eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
607 دنبال‌کننده
377 عکس
387 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با اضافات ✅ تعالیم پیشوایان راستین در تضاد با مدعیان دروغین 🎞 قسمت اول: 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ...🌹🌹🌹 .
✅ علم امام در کلام امام 📌 امام موسی کاظم (ع) خود و دیگر امامان را عالم به همه زبانها معرفی می‌نمایند. 📄 پی دی اف 106 روایت در زمینه علم لغات: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/818 🎞 کلیپ بسیار دیدنی در بحث علم امام و نقد فرقه همبوشی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/671 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹 .
4_6048645783471785941.pdf
9.1M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 ✅ گوشه‌ای از روایات تکلم امام به لغات و زبان های مختلف 📚 106 حدیث ⛔️ مدعیان دروغین را به آسانی تشخیص دهیم. همانهایی که 👈 احادیث متواتر علیه خود را منکر شده 👈 و به یک حدیث ضعیف السند (موسوم به حدیث وصیت) دل خوش کرده‌اند. 📌 کسی که هنوز در عربی صحبت کردن مشکل داشته و علم به زبانهای دیگر ندارد، وصی پیامبر (ص) نبوده و مدعی دروغینی بیش نیست. عیون اخبارالرضا ج2ص228 و الخرائج ج1ص350 👌 امام صادق (ع) فرمودند: امر ما اهل بیت ــ در بین مدعیان دروغین ــ از این آفتاب روشن‌تر است. الکافی ج1ص336 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ...🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭 امشب رضا ز سوز جگر گریه می‌کند . . . 🏴 شهادت امام موسی کاظم (ع) تسلیت باد. 🙏 یا باب الحوائج اغثنا .
😁 وقتی که احمد همبوشی بر خودش لعنت می‌فرستد . . . 📌 انکار بیش از 100 روایت در بحث علم لغات ✅ توضیح بیشتر در پست قبل 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹 .
📢 حرمت دموکراسی و حمایت از زرفی 🖋 حکایتی از رسوایی‌های مدعیان دروغین 🙏 به امید بیداری عزیزان در دام افتاده ...🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : ... ان منا بعد الرسول ص سبعه اوصياء ائمه مفترضه طاعتهم سابعهم القائم انشاء الله ... ثم بعد القائم احد عشر مهديا من ولد الحسين فقلت من السابع؟ ... قال ثم بعدى امامكم و قائمكم انشاء اللّه‏... ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، ششمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : ... ان منا بعد الرسول ص سبعه اوصياء ائمه مفترضه طاعتهم سابعهم القائم انشاء الله ... ثم بعد القائم احد عشر مهديا من ولد الحسين فقلت من السابع؟ ... قال ثم بعدى امامكم و قائمكم انشاء اللّه‏... 🖌 متن: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/772 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/786 🎞 کلیپ: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/823 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/771 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 إنا خلقنا العباس ... 👌 بسیار بسیارررر زیبا و دیدنی (زیر نویس فارسی) 🎊 میلاد قمر منیر بنی هاشم، حضرت ابا الفضل العباس (ع) تهنیت باد. 🙏 التماس دعا .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👊\ ❗️•امامۍڪه‌ازمعانی‌کلماتۍ ❗️•ڪه‌مینویسد‌بۍ‌خبر‌است. 🔻‌•احمدبصرۍ‌متنۍ‌رادر‌فیسبوڪ‌ خود‌منتشر‌ڪرد‌اما‌بـعـد‌از‌یڪ‌‌روز‌متوجہ‌ 🔺•خطادر‌‌تایپ‌متن‌منتشر‌شده‌شد‌. ‼️(ضل‌ / ظل‌) در‌ زبان‌ عربی‌ دو‌ معناۍ‌ ڪاملا متفاوت‌ دارند.‌ ⭕️ اما‌ احمد از‌ این‌ موضوع‌ بی‌ خبر‌ است. ✅ ┄┄┅━⊹✨⊹━┅┄┄ 🌐مجموعہ‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ 🔅«المنقذ‌العالمۍ،نجات‌بخش‌جهانۍ» →• @almonqez2 ‌ →• @almonqezfr ‌‌ →• @almonqez_farsi 🌺☘️➼‌┅═۞═┅┅─┄ .
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 🎞 سرود کامل و زیبای (إنا خلقنا العباس) 🖋 با زیرنویس فارسی ــ کیفیت HD 🎊 شادمانه ولادت قمر منیر بنی هاشم حضرت ابا الفضل العباس 🆔 https://aparat.com/v/NcLFC .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/824 🔹 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه همبوشی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، حدیث کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔹 حدیث هفتم: عن أبى حمزة عن أبى عبد اللّه عليه السّلام فى حديث طويل قال: يا ابا حمزة ان منا بعد القائم احد عشر مهديا من ولد الحسين (ع). امام صادق (ع) در حدیثی طولانی فرمودند: ای ابا حمزه! همانا از ما بعد از قائم، 11 مهدی از فرزندان حسین است. 💥 نقد و بررسی با صرف نظر از حدیث، نکاتی خدمت عزیزان تقدیم می‌گردد: 🔹 نکته اول: در این حدیث 👈 فقط سخن از وجود 11 مهدی از فرزندان امام حسین (ع) پس از قائم به میان آمده است 👈 و هیچ دلالتی بر فرزندی مهدیین نسبت به امام زمان (ع) و مقام امامت آنان ندارد. 📌 بنابراین ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش مبنی بر این که: ـ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. ـ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. از این حدیث اثبات نمی‌شود. ✅ همین یک نکته برای بطلان استدلال ناظم العقیلی به حدیث هفتم کفایت می‌کند اما به جهت رسوایی بیشتر او، نکات و اشکالات بعدی را بیان می‌نماییم. 🔹 نکته دوم: ناظم العقیلی پس از ذکر حدیث فوق می‌گوید: ((مقصود از در این روایت، از فرزندان امام مهدی (ع) است و او همان کسی است که بعد از او 11 مهدی است ــ همانطور که در روایت قبل گذشت ــ و اما پس از امام مهدی (ع) 12 مهدی وجود دارد، بنابراین بین روایات نیست ...)) ناظم العقیلی، قائم در روایت فوق را 👈 بر مهدی اول تطبیق می‌دهد و سپس اشاره‌ای به روایت قبل ـ یعنی حدیث ششم کتاب چهل حدیث مهدیین ـ کرده و به این طریق 👈 تعارض بین این روایت و روایت (12 مهدی بعد از قائم) را حل می‌کند. 📌 اما غافل از این که در روایت قبل ـ یعنی حدیث ششم ـ مراد از قائم، امام کاظم (ع) است و آن حدیث مربوط به فرقه بوده که شرح مفصل آن در بخش قبل بیان شد. بنابراین ادعای ناظم العقیلی ــ مبنی بر این که مراد از قائم در حدیث هفتم، مهدی اول می‌باشد ــ سخنی گزاف و بدون دلیل می‌باشد و همچنان تعارض حدیث هفتم با احادیث دیگر مهدیین که دلالت بر وجود 12 مهدی بعد از قائم دارد، بر جای باقی می‌ماند. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔹 نکته سوم: ناظم العقیلی در ادامه چنین می‌گوید: ((نام گذاری هر یک از فرزندان امام مهدی (ع) به صحیح می‌باشد 👈 [البته] بعد از در نظر گرفتن گفتار امام صادق (ع) از آنها در روایتی که فضل کوفه را بیان می‌فرمایند: (و فیها یکون قائمه و القوام من بعده / و در آن [یعنی کوفه]، قائمش و قُوّام بعد او می‌باشد)، پس آنها [یعنی فرزندان امام زمان(ع) ] قُوّام بر امر امت بعد از قائم هستند. پس هر یک از مهدیین 👈 قائم و مهدی و امام و حجتِ واجب الطاعه است)) 📌 او در این عبارات با تمسک به حدیث امام صادق (ع) می‌کوشد تا اطلاق نام را بر فرزندان امام زمان (ع) صحیح جلوه دهد اما همانطور که مشاهده می‌کنید 👈 در حدیث (و فیها یکون قائمه و القوام من بعده) هیچ سخنی از مهدیین و فرزندان امام زمان (ع) به میان نیامده است لذا ادعای ناظم العقیلی ــ در مورد اطلاق لقب قائم بر فرزندان امام زمان (ع) با تمسک به عبارت (القوام من بعده) ــ سخن گزافی بیش نیست. 🔹 نکته چهارم: اطلاق لفظ قائم بر امامان 12گانه (ع) در روایات دیده می‌شود لذا مراد امام صادق (ع) از عبارت (و القوام من بعده)، رجعت ائمه (ع) پس از امام زمان (ع) می‌باشد. در روایات فراوانی به رجعت امامان (ع) پس از امام زمان (ع) اشاره شده است که در نقد روایت دوم کتاب چهل حدیث مهدیین، به تعدادی از روایات مربوطه اشاره شد. 📌 لینک نقد حدیث دوم: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/743 🔹 نکته پنجم: ناظم العقیلی در سخنانش، اطلاق عنوان و را بر مهدیین صحیح می‌داند اما برای صحت گفتار خویش، تا کنون هیچ دلیل و نص معتبری ذکر نکرده‌ است. بنابراین سخن وی، ادعایی گزاف و بدون دلیل می‌باشد. 📌 اساسا روایی وجود ندارد که مهدیین را به عنوان امام و حجت واجب الطاعه معرفی کرده باشد. ـــــــــــــــــــــــــ 🔵 خلاصه این که: 📌 در روایت هفتم کتاب چهل حدیث مهدیینِ ناظم العقیلی 👈 فقط سخن از وجود 11 مهدی از فرزندان امام حسین (ع) پس از قائم به میان آمده است و هیچ دلالتی بر فرزندی مهدیین نسبت به امام زمان (ع) و مقام امامت آنان ندارد. 📌 ناظم العقیلی، قائم در روایت هفتم را بر مهدی اول تطبیق می‌دهد اما در هیچ نص روایی چنین تطبیقی وجود ندارد. 📌 در روایات بسیاری به رجعت ائمه (ع) پس از امام زمان (ع) اشاره شده و بر اساس احادیث دیگر 👈 همه امامان قائم به امر الهی هستند، بنابراین مراد از عبارت (والقوام من بعده) رجعت امامان (ع) می‌باشد. 📌 اساسا هیچ نص معتبر روایی وجود ندارد که مهدیین را به عنوان و و معرفی کرده باشد. 🔴 نکته: همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده لذا جهالتها و غرض ورزیهای موجود در این کتاب، دروغین بودن احمد اسماعیل را آشکار کرده و بطلان فرقه او را ثابت می‌نماید. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏 ادامه دارد . . . https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
4_6046400928620217949.pdf
943.4K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : يا ابا حمزه ان منا بعد القائم احد عشر مهديا من ولد الحسين (ع). 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آشنایی با فرقه منحرف یمانی 📌 مروری مختصر بر احکام و اموزه‌های این فرقه 🖋 ویرایش دوم ✅ کیفیت HD در اینجا 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان گرفتار در فرقه...🌹🌹🌹 .
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 🎞 آشنایی با فرقه همبوشی (مدعی دروغین یمانی) 📌 مروری مختصر بر احکام و اموزه‌های این فرقه 🖋 ویرایش دوم ــ 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹 . 🆔 https://aparat.com/v/VQwGL .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 سرود ( ای آرزوترین بهار ) 😭 نجوا با امام زمان (عج) در آستانه میلاد 📀 در لینک زیر: 🆔 https://aparat.com/v/5n7kA 🙏 التماس دعا . . . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : يا ابا حمزه ان منا بعد القائم احد عشر مهديا من ولد الحسين (ع). ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، هفتمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
🤝 قرار همدلی تا آخرین نَفَس ⏰ هر شب ا━━━━⊰♦️⊱━━━━╭ 😭 بابای مهربانم ‼️ فتنه‌های دوران غیبتتان شده . . . اما به سخن پدر بزرگوارتان دلخوشم که راه نجات را در اعتقاد به و بیان فرمودند. (کمال‌الدین ج2ص384) 🙏 تا دعاگویتان خواهم بود و پس از این 40 روز ، دعای بر فرجتان را . 📖 يا أَيُّهَا الْعَزيزُ مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَ تَصَدَّقْ عَلَيْنا إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقين‏ (یوسف/88) 😥 محتاج گوشه نگاه شمایم . . . I━━━━⊰♦️⊱━━━━╯ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 اعلام دعا و توسل همگانی ⏰ چهار شنبه شب (شب نیمه شعبان) ساعت 21 😭 یا مهدی ادرکنی .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 عجل الله فرجک، عجل الله 🎙 ملا باسم کربلایی 📀 کیفیت HD در لینک زیر: 🆔 https://aparat.com/v/3UKa5 🙏 التماس دعا .
﷽ ❇️ استجابت دعا در شب نيمه شعبان المعظم: 📜 حدَّثَنِی أَبِی وَعَمِّی عَبْدُ الْعَزِیزِ بْنُ مُحَمَّدٍ الْأَزْدِیُّ، قَالا: حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ أَبِی الْمِقْدَامِ، عَنْ أَبِی یَحْیَى، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ (عَلَیْهِمَا السَّلَامُ)، قَالَ: سُئِلَ الْبَاقِرُ (عَلَیْهِ السَّلَامُ) عَنْ فَضْلِ لَیْلَهِ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ، فَقَالَ: هِیَ أَفْضَلُ لَیْلَهٍ بَعْدَ لَیْلَهِ الْقَدْرِ، فِیهَا یَمْنَحُ اللَّهُ (تَعَالَى) الْعِبَادَ فَضْلَهُ، وَیَغْفِرُ لَهُمْ بِمَنِّهِ، فَاجْتَهِدُوا فِی الْقُرْبَهِ إِلَى اللَّهِ (تَعَالَى) فِیهَا، فَإِنَّهَا لَیْلَهٌ آلَى اللَّهُ عَلَى نَفْسِهِ أَلَّا یَرُدَّ سَائِلًا لَهُ فِیهَا مَا لَمْ یَسْأَلْ مَعْصِیَهً، وَإِنَّهَا اللَّیْلَهُ الَّتِی جَعَلَهَا اللَّهُ لَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ بِإِزَاءِ مَا جَعَلَ لَیْلَهَ الْقَدْرِ لِنَبِیِّنَا (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ) فَاجْتَهِدُوا فِی الدُّعَاءِ وَالثَّنَاءِ عَلَى اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ)، فَإِنَّهُ مَنْ سَبَّحَ اللَّهَ (تَعَالَى) فِیهَا مِائَهَ مَرَّهٍ وَحَمَّدَهُ مِائَهَ مَرَّهٍ وَکَبَّرَهُ مِائَهَ مَرَّهٍ، غَفَرَ اللَّهُ (تَعَالَى) لَهُ مَا سَلَفَ مِنْ مَعَاصِیهِ، وَقَضَى لَهُ حَوَائِجَ الدُّنْیَا وَالْآخِرَهِ، مَا الْتَمَسَهُ مِنْهُ، وَمَا عَلِمَ حَاجَتَهُ إِلَیْهِ وَإِنْ لَمْ یَلْتَمِسْهُ مِنْهُ، کَرَماً مِنْهُ (تَعَالَى) وَ تَفَضُّلًا عَلَى عِبَادِهِ. 📎 شیخ طوسی ، الأمالی ، ص۲۹۷ ✅ از امام صادق (علیه السّلام) روایت شده که از امام باقر علیه السلام در باره فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد، آن حضرت فرمود: این شب برترین شب، پس از شب قدر است، خداوند در این شب فضلش را بر بندگان جاری می‌سازد ، بر آنان منت نهاده و گناهان شان را می‌بخشد. پس تلاش کنید که در این شب به پروردگار نزدیک شوید. به راستی که خداوند به خودش سوگند یاد کرده که در این شب هیچ درخواست کننده‌ای را از خود نراند؛ مادامی که درخواستش گناه نباشد. این شب، شبی است که خداوند آن را برای ما اهل بیت علیهم السلام قرار داده در برابر شب قدر که برای پیامبر صلی الله علیه وآله است. پس در این شب در دعا و ثنا بر خداوند تلاش کنید. به راستی اگر کسی در این شب صد مرتبه «سبحان الله» ، صد مرتبه «الحمد لله» و صد مرتبه «الله اکبر» بگوید، خداوند تمام گناهان گذشته او را می‌بخشد و مراد دنیا و آخرتش برآورده می‌کند؛ چه حاجت‌هایی را که خواسته است و چه آن‌ها را که نخواسته و خدا می‌داند که نیازمند است . و این به خاطر بخشش و عنایت خداوند بر بندگانش است.