eitaa logo
پرچمداران تربیت
68 دنبال‌کننده
2هزار عکس
138 ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اردوی زیارتی امام زاده سید محمدبا حضور متربیان حلقه های صالحین برگزارشد. ☑️امامزاده سید محمد در فاصله ۵ کیلومتری شهر اصفهان و جنب دانشگاه صنعتی اصفهان این شهر و در فاصله ۳ کیلومتری شهرستان خمینی‌شهر واقع شده‌است. امامزاده سید محمد در دامنه کوهی معروف به سید محمد قرار گرفته‌ است. بنابر مشهور نسب امامزاده سید محمد با دو واسطه به حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) می رسد. 📌 در ضلع شرقی حرم مطهر ایوان معروف به گزیها وجود دارد که بنایی است ارزشمند و تاریخی؛ طبق نظر کارشناسان قدمت این ایوان به حدود 700 سال قبل و مربوط به دوره ایلخانیان است و در میراث فرهنگی به شماره 869 به ثبت رسیده است. ◇•◇_🌺حُبُّ الحُسـ❤️ــیـن هُویَّتُنا🌺_◇•◇ 🔗 سروش⬇️ 🆔sapp.ir/heyat_ 🔗 روبیکا⬇️ 🆔https://rubika.ir/heyat110 🔗ایتا⬇️ 🆔https://eitaa.com/heyat1402 ✊مٰا‌ملَـت‌اِمٰام‌ 🇮🇷
متربیان حلقه های صالحین قبورمطهرشهدا ویک شهید گمنام واقع در گلزارشهدای امام زاده زیارت نمودند. ◇•◇_🌺حُبُّ الحُسـ❤️ــیـن هُویَّتُنا🌺_◇•◇ 🔗 سروش⬇️ 🆔sapp.ir/heyat_ 🔗 روبیکا⬇️ 🆔https://rubika.ir/heyat110 🔗ایتا⬇️ 🆔https://eitaa.com/heyat1402 ✊مٰا‌ملَـت‌اِمٰام‌ 🇮🇷
متربیان حلقه های صالحین دریک اردوی تاریخی وتفریحی از خانه سرتیپ سدهی بازدید نمودند. 🔰خانه سرتیپ سدهی مربوط به دوره قاجار است و یکی از این دیدنی ترین قسمتهای خمینی شهر است که در واقع مجموعه ای شامل چند خانه، دیوانخانه، حمام وحسینیه می ‌باشد. ساخت این خانه را به سرتیپ محمد حسین خان امینی سدهی نسبت می دهند که از فرماندهان قشون ظل السلطان حاکم وقت اصفهان در زمان ناصرالدین شاه قاجار بوده ‌است. 🔸 سر در ورودی این خانه کتیبه‌ ای موجود است که ساخت بنا را به سال ۱۳۱۵–۱۳۱۶هجری قمری نشان می دهد، با استناد به کتیبه ‌ای که هم‌ اکنون در تالار پذیرایی (شاه نشین) قرار دارد می ‌توان نتیجه گرفت که ساخت این بنا به احتمال زیاد طی یک سال صورت گرفته‌ است. این مکان در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۵۴۴۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. ◇•◇_🌺حُبُّ الحُسـ❤️ــیـن هُویَّتُنا🌺_◇•◇ 🔗 سروش⬇️ 🆔sapp.ir/heyat_ 🔗 روبیکا⬇️ 🆔https://rubika.ir/heyat110 🔗ایتا⬇️ 🆔https://eitaa.com/heyat1402 ✊مٰا‌ملَـت‌اِمٰام‌ 🇮🇷
متربیان حلقه های صالحین امام زاده شاه ابوالحسن محله دستگردرا زیارت نمودند. 🔷آستان امامزاده سیدابوالحسن (علیه السلام) درمحله دستگرد خیابان هفده شهریور، کوچه 16 متری، جنب مسجد جامع واقع شده است یادگار دوران سلاطین سامانیان است نسب این امامزاده شریف طبق عقیده اهالی و معتمدین محل، به حضرت امام سجاد (علیه السلام) می رسد. 📌این امامزاده واجب التعظیم معجزات فراوانی داشته که مهمترین آنها شیعه شدن اتباع سنی در این منطقه به واسطه الهاماتی که از سوی امامزاده داشته اند و رفع گرفتاری ها و برآورده شدن حوائج مادی و معنوی این امامزاده کریم است. ◇•◇_🌺حُبُّ الحُسـ❤️ــیـن هُویَّتُنا🌺_◇•◇ 🔗 سروش⬇️ 🆔sapp.ir/heyat_ 🔗 روبیکا⬇️ 🆔https://rubika.ir/heyat110 🔗ایتا⬇️ 🆔https://eitaa.com/heyat1402 ✊مٰا‌ملَـت‌اِمٰام‌ 🇮🇷
🔹تقدیر از مربیان طرح تربیتی مسیر از مربیان طرح تربیتی مسیر با حضور حاج آقا رحمانی مسئول تعلیم و تربیت ناحیه جناب سرهنگ صابری جانشین فرمانده سپاه حاج آقا پناهی استاد آموزش طرح تربیتی غدیر سرکار خانم براتی فرمانده محترم حوزه حضرت زینب (س) تقدیر به عمل آمد . 👥تعداد: ۲۴ نفر 🗓زمان: ۲۱ دی ۱۴۰۲ 🏢مکان: امامزاده سید محمد •••‌═━🍃❀💠❀🍃━═•••   ╭•••‌═━🍃❀💠❀🍃━═•••╮    🆔eitaa.com/hazratezeinab3   ╰•••‌═━🍃❀💠❀🍃━═•••╯‌ 🍃اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 🍃
بازی های بومی محلی وگروهی همچون چتر رنگی توسط متربیان حلقه صالحین مقطع نوجوان شهید عادل رضایی با سرگروه خانم لیلا رضایی اجراشد. ۲۱/۱۰پنجشنبه ◇•◇_🌺حُبُّ الحُسـ❤️ــیـن هُویَّتُنا🌺_◇•◇ 🔗 سروش⬇️ 🆔sapp.ir/heyat_ 🔗 روبیکا⬇️ 🆔https://rubika.ir/heyat110 🔗ایتا⬇️ 🆔https://eitaa.com/heyat1402 ✊مٰا‌ملَـت‌اِمٰام‌ 🇮🇷
کلاس حلقه صالحین همراه با اهداء هدیه وپذیرایی تشکیل شد. ◇•◇_🌺حُبُّ الحُسـ❤️ــیـن هُویَّتُنا🌺_◇•◇ 🔗 سروش⬇️ 🆔sapp.ir/heyat_ 🔗 روبیکا⬇️ 🆔https://rubika.ir/heyat110 🔗ایتا⬇️ 🆔https://eitaa.com/heyat1402 ✊مٰا‌ملَـت‌اِمٰام‌ 🇮🇷
کانال اشراق معرفت درراستای تبیین مبانی دین پژوهی تطبیقی ویژه طلاب ، روحانیون و دانشجویان و جوانان مستعدباآدرس ذیل راه اندازی شد https://eitaa.com/eshraghmarefat
✍دکارت وسپس نیوتون ازمهمترین افراددر شکل گیری تمدن غرب می باشند. این دونفر به ویژه اولی،ریاضیات رامحور تمام علوم قرار دادندولذابعد از دکارت، کمیت گرایی بر تمام ساحت‌های تمدن بشری سایه افکند و همه امور با ریاضیات سنجیده می شود 👈درنتیجه درتمدن مدرن ، هرچیز که از کمیت بیشتری برخوردار باشد، دارای کمالات بیشتری است. یکی از بارزترین نمودهای غلبه کمیت در تمدن مدرن،علم اقتصاد است ولذااگر کشوری دارای تولیدناخالص بالاتری باشد، کمالات بالاتری دارد اگرچه این تولید بیشتر،سلاح‌های کشتار جمعی،مواد مخدر،صنعت پورن یا دیگر تولیدات خباثت‌آمیز باشد ‼️درتمدن اسلام و ایران ،حکمت در رأس همه علوم می باشدوریاضیات، مقامی متوسط دارد. https://eitaa.com/eshraghmarefat🆔
ایمانوئل کانت درسال(۱۷۸۴م)درپاسخ به پرسش کشیش پروتستانی در مخالفت با ازدواج عرفی درمقابل ازدواج شرعی مقاله ای منتشرمی کندباعنوان«در پاسخ به پرسش روشنگری چیست؟»ورویکرد جدیدی درمعرفت شناسی،اخلاق و زیبا شناسی حتی متافیزیک پایه گذاری وسر آغازشکل گیری معنای جدیدی ازعلم «Science»ومعرفت«knowledge»در تمدن جدیدغرب می شودکه درصورت بندی علوم طبیعی و اجتماعی اعم از باستان‌شناسی،انسان‌شناسی فیزیکی یازیستی،زبان‌شناسی انسان‌شناسانه، انسان‌شناسی فرهنگی،مطالعات ارتباطات ،جامعه‌شناسی،روان‌شناسی،زیست‌شناسی،علوم سیاسی،اقتصاد،تعلیم وتربیت، جغرافیای فیزیکی،جغرافیای انسانی ،جغرافیای فرهنگی،حمل و نقل،سلامت، عملیات نظامی نقش بسزایی ایفا می کند. کانت درمقدمه مقاله خودچنین می گوید: «روشنگری خروج انسان ازصغارتی است که خود بر خویش تحمیل کرده‌است. این صغارت ناتوانی در به‌کاربردن فهم خود بدون راهنمایی دیگری است. این صغارت،خود تحمیلی است وعلت آن نه درسفیه بودن بلکه در فقدان عزم و شهامت در به‌کارگیری فهم خود 👈بدون راهنمایی دیگری👉 باشد. شعار روشنگری این است:«در به کارگیری فهم خود شهامت داشته باش». انسان مبتنی براین شعار دیگر انسانی نیست که خودرادرحصاری ازعقل فلسفی و طبیعی ارسطویی و شهود وحیانی محدود کند. دراین عصرعقل بامعنای جدیدی درمکتب آلمانی یافلسفه قاره‌ای(Continental philosophyA)به یک نوع ودر مکتب انگلیسی یافلسفه تحلیلی یاجزیره ای (Anglo-Saxons) به نوع دیگری صورت بندی شد. https://eitaa.com/eshraghmarefat🆔
برگزاری کلاس روانخوانی قرآن وفصیح خوانی وبازدید حاج آقا رحمانی مسئول تعلیم و تربیت وسخنرانی ایشان برای حلقه ها صالحین تعداد:۲۶ نفر زمان:پنجشنبه هر هفته ساعت:۹تا۱۱ ┄┅═✧❀💠🌺💠❀✧═┅┄ ┄┅═✧❀💠🌺💠❀✧═┅┄
A: جهان خواران سلطه گر و شیطان صفت با همه امکانات موجود اعم از تکنولوژی فوق مدرن در صنعت ارتباطات و عناصر خود باخته بومی کشور در پوشش های گوناگون رخنه و نفوذ کرده و تلاش می کنند در عرصه تمدن وگفتمان سازی ، جهان بینی اومانیسم که ثمره ۲۵۰۰سال تفکر در مغرب زمین است را در کشور عزیزمان ایران اسلامی نهادینه و توسعه دهند و با القاء این باور که با کنارگذاشتن دین و توسل جستن به عقل معاش میتوان جامعه مدرن و پیش رفته داشته باشیم تلاش می کنند به هدف خود که سر سپرده گی مطلق و وابستگی همه جانبه سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی و درنتیجه غارت فرهنگ وهویت ناب توحیدی حاکم برنظام اسلامی ایران است دست یابند. بنابراین در زمان کنونی که عصر جدال و نبرد هویتی و ایدئولوژیک می باشد شایسته وبایسته است جوانان مستعد و توانمند،همانند جوانان در دوران دفاع مقدس که با رشادت های خود از مرزهای خاکی و جغرافیایی این انقلاب دفاع نموند با روحیه انقلابی و جهادی در کسوت افسران جنگ نرم در حوزه ی بینشی و ایدئولوژیک در راستای دفاع از مرز های گفتمانی و هویتی دین مبین اسلام و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی که برگرفته از این گفتمان است جهادنموده و به منویات امام خامنه ای (مدظله العالی)در عرصه جهاد کبیر و تقابل با نفوذ دشمن که فرمودند خرمشهر ها در پیش است ؛ نه در میدان جنگ نظامی ، بلکه در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت تر است را جامع عمل بپوشانند. لذا درراستای لبیک به منویات امام خامنه ای(مدظله العالی) در موضوع تمدن و گفتمان سازی که ازسالهای گذشته تاکنون دغدغه جدی معظم له بوده ومی باشد کانال (اشراق معرفت) بااهداف مذکوربه نشانی ذیل درپیام رسان ایتاایجادشد. 🆔https://eitaa.com/eshraghmarefat
✍محیی‌الدین ابن عربی: انسان کامل، روح عالم است و بالا و پایین عالم مسخر اوست، و انسان حیوان ازجملهٔ عالم است و در صورت ظاهر شبیه انسان کامل است ونه درباطن ازحیث مقام و مرتبت، چنانکه بوزینه در تمام اعضای ظاهرش شبیه انسان است. اکنون درجه انسان حيوان را با درجهٔ انسان کامل مقایسه کن و دریاب که تو از کدام دسته مردمی؟ کتاب فتوحات مکیه باب ۳۵۸ 🆔https://eitaa.com/eshraghmarefat
✍بخش هایی ازمقاله هستی شناسی امامت مبتنی برقرآن،برهان وعرفان نگارنده به مناسبت ۱۳رجب ✅هستی منحصر در ذات خداوندمتعال است وماسوی الله همه ظهور و تجلی او هستند ✅شدت کمال وهستی درذات حق تعالی موجب عشق خداوندبه ظهور و تجلی می‌گرددو محبوب‌ترین چیز در نزد حضرت حق، دیدن ذات خود از طریق دیدن شئونات ذاتی خود است ✅به این حالت درعرفان استجلاءیعنی ظهور ذات حق از برای ذات خود در تعینات گفته می شودکه روایت کنتُ کنزاً مخفیاً فاحببتُ اَن اعرف فخلقت الخلق لکی اعرف که ابن عربی درفصوص می آورداین بیان راتائید می کند ✅مراتب تجلیات حق تعالی وایجادکل عوالم وجود براساس صفات واسمای حسنای الهی ذات ربوبی‌ می باشدکه در قوس نزول،موجب پدید آمدن عوالم ودر قوس صعود، منشا اشراقات ومکاشفات عرفانی می‌گردند. وَ بِاسْمائِكَ الَّتى مَلَأَتْ ارْكانَ كُلِّ شَى‏ءٍ و به اسمائت که ارکان هر چيزى را لبریز كرده است امیرالمومنین علی(علیه السلام):مارأیتُ شیئاالّاورأیتُ اللهَ قبلَه وبعدَه ومَعَه وفیه هیچ چیزراندیدم مگرآنکه قبل ازآن،بعداز آن، همراه آن، و در آن، خدا را دیدم. به صحرا بنگــرم صحرا ته ویـنم بـه دریـا بـنـگرم دریــا ته وینــم به هرجابنگرم کوه ودر و دشت نشـــان از روی زیبـای ته وینــم بنابراین کل عوالم وجودوحضرات خمس که شرح آن درادامه می آید براساس اسماءحق تعالی ایجاد می شوندوتفاوت آنهادرسهم دریافت اسماءمی باشد. نکته:مباحث علم الاسماءهم ازجهت خداوخداشناسی وهم جهان و جهان‌ شناسی وهم انسان وانسان شناسی قابل توجه وازاهمیت بسیاربالایی برخوردارمی باشیم. https://eitaa.com/eshraghmarefat🆔
✅حضرات خمس یامرحل ومراتب ایجادنظام هستی: حضرت اول: تعين اول و تعين ثانی(غیب مطلق) حضرت دوم: عالم عقل(غیب مضاف) حضرت سوم: عالم مثال(شهادت مضاف) حضرت چهارم: عالم ماده(شهادت مطلق) حضرت پنجم: انسان كامل ✅تعین اول یاوحدت حقه حقیقیه: اولین مرحله ومرتبه تجلی خداوندهمان تجلی ذات برای ذات است که دراین مرحله خداوندمتعال درمرتبه ذات،اسماءوصفات رایک پارچه بدونه توجه به تفصیل آن اسماءوصفات موجوددرذات خودمشاهده می کندوازهمین جهت است که به این مرحله ازتجلی مقام احدیت گفته می‌ شودچراکه حضرت حق، ذات خود را در حالتی که جامع همه شئون الاهی و دارای همه اسما و صفات کمالی است بدون تفصیل وبه گونه بسیط مشاهده می کندوبه قول عرفارویه المفصل مجملا ✅تعین ثانی یاظاهروحدت حقیقیه: دومین مرحله ومرتبه تجلی خداوندتجلی ذات برای ذات است مثل تعین اول منتهابااین تفاوت که خداونددراین مرحله اسماءوصفات در ذات خودرابه صورت تفصیلی وباهمه ویژگی های آن اسماءوصفات مشاهده می کندوبه قول عرفارویه المجمل مفصلاوبه همین دلیل به این مرحله مقام واحدیت گویند این دومرحله ازتجلی یعنی تعین اول ودوم که درادبیات عرفانی وفلسفی یک تجلی محسوب می شودهردودردرخودذات خداوندمتعال جریان داردوبه همین دلیل تعین اول ثانی راتجلی علمی یاحقی می نامند نکته:این دوتجلی به فیض اقدس معروف است وفیض اقدس همان وجود علمی (اعیان ثابته)کل نظام هستی(عالم عقل،عالم مثال وعالم ماده درسیرنزول وصعود) درذات باری تعالی وحصول استعدادوجودآن عوالم درعلم ربوبی است به دلیل اینکه در ظهور علمی، کثرت و تعدد مفیض و مستفیض وجود نداردظهور علمی اشیا به واسطه فیض اقدس تحقق می‌یابد؛ یعنی اقدس از شوائب کثرات. https://eitaa.com/eshraghmarefat🆔
✅پس ازمرتبه تعین اول وثانی که تجلی علمی ودرذات حق تعالی می باشدنوبت به تجلیات عینی وخلقی خارج ازذات می رسد یعنی تجلی اسماء وصفات در خارج ذات حق تعالی که موجب حقایق موجود درعالم ممکنات می شودکه به این ایجاددراین مراحل،فیض مقدس،فیض منبسط، نفس رحمانی، روح محمدی و اول ما خلق الله گفته می شود نکته:برطبق قاعده الواحدلایصدرعنه الاالواحدتمام تجلیاتی که درفیض اقدس وفیض مقدس توسط حق تعالی که یک حقیقت واحداست رخ می دهدبنابراین همه تجلیات درهمه عوالم یک امر واحد است درنتیجه درکل مراتب وجودی فیض اقدس ومقدس خداوندتبارک وتعالی در عین اول آخر است و هیچ چیزی ثانی و ثالث خدا نیست . نکته:فیض اقدس باطن فیض مقدس وفیض مقدس ظاهرفیض اقدس هُوَ الْأوَّلُ وَالاْخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ وَهُوَ بِکُلِّ شَیْ ءٍ عَلِیمٍ‏‏ ‏‏علامه قیصری در این زمینه فرموده است:‏ ‏‏الفیض الأقدس، الذی هو التجلّی بحسب أوّلیة الذات و باطنیتها والفیض المقدّس،‏‎ ‎‏الذی هو التجلّی بحسب ظاهریتها و آخریتها؛‏ ‏‏فیض اقدس تجلّی حق است به حسب ظهور اوّلیت و باطنیت در این مقام دو اسم «یااول»‏‎ ‎‏و «یا باطن» حضور دارند فیض‏‎ ‎‏مقدس تجلّی حق است به حسب ظهورآخریت وظاهریت دراین مقام دواسم «یاآخر» و «یاظاهر»حضوردارند مرکز فیض اقدس، اوّلیت و باطنیت است؛ مرکز فیض مقدس،‏‎ ‎‏آخریت و ظاهریت است.‏ شایان ذکراست که بحث اولیت وآخریت وباطنیت وظاهریت مراتب وجودی فیض مقدس یعنی عالم عقل(غیب مضاف)،عالم مثال(شهادت مضاف)وعالم ماده (شهادت مطلق) نیزجاری می باشدبنابراین: تعین اول وثانی باطن عالم عقل وعالم عقل ظاهرتعین اول وثانی عالم عقل باطن عالم مثال وعالم مثال ظاهرعالم عقل عالم مثال باطن عالم ماده وعالم ماده ظاهرعالم مثال. https://eitaa.com/eshraghmarefat🆔
✅عالم عقل یاغیب مضاف: اولین تجلی خلقی خداوندمتعال که کل اسماءوصفات حق تعالی راداراست وطبق نظرفلاسفه وعرفای اسلامی به ویژه حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه)همان عالم امراست که خداونددرآیه ۵۴سوره اعراف(أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَالأَمْرُ تَبَارَكَ اللّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ) فرموده،عالم عقل یاغیب مضاف است که در قوس نزول واسطه پدید آمدن وایجاددیگرعوالم و واسطه نزول خیرات و برکات از جانب حق متعال به آن عوالم می باشدوبه دلیل اینکه مجرد از ماده است،احاطه وجودی برسایر عوالم داردکرددکه این بیان ازمضمون روایت شریف امام باقر(علیه السلام)گرفته شده که فرموداندزمانی که خداوندعقل راآفریداورابه نطق درآوردواوراموردخطاب درآورد قَالَ لَهُ أَقْبِلْ فَأَقْبَلَ ثُمَّ قَالَ لَهُ أَدْبِرْ فَأَدْبَرَ ثُمَّ قَالَ وَ عِزَّتِي وَ جَلاَلِي مَا خَلَقْتُ خَلْقاً هُوَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْكَ بازآعقل باز آمد. سپس فرمود: برگرد. عقل نیز برگشت. آن گاه خداوند فرمود به جلال و عزّتم سوگند که آفریده‌ای را که از تو نزد من محبوب تر باشد نیافریده‌ام بزرگان عرفان می فرمایندمراد از اقبال همان تجلی و ظهور عقل در مراتب وجود است یعنی خداونداول به عقل فرمان داد که در همه مراتب تعینات عالم ملک و ملکوت ظهور پیدا کند و عقل نیز آن را پذیرفت ومراد از ادباراین است که عقل با همه مظاهرش از عالم تفصیل به حضرت جمع برمی گردد ‼️این مرتبه وجودی نورانی همان فیض مقدس وحقیقت محمدیه است که دارای سه مقام خلافت، نبوت و ولایت می باشد 👈خلافت عقل یعنی ظهور او در عالم وجود و موجودات امکانی 👈نبوت عقل یعنی آشکارکردن همه کمالات حضرت حق و اسماء و صفات وی بر دیگر عوالم. 👈ولایت عقل یعنی تصرف تام آن بر همه مراتب غیب و شهود تاحدی که از خود آنها به خودشان نزدیک تر باشد. https://eitaa.com/eshraghmarefat🆔
✅وجودنازنین چهارده نورمقدس معصومین(علیهم السلام) اولین مخلوقات حق تعالی می باشندامام رضا(علیه السلام) می فرمایند: أَوَّلُ مَا خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ أَرْوَاحُنَا فَأَنْطَقَهَا بِتَوْحِیدِهِ وَتَمْجِیدِهِ ثُمَّ خَلَقَ الْمَلائِكَةَ فَلَمَّا شَاهَدُواأَرْوَاحَنَانُوراًوَاحِداً اسْتَعْظَمَتْ أَمْرَنَا فَسَبَّحْنَا لِتَعْلَمَ الْمَلَائِكَةُ أَنَّا خَلْقٌ مَخْلُوقُونَ وَأَنَّهُ مُنَزَّهٌ عَنْ صِفَاتِنَا فَسَبَّحَتِ الْمَلَائِكَةُ بِتَسْبِیحِنَا وَنَزَّهَتْهُ عَنْ صِفَاتِنَا فَلَمَّا شَاهَدُوا عِظَمَ شَأْنِنَا هَلَّلْنَا لِتَعْلَمَ الْمَلَائِكَةُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَأَنَّا عَبِیدٌ وَلَسْنَا بِآلِهَة نخستین مخلوقی که خدای عزوجل آفرید، ارواح ما بود. پس به توحید و تمجید خودش آنها را به نطق درآورد. سپس ملائکه را خلق کرد. هنگامی که ملائکه ارواح ما را که نوری واحد بود، مشاهده کردند امر ما را عظیم یافتند. پس ما تسبیح گفتیم تا ملائکه بدانند که ما مخلوقیم و خدای تعالی از صفات ما منزه است. پس تسبیح گفتیم و ملائکه به تسبیح ما تسبیح گفتند و ما خداوند را از صفات خود پاک شمردیم. پس وقتی عظمت شأن و مقام ما را دیدند، ما لا اله ‌إلا الله گفتیم تا ملائکه بدانند که ما بنده‌ایم و خدا نیستیم. ودر روایت دیگری ازوجودنازنین امام باقر(علیه السلام) آمده است: كُنَّا نُوراً بَینَ یدَی اللَّهِ قَبْلَ خَلْقِ خَلْقِهِ فَلَمَّا خَلَقَ الْخَلْقَ سَبَّحْنَا فَسَبَّحُوا وَهَلَّلْنَا فَهَلَّلُوا وَكَبَّرْنَا فَكَبَّرُوا ما در پیشگاه خداوند نوری بودیم، پیش از اینکه عالم را بیافریند. هنگامی ‌که خداوند خلایق را آفرید، ما تسبیح گفتیم و آنها آموختند و تسبیح گفتند، و ما تهلیل (لا اله ‌الا الله) گفتیم و آنها آموختند و تهلیل گفتند، و ما تکبیر گفتیم و آنها آموختند و تکبیر گفتند. ازامیربیان حضرت امیر‌المؤمنین علی(علیه السلام) چنین نقل شده است: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَتَعَالَى أَحَدٌ وَاحِدٌ تَفَرَّدَ فِی وَحْدَانِیَّتِهِ ثُمَّ تَكَلَّمَ بِكَلِمَةٍ فَصَارَتْ نُورا ثُمَّ خَلَقَ مِنْ ذَلِكَ النُّورِ مُحَمَّدا(صلى الله علیه وآله) وَخَلَقَنِی وَذُرِّیتِی ثُمَّ تَكَلَّمَ بِكَلِمَةٍ فَصَارَتْ رُوحاً فَأَسْكَنَهُ اللَّهُ فِی ذَلِكَ النُّورِ وَأَسْكَنَهُ فِی أَبْدَانِنَا فَنَحْنُ رُوحُ اللهِ وَكَلِمَاتُه‏ به‌راستی که خداوند تبارك‌وتعالى یكتا و بى‏همتاست و در وحدانیت خود بى‏نظیر است. سپس تكلم به ‌كلمه‏اى كرد. آن كلمه نوری شد. سپس از آن نور محمد(صلى الله علیه وآله)، من و ذریه‏ام را آفرید. سپس تكلم به ‌كلمه‏اى كرد. آن كلمه روح شد. پس خداوند روح را در آن نور ساكن ساخت، و در بدن‌هاى ما قرار داد. پس ما روح‌الله و کلمات او هستیم. https://eitaa.com/eshraghmarefat🆔
✅وجود نورانی حضرات معصومین(علیه السلام) ازصلب عالم جبروت(عالم عقل)به بطن عالم ملکوت(عالم مثال) واز صلب عالم ملکوت به باطن عالم ملک وناسوت(عالم ماده) وسپس به آدم ابوالبشر وارد گردید و بعد از آن یکی به صلب عبدالله(علیه السلام) و یکی به صلب ابوطالب(علیه السلام) وارد شد. قال رسول الله (صلى الله عليه واله): كنت أنا وعلی نوراً بين يدي الله عزّ وجلّ، يسبّح الله ذلك النور و يقدّسه قبل أن يخلق الله آدم بألف عام، فلمّا خلق الله آدم ركب ذلك النور في صلبه، فلم يزل في شيء واحد، حتى افترقنا في صلب عبد المطلب فَفِيَّ النبوة وفي عليّ الخلافه. پيامبراکرم فرمود: من و علی هزار سال قبل از آفرينش آدم نوری در برابر خدای عزوجل بودیم و آن نور خدا را تسبیح و تقدیس می کرد. چون خداوند آدم را خلق كرد اين نور را در پشت او قرار داد. ما پيوسته يكي بوديم تا اینکه در صلب عبدالمطلب از هم جدا گشتیم که نبوّت در من و خلافت در علی قرار گرفت. عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِی عَنِ النَّبِیِّ(صلى الله عليه واله): قَالَ خُلِقْتُ أَنَا وَ عَلِیٌّ مِنْ نُورٍ وَاحِدٍ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ اللَّهُ آدَمَ بِأَرْبَعَةِ آلَافِ عَامٍ فَلَمَّا خُلِقَ آدَمُ رُكِّبَ ذَلِكَ النُّورُ فِی صُلْبِهِ فَلَمْ نَزَلْ فِی شَیْ‏ءٍ وَاحِدٍ حَتَّى افْتَرَقْنَا فِی صُلْبِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ سلمان فارسی از پیامبراکرم نقل می کند: من و علی از نور واحد آفریده شدیم چهار هزار سال پیش از آنکه آدم خلق شود. پس هنگامی که آدم خلق شد، آن نور در صلب آدم قرار گرفت.ماهمواره درشیء واحدبودیم تاآنکه درصلب عبدالمطلب از یکدیگر جدا شدیم. https://eitaa.com/eshraghmarefat🆔
✅حضرات معصومین(علیه السلام)آئینه تمام نمای جمیع اسماء حق تعالی ومثال تام حضرت حق می باشندو طبق بیان حضرت ولی عصر(ارواحناله الفداء)درزیارت رجبیه لاَ فَرْقَ بَیْنَکَ وَ بَیْنَهَا إِلاَّ أَنَّهُمْ عِبَادُکَ وَ خَلْقُکَ هیچ فرقی بین خداوندمتعال و اهل بیت عصمت وطهارت(علهیم السلام) نیست الااینکه آل محمد(علهیم السلام) مخلوق و مربوب هستند و او الله و پروردگار ومخلوق در جمیع امور محتاج و قائم به او میباشد چهارده نورمقدس(علیهم السلام)همه کمالات واسماء وصفات حق تعالی رابرعوالم وجودآشکارودرنتیجه واسطه پدید آمدن وایجاد دیگر عوالم و واسطه نزول خیرات و برکات از جانب حق متعال به آن عوالم می باشدولذاطبق توضیحی که دراین موضوع گذشت حضرات معصومین(علیهم السلام)اول وآخروظاهروباطن عوالم وجودهستندپیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودندشبی که به معراج رفتم خداوندمتعال ازپشت حجاب بامن سخن فرمودندکه بخشی ازآن سخن این بودکه: یا مُحَمَّدُ عَلِیٌّ الاَْوَّلُ وَ عَلِیٌّ الاْخِرُ، وَ الظّاهِرُ وَ الْباطِنُ وَ هُوَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیم ای محمّد!علی اول وعلی آخر و ظاهر و باطن است و او به همه چیزی علم دارد خاتم الانبیاء(صلی الله علیه وآله)فرمودند: لیلة اُسری بی الی السماء لم أجد باباً ولا حجاباً ولا شجرة ولا ورقة ولا نمرقة الاَ مکتوب علیها علی علی وان اسم علی مکتوب علی کلَ شی. در شب معراج هیچ بابی وحجابی ودرختی وبرگی وتکیه گاهی رانیافتم الااینکه برروی آن نوشته شده بود علی علی واسم مبارک علی بر همه اشیاء نوشته شده است چراکه وجودنازنین حضرات معصومین بواسطه ولایتشان درهمه مراتب عوالم وجودظهوروبرهمه مراتب غیب و شهودتصرف تام دارند. https://eitaa.com/eshraghmarefat🆔