eitaa logo
ساندویچ فلسفه
8.8هزار دنبال‌کننده
117 عکس
113 ویدیو
20 فایل
🍔 فلسفه اسلامی، فلسفه غرب و فلسفه‌های مضاف را در سه سطح تجربه کنید: 🧠 عمومی علاقه‌مندان به تفکر 🪵 نیمه‌تخصصی علاقه‌مندان به فلسفه و مبانی علوم 📚 تخصصی ویژه دانش‌پژوهان علوم عقلی 👥گروه t.me/philosophy_Sandwich_Group 👤مدیر @Philosophy_Sandwich_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📲 | منشا حق در اسلام و مکاتب دیگر ۱. مکتب حقوق طبیعی ۲. مکتب قراردادگرایی ۳. مکتب واقع‌گرایی ۴. دیدگاه اسلام ✍ ، برگرفته از کانال استاد شریفی 📚 | 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
14.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💰 | فروش الحاد به اسم علم ❗️وقتی ملحدین در پیشبرد نتایج علمی، از بی‌طرفی خارج شدند و موضع ضد دینی گرفتند... 👤 پروفسور 📚 | 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
رابطه نفس و بدن.mp3
5.63M
🎭 | رابطه نفس و بدن تبیین تشکیکی از رابطه نفس و بدن 👤 دکتر 📚 | 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
🖼 | امام خمینی انسان در فطرت خود هر کمالى را به‌طور مطلق مى‌خواهد. اگر عالم را در اختیار داشته باشد و گفته شود جهان دیگرى هم هست، فطرتاً مایل است آن جهان را هم در اختیار داشته باشد. انسان هر اندازه دانشمند باشد و گفته شود علوم دیگرى هم هست، فطرتاً مایل است آن علوم را هم بیاموزد. پس قدرت مطلق و علم مطلق باید باشد تا آدمى دل به آن ببندد. آن خداوند متعال است که همه به آن متوجهیم، گرچه خود ندانیم. اصولًا اشتیاق به زندگى ابدى در نهاد هر انسانى نشانه وجود جهان جاوید و مصون از مرگ است. 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
روش‌شناسی حکمت متعالیه.mp3
7.81M
🔮 | روش‌شناسی حکمت متعالیه ارزش برهان عقلی و کشف تقدم برهان عقلی بر نقل فرق حکمت‌دان و حکیم قلمرو استفاده از کشفیات عرفا 👤 استاد 📚 | 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
🔖 قسمت قبل | نقد و بررسی مکاتب اخلاقی ۱۱ 🧩 امر الهی (غیر واقع‌گرایی) ۲ 🔴 دلیل اول اشاعره؛ مالك و قادر مطلق بودن خداوند خداوند مالك مطلق و قادر مطلق است و قادر مطلق یعنی كسی كه هر كاری را بخواهد می‌تواند انجام دهد و هیچ حد و قیدی را بر نمی‌تابد؛ یعنی قادر مطلق به هیچ قیدی، حتی قیود اخلاقی مقید نمی‌شود. بنابراین، خداوند هر كاری كه انجام دهد، خوب است. زیرا در ملك و مملكت خود كرده است. به تعبیر دیگر، ظلم و قبیح این است كه كسی به حق دیگران تجاوز كند؛ اما در جایی كه همه هستی از آن خداوند است، دیگرانی وجود ندارند تا امكان ضایع شدن حقی از آنان و در نتیجه تحقق ظلم و قبیحی معنا پیدا كند. ✍ نقد و بررسی 1⃣ مقصود از كار قبیح كاری است كه شایسته و سزاوار فاعل نیست، بدین معنا كه فاعل مورد نظر، كمالاتی دارد یا كمالاتی برای او مطلوب است كه اگر آن كار از او سر بزند، با آن كمالات ناسازگار است. با توجه به علم و حكمت الهی می‌توان گفت خدای متعال، خود تشخیص می‌دهد كه چه كاری با كمال او سازگار نیست و آن را نمی‌خواهد و انجام نمی‌دهد. این انجام ندادن، نتیجه علم و حكمت مطلق خود خداوند است، نه نتیجه دستور و مالكیت كسی از بیرون. 2⃣ سخن اشعری درباره عدم امكان كذب بر خدای متعال اختصاصی به كذب ندارد و همه افعالی كه به یك معنا گفته می‌شود بر خدای متعال قبیح هستند، محال است از خدای متعال صادر شوند و همانطور كه محال بودن كذب بر خدا مستلزم محدودیت قدرت خدا نیست، محال بودن صدور سایر افعال قبیح از خدا نیز مستلزم محدودیت قدرت مطلق الهی نیست. 3⃣ اشعری صدور کذب از خداوند را ممکن دانسته است، اما این مسئله از دو حال خارج نیست: زیرا خداوند یا به خاطر مصلحتی در فعل امر فرموده، که خلاف فرض اشاعره است. و یا مصلحتی در فعل وجود نداشت؛ که این فرض نیز از دو حال خارج نیست؛ یا با علم به اینکه نتیجه مثبتی ندارد، امر کرده است، که خلاف حکمت مطلق اوست و یا اصلا از نتیجه فعل خبر ندارد، که خلاف علم مطلق اوست. 📘، نقد و بررسی مکاتب اخلاقی، ۹۴-۹۹ 📚 | 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
🧩 | رنسانس 🎙 ۴۵ فایل صوتی و موضوعی 👤 استاد 📚 | 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
📙 رنسانس ۱۱ 🏷 تقابل اومانیسم و قرون وسطی 🏷 اومانیسم و الحاد 🏷 انگ برهان‌پرستی و عقل‌پرستی 🏷 عدم پذیرش عقل نزد کاتولیک‌ها 🏷 پرچسب‌ صحیح از اومانیست