eitaa logo
پاسخ به شبهات دینی استاد محمدی
400 دنبال‌کننده
150 عکس
88 ویدیو
8 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم کانال پاسخ یه شبهات دینی استاد محمدی با اجازه و با عنایت استاد محترم حجت الإسلام و المسلمین رضا محمدی تأسیس شد. کانال توسط ادمین اداره می گردد. سوالات معارفی و اعتقادی و یا نظرات و پیشنهادات را به آیدی سنجاق شده در کانال بفرستید.
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ به شبهات دینی استاد محمدی
انس با قرآن تلاوت صفحه ۵ به نیت تعجیل فرج آقا امام زمان علیه السلام صفحه 5 #هر_روز_با_قرآن ⬇️⬇️
آيه: وَبَشِّرِ الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّلِحَتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّتٍ تَجْرِى مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَرُ كُلَّمَا رُزِقُواْ مِنْهَا مِنْ ثَمَرَةٍ رِّزْقاً قَالُواْ هَذَا الَّذِى رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُواْ بِهِ مُتَشَبِهاً وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَ جٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَلِدُونَ‏ (۲۵) ترجمه: وكسانى را كه ایمان آورده وكارهاى شایسته انجام داده اند، مژده بده كه برایشان باغهایى است كه نهرها از پاى (درختان) آن جارى است، هرگاه میوه اى از آن (باغها) به آنان روزى شود، گویند: این همان است كه قبلاً نیز روزى ما بوده، در حالى كه همانند آن نعمت ها به ایشان داده شده است (نه خود آنها) و براى آنان در بهشت همسرانى پاك و پاكیزه است و در آنجا جاودانه اند. نکته ها: شاید مراد از «متشابهاً» این باشد كه بهشتیان در نگاه اوّل، میوه ها را مانند میوه هاى دنیوى مى بینند ومى گویند: شبیه همان است كه در دنیا خورده بودیم، لكن بعد از خوردن مى فهمند كه طعم ولذّت تازه اى دارد. وشاید مراد این باشد كه میوه هایى به آنان داده مى شود كه همه از نظر خوبى وزیبایى وخوش عطرى یكسانند و مانند میوه هاى دنیا درجه یك، دو وسه ندارد. در قرآن، معمولاً ایمان و عمل صالح در كنار هم مطرح شده است، ولى ایمان بر عمل صالح مقدم قرار گرفته است. آرى، اگر اتاقى از درون نورانى شد، شعاع این نور از روزنه و پنجره ها بیرون خواهد زد. ایمان، درونِ انسان را نورانى و قلب نورانى، تمام كارهاى انسان را نورانى مى كند. بركات ایمان و عمل صالح بسیار است كه در آیات قرآن به آنها اشاره شده است. [1] همسران بهشتى دو نوع هستند: الف: یكى حور العین كه همچون لؤلؤ و باكره هستند و در همان عالم آفریده مى شوند. «أنشاناهنّ إنشاء» ب: همسران مؤمن دنیایى كه با چهره اى زیبا در كنار همسرانشان قرار مى گیرند. «ومن صلح من ابائهم و أزواجهم» [2] از امام صادق علیه السلام درباره ى ازواج مطهّره سؤال شد، فرمودند: همسران بهشتى آلوده به حیض و حدث نمى شوند. [3] 1) قرآن، 15 بركت براى ایمان همراه عمل صالح، بیان نموده كه بامراجعه به معجم المفهرس مى توانید به آنها دسترسى پیدا نمایید. 9) رعد، 13. 3) تفسیر راهنما و دُرّالمنثور. ⬇️⬇️ کانال پاسخ به شبهات ⬇️⬇️ @Pasokh_be_shobahat
243.8K
❓سؤال چرا حضرت رسول ص چند همسر داشتند چرایک همسر نگرفتند؟ وچرا همیشه از حضرت خدیجه س صحبت می شود و از زنان دیگر حضرت بخوبی یاد نمیشود؟ (یک دانش اموز اهل تسنن پرسیدن نمیدانم چطور توضیح بدهم که ناراحت نشوند). ⬇️⬇️ کانال پاسخ به شبهات ⬇️⬇️ @Pasokh_be_shobahat
119.1K
در مورد حدیث: الاعمال بالنیات توضیحی بفرمایید و اینکه ایا خدا انسان را با نیتش میسنجه یا اعمالش؟ملاک خدا نیت است یا عمل؟ ⬇️⬇️ کانال پاسخ به شبهات ⬇️⬇️ @Pasokh_be_shobahat
173.2K
حدیث نفس وسوسه فکری ⬇️⬇️ کانال پاسخ به شبهات ⬇️⬇️ @Pasokh_be_shobahat
63K
سلام از نظر حاج آقا محمدی زندگی مرد سالاری خوبه یازندگی زن سالاری یا زندگی که هر دو سالار باشن؟ ⬇️⬇️ کانال پاسخ به شبهات ⬇️⬇️ @Pasokh_be_shobahat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ به شبهات دینی استاد محمدی
انس با قرآن تلاوت صفحه ۶ به نیت تعجیل فرج آقا امام زمان علیه السلام صفحه 6 #هر_روز_با_قرآن ⬇️⬇️
آیه: وَقُلْنَا يََادَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ وَكُلَا مِنْهَا رَغَداً حَيْثُ شِئْتُمَا وَلَا تَقْرَبَا هَذِهِ الشَّجَرَة فَتَكُونَا مِنَ الظَّلِمِينَ‏ (۳۵) ترجمه: و گفتیم: اى آدم! تو با همسرت در این باغ سكونت كن و از (هر كجاى) آن هر چه مى خواهید به فراوانى و گوارایى بخورید، امّا به این درخت نزدیك نشوید كه از ستمگران خواهید شد. نکته ها: در فرهنگ قرآن، «شجر» علاوه بر درخت، به «بوته» هم گفته مى شود. مثلاً به بوته كدو مى گوید: «شجرة من یقطین» [1] ، بنابراین اگر در روایات و تفاسیر مى خوانیم كه مراد از شجر در این آیه گندم است، جاى اشكال نیست. «جنّت» به باغهاى دنیا نیز گفته مى شود، چنانكه در سوره ى قلم آیه 17 آمده است: «انّا بلوناهم كما بلونا أصحاب الجنّة» ما صاحبان باغ را آزمایش نمودیم. آنچه از آیات دیگر قرآن و روایات استفاده مى شود، باغى كه آدم در آن مسكن گزید، بهشت موعود نبوده است زیرا: 1- آن بهشت، براى پاداش است و آدم هنوز كارى نكرده بود كه استحقاق پاداش داشته باشد. «ام حسبتم ان تدخلوا الجنّة و لمّا یعلم اللّه الّذین جاهدوا منكم» [2] 2- كسى كه به بهشت وارد شود، دیگر خارج نمى شود. «و ما هم بمخرجین» [3] 3- در آن بهشت، امر و نهى و ممنوعیّت و تكلیف نیست، در حالى كه آدم از خوردن درخت نهى شد. به علاوه در روایات اهل بیت علیهم السلام نیز آمده است كه بهشت آدم، بهشت موعود نبوده است. این  نهى كه براى حضرت آدم شد، نهى تكلیفى نبود كه انجامش حرام باشد، بلكه جنبه ى توصیه و راهنمایى داشت. 1) صافات، 146. 2) آل عمران، 142. 3) حجر، 48. ⬇️⬇️ کانال پاسخ به شبهات ⬇️⬇️ @Pasokh_be_shobahat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
138.2K
جوانی هستم که مقداری نماز قضا به گردنم هست و ... چکار کنم که اهل نجات بشم؟ ⬇️⬇️ کانال پاسخ به شبهات ⬇️⬇️ @Pasokh_be_shobahat
95.3K
سلام خسته نباشید چرا هرچی دلیل در مورد وجود خدا می خونم( البته همه را نخواندم ) توی دلم نمی ره ته دلم مطمئن نیستم یقین ندارم؟ ⬇️⬇️ کانال پاسخ به شبهات ⬇️⬇️ @Pasokh_be_shobahat