eitaa logo
علیرضا زادبر
54.4هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
10 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
علیرضا زادبر
باید بدانیم کجا ایستاده ایم؟ متن زیر مهمتر است. حتما بخوانید. https://eitaa.com/Politicalhistory
باید بدانیم کجا ایستاده ایم؟ . ما در "لحظه" ایستاده ایم. در فرآیند طویل تاریخی که عمر بلندی دارد ما در یک "لحظه" و "آن" ایستاده ایم. پنجاه یا شصت سال برای تاریخ بشر یک "لحظه" است. امام با قیام خود این لحظه و مسیر را برهم زد. از خرداد سال چهل دو ما در یک لحظه بلند تاریخی قرار گرفتیم که قرار است به سمت ساخت یک "تمدن ایرانی اسلامی" حرکت کند. از ابتدا آغاز این "لحظه" با حوادث پرفراز و نشیب بزرگی روبرو بوده ایم. سال ها تبعید، شکجنه، زندان، اعدام، پیروزی، تجزیه طلبان ابتدای انقلاب، کومله، حزب دمکرات کردستان، غائله تبریز، مهاباد، ترور شهید مطهری، قرنی، مفتح، تسخیر سفارت آمریکا، کوتای نوژه، آغاز جنگ، سقوط خرمشهر، عزل بنی صدر، جنگ مسلحانه سازمان نفاق، ترور بهشتی، رجایی، باهنر، ائمه جمعه، مردم عادی، حج خونین، قطعنامه، مرصاد، عزل منتظری، رحلت امام، تحریم ها، هجده تیر،فتنه تقلب در انتخابات، داعش، آبان و بنزین، حاج قاسم، زن زندگی آزادی و.... همه در آن نگاه و ساحت تمدنی تاریخی همان یک "لحظه" است. تمام این چهل و پنج سال در بُرش بلند تاریخی یک "لحظه" است. اما لحظاتی که بر محور اصل ولایت فقیه از آن عبور کردیم. عبوری که در آن هم انقلاب ماند هم گزندی بر تمامیت ارضی ایران وارد نشد. اصلِ ولایت فقیه ستون بقای ایران و انقلاب است. خدا ستون این خیمه ولی فقیه عادل آیت الله خامنه ای را حفظ کند. اهمیت این اصل را امروز و نسل امروز که بحران‌های بزرگ دهه اول انقلاب را درک ننموده باید درک و مرور کند. اصل و جایگاه ولایت فقیه در درجه اول و سپس شخص ولی فقیه که باید حامی او بود. https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
باید بدانیم کجا ایستاده ایم؟ . ما در "لحظه" ایستاده ایم. در فرآیند طویل تاریخی که عمر بلندی دارد ما
این متن و نگاه مهم است. حوادث میگذرند. نقطه ای به نقطه دیگری متصل میشود. خون شهیدی، مقدمه خون شهید دیگری میشود. اما آن "لحظه" را باید درک نمود. متن را بخوانید و لطفا منتشر کنید. https://eitaa.com/Politicalhistory
تشییع در تبریز تشکیل مجلس در تهران https://eitaa.com/Politicalhistory
قیامتی که مردم قم به راه انداختند فردا و پس فردا در تهران و مشهد تکرار خواهد شد. https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار برای نخستین بار پیغام اوباما به حاج قاسم در زمان ریاست جمهوری https://eitaa.com/Politicalhistory
منزل مادر بزرگوار رئیس جمهور شهیدمان ورق ورق زندگی این مرد افتخاری برای جمهوری اسلامی است . ساده و دور از اشرافیت،‌ مقایسه کنید با ده‌ها کاخ شاهان و شاهزادگان این مملکت... https://eitaa.com/Politicalhistory
برای خدا کار کن خدا عزیزت می‌کند https://eitaa.com/Politicalhistory
تبریز، قم و حالا تهران این "راز خون" است. https://eitaa.com/Politicalhistory
تا می‌توانید تصاویر این جمعیت را منتشر کنید
امتداد تاریخ سال ۱۳۶۰ سال ۱۴۰۳ https://eitaa.com/Politicalhistory
شادی از خبر مرگ خدایا عاقبت ما را بگونه ای مُقدر فرما که "خبر مرگ" ما مستضعفان عالم را اندوهگین و مستکبران دنیا طلب را شاد نماید. انسان خنثی و بی موضع، مُرده متحرک است و شهید، انسان صاحب موضع است. همیشه تاریخ گروه اول، از خبر شهادت گروه دوم شاد شده اند. مثل زمانی که یزیدی ها خبر شهادت امام معصوم(ع) ما را شنیدند. کِل کشیدند. رقاصه ها برقص آمدند. رجاله ها آواز خواندند. این جدال حق و باطل ریشه در تاریخ دارد. پیرمرد قمی با این خمیدگی می‌توانست از خانه برای شهادت رئیس جمهور شهید آه بکشد. اما خداوند هدایتگر قلوب است. https://eitaa.com/Politicalhistory
انسان بی موضع و خنثی، مُرده متحرک است. https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید مرتضی آوینی: در عالم رازی‌ست که جز به بهای خون فاش نمی‌شود. الرحیل! الرحیل! اکنون بنگر حیرت میان عقل و عشق را! اکنون بنگر حیرت عقل و جرأت عشق را! بگذار عاقلان ما را به ماندن بخوانند... راحلان طریق عشق می‌دانند که ماندن نیز در رفتن است. جاودانه ماندن در جوار رفیق اعلی و این اوست که ما را کشکشانه به خویش می‌خواند... عقل می‌گوید بمان و عشق می‌گوید برو و این هر دو، عقل و عشق را، خداوند آفریده است تا وجود انسان در حیرت میان عقل و عشق معنا شود، اگرچه عقل نیز اگر پیوند خویش را با چشمه خورشید نَبُرد، عشق را در راهی که می‌رود، تصدیق خواهد کرد؛ آنجا دیگر میان عقل و عشق فاصله‌ای نیست. https://eitaa.com/Politicalhistory
حرف بزنید نگرانتان هستم. چرا روشنفکران و جامعه شناسان ما این "جمعیت" را تحلیل نمی‌کنند!؟ تحلیل پیشکش، چرا اصلا نمی بینند!!! این جمعیت میلیونی قابل اعتنا نیست!؟ اگر جمعیت ۱٪ در اغتشاش یا مطالبه ای حق به حق علیه نظام سیاسی شرکت کنند از دل آن هزاران تحلیل در ایجاد شکاف و فروپاشی اجتماعی دَر می آورند. حال چرا در سکوت فرورفته و سخن نمی گویند!؟ شهید رئیسی مرجع تقلید یا رهبردینی نبود. دولت او هم نیمه کاره ماند و به بسیاری از توفیقات دست نیافت! اما علت این میزبانی مردم در شهرهای مختلف از یک سیاستمدار و مجری چیست؟ حرف بزنید. تحلیل دست و پا کنید. چند سال پیش یک خواننده جوان به رحمت خدا رفت و تعدادی نوجوان و جوان درگذشت او را به اشکال مختلف برگزار نمودند(مرحوم مرتضی پاشایی) خاطرتان هست آن "جمعیت محدود" را چگونه بزرگنمایی کرده و چه تحلیل هایی ساختند! پرسش نیست که چرا بعد از چهار دهه باز چنین جمعیتی به تشییع پیکر یک رئیس جمهور می آیند. حرف بزنید نگرانتان هستم. https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا روشنفکران و جامعه شناسان ما این جمعیت را نمی بینند؟ https://eitaa.com/Politicalhistory
وقتی حقوق خوندی ولی اخلاق نه! https://eitaa.com/Politicalhistory
پس از شهید رئیسی، بازگشت به آن بی اخلاقی‌های سیاسی یعنی عقبگرد و خسران https://eitaa.com/Politicalhistory
باور نمی‌کنید؟ تست بگیرید https://eitaa.com/Politicalhistory
مطلب مهم و تاریخی درباره تشییع جنازه رضاشاه منتشر میکنم
علیرضا زادبر
تشییع جنازه رضاشاه . دیدم این تصویر از تشییع جنازه رضاشاه دست به دست میشود چند نکته را عرض میکنم: ۱. رضاشاه در غربت از دنیا رفت. پیش از اخراج از ایران با توافق سفارت انگلستان در تهران قرار بود به سمت قاره آمریکا برود. انگلیسی روی کشتی خلف وعده کردند و فریدون جم داماد و همراه شاه روایت می‌کند وقتی افسر انگلیسی مانع تغییر مسیر کشتی شد ناراحت شدم چون افسر حتی به شاه احترام نظامی نگذاشت!!!! ۲. مکانی که او را تبعید کرده بودند رطوبت شدیدی داشت و رضاشاه بخاطر مشکل تنفسی همیشگی از آن گلایه داشت. ۳. هنگام خروج او مردم جنگ زده ایران در شهرهای مختلف جشن برپا کردند. معروفترین آنها در تهران بود که در خیابان ها فرش آویزان کردند(طاق نصرت) که یک روش برپایی جشن بود. ۴. از همه بدتر هنگام انتقال جنازه یک ماه معطل ماند چون انگلستان هواپیما برای انتقال نداد. سند مهم زیر از حسین علا وزیر دربار شاهنشاهی در نامه‌ای خطاب به تقی‌زاده سفیر ایران در لندن، عنوان کرد: «پس از فوت اعلی‌حضرت فقید قریب به یک ماه است که بر حسب امر مطاع مبارک با سفارت کبرای انگلیس مذاکره در میان است که وسیله حمل جنازه را با طیاره فراهم آورند. متأسفانه تا کنون نتیجه مثبتی حاصل نشده و مخصوصاً با علاقه‌ای که به‌سرعت حمل جنازه و تعیین تکلیف دفن و غیره دارند روش عادی که حضرات در قبال این موضوع اتخاذ کرده‌اند موجب تأسف می‌باشد، فعلاً تصمیم گرفته شد جنازه را با کشتی به اسکندریه و از آنجا با طیاره‌های ایرانی به تهران بیاورند، ولی در عین حال ضرورت دارد به‌نحوی که مقتضی بدانید گله‌مندی خاطر مبارک را از این عدم توجه به حضرات گوشزد فرمایید.» ۵. شش سال بعد از مرگ رضاشاه جنازه به ایران آورده شد و در آن مدت در مصر مومیایی شده بود. چرا؟ شدت نفرت و خشم مردم مانع بود.سال ۱۳۲۹ با تشریفات سخت وارد ایران شد. ۶. شاه یکی از وزرا را به دیدار مراجع فرستاد تا یک نفر نماز میت بخواند. آیت الله بروجرودی امتناع کرد. آیت الله حجت و کمره ای یکی با عصا نماینده شاه را بیرون و دیگری خودش را به کر بودن زد که صدایتان را نمیشنوم!!!!! فرستاده شاه فهمید که ایشان قصد دارد امنتاع کند و رفت. ۷. مردمی در کار نبودند. شاه از نیامدن مردم و نپذیرفتن مراجع برای نماز خواندن بر جنازه رضاشاه گلایه کرد. منتشر کنید https://eitaa.com/Politicalhistory