eitaa logo
پابرهنگان||محمد زارع
406 دنبال‌کننده
270 عکس
135 ویدیو
8 فایل
🌾موضوع انشاهایم: اسلامِ پابرهنگان؛ اسلامِ همان هایی که بیش از طبقه ای اقتصادی، عمیقا بازتاب بینشی اجتماعی اند؛ برپادارندگان و صاحب انقلاب ها؛ رنج کشیدگان تاریخ ؛ و سرانجام وارثان زمین🌱 ✍️محمد زارع ارتباط: @paberehnegi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶🔷🔶چمرانی که فقط با عراق و اسرائیل نمی جنگد👇 ای حسین! ای شهید بزرگ! آمده ام تا با تو راز و نیاز کنم . دل پردرد خود را به سوی تو بگشایم . از انقلابیون دروغین گریخته ام . از تجار ماده پرست که به مسلح شده اند، بیزارم . از کسانی که با خون شهیدان می کنند، متنفرم . از این ماکیاول صفاتی که به هیچ ارزش انسانی پای بند نیستند و را و و را و حتی نام مقدس انقلاب را فدای و خود می کنند، گریزانم . . . . ای حسین! دلم گرفته و روحم پژمرده، در میان طوفان حوادث که همچون پر کاه ما را به این طرف و آن طرف می کشاند، مایوس و دردمند، فقط برحسب وظیفه به مبارزه ادامه می دهم و گاه گاهی آن قدر زیر فشار روحی کوفته می شوم که برای فرار از درد و غم، دست به دامان شهادت می زنم تا از میان این گرداب وحشتناکی که همه را و انقلاب را فرو گرفته است، لااقل گلیم انسانی خود را بیرون بکشم و این عالم دون و این مدعیان دروغین را ترک کنم و با دامنی پاک و کفنی خونین به لقاء پروردگار نائل آیم . . . . ای حسین مقدس! روزگار درازی بود که هر انقلابی را مقدس می شمردم و نام او را با یاد تو توام می کردم و او را در قلب خود جای می دادم و به عشق تو او را دوست می داشتم و به قداست تو او را مقدس می شمردم و در راه کمک به او از هیچ فداکاری حتی بذل حیات و هستی خود دریغ نمی کردم . . . . اما تجربه، درس بزرگ و تلخی به من داد که اسلحه و کشتار و انقلاب و حتی شهادت به خودی خود نباید مورد احترام و تقدیس قرار گیرد، بلکه آن چه مهم است، انسانیت و فداکاری در راه آرمان انسان ها، غلبه بر خود خواهی و غرور و مصالح پست مادی و ایمان به ارزش های الهی است . مقاومت فلسطینی برای ما به صورت بت در آمده بود و بی چون و چرا آن را می پذیرفتیم و می پرستیدیم و راهش را، کارش را و توجیهاتش را قبول می کردیم . اما دریافتیم که بیش از هر چیز، انسانیت و ارزش های انسانی و خدایی ارزش دارد و هیچ چیز نمی تواند جای آن را بگیرد . ، باید هدف را بر اساس سلسله ارزش ها معین نمود و معیار سنجش را فقط و فقط بر مبنای انسانیت و ارزش های خدایی قرار داد . ای حسین! امروز نیز تو را تقدیس می کنم، اما تقدیسی عمیق تر و پرشورتر که تا اعماق وجودم و تا آسمان روحم به تو عشق می ورزد و تو را می خواهد و تو را می جوید . ای حسین! دردمندم، دلشکسته ام و احساس می کنم که جز تو و راه تو دارویی دیگر تسکین بخش قلب سوزانم نیست . . . . ای حسین، من برای زنده ماندن تلاش نمی کنم . از مرگ نمی هراسم . به شهادت دل بسته ام و از همه چیز دست شسته ام، ولی نمی توانم بپذیرم که ارزش های الهی و حتی قداست انقلاب، بازیچه سیاست مداران و تجار ماده پرست شده است . «خدا بود و دیگر هیچ _ مصطفی چمران» 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶چمران؛عارفی که رنج انسانها دردمندش کرده بود... 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
خیال هیچکس نباید راحت باشد. یک خواهر و برادر کم‌توان ذهنی که ساکن قزوین و تنها بازماندگان خانواده‌ای هستند که همه اعضای آن دارای معلولیت بودند، از سوی نهادهای دولتی و حمایت‌گر مانند بهزیستی شناسایی نشده‌ و با داشتن به ترتیب بیش از ۴۰ و ۶۰ سال سن هیچ حمایتی دریافت نکرده‌اند. آنها وقتی با جنازه برادر بزرگترشان که در خانه مرده بود مواجه می‌شوند مرگ او را تشخیص نمی‌دهند و تا چند روز با این تصور که او قهر کرده یا خوابیده به جنازه‌ آب و غذا می‌دادند. پدر و مادرشان را سال‌ها پیش از دست داده‌اند. سال و علت فوتشان را نمی‌دانند اما می‌گویند یکی از برادرها در سال‌های دور از دنیا رفته و برادر دیگرشان که چند روز پیش فوت شده، کارگری می‌کرده و مخارج خانه با او بوده است. هضم چنین خطایی فقط با عزل مدیرکل بهزیستی ممکن است چرا که بهزیستی قرار است با رسیدگی به جامعه هدف خود خیال نهادهای فرادست را از این قشر راحت کند در حالی که هنوز خانواده‌هایی هستند که پس از ۴۰ سال حتی شناسایی هم نشده‌اند و این یعنی این دستگاه درست کار نمی‌کند و خیال هیچکس نباید راحت باشد. متن کامل @iisociology
🔶🔷🔶 مردی در منا، عرفه و کربلا امامی که در عرفه اینگونه در محضر خدایش خضوع می کند همان مردی است که در منا بر خدایگان تزویر و جاده صاف کن های سرمایه داری می آشوبد و در کربلا همه هستیش را در راه مبارزه با اتحاد تیغ و طلا و تسبیح فدا کرد. امید که قعود مناجات و روضه ما را به قیام علیه اسلام سرمایه داری وا دارد. جمکران دعاگو هستم و ملتمس دعای خیر همه دوستان.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 همه خُمینی میخوانیم...! 🔰 پویش برای این است که آرمانها و کلام امام را تعقیب کنیم و در عَقَبِ هر نماز و منبر و هیات در حد یک یا دو جمله را به بدنه مردم برسانیم! 🔰 از همه سروران و دوستداران بزرگمرد خمین میخواهیم به این پویش بپویندند! ⁉️ اما چگونه؟ 🔥 با قالبهای متعدد اعم از کلیپ و صوت و مصاحبه بامردم و درخواست از آنها برای خواندن صحیفه امام و سخنرانیِ کوتاهِ بین نماز و پیش منبرِ هیات و... میتوانیم به این پویش کمک کنیم و محصول رسانه ای آن را انتشار دهیم! 📚 مجموعه صحیفه آفتاب که گزیده 22 جلد صحیفه نور است کار را آسان کرده و گام خوبی را درین زمینه برداشته تا مطالب مهم امام راحت تر در اختیارمان باشد. 🔰 مسجدمان همه خمینی میخوانند! 🌸@ali_samimi71
🔶🔷🔶تاریخ دو خطی امام خمینی ره به مناسبت شهادت شهید بهشتی در ۸ تیر ۶۰سخنرانی بسیار مهمی دارند که در ادامه بخشی از آن بیانات را مرور میکنیم: ....از صدر اسلام تا کنون دو طریقه، دو خط بوده است: 👈یک خط، خط اشخاص راحت طلب که تمام همّشان به این است که یک طعمه‌ای پیدا بکنند و بخورند و بخوابند و عبادت خدا هم آنهایی که مسلمان بودند، می‌کردند، اما مقدم بر هر چیزی در نظر آنها راحت طلبی بود. ... ، ما شاهد اشخاصی که به این وضع بوده‌اند، راحت را بر هر چیزی مقدم‌ می‌داشته‌اند، تکلیف را این می‌دانستند که نمازی بخوانند و روزه‌ای بگیرند و بنشینند در منزلشان ذکری بگویند و فکری بکنند و چنانچه یک اشخاص انحرافی هم باشند غیبت بکنند، بروند عبادتشان را بکنند و بنشینند و در مجالسشان غیبت بکنند، تهمت بزنند، [بوده‌ایم.] این یک راهی بود که یک دسته‌ای از مردم داشتند که تمام آمال آنها این بود که آدم اینجا این چند روزی که هست، خوب استراحت بکند و بنشیند در خانه‌اش عبادت بکند. اسلام را خلاصه کرده بودند در عبادات؛ مثلًا، نماز و روزه و امثال اینها. برای اسلام هم غیر از این، خیلی، نه اطلاعات صحیح داشتند و نه ارزشی قائل بودند. همان باید در منزلها بنشینند و نگاه کنند و به دیگران اشکال کنند. در آن وقتی که اول نهضت بود، یک شخص از این اشخاص گفته بود که ایرانیها دیوانه شده‌اند! قیام در مقابل محمد رضا را و ایستادگی در مقابل ظلم را، با تعبیر دیوانگی، یکی از اشخاص سرشناس معرفی کردند. آن کاسب یا تاجری که در منزل او بود و از او شنید این را، گفته بود که آقا، بعضی از اینها مردم کذا و کذا هستند و اینها بعضیشان هم شهید شده‌اند. آن آقای سرشناس گفته بود: این از خریّتشان بوده است! آدم که نمی‌رود در توی خیابان مقابل مسلسل بایستد! و همان آقای سرشناس پرونده‌اش از ساواک بیرون آمده و آن وقتی که جوانهای ما در خیابانها کشته می‌شدند، انگشتر برای سلامت محمد رضا فرستاده بود. یک دسته این طورند که حضرت امیر- سلام الله علیه- از اینها تعبیر می‌کند که اینها همّشان علفشان است «5»؛ مثل حیواناتی که همّشان این است که شکمشان سیر بشود، شهواتشان را بر همه چیز مقدم می‌دارند؛ نماز هم می‌خوانند و روزه هم می‌گیرند و عبادات شرعی را هم بجا می‌آورند، لکن این طور است وضع تفکر که انسان نباید خودش را در معرض یک خطری، در معرض یک چیزی قرار بدهد و این کاری که این ملت شریف اسلام کردند، این کار یک کار جنون‌آمیز بوده است! 👈یک دسته دیگر هم انبیا بوده‌اند و اولیای بزرگ. آن هم یک مکتبی بود و یک خطی‌ بود؛ تمام عمرشان را صرف می‌کردند در اینکه با ظلمها و با چیزهایی که در ممالک دنیا واقع می‌شود، همّشان را اینها صرف می‌کردند در مقابله با اینها. متن کامل + 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶هنر دردمند درباره نسبت هنر و مسأله هایی نظیرتغییر اجتماعی،اعتراض،مبارزه،عدالت،آزادی و معنویت ، ساعت ها می توان سخن گفت؛ اما وزین و عمیق تر از پیام امام نه. توصیف فاصله موجود با آنچه را که امام در این پیام ترسیم می کند را بنا به بداهت وا می نهم و از این پس سعی میکنم در حد توان در میان آثار هنری، آنهایی که ما را به گلستان زیبای هنر متعهد می برد را منعکس کنم. ابتدا پیام امام و سپس با یک نمونه زیبا شر‌وع میکنیم. بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏ خون پاك صدها هنرمند فرزانه در جبهه‏هاى عشق و شهادت و شرف و عزتْ سرمايه زوال ناپذير آن گونه هنرى است كه بايد، به تناسب عظمت و زيبايى انقلاب اسلامى، هميشه مشام جان زيبا پسندِ طالبانِ جمال حق را معطر كند. تنها هنرى مورد قبول قرآن است كه صيقل دهنده اسلام ناب محمدى- صلى اللَّه عليه و آله و سلم- اسلام ائمه هدى- عليهم السلام- اسلام فقراى دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازيانه خوردگانِ تاريخِ تلخ و شرم‏آور محروميتها باشد. هنرى زيبا و پاك است كه كوبنده سرمايه دارى مدرن و كمونيسم خون‏آشام و نابودكننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومايگى، اسلام مرفهين بى‏درد، و در يك كلمه «اسلام امريكايى» باشد. هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط كور و مبهم معضلات اجتماعى، اقتصادى، سياسى، نظامى است. هنر در عرفان اسلامى ترسيمِ روشن عدالت و شرافت و انصاف، و تجسيم تلخكامى گرسنگانِ مغضوبِ قدرت و پول است. هنر در جايگاه واقعى خود تصوير زالوصفتانى است كه از مكيدن خون فرهنگ اصيل اسلامى، فرهنگ عدالت و صفا، لذت مى‏برند. تنها به هنرى بايد پرداخت كه راه ستيز با جهانخواران شرق و غرب، و در رأس آنان امريكا و شوروى، را بياموزد. هنرمندان ما تنها زمانى مى‏توانند بى‏دغدغه كوله بار مسئوليت و امانتشان را زمين بگذارند كه مطمئن باشند مردمشان بدون اتكا به غير، تنها و تنها در چهارچوب مكتبشان، به حيات جاويدان رسيده‏اند. و هنرمندان ما در جبهه‏هاى دفاع مقدسمان اين گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند. و براى خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگيدند؛ و در راه پيروزى اسلام عزيز تمام مدعيان هنر بى‏درد را رسوا نمودند. خدايشان در جوار رحمت خويش محشورشان گرداند. 30/ 6/ 67 روح اللَّه الموسوي الخمينى‏ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
33.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶🔷🔶هفت تیر حامد زمانی که خلأش در عرصه ی موسیقی انقلاب به خوبی حس می شود در این اثر با تصویرگری آینده ای آرمانی و با اعتراضی عدالت‌خواهانه، عرفان مبارزه جو را به زیبایی به زبان موسیقی ترجمه و به نبرد اسلام مناسک میان تهی و آمریکایی می رود. او که تا انتهای این قطعه از انتقاد و توصیف فاصله ی وضع موجود تا مطلوب دست نمی کشد؛ به خوبی از خجالت سلطه جویی و تکاثرخواهی قبیله های چپ و راستی در می آید. دین فروشی،اتحاد قدرت و ثروت،آقازادگی از دیگر مضامینی است که قاسم صرافان آنها را دردمندانه مترنم کرده و حامد زمانی به زیبایی آنها را به بدل کرده است. متن شعر + 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
پابرهنگان||محمد زارع
🔶🔷🔶هفت تیر حامد زمانی که خلأش در عرصه ی موسیقی انقلاب به خوبی حس می شود در این اثر با تصویرگری آین
یه دنیایی رو ما میخوایم بسازیم که کودک گرسنه ای نداره یه دنیایی که یه نفر نتونه رو شونه ی بقیه پا بذاره یه دنیایی رو ما میخوایم بسازیم که هر نمازش یه درو وا کنه که عارفش تو خنده ی یتیما تو زاغه ها خدا رو پیدا کنه دین دین دین دیدی دین دیدین دینداری آسونه تا رو زبونه یه امتحان از هممون بگیرید! تا ببینیم کی مرده و می مونه بیا ببین چه ضربه هایی خوردیم از چپ و راست برای بار چندم نو کیسه ها چه بُرجایی که ساختن رویه خرابه ی امید مردم حرفاتو انگار واسه ی ماها نه واسه یه ملت دیگه نوشتی وای ببین چه خبره جهنم دین اگه حرفایه توئه بهشتی با وعده ها مردمو بازی دادن راه شهیدا رو کجا کشوندن زدن زمین حرف بزرگترا رو دله همه دلسوزا رو سوزوندن دله همه دلسوزا رو سوزوندن دین دین دین دیدی دین دیدین دینداری آسونه تا رو زبونه یه امتحان از هممون بگیرید! تا ببینیم کی مرده و می مونه تویه مسیر سلطه و تکاثر فرعون و قارون به هم رسیدن ببین که دشمنای عدل علی شمشیرا رو از رو به رو کشیدن نیستی ببینی آقا زاده هامون پا روی حرفات میذارن چه راحت عینه تجارته دیانت انگار یارای غار زدن تو کار غارت یه هفت تیره هفت تیر که باید گذاشت رو اشرافیت لعنتی اگر چه خیلی سخته پیدا کنیم خطتو تو تقویمای خط خطی خطتو تو تقویمای خط خطی خطتو تو تقویمای خط خطی شاعر:قاسم صرافان 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ موفقیت دولت در دیپلماسی اقتصادی، چرا به بهبود اوضاع معیشتی منجر نشده است؟ یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم بوده و توانسته با حرکت‌های تحول آفرین در این بخش توفیقات خوبی داشته باشد، اما این است که چرا تاثیر این نقاط مثبت، بر وضعیت اقتصادی مشخص نیست، ما کجای راه را اشتباه می‌رویم و کجاها به ما آدرس غلط می‌دهند؟ ❗️برخی از اندیشکده‌ها و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس، دلیل تورم را دولت قلمداد می‌کنند! ▫️میانگین کسری بودجه ایران درطول 10سال گذشته 1.5درصدِ تولید ناخالص داخلی، در انگلستان 5/5 درصد، ژاپن 5/5درصد، هند 7/7درصد و فرانسه 4/4درصد بوده است اما در آن کشورها از تورم‌های سرسام‌آور خبری نیست! 🔻بیش از 85درصد واردات کشور و کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای است لذا افزایش نرخ ارز به افزایش منجر می‌شود. از سوی دیگر با افزایش نرخ ارز، حقوق ورودی گمرک، مزیت دلار برای حفظ ذخیره ارزش و هزینه‌های عمرانی دولت نیز افزایش پیدا می‌کند که خود یکی از عوامل کسری بودجه می‌شود. 🔻بانک‌های خصوصی 160 هزار میلیارد تومان تکلیفی داشتند که تنها 6.5 هزار میلیارد آن را عملی کردند، یعنی فقط 4درصد از تعهداتشان! ⚠️ این درحالیست که سهم به تنهایی برابر 22 درصد رشد پایه پولی کشور در 9ماه ابتدای سال 1401 بوده است! حال محاسبه کنید تأثیر این تخلفات در تورم چیست؟ ▫️انتظار داشتیم دولت در برنامه هفتم به این گلوگاه‌های اصلی بپردازد تا این امر پیشران تحول درکشور شود. 🇮🇷 کرج، اشتهارد و فردیس 🔗 @MahdiAsgari133
🔶🔷🔶یک جنگ؛ دو روایت ۱۲تیر ۶۷ هواپیمای حامل ۲۹۰ مسافر بر اثر اصابت دو فروند موشک ناو آمریکایی وینسنس سقوط و همه سرنشینان شهید می شوند. امام در پاسخ به پیام تسلیت آیت الله منتظری پیامی میدهند که حاوی نگاه ایشان به ماهیت جنگ است در ادامه بخشی از این پیام را ده ها بار مطالعه بفرمایید: مردم شریف ایران باید توجه کنند که امروز، روز و با تمام شیاطینی‏‎ ‎‏است که حقوق حقۀ تمامی جهان را صرف عیش و نوش و تهیۀ سلاحهایی‏‎ ‎‏می نمایند که برای همیشه باشند.‏ ‏‏ 👈 جنگ امروز ما، جنگ با عراق و اسرائیل نیست؛ جنگ ما، جنگ با عربستان و شیوخ‏‎ ‎‏خلیج فارس نیست؛ جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراکش نیست؛ جنگ ما، جنگ با‏‎ ‎‏ابرقدرتهای شرق و غرب نیست؛ جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور؛‏‎ ‎‏جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمایه داری و کمونیزم؛‏‎ ‎‏جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانیهای مرفهین و حاکمان بی درد کشورهای‏‎ ‎‏اسلامی است. این جنگ سلاح نمی شناسد، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست، این‏‎ ‎‏جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود و فقر و گرسنگی نمی داند. این جنگ،‏ ‎‏جنگ اعتقاد است، جنگ ارزشهای اعتقادی ـ انقلابی دنیای کثیف زور و پول و‏خوشگذرانی است.جنگ ما جنگ قداست،عزت و شرف و استقامت علیه نامرمیهاست. رزمندگان ما در دنیای پاکِ اعتقاد و در جهان ایمان تنفس می کنند و مسلمین جهان‏‎ ‎‏هم که می دانند جنگ بین استکبار و اسلام است، جهانخواران را آرام نخواهند گذاشت‏‎ ‎‏و ضربه های خود را بر همۀ کاخ نشینان وارد می کنند.‏ ۱۳/۴/۶۷ 🔴 سردار یا آخوندِ راوی را می شناسید که جنگ را اینچنین روایت کرده و برای مخاطب امروز بر مبنای«جنگِ بر سر عدالت»رفتارسازی کرده باشد؟ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶مسأله ی غدیر خداى تبارک و تعالى که ملاحظه فرموده است که در بشر بعد از رسول اللَّه کسى نیست که بتواند عدالت را به آن طورى که باید انجام بدهد، آن طورى که دلخواه است انجام بدهد مأمور مى ‏کند رسول اللَّه را که این شخص را که قدرت این معنا را دارد که عدالت را به تمام معنا در جامعه ایجاد کند و یک حکومت الهى داشته باشد، این را نصب کن. نصب حضرت امیر به خلافت این طور نیست که از مقامات معنوى حضرت باشد؛ مقامات معنوى حضرت و مقامات جامع او این است که غدیر پیدا بشود. و اینکه در روایات ما و از آن زمان تا حالا این را آن قدر ازش تجلیل کرده ‏اند، نه از باب اینکه حکومت یک مسئله ‏اى است، حکومت آن است که حضرت امیر به ابن عباس مى ‏گوید که «به قدر این کفش بى‏ قیمت هم پیش من نیست» . آن چیزى که حضرت امیر- سلام اللَّه علیه- و اولاد او مى‏ توانستند در صورتى که فرصت بهشان بدهند، را به آن طورى که خداى تبارک و تعالى رضا دارد انجام بدهند، اینها هستند، لکن فرصت نیافتند. زنده نگه داشتن این عید نه براى این است که چراغانى بشود و قصیده‏ خوانى بشود و مداحى بشود، اینها خوب است، اما . مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشى که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست ‏اندرکاران باشد. صحیفه امام، ج‏20، ص: ۱۱۲ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶خون آوردهای فراموش شده در نبرد حق و باطل فردایِ مرحله ی خون، درگیری دیگری در عرصه ی پیامِ مرحله ی قبل در می گیرد. جبهه حق اگر در مرحله خون، شکست خورده یا پیروز شده باشد؛ می تواند در این مرحله ی تعیین کننده، فاتح یا شکست خورده ی نهایی شود؛جایی که دقیقاً ذهن و عمل آیندگان را می سازد؛ نبرد پیام است. شمشیرِ مرحله ی پیام، تبیین است و اُسوه اش؛زینب س. تلاشهایی آگاهانه یا ناآگاهانه منجر به سانسور برخی وصایای شهدای دفاع مقدس شده و از همین رو متاسفانه پیروزی غرور انگیز مرحله خون دفاع مقدس ما، در مرحله پیام بقدر متوقع تکرار نمی شود؛ بچه بسیجی ما وقتی پای روایت شهدا می نشیند برای ادامه "جنگ فقر و غنا"ی شهدا آماده نمی شود.چرا؟ چون پیامی که به او منتقل می شود کم ربط و بیشتر بی ربط به جنگ فقر و غناست. راه کار چیست؟بازخوانی هر چه بیشتر و بی واسطه ترِ کلمات امام و شهدای نبرد حق و باطل است. از این پس تلاش میکنم بقدر توفیق با هشتگ برخی از این وصایای شهدا را با هم مرور کنیم. 🔴اولین وصیت پست بعد👇👇 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶وصیت شهید حسن عضدی علیِ من....علت اینکه نام علی را برایت انتخاب کردم این است که من از رنج می بردم و میبرم؛ قربانی بی‌عدالتی‌های بسیاری شده ام؛ دیدم که علی تجسم عدالت است و مظهر حق به این ترتیب علی پیشوای بزرگ خود را به عنوان نمونه و الگو برایت انتخاب کردم. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶سرود بر سر دوراهی «"رود" یا "مرداب" اجتماعی» اهل فن می گویند با ترانه فرقش در این است که سرود دشواری آوایی خاصی ندارد؛ به طوری که عموم مردم با صدای های خوب و بدشان می توانند آن را همخوانی کنند و این خود تازه شروع پروژه سرود است؛سرود‌ میخواهد به بواسطه این سهولت، ذهن و بعد عمل عموم مردم را به مفاهیم و محتوایش گره بزند. از این منظر سرود می تواند مردم را به کاری دعوت کند؛هنجاری و یا نابهنجاری را معرفی کند.غالبا مردم بخاطر مئانست آوایی با سرود و بعد هم همخوانی آن، برای پذیرش و یا رد آن ارزش و ضد ارزش ها انگیزه درونی بیشتری می یابند و این پدیده از آن جهت که جمعی صورت می پذیرد در رفتارسازی و جامعه پذیری مسائل اجتماعی اهمیت بسیاری می یابد. شاید از همین رو است که سرود در کنش های معطوف به انقلاب اسلامی هم در دوران مبارزات و هم پس از آن اهمیت بسزایی دارد. به عنوان مثال مداحی های آهنگران در دوران دفاع مقدس یک سرود جمعی است. او در مقام یک تک خوان با تکرار فراوان، رزمندگان را در خواندن شعر شرکت می دهد. گواه رزمندگان بر این است که مثلا «ای لشکر صاحب زمان آماده باش»عزم،انگیزه و توان همه را برای مقابله بعثی ها چند برابر میکرد. متاسفانه بعد از دوران جنگ سرود نیز مثل خیلی غالب های هنری دیگر از چگالی مفاهیم انقلابیش کاسته شد.۲_۳سال اخیر خصوصاً پس از سرود «سلام فرمانده» بلحاظ کمی سرودهای تولیدی چند برابر شده است. قیاس این سرودها با سرود های دهه اول انقلاب گواهی خوبی بر فقر مفاهیم جامعه ساز و انقلابی سرودهای امروزی است.(حرف بسیار است می گذرم) سرود انقلاب صرفاً متکفل بیان نام حاج قاسم ور رهبر انقلاب و همت و باکری نیست.جریان انقلاب اگر بخواهد ظرفیت سرود را به نشاط و سرگرمی مذهبی فرونکاهد و از آن برای اصلاح اجتماعی بهره بگیرد؛ شاعرانش باید سراغ مفاهیم زنده ی انقلابی بروند؛مفاهیمی همچون عدالتخواهی،آزادی خواهی،کرامت انسانی،عرفان مبارزه جو،استثمار ستیزی،تقبیح ظلم و جهل،نوع دوستی،بیداری،نقد،اعتراض،حمایت و پیشنهاد و... را با استفاده از آیات و روایات و گنجینه ی سخنان متفکرین انقلاب در زبان شاعرانه ی خود تعبیه کنند.اگر اینگونه شد گام موثری در تعهد هنر سرود نسبت به آرمان های انقلاب انقلاب برداشته شده است. بخشی از کار جدید ابوذر روحی حرکت رو به جلوتری نسبت به سرود های قبلی اوست که در پست بعد به آن می پردازم. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶🔷🔶 روحی در مسیر "ابوذر" ابوذر روحی در بخش پایانی کار جدیدش بر خلاف آثار قبلیش به طرزی تحسین برانگیزی به سمت شعر و سرود انقلاب حرکت کرده است. او به درستی«دست مظلومو میگیریم» را با ضرب حماسیش در کنار«زیر بار حرف زور ظالما نمی ریم»گذاشته تا وصیت عدالت‌خواهانه«کونا للظالم خصما و للمظوم عونا»علی را به نفع اسلام آمریکایی، به خیریه بازی های صرف تقلیل ندهد. ابوذر روحی که با همکاری حسین صیامی این شعر را سروده به زیبایی«به آینده امیدواریم»و«توی سختی کمی نمیاریم» را بعد از اعلام هویت عدالت خواهانه ی «ما» آورده و همه اینها را به «عشق علی» گره زده است.؛وه که چه زیباست این آینده و این عشق و این سختی پیمودن راه عدالتِ علی... این علی«برکت تو زندگیامونه»؛ چرا برکت نباشد وقتی باعث می شود جامعه زیر بار زور ظالم ها نرود؟ چرا برکت نباشد وقتی جامعه مبارز با علت های ظلم،معلول های ظلم را نیز تنها نمی گذارد؟ چرا برکت نباشد وقتی عدالت، امید به آینده می سازد و سختی راه را هموار می کند؟ چرا برکت نباشد وقتی نسل ما از «بچیگی هامون» با «عشق» چنین «علی»تربیت شود. ابوذر روحی با آهنگسازی زیبایی حالا مخاطب را آماده کرده تا با چنین تصویری از علی بیعت کند و کیست که از عمق جان"آماده این بیعت" نباشد؟ گسترش چنین فرهنگ علوی حتما قدس را آزاد می کند؛«تا آزادی قدس مونده یه یا علی» آقای روحی بواسطه عنایتی که خداوند به کار او داشته، با ادامه این مسیر در کارهای آینده، می تواند در مسیر"ابوذر"صحابی عدالتخواه رسول الله ص؛ ابوذر باشد. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
هدایت شده از علی صمیمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمار نگران‌کننده از ورودی‌های کنکور 🔻سهم مدارس و دهک‌های مختلف از رتبه‌‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور: دهک اول، دوم و سوم (کم‌برخوردار): ۲ درصد دهک ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین): ۸۰ درصد دهک اول (ضعیف‌ترین): ۲ دهم درصد دهک دهم (ثروتمندترین) ۴۸ درصد مدارس دولتی: ۲.۳ درصد مدارس غیردولتی: ۸۰ درصد 🔻در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی: دهک اول: ۱.۳ درصد دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد 🔻در برق شریف: دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد دهک دهم: ۶۰ درصد 🔻در رشته روانشناسی دهک محروم: ۲.۹ درصد دهک مرفه: ۸۰.۴ درصد آمار را کبکانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گوید. پ ن👇 💠فقر احمق می کندhttps://eitaa.com/ali_samimi71/587 💠سیستان استخوان سوزhttps://eitaa.com/ali_samimi71/686 💠از زبان یک آقازاده پولدارhttps://eitaa.com/ali_samimi71/68 💠معرفی کتابhttps://eitaa.com/ali_samimi71/763 💠 از سفره های کوچک تا مدارس کوچکhttps://eitaa.com/ali_samimi71/765@ali_samimi71
📌سلسله جلسات هفتگی امت واحده ▫️فصل تمدن اسلامی ▪️جلسه اول : تمدن اسلامی (از چیستی تا تبیین نسبت آن با انقلاب اسلامی) با حضور استاد امین اسدپور (استاد سطوح عالی حوزه و مدیر اندیشکده ضحی ) ⏰ دوشنبه ۱۹ تیر، ساعت: ۱۷:۳۰ 🏠 قم_میدان روح الله_ حسینیه هنر_ طبقه دوم_ دفتر امت واحده @iuuu_Qom
🔶🔷🔶شرح یک عکس در دو حدیث ✅اول حضرت علی ع : رسول‌ خدا(ص) بر منبر خود به‌ من‌ فرمود: «خدای‌ عزوجل‌ و در زمین‌ را به‌ تو بخشیده‌ است؛ پس‌ آنان‌ را به‌عنوان‌ برادر گزیده‌ای، و آنان‌ تو را به‌عنوان‌ یک پیشوا برگزیده‌اند. پس‌ خوشا به‌ حال‌ کسی‌ که‌ تو را داشته‌ باشد و دربارة‌ تو سخن‌ راست‌ گوید؛ و وای‌ بر آن‌ کس‌ که‌ تو را دشمن‌ دارد و بر تو دروغ‌ بنددمنبع ✅دوم پیامبر اکرم ص: «ای علی ....تو را به‌عنوان‌ پیرو گزیده‌ ای، و آنان‌ تو را به‌عنوان‌ امام‌ گزیده‌اند. برادران‌ تو هر انسان‌ گرسنه‌ و پاکیزه‌ و کوشایی‌ است‌ که‌ در جهت‌ تو دوست‌ می‌دارد، و در جهت‌ تو دشمن‌ می‌دارد، در چشم‌ خلق‌ کوچک‌ می‌نماید و پایگاهی‌ بزرگ‌ در پیشگاه‌ خدا دارد.» منبع 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
حاشیه نگاری دیدار طلاب با رهبر انقلاب در ۲۱ تیر ۱۴٠۲ 📝 ابوالفضل شهبازی بخش اول ۱۵۲۶؛ این تعداد روزهایی بود که طلاب برای دیدار مجدد با رهبر انقلاب و پیر مرادشان شمارش کرده بودند و حالا پس از چهار سال، قرار بر قرارِ دل‌ها در حسینیه امام خمینی(ره) بود. من که از قم عازم بودم، قبل از روشن شدن هوا از خانه بیرون زدم، گنبد طلایی حرم زودتر از آفتاب، مقابل چشمانم طلوع کرد؛ سمت امام می‌آمدم و راهم از فیضیه می‌گذشت، قدم‌هایم را محکم‌تر کردم و دست روی دیوار فیضیه به راه افتادم، هر کدام از آجرها حرفی برای گفتن داشت؛ یکی می‌گفت: «سلام بر حماسه‌سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله‌ی علمیه و عملیه‌ی خود را به دم شهادت و مُرکب خون نوشته‌اند.[1]» دیگری در گوشم زمزمه می‌کرد: «باید مراقب بود که تفکر جدایی دین از سیاست از لایه‌‌‌های تفکر اهل جمود به طلاب جوان سرایت نکند.[2]»؛ «خطر تحجرگرایان و مقدس‌نمایان احمق در حوزه‌‌های علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه‌ای از فکر این مار‌‌های خوش خط و خال کوتاهی نکنند.[3]»؛ داشتم با فیضیه خداحافظی می‌کردم که آخرین حرفش را هم شنیدم: «روحانیت متعهد، به خون سرمایه‌داران زالوصفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتی نداشته و نخواهد داشت.[4]» دقایقی بعد در میدان 72 تن، سفر آغاز شده بود و من نگران دیر رسیدن؛ وقتی وارد تهران شدم، راننده با لبخند گفت: بفرما دیدی دقیقا ساعت شش رسیدیم!؛ تدابیر امنیتی در خیابان‌های اطراف حسینیه، داد می‌زد که امروز، اینجا خبرهایی‌ست. مقابل درب حسینیه دوستان آشنایی را ملاقات کردم، دوستانی که چند دقیقه بعد، دیگر آشنا نبود، آدم‌های موقری که در شرایط عادی برای عبور از هر در، ده‌ها تعارف نثار هم می‌کردند، اینجا برای ورود هر چه سریع‌تر به داخل حسینیه، انواع و اقسام سبقت‌ها را از یکدیگر می‌گرفتند؛ «یَوْمَ یَفِرُّ الْمَرْأُ مِنْ اَخِیهِ[5]» بود برای خودش. عجله‌ها برای عبور از درب اول، به اشتباهت می‌انداخت که نکند آقا پشت همین در ایستاده است اما نه، بندگان عاشق ولی خدا خبر نداشتند که باید سه، چهار ایست بازرسی دیگر را بگذرانند و به این زودی‌ها خبری از وصال نیست. پا گذاشتن روی زیلوهای آبی معروف، قبل از آخرین ایست بازرسی، من را به این باور رساند که دیگر چیزی تا لحظه دیدار نمانده؛ ثانیه‌هایی بعد و حدود ساعت هشت من داخل حسینیه امام بودم و قطره‌ای از یک دریای خروشان. عده‌ای از آن‌ها سرتاپای حسینیه ساده امام را برانداز کرده و تحرکات عوامل را زیرنظر داشتند، بعضی هم به پرده پشت جایگاه سخنرانی چشم دوخته بودند، نقطه‌ای که احتمال می‌دادند، محبوبشان از آنجا رخ نمایان کند؛ کمی بالاتر، آیه‌ای از قرآن، موضوع سخنرانی آقا را لو می‌داد: «ادع الی سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنة[6]»؛ با خودم فکر می‌کردم، آقا چه چیزی درباره تبلیغ می‌خواهد بگوید؟ با اضافه شدن جمعیت، بر حجم پچ‌پچ‌ها هم اضافه شد؛ هرازگاهی، صلواتی بلند، صداها را یکی می‌کرد اما باز گمانه‌زنی‌ها از زمان حضور آقا شروع می‌شد؛ بالاخره کاسه صبرمان لبریز شد؛ یک شعار حسینیه را پر کرد: «ای پسر فاطمه منتظر تو هستیم»؛ خواهران طلبه هم که بخشی از حسینیه را به خود اختصاص داده بودند، به صدا آمدند: «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» در میان این جوش و خروش، طلبه جوان آفتاب سوخته‌ای که بر سر نرده‌های حسینیه آوار شده بود، توجه‌ام را جلب کرد؛ خسته شده‌ای؟ این را من پرسیدم، پاسخ داد: نه، منتظرم؛ راست می‌گفت انتظار به این روزش انداخته بود، این را وقتی بیشتر باور کردم که زنده شدنش را هنگام ورود آقا دیدم. ادامه👇
بخش دوم ساعت 10 را نشان می‌داد که بالاخره آقا آمد، همه از جا برخاستند؛ خیلی‌ها دیگر اختیار اشک‌هایشان را نداشتند؛ شعار در لحظه ورود، این بود: «علمدار ولایت، حوزویان فدایت»؛ آقا همه را نگاه کرد، لبخند هدیه داد و از دور دست بر سرمان کشید. با آمدن آقا، آقا مرتضی آوینی هم آمد و کنار من نشست: «دست خداست بر زمین؛ آن همه به صفات خداوندی آراسته است که هنگامی که دست محبتش را بر سر شیفتگان بالا می‌آورد، سایه‌اش زمین و آسمان را می‌پوشاند و آن زمان که از حکمت و عرفان سخن می‌گوید، می‌بینی که او خود نفس حقیقت است. من بوی خوشش را از نزدیک شنیده‌ام و صورتش را دیده‌ام که قهر موسی را دارد و لطف عیسی را و آرامش سنگین محمد را[7]!» آیات قرآن که گوش‌ها را نوازش کرد، حسینیه کمی آرام گرفت؛ قاری از سوره احزاب خواند، « آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا مى‌ترسند و از هیچ‌کس جز خدا نمى‌ترسند و خدا براى حساب به تنهایى کفایت مى‌کند.[8]»؛ مداح هم چند روز زودتر، محرم را به حسینیه آورد؛ مدیر حوزه‌های علمیه که گزارشش را بیان کرد، انتظار داشتم تعدادی از طلاب هم پشت تریبون بروند، اما نه مثل اینکه خبری نبود. حالا همه چیز آماده بود؛ حسینیه‌ای که گوش شده بود برای دوخته شدن به لب‌های آقا؛ آقا اول اهمیت کار روحانیت را با بیان یکی از آرزوهایش گوشزد کرد؛ آقا می‌گفت یکی از آرزوهایش نفس کشیدن در میان مسئولان قلبی و دلی دین است؛ آقا برای این آرزویش یک شاهد مثال تاریخی هم آورد، یک خاطره از روزی که به امام گفته بود پس از اتمام دوره اول ریاست جمهوری، دلش می‌خواهد به قم برگردد و امام هم در جواب گفته بود من هم دلم می‌خواد؛ خنده حسینیه را پر کرد. بعد آقا رفت سراغ اصل مطلب، آقا نگران بود، نگران از اطلاعاتی که به دستش رسیده، نگرانِ تبلیغ؛ می‌گفت تبلیغ باید اولویت اول حوزه باشد، اما اینجور نیست؛ می‌گفت اگر از تبلیغ غفلت کنیم، دچار استحاله فرهنگی می‌شویم، به قول امام، اسلام سیلی می‌خورد، سیلی‌ای که تا سال‌های متمادی اثرش باقی می‌ماند. آقا از الزامات کاربردی شدن تبلیغ هم گفت، از اینکه باید به مبانی فکری دشمن حمله کرد، از اینکه باید وسط میدان بود و به جوان و نوجوان توجه داشت، از اینکه امروز سطح آگاهی عمومی مخاطب با گذشته قابل مقایسه نیست؛ آقا دست آخر یک راهکار عملی هم داشت، تشکیل کانون‌های عظیم حوزوی برای تهیه مواد تبلیغی لازم، برای تنظیم شیوه‌های اثرگذار و در نهایت برای تربیت مبلغ به معنای واقعی کلمه. آقا حرف‌هایش را که زد، عزم رفتن کرد، جمعیت بی‌اختیار به پای آقا بلند شد، هر کسی به نحوی از اندک لحظات باقی مانده برای تجدید بیعت استفاده می‌کرد؛ طلبه جوانی در جنگ فریادها، موفق شد صدایش را به آقا برساند، گلایه داشت که چرا دیدار طلاب سالیانه نیست و حلقه ازدواجش را هم از آقا می‌خواست؛ آقا گلایه‌اش را با «فهمیدم» و درخواستش را با «قبول دارم» جواب داد. آقا رفت و حسینیه با هزاران چشم خیره و با «ابالفضل علمدار، خامنه‌ای نگهدار» بدرقه‌اش کرد. آقا گفتنی‌ها را گفت، حالا خیل عظیمی که می‌خواستند در اتصال با ولی باقی بمانند، باید می‌رفتند سراغ تکلیف خواسته شده، بیشتر از همه، مسئولان و چهره‌های شاخصی که در دو طرف آقا، روی صندلی‌ها نشسته بودند؛ طلاب جوان هم به سراغشان رفتند، از دغدغه‌هایشان گفتند، نقد کردند و تذکراتی هم دادند. حسینیه کم‌کم خالی شد، من اما هنوز نشسته بودم و با خودم تکرار می‌کردم: تبلیغ، در مرتبه اول است. [1] منشور روحانیت 2. منشور روحانیت [3] منشور روحانیت [4] منشور روحانیت [5] سوره عبس، آیه 34 [6] سوره نحل، آیه 125 [7] توصیف امام خمینی(ره) در نامه شهید آوینی به برادرش در سال 1358 [8] سوره احزاب آیه 39 ترجمه مهدی الهی قمشه‌ای متن کامل یادداشت در خبرگزاری تسنیم👇https://tn.ai/2926048 @khaterparishan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو گويي هنوز كاروان سال ٦١ هجري قمري به بيابان پردرد و بلاي كربلا نرسيده است. ...از عاشوراي سال ٦١ هجري قمري، ديگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه‌ي روزها عاشوراست. زمان بر امتحان من و تو مي‌گردد تا ببينند كه چون صداي «هل من ناصر» امام عشق برخيزد چه مي‌كنيم... مرتضی آوینی 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan