.
📜 سند حدیث وصیت
✂️ نمونهای از برشکاری مبلغین فرقه مدعی یمانی
🤔 آیا سند حدیث وصیت صحیح بوده و راوی آن معصومین میباشند⁉️
✅ توضیح بیشتر در اینجا .
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥊 ناکــــــــــــ اوت
🔻ضربه فنی جریان یمانی با اعلام برائت سید حسن پورآذر.
😳 استارت پروژه انکار سوابق فرقهای پورآذر و تخریب شخصیت وی از سوی فرقه مدعی یمانی.
⛔️ اعلام برائت سید حسن پورآذر را در اینجا ببینید.
#احمد_کهندل
#مهدی_خزعلی
▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🦎افتاب پرست
🔻حکایتی از دورویی و نفاق فرقه مدعی یمانی
😢 پاسخی به مظلوم نمایی احمد کهندل
🎞 جهت اطلاع بیشتر از ماهیت واقعی فرقه مدعی یمانی، این مستند را ببینید.
▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 معجزه، شهادت خدا و علامت امام
🔻تمسخر روایات معجزه از سوی مبلغین فرقه مدعی یمانی 👈 احمد کهندل
✅ آری ... دست به انکار روایات میزنند زیرا احمد بصری ــــ سرکرده فرقه ــــ ادعای امامت و وصایت دارد اما از ارائه معجزه عاجز است‼️
و اما توضیح مطلب را در اینجا ببینید.
.
.
✅ امام زمان (ع)، برتر از انس و جان
🤣 وقتی که احمد بصری، احمد کهندل را به باد فناء میدهد 🌬
👌 توضیح بیشتر را در اینجا ببینید.
▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (#40حدیث_مهدیین/ناظم العقیلی)
#حدیث_20: ... لا یطلع علی موضعه احد من ولده و غیره الا المولی الذی یلی امره.
📕 الغیبة شیخ طوسی، ص162
⛔️ پیروان فرقه مدعی یمانی بر این باورند که:
[مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت میرسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر میباشند]❗️❗️❗️
🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، 20 اُمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم.
✅ همراهی شما، افتخار ماست.
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
⬛️◼️◾️▪️دومینوی فرقه ها
⛔️ فرقهها ــ در ابتدا ــ با اعمال تغییراتی کوچک در شما، در صدد تخریب باورهای بزرگتان هستند.
✅ عاقلانه تحقیق کنیم، نه مغرضانه‼️
▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
👌 سخنان آقای پوراذر ➖ جلسه سوم
✅ ویرایش جدید
📌 با موضوع: عوامل شبهه در وصیت
▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
👌 سخنان آقای پوراذر ➖ جلسه چهارم
✅ ویرایش جدید
📌 با موضوع: معنی و دلالت حدیث وصیت
↩️ جلسه قبل
▫️
هدایت شده از يمانی نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛎 موج بیداری
😇 بازگشت غرور آفرین و استبصار یکی دیگر از پیروان فرقه مدعی یمانی
🌊 موج بیداری قبل را در اینجا ببینید.
🌐 @yamani_news
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
👌 سخنان آقای پوراذر ➖ جلسه پنجم
✅ ویرایش جدید
📌 با موضوع: عدم حجیت خواب و رویا
↩️ جلسه قبل
▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بیان مغالطات فرقه مدعی یمانی
🎞 از زبان یکی از مستبصرین و مدیر دانشکده مهدوی این فرقه، جناب آقای سید حسن پورآذر
🤔 به راستی چرا در فرقه مدعی یمانی، حدیث (ما اشکل) سانسور میشود⁉️
👈 پاسخ را در این کلیپ ببینید . . .
▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
👌 سخنان آقای پوراذر ➖ جلسه ششم
✅ ویرایش جدید
📌 با موضوع: ولایت فقیه و تناقض گویی احمدالحسن
↩️ جلسه قبل
▫️
🖌 جهت ارتباط با ادمین، به کانال تلگرامی (پایه های پوشالی) مراجعه فرمایید:
🆔 https://t.me/PayehayePooshaly
▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ما انسانها، بسیار از محیط پیرامون خود تاثیر میپذیریم . . .
💥پس مواظب باش❗️چه میبینی و چه میخوانی و چه می شنوی‼️
🏡 کجا میروی⁉️ و با چه کسانی 👺 میروی❓
▫️
📩
پایه . . . . . . . . . . . 13
— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی)
✅ لینک بخش قبل:
🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/3172
🔷 #حدیث_21:
همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره مینماید. او مدعی است:
1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند.
2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند.
📌 جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید:
🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2074
اما دلایل قبلی کتاب او ـــ با صرف نظر از #بحث_سندی وپذیرش صدور آنها ـــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم میزد.
📌 لازم به ذکر است کتاب #40حدیث_مهدیین مورد تایید احمد بصری بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از #بیسوادی احمد داشته و #مهر_بطلانی است بر پیشانی فرقه مدعی یمانی.
📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب #40حدیث_مهدیین ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمیباشد، اما به جهت بیان رسواییهای بیشتر این فرقه، #حدیث_۲۱ کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار میدهیم.
🔴 حدیث بیست و یکم:
عَنِ الْمُفَضَّلِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ:
قَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَ افْتَرَضْتُ عَلَى عِبَادِي 👈 عشَرَةَ فَرَائِضَ إِذَا عَرَفُوهَا أَسْكَنْتُهُمْ مَلَكُوتِي وَ أَبَحْتُهُمْ جِنَانِي.
أَوَّلُهَا: مَعْرِفَتِي، وَالثَّانِيَةُ: مَعْرِفَةُ رَسُولِي إِلَى خَلْقِي وَ الْإِقْرَارُ بِهِ وَ التَّصْدِيقُ لَهُ،
وَالثَّالِثَةُ: مَعْرِفَةُ أَوْلِيَائِي وَ أَنَّهُمُ الْحُجَجُ عَلَى خَلْقِي مَنْ وَالاهُمْ فَقَدْ وَالانِي وَ مَنْ عَادَاهُمْ فَقَدْ عَادَانِي وَ هُمُ الْعَلَمُ فِيمَا بَيْنِي وَ بَيْنَ خَلْقِي وَ مَنْ أَنْكَرَهُمْ أَصْلَيْتُهُ [أَدْخَلْتُهُ] نَارِي وَ ضَاعَفْتُ عَلَيْهِ عَذَابِي،
👈 والرَّابِعَةُ: مَعْرِفَةُ الْأَشْخَاصِ الَّذِينَ أُقِيمُوا مِنْ ضِيَاءِ قُدْسِي وَ هُمْ قُوَّامُ قِسْطِي 👈 والْخَامِسَةُ: مَعْرِفَةُ الْقُوَّامِ بِفَضْلِهِمْ وَ التَّصْدِيقُ لَهُمْ،
وَالسَّادِسَةُ: مَعْرِفَةُ عَدُوِّي إِبْلِيسَ وَ مَا كَانَ مِنْ ذَاتِهِ وَ أَعْوَانِهِ، وَالسَّابِعَةُ: قَبُولُ أَمْرِي وَ التَّصْدِيقُ لِرُسُلِي،
وَالثَّامِنَةُ: كِتْمَانُ سِرِّي وَ سِرِّ أَوْلِيَائِي، وَالتَّاسِعَةُ: تَعْظِيمُ أَهْلِ صَفْوَتِي وَ الْقَبُولُ عَنْهُمْ وَ الرَّدُّ إِلَيْهِمْ فِيمَا اخْتَلَفْتُمْ فِيهِ حَتَّى يَخْرُجَ الشَّرْحُ مِنْهُمْ،
وَالْعَاشِرَةُ: أَنْ يَكُونَ هُوَ وَ أَخُوهُ فِي الدِّينِ شَرَعاً سَوَاءً فَإِذَا كَانُوا كَذَلِكَ أَدْخَلْتُهُمْ مَلَكُوتِي وَ آمَنْتُهُمْ مِنَ الْفَزَعِ الْأَكْبَرِ وَ كَانُوا عِنْدِي فِي عِلِّيِّين.
.
📕التمحیص، ص69
🔅 ترجمه:
مفضل از امام صادق (ع) نقل ميكند که فرمودند:
خدای عزوجل میگوید: ده فریضه را بر بندگانم واجب کردم که اگر آنها را بشناسند، آنان را در ملکوت خود جای دهم و بهشتم را برای آنان مباح گردانم.
اولین آن، معرفت من است. دوم: معرفت رسول من به سوی خلقم و اقرار به او و تصدیق نمودن او.
سوم: معرفت اولیاء من و همانا آنان، حجج بر خلق من هستند. کسی که آنان را دوست بدارد، مرا دوست داشته و کسی که آنان را دشمن بدارد، مرا دشمن داشته است و آنان، همان علامت و نشانهی بین من و خلقم هستند وکسی که آنان را انکار کند، او را در آتشم داخل کنم و عذابم را بر او مضاعف کنم.
👈 چهارم: معرفت اشخاصی که از نور قدسی من به پا خاسته شدهاند و آنها، قوّام قسط من هستند 👈 پنجم: معرفت به برتری و فضیلت قوّام و تصدیق نمودن آنها.
ششم: معرفت دشمنم ابلیس و شناخت ذاتش و یارانش. هفتم: قبول کردن امر من و تصدیق نمودن رسولانم.
هشتم: کتمان کردن سرّ من و سرّ اولیاء من. نهم: تعظیم و بزرگداشت برگزیدگان من و قبول کردن از آنها و ارجاع دادن به سوی آنها در آنچه که اختلاف دارید تا این که پاسخ و شرح از ناحیه آنها صادر شود.
دهم: این که او و برادر دینیاش یکسان باشند. پس زمانی که این چنین بودند، آنان را در ملکوتم داخل کنم و آنها را از ترس بزرگتر ایمنی دهم و نزد من در علیین باشند.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
💥 نقد و بررسی
با صرف نظر از #بحث_سندی ، به نقد و بررسی حدیث میپردازیم.
🔹 نکته اول:
همانطور که تا کنون شاهد بودید، در #هیچ_حدیثی از مهدیین به عنوان #فرزندان امام زمان (ع) که دارای مقام #امامت و #وصایت هستند یاد نشده و آنچه پیروان احمد بصری در این جهت از حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی تلقی نمودهاند #کاملا_اشتباه میباشد.
✅ جهت اطلاع از #معنای_صحیح حدیث وصیت، به نقد حدیث اول کتاب (چهل حدیث مهدیین) مراجعه فرمایید.
📌 لینک نقد حدیث اول:
🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2082
👈 در حدیث 21 هم #هیچ_اشارهای به موضوع مهدیین و فرزندی آنان برای امام زمان (ع) و مقام امامت آنها نشده است اما در کمال تعجب 😳 ناظم العقیلی این حدیث را مرتبط با موضوع کتاب خود ـــ چهل حدیث در مورد مهدیین و فرزندان قائم ـــ دانسته و ذکر میکند!!!
🔹 نکته دوم:
ناظم العقیلی با استفاده از روانشناسی تلقین سعی دارد تا این حدیث را با موضوع مهدیین #مرتبط سازد، لذا میگوید:
⛔️ ((در این حدیث شریف قدسی . . . اشاره به مقام مهدیین از ذریه امام مهدی (ع) است که در گذشته آموختیم مقام مهدیین بعد از مقام ائمه (ع) است و موید آن این است که محمد و آل محمد (ع) در ذکر مهدیین با این که آنان امام هستند، ولی آنان را با نام مهدیین ذکر میکنند))
🖋 در پاسخ عرض میکنیم:
#اولا: همانطور که در نکته قبل ذکر شد، در این حدیث #هیچ_اشارهای به موضوع مهدیین و فرزندی آنان برای امام زمان (ع) و مقام امامت آنها نشده است.
#ثانیا: ناظم العقیلی بارها در این کتاب از امامت مهدیین و پایینتر بودن مقام آنان نسبت به ائمه (ع) سخن به میان آورده است اما همانطور که تاکنون مشاهده فرمودید، وی از اثبات ادعای خود #عاجز بوده است.
🔹 نکته سوم:
ناظم العقیلی در ادامه چنین میگوید:
این که مهدیین در مقامی پایینتر از مقام امامان 12گانه (ع) هستند به این معنی است که آنان همان افراد قصد شده در فریضه چهارم کلام خدا هستند (چهارم: معرفت اشخاصی که از نور قدسی من به پا خاسته شدهاند 👈 و آنها، قوّام قسط من هستند)، به خاطر این که آنان برترین خلق بعد از امامان 12گانه (ع) هستند و [همچنین] در کلام امام باقر (ع) پیرامون کوفه به (قوّام) توصیف شدهاند: (در آن [یعنی کوفه] قائم او و قوّام بعد از او هستند).
🖋 و اما پاسخ:
#اولا: هیچ دلیلی بر این ادعا که مهدیین ـــ در صورت پذیرش وجود آنها ـــ برترین خلق پس از امامان 12گانه (ع) هستند وجود ندارد. اگر پیروان مدعی یمانی نصوصی برای اثبات این ادعا دارند، حتما ارائه نمایند تا این پاراگراف را حذف نماییم.
#ثانیا: اساسا این که گمان شود مقام افراد مذکور در فریضه چهارم پایینتر از مقام افراد مذکور در فریضه سوم است، سخنی بدون دلیل بوده زیرا در این حدیث قدسی، قرینهای که دلالت بر افضلیت ترتیبی کند وجود ندارد.
📌 در تایید این ادعا ـــ یعنی عدم وجود قرینه بر افضلیت ترتیبی ـــ همین بس که علامه مجلسی در توضیح حدیث، این احتمال را بیان میکند که 👈 مراد از فریضه سوم، معرفت رسولان الهی بوده و فریضه چهارم مربوط به امامان 12گانه (ع) میباشد و یقینا مقام ائمه (ع) از رسولان الهی بالاتر است. در ادامه، به سخن علامه مجلسی اشاره خواهد شد.
#ثالثا: در صورت پذیرش وجود مهدیین و ادعای برتری آنان بر خلائق پس از امامان 12گانه (ع)، مرتبط دانستن فریضه چهارم به مهدیین #ادعایی_بدون_دلیل بوده زیرا در این حدیث #هیچ_اشارهای به نام مهدیین نشده است، مضافا این که در تبیین معنای حدیث، احتمالات دیگری هم نیز وجود دارد.
🔻مرحوم علامه مجلسی پس از ذکر این حدیث چنین میگوید:
كأن الفرق بين الثالثة و الرابعة أن الأولى في الحجج الموجودين وقت الخطاب كعلي و السبطين (ع) و الثانية في الأئمة بعدهم أو الأولى في سائر الأنبياء و الأوصياء و الثانية في أئمتنا (ع).
🔅ترجمه:
گویا فرق بین [فریضه] سوم و چهارم در این است که اولی مربوط به حجج موجود در وقت خطاب [یعنی زمان پیامبر (ص)] است همانند علی و سبطین [الحسن و الحسین] (ع) و دومی در مورد امامان بعد از آنان است یا این که اولی در مورد سایر انبیاء و اوصیاء بوده و دومی در مورد امامان (ع) ما است.
📕 بحارالانوار، ج66ص13 .
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
#رابعا: ناظم العقیلی این حدیث را مرتبط با حدیث نوزدهم (فِيهَا يَكُونُ قَائِمُهُ وَ الْقُوَّامُ مِنْ بَعْدِه / در آن [یعنی کوفه] قائم او و قوّام بعد از او هستند) دانسته تا بلکه بتواند به مخاطب ارتباط فریضه چهارم با مهدیین را القاء کند اما ذکر حدیث نوزدهم در این میانه مشکلی را حل نمیکند 👈 زیرا در آن حدیث هم سخنی از مهدیین به میان #نیامده است.
👌 در صورت نیاز، نقد حدیث نوزدهم را مطالعه نموده تا سخن ما را تایید فرمایید.
🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2986
#خامسا: بارها مترجمین کتاب چهل حدیث ناظم العقیلی، رعایت امانت ننموده و جملاتی را هدفمند در ترجمه #زیاده و #کم کردهاند. مثلا در ترجمه این قسمت، عبارت (و اطاعت از آنان [یعنی مهدیین] بر همگان واجب است) را اضافه کردهاند.
🖼 به تصویر زیر از متن عربی و ترجمه دقت فرمایید:
🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/3187
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
❌ اضافه شدن جملاتی هدفمند در ترجمه، توسط گروه مترجمین فرقه مدعی یمانی
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
🔹 نکته چهارم:
جالب اینجاست که این روایت مورد استناد #فرقه_شیخیه نیز واقع شده است و در حقیقت باید بگوییم: هر کسی از ظن خود شد یار من ....
🔻 مثلا زین العابدین خان کرمانی پس از نقل حدیث چنین میگوید:
هذا الخبر صريح في 👈 وجوب معرفة العلماء الكملين من الشيعة و هم الذين اقيموا من ضياء قدسه.
🔅ترجمه:
این خبر صراحت دارد در 👈 وجوب شناخت علماء کامل از شیعه و آنان کسانی هستند که از نور قدس خدا بپا خاسته شدهاند.
📕 تتمیم رسالة ایضاح الاشتباه، ص6 .
🔻 و یا محمد خان کرمانی چنین میگوید:
ان في الرابعة يحتمل ان يكون المراد من الاشخاص الانبياء و لكن الاقرب بسياق الخبر 👈 ان المراد منهم النقباء و الخامسة النجباء.
🔅ترجمه:
همانا در [فریضه] چهارم احتمال میرود که مراد از اشخاص، انبیاء باشند و لکن نزدیکتر به سیاق خبر این است که 👈 مراد از آنها نقباء و در [فریضه] پنجم نجباء باشد.
📕 ینابیع الحکمة، ج1ص499 .
📌 لازم به ذکر است که در دیدگاه فرقه شیخیه، باور به لزوم وجود فردی که واسط بین امام و مردم است مطرح میباشد که از او با عنوان 👈 رکن رابع یاد میکنند.
رکن رابع، یعنی مردی کامل از همه جهات که وجودش در هر دورهای ضروری است و عالم به همه علوم و متصرِّف در عالم هستی بوده و واسطه فیض بین امام عصر (ع) و مردم است.
📌 در برخی منابع شیخیه به جای واژه رکن رابع از لفظ 👈 نقباء ، نجباء ، عالم کامل ، باب ، امام ناطق ، نائب خاص ، شیخ ، سلطان و ... استفاده شده است.
🔹 نکته پنجم:
ناظم العقیلی در ادامه میگوید:
((قائمان قسط الهی در حدیث شریف قدسی، مردم مکلف به شناخت آنان هستند بدون ذکر این که مردم مکلف به پیروی یا تصدیق ایشان باشند و این، ویژگی حجتهایی است که اوصیاء هستند ... 👈 در صورتی که حدیث قدسی هنگامی قوام به فضل امامان و مهدیین را ذکر میکند در مورد آنان میگوید: (پنجم: معرفت قوام به فضل و برتری آنان و تصدیق نمودن آنها) پس آنان را تابع حجتهای قبلی و تصدیق کنندگان آنان قرار داده است...))
🖋 در پاسخ گوییم:
#اولا: همانطور که سابقا عرض نمودیم، در این حدیث هیچ سخنی از مهدیین و مقام امامت آنان و فرزندیشان برای امام زمان (ع) به میان نیامده است لذا ادعای ارتباط این فرازها با مساله مهدیین، سخن گزافی بیش نمیباشد.
#ثانیا: این که چون #معرفت قوام قسط الهی واجب است پس آنان حجتهای الهی هستند، استدلال صحیحی نمیباشد زیرا در فریضه ششم حضرتش فرمودند: (مَعْرِفَةُ عَدُوِّي إِبْلِيس / #معرفت دشمن من ابلیس)، حال آیا به نظر شما ابلیس یکی از حجج الهی است⁉️
#ثالثا: به نظر میرسد که ناظم العقیلی در فهم عبارات حدیث دچار مشکل شده اما مترجمین فرقه هنگام ترجمه، بد فهمی ناظم را جبران میکنند.
🔻به اصل عبارات عربی ناظم دقت کنید:
بینما الحدیث القدسی عندما ذکر القوام بفضل الائمة و المهدیین فی الفریضة الخامسة، قال عنهم (والخامسة: معرفة القوام بفضلهم و التصدیق لهم) فجعلهم تابعین لمن قبلهم من الحجج و مصدقین لهم ....
در حقیقت ناظم العقیلی ضمیر (هم) در عبارت (بفضلهم و التصدیق لهم) را به ائمه (ع) برگشت میدهد‼️ لذا پس از بیان فریضه پنجم با ذکر فاء تفریع میگوید: (فجعلهم تابعین لمن قبلهم من الحجج/ پس آنان را تابع حجتهای قبلی قرار داده است) حال آن که مرجع ضمیر (هم)، کلمه (القوام) است و عبارت (فجعلهم تابعین...) از فریضه پنجم فهمیده نمیشود.
✅ این گاف بزرگ ناظم العقیلی پیرامون مرجع ضمیر (هم)، در ترجمه کتاب چهل حدیث مهدیین توسط گروه مترجمان اصلاح میشود. به تصویر ترجمه آنان در ادامه دقت کنید:
🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/3189
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
📄 متن عربی کلام ناظم العقیلی:
[بینما الحدیث القدسی عندما ذکر القوام بفضل الائمة و المهدیین فی الفریضة الخامسة، قال عنهم (والخامسة: معرفة القوام بفضلهم و التصدیق لهم) فجعلهم تابعین لمن قبلهم من الحجج و مصدقین لهم]
⚖️ حال متن عربی را با ترجمه آن مقایسه فرمایید.
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
#رابعا: اگر واقعا مراد از فریضه چهارم و پنجم امر مهدیین باشد، علماء و شیعیانی که تا سال 2000 م زیستهاند ـــ یعنی قبل از ظهور مهندس احمدالحسن ـــ حق ورود به بهشت را ندارند زیرا هیچ یک از آنان با دیدن این حدیث به امر مهدیین منتقل نشده و به آنها اعتقادی نداشتهاند.
🔹 نکته ششم:
ناظم العقیلی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) میگوید:
. . . [امام رضا (ع)] سپس فرمودند: پدر و مادرم فدای هم نام جد من و شبیه من و شبیه موسی بن عمران، بر او یقههایی [یا پوششهایی] از نور قرار دارد که از شعاع نور قدس روشن میشود . . . پس گفته امام (ع) (بر او یقههایی از نور قرار دارد که از شعاع نور قدس روشن میشود) اشارهای رمزی به مهدیین است (مَعْرِفَةُ الْأَشْخَاصِ الَّذِينَ أُقِيمُوا مِنْ ضِيَاءِ قُدْسِي وَ هُمْ قُوَّامُ قِسْطِي) پس یقههایی که بر امام مهدی (ع) است از نور قدس روشن میشود و قوام قسط از نور قدس به پا خاسته شدهاند . . . .
🖋 و اما پاسخ:
#اولا: در حدیث امام رضا (ع) ـــ همانند حدیث 21 ـــ #هیچ_اشارهای به مساله مهدیین نشده است لذا ادعای ارتباط فراز (عَلَيْهِ جُيُوبُ النُّور/ بر او یقههایی از نور قرار دارد) با مهدیین، سخنی گزاف میباشد.
#ثانیا: ناظم العقیلی بر این باور است که مقام مهدیین پایینتر از مقام امامان میباشد. حال آیا صحیح است که امام رضا (ع) در بیان عظمت امام زمان (ع) به جیوب نوری اشاره کنند که مقام آنها از حضرتش پایینتر است⁉️
👌 بنابراین مراد از جیوب نور، یقیناً مهدیین نمیتواند باشد.
📌 لازم به ذکر است که اگر کسی این نکته را نپذیرد، جیوب النور بودن مهدیین ثابت نمیشود بلکه باید برای تطبیق عنوان جیوب النور بر مهدیین، #دلیل اقامه کند که صد البته حدیثی در این جهت وجود ندارد که اگر میداشت، ناظم العقیلی به آن اشاره مینمود.
#ثالثا: ناظم العقیلی میکوشد تا جیوب نور را بر مهدیین تطبیق دهد که در این صورت 👈 مراد از شبیه موسی بن عمران در حدیث امام رضا (ع)، وجود مقدس امام زمان (ع) میباشد.
این در حالی است که برخی از لیدرهای دیگر این فرقه در #تناقضی_آشکار 😳 احمد بصری را به عنوان شبیه موسی به پیروان خود معرفی میکنند.
🔻 مثلا آقای علاء السالم برای اثبات وجود دو قائم در آخرالزمان چنین میگوید:
((برای شناخت فرق بین دو مشخصات فوق، همین بس است که امام (ع) در گونه راست خود خال و در گونه شخص دوم، اثر است 👈 و امام (ع) شبیه جدش رسول خدا (ص) و دومی شبیه موسی بن عمران است))
📕 یگانگی شخصیت مهدی اول، قائم و یمانی، ص15 .
جالب اینجاست که هر آنچه از طریق (انتشارات انصار امام مهدی ع) در این فرقه منتشر میشود، مورد تایید احمد بصری نیز میباشد‼️
👌 اما سخن حق آن است که در روایت، از امام زمان (ع) با عنوان شبیه موسی بن عمران یاد شده است و سخن علاء سالم، ادعای گزافی بیش نمیباشد.
🔹 نکته هفتم:
ناظم العقیلی در ادامه چنین میگوید:
((شیخ کورانی اعتراف میکند که . . . ما نمیتوانیم حقیقت پوششهای نور بر نبی خدا عیسی و یقههای نور بر امام مهدی (ع) را بشناسیم . . .))
📕 الحق المبین فی معرفة المعصومین (ع)، ص558 .
🤣 اما جالب اینجاست که با مراجعه به کتاب فوق، مشخص میگردد که این عبارات مربوط به آقای کورانی نبوده بلکه #سخنان_آیت_الله_وحیدخراسانی میباشد !!! و جالبتر این که احمد بصری، کتاب پر گاف ناظم العقیلی را تایید میکند در حالی که خویش را حامل علم الهی نیز میداند!!!
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.