eitaa logo
طبقه سه | مجتبی نامخواه
40 دنبال‌کننده
73 عکس
11 ویدیو
4 فایل
دوست داشتم این پنجره‌ی سرد و بی روح - جز یک صفحه نمی‌داشت و در آن صفحه جز یک سطر نمی‌بود و بر آن سطر جز یک کلمه نمی‌نشست.
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم امیدوارم این صفحه مفید باشد.
هدایت شده از نامه جمهور
🔻پيش‌فروش شماره ۷و۸ نامه‌جمهور ویژه‌نامه فلسطین آغاز شد. 🔷 به اطلاع می‌رسانیم شماره ۷و۸ با موضوع تخصصی زندگی در فلسطین منتشر و آماده‌ی فروش است. به همین سبب طرح ویژه پیش‌فروش، شامل تخفیف ویژه و ارسال رایگان برای شما خوانندگان عزیز در نظر گرفته شده است. 🖋شماره هفتم فصلنامه «نامه‌جمهور» ویژه‌نامه فلسطین منتشر شد: 📌 تعداد صفحات: ۳۶۴ 📎سه فصل این شماره عبارتند از: 1️⃣اراده : زندگی مقاومت است؛ روایت‌هایی از زندگی روزمره انسان فلسطینی 2️⃣ایده: فلسطین آگاهی است؛ تأملاتی پیرامون زندگی روزمره انسان فلسطینی 3️⃣کنشگر: فلسطین میدان است؛ تحلیل پیرامون کنشگری معطوف به فلسطین 🖋شماره هشتم فصلنامه «نامه‌جمهور» ویژه‌نامه فلسطین منتشر شد: 📌 تعداد صفحات:٣٠٤ صفحه 📎 فصل‌های این شماره عبارتند از: 0️⃣سرمقاله: فلسطین و سلطه؛ فلسطین کانون آگاهی بر ضد سلطه 1️⃣فصل اول: فلسطین به مثابه آگاهی 2️⃣فصل دوم: گفت‌وگوهایی درباره آگاهیِ فلسطین 3️⃣فصل سوم:  ادوارد سعید و آگاهی فلسطینی 🔻شرايط مخصوص پيش‌فروش: 🔹خرید جلد۷و۸باهم: ۱۰۰تومان تخفیف+ارسال رایگان 🔹هزینه دو شماره به‌جای ۴۷۰هزارتومان؛ ۳۷۰هزارتومان 🔹خرید هرکدام از شماره‌های ۷و۸ به صورت تکی: ارسال رایگان ▫️شماره هفت ۲۲۰هزارتومان، شماره هشت۲۰۰هزار تومان 🔷به شماره کارت: ۶۰۳۷ ۹۹۷۵ ۹۹۶۹ ۴۹۳۳ به‌ نام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم واریز کرده و رسید واریز را به همراه آدرس پستی و شماره همراه به شماره ۰۹۰۱۶۸۵۵۲۹۰ یا آیدی @Jomhour_admin ارسال نمایید 🆔 @nameh_jomhour | نامه جمهور
هدایت شده از نامه جمهور
‼️ تخفیف ویژه برای خریدهای گروهی و تشکل‌های دانشجویی‼️ ♨️ جهت تهییه با تخفیف ۳۰درصد به همراه ارسال رایگان، مبلغ 330 هزار تومان به شماره کارت: 6037997599694933 به‌نام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) واریز کرده، تعداد مورد نظر و رسید واریز را به همراه آدرس پستی به شماره 09016855290 يا به آيدى @Jomhour_admin ارسال نمایید. 🔶 شرايط خريد: سفارش حداقل٣جفت از مجله ➖➖➖➖ 🆔 @nameh_jomhour | نامه جمهور
🔰 حلقه جمع‌خوانی و گفتگو «طبقه دولتمند» (دو مقاله از نامه جمهور به قلم حجت الاسلام مجتبی نامخواه) 🔰با حضور نویسنده ▪️در این جلسه به مسئله نسبت طبقه مرفه جدید و دولت خواهیم پرداخت: آیا طبقه مرفه جدیدی دولت را تسخیر کرده است؟ ▪️اثرات این اتحاد (و شاید وحدت) بر رفاه اجتماعی چیست؟ ▪️چگونه این طبقه با کمک دولت خود را بازتولید می‌کند؟ زمان برگزاری: پنجشنبه 17 آبان ساعت 15:30 نشانی: قم دورشهر ک20 پ1 (طبقه پایین) ❗️لطفا حضور خود را اطلاع دهید ✅برای دریافت مقاله و اعلام حضور به شناسه @aznoadmin پیام دهید.
🔸 مروری گذرا بر لایحه بودجه از منظر عدالت اجتماعی 🔻لایحه بودجه ۱۴۰۴ سویه‌های ضد اجتماعی قابل توجه و نگران‌کننده‌ای دارد که یکی از مهم‌ترین آن میزان افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر است. بر حسب تبصره ۱۲ این لایحه میزان افزایش حقوق ۲۰ درصد تعیین شده که این به طور آشکاری بر خلاف ماده ۱۲۵ مدیریت خدمات کشوری است. ماده ۱۲۵ ق مدیریت خدمات کشوری مقرر می‌دارد افزایش حقوق «حداقل به اندازه نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی» باشد که در سال جاری، همچون سال‌های گذشته بسیار بیشتر از ۲۰ درصد است. 🔻جای تأسف است که این عدول آشکار از قانون و عدالت مختص لایحه بودجه سال آتی نبوده و در لوایح و مصوبات سال‌های اخیر به یک رویه تبدیل شده است. رویه‌ای که گویا در سازمان برنامه و نیز سطوح عالی دولت‌ها، در کمیسیون تلفیق و نیز در صحن مجلس و همچنین در شورای نگهبان بر سر آن اجماع وجود دارد. 🔻نگران‌کننده‌تر این که بر اساس رویه‌ای نانوشته، دولت می‌کوشد ضریب افزایش حقوق کارمندان و دستمزد کارگران را کم‌وبیش تراز کند. این بدین معناست که به احتمال زیاد موضع دولت در مذاکرات مزدی پایان سال، همچون دو سال گذشته سرکوب دستمزد باشد. موضعی که سال گذشته موجب شد نمایندگان کارگران با نارضایتی مذاکرات شورای عالی کار را ترک کنند و در واقع مصوبه تعیین دستمزد ۱۴۰۳، توافقی میان دولت و کارفرمایان و با امضای این دو طرف باشد. با روی کارآمدن دولت جدید، به رغم تاکید وزیر کار بر سه‌جانبه‌گرایی در نطق جلسه رأی اعتماد، سکان‌داران این وزارتخانه هیچ تلاش برای اعمال سه‌جانبه گرایی و ترمیم مزد در نیمه دوم سال انجام نداده‌اند. 🔻این‌ها در کنار بی‌توجهی دولت جدید به سیاست‌ها و تکالیف حمایتی، همچون کالابرگ، چشم‌انداز خوبی از وضعیت عدالت اجتماعی در سال آینده ارائه نمی‌دهد. این در حالی است که افزایش رسمی قیمت نان و لبنیات در کنار ادامه تعدیل ارز ترجیحیِ کالاهای اساسی، تورم سنگینی را بر سفره خانوارها اعمال می‌کند. 🔻در ابتدای سال جاری بود که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی اعلام کرد بیش از نیمی از مردم از تأمین کالری مورد نیاز خود ناتوان هستند. وضعیت کلان اقتصادی، استمرار سیاست‌های تعدیلی و تعلیق سیاست‌های اجتماعی و حمایتی، می‌تواند دایره ناتوانی از تأمین کالری را افزایش داده و تعمیق بخشد. 🔻این در حالی است که شرایط جنگی متغیرهای جدیدی را به اقتصاد کشور اضافه کرده و می‌طلبد که دست‌کم در چنین شرایطی دولت از تعلیق تکالیف خود حمایتی دست بردارد و نیز دست‌کم در این موقعیت به پشت مرزهای قوانین، (در این جا ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری) بازگردد. 🔻مواجهه مجلس طی سال‌های اخیر با سویه‌های ضد جامعه لوایح بودجه، در بیشتر اوقات مواجهه‌ای همدلانه یا بسیار ضعیف بوده است. مطابق پیمایش‌های ملی انجام شده در دفتر طرح‌های ملی، کسانی که در پاسخ به پرسش «چقدر به مجلس اعتماد دارید؟» پاسخ داده‌اند که «کم و خیلی‌کم» به مجلس اعتماد دارند به طرز فزاینده در سال‌های اخیر افزایش داشته است؛ به گونه‌ای که از ۱۹.۶ در ۱۳۹۴ به ۶۳.۴ در سال ۱۴۰۲ رسیده است که به معنای بی‌اعتمادی اکثریت مردم و یک سقوط آزاد نگران‌کننده در زمینه جایگاه اجتماعی مجلس است. بخشی از این بی‌اعتمادی می‌تواند به همراهی مجلس با سیاست‌های تعدیلی بازگردد. همراهی‌هایی که مجلس را در عمل به بخشی از دیوان‌سالاری اعمال سیاست تعدیل تبدیل کرده که هیچ تفاوتی با سازمان برنامه نداشته و هیچ دفاع مؤثری از نفع و رفاه عمومی جامعه انجام نمی‌دهد. 🔻آیا امکان دارد رویه سال‌های اخیر مجلس در بررسی لایحه بودجه تغییر کند یا دولت تصمیم به تغییر لایحه بودجه ۱۴۰۴ بگیرد؟ آیا شرایط جاری و جنگی می‌تواند خالق یک برنامه اقدام فوری و ضروری برای مشروط ساختن قدرت به حقوق عامه، ارتقا سیاست‌های حمایتی و بهبود وضعیت رفاهی باشد؟ آن‌چه مسلم است این که اگر قرار است تغییر رخ بدهد، این تغییر لزوماً از لایحه و قانون بودجه می‌گذرد. باید برای تحقق این تغییرات امیدوار باشیم، هر چند این امید کمتر نشانه‌ای در بیرون دارد؛ باید تلاش کنیم موقعیت دشوار منطقه و ضرورت مقاومت، ترجمانی در برنامه و بودجه کشور پیدا کند. @tabagheh3_ir
طبقه سه | مجتبی نامخواه
🔻پيش‌فروش شماره ۷و۸ نامه‌جمهور ویژه‌نامه فلسطین آغاز شد. 🔷 به اطلاع می‌رسانیم شماره ۷و۸ با موضوع تخ
🔸درباره یک بازسازی ضروری در باب ایده مقاومت و پیرامون شماره هفتم و هشتم فصلنامه نامه جمهور با همه دشواری‌هایی که حوصله شرح قصه نیست، مارتن نامه جمهور به ایستگاه هفتم و هشتم رسید؛ ما را به همین حد از سخت جانی خویش نیز گمان نبود؛ الحمدلله. تا کنون بیش از ۲۰۰۰ صفحه منتشر کرده‌ایم. تولیدِ همین حدود هم به پایان رسیده یا رو به پایان است و به یاری خدا در ماه‌های پیش رو منتشر خواهد شد. ما برای تک‌تک این دو هزار و اندی صفحه حرف داشته‌ایم و تا حد توان برای تحقیق و صورت‌بندی آن کوشیده‌ایم. سعی کرده‌ایم در عین حالی که فصلنامه‌ایم، کتاب باشیم: برای هر شماره ایده‌ای مرکزی داشتیم که اگر چه پیوندی به بیرون دارد و مجله است اما وجهی فراتر از بعد روزمره دارد و کتاب است. این توضیح از این جهت بیان شد که دعوتی باشد به خواندن دفترهای پیشین، که اکنون در کتاب‌خوان‌های مجازی موجودند، تا برسیم به ایده این دوگانه درباره فلسطین. قصه این دو شماره این است که ما به این نتیجه رسیده و بر آن اصرار داریم که درک غالب ما از مسئله فلسطین و به کلی مقاومت نیازمند بازسازی است. ما اغلب مسئله فلسطین را نظامی، امنیتی و سیاسی می‌پنداریم. در فهم ما از فلسطین، انسان فلسطینی غایب است. انسان فلسطینی تنها در لحظه مرگ، سوژه خبری ما می‌شود و ما تا قبل از مرگ چیزی درباره‌اش نمی‌دانیم. در دفتر هفتم از نامه جمهور تلاش کردیم در برابر انکار و فراموشی سوژه فلسطینی و در برابر انسانیت‌زدایی از آن، او را مجدد کشف و بازآفرینی کنیم. تلاش کردیم با محوریت زندگی روزمره انسان فلسطینی، یک کلان روایت بدیل و انسانی از انسان  فلسطینی بپروانیم. روایتی که انسان در میانه آن باشد، روایتی که حتی اگر حوصله مباحث نظری و سیاسی را نداشته باشید، باز هم احتمالاً خواندش جذاب خواهد بود. روایت‌هایی که از گفت‌وگو با اهالی فلسطین به دست آورده‌ایم؛ روایت‌هایی پر فراز و نشیب و دراماتیک. عمده صفحات شماره هفتم را این روایت‌ها و سپس یک تلاش مختصر نظری برای درک این روایت‌ها پر کرده است. به علاوه پرونده‌ای درباره الگوی کنشگری معطوف به فلسطین؛ گزارشی که از تحلیل گفت‌وگوهایی با ده‌ها کنشگر این مسئله در جهان به دست آمده است. شماره هشتم اما سفر نظریه به غزه است. در این شماره تلاش کردیم از نظریه اجتماعی بپرسیم برای توضیح غزه چه داری؟ حاصل، ترجمه مقالات و گفت‌وگوهایی است که به یاری خدا ادامه خواهد داشت. نامه جمهور را محل و محملی برای یک بازاندیشی و بازسازی فکری فراگیر درباره موضوعات مختلف می‌دانیم. با وضع موجود و ایده‌های موجود نمی‌توان ادامه داد. این دوگانه فلسطین، که به یاری خدا در آینده‌ای نه چندان دور دفتر سومی نیز از پی خواهد داشت، کوششی است برای یک بازسازی فکری ضروری در باب ایده مقاومت. ✍️سردبیر @nameh_jomhour
هدایت شده از نامه جمهور
‼️ تخفیف ویژه برای خریدهای گروهی و تشکل‌های دانشجویی‼️ ♨️ جهت تهییه با تخفیف ۳۰درصد به همراه ارسال رایگان، مبلغ 330 هزار تومان به شماره کارت: 6037997599694933 به‌نام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) واریز کرده، تعداد مورد نظر و رسید واریز را به همراه آدرس پستی به شماره 09016855290 يا به آيدى @Jomhour_admin ارسال نمایید. 🔶 شرايط خريد: سفارش حداقل٣جفت از مجله ➖➖➖➖ 🆔 @nameh_jomhour | نامه جمهور
اغلب ما ایرانیان تصویری دوره‌ای دشوار را از سال‌های ریاست‌جمهوری ترامپ در ذهن داریم. آن دشواری اما دلیل دیگری داشته که در این نمودار هم هویدا است. یک سیاست حمایتی و رفاهی مستحکم می‌توانست/می‌تواند تأمین حداقل کالری را تضمین کند و از آن دشواری بکاهد. منابع آن از کجا تأمین می‌شود؟ در مملکتی که بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۴ قرار است دولت بیش از فروش نفت از صندوق توسعه برداشت کند، تأمین منابع لازم برای تضمینِ تأمینِ حداقلِ کالری مسئله مهمی نیست. مسئله منابع نیست، مسئله اراده است. @tabagheh3_ir
هفتمین و هشتمین شماره فصلنامه «نامه جمهور» با عناوین «انسان فلسطینی و امکان رهایی» و «فلسطین و سلطه» منتشر شد. در این دو شماره با نوشته‌ها، گفت‌وگوها و ترجمه‌هایی از امیرسعادتی، مریم قربان‌زاده، سجاد صفارهرندی، محمدرضا قائمی‌نیک، علیرضا شفاه، سلمان فتوتیان، رقیه فاضل، اکبر محمدی، سامی العریان، سیدهادی برهانی، سیدجواد میری و دیگران در موضوع فلسطین و مقاومت از منظر انسانی و نظری بررسی شده است. شماره هفتم نامه جمهور در ۳۶۰ صفحه به بررسی زندگی روزمره انسان فلسطینی و زایش مقاومت از میانه امر روزمره می‌پردازد. در فصل نخست در گفت‌وگوهایی با اهالی فلسطین تجربه زندگی در غزه و کرانه باختری روایت شده است. سرمقاله و مقالات فصل دوم مجله تلاش می‌کند به تحلیل و صورت‌بندی این روایت‌ها از تجربه زیستن در فلسطین بپردازد. هدف این دو فصل عبور از روایت‌های سیاسی نظامی رایج از مسئله فلسطین و خلق روایتی جایگزین است که انسان فلسطینی در مرکز آن قرار دارد. فصل سوم و آخر در شماره هفتم با عنوان صورت‌بندی الگوی کنشگری در حمایت از فلسطین، گزارشی است از گفت‌وگو با بیش از چهل نفر از فعالان مسئله فلسطین در ۲۵ کشور جهان؛ این گزارش تلاش می‌کند تصویری واقعی از مختصات، تجربه‌ها و مسئله‌های فعالان جنبش‌های اعتراضی فعال در زمینه مسئله فلسطین به دست بدهد. هشتمین شماره فصلنامه نامه جمهور در ۳۰۰ صفحه به بررسی نظری مسئله فلسطین می‌پردازد. سرمقاله این شماره با عنوان «فلسطین و سلطه» به بررسی جای خالی درک سلطه در اندیشه اسلامی معاصر می‌پردازد. فصل نخست این دفتر به بررسی فلسطین و اسرائیل پرداخته و تلاش می‌کند کارآمدترین نظریه‌ها و چارچوب‌های نظری برای درک جدال فلسطین- صهیونیسم را ترجمه کند. فصل دوم تلاش کرده طی گفت‌وگوهایی با صاحب‌نظران به بازاندیشی پیرامون مسئله فلسطین و بازسازی آن به مثابه یک ایده رهایی‌بخش بپردازد. فصل پایانی با عنوان «ادوارد سعید و آگاهی فلسطین»، پرونده‌ای است مختصر درباره اندیشمندی که با اثر ماندگار خود مسئله فلسطین، نخستین مفاهیم نظری مورد نیاز برای درک مسئله فلسطین را فراهم کرد. در این دو شماره نامه جمهور تلاش شده به بازسازی روایتی نو، انسانی و اجتماعی از مسئله فلسطین بپردازد و مجموعه‌ای جامع از مفاهیم را در کنار روایت‌ها و نگرش‌های میدانی برای مخاطبان گردآوری کند. فصلنامه نامه‌جمهور به مدیر مسئولی روح‌الله رشیدی و سردبیری مجتبی نامخواه منتشر می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه شماره هفتم و هشتم فصلنامه به ترتیب مبالغ ۲۵۰ و ۲۲۰ هزار تومان به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۶۹۴۹۳۳ به‌نام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) واریز و آدرس پستی خود را به شماره ۰۹۰۱۶۸۵۵۲۹۰ پیامک و یا در پیام‌رسان‌ها ارسال کنید.
هدایت شده از مجتمعنا
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60 نویسنده این متن اگر می دانست که شخص مورد نظرش، یعنی «از آنکه انتظار می رفت واکنش نشان دهد و فریاد برآورد، در قم به شرح اسفار سرگرم است» بالغ بر ده سال است که حداقل هفته ای دو بار، از قم به تهران می رود و بر می گردد و تا حد مقتضی، به شهرهای دیگر از جمله مشهد و شیراز می رود تا سامان فرهنگ این مملکت را ارتقاء بخشد، نمی گفت «بی آنکه خودش اهل سفر باشد، برحذر است از چالش». استاد حسن رحیم پور ازغدی، جایی گفته بود فردی، پایش به پلۀ خانه شان گیر کرده بود درد داشت. فریاد برآورد که ای امام زمان (عج)، درد از این بیشتر؛ مشکل از این بزرگتر؛ پس چرا ظهور نمی کنی. این حکایت، حالا حکایت نویسندۀ این متن است. گویا همۀ مملکت باید به خاطر دردی که ایشان فکر می کند برایش کاری کرده، همۀ کارهای مملکت را تعطیل کنند و نوشته های ایشان را بخوانند وگرنه شایستۀ هرگونه انتساب صفاتی اند که از خود ایشان برون افکنده می شود.
طبقه سه | مجتبی نامخواه
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60 نویسنده این متن اگر می دانست که شخص مورد نظرش، یعنی «از آنکه انت
آن که کنایه می‌زند «از آن‌که انتظار می‌رفت واکنشی نشان بدهد و فریاد برآورد، در قم به شرح اسفار سرگرم است، بی‌آن‌که خودش اهل سفر باشد؛ برحذر است از چالش»؛ یحتمل مقصودش سفر ظاهری نیست؛ چنان که مقصود از کتاب اسفار چنین نیست. مقصود واضح است: آن‌چنان خود را تکیه زده بر کرسی حقیقت می‌پندارند که دیگری خود را این چنین طعن می‌کنند، حتی اگر آن دیگری، اهل فضل و شرح اسفار باشد. آن که دین و فرهنگ را بر نمط اینان نمی‌خواند و نمی‌خواهد، حتی درس و شرحش را «سرگرمی» می‌خوانند. فرهنگ را به «واکنش» و «فریاد» تقلیل داده‌اند و هر که طریقتشان را طی نمی‌کند، به طعنِ «از چالش حذر داشتن» می‌نوازند. دیده‌اند تبدیل فرهنگ به «فریاد» و این موضع تهوع‌آوری که در دانای کل دانستن خود و در تحقیر دیگران دارند، چگونه در جامعه به طغیان انجامید، اما دست بردار نیستند و این مسئله‌ای مهم است در برابر ما. نقدِ نظر البته رواست، صاحب‌نظر هر که باشد. آن چه نارواست، کلمه به کنایه گشودن است که دیگران اهل سفر نیستند و شرح اسفارشان سرگرمی است. به هر روی این چند خط نه نصیحت است و نه نقد، که در ما نحن فیه، هیچ یک را حاصلی نیست. آن‌چه هست فرصتی است برای یادآوری این نکته که این شیوه از تقلیل فرهنگ به فریاد، نخبگان را دلزده کرده و عموم را از گرد ارزش‌هایی که مع‌‌الأسف، اهالی این فریادهای گوش خراش مدعی آن شده‌اند، می‌تاراند. چه بسیاری از تجددزدگی‌ها که معلول نفرت از پرخاشگویی‌های تحجرزدگان است. @tabagheh3_ir
هدایت شده از نامه جمهور
🔻زندگی مقاومت است 🔰گفتگو پیرامون شماره ۷ و ۸ نامه‌جمهور با حضور حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه 🕕 زمان: شنبه ۲۶ آبان‌ماه، ساعت ۱۸ 🏢مکان: مشهد، مجتمع مهر کوهسنگی، فروشگاه کتاب سوره مهر ➖➖➖➖ 🆔 @nameh_jomhour | نامه جمهور
هدایت شده از  محسن ریسمان سنج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این وسط چه کسی ضرر می کند؟ مردمی که آلودگی هوا ، بچه هایشان را راهی بیمارستان می کند کارگری که صدای حق خواهیش در مسائل صنفی به جایی نمی رسد... چرا ؟ چون دولت وابسته به در بخش خصوصی و خصولتی و دولتی شده است.‌ @rismansanj
رویکردنامه جمهورنامخوا.mp3
15.04M
🔻زندگی مقاومت است 🎤◀️ صوت حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه در برنامه: 🔰گفتگو پیرامون شماره ۷ و ۸ نامه‌جمهور 🕕 زمان: شنبه ۲۶ آبان‌ماه 🏢مکان: مجتمع مهر کوهسنگی، فروشگاه کتاب سوره مهر آدرس در بله، ایتا و اینستاگرام @jebhe_mashhad
بررسی نامه جمهور قائمی.mp3
9.53M
🔻زندگی مقاومت است 🎤◀️ صوت آقای دکتر قائمی نیک در برنامه: 🔰گفتگو پیرامون شماره ۷ و ۸ نامه‌جمهور 🕕 زمان: شنبه ۲۶ آبان‌ماه 🏢مکان: مجتمع مهر کوهسنگی، فروشگاه کتاب سوره مهر آدرس در بله، ایتا و اینستاگرام @jebhe_mashhad
هدایت شده از  محسن ریسمان سنج
31.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ داریم بر می گردیم خانه اول! 🛑 کاش تصاویر شادی کارگران و مردم را پس از ملی شدن ، در مجلس و سازمان خصوصی سازی و هیئت دولت نصب کرده بودند. "در جامعه کنونی ما ناامیدی، چالشی جدی است و مهم تر از ناامیدی درک ما از امید و ناامیدی است. ناامیدی بیشتر از آن‌که ناشی از مغلوبه شدن در باشد ناشی از شکست در ست. اگر ناامیدی معلول جنگ روایت‌ها باشد، راه حل آن این است که میلیاردی هزینه کنیم و گردان و لشکر سایبری به خط می‌کنیم تا با صرفاً جهاد تبیین کنند. وقتی ناامیدی را یک «واقعیت اجتماعی» دیدیم، تلاش می کنیم برای حل آن «پاسخ اجتماعی» بیابیم. تلاش می کنیم بلدوزرهای سرمایه‌داری را اگر نه متوقف، دست‌کم اندکی کُند کنیم." هفت تپه نمونه یک کنش ملی، عدالتخواهانه و اعتراضی در درون نظام جمهوری اسلامی و براساس منطق انقلاب اسلامی بود که انتظار می رفت به عنوان یک مدرسه برای آیندگان درس آموزی کند. ولی اکنون بیم آن می رود چیزی که به دست آمده از دست برود و بولدوزر سرمایه داری از روی دستاوردهای قیام هفت تپه رد بشود، البته اگر انسان های انقلاب اسلامی در دعواهای بی معنی انتخابات و مانند آن بمانند و در تله یاس آفرینی و انسدادنمایی طبقه دولتمند گیر کنند. @rismansanj
هدایت شده از نامه جمهور
🔸درباره یک بازسازی ضروری در باب ایده مقاومت و پیرامون شماره هفتم و هشتم فصلنامه نامه جمهور با همه دشواری‌هایی که حوصله شرح قصه نیست، مارتن نامه جمهور به ایستگاه هفتم و هشتم رسید؛ ما را به همین حد از سخت جانی خویش نیز گمان نبود؛ الحمدلله. تا کنون بیش از ۲۰۰۰ صفحه منتشر کرده‌ایم. تولیدِ همین حدود هم به پایان رسیده یا رو به پایان است و به یاری خدا در ماه‌های پیش رو منتشر خواهد شد. ما برای تک‌تک این دو هزار و اندی صفحه حرف داشته‌ایم و تا حد توان برای تحقیق و صورت‌بندی آن کوشیده‌ایم. سعی کرده‌ایم در عین حالی که فصلنامه‌ایم، کتاب باشیم: برای هر شماره ایده‌ای مرکزی داشتیم که اگر چه پیوندی به بیرون دارد و مجله است اما وجهی فراتر از بعد روزمره دارد و کتاب است. این توضیح از این جهت بیان شد که دعوتی باشد به خواندن دفترهای پیشین، که اکنون در کتاب‌خوان‌های مجازی موجودند، تا برسیم به ایده این دوگانه درباره فلسطین. قصه این دو شماره این است که ما به این نتیجه رسیده و بر آن اصرار داریم که درک غالب از مسئله فلسطین و به کلی مقاومت نیازمند بازسازی است. ما اغلب مسئله فلسطین را نظامی، امنیتی و سیاسی می‌پنداریم. در فهم ما از فلسطین، انسان فلسطینی غایب است. انسان فلسطینی تنها در لحظه مرگ، سوژه خبری ما می‌شود و ما تا قبل از مرگ چیزی درباره‌اش نمی‌دانیم. در دفتر هفتم از نامه جمهور تلاش کردیم در برابر انکار و فراموشی سوژه فلسطینی و در برابر انسانیت‌زدایی از آن، او را مجدد کشف و بازآفرینی کنیم. تلاش کردیم با محوریت زندگی روزمره انسان فلسطینی، یک کلان روایت بدیل و انسانی از انسان فلسطینی بپروانیم. روایتی که انسان در میانه آن باشد، روایتی که حتی اگر حوصله مباحث نظری و سیاسی را نداشته باشید، باز هم احتمالاً خواندش جذاب خواهد بود. روایت‌هایی که از گفت‌وگو با اهالی فلسطین به دست آورده‌ایم؛ روایت‌هایی پر فراز و نشیب و دراماتیک. عمده صفحات شماره هفتم را این روایت‌ها و سپس یک تلاش مختصر نظری برای درک این روایت‌ها پر کرده است. به علاوه پرونده‌ای درباره الگوی کنشگری معطوف به فلسطین؛ گزارشی که از تحلیل گفت‌وگوهایی با ده‌ها کنشگر این مسئله در جهان به دست آمده است. شماره هشتم اما سفر نظریه به غزه است. در این شماره تلاش کردیم از نظریه اجتماعی بپرسیم برای توضیح غزه چه داری؟ حاصل، ترجمه مقالات و گفت‌وگوهایی است که به یاری خدا ادامه خواهد داشت. نامه جمهور را محل و محملی برای یک بازاندیشی و بازسازی فکری فراگیر درباره موضوعات مختلف می‌دانیم. با وضع موجود و ایده‌های موجود نمی‌توان ادامه داد. این دوگانه فلسطین، که به یاری خدا در آینده‌ای نه چندان دور دفتر سومی نیز از پی خواهد داشت، کوششی است برای یک بازسازی فکری ضروری در باب ایده مقاومت. ✍️سردبیر @nameh_jomhour
🔥قفس غزه یکی از سوالات و پرسش هایی که زیاد با آن مواجه میشیم، وجود یک کلیپ یا مجموعه کلیپ هایی برای مرور سریع داستان فلسطین با زبان عامیانه است: در این کار مجموعه 80 دقیقه ای در 9 قسمت، داستان فلسطین را از ابتدا تا طوفان الاقصی با زبانی عامه فهم با خط سیر زمانی مرور کردیم: ✳️کارگردان:امیرحسین قلی زاده ✅متن: محسن فایضی 🔰با کلید بر روی عنوان ها فایل کم حجم را در همین سکو و با کلید بر لینک، کیفیت بهتر را در سایت میتوانید دانلود کنید: 1️⃣قسمت اول: فروپاشی عثمانی: آغاز درد فلسطین https://tn.ai/3174279 2️⃣قسمت دوم: چرا بریتانیا را پدر رژیم صیونیستی میدانند؟ https://tn.ai/3174961 3️⃣قسمت سوم: از یوم النکبت تا جنگ شش روزه https://tn.ai/3175401 4️⃣قسمت چهارم: از شوک جنگ ۶ روزه تا انتفاضه اول https://tn.ai/3176432 5️⃣قسمت پنجم: از پیمان اسلو تا انتفاضه ۲۰۰۰ https://tn.ai/3177142 6️⃣قسمت ششم: از انتفاضه مسجدالاقصی تا خروج اسرائیل از غزه https://tn.ai/3178826 7️⃣قسمت هفتم: از انتخابات تا محاصره نوارغزه https://tn.ai/3179483 8️⃣قسمت هشتم: تلاش برای حذف حماس در جنگ های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ https://tn.ai/3179935 9️⃣قسمت نهم و پایانی: نبرد برای مسجدالاقصی(سیف القدس ۲۰۲۱ و طوفان الاقصی ۲۰۲۳) https://tn.ai/3179764 در دیده شدن این‌کار همراه ما باشید❤️ @Thirdintifada
📓 | 💡ایده دولت انقلاب اسلامی سیاست اجتماعی در تجربه انقلاب اسلامی ✍️ مجتبی نامخواه 🔹دولت چیست؟ ایده کلی ما برای دولت چیست؟ ما از دولت چه می‌خواهیم و یا به عبارت بهتر ما چگونه دولتی می‌خواهیم؟ 🔸با وجود این‌که امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی برای شکل‌گیری دولت پس از انقلاب، ایده مشخصی داشته است، وضعیت امروز ما که موجب شده در روند دولت‌سازی چندان کامیاب نباشیم و تا حد نگران‌کننده‌ای در چال هرز «عقب‌ماندگی در عدالت» گرفتار شویم، تا اندازه زیادی به فراموشی این ایده در سطح مختلف فکری و اجتماعی و حکمرانی برمی‌گردد؛ ما ایده دولت انقلاب اسلام را به کلی فراموش کرده‌ایم. 🔹فهم این مسئله دشواری چندانی ندارد؛ کافی است در پایگاه‌های داده و آرشیو مقالات علمی یا در گفتارهای مختلف سیاست‌مداران معنای مفاهیمی را جست‌وجو کنیم که دولت ایده‌آل جریان‌های فکری و سیاسی را بازتاب می‌دهد. ⬅️ مفهومی مانند «دولت اسلامی»؛ چه معنایی دارد؟ بیشتر مبهم و کلی و اغلب ناظر به اجرای حدود و تعزیرات فقهی. حال آنکه ایده دولت انقلاب اسلامی، آن‌چنان‌که طی چند سال پیش‌‌و‌پس از انقلاب از جانب امام خمینی (ره) و متفکران انقلاب اسلامی بیان، در قانون اساسی مدون و در عمل نیز طی دهه اول انقلاب تا حدود زیادی اجرا شد، به‌کلی با معنای کنونی از دولت اسلامی متفاوت است. 🔍 متن کامل یادداشت را در پیوند زیر بخوانید:👇 http://rbo.ir/__a-3810.aspx 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
گوشم به «در چشم باد» است که نمیدانم برای بار چندم دارم با ولع تماشایش می‌کنم و چشمم به ورقهای «نامه جمهور» است که چند شبی‌ست قبل از خواب می‌خوانمش. «در چشم باد» رسیده به فصل اشغال. ایران حرف متفقین را گوش داده و اتباع آلمان را اخراج کرده اما روس و انگلیس از شمال و جنوب مرزها را رد کرده‌اند و دارند کشور را اشغال می‌کنند. ایران در شرایط پیشا اشغال است. اینطرف در نامه جمهور اما حکایت، حکایت پسا اشغال است. حکایت آدمهایی که از وقتی چشم باز کرده‌اند خاکشان اشغال بوده. آدمهایی که در خاک خودشان، در خیابانهای خودشان و حتی در خانه خودشان اختیاردار نبوده‌اند. آدمهایی که برای از اینور کشور رفتن به آن طرفش باید اجازه می‌گرفته‌اند و اشغالگران نمی‌دادند. آدمهایی که بخاطر یک چاقوی آشپزی در ایست بازرسی اشغالگرها دستگیر شده و دو سال رفته‌اند زندان. آدمهایی که با یک الاغ و گاری باربری می‌کرده‌اند و اشغالگرها الاغ را کشته‌اند بی‌دلیل و اینها مجبور شده‌اند گاری را به دوش خود بکشند و نان دربیاورند. از تلویزیون در چشم باد می‌بینم و در نامه جمهور گفتگوهایی می‌خوانم با فلسطینیان که از زندگی در خاک اشغال شده می‌گویند. آه می‌کشم، بغضم را فرو می‌دهم و صلوات می‌فرستم به روح هر کس که در تاریخ ایران در برابر اشغال و گلوله دشمن خارجی ایستاده است... بعد نوشت: شماره هشتم نامه جمهور را هر طور هست گیر بیاورید و این گفتگوهایش با فلسطینیان را بخوانید. گفتگوها در قالب روایتهایی روان تنظیم شده‌اند و خوش‌خوان هستند. از اینجا هم می‌توانید سفارش دهید: @ketab_hafezeh_tarikhi ماهبندان | محمدرضا شهبازی @mahbandan
هدایت شده از نامه جمهور
🔰خلاصه‌ای از سرمقاله شماره هفتم «نامه جمهور» “ویژه‌نامه فلسطین” 📌انسان فلسطینی و امکان رهایی 📝مجتبی نامخواه 📚بخش اول 🔸 با ما همراه باشید ... ➖➖➖➖ 🆔 @nameh_jomhour | نامه جمهور