eitaa logo
علیرضا زادبر
53.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
10 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
خیلی ها پیام میفرستن خب با مشارکت ۵۰ درصدی اگر فلانی رئیس جمهور بشه چی میشه! فلانه، بهمانه و... پاسخ یک کلمه است: مردم خواستن هر چه مردم بخوان همونه هزینه داره؟ داشته باشه، مردم خواستن. روی عینیت و واقعیت باید حرف زد. https://eitaa.com/Politicalhistory
وقتی کالا یا سخنی دارید که قرار است به مردم عادی برسد باید به زبان مردم عادی آن را عرضه کرد‌. این تحلیل های موجود در نقد رای مردم فقط مقصر را مردم میداند! خیر، مردم را زیرسوال نباید برد. این آخرین انتخابات نخواهد بود، پایان نیست. مردم سالاری همین است. الان زمان آسیب شناسی و تاختن نیست. نه نگران باشید نه ناراحت، اگر برای تقویت مشارکت و قدرت سرمایه اجتماعی نظام اسلامی بوده، همه ماجورند اگر صرف کسب قدرت بوده که معامله چیز دیگر است. الان زمان ردیف کردن حرف های مقصریاب نیست. مردم خواستند. هر کس را بخواهند، رای مردم است‌. https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
وقتی کالا یا سخنی دارید که قرار است به مردم عادی برسد باید به زبان مردم عادی آن را عرضه کرد‌. این تح
من نه نگرانم و نه ناراحت آنچه که مسیر نشان میداد مشهود بود. خب هرکس تلاش کرد ماجور است و ان شاالله نفع آن در آینده نظام روشن شود. https://eitaa.com/Politicalhistory
نه دنیا به پایان رسیده نه انقلاب نه جریان انقلاب پرهیز کنیم از پریدن بهمدیگر پرهیز کنیم از جدل پرهیز کنیم از تنگ کردن دایره انقلاب پرهیز کنیم از ناامیدی شما مگر کار سیاسی نکرده اید؟ مگر سیاست یک سر باخت ندارد؟ مگر در این ۴۵ سال فراز و فرود کم داشته ایم؟ رشد در همین فراز و فرودهاست. بازگردیم به مردم به هر کسی بعنوان لیدر جریان انقلاب اعتماد نکنیم. مجازی گری، انقلابی گری نیست. افراد را زود از دایره انقلاب خارج نکنیم نیازمند بازنگری تئوریک هستیم نیازمند بازسازی بدنه اجتماعی هستیم نباید به هرکس که تریبون دارد مرجعیت داد. محورها را حفظ کنیم. این تحلیل های احساسی درست نیست. مردم را مقصر دانستن یعنی چهار سال دیگر آش همان است و کاسه همان چکار کنیم؟ هرجا که هستیم هر توان و مسولیتی که داریم آنجا را مرکز جمهوری اسلامی بدانیم و کار کنیم به تشکیلات پایبند باشیم همدیگر را حفظ کنیم خودزنی نکنیم زبان و پل ارتباط با بدنه مردم را پیدا کنیم این برای آینده انقلاب روشن خواهد بود عمر و بقا و اثر انقلاب با این چیزها زیر سوال نمی رود. https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از کانال حمید کثیری
انتخابات تقریبا تمام شده ... برگ جدیدی از کار جمعی در بین مردم، جامعه مومنین و جریان حزب‌اللهی رو شاهد بودیم که به رشد همه‌مون کمک کرد، اما نتیجه نهایتاً اونی نشد که فکر می‌کردیم. خدا رو شکر مشارکت نزدیک به ۵۰ درصد شد. این اتفاق بسیار مهمی بود. یادمون نرفته اون روزهای سخت رو که عده‌ای سرود ایران رو هم نمی‌خوندند، برای تیم‌های ملی ناز می‌کردند و عده‌ای به پرچم ایران در وسط شهر اهانت می‌کردند. یادمون نرفته بزرگ‌ترین عملیات روانی تاریخ علیه ایران شکل گرفت و کل سپاه کفر علیه کشور بود. سرمایه اجتماعی بزرگی از بین رفت اما نهایتا نتیجه این شد که نزدیک به ۵۰ درصد مردم کمتر از دو سال بعد به جمهوری اسلامی اعتماد کردند و وارد ساز و کار انتخاب رییس‌جمهور شدند. نتیجه هم مشخص بود، اونی نشد که طبیعتاً مطبوع جریان حزب‌اللهی باشه ... مشارکت یک پیروزی بزرگ برای ایران بود، اما نتیجه انتخابات نشون داد که باید باز هم کار کنیم. از فردا صبح هم شروع میشه ... 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
علیرضا زادبر
نه دنیا به پایان رسیده نه انقلاب نه جریان انقلاب پرهیز کنیم از پریدن بهمدیگر پرهیز کنیم از جدل پرهیز
اینکه میگویم پرهیز کنیم از طرف دیگر معنا آن نیست که سیاست جای عبرت نیست. سیاستمداری که "عبرت" نگیرد مدام در چرخه تکرار است. عبرت به معنای ملامت نیست. https://eitaa.com/Politicalhistory
یک عبرت این است: آدم تربیت کنیم. کارگزار تربیت کنیم. سیاستمدار تربیت ‌کنیم. در مسیر تربیت رجال سیاسی صبور باشیم و خودزنی نکنیم. https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
من نه نگرانم و نه ناراحت آنچه که مسیر نشان میداد مشهود بود. خب هرکس تلاش کرد ماجور است و ان شاالله
برخی از دوستان تعجب می‌کنند که چرا من نگران و ناراحت نیستم؟ دو دلیل دارد: ۱. با کلی استدلال به آینده خوشبینم و معتقدم (با تحولاتی) در نهایت این تجربه به نفع انقلاب و بازسازی سرمایه اجتماعی انقلاب خواهد بود‌. ۲. شوکه نشدم چون از شب اعلام نظر شورای نگهبان و فرآیند مسیر معلوم بود که نتیجه به چه سمتی می‌رود. اختلافات یکسال گذشته انقلابی ها، رای کم مجلس، نبود شخصیت کاریزماتیک و... کلی حرف وجود دارد. https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
#اطلاعیه_ترم_جدید #کلاس_مجازی #ترم_تابستان #دوره_دوازدهم ارسال پیام به #آیدی و دریافت شرایط ثبت نا
ظرفیت کلاس آنلاین تکمیل است. امروز جلسه اول ترم برگزار خواهد شد. فقط در بخش و اقدام کنید. مسیر ثبت نام: @Fatemehsn
💢احترام به عزادار نابینا ✅وقتی مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی نداشتند در جلوی درب ورودی مجلس روضه می ایستادند و به شرکت کنندگان در عزای سیدالشهداء علیهم السلام خوش آمد گویی می گفتند. روزی شخص در مجلس وارد شد و مثل همیشه آقا جلویش بلند شدند وخوش آمد گفتند!!! از آقا پرسیدم این بنده خدا چیزی نمی بیند که جلوی پای او احترام می کنید؟ فرمودند: مهم این است که خدا می بیند و او نمی بیند وگرنه دیدن یا ندیدن مردم ارزشی ندارد. https://eitaa.com/Politicalhistory
دولت چهاردهم با مسائل زیادی روبروست. گستردگی مسائل به حدی است که زمان نباید از دست برود. چالش های جدی در داخل و منطقه، مسیر سخت و پر تنش، اینکه قرار است چه کنند معلوم نیست، چون وعده مشخصی داده نشد اما همه ما وظیفه داریم اگر توانی داریم به میدان بیاوریم. https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
دولت چهاردهم با مسائل زیادی روبروست. گستردگی مسائل به حدی است که زمان نباید از دست برود. چالش های جد
در درجه اول باید به همه مردم تبریک گفت. اعتماد به ساختار نظام و تغییر کارگزاران ولو با فاصله رای اندک، حتی آنانی که در دو دوره قبل شرکت نکرده بودند و آمدند. حالا هر نقشی به خود بگیرند باز در ساختار نظام تعریف می شوند. هر چند نیامدن ۲۰٪ همیشگی جای تامل و تلاش دارد و باید و رفتار، عملکرد و احترام آن بخش ۲۰ درصدی را احیا و به صندوق برگرداند اما بهرحال بسیج اجتماعی آن هم در حد فاصل چند ماه از اسفند سال گذشته با برگزاری انتخابات مجلس کار بسیار دشواری است. باید به آن توجه داشت. جمهوری اسلامی بار دیگر ثابت کرد، نظام بی مردم نیست و مردم تعیین کننده اند. نتیجه هر چه باشد، جمهوری اسلامی پای آن می ایستد سال ۸۸ باشد یا سال ۱۴۰۳ باید به حقانیت این مظلوم مقتدر اذعان نمود. انتخابات در دور اول رقابت جدی نبود. سبک تبلیغات، تکراری بودن نامزدها، مناظرات غیررقابتی و ده ها دلیل دیگر که سرجای خود قابل بحث است اما در دور دوم رقابت جدی شد، به همین دلیل ده درصد ظرف یک هفته به مشارکت اضافه شد درحالیکه معمولا در انتخابات های دور دوم از مشارکت‌ها کم میشود. عقلای قوم و نخبگان باید برای ساختار و قانون انتخابات فکر و اقدام کنند. حرف بسیار است. وزن و اعتبار انتخابات باید ارتقا یابد. مردم و رای مردم در دایره انقلاب تحلیل شود، اساسا دایره انقلاب را باید از مضیق بودن خارج نمود. مردم میتوانند منتقد باشند و با چارچوب رای در درون ساختار سیاسی موجود حرف بزنند. در تحلیل رای مردم عوامل متعددی نقش دارند و باید همه را کنار هم دید. رقیب، نامزد و... رای مسولیت دارد فردای انتخابات پایان مسولیت رای نیست آغاز است. این مسولیت پذیری هم جزیی از دمکراسی است. دولت چهاردهم با مسائل زیادی روبروست. گستردگی مسائل به حدی است که زمان نباید از دست برود. چالش های جدی در داخل و منطقه، مسیر سخت و پر تنش، اینکه قرار است چه کنند معلوم نیست، چون وعده مشخصی داده نشد اما همه ما وظیفه داریم اگر توانی داریم به میدان بیاوریم. https://eitaa.com/Politicalhistory
اصولگرایان از انتخابات مجلس سال ۹۰ در هر انتخابات با دو رقیب مبارزه می‌کنند. ۱. اولی رقیب جریان مقابل ۲. با خودشان https://eitaa.com/Politicalhistory
شما فکر می کنید با این افکار و افراد و تحلیل ها میشود مملکتداری کرد؟ https://eitaa.com/Politicalhistory
صلی الله علیک یا اباعبدالله(ع)
💢 آیا پوشیدن در اسلام کراهت ندارد؟ پس چرا در ایام عده ای تا پایان محرم و صفر سیاه میپوشند؟ ✅استفاده از رنگ مشکی در مراسم عزاداری نه تنها کراهت ندارد. بلکه بخاطر همدردی با اهل بیت پیامبر (ص) ثواب نیز دارد. از فرزند امام سجاد(ع) نیز نقل شده است که وقتی امام حسین (ع) شد زنان بنی‌هاشم در عزای آن حضرت پوشیدند و این لباس را در گرما و سرما نمی‌دادند. 📚الحدائق الناظرة فی احکام العترة الطاهرة، ج 7، ص. 118 علاوه بر این سیاه پوشی، خاصیت سازندۀ دیگری به نام امر اهل بیت(ع) دارد که مطلوب و محبوب آن ذوات مقدس است که فرمودند: «رحم الله من احیا امرنا» یعنی کسی که امر ما را احیا کند، مشمول حق باد. از نظر ، چنانکه مورخین نوشته اند، بعد از واقعۀ جانسوز عاشورا، زنان خاندان پاک رسول الله(ص) اولین کسانی بودند که تا یک سال لباس به تن داشتند و چنان مشغول عزاداری بودند که امام سجاد(ع) برای آنها غذا فراهم می ساختند. در طول نیز پوشیدن لباس سیاه در عزاداری اهل بیت(ع) به صورت یک سنت ارزشمندی در بین شیعیان و رایج بوده است. 📚وسائل‏ الشیعة، ج12 ، ص20 https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
#محرم_مجازی #شبهات_محرم از تاریخ سقیفه تا دهم عاشورا سال ۶۱ قیام یا حرکت برای حفظ جان!؟ قیام برای
حسین(ع) با اهل و عیال در مسیر آن سرزمین است. مردم بر عهد خود نیستند. خدا کند که بازگردد. اما به کجا؟ مدینه؟ مکه؟ مردم با امام نیستند. امام بی مردم! مردم بی امام! https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
#محرم_مجازی #شبهات_محرم از تاریخ سقیفه تا دهم عاشورا سال ۶۱ قیام یا حرکت برای حفظ جان!؟ قیام برای
تاریخ سقیفه تا عاشورا در تلگرام و ایتا مجموعا ۶۶۸ نفر هرشب یک صوت و مطالب را دنبال می‌کنند‌. فرآیند آغاز انحراف در تاریخ صدر اسلام، ماجرای سقیفه تا عهدشکنی معاویه، اقدام سیاسی امام حسین(ع) پیش از مرگ معاویه و قیام پس از مرگ آیا در دوران طولانی همزمانی خلافت معاویه با امامت امام حسین(ع) ایشان هیچ واکنش سیاسی و اعتراضی نداشتند؟ اگر معاویه بجای یزید که فسق علنی داشت فردی را منصوب میکرد که ظاهر را حفظ کند، باز هم امام قیام میکرد؟ قیام قائم، اختصاص به امام آخر و موعود ندارد؟ . . . هر شب ما محرم تا ۱۴ محرم یک صوت . . صوت و مقالات بطور ثابت در اختیار شماست . . تنها مسیر ثبت نام: @sabet_21 https://eitaa.com/Politicalhistory
به نیابت از شما گریه کن اباعبدالله(ع) https://eitaa.com/Politicalhistory
بعد از این انتخابات به چه چیزی نیاز است؟ به یک عدد دکتر بهشتی برای فهماندن کار تشکیلاتی! زمانیکه هیچ کس فکر نمیکرد امکان پیروزی انقلاب وجود دارد مدرسه دین و دانش و مدرسه حقانی را تاسیس کرد. رفته بود پیش آیت الله بروجردی که اجازه بگیرد تا به دانشگاه برود! درس عالی بخواند‌. آقای بروجردی گفته بود: هدفتان چیست از رفتن به دانشگاه؟ بهشتی گفته بود برای ارتباط با نسل جدید و نفوذ به دانشگاه مدارک دانشگاه لازم است. آقای بروجردی موافقت کرد. آقای شجونی هم میخواست دانشگاه برود نواب صفوی گفته بود میخواهی این کراواتی ها از تو امتحان بگیرند! مخالفت کرد و شجونی نرفت. به بهشتی نیاز است البته بهشتی را کم نزدند همین خودی ها https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
حسین(ع) با اهل و عیال در مسیر آن سرزمین است. مردم بر عهد خود نیستند. خدا کند که بازگردد. اما به کجا؟
💢اگر از ابتدا امام حسین(ع) قصد داشت، پس چرا را همراه خود بردند؟ چه ضرورتی داشت؟ ✅امام(ع) که مطمئن بود قیامش منتهی به شهادت می‌شود، چه مصلحتی در همراه‌داشتن می‌دید؟ همین ابهام بدان انجامید که حضرتشان مورد برخی اطرافیان قرار گیرد. به عنوان نمونه، ابن عباس به ایشان عرضه داشت: «پسرعموجان! به سراغ کوفیان مرو، همانا آنان گروه فریب‌کار هستند ... و اگر از روی ناچاری به کوفه می‌روی، زنان و کودکان را به همراه مبر که ایمن نیستم از این‌که انتقام‌جویانه تو را همچون عثمان بن عفان، در حالی بکشند که و نظاره‌گر تو باشند» 📚الاخبار الطوال صفحه 244 ✅ایشان اطرافیانش را با این سخن خطاب قرار داد: در عالم رؤیا جدّم به من فرمود: «انَّ اللهَ شاءَ انْ یَراکَ قَتیلاً»؛ «خدا می‌خواهد تو را کشته ببیند». گفتند: پس اگر این‌طور است، چرا خانواده را همراهتان می‌برید؟ که پاسخ شنیدند: این را هم جدّم فرمود: «انَّ اللهَ شاءَ انْ یَراهُنَّ سَبایا»؛ «خدا می‌خواهد آنان را در لباس اسارت ببیند» 📚اللهوف صفحه ۶۵ تمام کسانى که همراهی اهل‌بیت امام حسین(ع) را با ایشان برخلاف تشخیص دادند؛ با حساب و منطق مادی خودشان به این رسیده بودند، اما حضرتشان پاسخی می‌داد که از جنبه دیگری به ماجرا پرداخته و جنبه مطلب را بیان می‌کرد. ✅سید بن طاووس می‌گوید: «از مواردی که ممکن است سبب همراهی زنان اهل بیت(ع) تلقی شود این است که اگر امام حسین(ع) زنان و خود را در مدینه و یا جایی غیر از آن، می‌گذاشت، احتمال می‌رفت که یزید بن معاویه زن و فرزند امام را کرده و سپس عواقب شوم و رفتارهای زننده‌ای پیش می‌آمد که امام حسین(ع) را از جهاد و شهادت باز می‌داشت» 📚اللهوف صفحه84 ✅امام(ع) در مدینه خانه امنی سراغ نداشت تا را به آن‌جا بفرستد و هنگام خروج از مدینه، هیچ‌کس هم به او پیشنهاد نکرد که من از خاندان تو حمایت می‌کنم؛ لذا امام(ع) نگران اسیر شدن خانواده خود در حال حیاتش بود؛ زیرا احتمال قوی وجود داشت که دولت‌مردان و مأموران یزید، زنان و فرزندان امام را در همان مدینه، دستگیر کرده و به گروگان بگیرند. در نتیجه، امام به برای خلاصی و رهایی زنان و خواهران خود، مجبور می‌شد خود را معرفی و تسلیم نماید و بعد از تسلیم نیز دو پیشنهاد بر سر راهش گذاشته می‌شد، یا با ذلت و خواری بیعت کند و یا به شیوه مرموزی به قتل می‌رسید، و هیچ دردسری هم برای دستگاه به وجود نمی‌آمد. https://eitaa.com/Politicalhistory