فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙علی_فانی
🎶به طاها به یاسین
انسان هایی هستند که برای کفاره گناهانشان سی روز روزه میگیرند
گوسفند قربانی میکنند
به حج میروند
و روزی پنج بار سر به سجاده می گذارند
اما در دلشان نه جایی برای محبت است
نه جایی برای بذل و بخشش
اما یک نفر نیست به انها بگوید که
مرد حسابی ،برای چه اینهمه زحمت میکشی؟
مگر بدون عشق و دوست داشتن میشود به حداوند نزدیک شد؟
👤 شمس تبریزی
❣#سلام_امام_زمانم❣
🔅السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاىَ سَلامَ مُخْلِصٍ لَكَ فِى الْوَِلايَةِ...
🌱سلام بر تو ای مولایم،
سلام بر تو از سوی قلبی، که جز تو در آن راه ندارد!
🌱بپذیر سلام کسی را که قلبش، خانه محبت توست
و چشمهایش مشتاق دیدار تو...
چه ادعای بزرگیست
بی تـ♥ـو میمیرم
نشد شبی ...
به حقیقت ....
سراغتــ♥ــان گیرم
خوشا
روزی که
دلدارم بیاید
#بر_چهره_دلربای_مهدی_صلوات
🌹ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ🌹
🌤 اللّٰهُمَــ ؏َجِـلْ لِوَلیــِــڪَ الـفَـ♡ـرَّجْ 🌤
╰⊱♥⊱╮ღ꧁🌹꧂ღ╭⊱♥≺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#غدیر
🍃🌹آداب و سفارشات اهل بیت (علیهم السلام) درباره غدیر
🔹وَ قَالَ علیه السلام مَن وَضَعَ نَفسَهُ مَوَاضِعَ التّهَمَةِ فَلَا یَلُومَنّ مَن أَسَاءَ بِهِ الظّنّ
🔹(کسی که خود را در معرض اتهام و بدگمانی قرار دهد نباید آن کس را که به او گمان بد برد، سرزنش کند). زیرا او خود باعث شده تا به او گمان بد برند. و سرزنش به کسی که گمان بد به وی برده است معنی ندارد، زیرا بدگمانی او مستند به قرینه ای است که زمینه ی به وجود آمدن چنین گمانی است.
📙شرح#حکمت_159
حکمت های نهج البلاغه ( همراه با 25 ترجمه و شرح )/ ص163
💎پيامبر صلي الله عليه و آله :
هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار وكردار او) همانند لباس ظاهر مى كند، با نيت خوب ظاهر خوب و با نيت بد ظاهر بدخواهد داشت.
📗كنزالعمّال، ح 5275
#نیت
درس نمی خواندیم.
به خیال خودمان فکر می کردیم #مبارزهکردن واجب تر است.
محمد هِی می نشست،
با ما حرف می زد:
«این چه حرفیه افتاده توی دهن شماها؟!
یعنی چی درس خوندن وقتمون رو تلف می کنه؟!
باید هم درس بخونید،
هم مبارزه تون رو بکنید.
آدم بی سواد که به درد انقلاب نمی خوره»
#شهیددکترمحمدعلیرهنمون | ازکتاب یادگاران
💎امیرالمومنین علی (علیه السلام) :
دنيا گذرگاه عبور است، نه جاي ماندن، و مردم در آن دو دسته اند يكي آنكه خود را در دنيا مي فروشد و به تباهي مي كشاند، و ديگري آنكه خود را خريد و آزاد كرد.
📗نهج البلاغه حکمت۱۳۳
#دنیا
🍃🌼وَ قَالَ علیه السلام عَلَیکُم بِطَاعَةِ مَن لَا تُعذَرُونَ بِجَهَالَتِهِ
🍃🌼(بر شما باد پیروی از کسی که عذر شما در نشناختن او پذیرفته نیست). مقصود امام (علیه السلام)، خداوند متعال است. بعضی گفته اند: مقصود لزوم اطاعت از ائمه حق است که اطاعت از آنها واجب است، کسانی که علم به حقانیت امامتشان واجب است و بهانه ای در نشناختن آنها از کسی پذیرفته نیست، به دلیل آن که قوانین و احکام دین را باید از آنان فراگرفت
📙شرح#حکمت_156
حکمت های نهج البلاغه ( همراه با 25 ترجمه و شرح )/ ص160
💎امام باقر علیه السلام:
اِنَّ اَعْجَلَ الْخَيرِ ثَوابا صِلَةُ الرَّحِمِ؛
ثواب صله رحم سريعتر از هر كار خيرى به انسان مىرسد.
📗كافى، ج ۲، ص ۱۵۲، ح ۱۵
#صله_رحم
🪐إِنْ أُعْطِىَ مِنْهَا لَمْ یشْبَعْ وَإِنْ مُنِعَ مِنْهَا لَمْ یقْنَعْ
🌎از کسانى مباش که اگر چیزى از دنیا به او برسد سیر نمى شود و اگر نرسد هرگز قانع نخواهد بود
✍اشاره به این که در زندگى قانع باش ، اگر گرفتار محرومیت شدى صابر و اگر مواهب الهى شامل حالت شد شاکر باش ، نه مانند دنیا پرستان که هرگز از دنیا سیر نمى شوند و هرقدر بیشتر از مواهب دنیا در اختیارشان قرار بگیرد تشنه تر مى گردند ، همان گونه که در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) آمده است «مَثَلُ الدُّنْیَا کَمَثَلِ مَاءِ الْبَحْرِ کُلَّمَا شَرِبَ مِنْهُ الْعَطْشَانُ ازْدَادَ عَطَشاً حَتَّى یَقْتُلَه» مَثَل دنیا همچون آب شور دریاست که هر قدر تشنه اى از آن بیشتر بنوشد بیشتر گرفتار عطش مى شود تا او را در کام مرگ فرو برد
📙#حکمت_150
💎امام سجاد علیه السلام:
إذا صَلَّيتَ فَصَلِّ صَلاةَ مُوَدِّعٍ؛
هرگاه نماز مىگزارى، [چنان باش كه گويى] نماز آخرين را به جاى مىآورى.
📗بحار الأنوار، ج ۷۸، ص ۱۶۰
#نماز
💎امام علی علیه السلام:
بدترین مردم کسی است که خود را بهترین مردم پندارد
📗غررالحکم حدیث ۵۷۰۱
#بدترین_مردم
💠قَالَ علیه السلام الراّضیِ بِفِعلِ قَومٍ کَالدّاخِلِ فِیهِ مَعَهُم وَ عَلَی کُلّ دَاخِلٍ فِی بَاطِلٍ إِثمَانِ إِثمُ العَمَلِ بِهِ وَ إِثمُ الرّضَی بِهِ
💠(کسی که به عمل گروهی راضی باشد چنان است که گویی با ایشان در انجام آن کار همراه بوده است و بر هر کسی که انجام دهنده ی کار نادرست می باشد، دو گناه است یکی گناه انجام دادن آن کار، دیگری گناه راضی بودن به آن). وجه شبه شرکت داشتن با آنان در خشنودی به آن عمل لازمه اش علاقمندی و میل قلبی به آن کار و رابطه آن کار با طبع اوست، امام (علیه السلام) از ورود در کار نادرست به دلیل گناهانی که در پی دارد، برحذر داشته است: گناه انجام کار، روشن است و اما گناه رضایت به کار، از آن رو که خشنودی به کار نادرست نتیجه ی علاقمندی به آن است پس چنین علاقه ای خود، ناپسند و گناه است
📙شرح#حکمت_154
حکمت های نهج البلاغه ( همراه با 25 ترجمه و شرح )/ ص158