ایجادِ یک فکر،
یک گفتمان،
یک جریانِ فکری در جامعه،
به دستِ خواصِ جوامع است؛
به دستِ اندیشمندانِ جامعه است؛
آنها هستند که میتوانند فکرِ ملتها را به یک سمتی هدایت کنند که مایهی نجاتِ ملتها شود؛
همچنان که خدای نخواسته میتوانند به سمتی ببرند که مایهی بدبختی و اسارت و تیرهروزیِ ملتها شود.
این دومی متأسفانه در طولِ هفتادهشتاد سالِ اخیر در برخی از کشورها، از جمله در کشورِ خودِ ما اتفاق افتاد.
روایتی است از رسول مکرمِ اسلام، حضرت محمدبنعبداللّه، که میفرماید:
"لا تصلح عوامّ هذه الأمّة الاّ بخواصّها قیل یا رسولاللّه و من خواصّها قال العلماء"؛
اول علما را ذکر کرد،
بعد چند دستهی دیگر را.
بنابراین اساتیدِ دانشگاه، فرزانگان و نخبگانِ علمی در هر کشوری میتوانند سررشتهدارِ حرکتِ مردم شوند؛
البته به شرطِ اخلاص،
به شرطِ شجاعت،
به شرط نترسیدن از دشمنان.
اگر ترس آمد،
اگر طمع آمد،
اگر غفلت آمد،
اگر تنبلی آمد،
کار خراب خواهد شد.
اگر ترس نبود،
شجاعت بود،
اگر طمع نبود،
اگر غفلت نبود،
هوشیاری و بیداری بود،
آن وقت کار درست خواهد شد.
امام خامنه ای۱۳۹۱/۰۹/۲۱
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
از حاکمیتِ اسلام، از پرچمِ برافراشتهی اسلام در ایران، احساس خطر میکنند.
این پرچم را باید محکم نگه دارید.
این حاکمیت را باید همه قدر بدانند.
هر که به اسلام علاقهمند است،
هر که به قرآن معتقد است،
باید این حاکمیت را قدر بداند.
این، هدف و جهتِ کلی است.
از لحاظِ عملی هم توجه به آن نکتهی اولی که عرض کردم؛
زمان پیش رفته، تغییر زیاد شده،
راههای نفوذ در ذهنِ جوانها زیاد شده.
این راهها را باید بشناسید و بخصوص باید مواجههی با دشمن را در حوزهی تفکر و احساسِ جوانها اهمیت بدهید
و بدانید که دشمن اولین نقطهای را که موردِ توجه قرار میدهد، آن نقطهی فعال است که یکی از بخشهای آن، عبارت است از نسلِ جوان؛
چون امید به نسلِ جوان است و سازندهی آینده، نسلِ جوان است،
لذا آنجا را دشمن هدف قرار میدهد.
البته یکی از نقاطِ حساس هم علمای دین هستند؛
دشمن آنجا را هم به انواعِ مختلف و اشکالِ گوناگون هدف قرار میدهد.
امام خامنه ای در دیدارِ روحانیون و طلاب ۱۳۸۸/۰۲/۲۳
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
هدایت شده از ریحانه
41.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭐️ حضرت زهرا(سلاماللهعلیها)، الگوی قیام برای حق | نماهنگ جدید "ریحانه" KHAMENEI.IR
📝 رهبر انقلاب، در دیدار اخیر: در همین مدّت کوتاهِ زندگی فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) بعد از رسول اکرم ــ دو ماه، سه ماه، به اختلاف روایات ــ آنچه از این بزرگوار بارز شد، ظاهر شد، همه دیدند، برای همهی بشر، نهفقط برای مسلمانها، میتواند الگو باشد.
📝 اینکه یک زن تنها، یک بانوی جوان، در برابر یک جمعیّت عظیم، یک قدرت، یک حکومت، قیام کند، از حق دفاع کند، شجاعت نشان بدهد، منطق او همهی صاحبان منطق را مجاب کند، کار را نیمهکاره رها نکند و تا آخرین روزهای زندگی که زنهای مدینه میآیند عیادت این بزرگوار، همان حقایق را، همان مبانی محکم دین را بیان کند، این چیزی است که جز از شخصیّتِ برجستهی ممتازِ یگانهای مثل حضرت زهرا (سلام الله علیها) برنمیآید. ۱۴۰۳/۱۰/۲
🖥 @khamenei_reyhaneh
📚يک لقمه کتاب
وقتی مردم از حولِ دستگاهِ کفر پراکنده شدند و با محوریتِ نبی الهی،
در راستای ایجادِ دستگاه ایمان، تلاش کردند،
در این زمان است که دستگاهِ جدیدی به نام "دستگاهِ نفاق" ظهور پیدا میکند.
افرادی که اهلِ قدرتِ مادی هستند
ولی به خاطرِ فقدانِ اعتبار و شرافتِ مادی در دستگاهِ کفر نمیتوانند به قلههای آن دستگاه برسند،
از اوصافِ حمیدهء دستگاهِ ایمان (رحمت و پرده پوشی و...)سوء استفاده میکنند،
و با ظاهرسازیِ ایمانی، چهرهء باطنیِ کفرِ خود را ادامه میدهند تا به قدرت برسند.
این عناصر از طریقِ ایجادِ تردید و به چالش کشیدنِ مدیریت و تقدسِ نبیِ الهی،
فضا را برای مدیریتِ خود مهیا می کنند و بر این مبنا جامعه سازی میکنند.
لذا به تَبَعِ ایجادِ امت و جامعهء ایمانی، فضا برای ایجادِ جامعهء نفاق مهیا شده و در حقیقت، معادلهء برخوردِ قدرتها، سه مولفه پیدا میکند.
و از مواجههء بینِ ایمان و کفر به
تقابلِ بینِ سه دستگاهِ
ایمان و کفر و نفاق
تغییر مییابد به تبعِ این امر،
امتحاناتِ جدید و پیچیدهتری شکل میگیرد.
📕قیام حسینی دربرابرِ جاهلیتِ اولی قیام خمینی دربرابرِ جاهلیتِ مدرن
مبحث چهارم
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
ترجمهءحکمت۲۵۲نهج البلاغه
خدا
ایمان رابرای پاکسازیِ دل از شرک
و نماز را برای پاک بودن از کبر و خودپسندی
و زکات را عاملِ فزونیِ روزی
و روزه را برای آزمودنِ اخلاصِ بندگان
و حج را برای نزدیکی و همبستگیِ مسلمانان
و جهاد را برای عزتِ اسلام
و امر به معروف را برای اصلاحِ تودههای ناآگاه
و نهی از منکر را برای بازداشتنِ بیخردان از زشتیها
و صله رحم را برای فراوانیِ خویشاوندان
و قصاص را برای پاسداری از خونها
و اجرای حدود را برای بزرگداشتِ محرماتِ الهی
و ترکِ شرابخواری را برای سلامتِ عقل
و دوری از دزدی را برای تحققِ عفت
و ترکِ زنا را برای سلامتِ نسلِ آدمی
و ترکِ لواط را برای فزونیِ فرزندان
و گواهی دادن را برای به دست آوردنِ حقوقِ انکارشده
و ترکِ دروغ را برای حرمت نگه داشتنِ راستی
و سلام کردن را برای امنیت از ترسها
و امامت را برای سازمان یافتنِ امورِ اُمت
و فرمانبرداری از امام را برای بزرگداشتِ مقامِ رهبری واجب کرد.
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
امّا مسئلهی چرایی:
"چرا این جنگ آغاز شد؟"
من عرض میکنم انگیزهی حملهی به مرزهای ایرانِ انقلابی مخصوصِ صدّام و حزب بعث نبود.
شاید بتوان گفت که انگیزهی سردمدارانِ نظمِ جهانیِ آنروز از صدّام برای حملهی به مرزهای ایران بسیار بیشتر، و حدّاقل به اندازهی او بود.
یعنی آن روز دو قدرتِ بزرگ در دنیا بودند و هر کدام دنبالههایی داشتند؛
آن دو قدرت، آمریکا بود و شوروی سابق؛
دنبالهی هر کدام هم یک مجموعههایی(دولتهایی، نظامهای سیاسیای) بودند؛ تقریباً همهی اینها در این قضیّه انگیزه داشتند.
جمهوری اسلامی، ایرانِ اسلامی برای اینها یک عنصرِ غیرِقابلِ تحمّل بود؛
چرا؟
سؤال این است:
چرا ایران اسلامی غیر قابل تحمّل بود؟
ما که آن روز علیهِ کسی اقدامی نکرده بودیم.
حالا امروز به ما میگویند شما به فلان جا موشک دادید، به فلان جا پهپاد دادید، امّا آن روز که این حرفها نبود؛
پس علّت دشمنی چه بود؟
این، آن نکتهی اصلی است.
علّت این بود که در این نقطهی حسّاسِ دنیا یک انقلابِ مردمیِ بینظیر به وجود آمده بود و تفکّرِ نوینی را برای ادارهی جهان ارائه کرده بود؛
نظمِ حاکمِ آن روز بر جهان، این تفکّرِ نوین را نمیتوانست تحمّل کند؛ مسئله این بود.
آن روز جهان، جهانِ سلطه بود؛
البتّه امروز هم هست
لکن آن روز سخنی، فریادی، موضعِ صریحی در مقابلِ این نظمِ باطل و نابودکنندهی فضیلتها وجود نداشت؛
نظمِ جهان، نظمِ سلطه بود.
امام خامنه ای۱۴۰۳/۰۷/۰۴
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از مهمترین کارها در عرصه ی نظری این است که:
ما عدالت پژوهی را در حوزه و دانشگاه به عنوانِ یک رشته ی تعریف شده ی علمی بشناسیم،
که این امروز وجود ندارد؛
نه در حوزه وجود دارد،
نه در دانشگاه.
یعنی هیچ اشکال ندارد فرضا در حوزه یکی از موضوعاتی که محلِ بحث قرار میگیرد،
یک فقیه با روشِ فقیهانه بحث میکند،
مسئلهی "عدالت" باشد.
امام خامنه ای۱۳۹۰/۲/۲۷
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
امروز هم مثلِ همان اوّلِ انقلاب،
ما با نظامِ سلطه مخالفیم،
با تسلّطِ آمریکا مخالفیم.
امروز دیگر شوروی وجود ندارد،
امّا آمریکا در رأسِ کشورهای غربی، و یکّهتازند؛
میبینیم نتایجِ کارهایشان را:
جنگهایی که راه میافتد،
ظلمهایی که میشود،
تبعیضهایی که صورت میگیرد،
ملّتهایی که زیرِ فشار قرار میگیرند؛
ما با اینها مخالفیم،
صریحاً هم مخالفتِ خودمان را ابراز میکنیم.
این وضعیّتی است که آن روز وجود داشت، امروز هم وجود دارد؛
امّا آن روز انگیزهی حملهی به مرزهای ایران شد،
و امروز به برکتِ ایستادگیِ ملّت ایران،
به برکتِ حضورِ قدرتمندانهی ملّتِ ایران در صحنههای مختلف،
آن جرئت را دیگر ندارند که به مرزها حمله کنند،
و جور دیگری مشغولِ موذیگری و مشغولِ دشمنی کردن و عنادند.
البتّه اینکه من گفتم کسی در مقابلِ آن نظم ایستادگی نمیکرد، قبل از جمهوری اسلامی سالهایی بود که جنبشِ عدمِ تعهّد بود، ما هم اوّلِ انقلاب واردِ این جنبش شدیم،
تا الان هم این جنبش هست؛
منتها همان کشورهایی که در جنبشِ عدمِ تعهّد عضو بودند،
(حدود صد و خردهای کشور)
سرانِ بسیاری از آنها زیرِ نفوذِ همین ابرقدرتها بودند!
بعضی زیرِ نفوذِ آمریکا،
بعضی زیرِ نفوذِ شوروی؛
بعضی زیرِ نفوذ بودند،
بعضی از ترسشان اطاعت میکردند؛
از وحشیگریِ این قدرتهای بزرگ میترسیدند.
در یکی از اجلاسهای عدمِ تعهّد،
بعد که بنده آنجا سخنرانی کرده بودم،
رئیسجمهورِ یک منطقهای در دنیا به من گفت:
همه از آمریکا میترسند، جز شما؛
بعد، سرش را آورد نزدیک و گفت من هم میترسم از آمریکا!
میترسیدند؛
بنابراین آن صدایی که با صراحت در قبالِ نظمِ غلطِ جهانی بلند شد،
صدای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بود؛
مرکزش هم ایرانِ اسلامی بود که با آن مخالف بودند؛
آن روز هم مخالف بودند،
امروز هم مخالفند؛
مسئله این است؛
این را ما باید از بُنِ دندان درک کنیم؛
بعضی این را درک نمیکنند.
مسئله، مسئلهی انرژی هستهای و حقوقِ بشر و حقوقِ زن و این حرفها نیست؛
اینها بهانه است.
مسئله، مسئلهی آوردنِ سخنی نو در قبالِ نظمِ باطلِ فاسدِ تبعیضآمیزِ جهانی است که امروز بر دنیا حاکم است؛
مسئله این است؛
با این دعوا دارند، با این مخالفند.
و این مخالفت برطرف نمیشود تا وقتی که جمهوری اسلامی و ملّتِ ایران حرفِ زورِ آنها را قبول کنند، که قبول هم نخواهند کرد.
گفتم "جاذبههای جمهوری اسلامی"، این تأثیر زیادی داشت؛
یعنی اینها را به وحشت میانداخت.
دو جور جاذبه در جمهوری اسلامی بود
و هست و باید این دو جور جاذبه حفظ بشود؛
چون ملّتها را به خودش جذب میکند:
یک جاذبهی سیاسی،
یک جاذبهی معنوی.
امام خامنه ای۱۴۰۳/۰۷/۰۴
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
هدف این است که تودههای مردم موردِ اغوا قرار بگیرند،
امّا وسیلهی اغوای تودههای مردم، اغوای خواص است.
امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواصِ جامعه است،
یعنی کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیاناً سوادی دارند و مانند اینها.
چون وقتی خواص اغوا شدند، اگر به این خواصِ اغواشده، فرصت داده بشود و امکان داده بشود،
راحت تودهی مردم را اغوا خواهند کرد.
یکی از سنگینترین جنگهای نرمِ تاریخِ کشورِ ما امروز در همین زمینه در جریان است.
دارند دائم با مزدورپروری، با حرامخوارسازی، با لطایفالحیل، افرادی را حرامخوار میکنند؛
وقتی حرامخوار شد،
مثل حیوانِ جلّال، دیگر خیلی مشکل میشود او را از حرامخواری دور کرد.
مزدورپروری میکنند؛ بعضیها را با تهدید، بعضیها را با تطمیع و انواع و اقسامِ این چیزها.
خُب بنابراین الان یک جنگِ نرمِ سختی وجود دارد.
امام خامنه ای در دیدار مجلس خبرگان۱۴۰۰/۱۲/۱۹
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
📚 یک لقمه کتاب
در سوره ای که به حضرت سیدالشهدا (ع) منسوب است(سوره فجر)،
اولین مطلب به فروپاشیِ قدرت های مادیِ کفار اشاره دارد.
اساساً ماموریتِ اصلیِ پیامبرانِ الهی که حضرت سیدالشهدا(ع) وارثِ همان ماموریت بود:
"مبارزه با قدرتِ عینیِ کفر"
و "ضربه زدن به مظهرِ قدرتِ جامعهء کفار"
و "فروپاشیِ نظمِ مادیِ" آنهاست.
در این صورت است که فضا و محیط برای طرحِ اعتقادات و احکامِ حَقّه ایجاد میشود.
لذا میتوان گفت بحثِ ما پیرامونِ رسالتِ انبیای سَلف ، کاملا با قیامِ حضرت سیدالشهدا(ع) مرتبط است؛
زیرا تاریخ يک مجموعهء واحد است که سیر و مقصدِ واحدی دارد و نباید حوادثِ تاریخی را به تنهایی و به صورتِ بریده و منفک از سیرِ تاریخ، تحلیل کرد..
📕قیام حسینی دربرابرِ جاهلیتِ اولی
قیام خمینی دربرابرِ جاهلیتِ مدرن
مبحث چهارم
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
هدایت شده از طوعه
طلبه و استاد و مرجعِ ما اگر معتقد به انقلاب نباشد، به دردِ کشور نمیخورد
مواظب باشید جهتگیریِ انقلابی،
مقهورِ هیچ کدام از این شاخصها و مهمّاتِ کارِ این مؤسّسه قرار نگیرد؛
جهتگیریِ انقلابی.
طلبهی ما،
استادِ ما،
فاضلِ ما،
عالِم ما،
مرجعِ ما
اگر چنانچه معتقد به این تحوّلِ عظیمی که اسمش انقلاب است، بود،
به دردِ این کشور خواهد خورد.
اگر معتقد به این نبود، به دردِ کشور نمیخورد، به دردِ جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد.
اینکه بنده میگویم حوزهیِ انقلابی،
معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان جا شعار [بدهد]؛
حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛
بنده هم گاهی که لازم است شعار میدهم،
لکن مهم این است که عمیقاً از بُنِ دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند.
امام خامنه ای در دیدار نخبگان حوزه۱۳۹۷/۱۲/۱۳
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد تبیین
#لشگر مطالبه آرمانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عدالتِ اجتماعی،
یک اصل است؛
یک هدفِ اصلی و والاست؛
اما عدالتِ اجتماعی، در صورتی در جامعه تامین میشود که افراد، در جامعه، تربیت شده باشند؛ ظلم نکنند و زیر بار ظلم نروند.
جامعه ی ما، به برکتِ انقلاب، اخلاقش به سمتِ اخلاقِ الهی، گردشِ قابلِ توجهی کرد...
مواظب باشید که این حرکت به سمتِ اخلاقِ اسلامی، ادامه پیدا کند؛
اگر این گونه شود، جامعه ی ما از عدالتِ اجتماعی برخوردار خواهد شد.
امام خامنه ای ۱۳۷۲/۴/۲۳
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
📚یک لقمه کتاب
هرچند در نقلِ بدعت های معاویه، معمولا تحریف ها و بدعت های او در احکامِ فرعی ذکر میشوند.
ولی اولین و مهم ترین بدعتِ او در
"حکمرانی و ساختارهای سیاسی"
بود ...
بخشِ مهمی از برنامهء روزانهء معاویه به شنیدنِ اخبارِ مورخان از تجربه ها و روش های پادشاهان در رعیت پروری و مکرهای ایشان صرف میشد،
تا بتواند این تجربه ها را در اُمتِ اسلامی به تعبیرِ امروز: مهندسیِ معکوس کند.
به همین دلیل بود که ساختارهای اجتماعیِ ایران و روم واردِ جامعهء مسلمانان شد ...
معاویه بدعتی که خلیفه های پیشین ایجاد کرده بودند را به صورتی شدیدتر و با پیروی از فرهنگِ ایران و روم پدید آورد
و حدود بیست سال چنین ساختارها و روشهایی را واردِ جامعهء اسلامی میکرد و مردم را به آنها عادت میداد.
در چنین فضای فاسدی هنگامی که امام حسین (ع) قیام کردند و شعارِ حفظِ اسلام و احیای آرمانِ نبوی را سر دادند،
بسیاری از مسلمانان به این نتیجه رسیدند که :
"این درگیری صرفاً میانِ بنی هاشم و بنی امیه است و بحثِ حق و باطل مطرح نیست،
ما نباید در این دعوا ورود کنیم".
اینجاست که ساختارهای اجتماعی،
قاتلِ امام(ع) میشوند و غربتِ ایشان را رقم میزنند.
📙ساختارهای اجتماعیِ قاتلِ امام ساختارهای اجتماعیِ براندازِ نظام
مبحث ششم
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما برای رسیدن به سمتِ آن چشم انداز(تمدن نوین اسلامی)،
به یک حرکتِ عمومی نیاز داریم که در کشور راه بیفتد.
این حرکت وجود دارد،
اما بایستی انضباط و سرعت پیدا کند
و پیشرفتش به سمتِ آن چشم انداز محسوس باشد.
این حرکت با محوریتِ جوان های متعهد است،
اگر متعهد باشند در نظامِ مدیریتِ کشور، میتوانند تحولِ عظیمی را به وجود بیاورند.
امام خامنه ای۱۳۹۸/۳/۱
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
در جمهوری اسلامی،
اگر مسئولان، زُبدگان و نخبگان،
به این حقایق توجّه کنند و خود را اسیرِ هواها و هوسها و مطامعِ دنیوی نسازند؛
جاذبههای گمراه کنندهی دنیا آنها را مفتونِ خود نکند؛
ارعاب و تهدیدِ دشمنان، آنها را از میدان خارج نکند
و در ارادهی آنها تزلزلی بهوجود نیاورد،
هیچ قدرتی نخواهد توانست عزم و ارادهی عظیمِ ملی را که در این کشور وجود دارد، اندکی مخدوش کند.
امام خامنه ای در دیدار مسئولین۱۳۸۲/۷/۲
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
"خواص" یعنی چه؟
"خواص" یعنی مثلاً آدمهای نامونشاندار، آدمهای باسواد و دانشمند؟
نه، "خواص" به این معنا نیست.
"خواص" یعنی آن مجموعهی انسانهایی که در کارِ خود، با فکر و با شناخت و با تشخیص عمل میکنند و تابعِ جَو نیستند؛
"خواص" یعنی اینها.
این "خواص" میتواند در بینِ فعّالانِ گوناگونِ انقلابی، در بینِ اصناف، کارگران، نظامیها، روحانیّون و گروههای مختلف باشد،
میتواند در بینِ فعّالانِ مطبوعاتی باشد،
میتواند در بینِ فعّالانِ دانشجویی باشد،
میتواند در بینِ فعّالانِ سیاسی باشد.
بنده سابقها، سالها پیش، یک وقتهایی راجع به "خواص" یک صحبتِ مفصّلی کردهام؛ "خواص" یعنی این.
در زمان امیرالمؤمنین ع،
در زمان امام حسن ع،
در زمان امام حسین ع،
کسانی بودند که جزو خواص بودند،
مطلب را میفهمیدند، تشخیص میدادند،
امّا در لحظهی لازم، بههنگام، حضور پیدا نمیکردند؛
دچارِ تردید، دچارِ تأمّل، دچارِ تنبلی
و در مواردی دچارِ خیانت میشدند
و روی دیگران هم اثر میگذاشتند،
روی آن جمعیّتی هم که تابعِ جَوّند،
اثرِ منفی میگذاشتند؛
از این موارد داشتیم.
در جنگ صفّین، کسانی به خاطرِ رفتنِ قرآنها روی نیزه دچار تردید شدند،
دیگران را هم دچارِ تردید کردند.
حالا نقلهایی هست
که بعضی از اینها تعمّد داشتند؛
اشتباه نکرده بودند،
[بلکه] برای خاطرِ تبانی با دشمن این کار را میکردند!
این هم گفته میشود؛
ممکن است یک چنین وضعی پیش بیاید.
امام خامنه ای۱۴۰۲/۱۱/۱۶
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
بنابراین در مسائلِ مواجههی بینالمللی وضعِ ما این است؛
ما بحمدالله راهِ خودمان را با قدرت، با قوّت ادامه دادهایم.
اصرار آنها این است که جمهوری اسلامی از منشِ انقلابی دست بردارد.
میگویند بیایید بشوید یک کشورِ عادی؛
یک کشورِ عادی یعنی یک کشوری منطبق با ساز و کارِ جهانِ سلطه،
نظام سلطه.
نظامِ سلطه یعنی همهی دنیا تقسیم بشوند به سلطهگر و سلطهپذیر؛
الان این جور است دیگر که یک عدّهای از دولتها سلطهگرند،
یک عدّه هم سلطهپذیرند.
حالا همهی سلطهپذیرها لزوماً نوکر هم نیستند امّا سلطه را قبول کردند و زیرِ بارِ سلطه هستند.
و یک وقتی اگر بگویند این کار را بکنید، باید بکنید، میکنند؛
این نظامِ سلطهی کنونی است.
میگویند جمهوری اسلامی بیاید واردِ این نظام بشود؛
یعنی او هم بشود سلطهپذیر.
جمهوری اسلامی از ساعتِ اوّلِ تولّدِ خودش و تحقّقِ خودش علیهِ این نظامِ سلطه حرکت کرده؛
چطور ممکن است این را از دست بدهد؟!
ما با نظامِ سلطه مخالفیم،
با تقسیمِ دنیا به سلطهگر و سلطهپذیر مخالفیم،
با این مقابله میکنیم،
مطلقاً تسلیمِ تحمیلهای او نمیشویم،
و تا امروز هم توانستیم در این زمینه پیشرفتِ زیادی بکنیم و بسیاری از انسانهای دنیا، افکارِ دنیا، روشنفکرانِ دنیا، مجموعههای مردمیِ دنیا را با این مسیرِ خودمان همراه کنیم
و این راه را ما قطعاً ادامه خواهیم داد؛
راهِ انقلابیگری،
راهِ مقابله و مواجههی با نظامِ سلطه.
امام خامنه ای در دیدار با فرماندهان سپاه۱۳۹۸/۷/۱۰
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
📚یک لقمه کتاب
در صدرِ اسلام به امام حسین(ع) میگفتند:
اُدخل فی ما دَخَل فیه الناس؛
واردِ همان چیزی شو،که مردم واردِ آن شدند.
یعنی اگر مردم یزید را پذیرفتند تو نیز بپذیر.
امروز نیز میگویند ساماندهیِ سیاسی در همهء کشورها به وسیلهء احزاب و رسانه ها انجام میشود
و چون فرهنگِ تحزب در ایران شکل نگرفته است و رسانه های آزاد و خصوصی نیز وجود ندارند،
این کشور دچارِ چالش های سیاسی است.
اینها همان هایی هستند که نظامِ اسلامی را به خفقان یا دیکتاتوری متهم میکنند.
ابتدا با ادبیاتِ دموکراسی ادعا میکنند که مردم با حضور در انتخابات در سرنوشتِ خود مشارکت میکنند
و با انتخابِ دولتِ منتخب، نظامی مردمی شکل میگیرد.
سپس میگویند: دولتِ برآمده از حزبِ منتخب باید کوچک شود و بخشِ خصوصی گسترش یابد!
منظور از بخشِ خصوصی نیز سرمایه دارها،کارتل ها، تراست ها، و قطب های توسعه است ..
در واقع کوچک شدنِ دولتِ منتخبِ مردم به این معناست که مردم و دولت به خدمتکارِ سرمایه داران تبدیل شوند...
سپس آنان که مدعیِ دموکراسی و مشارکتِ عمومی اند، خودشان در عرصهء بین المللی حقِ وِتو دارند
و جهان را مجبور میکنند از آنها پیروی کنند.
این یعنی بجز روابطِ ناسالمِ درونی در مقیاسِ بین المللی نیز دولت هایی که پرچمدارِ دموکراسی هستند،
به نمادِ ظلم و زور تبدیل میشوند.
📙ساختارهای اجتماعیِ قاتلِ امام وساختارهای اجتماعیِ براندازِ نظام
مبحث ششم
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
امروز دنیا اعمالِ ما و شما را زیرِ ذره بین گذاشته است
تا ببیند چکاره ایم و چقدر توانِ مقابله با مشکلات را داریم.
امروز پدرِ پیرِ شما خمینی،
از تمامیِ شما کارگران و صنعتگران و متخصصان می خواهد که با تمامِ قدرت مواظب باشید که دوباره مردمِ ما گرفتارِ ابرقدرت ها و قدرت ها نشوند...
مردم تصور نکنند ایادیِ نفوذیِ استکبار و آمریکا دست از شیطنت برداشته اند،
در هر جا و در هر مقوله ای احتمالِ حضور و کارشکنیِ آنان هست.
امام خمینی۱۳۶۷/۱۰/۲۰
صحیفه نور،ج۲۱،ص۷۱
(پیام امام خمینی به کارکنان صنعت نفت و دیگر بخش های صنعتی و تولیدی در مورد بازسازی کشور)
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز بیتردید صد برابر از زمانِ جنگِ تحمیلی قویتر شدهایم
و تواناییهای کشور قابلِ مقایسه با آن زمان نیست؛
اما صِرفِ حضور در میدانِ نظامی و پیشرفتهای خوب در این زمینه، کافی نیست،
بلکه باید بر روی دلها و فکرها و زبانها و جهتگیریها نیز کارِ مؤثر انجام داد.
امام خامنه ای۱۴۰۳/۶/۲۹
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
هدایت شده از طوعه
یعنی شما سرباز درست کنید برای انگلیس و آمریکا و بقیهء این وحشیهای کراوات زده و ادکلن زده!
همینهایی که آدم میکشند و به آدم کُش کمک میکنند، بدونِ اینکه خَم به ابرو بیاورند.
میگویند چون به پولش نیاز داریم کمکشان میکنیم.
حالا میخواهند ما در کشورهای مسلمان برای اینها سرباز و رعیت تربیت کنیم.
[سندِ توسعه پایدار]۲۰۳۰ این☝️ است.
امام خامنه ای۱۳۹۸/۲/۱۱
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
خُب برای اصلاحِ اقتصادِ کشور چهکار باید کرد؟
یک راه، تکیهی به مردم است؛
یعنی اقتصاد مقاومتی.
این را ما اعلام کردیم، همهی مسئولینِ کشور هم تصدیق کردند،
یعنی هیچکس مخالفت نکرد؛
حالا البتّه گاهی نقّ و نوقّی از گوشه و کنار شنیده میشود،
امّا آنوقتی که سیاستِ اقتصادِ مقاومتی اعلام شد،
همهی مسئولینِ کشور تصدیق کردند
که راه همین است و بس.
معنای اقتصادِ مقاومتی، محصور شدن و زندانی شدن در داخلِ کشور نیست؛
نیایند بگویند که "ما میخواهیم با دنیا ارتباط داشته باشیم"!
خُب، در اقتصادِ مقاومتی ارتباط با دنیا وجود دارد؛
منتها گفته میشود که اعتماد بایستی به مردم باشد؛
اقتصادِ درونزا و برونگرا.
جوششِ حرکتِ اقتصادی از درونِ کشور است؛
استعدادهای مردم، امکانهای مردم، سرمایههای مردم.
تدبیری اندیشه بشود که این سرمایهها، این استعدادها، این ظرفیّتها به کار و تولید در داخل و ثروتسازی و ایجادِ ثروت در داخل بینجامد؛
این تدبیر میخواهد.
امام خامنه ای۱۳۹۶/۱۱/۲۹
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
📚یک لقمه کتاب
بعضی از سلاطینی که به عنوانِ خلافتِ پیغمبر بر سرِ کار آمدند،
اگر قرار بود احکامِ
اسلامی و آیاتِ قرآنی همانطوری که هست برای مردم تبیین بشود،
امکانِ ادامهء حکومت و زمامداری و قبضه کردنِ قدرت برای آنها نبود،
این بود که دست به تحریف میزدند.
تحریف را هم از چند راه انجام میدادند.
یکیش این بود که بعضی از فقها و علما و محدثین و چهرههای موجه را میفریفتند و در کنارِ خود نگه میداشتند.
به آنها پول میدادند، یا آنها را میترساندند.
بعضی را با طمع، بعضی را با ترس وادار میکردند که همان چیزی را که موردِ علاقهء آنهاست در بینِ مردم ترویج کنند
.
یک راهِ تحریف این بود که خودِ خلفا وقتی بر اریکهء قدرت تکیه میزدند و احساس میکردند که هرچه بگویند مردم مجبورند از آنها قبول کنند،
یک حرفی، فکری ومبنایی را،
همینطوری مطرح میکردند به نامِ اسلام و به صورتِ فرهنگِ رایج در میآوردند.
این در همه جای دنیای اسلام هی گفته میشد، هی تکرار میشد، دهان به دهان میگشت تا میشد ذهنیتِ مردم.
معتقد بودند که خلافت بالاتر از نبوت است یک چنین تحریفهایی در دین واقع شده بود،
حالا ائمه میخواهند حکومتِ اسلامی درست را بر سرِ پا کنند،
میخواهند نظامِ علوی را برقرار کنند،
چه باید بکنند؟
اولین کار این است که ذهنیتِ مردم را عوض کنند:
فرهنگِ به اصطلاح اسلامیِ ضدِ اسلامی را که در ذهنِ مردم رسوخ کرده، از آنها بگیرند،
و جای آن را با فرهنگِ صحیح و قرآنِ حقیقی و توحیدِ واقعی جایگزین کنند،
این همانِ مبارزهء فرهنگی است.
📙انسان۲۵۰ساله ص۲۷۷
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
طوعه
📚یکلقمهکتاب
کارِ دیگری در زندگیِ امام باقر علیه السلام است که آن عبارت است از تشکل.
یعنی چی؟
یعنی این معارف را ،همین تغییرِ فرهنگی و مبارزهء فرهنگی را
یک وقت انسان همینجور پرتاب میکند در میانِ جامعه،
خُب مثلِ بذری است که انسان بی حساب آن را بریزد توی یک سرزمینی.
یک بذر سبز خواهد شد، یکی از بین خواهد رفت، یکی بعد از سبز شدن خشک خواهد شد، یکی بعد از سبز شدن لگدمال خواهد شد، از بین خواهد رفت، خیلی مثمرِ ثمر نیست اینجور بذر پاشیدن.
یک وقت نه،
آن باغبانِ ماهر، آن زراعتگرِ چیره دست و عاقل علاوه بر اینکه بذر را میپاشد آن را حفظ هم میکند؛
حفظ او به چیست؟
به این است که عدهای را بگمارند،
افرادی را مامور کنند در سرتاسرِ دنیای اسلام برای اینکه آن کسانی که تحتِ تاثیرِ این تبلیغات و تعلیماتِ عالیه قرار میگیرند،
اینها اشکالاتشان را با آنها برطرف کنند
و مطرح کنند؛
معرفتِ بیشتری پیدا کند،
تحتِ تاثیرِ القائاتِ دشمن قرار نگیرند،
اشتباه نکنند،
پیوستگیشان را با همدیگر حفظ کنند،
خلاصه یک تضمینِ کافی برای سبز شدنِ این بذرهای سالم در آن سرزمینِ آماده و مستعد به وجود آوردن.
امام خامنه ای
📙انسان۲۵۰ساله ص۲۷۹
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه
آشنا شوید
📚یک لقمه کتاب
مبارزهء فرهنگی اینست که سعی کنند ذهنیتِ مردم را و فرهنگِ حاکم بر ذهنهای مردم را عوض کنند.
تا راه را برای حکومتِ الهی هموار کنند
و راه را بر حکومتِ طاغوتی و شیطانی ببندند
و امام باقر این کار را شروع کرد.
باقر العلم الاولین یعنی این.
حضرت شکافندهء حقایقِ قرآنی و دانشهای اسلامی بود.
واقعا قرآن را برای مردم تبیین میکرد.
لذا بود که هر کسی که نفَسِ امام باقر به او میخورد
اگر او وابسته نبود، سرسپرده نبود،
سرش در آخورِ جایی بند نبود.
یقیناً نسبت به وضعِ حاکمیتِ زمان، نظرش برمیگشت.
لذابسیاری از مردمی که افرادِ متوسطی هم بودند در زمانِ امام باقر گرایش پیدا کردند به مکتبِ اهل بیت،
به مکتبِ امامت،
به همان چیزی که در عُرفِ رایجِ امروزِ ما، به او تشیع گفته میشود.
تشیع یعنی این،
یعنی پیروی از مکتبِ اهل بیت برای ایجادِ حاکمیتِ حقیقیِ اسلام،
برای اعلای حقیقیِ کلمهء قرآن
و برای روشن کردن و پیاده کردنِ معارفِ قرآنی در میانِ مردم.
هرکسی که امام باقر با او ارتباط پیدا میکرد و مطالب را به او میگفت
ذهنیتِ او تغییر پیدا میکرد و عوض می شد.
این، کارِ اولِ امام باقر بود که یک کارِ بسیارمهم و اساسی بود و بیشترین کارِ امام باقر هم این بود.
امام خامنه ای
📙انسان۲۵۰ساله ص۲۷۸
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
جهادِ فرهنگی؛ فقط نشستن و از احکامِ اسلام چیزهایی را بیان کردن،
بدونِ یک جهتگیریِ انقلابی و مبارزی نیست،
این مبارزه نیست؛
بلکه جهادِ فرهنگی اینست که:
افکارِ حاکم بر ذهن و قلبِ مردم عوض شود
تا راه برای حکومتِ الهی هموار
و راه بر حکومتِ طاغوتی بسته شود!
امام خامنه ای ۱۳۶۶/۵/۹
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنانِ مهمِ شهید حاج قاسم سلیمانی دربارهء ولایت فقیه::
"اصولِ انقلاب، قبولِ اصلِ ولایتِ فقیه است.
نه صرفاً بگوییم ما تابعِ ولایت فقیه هستیم!
بلکه ما بايد حکمت و تشخيص و ترسیمِ رهبری را توجه کنیم.
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
ما مفتخریم که "باقر العلوم"
که بالاترین شخصیتِ تاریخ است
و کسی جز خدای تعالی و رسول الله صلی الله علیه و ائمهء معصومین علیهم السلام،
مقامِ او را درک نکرده و نتوانند درک کرد)،
از ما است.
امام خمینی
صحیفه نور ج۲۱ ص۳۹۷
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
📚یکلقمهکتاب
یکی از کارهای امام باقر همین بود که کسانی از شاگردانِ خود و از دوستانِ خود تربیت کند.
بالا بیاورد ،به صورتِ اختصاصی آنها را مورد توجه قرار بدهد؛
(شاگردان ویژه آن حضرت)
بعد آنها را به همدیگر وصل کند
و در سرتاسرِ دنیای اسلام آنها را به عنوانِ یک قطبی، یک رکنی، به عنوانِ وکیلِ خود، نایبِ خود بگذارد
که آنها کارِ آنحضرت را دنبال کنند
و ادامهء تبلیغات و تعلیماتِ آنحضرت را به گردن بگیرند و به عهده بگیرند.
این ساماندهیِ پنهانیِ امام باقر بود
که از زمانِ قبل از امام باقر شروع شده بود
اما در زمانِ آنحضرت یک هیجانِ بیشتری پیدا کرد
و البته در زمانِ امام صادق و امام موسی بن جعفر علیه السلام به اوجِ خود رسید.
این هم کارِ دیگر بود ،که کاری بود بسیار خطرناک.
امام خامنه ای
📙انسان ۲۵۰ ساله ص ۲۷۹
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها