eitaa logo
ﭘرﺗوﮮ ﻋﻇﻣﺕ ﺣﺳﻳن (ﻋﻟﻳﮧ ﺍﻟﺳﻟﺍﻣ)
516 دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3هزار ویدیو
34 فایل
«‏و أنَا أبحَثُ عنِّي؛ وَجَدْتُكَ یٰا حُسین..!» و ﻫﻧﮔﺍﻣﻰ ﻛﮧ ﺩر ﭘﻰؚ ﺧوﺩﻣ ﺑوﺩﻣ ﺗو رﺍ ﻳﺍﻓﺗﻣ ،ﻳﺍ ﺣﺳﻳﻧ؛))♥️ ﻛﭘﻰ؟! ﺣﻟﺍﻟﺕرﻓﻳﻖ ﺷروﻉؚ ﻋﺍﺷﻗﮯ:۱۴۰۲/۱/۲۵ پیوی مدیر👇 @Tdstyu ﻧﺍﺷﻧﺍﺳﻣون https://harfeto.timefriend.net/16917750312565
مشاهده در ایتا
دانلود
از فراق تو اگر دق بکنم نیست عجیب این عجیب است که من زنده بمانم بی تو
💌 🌷شهــید حســین خــرازی: هرچه ڪه می‌ڪشیم و هرچه ڪه بر ســرمان می‌آید از نافـــــرمانی خداست و همه‌ ریشـــه در عـــدم رعــایت حــلال و حــرام خدا دارد. @ya_hassan_mola
🌼 روزی پسری از پدرش پرسید: چرا هر آنچه که در دنیا لذتی در آن نهفته است هوای نفس و حرام است؟! 🗣 پدر گفت: پسرم! خداوند هر لذتی را برای استفادۀ مورد نیاز انسان آفریده است که اگر بیش از آنچه که نیاز است استفاده شود به آن هوای نفس گفته می‌شود. اگر هوای نفس خوب بود مردی را که بر سر سفرۀ غذا چند پرس غذا می‌خورد و شکم بزرگ می‌کند باید مردم عزیزش می‌داشتند در حالی که کسی را عزیز می‌دارند که به اندازۀ نیازش و کم بخورد. اگر هوای نفس خوب بود کسی را که همیشه در خواب است باید مردم عزیز و ارزشمندش می‌داشتند، اگر هوای نفس خوب بود مردانی که در زندگی خصوصی خود زنان زیادی وارد می‌کنند و زنانی که مردان بسیاری در زندگی خصوصی خویش وارد می‌کنند باید با شخصیت‌ترین و محترم‌ترین افراد در دید ما می‌شدند. پس بدان! ما در درون خویش هم از هوای نفس متنفریم هر چند طالب آن هستیم. ‌‌‌‌
🌹  🔹 بالاترین مرتبهٔ شکر آن است که نعمات خدا را آنچنان در حق خود زیاد و بزرگ ببینیم که خود را از شکرکردن عاجز بدانیم و زمانی که کار نیکی در راه خدا کردیم، منتظر گرفتنِ پاداش آن نباشیم بلکه بدانیم پاداش آن را از قبل گرفته‌ایم و خود را بدهکار خدا بدانیم. 🔹پیرمردی هفتاد ساله‌ را دیدم که به علت قند خون بالا، چشمانش نابینا شده بود و پیوسته خدا را شکر و استغفار می‌کرد. پرسیدم: شکرت برای چیست؟ گفت: شکر می‌کنم که از کودکی نابینا متولد نشدم، و استغفار می‌کنم که قدر نعمت چشم را ندانستم و قرآن زیاد نخواندم. 🌹 (وَمَا بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ۖ ) اللهم اعف عنا وعن تقصيرنا في حمدك وشكرك
✨﷽✨ ✨ از سختی ها نترس.↯ سختی آدم را سرسخت می کند، ⇦میخ‌‌هایی در دیوار محکم‌تر هستند که ضربات سخت‌تری تحمل کرده باشند.🌱
دنیا دریایی ژرف است ڪه بسیاری از جهانیان در آن غرق می شونـد. ڪشتی تو در این دریا، باید تقـوای الهی باشد. سوخت آن ایمان، بادبانش توڪل، ناخدایش عقـل، راهنمایش علـم، و لنگرش صبـر باشد.
🌷 امام کاظم (علیه السلام) : 💠 لقمان به فرزندش فرمود : « فرزندم! دنيا دريايى عميق است كه بسيارى در آن غرق شدند. پس بايد در اين دريا ، 👌كشتى ات تقواى الهى 👌بار آن ايمان 👌بادبانش توكل بر خدا 👌ناخدايش عقل 👌راهنمايش علم 👌و سكانش (فرمانش) صبر باشد». 📚( كافى ، ج۱ ، ص۱۶)
🌷 امیرالمومنین (عليه السّلام) : 🌱 فى الانفراد لعبادة الله كنوز الارباح. ☘ گنج هاى سعات ثمره عبادت خداوند در خلوت است . 📚( غرر الحكم ، ج ۲، ص ۵۵)
🌷 پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) : ✍ اگر خدا را چنان که باید ، می شناختید ؛ بر روی دریاها راه می رفتید و با دعایتان کوه ها از جا کنده می شدند. 📚 (کنزالعمال ۵۸۹۳)
🌷 امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) : 👌 نرمش و مدارا ، تیزی مخالفت را کند می کند. 📚( غررالحکم ، حدیث ۵۶۰)
🌷 پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) : ☘ ذکر " لا حول و لا قوه الا بالله " 99 درد را شفا می دهد که کمترین آنها اندوه است. 📚 (مستدرک الوسائل ، ج5 ، ص367)
من زیرِ چادرت حالم بهتره..✨ @ya_hassan_mola
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى🤲 الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهید✨ صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیائِکَ @ya_hassan_mola
🌷 از امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) پرسیدند : ❓فاصله بین آسمان و زمین چقدر است؟ فرمود: گشودن چشم و نفرین مظلوم. ✍ «بَینَ السَّماءِ وَالارْضِ مَدُّ الْبَصَرِ وَدَعْوَةُ الْمَظْلُومِ» بین آسمان و زمین ، تنها گشودن چشمی و نفرین مظلومی فاصله است. 📚( بحارالانوار ، ج 10 ، ص 88)
🌷 امام جواد (علیه السلام) : ✍ تا زمانی که بندگان از شکرگزاری به درگاه خدا دریغ نکنند ، ازدیاد نعمت و تفضلات خداوند نیز از آنها دریغ نخواهد شد. 📚( تحف العقول ، ص۴۸۰)
❤️ ای کسانی که با آلودگی به گناهان... به خودتان جفا کرده‌اید... از امید خدا ناامید نشده و توبه کنید که خدا می‌آمرزد! 📚 (سوره زمر آیه ۵۳)
🌷 پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) : 👌 خاموشی زبان مایه ی سلامت انسان است. 📚( نهج الفصاحه )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ هــیچ وــقت دیــر نیست شخصی که تا چهل سالگی اهل دین و دیانت نبوده و مطربی می کرد؛ اما تغییر میکنه و میشه استاد بسیاری از بزرگان و اولیاءالهی مطلبی بسیار زیبا از میرزا جهانگیرخان به نقل از آیت الله بهجت ره
🌷 امیرالمؤمنین امام على(عليه السلام) : ✍ موفّق ترين كارها ، كارى است كه با رازدارىِ كامل انجام شود. 📚( غررالحکم حدیث ۳۲۸۴)
پنج شنبه است و ياد درگذشتگان😔 🍃🌼اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ 🌼🍃 🌼پنجشنبه ها به یاد اونهایی هستیم که بین ما نیستند😔 🌼و هیچکس نمی تونه جای خالیشون ‌ رو تو قلبمون پر کنه💔 🌼گذشتگانمان دلخوشند به یک صلوات و حمد و سوره
🌷 امام صادق(علیه السلام) فرمودند : ✍ خداوند هیچ دری را بر مومن نمیبندد ، مگر اینکه بهتر از آن را به روی او باز کند. 📚( بحار الانوار ، ج ۵۲ ، ص ۷۲)
امام زین العابدین علیه السلام می‌فرماید: یکی از موجبات مغفرت ، سلام کردن و سخن نیکو گفتن است 📚(الکافی : ۷، ۷۰،)
🌷 امام صادق(عليه ‏السلام) : 🔹پدرم مرا به سه چيز ادب آموخت و از سه چيز نهی فرمود. ✍ سه نكته ادب اين بود كه فرمود : ☘ فرزندم! هر كس با دوست بد بنشيند سالم نمى ماند ☘ و هر كس گفتارش را كنترل نكند پشيمان مى شود ☘ و هر كس به جايگاه هاى بد وارد شود مورد بدگمانى قرار مى گيرد. ✍ و آن سه چيز كه مرا از آن نهى فرمود : ☘ دوستى با كسى كه چشم ديدن نعمت كسى را ندارد ☘ و با كسى كه از مصيبت ديگران شاد مى شود ☘ و دوستی  با سخن چين. 📚 (تحف العقول ص376)
🌷 رسول اکرم(صلی الله علیه و آله)  فرمودند : ✍ مذاکره کنید و با هم ملاقات نمایید و برای هم حدیث بخوانید که این کار دل ها را جلا می دهد. 👌 بی شک دل ها نیز همچون شمشیر زنگار می گیرد و جلا و صیقل آن ، حدیث است. 📚 (اصول کافی ، ج1 ، ص41)
💠 حسد 🔸 امام هادی علیه السلام: حسد خوبی ها را نابود می سازد. 📚بحار الانوار/ج69/ص199 ✍🏼 حسادت آتش است و آتش نابود کننده و ویرانگر. مواظب باشیم اعمال خوبی را که ذره ذره جمع کرده ایم یکباره با آتش حسد نسوزانیم.