eitaa logo
پابرهنگان||محمد زارع
433 دنبال‌کننده
252 عکس
118 ویدیو
8 فایل
🌾موضوع انشاهایم: اسلامِ پابرهنگان؛ اسلامِ همان هایی که بیش از طبقه ای اقتصادی، عمیقا بازتاب بینشی اجتماعی اند؛ برپادارندگان و صاحب انقلاب ها؛ رنج کشیدگان تاریخ ؛ و سرانجام وارثان زمین🌱 ✍️محمد زارع ارتباط: @paberehnegi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶🔷🔶محرابی در میانه ی حرب 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
روضه کربلا بی روضه منا معنایی ندارد...
روضه ا
🔶🔷🔶بخش هایی از خطبه منا
🔶🔷🔶بخش هایی از خطبه منا
🔶🔷🔶بخش هایی از خطبه منا
🔶🔷🔶کورهای انقلاب؛عقابان احزاب 🔶«دارید میبیند که میثاقهای خدا شکسته می شود ولی خشمگین نمی شوید در حالی که برای نقض پیمان های(جاهلی)پدرانتان اندوهگین می شوید»(۱) اینها کلمات علی است دارد در 40 سالگی انقلاب با نخبگانی حرف میزند که مرز "غضب"شان نه نقض اصول انقلاب بلکه شکستن حدود و پیمانهای قبیلگی شان بود. 🔷این خط را در تاریخ صدر اسلام پی بگیرید دو دهه بعد به اواخر دهه ششم انقلاب و دو سال قبل از عاشورا می رسید آنگاه که آرمانهای انقلاب به طور کلی منحرف شده، حسین پسرهمان علی می گفت: «دارید می بینید که همه میثاقهای خدا شکسته شده ولی در حالی که برای نقض بعضی از پیمان های پدرانتان در شرایطی که پیمان رسول خدا خواروناچیز شمرده شده»(۲) 🔶حسین همان کلمات پدر را می گفت با این تفاوت که وقتی در دامنه کوه منا، نخبگان را شماتت می کرد عهدهای خدا و انقلاب طوری نقض شده بود که جامعه ای که بزرگ ترین بود به ویرانه ای انباشته از شکاف های طبقاتی،انحصار های تصاعدی اصحاب صدر انقلاب،جانبازان و سرداران خوش سابقه اسلام و آقازادگان شان بدل گشته بود. 🔷و اگر در دوره علی، نخبگان جامعه بخاطر نقض همه ی پیمانهای ظالمانه عهد جاهلیت شان صرفا دلخور می شدند اینجا دیگر برای شکسته شدن برخی از آن مناسبات نعره میزدند. 🔶اینجا حسین در دامنه کوه منا ،علت وضعِ ظلم محورِ موجود را در برخورد گزینشی نسبت به"مطالبه"می داند و بیان میدارد:حق مُسَلَّم ضعیفان_که آرمان اصلی انقلاب است_ را ضایع می کنید ولی بجایش هر کجا که بگمانتان حق دارید(نَه حقِ مُسَلَّم!)برای اش شتاب می کنید.(3) 🔷انقلاب و آرمانها از همینجا به سمت گودی قتلگاه شیب می گیرد؛ وقتی که نخبگان نسبت به آرمانهای انقلاب سِر و بی حس ولی به جایش به آرمانهای و قبیلگی فوق العاده حساسند؛ آنگاه که می بینند تبعیض دارد کمر انقلاب را می شکند؛فساد، امید مردم را می جود؛زندگیهای اشرافی، صبرِ مقاومت را از مستضعفین می ستاند؛ ولی در رسانه های زنجیره ای و لشکر سایبری شان خبری از این چیزها نیست! 🔶در عوضش فصل تصاحب ، برای صندلی ای که حق خود می دانند نه دیگری، گریبان چاک می دهند. را هم چارچوب می بندند که فقط من صلاحیت مطالبه دارم ، هم فقط من، هم ملک طلق حزب من... 🔷به محض اینکه بگویی:ببخشیدچراشما ...؟ ببخشیدچراخانواده شما...؟ببخشیدچراهم حزبی شما...؟هرآنچه فحش اسلامی و غیر اسلامی بلدند نثارت می کنند. این خط به حسین بن علی که همین پرسش ها را مطرح کرد گفتند... ۱:خطبه ۱۰۴نهج البلاغه ۲و۳:خطبه منا ✍ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️منبع قدرت کجاست؟! 🎙سید شهیدان اهل قلم؛ : 🔹اگر كسی در جست‌وجوی مصادیق كاذب باشد، آن را در میان نخواهد یافت. 🔸آنها آرتیست‌های دروغین سینما، هركول و سامسون و یا جیمز باند و سوپرمن نیستند. 🔹آنها هم مثل من و تو، كارگر و كارمند، دانشجو و دكان‌دار هستند و قدرتشان نه در موهای بلند و بازوهای كلفت است، و نه در بال‌های آهنین و پاهای الكترونیكی؛ در است. 🎬 @Mostazafin_Tv
⭕️ به زیارت کدام حسین (ع) می‌رویم؟ 🔹اربعین سیدالشهداء نزدیک است و همه در حال و هوای جاذبه مغناطیس حسینی هستند و سعی دارند که از کاروان اربعین و زیارت حسین بن علی عقب نمانند. اما مهتر از هر چیز این است که بدانیم به زیارت می رویم؟ حسینی که هست یا حسینی که بود؟ اینکه می‌گویند اگر زیارت، با معرفت باشد، ارزش دارد، حرف بسیار درستی است اما یادمان باشد که معرفت حسینی، متوقف بر این است که به زیارت حسینی برویم که بود، نه حسینی که هست. 🔸وقتی روح و حقیقت قیام سید الشهدا را شناختیم آنگاه معرفت حسینی پیدا خواهیم کرد. حقیقت قیام حسین بن علی چیست که از زهیر مسلک تا وهب را هم به خود جذب می‌کند، زهیر علوی میشود و وهب نیز مسلمان. سوال اینجاست که آنها کدامین اسلام را از حسین می‌بینند که اینچنین تسلیم حق می‌گردند؟ اسلامِ حسین در مقابل چه اسلامی قرار دارد؟ حادثه عاشورا، نبرد میان کدام اسلام با کدام اسلام هست؟ 🔹اگر دانستی که نبرد حسین با کوفیان، نبرد اسلام و کفر نبود، بلکه نبردِ دو قرائت از اسلام بود، آنگاه می‌توانی دلخوش باشی به اینکه با معرفت به زیارت می‌روی. اگر فهمیدی که قیام حسین، نبردِ اسلام نبوی بود با اسلام اموی، نبردِ اسلامِ عقیده و جهاد بود با اسلام مراسم و مناسک میان تهی، نبردِ اسلام عدالت بود با اسلام ظلم و تبعیض، نبردِ اسلام نجات بخش محرومین بود با اسلام در خدمت زر و زور، نبرد اسلام علم و معرفت بود با اسلام تحجر و غفلت و در یک کلمه، نبردِ اسلام ناب محمدی بود با اسلامِ آمریکایی، آنگاه زیارت و گریه‌ات بر سیدالشهداء نیز با معرفت خواهد بود. 🔸قصه‌ی سیدالشهداء یک حادثه‌ی فراموش شدنی نیست بلکه کربلای حسین، مکتبی است که نحوه زندگی کردن و کردن را به ما می‌آموزد اما عده‌ای متحجر نادان، روح حماسه و حقیقت کربلا را به عنصری تبدیل کرده‌اند که هیچ کنشی علیه وضع موجود تولید نمی‌کند. 🔹اگر از دریچه‌ای غیر از دریچه ذهن مرتجع و روشنفکر غرب‌زده به قصه‌ی کربلا نگاه کنی، خواهی یافت که هدف اصلی حسین این بود که حکومت عدل را جایگزین حکومت جور کند. 💢 به تعبیر حضرت امام (ره): «عاشورا؛ با عددی قلیل و ایمانی و عشقی بزرگ در مقابل ستمگران کاخ نشین و مستکبران غارتگر بود و دستور آن است که این برنامه سرلوحه زندگی امت در هر روز و در هر سرزمین باشد». ✍ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
«لیرغب المؤمن فی لقاء ربه ... » عجب رازی در این رمز نهفته است ! کربلا آمیزه کرب است و بلا ... و بلا افق طلعت شمس اشتیاق است . و آن تشنگی که کربلاییان کشیده‌اند ، تشنگی راز است و اگر کربلاییان تا اوج آن تشنگی ـ که می‌دانی ـ نرسند ، چگونه جانشان سرچشمه رحیق مختوم بهشت شود؟ آن شراب طهور که شنیده‌ای بهشتیان را می‌خورانند،‌ میکده‌اش کربلاست و خراباتیانش این مستانند که اینچنین بی‌سرودست و پا افتاده‌اند. آن شراب طهور را که شنیده‌ای ، تنها تشنگان راز را می‌نوشانند و ساقی‌اش حسین است ؛ حسین از دست یار می‌نوشد و ما از دست حسین. الا یا ایها الساقی ادر کأساً و ناولها که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها آقا مرتضی آوینی(❤️) https://eitaa.com/khaterparishan