eitaa logo
پابرهنگان||محمد زارع
394 دنبال‌کننده
275 عکس
139 ویدیو
8 فایل
🌾موضوع انشاهایم: اسلامِ پابرهنگان؛ اسلامِ همان هایی که بیش از طبقه ای اقتصادی، عمیقا بازتاب بینشی اجتماعی اند؛ برپادارندگان و صاحب انقلاب ها؛ رنج کشیدگان تاریخ ؛ و سرانجام وارثان زمین🌱 ✍️محمد زارع ارتباط: @paberehnegi
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ بازویت افتاد، آن را بردار و با آن دشمنت را بزن! 🔹 فرازی از قصیده «ستایش سایۀ بلند» به نام «حاصر حصارک» می‌خواند که علی‌رغم گذشت بیش از سه دهه از آن، همچنان شرحِ حال امروز غزه و فلسطین است! تنها، در ، با دوستانی که نقابشان افتاده و کرده‌اند! 🔸 و حالا فرمانده شهید یحیی سنوار، برای جهانیان، معنای کامل این شعر درویش است. 🔻آنجا که وقتی تنها و زخمی در ویرانه‌های وطن در معرکه‌ی جنگ جهانی به استقبال شهادت می‌رود، هر چه دارد به سوی دشمن پرتاب می‌کند اما تسلیم نمی‌شود! 🎬 @Mostazafin_TV
📌 امام خمینی ره :امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار و جنگ پابرهنه ها و مرفهین بی درد شروع شده است. ((من دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کوله بار مبارزه بر دوش گرفته اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین رانموده اند می بوسم .)) 67/4/29 📚صحیفه امام جلد 21 https://eitaa.com/tangehohod
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یه کار تمیز توسط خارجی‌ها سال 2040: چرا هیچ کاری نکردی؟ https://eitaa.com/kavoshe
⭕️ مسئله‌ی رژیم صهیونیستی، فقط جمهوری اسلامی نیست، ایران است! 🔹 بر خلاف آن چه اغلب ترویج و تصور می‌شود و به گواه تنش‌های پیش از انقلاب اسلامی، مسئله رژیم صهیونسیتی، فقط جمهوری اسلامی ایران نیست، ایران است. 🔸 اگر به توسعه و پیشرفت ایران فکر می‌کنیم مقدمه قطعی آن عبور از سد این شرّ است. 🔹 ‏عقب‌ماندگی زیرساخت‌ها در غزه پیش از هفت اکتبر را با زرق و برق تل آویو مقایسه کنید: 🔻 برنامه صهیونیستی برای همه غرب آسیا این است: یا به عقب‌ماندگی غزه قبل از هفت اکتبر تن دهید یا به ویرانی غزه پس از آن. این لازمه برنامه توسعه در تل آویو است. ✍🏽 مجتبی نامخواه 🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
⭕️ منزل شهید محمدمهدی شاهرخی‌فر در شوشتر را ببینید. 🔹 این خانه‌ی کسی است که برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی ما در مقابل حملات رژیم صهیونیستی در ماهشهر به شهادت رسید. 🔸 : آن مقداری که از ها برکات، در دنیا منتشر شده است هیچ در ها پیدا نمی‌شود. 🎬 @Mostazafin_TV
پیام به‌ دومین‌ همایش‌ سراسری‌ جنبش‌ دانشجویی حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ خطاب‌ به‌ دومین‌ همایش‌ سراسری‌ «جنبش‌ دانشجویی‌؛ گذشته‌، حال‌، آینده‌» پیامی‌ صادر فرمودند. متن‌ این‌ پیام‌ که‌ توسط حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ آقای‌ صدر قرائت‌ گردید به‌ این‌ شرح‌ است‌: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌ جوانان‌ و دانشجویان‌ عزیز در این‌ گردهمائی‌ دانشجویی‌ مجموعه‌های‌ متعددی‌ از دانشجویان‌ شرکت‌ کرده‌اند. این‌ نقطه‌ی‌ روشن‌ دیگری‌ است‌ که‌ جذابیت‌ طبیعی‌ گردهمایی‌های‌ دانشجویی‌ را مضاعف‌ می‌سازد. دانشجوی‌ متعهد و آگاه‌ از پیش‌ از انقلاب‌ تاکنون‌ همواره‌ در جستجوی‌ مهمترین‌ مسائل‌ جاری‌ کشور بوده‌ است‌. او با انگیزه‌ی‌ آگاهی‌ و نشاطی‌ که‌ لازمه‌ی‌ محیطهای‌ دانشجویی‌ است‌ در پی‌ آن‌ است‌ که‌ آرمانهای‌ والا و تعهدآور خود را در پیگیری‌ این‌ گونه‌ مسائل‌ جستجو کند و در راه‌ تحقق‌ آن‌ گام‌ نهد. این‌ نیز خصوصیت‌ طبیعی‌ دیگری‌ برای‌ محیطهای‌ دانشجویی‌ است‌. امروز سرآغاز فهرست‌ بلند مسائل‌ کشور مسئله‌ی‌ عدالت‌ است‌. دانشجوی‌ جوان‌ اگرچه‌ خود برخاسته‌ از قشرهای‌ مستضعف‌ جامعه‌ هم‌ نباشد، به‌ عدالت‌ اجتماعی‌ و پر کردن‌ شکافهای‌ طبقاتی‌ به‌ چشم‌ یک‌ آرزوی‌ بزرگ‌ و بی‌بدیل‌ می‌نگرد. این‌ احساس‌ و انگیزه‌ در دانشجو پر ارج‌ و مبارک‌ است‌ و می‌تواند پایه‌ی‌ قضاوتها و برنامه‌های‌ عملی‌ او برای‌ حال‌ و آینده‌ باشد. اگر عدالت‌ ــ عدالت‌ واقعی‌ و ملموس‌ و نه‌ فقط سخن‌ گفتن‌ از عدالت‌ ــ آرزو و آرمان‌ و هدف‌ برنامه‌ریزی‌هاست‌، پس‌ باید هر پدیده‌ی‌ ضدعدالت‌ در واقعیات‌ کشور مورد سؤال‌ قرار گیرد. مسابقه‌ی‌ رفاه‌ میان‌ مسؤولان‌، بی‌اعتنایی‌ به‌ گسترش‌ شکاف‌ طبقاتی‌ در ذهن‌ و عمل‌ برنامه‌ریزان‌، ثروت‌های‌ سربرآورده‌ در دستانی‌ که‌ تا چندی‌ پیش‌ تهی‌ بودند، هزینه‌ کردن‌ اموال‌ عمومی‌ در اقدامهای‌ بدون‌ اولویت‌، و به‌ طریق‌ اولی‌ در کارهای‌ صرفا تشریفاتی‌، میدان‌ دادن‌ به‌ عناصری‌ که‌ زرنگی‌ و پررویی‌ آنان‌ همه‌ی‌ گلوگاههای‌ اقتصادی‌ را به‌ روی‌ آنان‌ می‌گشاید، و خلاصه‌ پدیده‌ی‌ بسیار خطرناک‌ انبوه‌ شدن‌ ثروت‌ در دست‌ کسانی‌ که‌ آمادگی‌ دارند آنرا هزینه‌ی‌ کسب‌ قدرت‌ سیاسی‌ کنند و البته‌ با تکیه‌ بر آن‌ قدرت‌ سیاسی‌ اضعاف‌ آنچه‌ را هزینه‌ کرده‌اند گرد می‌آورند. اینها و امثال‌ آن‌ نقطه‌های‌ استفهام‌ برانگیزی‌ست‌ که‌ هر جوان‌ معتقد به‌ عدل‌ اسلامی‌ ذهن‌ و دل‌ خود را به‌ آن‌ متوجه‌ می‌یابد و از کسانی‌ که‌ مظنون‌ به‌ چنین‌ تخلفاتی‌ شناخته‌ می‌شوند پاسخ‌ می‌طلبد و همچنین‌ در کنار آن‌ از دولت‌ و مجلس‌ و دستگاه‌ قضایی‌ عملکرد قاطعانه‌ برای‌ ریشه‌کن‌ کردن‌ این‌ فسادها را مطالبه‌ می‌کند. امروز این‌ مهمترین‌ و مطرح‌ترین‌ مسئله‌ی‌ کشور ماست‌ و نسل‌ جوان‌ دانشجوی‌ متعهد و مؤمن‌ نمی‌تواند نسبت‌ به‌ آن‌ بی‌تفاوت‌ بماند. توفیقات‌ همگان‌ را از خداوند متعال‌ خواستارم‌. والسلام‌ علیکم‌ و رحمه‌ الله‌ سیدعلی‌ خامنه‌ای‌ 🆔@edalatkhah_kh_qom
📌اگر بدنبال تحلیل های اجتماعی ناب هستید صفحه استاد نامخواه رو دنبال بفرمایید 👇👇👇👇
🔸 مروری گذرا بر لایحه بودجه از منظر عدالت اجتماعی 🔻لایحه بودجه ۱۴۰۴ سویه‌های ضد اجتماعی قابل توجه و نگران‌کننده‌ای دارد که یکی از مهم‌ترین آن میزان افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر است. بر حسب تبصره ۱۲ این لایحه میزان افزایش حقوق ۲۰ درصد تعیین شده که این به طور آشکاری بر خلاف ماده ۱۲۵ مدیریت خدمات کشوری است. ماده ۱۲۵ ق مدیریت خدمات کشوری مقرر می‌دارد افزایش حقوق «حداقل به اندازه نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی» باشد که در سال جاری، همچون سال‌های گذشته بسیار بیشتر از ۲۰ درصد است. 🔻جای تأسف است که این عدول آشکار از قانون و عدالت مختص لایحه بودجه سال آتی نبوده و در لوایح و مصوبات سال‌های اخیر به یک رویه تبدیل شده است. رویه‌ای که گویا در سازمان برنامه و نیز سطوح عالی دولت‌ها، در کمیسیون تلفیق و نیز در صحن مجلس و همچنین در شورای نگهبان بر سر آن اجماع وجود دارد. 🔻نگران‌کننده‌تر این که بر اساس رویه‌ای نانوشته، دولت می‌کوشد ضریب افزایش حقوق کارمندان و دستمزد کارگران را کم‌وبیش تراز کند. این بدین معناست که به احتمال زیاد موضع دولت در مذاکرات مزدی پایان سال، همچون دو سال گذشته سرکوب دستمزد باشد. موضعی که سال گذشته موجب شد نمایندگان کارگران با نارضایتی مذاکرات شورای عالی کار را ترک کنند و در واقع مصوبه تعیین دستمزد ۱۴۰۳، توافقی میان دولت و کارفرمایان و با امضای این دو طرف باشد. با روی کارآمدن دولت جدید، به رغم تاکید وزیر کار بر سه‌جانبه‌گرایی در نطق جلسه رأی اعتماد، سکان‌داران این وزارتخانه هیچ تلاش برای اعمال سه‌جانبه گرایی و ترمیم مزد در نیمه دوم سال انجام نداده‌اند. 🔻این‌ها در کنار بی‌توجهی دولت جدید به سیاست‌ها و تکالیف حمایتی، همچون کالابرگ، چشم‌انداز خوبی از وضعیت عدالت اجتماعی در سال آینده ارائه نمی‌دهد. این در حالی است که افزایش رسمی قیمت نان و لبنیات در کنار ادامه تعدیل ارز ترجیحیِ کالاهای اساسی، تورم سنگینی را بر سفره خانوارها اعمال می‌کند. 🔻در ابتدای سال جاری بود که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی اعلام کرد بیش از نیمی از مردم از تأمین کالری مورد نیاز خود ناتوان هستند. وضعیت کلان اقتصادی، استمرار سیاست‌های تعدیلی و تعلیق سیاست‌های اجتماعی و حمایتی، می‌تواند دایره ناتوانی از تأمین کالری را افزایش داده و تعمیق بخشد. 🔻این در حالی است که شرایط جنگی متغیرهای جدیدی را به اقتصاد کشور اضافه کرده و می‌طلبد که دست‌کم در چنین شرایطی دولت از تعلیق تکالیف خود حمایتی دست بردارد و نیز دست‌کم در این موقعیت به پشت مرزهای قوانین، (در این جا ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری) بازگردد. 🔻مواجهه مجلس طی سال‌های اخیر با سویه‌های ضد جامعه لوایح بودجه، در بیشتر اوقات مواجهه‌ای همدلانه یا بسیار ضعیف بوده است. مطابق پیمایش‌های ملی انجام شده در دفتر طرح‌های ملی، کسانی که در پاسخ به پرسش «چقدر به مجلس اعتماد دارید؟» پاسخ داده‌اند که «کم و خیلی‌کم» به مجلس اعتماد دارند به طرز فزاینده در سال‌های اخیر افزایش داشته است؛ به گونه‌ای که از ۱۹.۶ در ۱۳۹۴ به ۶۳.۴ در سال ۱۴۰۲ رسیده است که به معنای بی‌اعتمادی اکثریت مردم و یک سقوط آزاد نگران‌کننده در زمینه جایگاه اجتماعی مجلس است. بخشی از این بی‌اعتمادی می‌تواند به همراهی مجلس با سیاست‌های تعدیلی بازگردد. همراهی‌هایی که مجلس را در عمل به بخشی از دیوان‌سالاری اعمال سیاست تعدیل تبدیل کرده که هیچ تفاوتی با سازمان برنامه نداشته و هیچ دفاع مؤثری از نفع و رفاه عمومی جامعه انجام نمی‌دهد. 🔻آیا امکان دارد رویه سال‌های اخیر مجلس در بررسی لایحه بودجه تغییر کند یا دولت تصمیم به تغییر لایحه بودجه ۱۴۰۴ بگیرد؟ آیا شرایط جاری و جنگی می‌تواند خالق یک برنامه اقدام فوری و ضروری برای مشروط ساختن قدرت به حقوق عامه، ارتقا سیاست‌های حمایتی و بهبود وضعیت رفاهی باشد؟ آن‌چه مسلم است این که اگر قرار است تغییر رخ بدهد، این تغییر لزوماً از لایحه و قانون بودجه می‌گذرد. باید برای تحقق این تغییرات امیدوار باشیم، هر چند این امید کمتر نشانه‌ای در بیرون دارد؛ باید تلاش کنیم موقعیت دشوار منطقه و ضرورت مقاومت، ترجمانی در برنامه و بودجه کشور پیدا کند. @tabagheh3_ir
هدایت شده از محـــــلِّم
10.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از معلمان آزادیخواه ایران‌زمین به پرستاران غزه: 📜این نامه را با قلبی آکنده از محبت و در نهایت قدردانی برای شما می فرستیم. 🇵🇸استقامت زینبی شما، نویدبخش فردایی است که آرمان های و در گوش جهان طنین انداز شود. زنده باد و زنده باد روح بلند و فروتن شما، پرستاران فداکار! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر شیراز @mohallemfars
رهبر انقلاب: ما به عنوان کسانی که بار سنگین هدایت بشر و نجات انسان را بر دوش گرفته ایم، باید به خودمان بپردازیم، باید نفس های خودمان را اصلاح کنیم، باید قدرت معنوی انسان را ـ که خدا در ما به حد اعلی به ودیعه گذاشته است ـ از گل و لای شهوات و هوا و هوس ها و خودخواهی ها و خودپرستی ها نجات بدهیم وآن را قوی کنیم. شما جوانان، شما خانواده های شهدا، شما جانبازان، شما مبلّغان دلسوز و علاقه مند، به این مبارزة درونی اولی هستید. ما اول باید خودمان را اصلاح کنیم.هرکسی که به اسلام و انقلاب دلبسته تر است، باید برای اصلاح نفس خود، عازم تر و جدی تر باشد. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶 مارکسیسم مُرد "دِینِ افیونِ توده ها"ی زمانه ات را بشناس! امام خمینی در نامه ی ۱۱ دی ۶۷ خود به گورباچف با طرح دو پرسش یکی از بنیان های معنویت ستیزی مارکسیسم را به چالش می کشد؛ امام می گوید مگر شما قائل نبودید که «دین افیون توده هاست»و دین ساخته ی سرمایه داران است تا ملت ها را با معنویتی ساختگی استحمار کنند؛ در نتیجه در برابر نبود عدالت و آزادی واکنشی نداشته باشند؟ اگر ذات دین استحماری است پس چرا ما مبتنی بر دین و معنویت مان به مقابله با دشمنان عدالت و آزادی برخاسته ایم؟!«با آزادی نسبی مراسم مذهبی در بعضی از جمهوریهای شوروی، نشان دادید که دیگر این گونه فکر نمی کنید که مذهب مخدر جامعه است. راستی مذهبی که ایران را در مقابل ابرقدرتها چون کوه استوار کرده است مخدر جامعه است؟ آیا مذهبی که طالب اجرای عدالت در جهان و خواهان آزادی انسان از قیود مادی و معنوی است مخدر جامعه است؟» البته امام با ایده «دین افیون توده هاست»حتی همراه هم می شود و قرائتی از دین را افیون توده ها می داند؛ دین منهای عدالتخواهی و آزادی خواهی حتما افیون توده هاست.«آری، مذهبی که وسیله شود تا سرمایه های مادی و معنوی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، در اختیار ابرقدرتها و قدرتها قرار گیرد و بر سر مردم فریاد کشد که دین از سیاست جدا است مخدر جامعه است. ولی این دیگر مذهب واقعی نیست؛ بلکه مذهبی است که مردم ما آن را «مذهب امریکایی» می نامند.» 👈👈اینک اما نه ایده مارکسیسم به شکل جدی در جهان و جامعه ما مطرح است و نه شوروی وجود خارجی دارد اما آنچه همچنان افیون توده هاست، اسلام آمریکایی است؛ بی نسبت با عدالت و آزادی، مملو از مراسم و مناسک بی روح و تخدیری بی آنکه توزیع ناعادلانه آزادی و فرصت و ثروت و قدرت و اثرش بر استخوان کارگر و زن سرپرست خانوار او را به چاره ای بیش از تهیه بسته غدایی وا بدارد. اگر کفر مارکسیستی نیست تا بر دینِ افیونِ توده ها بتازد؛ شمشیر کلمات اسلامِ امام از میان برگه های صحیفه هست تا یکه تاز مبارزه با دینِ افیونِ توده ها باشد. اما افسوس که اراده های متنفع از افیونِ توده ها، شمشیر امام را در نیام سانسور و نسیان نگاه داشته است. ✍ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan