eitaa logo
مجله الکترونیکی اخوت
557 دنبال‌کننده
281 عکس
261 ویدیو
4 فایل
﷽ 💠 رسانه‌ی بازخوانی اندیشه وحدت و برادری 🌱 جایی برای وحدت و تقریب ادیان و مذاهب ☀️✨ مجله علمی رسانه‌ای اخوت 🔸 سایت okhowah.com 🔹 اینیستا instagram.com/okhowahmag 🔸 تلگرام t.me/okhowahmag مشتاق شنیدن از شما📩: @Hadi_hri72 ‌‌
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️الحمدلله جلسه اول بازخوانی منشور روحانیت با موضوع جريانشناسی متحجرین و متجددین حوزوی ، با حضور حجت الاسلام امین اسدپور برگزار گردید. 🔰بزودی صوت جلسه در کانال اخوت منتشر خواهد شد.    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
امروز جلسه تقریبا بی نظیری در عرصه سیاست ایران رخ داد و آنکه نمایندگان اقلیتهای دینی در ایران در محل بنیاد ایرانشناسی به احترام درگذشت مجلسی ترتیب دادند. ریاست عالیه بنیاد شخص رییس‌جمهور است که به حکم ایشان دکتر رجبی دوانی بر کرسی ریاست آن نشسته است. حال رییسی نیست و در سوگ او نمایندگان اقلیتها حضور گرمی داشتند: شاخه‌های مختلف مسیحی و ارمنی، اهل سنت، کلیمی، و زرتشتی. سخنان خوبی نیز مطرح شد و آن چنان از شهید جمهور میگفتند که گویی از می گویند. این تصویر، قاب زیبایی از یکرنگی در عین رنگارنگی ایران بود. 💠@mbehestani    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بازخوانی منشور روحانیت 📌 نکاتی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین اسدپور / جلسه اول 1⃣ محصول نهایی در تحجر و تجدد یک چیز است، و آن جلوگیری از طرح اصلی امام خمینی است. شناخت تحجر و تجدد مهم است و چون دارای طیف های متعدد است و یک برساخت روشنی ندارد، نمیشود به راحتی آن را شناخت. 2⃣ میتوان اندیشه سیاسی اسلامی امام را بدین شکل صورت بندی کرد : - سالهای 1306-1323 که امام حکمت سیاسی اسلام را تکمیل و مطرح میکنند. - سالهای 1324-1334 که امام در اصول فقه به سمتی میرود که فلسفه شریعت در آن مطرح میشود. اصول فقه امام مبطل اصول قدما نیست بلکه ایجاد طرفیت های جدید است. - سالهای 1332-1356 امام اشتغال فقهی داشته و فقه را با رویکرد حاکمیتی مطرح میکند. مثلا در موضوع تقیه ایشان با ذهنیت تاریخی که تقیه را فقط خوفی میپندارد و حتی باب امر به معروف و نهی از منکر را از رساله ها حذف کرده و به کتب های اخلاقی میبرند، مخالفت کرده و تقیه را در موقعیتی که اساس دین در خطر است جایز نمیداند و حتی به خلق ااصطلاح جدید تقیه مداراتی هم میرسند. در همین سالهاست که عده ای مبتنی بر همان نگاه تقیه ای با امام به مخالفت میپردازند. - سالهای 1357 به بعد که امام به سمت فقه نظامات اجتماعی میرود. در این سالهاست که تحجر و تجدد به مانع تراشی هایی مشغول میشوند. ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
🔰 برای وحدت باید از گذشته صرف نظر کرد: 📌 رهبر انقلاب آیت الله خامنه‌ای: ❇️ اگر کسی مخلصاً لله احساس می‌کند که باید امروز بین برادران، برادری واقعی و عملی باشد باید کوشش کند که گذشته را به یادها نیاورد، و الا او می‌رود کتاب احقاق الحق را می‌آورد و به رخ این می‌کشد و این هم می‌رود کتاب تحفه اثنا عشریه را می‌آورد و به رخ آن می‌کشد. ❇️ هر دو هم به قدر کافی کتاب پر از طعن و دفع علیه همدیگر نوشتند اگر ما بخواهیم گذشته را مطرح کنیم نمی‌شود به وحدت رسید باید نگاه کنیم بگوییم گذشته گذشته است رحم الله معشر المازین ما کاری به کار آنها نداریم . اگر آنها کاری کردند ما امروز می‌خواهیم تکلیف خودمان را نگاه کنیم. بینا و بین الله امروز ما باید با همدیگر توحید کلمه و رفاقت و برادری داشته باشیم. اگر بخواهیم این را عمل بکنیم باید از گذشته صرف نظر کنیم . (۱۳۶۸/۱۰/۵) 📝 به نظر شما چرا برخی ها به این سخنان رهبری بی اعتنا هستند؟! با این همه تاکیدات رهبری آیا وحدت از راه مچ گیری های تاریخی و کلامی محقق میشود یا از راه تعامل و همکاری مشترک برای حل مسائل مشترک ؟ کدام یک بهتر است، احترام گذاشتن به عقاید یکدیگر و عبور از تفاوت ها، و واگذاری اختلاف علمی در حوزه اعتقادی به متخصصین آن در بسترهای خودش، یا اینکه اختلافات را به رخ یکدیگر بکشیم و روزگارمان به سیاهی و تلخی بکشانیم؟ ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
⭕️ بازخوانی منشور روحانیت 🔻جلسه دوم با موضوع جریان شناسی متحجرین و متجددین حوزوی 📍با ارائه حجت الاسلام امین اسدپور هم اکنون در حال برگزاری 💢صوت جلسه بزودی در کانال منتشر خواهد شد ان شاءالله    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
⭕️ بازخوانی منشور روحانیت ✍ نکاتی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین قنبریان 🔻مسائلی که مربوط به انقلاب و حکومت داری هستند دو بخشی اند که منشور روحانیت در مقابل متحجرین و متجددن به آنها پرداخته. 🔻این دو گروه که با اعلام نظریه ولایت فقیه از سوی امام به مخالفت پرداختند, دارای دو طیف بودند: 1. طیف اول که با اصل قیام در زمان غیبت مشکل داشتند و بعد از انقلاب هم شروع به خرده گیری میکردند. 2. طیف بعدی هم شرایط را برای قیام محیا نمی دیدند. 🔻 تحجر یا در بستر قوای ادراکی یا شوقی شکل می گیرد. اجتهاد نباید حصر شود ولی اگر شخص از خطا به گناه رسید باید برخورد شود. 🔻 انقلاب اما کسانی که خلاف گفتمان انقلاب پیش می روند نباید استفاده کرد و تساهل معنایی ندارد. 🔻دوران صفویه, دوران ترویج شیعی مناسکی بود نه حکومتی. یعنی از نماز امیرالمومین می گویند اما از حکومت داریش هرگز! همین جاست که ما شاهد شکل گیری نفاق بین شیعه و سنی هستیم. برای مطالعه ی ادامه مطلب به لینک زیر رجوع فرمایید: http://okhowah.com/fa/13988/ ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢هرجا صدای تفرقه آمد بدون شک مشکل موذن است برادر مناره نیست 🎙شعر و اجرا از سیدمحمدامین موسوی غم گرچه هست، حرف دلم سوگواره نیست غیرت اگر که هست، فقط صبر چاره نیست از حرف خسته ایم عمل کن به وعده ات مشتی بکوب قدرت این دست اشاره نیست مرگا به ظلم هرچه که باشد چه غزه و چه هشت مهر حوصله ی استعاره نیست گرگ و لباس میش، چه مکری بزرگ تر؟ آری قبای صلح بر آن تن قواره نیست هرجا صدای تفرقه آمد بدون شک مشکل موذن است برادر مناره نیست بی دینی است دشمن ما پشت من بمان «در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست» نابودی است قسمت باطل، قسم به صبح هرجا که آفتاب بیاید ستاره نیست...    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بازخوانی منشور روحانیت 📌 نکاتی از سخنان حجت الاسلام اسد پور/ جلسه دوم 📆 13 خرداد 1403 پیش از انقلاب تا بعدش, امام به مبارزه با 5 جریان در حوزه های علمیه می پردازد: 1⃣ جریان اصلاح دینی که دغدغه حضور دین در عرصه مدرن را دارد. در مقابل جریان تحجر و اخباری گری تاکید افراطی بر قرآن دارد که خروجی اش همانند وهابیت است. کتاب کشف اسرار امام پاسخ این جریان است. 2⃣مخالفین فلسفه و عرفان: این جریان که از مشهد وارد قم شد در پی نفی عرفان و فلسفه است و امام در انتها کتاب چهل حدیث و حدیث 24 به این مسئله اشاره دارد. 3⃣ انجمن حجتیه: این انجمن برای مقابله با بهاییت شکل گرفت اما امام اولویت مبارزه را با طاغوت میدانست . 4⃣ دارالتبلیغ: جریانی که معتقد به کار فرهنگی بود نه مبارزه سیاسی. 5⃣ فقه سنتی: جریانی که حکومت را ابزاری برای اجرای فقه میدانست. امام میدانست که فقه سنتی ضرورت حیات اجتماعی حکومت را درک نمی کند و اساسا شریعت ابزاری براری حکومت است نه بالعکس. ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ چرا جریان تحجر مخالف اندیشه اجتماعی حضرت امام (ره) در حوزه وحدت است؟ 📌حجت الاسلام امین اسدپور 🔻 اندیشه امام به شدت قرآنیه ولی اساسا قرآن منبع معرفتی جریان متحجر نیست. اونها فقط درل حد تفاسیر روایی قرآن رو می فهمند. درحالی امام معتقده که قرآن منبع اصلیه و باید همه ادله رو با اون سنجید. 🔻 تفاسیر ما عملا روایی است. اما امام و بعضی از متفکرین دیگه مثل مرحوم علامه و شاگردان مشترکشون یک نظر دارن, قرآن قانون اساسیه و روایات مخصص اونه. یعنی روایات باید عرضه بشه به اون تا فهم بشه. حالا ما بر عکسش رو انجام میدیم تازه اگه انجام بدیم. 🔻 اون وقته که امت واحده اسلامیه در اندیشه امام بلد میشه و حتی میگیه که ما نسبت به اهل کتاب هم و تعالو الی کلمه سواء داریم. 🔻 یعنی آقا فرض کن ما داخل یک جبهه مشترک داریم می جنگیم. یک دشمن مشترک به اسم طاغوت هم داریم. اما متحجرین فقط ظواهرش رو استناد میکنن. یا میبرتش به تأویل های عارفانه یا یه نگاه اخباری گری صرف ازش داره. ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
🔰 تحریک عواطف مذهبی اهل سنت گناه است! 📌 رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای : ❇️ بدانید تحریک عواطف مذهبی برادران اهل سنت کار بسیار خطا و گناه است؛ این را به عنوان یک اصل بپذیرید. یک نقاط اختلافی وجود دارد. تکیه‌ی بر روی این نقاط، شعله‌ور کردن آتش تعصبات در این نقاط اختلاف، این درست همان چیزی است که امروز سازمانهای جاسوسی امریکا و اسرائیل دنبالش هستند؛ این همان‌چیزی است که آنها میخواهند. بعضیها ناخواسته و بدون جیره و مواجب میشوند مزدور آنها وخشم الهی و سخط الهی را برای خودشان فراهم میکنند. ۱۳۸۶/۸/۲۳ 📝 مخاطب گرامی، به نظر شما برخی مناظرات در شبکه های ماهواره ای که به بهانه ی پاسخ به شبهات اهل سنت برگزار میشود، مصداق تحریک عواطف مذهبی اهل سنت نیست؟ اینکه دنبال اثبات بطلان عقاید اهل سنت از طریق منابع خودشان باشید و یا اثبات کنید که بزرگان آنها مورد طعن و لعن اهل بیت (س) واقع شده اند، شعله ور کردن آتش تعصبات نیست؟! ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آیه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» برای هرکسی است که به قرآن کریم اعتقاد دارد. 📌 استاد حاج احمد ابوالقاسمی ❇️ ۳۵ سال است که در کشور های اسلامی سفر می‌کنم و اهل سنت را خیلی خوب می‌شناسم. امیدوارم تصور هر دو گروه از یکدیگر اصلاح شود و به هم نزدیک‌تر شوند. ❇️ روزی در یکی از گروه های واتساپی پرسیدم:« امام زمان برای هدایت می‌آید یا چیز دیگری؟» همه گفتند... ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄