🔶قالب دوم
چند سال پیش، بچه های خوش فکر و انقلابی مستضعفین تی وی پویش «نهضت جهانی مبارزه با ظلم» را راه اندازی کردند.
در این پویش زائران اربعین در مسیر پیاده روی نامه ای را به زبان های گوناگون خطاب به مردم جهان قرائت می کردند از آن فیلم میگرفتند و در شبکه های اجتماعی منتشر می کردند.در سالهای پیش از کرونا این پویش با استقبال خوبی مواجه شد.ادامه این پویش می تواند رنگ دیگری به اربعین حسینی ببخشد.
در عکس های بالا متن فارسی نامه و توضیحات پویش را می توانید ببینید.
تشکل ها و اشخاص می توانند متن نامه را تغییر دهند و آنچه را که پیام و توصیه اربعین به جامعه ایرانی و جهانی می دانند در متن وارد کنند.
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
هدایت شده از محـــــلِّم
#یادداشت
📌به نام عدالت آموزشی، به کام مرفهان بی درد!
🔹 تازه از کنار گذاشته شدن طرح پته ای سازی آسودهخاطر شده بودیم که در کنار تصمیمات و طرح های عجیبی همچون جذب دانشجو معلم تا سقف چهل سال، به نام تحقق عدالت آموزشی با جذب و پرورش معلمان مدارس تیزهوشان روبه رو شدیم!
⁉️ امروز تعریف ما از استعداد در مدارس چیست!؟
🔹غیر از این است که در آزمون های تستزنی ریاضی و علوم و... خوب عمل کنند تا بتوانند به مدارس استعداد درخشان راه پیدا کنند؟!
🔹اگر استعداد محدود به همینهاست پس هوش چندگانه گاردنر چه میشود؟
اگر استعداد محدود به همینهاست پس هوش هیجانی و... در کجای اهداف ما قرار دارد؟
به فعلیت رساندن استعداد و به کمال رساندن مستعدِ کمال چه میشود؟
🔹این در حالی است که برای شناسایی و شکوفایی سایر استعدادها راهی وجود ندارد، وقتی که در سیستم آموزشی ما تنها مهارت تست زنی و حفظ کتب را به عنوان استعداد درخشان میشناسند!
و برایش مدارس خاص دولتی( از سال ۱۳۵۵) ایجاد کرده اند که بعداز انقلاب نیز کیفیت و تعداد این مدارس،افزایش پیدا کرده است.
🔹این درصورتی است که در سیستم های برتر تعلیم و تربیت جهانی، مدارس نمونه دولتی و خاص دیده نمیشود اما ما، نه تنها از این مدارس خاص استقبال کردهایم بلکه امروز جذب معلمان خاص با آزمون اصلح ویژه برای دانشآموزان استعداد درخشان، تدارک دیدهایم.
🔹 دانشآموزانی که طبق همین ملاکها باز هم لزوماً همه آنها با استعداد نیستند و به وسیله کتاب تست ، معلمان خصوصی و هزینههای گزاف به اینجا رسیدهاند که اگر همین امکانات ویژه در اختیار دانش آموز منطقه محرومی قرار داده میشد؛ او نیز تیزهوش بود.
🔹 منطق حاکم بر سیستم تعلیم و تربیت ما اینگونه میگوید: چنین دانشآموزان بااستعدادی با این ملاکها، باید در مدارس خاص با معلمان خاص برای رسیدن به دانشگاههای خاص آماده شوند تا موقعیت اجتماعی خاص و بزرگی را کسب کنند و برعکس دانش آموزانی با توان مالی کمتر در مناطق محروم و مدارس دولتی همچون پدرانشان باید در همان دهک قبلی بمانند چرا که دیگر برای تست زنی؛ نه آماده هستند و نه آموزش دیدهاند و نه پولی برای این آمادگی دارند!
دقیقا همینجاست که فاصله طبقاتی بدون تغییر ادامه مییابد!!!
🔹 تعلیمات خاصِ معلمان، برای مدارس خاص یعنی دامنزدن به بیعدالتی، یعنی قبول اینکه، معلمان افراد خاص، باید ویژهتر باشند و سطح کیفیت این مدارس بهتر و بهتر شود،حتی به قیمت طبقاتی کردن آموزش معلمان جامعه!؟
نتیجه این تصمیم دلسردی بیشتر از مدارس دولتی و افزایش بیش از پیش تقاضای ورود به مدارس خاص و حمایت از افزایش درآمد دلالان آموزشی و کتب تستی در رقابت ورود به این مدارس است.
🔹این چیزی جز فراموش کردن قشر عام و دهک پایین نیست و بر ما آشکار است که در مغایرت با بیانات رهبری است، که میفرمایند :«برای عدالت نسبی بین قشرها و مناطق کشور باید به مسئله عدالت در مدیریت آموزش و پرورش توجه داشت».
🖋️مرضیه بهروزی،عضو فعال معاونت سیاستورزی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز زینب کبری (س)
#معاونت_سیاست_ورزی
➖️➖️➖️➖️➖️➖️➖️➖️
معاونت سیاستورزی پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز زینب کبری س کازرون
@mohallemfars
🔶قالب سوم
اگر بخواهیم راهپیمایی اربعین به معنای دقیق خودش #راه_پیمایی باشد و صرف پیمودن مسیری جغرافیایی نباشد؛اگر نمی خواهیم ازجمله کسانی باشیم که در سال ۶۱ هجری حتی راه را تا کربلا پیمودند اما کربلایی نشدند؛ باید راه حسین را دقیق شناخت و برای پیمودنش در روزهای غیر اربعین که متن اجتماعی و فردی ِزندگیِ حقیقی و غیرمناسکی است برنامه ریخت و قرار اقدام گذاشت.
گپ و گفت های دوستانه حین پیاده روی که برای همه ی ما یکی از خاطره انگیزترین های اربعین است؛ از بهترین فرصت ها برای بازشناسی راه حسین است و دوستان همسفر اربعین نیز بهترین ها برای اقدام حسینی در روزهای غیر اربعینند.
یکی از کم نظیرترین متونی که میتواند در این گفتوگوها محل بحث،تمرکز، مباحثه و سوال قرار گیرد؛خطبه ی منا سیدالشهداست.
پیشنهاد می شود جمع های دوستانه خطبه ی منا را _که متنش یک آ۴پشت و روست_ درحین حرکت یا توقف در جمع های۳_۴نفره بازخوانی و مباحثه کنند.
این خطبه که۲سال قبل از کربلا ایراد شده به خوبی بازنمای وضعیت جامعه پیشا کربلاست.با خواندنش به انگیزه های قیام امام حسین ع بیشتر پی می بریم،ساکتین و کناره جوهای جهاد را بهتر می شناسیم و جریان تاریخی روحانیت هم سفره با سرمایه داران را با وضوح بیشتری تبارشناسی می کنیم.
اگر برایمان مهم است که سیدالشهداء دقیقا بر چه چیزی شوریده؛اگر برایمان مهم است بدانیم حسین بن علی ع برای چه به کربلا رفته؛وقتی به کربلا می رویم مباحثه پیرامون خطبه ی منا را از دست ندهیم.
✅خطبه را درتصاویربالا وصوت ارائه استادرحیم پور رادرادامه دریافت کنید👇
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
AUD-20220805-WA0010.
8.81M
🔴ارائه استاد رحیم پور ازغدی درباره خطبه منا
(سومین و اخرین بخش از ارایه ای ماندگار از استاد رحیم پور در برنامه ای تلویزیونی است که بعدا به کتاب بسیار خواندنی حسین ع؛ عقل سرخ تبدیل شد.)
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
DOC-20220712-WA0038..pdf
789.9K
🔶 #کتاب خواندنی حسین ع؛ عقل سرخ
(سه گفتار استاد رحیم پور ازغدی)
فایل صوتی این کتاب 👇👇
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
AUD-20220805-WA0008.
9.75M
🔷حسین ع؛ عقل سرخ ۱
استاد رحیم پور
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
AUD-20220805-WA0009.
8.17M
🔷حسین ع؛ عقل سرخ ۲
استاد رحیم پور
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
AUD-20220805-WA0010.
8.81M
🔷حسین ع؛ عقل سرخ ۳
استاد رحیم پور
👈استاد در این ارائه خطبه منا را ترجمه و تبیین می کنند.
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
May 11
🔶عکس یادگاری اربعینی بعد از اتمام ایستگاه گفتمانی «یک قیام؛ دو روایت» جایی که به دو گونه زاویه نگاه به قیام امام حسین علیه السلام می پرداخت...
دست نوشته سمت راست بخشی از خطبه منا سیدالشهدا ع:
فاما حق الضعفا فضیعتم و اما حقکم بزعکم فطلبتم
شما نخبگان، حق ضعیفان را ضایع کردید و هر کجا که به گمانتان حقی داشتید آن را مطالبه کردید!
دست نوشته سمت چپ(جمله ای از استاد رحیم پور):
یزیدیان می خواهند اسلام را طوری بسازند که با گنج قارون و تخت فرعون کاری نداشته باشد!
یادش بخیر این دست نوشته را بردیم و کنار یکی از ستون های وسط بین الحرمین نصبش کردیم...(البته اینجوری نبود که دائم تو مسیر مثل پایه استند سیار اینا رو تو هوا نگه داشته باشیما☺️شبهه نشه☺️)
عکاسی گمنام این قاب را به دست بچه های مستضعفین تی وی رسانده بود تا برایمان یادگاری نگهش بدارند.ممنون😘
هدایت شده از مستضعفین تیوی
⭕️اربعین؛ محل قرار، برای قیام...
🔹آرزویی که ۵۰ سال پیش حجتالاسلام خامنهای در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مشهد به زبان آورده بود، چند سالیست ظاهرا محقق شده است؛
🔸اما شاید تا آنچه به عنوان فلسفهی زیارت اربعین گفته میشود، هنوز فاصله داشته باشیم!
🔹نگاه به اجتماع اربعین اگر اینگونه باشد، شعارها و نمادهای خودش را هم خلق میکند؛ به نظر شما این شعارها و نمادها چه چیزهایی میتواند باشد؟!
🎬@Mostazafin_Tv
هدایت شده از مرقومات/علی ریاحی پور
⭕ عاشورا و اربعینی تهی از عدالتخواهی!
💢جریان عدالت خواهی برآمده از مطالبه رهبری است. کسانی که با عدالت خواهی مخالفند و با انگ های مختلف درصدد به انزوا کشاندن آن هستند به این دلیل است که می دانند عدالت خواهی، ذوالفقاری است که بر هیچ کس رحم نمی کند. بله اندک کسانی هم هستند که از آن سوء استفاده می کنند اما آیا این مجوّز می شود #عدالت_خواهی را تهدید به حساب بیاوریم و یا مانند برخی از حضرات معمم و یا مکلا، به جنگ آن برویم؟!
💢 پس اگر اینگونه است، باید به جنگ اسلام هم برویم. چون کم نیستند انسان های مقدس مآب و تجددمآب که از اسلام در طول تاریخ سوء استفاده ها کردند. با آن سرها بریدند و پادشاهی کردند. عاشورا هم اینگونه است.
❇️ آیا حتی یک لحظه هم به خود اجازه می دهیم درباره عاشورا با چشم #تهدید بنگریم؟! اگر به عاشورا نمی شود اینگونه نگاه کرد به حقیقتی که حسین (ع) به خاطرش قیام کرد یعنی #عدالت_خواهی (امر به معروف و نهی از منکر به هدف براندازی ظلم) که مغز و جوهره عاشوراست به طریق اولی نمی توان آن گونه نگریست.
❇️ بماند که مسئله امروز عدالت خواهی نوعا سوء استفاده یا عدم سوء استفاده از آن نیست بلکه دعوا بر سر #اولویت_دار_بودن و یا نبودن آن است. قبل از انقلاب برای #متحجران اگر عدالت خواهی در کنار معنویت خواهی اولویت نداشت امروز هم برای #نو_متحجرانی که به اسم امام و رهبری، کنشگر سیاسی و اجتماعی هستند عدالت خواهی اولویت ندارد.
❇️ #اربعین و #عاشورا و امام آنها نیز خالی از عدالت خواهی است. تجلّی عاشورا در چشم این جماعت تنها به نماز ظهرش هست که حسین زیر تیر دشمن اقامه کرد. اما مگر سپاه دشمن اقامه نکرد؟! او هم اقامه کرد منتها قدری راحت تر. بله حسین نمازی اقامه کرد که از دلش ایّاک نعبد و ایّاک نستعین بیرون می آمد. یعنی نفی عبودیت غیر خدا. پس به جنگ «ضالّین» و «مغضوبین» رفت تا خیلی از چیزها و کسانی که در جای خودش نبودند بر سر جایشان بنشاند.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
Gomnam-Haftegi960720[03] (1).mp3
6.83M
🔷🔶خطبه منا و اندوه مداحی های منهای پابرهنه ها
علی محمد مودب از جمله شاعرانی است که توانسته واژگان را با آرایشی اسلام نابی مترنم کند.
او کوشیده با طوفان واژه هایش غبار غفلت از خطبه ای بر گیرد که در آن حسین علیه السلام دست اسلام ملاهای کثیف درباری و افعی های خوش خط و خال و محافظه کاران و ماست مال های سرمایه پرست را برای همیشه تاریخ رو کرده بود.
مداحی زیبای این شعر را در بالا و متنش را در ادامه بشنوید و ببینید.
شعر مملو از واژه هایی است که برای گوشِ سینه زن و هیاتی ما غریب است. شاعر کوشیده تا علاوه بر بازنمایی محتوای خطبه منا بر یک مدل مداحی اعتراضی و حساس به بی عدالتی تاکید کند و مداح اما با وجود اینکه خود بارها در این قطعه تذکر آقای مودب در باب ضرورت نوحه خوانی درباره "آه شکستگان"و "فریاد خستگان" را به زیبایی اجرا می کند؛ کمتر از او شنیده ایم که "به نوحه ها و به ناله ها"یش از "اندوه پابرهنه ها" و "نگاه تلخ گرسنه ها" و "غم درمانده ها" بر "سیه کاران" و "تبه کاران"و "زمین خواران" بخروشد.
#نوای_ناب
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan