی ها به حضور گسترده در این راهپیمایی به دلیل خوی سلطه جویی و توسعه طلبی است که در آن ها وجود داشته و این حرکت نوعی تلاش برای تطابق مرزهای جغرافیایی و عقیدتی است. مهم ترین استناد این رویکرد نیز رفتار طلبکارانه زوار ایرانی و نگاه خدمتکارانه به مردم عراق است. برجسته ساختن حضور مخرب ایرانی ها در راهپیمایی، دخالت آن ها در آیین های اصیل عراقی و انحراف آن ها و تحقیر عراقی ها به واسطه ایجاد موکب های مجلل از جمله نشانه های هجوم ایرانی ها به فرهنگ و هویت تشیع عراقی دانسته می شود. این حضور و اشتیاق به واسطه احساس تعلق و امنیتی است که حضور پیروزمندانه سربازان ایرانی، دو هزار کیلومتر دورتر از سرزمین فعلی خود، در بزرگ ترین جنگ شهری جهان برای مردم ایران به همراه آورده و با تحریک غرور و روحیه خودباوری در آن ها، همه آن ها را در کل واحدی که رئیس جمهوری آمریکا، آن ها را ملت شرور نامیده است گرد آورده است. اشتیاق عمومی ایرانی ها برای اربعین به دلیل ایجاد چنین روحیه است. 3- آیین تمدن ساز اربعین طلیعه شکل گیری جامعه مهدوی و نشانه عملی و عینی امت اسلامی وعده داده شده در آخر الزمان است. این حادثه در همان سرزمین و در همان موقعیتی که روایت های مربوط به آخر الزمان به آن اشاره کرده اند، شکل گرفته و برای نخستین بار در تاریخ تشیع موفق شده است اجتماع مبتنی بر خیر خواهی، ایثار و از خود گذشتگی را جایگزین اجتماع مبتنی بر ضرورت و نیاز که تمام تاریخ بشریت را شکل داده بود، کند. اربعین حیات جدیدی برای زندگی بشر در میان ویرانه های کشور عراق و در جایی خارج از اجتماعات موجود شکل داده و زندگی وعده داده شده در آخرالزمان را برای مدت 2 هفته به صحنه آورده است. علت اشتیاق تمام نشدنی مردم به این آیین و فراگیری جهانی آن نیز، همین خصلت منحصر به فرد آن است. اربعین نخستین اجتماع بشری است که اساس آن به جای نیاز و احتیاج، ایثار و سخاوت است و به دلیل همین ویژگی خاص اش نیز دل های مردمان در اقصی نقاط جهان شیفته آن شده و کسی که در آن حاضر بوده مشتاق تر می شود. بهشت وعده داده شده در همه ادیان و مکاتب یعنی اجتماع مبتنی بر مهر و ایثار، اکنون در میانه بهت و حیرت همه در میانه ویرانه های عراق و از دل مذهب تشیع سر بر آورده و روز به روز فراگیر تر می شود. اهمیت اربعین بیش تر از آن که در تعداد شرکت کنندگانش باشد، در کیفیت اجتماع اش است. ✅ هر کسی که با جانی آسوده از ذهنیت آشفته از مفاهیم، یک بار خود را به این سیل خروشان سپرده باشد بهتر از هر کسی در نزد خویش می داند که اربعین چیست و چرا این چنین فراگیر شده است. هر چند در توصیفاتش اسیر مفاهیم ذهنی اش باشد. https://eitaa.com/brayensan
🔶🔷🔶اربعین بر سر دو راهی (بازنشر) 🔷 زیارت اربعین حسینی در سال های اخیر بواسطه اقبال ویژه شیعیان از نقاط مختلف جهان و حضوری میلیونی،به یکی از مناسک رسمی شیعیان تبدیل شده است؛ اجتماعی بی نظیر با حضور انبوه انسان های عاشق که در دنیای مملو از راحت طلبی، خود را به سلسله ای از سختی ها می سپارند تا زائر حسین بن علی علیه السلام شوند. 🔶یکایک مناسک اسلامی همچون یک نماد، حامل معنایی هستند که اگر درک و برآن تاکید نشود در مجموع نمایی از دین را بدست می دهند که در آن،صورت دین سیرتش را از صحنه خارج کرده و از آن پس چیزی که اصالت ندارد درس و محتوای مناسک دینی است. 🔷در این صورت می توان مراسم های دینی با شکوه ظاهری همچون اربعین حسینی را به نظاره نشست که میلیون ها انسان در آن و دارند اما در زندگانی و جوامع آنها از سیرت حرکت سیدالشهدا خبری نباشد و این خود نیز بازگشت به این واقعیت دارد که در اربعین مسأله های حسین بن علی یادآوری و آموخته نمی شود تا اثرش در رگ زمان و مکان زائر جاری شود. 🔶عموما دغدغه اصلی در سطح برنامه ریزی و اجرای این همایش میلیونی منحصر در و است.و تلاشی معطوف به بازتولید کنش حسینی نسبت به مسائل پیرامونی زوار در جهان امروز صورت نمی پذیرد و کسی متکفل پاسخ گویی به این سوال نیست که "ما که برای حسین به کربلا می رویم خود حسین برای چه به کربلا می رود؟"ما که بر مصائب حسین بی تاب و راهی کربلاییم،خود حسین را چه چیزی بی تاب و روانه کربلا می کند؟" 🔷این در حالی است که اگر قرار باشد تاکیدات اهل بیت بر ذکر مصائب حسین از جمله زیارت اربعین را درست تحلیل کنیم باید به بازشناسی کار بزرگ سیدالشهدا در کربلا به مثابه یک مدرسه انسان ساز بپردازیم تا مشخص شود برای ظلم ستیزی و عدالت خواهی به عنوان دال مرکزی قیام حسین بن علی،باید چقدر و چگونه هزینه ای پرداخت. 🔶وقتی زائر پیاده، جاده نجف تا کربلا را طی می کند و در سعی بین صفا و مروه ی اربعین فقط به صورت این منسک اکتفا کند طبیعتا درک نخواهد کرد که پاهای تاریخ می تواند از مبدأ پدر عدالت؛ علی بن ابی طالب حرکت کند و در جاده شیوع همین گام بردارد و به کربلا؛قتلگاه عدالت برسد ولی آب هم در شکم تکان نخورد.در این صورت در جاده نجف تا کربلا مظلوم تری از علی و حسین هم وجود دارد و آن هم خود عدالت است. 🔷بنابراین اگر این به زائران حسین منتهی نشود؛ رفته رفته یکی دیگر از نرم افزار های قوی اسلامی که می توانست علیه و شرک را در دنیا تشکیل دهد در کنار دیگر مناسک تحریف شده، پازل اسلام مناسکی را تکمیل می کند و به عنوان دورهمی ای محسوب می شود که منهای ابراز احساسات مذهبی، از آن انتظار نیست.و چه بسا از سوی برخی، ابزاری برای توده ها نیز بشود. 🔶پس بر اساس قرائت ناب از اربعین باید برای انتقال پیام اصیل نهضت حسین بن علی قالب های متنوعی را طراحی کرد تا ضمن تاکید بر درس آموزی آموزه های کربلا،راه حل های روشنی برای مسائل جهان اسلام در برابر همه ظلم ها و تبعیض ها یافت و به کار بست. 🔷 اگر اینگونه شد امید آن است که کربلا مقصد غیر شیعیان،غیر مسلمانان،تمام آزادگان و مستضعفان دنیا شود و گردهمایی اربعین به تبدیل و با عبور از جاده کربلا، قدس شریف فتح و زمین از لوث وجود ظالمین پاک شود و پرچم توحید و عدالت بر قلل رفیع کرامت به اهتزار در آید. ✍ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan ✅نمونه ای از این کارهایی که می شود انجام ‌داد را بارگذاری می کنم.
🔴ویژگی های شخصیتی مرحوم طالقانی 🔻آقای طالقانی اهل فکر نو بر محور دین و با تمرکز بیشتر بر روی قرآن و نهج‌البلاغه [بود]؛ یعنی ایشان اصلاً اینجوری بود. لکن همه‌ی ابعاد شخصیت آقای طالقانی بُعد روشنفکری دینی نیست. یک بُعد مهم بُعد مبارزه است. خیلی‌ها روشنفکر بودند اهل مبارزه نبودند؛ روشنفکر دینی هم بودند اهل مبارزه نبودند؛ همان خصلت عمومی تقریباً [همه‌ی] روشنفکران دیروز و شاید بعضاً امروز ما در آنها هم بود که من یک وقت از یک نمایشنامه‌ای نقل کردم آقای روی ایوان [را] که پائین نمی‌آید توی مردم نمی‌آید با متن قضیه کار ندارد با میدان کار ندارد، بالای ایوان می‌نشیند تماشا میکند حرف میزند! خب خیلی از روشنفکرهای دینی اینجوری بودند. 🔺[اما] آقای طالقانی نه، اهل عمل بود؛ یعنی توی میدان بود، احساس درد میکرد حقیقتاً؛ این را ما که با ایشان معاشر بودیم – رفت و آمد میکردیم- میدیدیم، محسوس بود در ایشان، واضح بود که آدمی اهل درد بود و میخواست مبارزه کند؛ لذا تبعات مبارزه راهم قبول کرد [و به] زندان افتاد. ⭕️یک بعد دیگر آقای طالقانی که به نظر من نباید فراموش بشود، صفای این مرد بود. به قدری این آدم با صفا و روراست و در معاشرتها صادق بود که انسان از این همه زلالی حیرت میکرد. آدم زلالی بود آقای طالقانی. هیچ در قید و بند و ملاحظات و [اینها نبود]؛ نه ملاحظات آخوندی، نه ملاحظات روشنفکری، نه ملاحظات مبارزاتی –چیزهایی که حالا به خودشان ببندند- مطلقاً در این آدم وجود نداشت؛ صاف، روشن. هر وقت من می‌آمدم تهران، اوقاتی که ایشان آزاد بودند، میرفتیم منزل ایشان –یک بار دو بار- می‌نشستیم؛ این منزل پیچ‌شمیران. البته آن منزل بالا هم رفته بودم من، اما بیشتر اینجا ایشان را میدیدیم. ⭕️ انسان [وقتی] می‌نشست پهلوی این مرد، واقعاً روحیه میگرفت؛ هم روحیه‌ی مبارزاتی، هم روحیه‌ی صفا و رفاقت و معنویت و اینها. اینها در این شخصیتهای برجسته، خوب است بزرگ بشود. ماها –غالباً آدمها- مبتلا هستیم به یک چیزهائی. این آدم، آدم صافی بود، روراست بود، بی‌شائبه و بی‌شیله‌پیله بود.نتیجه‌ی این بی‌شیله‌پیله بودن [هم] صراحتش بود، صراحت در بیان. بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد نکوداشت آیت الله طالقانی ۱۳۸۹/۱۲/۹ https://eitaa.com/brayensan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 بازخوانی زندگی سراسر مبارزه و عدالت‌خواهی مرحوم «حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی» ⭕️ او که به تعبیر بعضی از پژوهشگران تاریخ، نفر چهارم در مدیریت مبارزات برای پیروزی انقلاب اسلامی در مشهد بود؛ مبارزی که سری پرشور داشت و تا واپسین لحظات عمر، دست از اعتقادات و باورهایش نکشید؛ بنده مصلحت نبود و با رُک‌گویی خاص خودش، به پیکار تزویر و کج‌روی می‌رفت. 🎥 در سالگرد وفات این مبارز انقلابی روایتی از زندگی و فعالیت‌های ایشان در مستند ببینید🔻 🌐 B2n.ir/hhrae ✅ در ، با خانواده فیلم ببینید 🆔 @AmmarYar_IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻افسوس که چشم ظاهربین راهی به سوی باطن اشیا ندارد، اگرنه، سجده‌ی ملائک را در برابر عظمت او می‌دیدی و آن آیه‌ی مبارکه را دیگر باره می‌شنیدی: «انی اعلم ما لاتعلمون.»
دنیای بدون اسرائیل چه شکلیه؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید حافظ كتاب خدا، «انس السيد العقاد» كه به همراه مادر و چهار برادرش بر اثر بمباران خانه شان به شهادت رسیدند. تلاوت آیات ۶۳ تا ۶۵ سوره احزاب به چشم انداز خداوند متعال از لسان این شهید گوش بدید. يَسْأَلُكَ النَّاسُ عَنِ السَّاعَةِ قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِنْدَ اللَّهِ وَمَا يُدْرِيكَ لَعَلَّ السَّاعَةَ تَكُونُ قَرِيبًا مردم از تو میپرسند که ساعت قیامت کی خواهد بود؟ جواب ده که آن را خدا میداند و بس و تو چه میدانی بگو) به این مردم غافل شاید آن ساعت بسیار موقعش نزدیک باشد. إِنَّ اللَّهَ لَعَنَ الْكَافِرِينَ وَأَعَدَّ لَهُمْ سَعِيرًا خدا کافران را لعن کرده و بر آنان آتش افروخته دوزخ مهیا گردانیده است. خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا لَا يَجِدُونَ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا که در آن دوزخ همیشه معذِّبند و بر) نجات خود هیچ یار و یاوری نخواهند یافت. يَوْمَ تُقَلِّبُ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ يَقُولُونَ يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا در آن روز صورتهاشان در آتش همی بگردد) و (فریاد پشیمانی از دل برکشند و گویند ای کاش که ما در) (دنیا خدا و رسول را اطاعت می کردیم. وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا و گویند ای خدا ما اطاعت امر بزرگان و پیشوایان (فاسد) خود را کردیم که ما را به راه ضلالت کشیدند. «منبع: صفحه اینستاگرامی فلگشت» felegasht_ir
تناظر دوگانه های اسرائیل و ایران چکیده سخنرانی حجت الاسلام / هیات آرمان انقلاب(جامعه پزشکی)/ ۲۷مهر۱۴۰۲ ▫️ایران و اسرائیل هریک در دوگانه ای مهم قرار دارند که بدون درک آن نمی توان تحلیل درست از صحنه و هم توصیه و راهبرد درست داد! 1⃣ اسرائیل در دوگانه دولت اسرائیل_سرزمین اسرائیل: صهیونیزم پدیده ای مدرن است که در "بستر سکولاریزم" متولد شد و ناگزیر به استانداردهای آن است! از سوی دیگر مخاطبش قوم یهود است ولاجرم با "مذهب" کار می کند. لذا همزمان پایتختِ "ارزشهای لیبرال" (مثل هم جنس گرایی و...) و هم "افراطی ترین گرایش های مذهبیِ تکفیری" است! ⬅️ تقاضای جهانی از او، سکولاریزم است که برآیندش "دولت اسرائیل" است؛ به شکل دموکراتیک سرکار می آید و همراه با ارزشهای لیبرال است. ⬅️ تقاضای قوم یهود از او، رسالت مذهبی است که در مفهوم "سرزمین اسرائیل"(ارض موعود) خود را نشان می دهد. • آمایش جمعیتی در آنجا: - یهود سکولار ۴۰٪ - یهود سنتی ۲۳٪ - یهود مذهبی ۱۰٪ - یهود ارتدکس افراطی ۸٪ دو دسته آخر خواهان اجرای شریعت و قانون رسمی شدن اصول دین یهودند. سکولارها معمولا مناصب سیاسی دولت و مذهبی ها نهادهای اجتماعی را پر می کنند. ⬅️ اسرائیل اینگونه توانسته در دوگانه یاد شده تعادل ایجاد کند. یهودی زاده های کمتر متدین و جامعه جهانی را با یک دولت سکولار که از کنسرت ها تا دیگرباشی ها را حمایت می کند، راضی کند؛ و یهودی های مذهبی و متعصب را با اعطای ارض موعود و یادگارهای تورات راضی کند. • هارمونی انطباق و شکاف در این دوگانه بسیار حائز اهمیت است: - وقتی در جنگ۱۹۶۷، صحرای سینای مصر و جولان سوریه و اماکن مقدسی از تورات به سرزمین اشغالی اضافه شد، مذهبی ها را مایل به دولت سکولار کرد و آنرا معجزه و نشانه الهی تلقی کردند. اینگونه "دولت اسرائیل" و "سرزمین اسرائیل" همگرایی بیشتر یافتند. ارتش اسرائیل(در دولت)= ارتش خدا خوانده شد و حتی یهودیان مذهبی اقبال بیشتری در سِمَت های ارتش از خود نشان دادند. خاخام تسوی یهودا کوک (پدر معنوی جنبشی تندرو) می گوید: "صهیونیزم پاسخی به ندای پروردگار است. باید گفت که صهیونیزم نشأت گرفته از اراده الهی بوده و در قالب جنبش سکولار ظهور و بروز یافته است. اراده خداوند را اجرا می سازند. صهیونیست ها اگر به دنبال اجرای یک پروژه سکولار ملی باشند، ابزاری در دست خداوند خواهند بود و خدا به وسیله آنها آزادی قوم یهود را رقم خواهد زد." - در مقابل وقتی انتفاضه (مثل الاقصی سال۲۰۰۰) شکل می گیرد، نسبت به دولت اسرائیل تردید می کنند! انتفاضه ها، "سرزمین اسرائیل" را نشانه گرفته و میخواهند مانع پیشروی آنها یا اخراج آنها از اورشلیم و قدس شوند. از اینرو وقتی مورد اقبال واقع می شوند یهود مذهبی، سرزمین را هم در معرض خطر می بیند. - سطح درگیری سازشکاران (خودگردان یا شاهان منطقه) در حد برخی دولت های اسرائیل است؛ که لیکود بهتر است یا حزب کار؟! ولی اصل سرزمین اسرائیل را پذیرفته اند. در این سطح دولتهای آمریکا هم تفاوت قائل اند؛ بایدن هم کنار معترضان خیابانی نتانیاهو، گله مند بود. ⬅️ اما نوک فلش طوفان الاقصی، "سرزمین اسرائیل" بود نه نتانیاهو و رقبایش؛ پس تهدیدش بسی بیشتر از ائتلاف سیاسی رقبای سیاسی است. • مطالبات طرح شده توسط دولت جمهوری اسلامی تا کنون؛ "محاکمه"(نتانیاهو)، "اخراج سفرای اسرائیل از کشورهای اسلامی" و "تحریم کالاهای اسرائیلی" بوده است. اینها و در حد مواجهه با "دولت اسرائیل" است نه "سرزمین اسرائیل"! انتفاضه و مقاومت بُردش، سلب سرزمین اسرائیل بوده نه محاکمه یک جانی یا اخراج موقت یک سفیر که دولت اسرائیل هم خود ممکن است چنین کند.(دقت کنید) ادامه در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
تناظر دوگانه های اسرائیل و ایران 2⃣ ایران در دوگانه امت گرایی اسلامی_منافع ملی در چارچوب دولت-ملت مدرن: - ایران نیز از حیث "انقلاب اسلامی"، "امت گرا" بوده است. امام خمینی از "جمهوری های اسلامی مستقل و متحد" در جهان اسلام می گفت. در فصل اول قانون اساسی -که بمثابه اصولِ اصول است- هم آمد: "تنظیم سیاست خارجی کشور براساس معیارهای اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان"(بند۱۶اصل۳) در اصول بعد(اصل۱۵۰) درباره سپاه پاسداران آمد "برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن پابرجا می ماند". از همین جا "سپاه قدس" در آمد. - اما از حیث "نظام جمهوری اسلامی ایران"، "ملت گرا" و عضوی از اعضای سازمان ملل با قواعد و کنوانسیون های آن است! مثلا نمی تواند در امور داخلی کشورها دخالت کند! از اینرو در بحرین، دخالتی نمی کند و در سوریه و عراق پس از دعوت دولتهای قانونی، علیه داعش ورود می کند. • طیف بندی جمعیتی ایران: به حسب برخی پیمایش ها (کامل منتشر نشده) حدود ۲۲٪ از مردم ایران -که عمدتا از طبقه متوسط به بالا و در کلان شهرها زندگی می کنند- گرچه مذهبی هستند لکن "اسلام سیاسی" را قبول ندارند و خواهان ارتباط با آمریکا و به رسمیت شناختن اسرائیل اند! اینها دولت-ملت کنونی ایران را سلب نکرده و جزء براندازان هم نیستند. از همین جا، جهاد تبیین و همراهی عمومی و اکثریت قاطع لزوم می یابد. • دولتهای غربگرا در ایران نیز از انقلابی ها متفاوت اند. در ۴۰سال گذشته رجال سیاسی و اردوگاهی پدید آمده که دولت-ملت و صرفا منافع ملی را بر امت گرایی و انقلابی گری ترجیح می دهد. برخی از این رجال در مجاری تصمیم سازی نظام بوده و هستند. دبیر شورای امنیت وقت در سال۸۳ صراحتا گفت: "یکی از مباحث مهم و زیربنایی در این زمینه همان بحثی است که کم و بیش هنوز در گوشه و کنار فضای ذهن نخبگان ما خلجان می کند و آن اینکه آیا می خواهیم "جمهوری اسلامی ایران" باشیم یا می خواهیم "انقلاب اسلامی" باشیم؟ اگر بناست انقلاب اسلامی باشیم، رسالت بسیار بزرگی بردوش داریم یعنی ما انقلاب اسلامی هستیم و می خواهیم این فرهنگ را در سطح منطقه و جهان اسلام نشر بدهیم و قاعدتاً قدرت و ثروت خودمان را هم در سایه آن می بینیم و بر این مبنا هر مقدار انقلاب اسلامی بسط و گسترش پیدا کند به طور طبیعی بر قدرت و حتی ثروت ما افزوده خواهد شد. اما اگر می خواهیم جمهوری اسلامی ایران باشیم، رسالت اولیه و اولویت ما جمهوری اسلامی ایران است پس باید مسیر دیگری را بپیماییم و با اقتدار ج.ا.ا و تامین قدرت و ثروت است که به استحکام آن خواهیم رسید و هدف محوری ما حفظ این نظام خواهد بود". (ماهنامه راهبرد ش۳۹) ⬅️ در بین این دوگانه است که: - مقامات در سخنرانی ها و آرمان خوانی ها بیشتر امت گرا بروز کرده اما در اقدامات و روال تصمیم سازی بیشتر دولت-ملت و منافع ملی را لحاظ می کنند. - در آزمایش موشک، رویش مرگ بر اسرائیل نوشته و ماکت دیمونا را هدف فرضی قرار می دهیم اما در دشمنی واقعی اسرائیل با مسلمانان غزه و کشتن بچه ها، تا مرزمان تهدید نشده یا از سوی دولت قانونی آنجا دعوت نشده ایم، صبر می کنیم و یا پنهانی و غیر مستقیم به گروه های مقاومت کمک می کنیم. ⬅️ نقطه تعادل در این دوگانه، ابتکاراتی برای جمع بین آندوست. بطور واضح: ۱. شکستن محاصره غزه و رساندن کمک های ضروری(آب و غذا و دارو) وظیفه انسانی و امتی ماست که هیچ پروتکل بین المللی هم آنرا دخالت در امور دیگر کشورها نمی داند. چون احتمال ممانعت اسرائیل هست، جمهوری اسلامی می تواند امنیت این محموله ها را در دریا و خشکی تا رسیدن به دست مردم غزه تامین کند. کشتی های نظامی اش، کشتی امداد رسانی را اسکورت و تهدید آنرا، تهدید مرزهایش بخواند. به سازمانهای بین المللی اجازه بازرسی کشتی امدادی را بدهد و کمک های کشورهای اسلامی را به دست مردم غزه برساند. از این پس در صورت تعرض، حق دفاع از خود دارد و اگر بدون تعرض به مسلمانان غزه برساند پیروزی خود را تثبیت و شکست دادن مردم غزه با گرسنگی و تشنگی را می شکند. ۲. گروه های مقاومت آسان تر از دولت ج.ا.ا می توانند بهانه مداخله نظامی و کمک به برادران خود را بیابند. ۳. خط قرمزی (مثل اشغال زمینی غزه)، می تواند امت اسلامی شود و کشورها -از جمله ایران اسلامی- و گروه های مقاومت را متعهد بدان کند. اینجور فضای جهانی هم ایران یا حزب الله را شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نمی داند. ⬅️ پرداختن به ابتکاراتی که فریاد رسی مظلومان را با کمترین هزینه بین المللی تامین کند، باید کار نخبگان سیاست و مورد مطالبه مردم انقلابی باشد. امام سجاد(ع) در دعای۸ صحیفه سجادیه فرمود: "اللهم اعوذ بک من... ان نَعضُدَ ظالماً اَو نَخذُلَ ملهوفاً خدایا پناه می برم به تو از اینکه یاریگر ظالمی یا خوار کننده داغدیده و ستمدیده ای باشم. ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آزادسازی فلسطین آغاز شد! 🔹 ، این شاعر فلسطینی چقدر زیبا با جملات حماسی خود مبارزه‌ی رزمندگان با این حیوان‌ نماهای صهیونیست را توصیف می‌کند. 🔸 او از تنها راهکار پیروزی می‌گوید؛ و همچون یک ژنرال نظامی در قامت کلام و قدرت بیان نقشه استراتژیک چگونکی از بین رفتن این را ارائه می‌دهد. 🔹 او به تمام دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان نهیب می‌‎زند که اگر دنبال پیروزی بر باطل هستید امروز روز آن و مکان آن است. 🔺تمیم البرغوثی: «اگر کسی امروز بترسد یا تعلل کند، فردا به او مهلت نمی‌دهد.» 🎬 @Mostazafin_Tv
⭕️ بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت؟! 🔸 این زن «رانیه ابوانزه» پس از ازدواج، یازده سال در تلاش و کوشش برای بچه دار شدن و مادر شدن منتظر ماند. بالاخره بعد از آن مدت صاحب فرزندان دوقلویش وسیم و نعیم شد که قرار بود ده روز دیگر شش ماهه شوند. 🔸با این حال، او نتوانست از آنها لذت ببرد، زیرا آنها به همراه پدرشان در حمله موشکی شبانه به خانه آنها توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. 😭💔🥺 @brayensan
⭕️ اگر پشتوانه نظام مردم هستند به مسأله هشت مهر رسیدگی کنید 📍تاملی در مورد آثار و پیامدهای اجتماعی جنایت هشت مهر با تکیه بر تجربه انتخابات مجلس ✍ هادی هروی 🔻۷۵ هفته از وقوع جنایت هشت مهر؛ معروف به جمعه خونین زاهدان گذشت. در ۸مهر ۱۴۰۱ بعد از نماز جمعه، عده ای از هموطنان بلوچ و اهلسنت در اعتراض به تعرضی که از سوی یک مأمور انتظامی نسبت به یک زن بلوچ صورت گرفته بود، به سمت پاسگاه زاهدان راه افتادند. 🔻بر خلاف روایت صداو سیما و خبرگزاری های رسمی که معترضین را شورشگر و تجزیه طلب معرفی کردند! روایت شاهدان عینی و همچنین نماینده رهبر انقلاب در استان کاملا نمایانگر خلاف و دروغ بودن این مسأله است. با رسیدن معترضین به کلانتری و پرتاب چند سنگ توسط آنها پاسخش از طرف مامورین میشود، شروع تیراندازی به معترضین آنهم با تیرجنگی! در این هنگام اوضاع ملتهب و درگیری بین دو طرف تشدید شده به طوریکه نه نیروی امنیتی عاقلانه عمل کرده و نه معترضین کنترل شده رفتار کردند. 🔻 خون عده ای بیگناه بر زمین ریخت و خانواده هایی داغدار شدند و عزیزان خود را ازدست دادند. رهبر انقلاب با شنیدن گزارشات این واقعه، از همان ابتدا با فرستادن هیأت اعزامی خود به استان پیگیر احقاق حق مردم بی‌گناه و به سرانجام رساندن این پرونده بودند و همچنین کشته شدگان این واقعه را شهید نامیدند. دستگاه قضایی هم قول داد که مطالبات را پیگیری کند و مقصرین را معرفی و محاکمه. اما هر چه زمان گذشت دیدیم که ظاهراً عزمی برای پیگیری ماجرا از طرف قوه وجود ندارد و علی رغم وعده‌ها و شعارهایی که در زمینه پیگیری این پرونده داده شد، در عمل اثر خاصی مشاهده نگردید. 🔺 اخوت به عنوان یک رسانه مستقل در حوزه وحدت، در طی این چند هفته با توجه به رسالت خویش شروع به مطالبه گری در این زمینه کرد و بدون محافظه کاری اعلام نمود که علاوه برا اینکه در حق مردم اجحاف صورت گرفته و عقلا و شرعا جواب خون مقتولین باید داده شود، از طرفی دیگر برای جلوگیری از بوجود آمدن آثار و پیامدهای اجتماعی این واقعه نیز دستگاه قضا و حاکمیت باید هر چه سریعتر به پرونده رسیدگی کرده و اجرای عدالت را بدون تبعیض در عمل نشان دهد.آثار اجتماعی مانند بروز و ظهور و تقویت تفکرات و جریان های تکفیری‌ و تندرو و همچنین کاهش بدنه اجتماعی حامی نظام در استان از تبعاتی است که هوشیاران و دغدغه مندان از ابتدا آنرا گوشزد کرده اما ظاهراً گوش شنوایی در کار نبود. 🔺بگذارید مثالی بزنم تازه و داغ. استان سیستان و بلوچستان در دهه گذشته بیشترین مشارکت را هم در انتخابات مجلس و هم در ریاست جمهوری داشته و از این جهت گوی سبقت را از غالب استان ها ربوده و آمار بالای ۶۰ درصد را از آن خود کرده بود.اما در انتخابات مجلس دوازدهم طبق آمار منتشر شده، در صد مشارکت با سقوط ۱۷ پله ای به ۴۳ درصد رسیده است! که این امر نشانه ایست برای اهل خرد. 🔺بله! این هنوز از نتایج سحر است، با خود را به خواب زدن و اینکه با جنبه سخت حاکمیت به صورت یک طرفه به جنگ با این مسائل برویم نه تنها دردی را دوا نخواهد کرد، بلکه حال و روز ما میشود مصداق آن مثل معروف که از قضا سرکنگبین صفرا فزود . 💢با این همه، گر چه دیر شده ولی به قول معروف جلوی ضرر را هر جا بگیری منفعت است. با به فکر چاره بودن و به خود آمدن میتوان جلوی سایر تبعات منفی این قضیه را گرفت و امید است که شاهد باز آفرینی اعتماد مردم استان باشیم.    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
⭕️ ادیان در خدمت انسان 📌 امام_موسی_صدر فعالیت های دینی من قبل از هر چیز ارتقای زندگی اجتماعی مردم به طور عام و فرهنگ دینی مسلمین به طور خاص است. بر این باورم که تا وقتی زندگی اجتماعی مردم در این سطح است وضع دینی آنان را نمی توان بهبود بخشید. 📚ادیان در خدمت انسان 🔻🔻🔻 @brayensan
23.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ شعری که اشک همه را در آورد موسی عصمتی شاعر روشندل در شعر خود به سختی های کارگران پرداخت و آن را در برنامه سرزمین شعر به همه کارگران زحمتکش کشورمان تقدیم کرد. کارگرانی که همین یکی دو روز پیش دستمزدشان به صورت غیرمنصفانه کمتر از حداقل هزینه های معیشتی، بدون امضای نمایندگان کارگری تصویب گشت. «سرزمین شعر» اولین رقابت جدی و مبتنی بر نقد و نظر تخصصی در حوزه شعر معاصر ایران است که در آن 64 شاعر در هشت گروه با یکدیگر به رقابت شعری می‌پردازند و اشعارشان توسط کارشناسان متخصص و بنام حوزه شعر و ادبیات مورد داوری قرار می‌گیرد. «سرزمین شعر» به تهیه کنندگی علی زارعان در 26 قسمت 70 دقیقه ای که از روزهای آخر سال تا عید سعید فطر، هر شب ساعت 22:30 از شبکه چهار سیما  پخش خواهد شد.  ناصر فیض، علیرضا قزوه، محمد کاظم کاظمی و علی محمد مودب داوران مسابقات این برنامه هستند و محمد مهدی سیار میزبانی و اجرای برنامه را به عهده دارد. 🔻🔻🔻 @brayensan
📌امام موسی صدر 💡این است مسیر و خط مشی مسلمانِ پس از عید فطر: 🏃‍♂تلاش دائمی برای درمان مشکلات اجتماعی، تلاش برای احقاق حقوق طبقات محروم، کوشش مستمر برای ارتقای سطح زندگی اقشار محروم و توسعه همه مناطق مظلوم؛ تلاش دائمی، پس از شناخت ابعاد و دامنه مشکلات جامعه و پس از درک آنها و پس از آمادگی روحی با صبر و پایداری. 🤝🤲 تلاشی که از فعالیت اجتماعی وسیله ای برای خدمت به انسان می‌سازد و وسیله ای برای عبادت خداوند.‌خدا را می‌توان با بندگانش نیز عبادت کرد. 📚ادیان در خدمت انسان 🔻🔻🔻 @brayensan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 سید شهیدان اهل قلم 🔻 جبهه‌هاي نبرد ما امروز جايگاه تحقق تاريخ آينده‌ي كره‌ي زمين است و آنچه اين عهد را بر گرده‌ي ما استوار مي‌دارد، پيماني ازلي است كه پروردگار متعال از انسان گرفته است و الحق رزمندگان ما، اين راهيان تاريخ، چه خوب از عهده‌ي اداي پيمان بر آمده‌اند. دوربين فيلمبرداري بسيار ضعيف‌تر از آن است كه بتواند حقيقت اين نبرد را ثبت كند. آن حقيقت شگرفِ تحقق نهايي اراده‌ي حضرت حق كجا مي‌تواند در تصاويري محدود بگنجد؟ 🔻قدس مظهر جراحتي است كه بر قلب امت اسلام وارد شده است و اين جراحت را جز به‌ خون نمي‌توان شست. امروز وعده‌هاي قرآن بيش از پيش به تحقق نهايي خويش نزديك شده است و امت اسلام دريافته است كه چگونه بايد براي آزادي قدس اقدام كند. 🔻🔻🔻 @brayensan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
 🔰 وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللهِ إِنَّ في ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ [5 ابراهیم] 🔻۷ اکتبر دوم چگونه رقم خورد... 🔻حمله ای که معادلات منطقه و بلکه سیر تاریخ را دگرگون کرد... 🔻🔻🔻 @brayensan
⭕️امام صادق (ع) الگویی برای امروز ما ✍ هادی هروی ▪️امشب شب شهادت امام جعفر صادق (ع) معروف به شیخ الائمه هست. امامی که در زمان حیات خویش به خاطر دارا بودن فضیلت های اخلاقی و کمالات علمی شهره عام و خاص بود. از دیگر ویژگی های مهم ایشان، الگو و اسوه بودن در تعامل با دیگر مذاهب بود. بعضی از علمای برجسته اهل تسنّن، از شاگردان و دانش آموزان مکتب آن حضرت بوده اند، مانند ابو حنیفه و محمد بن حسن و ابو یزید طیفور.[۱] ▪️رفتار و علم و فضیلت ایشان به گونه ای بود که وقتی فردی از اهلسنت در مجلس ایشان حضور پیدا کرد، اینگونه گفت که: «فَلَا وَ اللَّهِ مَا رَأَیْتُ مَجْلِساً أَنْبَلَ مِنْ مَجَالِسِهِ‌»[۲] به خدا مجلسی را چون مجلس همنشینی با او پربار ندیدم. ▪️سیره این امام همام برای امروز درسهای زیادی دارد. نمی‌شود گفت ما شیعه آن حضرت هستیم ولی در رفتار و کردار خود به گونه ای عمل کنیم که نه تنها افراد غیر مذهب خود بلکه شیعیان نیز از اینگونه رفتار و تعامل نیز منزجر شوند. نمی‌شود به اسم ائمه (ع) و امام صادق (ع) به نام دفاع از مکتب ایشان انواع صحبت های زشت و تهمت ها و سب و فحش را نثار مقدسات سایر مسلمانان غیر همکیش خود کرد و خوشحال بود که بله ما داریم از ایشان دفاع می‌کنیم. مگر هم ایشان نفرمود: "كُونُوا لَنَا زَيْناً وَ لَا تَكُونُوا عَلَيْنَا شَيْناً قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً احْفَظُوا أَلْسِنَتَكُمْ وَ كُفُّوهَا عَنِ الْفُضُولِ وَ قَبِيحِ الْقَوْلِ"[۳] ▪️این چه تعریفی است که برخی مدعیان و مروجان تشیع، از مکتب اهل بیت ارائه می‌دهند و شیعه را منحصر در اقرارکنندگان به ولایت اهل بیت میدانند، هرچند در عمل فرسنگ ها با سیره آن بزرگواران فاصله داشته باشند؟! حال آنکه امام صادق میفرماید: "لَيْسَ مِنْ شيعَتِنا مَنْ قالَ بِلِسانِهِ وَ خالَفَنا فى أعْمالِنا وَ آثارِنا" [۴] و هم ایشان میفرماید : "لَیْسَ مِنْ شیعَتِنا مَنْ یَظْلِمُ النّاسَ".[۵] کسى که به مردم ستم مى کند شیعه ما نیست. ▪️دروغ بستن برای ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی و برپایی مناظراتی جدل آمیز به قصد اثبات کردن خود و در فضایی عمومی که باعث تشدید تنش های مذهبی شود در زمانه ای که انقلاب اسلامی ایران به نام انقلابی فرامذهبی حکومتی اسلامی تشکیل داده و اولویت اول خود را در آزادی فلسطین و اتحاد ملت ها و کشورهای مسلمان میداند و صدق آنرا در وعده صادق خود نشان داد، پرداختن به اینگونه امور و غفلت از زمینه سازی هر چه بیشتر برای اتحاد جهان اسلام و رفع موانع آن با تکیه بر مشترکات، بس ظلمی آشکار در حق اسلام و مسلمانان‌ خواهد بود! ▪️باشد که همه ما پیرو واقعی آن حضرت باشیم و سیره ایشان را در تعامل با سایر مذاهب سرلوحه خود قرار دهیم تا هر که اخلاق و رفتار فردی و اجتماعی ما را دید بگوید: هذا ادب جعفر (ع).[۶] ______________ ۱. نگاهی به زندگی چهارده معصوم علیه السلام ترجمه انوارالبهیه شیخ عباس قمی صص ۲۰۲ - ۲۰۳ ۲.اصول کافی ج۲، ص ۶۵۷ ۳.امالی، شیخ صدوق، ص ۴۰۰ ۴.وسائل الشيعه ۱۱: ۹۶ ح ۱۹ ۵.مستدرک، ج ۱۲، ص ۱۰۳ ۶.اصول کافی، ج ۴، ص ۴۴۹    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄