eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
607 دنبال‌کننده
377 عکس
387 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
خبر ویژه: 📢 تهدید در عراق، عملیات در قم 🔴 هجوم و حمله به استاد شریفی توسط "میرعرب" یکی از اتباع تازه از زندان آزاد شده احمد بصری متاسفانه مطلع شدیم دیروز عصر، یکی از اتباع احمد بصری به نام میر عرب با شیء سخت به استاد شریفی حمله نموده و ایشان در این هجوم از جانب سر آسیب دیده و راهی بیمارستان شده اند. 🙏 برای سلامتی ایشان دعا کنید 🔪 در عراق ایشان را تهدید به مرگ کردند و در قم این تهدیدات عملی شد. ✅ به محض خبر جدید از وضعیت ایشان، در کانال اطلاع رسانی خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 فرقه همبوشی وضرب و شتم استاد شریفی 🔴 تهدید در اربعین، عملیات در ایران زمین 🙏 با آرزوی بهبودی هرچه زودتر استاد شریفی 😇 خوشا به حالت استاد❗️ که خار چشم دشمنان امام زمان (عج) شده‌ای . . . هنیئاً لک 🌹 .
4_5827816427880448415.mp3
5.13M
🌺🌺🌺🌺 ✅ شادمانه عید مبارک باد 👏👏👏👏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽گوشه ای از حقائق اتفاق افتاده در اربعین با اتباع احمد بصری ✅در هنگام فعالیت متوجه حضور ابومرتضی الدسمی المیاحی ــ یکی از اتباع اهوازی احمد بصری ــ در موکب این فرقه شدم. 📌 سال قبل با وی در اهواز به دعوت اقوام ایشان و در حضور آنان با ایشان مناظره داشتم، هنگامی که از موکب احمد بیرون آمد به نزدش رفتم و سخنانی بین ما رد و بدل شد.
28.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😴 مجموعه مستند "خواب پریشان" 🔸 نقد جریان فرقه همبوشی (مدعی یمانی احمد بصری) 🎞 📌 در این قسمت: ــ علل بروز مدعیان مهدویت در عراق ــ نسب احمد اسماعیل بصری همبوشی (با نام مستعار احمدالحسن) ــ سابقه تحصیلی او ــ حمایت موساد وعربستان وحزب بعث از وی ــ ادعاهای پلکانی احمد ــ انکار خاتمیت توسط احمد ــ روانشناسی مدعیان ✅ لینک قسمت قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/701 .
39.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😴 مجموعه مستند "خواب پریشان" 🔸 نقد جریان فرقه همبوشی (مدعی یمانی احمد بصری) 🎞 📌 در این قسمت: ــ روش فرقه همبوشی (یمانی) در استفاده از روایات ــ کج فهمی وخشک مغزی همبوشیان ــ روش مبلغین این فرقه برای جذب افراد ــ انکار علم رجال در این فرقه ــ عقل گریزی ✅ لینک قسمت قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/709 .
🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📺 پخش مجدد مستند 🔸 نقد جریان فرقه همبوشی (مدعی یمانی احمد بصری) ✅ بنا به درخواست بینندگان عزیز، پخش مجدد مستند (خواب پریشان) از تاریخ 1398/8/18 هر شب از ساعت ۱۷:۵۰ و تکرار هر قسمت ۵:۲۰ صبح از شبکه استانی قم(نور) 🔴 فقط امیدواریم ضمن پخش مجدد این مستند، پیروان احمد بصری از خوشحالی مفرط، به کارشناس دیگری از این مجموعه حمله نکنند❗️ 🔻در صورتی که دسترسی به شبکه استانی قم ندارید از طریق لینک زیر، پخش زنده مشاهده بفرمایید: 🆔 http://qom.irib.ir/live 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . .
39.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😴 مجموعه مستند "خواب پریشان" 🔸 نقد جریان فرقه همبوشی (مدعی یمانی احمد بصری) 🎞 📌 در این قسمت: ــ هدف از تاسیس فرقه‌های دروغین ــ نفوذی‌های حزب بعث در حوزه علمیه عراق ــ حیدر مشتت، مدعی اول یمانی ــ اختلافات حیدر مشتت واحمد اسماعیل ✅ لینک قسمت قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/710 .
39.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😴 مجموعه مستند "خواب پریشان" 🔸 نقد جریان فرقه همبوشی (مدعی یمانی احمد بصری) 🎞 📌 در این قسمت: ــ اندیشه‌های تکفیری فرقه احمد اسماعیل (مدعی دروغین یمانی) ــ گروهک جندالسماء و ادعای مهدویت گرعاوی ــ شورش فرقه احمد اسماعیل همبوشی در سال 2008 میلادی ✅ لینک قسمت قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/712 .
42.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😴 مجموعه مستند "خواب پریشان" 🔸 نقد جریان فرقه همبوشی (مدعی یمانی احمد بصری) 🎞 📌 در این قسمت: ــ خواب، وجه مشترک همه مدعیان دروغین ــ استخاره، یکی از شگردهای جذب عوام در فرقه همبوشی ✅ لینک قسمت قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/713 .
48.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😴 مجموعه مستند "خواب پریشان" 🔸 نقد جریان فرقه همبوشی (مدعی یمانی احمد بصری) 🎞 📌 در این قسمت: ــ روشهای تبلیغی پیروان احمد اسماعیل همبوشی (تبلیغ چهره به چهره و ...) ــ ایجاد تفرقه در بین شیعیان از سوی دشمنان ــ انشعابات این فرقه وتکفیر یکدیگر ✅ لینک قسمت قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/714 .
📩 —<( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 🔴 مستند "خواب پریشان" 😴 🔸 نقد جریان فرقه همبوشی (مدعی یمانی احمد بصری) 📡 پخش شده در شبکه استانی 1️⃣ قسمت اول: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/701 🌐 https://www.aparat.com/v/x2nR7 2️⃣ قسمت دوم: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/709 🌐 https://www.aparat.com/v/URkm3 3️⃣ قسمت سوم: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/710 🌐 https://www.aparat.com/v/nxK7k 4️⃣ قسمت چهارم: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/712 🌐 https://www.aparat.com/v/tTDhm 5️⃣ قسمت پنجم: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/713 🌐 https://www.aparat.com/v/Hur2K 6️⃣ قسمت ششم: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/714 🌐 https://www.aparat.com/v/wnHTS 7️⃣ قسمت هفتم: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/715 🌐 https://www.aparat.com/v/OT549 https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بالاخره اینترنت وصل شد 😭 زمستان رفت و باز هم روسیاهی به زغال ماند . . . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥💥خبر فوری❗️❗️ 🔴 دستگیری و اعتراف اعضاء گروهکهای ، صرخی و مولوی در اغتشاشات اخیر عراق 📆 11 آذر 1398 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😡 تنفر و انزجار مردم عراقی از گروهکهای منحرف صرخی و یمانی 👮‍♀️ پلیس عراق: ارتباط اعضاء گروهکهای منحرف با اغتشاشات اخیر در این کشور .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی یکی از ویژگیهای بین مدّعیان دروغین 👈 ارائه استدلالات سست وبی اساس می‌باشد. 📌 آری، مدّعیان دروغین همواره از اثبات ادّعاهای خود عاجز هستند امّا این عجز موجب سکوت آنها نشده بلکه تلاش می‌کنند تا با ارائه استدلالاتی سست و پوشالین، مخاطبین خود را به اشتباه انداخته و به اهداف شوم خود نائل گردند. کانال "پایه‌های پوشالی"، تا کنون پوشالین بودن پایه‌های بسیاری از استدلالات فرقه همبوشی ـ مدّعی دروغین یمانی ـ را ثابت نموده و پرده از اغراض شوم این فرقه منحرف برداشته است. 🙏 امیدواریم که این مختصر روشنگری‌ها تا حدودی مسیر تحقیق را برای حق جویان هموار کرده و ران ملخی باشد به درگاه سلیمان وجود و سلطان جود (عج الله تعالی فرجه الشریف). به امید نیم نگاهی 🔹 مقدمه: همبوشیان بر این باورند که (سلسله وصایت و امامت پس از امام زمان (عج) بلکه وصایت و امامت به فرزندان حضرتش ـ که همان مهدیین هستند ـ یکی پس از دیگری منتقل می‌گردد) آنان برای اثبات این باور به ادلّه‌ای استناد می‌کنند که 👈 ناظم العقیلی ـ اصلی‌ترین لیدر علمی این فرقه ـ در کتاب (الاربعون حدیثاً فی المهدیین و ذریة القائم/ چهل حدیث در مورد مهدیین و فرزندان قائم) به آنها اشاره می‌کند. ✅ در حقیقت ناظم العقیلی از روانشناسی تلقین سود جسته و با این نام گذاری بر روی کتاب خود، به مخاطبین القاء می‌کند: (مهدیین، همان فرزندان امام زمان (عج) بوده که وصایت پس از حضرتش به آنان منتقل می‌شود) 📌 گرچه روانشناسی تلقین یکی از قدیمی‌ترین تکنیکهای لو رفته فریب مخاطب می‌باشد امّا در عین حال نمی‌توان منکر تاثیرات قوی آن بر توده مردم شد. البته اهل تحقیق هیچ گاه از این گونه تکنیکها تاثیر نپذیرفته و ادلّه مطرح شده را طبق موازین عقلی ونقلی، مورد بررسی قرار می‌دهند تا صحّت وسقم ادّعای افراد مشخص گردد. 📗 ناظم العقیلی در مقدّمه کتابش این چنین می‌گوید: [ﺑﻴﺎﻥ ﻭ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ از آن ﺟﻬﺖ ﻋﻈﻤﺖ ﻭﻳﮋﻩﺍﯼ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺁﺧﺮﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﻭ ﭘﲑﻭﺍﻥ ﺁﻧﺎﻥ 👈 ﺑﻪ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻬﺪﯼ حجة بن الحسن (عج) ویا محصور ﺑﻮﺩﻥ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﺍﻣﺎﻡ (ع) کمر بسته‌اند . . . (ص8). ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﺎﻥ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺭﺍﻩ ﻭﺭﻉ ﻭ ﺍﺣﺘﻴﺎﻁ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﻴﺶ ﮔﲑﻧﺪ ﻭ ﺭﺍ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻧﮑﻨﻨﺪ . . . (ص8). ﺍﻳﻦ ﻓﻘﻬﺎ ﻭ پیرﻭﺍﻧﺸﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﻓﺮﻗﻪ ﻭﺍﻗﻔﻴﻪ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺍﻟﺰّﻣﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ 👈 ﺁﻥ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﺍﻣﺎﻣﺖ (ع) و اوصیای ایشان . . . (ص9). ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﻝ، ﻫﻴﭻ ﺩﻟﻴﻞ ﺷﺮﻋﯽ ﺑﺮﺍﯼ محصوﺭ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﺍﻣﺎﻡ نمی‌یاﺑﻴﻢ . . . (ص9). ﺍﻣﺎمت ﺭﺍ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﺍﻣﺎﻡ محصور ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﻣﺎﻣﺎﻥ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺻﺎﺣﺐ الزّمان ﺭﺍ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ . . . (ص10). ﭘﺲ ﺗﺮﻭﻳﺞ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ پیروﺍﻥ ﺍﻫﻞ بیت (ع) ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﺍﻣﺎﻡ صحیح نیست . . . (ص17) ] 🤔 او در عبارات فوق، ادّعاهایی را مطرح می‌کند که به طور خلاصه آنها را در زیر بیان می‌کنیم: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نیست. 2️⃣ مهدیین بعد از امام زمان (عج) مقام امامت دارند. 3️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (عج) هستند. ناظم العقیلی برای اثبات ادّعاهایش به بیش از 40 حدیث در کتاب خود اشاره می‌کند و ادّله خود را متواتر می‌داند. اینک به بررسی تک تک ادّله ناظم العقیلی در کتاب او پرداخته و صحّت و سقم ادّعاهای او را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید . . . https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
🙏 ریپورت شما، افتخار ماست. ✅ لطفا ما را آرزو به دل مگذارید . . . 🌹🌹🌹 .
🔴 نقدهای آبکی 🚰همبوشیان بر مستند خواب پریشان 😊 خوب شد قبل از نقد نوشتن سوال کردم . . . وگرنه عمرم ضایع شده بود. .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی یکی از ویژگیهای بین مدّعیان دروغین 👈 ارائه استدلالات سست وبی اساس می‌باشد. 📌 آری، مدّعیان دروغین همواره از اثبات ادّعاهای خود عاجز هستند امّا این عجز موجب سکوت آنها نشده بلکه تلاش می‌کنند تا با ارائه استدلالاتی سست و پوشالین، مخاطبین خود را به اشتباه انداخته و به اهداف شوم خود نائل گردند. کانال "پایه‌های پوشالی"، تا کنون پوشالین بودن پایه‌های بسیاری از استدلالات فرقه همبوشی ـ مدّعی دروغین یمانی ـ را ثابت نموده و پرده از اغراض شوم این فرقه منحرف برداشته است. 🙏 امیدواریم که این مختصر روشنگری‌ها تا حدودی مسیر تحقیق را برای حق جویان هموار کرده و ران ملخی باشد به درگاه سلیمان وجود و سلطان جود (عج الله تعالی فرجه الشریف). به امید نیم نگاهی 🔹 مقدمه: همبوشیان بر این باورند که (سلسله وصایت و امامت پس از امام زمان (عج) بلکه وصایت و امامت به فرزندان حضرتش ـ که همان مهدیین هستند ـ یکی پس از دیگری منتقل می‌گردد) آنان برای اثبات این باور به ادلّه‌ای استناد می‌کنند که 👈 ناظم العقیلی ـ اصلی‌ترین لیدر علمی این فرقه ـ در کتاب (الاربعون حدیثاً فی المهدیین و ذریة القائم/ چهل حدیث در مورد مهدیین و فرزندان قائم) به آنها اشاره می‌کند. ✅ در حقیقت ناظم العقیلی از روانشناسی تلقین سود جسته و با این نام گذاری بر روی کتاب خود، به مخاطبین القاء می‌کند: (مهدیین، همان فرزندان امام زمان (عج) بوده که وصایت پس از حضرتش به آنان منتقل می‌شود) 📌 گرچه روانشناسی تلقین یکی از قدیمی‌ترین تکنیکهای لو رفته فریب مخاطب می‌باشد امّا در عین حال نمی‌توان منکر تاثیرات قوی آن بر توده مردم شد. البته اهل تحقیق هیچ گاه از این گونه تکنیکها تاثیر نپذیرفته و ادلّه مطرح شده را طبق موازین عقلی ونقلی، مورد بررسی قرار می‌دهند تا صحّت وسقم ادّعای افراد مشخص گردد. 📗 ناظم العقیلی در مقدّمه کتابش این چنین می‌گوید: [ﺑﻴﺎﻥ ﻭ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ از آن ﺟﻬﺖ ﻋﻈﻤﺖ ﻭﻳﮋﻩﺍﯼ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺁﺧﺮﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﻭ ﭘﲑﻭﺍﻥ ﺁﻧﺎﻥ 👈 ﺑﻪ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻬﺪﯼ حجة بن الحسن (عج) ویا محصور ﺑﻮﺩﻥ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﺍﻣﺎﻡ (ع) کمر بسته‌اند . . . (ص8). ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﺎﻥ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺭﺍﻩ ﻭﺭﻉ ﻭ ﺍﺣﺘﻴﺎﻁ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﻴﺶ ﮔﲑﻧﺪ ﻭ ﺭﺍ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻧﮑﻨﻨﺪ . . . (ص8). ﺍﻳﻦ ﻓﻘﻬﺎ ﻭ پیرﻭﺍﻧﺸﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﻓﺮﻗﻪ ﻭﺍﻗﻔﻴﻪ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺍﻟﺰّﻣﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ 👈 ﺁﻥ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﺍﻣﺎﻣﺖ (ع) و اوصیای ایشان . . . (ص9). ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﻝ، ﻫﻴﭻ ﺩﻟﻴﻞ ﺷﺮﻋﯽ ﺑﺮﺍﯼ محصوﺭ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﺍﻣﺎﻡ نمی‌یاﺑﻴﻢ . . . (ص9). ﺍﻣﺎمت ﺭﺍ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﺍﻣﺎﻡ محصور ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﻣﺎﻣﺎﻥ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺻﺎﺣﺐ الزّمان ﺭﺍ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ . . . (ص10). ﭘﺲ ﺗﺮﻭﻳﺞ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ پیروﺍﻥ ﺍﻫﻞ بیت (ع) ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﺍﻣﺎﻡ صحیح نیست . . . (ص17) ] 🤔 او در عبارات فوق، ادّعاهایی را مطرح می‌کند که به طور خلاصه آنها را در زیر بیان می‌کنیم: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نیست. 2️⃣ مهدیین بعد از امام زمان (عج) مقام امامت دارند. 3️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (عج) هستند. ناظم العقیلی برای اثبات ادّعاهایش به بیش از 40 حدیث در کتاب خود اشاره می‌کند و ادّله خود را متواتر می‌داند. اینک به بررسی تک تک ادّله ناظم العقیلی در کتاب او پرداخته و صحّت و سقم ادّعاهای او را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید . . . https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) 🔹 : حدیث وصیت [ امیرالمومنین (ع) فرمودند که رسول خدا (ص) در همان شبي كه وفاتش در آن شب واقع شد، به علي(ع) فرمود: (اي ابا الحسن، كاغذ و ‏دواتي بياور) و حضرت وصيت خود را املا فرمود تا به اين جا رسيد كه فرمود: ‎يا علي! ‎بعد از من دوازده ‏امام مي‌باشند و بعد از آنها 👈 دوازده مهدي، ‎پس تو يا علي اوّلين دوازده امام هستي. خداي تعالي تو را در ‏آسمانش، علي مرتضي، و امير المؤمنين، و صديق اكبر، و فاروق اعظم، و مأمون و مهدي ناميده و اين نام‌ها ‏براي غير تو شايسته نيست. اي علي تو وصي من بر خاندانم، زنده و مرده‌ي ايشان هستي، و نيز وصي بر زنانم هستي، هر يك ‏را كه تو به همسري من باقي گذاري، فرداي قيامت مرا ديدار كند و هر يك را تو طلاق دادي، من ‏از وي بيزارم و مرا نخواهد ديد، و من نيز او را در صحراي محشر نخواهم ديد. و تو پس از من ‏خليفه و جانشين من بر امتم هستي، هر گاه وفاتت رسيد، خلافت را به فرزندم حسن واگذار كن، ‏كه او برّ وصول است، چون او وفاتش رسيد آن را به فرزندم حسين زكيّ شهيد مقتول بسپارد، چون ‏هنگام وفاتش رسيد، آن را به فرزندش سيد العابدين صاحب پینه‌ها علي بسپارد، چون هنگام وفات او ‏رسد، آن را به فرزندش محمد باقر بسپارد، و چون وفاتش رسد، آن را به فرزندش جعفر صادق ‏واگذار كند، و چون وفاتش فرا رسد، به فرزندش موسي كاظم بسپارد. و چون وفات او فرا رسد، به فرزندش علي رضا بسپارد، و چون وفات او فرا رسد، به فرزندش محمد ثقه ‏تقي واگذارد، و چون هنگام وفات او شود، به فرزندش علي ناصح بسپارد. و چون وفاتش در رسد، به ‏فرزندش حسن فاضل واگذارد، و چون وفات او برسد، آن را به فرزندش محمد كه مستحفظ از آل محمّد 9 است تسليم كند، و ايشان دوازده امامند 👈 بعد از آن، دوازده مهدي مي‌باشند. (پس وقتي كه زمان وفاتش ‏فرا رسيد) خلافت را به فرزندش كه اوّلين مقربین است مي‌سپارد، و براي او سه نام است. يك نامش مانند ‏نام من، و نام ديگرش نام پدر من است و آنها عبدالله و احمد، و نام سوّمين مهدي است و او اوّلين مؤمنان ‏است‎ ] ⛔️ ناظم العقیلی پس از نقل حدیث وصیت فوق، مطالبی را بیان می‌کند که به اختصار آنها را ذکر می‌نماییم: • با توجه به این حدیث، 12 مهدی بعد از 12 امام وجود دارند. • مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) می‌باشند و مهدی اول (احمد) نام دارد. • مهدی دوم و سوم و . . . همگی از فرزندان احمد می‌باشند. حال ببینیم آیا این حدیث، ادعاهای سه گانه فوق وهمچنین ادعاهای بیان شده در مقدمه کتاب ناظم العقیلی را ثابت می‌نماید یا خیر؟ ✅ جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 💥 نقد و بررسی با صرف نظر از این حدیث، نکاتی خدمت شما عزیزان تقدیم می‌گردد: 🔹 نکته اول: در انتهای حدیث وصیت با این عبارات روبرو هستیم: إِذَا حَضَرَتْهُ ‏الْوَفَاةُ فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ مُحَمَّدٍ الْمُسْتَحْفِظِ مِنْ آلِ‌مُحَمَّدٍ فَذَلِكَ اثْنَاعَشَرَ إِمَاماً ثُمَّ يَكُونُ مِنْ بَعْدِهِ اثْنَا عَشَرَ ‏مَهْدِيّاً (فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ) فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ أَوَّلِ الْمُقَرَّبِينَ لَهُ ثَلَاثَةُ أَسَامِي كَاسْمِي وَ اسْمِ أَبِي وَ هُوَ عَبْدُ اللَّهِ وَ ‏أَحْمَدُ وَ الِاسْمُ الثَّالِثُ الْمَهْدِيُّ هُوَ أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ.‏ 🔅 ترجمه: و چون وفات او برسد، آن را به فرزندش محمد كه مستحفظ از آل محمّد ‌‏(ص) است تسليم كند، و ايشان دوازده امامند. بعد از آن، دوازده مهدي مي‌باشند (پس وقتي كه زمان وفاتش ‏فرا رسيد) پس خلافت را به فرزندش كه اوّلين مقربین است مي‌سپارد، و براي او سه نام است. يك نامش مانند ‏نام من، و نام ديگرش نام پدر من است و آنها عبدالله و احمد، و نام سوّمين مهدي است و او اوّلين مؤمنان ‏است ‎.‎ ناظم العقیلی عبارت (فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ أَوَّلِ الْمُقَرَّبِينَ) را ناظر به امام زمان (عج) وفرزند ایشان گرفته وترجمه می‌کند اما این دیدگاه و ترجمه اشتباه بوده و باید این عبارات را ناظر به امام حسن عسکری (ع) و امام زمان (عج) دانست. ⛔️ اگر گفته شود: [در خط قبل، عبارت (فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ مُحَمَّدٍ الْمُسْتَحْفِظِ مِنْ آلِ‌مُحَمَّدٍ) مربوط به امام عسکری (ع) وامام زمان (عج) بوده لذا این عبارات دیگر مربوط به این دو بزرگوار نمی‌باشد، بلکه مربوط به امام زمان (عج) و فرزند ایشان است] (صفحه بعد)📄👇👇👇 .