eitaa logo
علیرضا زادبر
52هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
958 ویدیو
9 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
امتداد تاریخ سال ۱۳۶۰ سال ۱۴۰۳ https://eitaa.com/Politicalhistory
شادی از خبر مرگ خدایا عاقبت ما را بگونه ای مُقدر فرما که "خبر مرگ" ما مستضعفان عالم را اندوهگین و مستکبران دنیا طلب را شاد نماید. انسان خنثی و بی موضع، مُرده متحرک است و شهید، انسان صاحب موضع است. همیشه تاریخ گروه اول، از خبر شهادت گروه دوم شاد شده اند. مثل زمانی که یزیدی ها خبر شهادت امام معصوم(ع) ما را شنیدند. کِل کشیدند. رقاصه ها برقص آمدند. رجاله ها آواز خواندند. این جدال حق و باطل ریشه در تاریخ دارد. پیرمرد قمی با این خمیدگی می‌توانست از خانه برای شهادت رئیس جمهور شهید آه بکشد. اما خداوند هدایتگر قلوب است. https://eitaa.com/Politicalhistory
انسان بی موضع و خنثی، مُرده متحرک است. https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید مرتضی آوینی: در عالم رازی‌ست که جز به بهای خون فاش نمی‌شود. الرحیل! الرحیل! اکنون بنگر حیرت میان عقل و عشق را! اکنون بنگر حیرت عقل و جرأت عشق را! بگذار عاقلان ما را به ماندن بخوانند... راحلان طریق عشق می‌دانند که ماندن نیز در رفتن است. جاودانه ماندن در جوار رفیق اعلی و این اوست که ما را کشکشانه به خویش می‌خواند... عقل می‌گوید بمان و عشق می‌گوید برو و این هر دو، عقل و عشق را، خداوند آفریده است تا وجود انسان در حیرت میان عقل و عشق معنا شود، اگرچه عقل نیز اگر پیوند خویش را با چشمه خورشید نَبُرد، عشق را در راهی که می‌رود، تصدیق خواهد کرد؛ آنجا دیگر میان عقل و عشق فاصله‌ای نیست. https://eitaa.com/Politicalhistory
حرف بزنید نگرانتان هستم. چرا روشنفکران و جامعه شناسان ما این "جمعیت" را تحلیل نمی‌کنند!؟ تحلیل پیشکش، چرا اصلا نمی بینند!!! این جمعیت میلیونی قابل اعتنا نیست!؟ اگر جمعیت ۱٪ در اغتشاش یا مطالبه ای حق به حق علیه نظام سیاسی شرکت کنند از دل آن هزاران تحلیل در ایجاد شکاف و فروپاشی اجتماعی دَر می آورند. حال چرا در سکوت فرورفته و سخن نمی گویند!؟ شهید رئیسی مرجع تقلید یا رهبردینی نبود. دولت او هم نیمه کاره ماند و به بسیاری از توفیقات دست نیافت! اما علت این میزبانی مردم در شهرهای مختلف از یک سیاستمدار و مجری چیست؟ حرف بزنید. تحلیل دست و پا کنید. چند سال پیش یک خواننده جوان به رحمت خدا رفت و تعدادی نوجوان و جوان درگذشت او را به اشکال مختلف برگزار نمودند(مرحوم مرتضی پاشایی) خاطرتان هست آن "جمعیت محدود" را چگونه بزرگنمایی کرده و چه تحلیل هایی ساختند! پرسش نیست که چرا بعد از چهار دهه باز چنین جمعیتی به تشییع پیکر یک رئیس جمهور می آیند. حرف بزنید نگرانتان هستم. https://eitaa.com/Politicalhistory
وقتی حقوق خوندی ولی اخلاق نه! https://eitaa.com/Politicalhistory
پس از شهید رئیسی، بازگشت به آن بی اخلاقی‌های سیاسی یعنی عقبگرد و خسران https://eitaa.com/Politicalhistory
باور نمی‌کنید؟ تست بگیرید https://eitaa.com/Politicalhistory
مطلب مهم و تاریخی درباره تشییع جنازه رضاشاه منتشر میکنم
تشییع جنازه رضاشاه . دیدم این تصویر از تشییع جنازه رضاشاه دست به دست میشود چند نکته را عرض میکنم: ۱. رضاشاه در غربت از دنیا رفت. پیش از اخراج از ایران با توافق سفارت انگلستان در تهران قرار بود به سمت قاره آمریکا برود. انگلیسی روی کشتی خلف وعده کردند و فریدون جم داماد و همراه شاه روایت می‌کند وقتی افسر انگلیسی مانع تغییر مسیر کشتی شد ناراحت شدم چون افسر حتی به شاه احترام نظامی نگذاشت!!!! ۲. مکانی که او را تبعید کرده بودند رطوبت شدیدی داشت و رضاشاه بخاطر مشکل تنفسی همیشگی از آن گلایه داشت. ۳. هنگام خروج او مردم جنگ زده ایران در شهرهای مختلف جشن برپا کردند. معروفترین آنها در تهران بود که در خیابان ها فرش آویزان کردند(طاق نصرت) که یک روش برپایی جشن بود. ۴. از همه بدتر هنگام انتقال جنازه یک ماه معطل ماند چون انگلستان هواپیما برای انتقال نداد. سند مهم زیر از حسین علا وزیر دربار شاهنشاهی در نامه‌ای خطاب به تقی‌زاده سفیر ایران در لندن، عنوان کرد: «پس از فوت اعلی‌حضرت فقید قریب به یک ماه است که بر حسب امر مطاع مبارک با سفارت کبرای انگلیس مذاکره در میان است که وسیله حمل جنازه را با طیاره فراهم آورند. متأسفانه تا کنون نتیجه مثبتی حاصل نشده و مخصوصاً با علاقه‌ای که به‌سرعت حمل جنازه و تعیین تکلیف دفن و غیره دارند روش عادی که حضرات در قبال این موضوع اتخاذ کرده‌اند موجب تأسف می‌باشد، فعلاً تصمیم گرفته شد جنازه را با کشتی به اسکندریه و از آنجا با طیاره‌های ایرانی به تهران بیاورند، ولی در عین حال ضرورت دارد به‌نحوی که مقتضی بدانید گله‌مندی خاطر مبارک را از این عدم توجه به حضرات گوشزد فرمایید.» ۵. شش سال بعد از مرگ رضاشاه جنازه به ایران آورده شد و در آن مدت در مصر مومیایی شده بود. چرا؟ شدت نفرت و خشم مردم مانع بود.سال ۱۳۲۹ با تشریفات سخت وارد ایران شد. ۶. شاه یکی از وزرا را به دیدار مراجع فرستاد تا یک نفر نماز میت بخواند. آیت الله بروجرودی امتناع کرد. آیت الله حجت و کمره ای یکی با عصا نماینده شاه را بیرون و دیگری خودش را به کر بودن زد که صدایتان را نمیشنوم!!!!! فرستاده شاه فهمید که ایشان قصد دارد امنتاع کند و رفت. ۷. مردمی در کار نبودند. شاه از نیامدن مردم و نپذیرفتن مراجع برای نماز خواندن بر جنازه رضاشاه گلایه کرد. منتشر کنید https://eitaa.com/Politicalhistory
یک ماه است طیاره نمی‌دهند برای انتقال جنازه رضاشاه https://eitaa.com/Politicalhistory
تاریخ بخوانید. تاریخ معاصر این مملکت پرحادثه را.
شاخص ساخت شهید رئیسی شاخص ساخت او له له قدرت نمیزد قدرت را برای قدرت نمی‌خواست لابی‌گر نبود در واقع در نظام فکری و رفتار او، هدف وسیله را توجیه نمیکرد افشاگر و آبروبَر نبود ریاست جمهوری، بعد از او سخت است. او شاخص ساخت‌. https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. هنر ندیدن شما میتوانید این جمعیت را ببینید ولی خودتان را به ندیدن بزنید. هنر است دیگر، هنری که تحلیلگران، روشنفکران، نواندیشان و برخی از جامعه شناسان ما دارند. هنرِ ندیدن! https://eitaa.com/Politicalhistory
ستاد کل نیروهای مسلح، گزارش اولیه هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور را منتشر کرد بخش قابل توجهی از اطلاعات در زمینه‌های مختلف تخصصی، فنی و عمومی که میتوانست در وقوع سانحه دخیل باشد جمع‌آوری شده است. برخی از اقدامات برای اظهار نظر قطعی نیاز به زمان بیشتری دارد که در دست بررسی بوده و برخی از موارد را می توان با قاطعیت اعلام نمود که مورد اشاره قرار می گیرند: ۱-بالگرد در مسیر پیش بینی شده از قبل ادامه مسیر داده و از مسیر تعیین شده پروازی خارج نگردیده است. حدود یک و نیم دقیقه قبل از سانحه بالگرد. ۲- خلبان بالگرد سانحه دیده با دو بالگرد دیگر گروه پروازی ارتباط برقرار نموده است. ۳- آثار اصابت گلوله و یا موارد مشابه آن در اجزای باقی مانده بالگرد سانحه دیده مشاهده نگردیده است. ۴- بالگرد سانحه دیده پس از برخورد با ارتفاع، دچار آتش سوزی شده است.  ۵- به دلیل پیچیدگی منطقه، مهگرفتگی و درجه حرارت پایین، عملیات تجسس به شب کشیده شده و در طول شب نیز استمرار می یابد و در بامداد صبح روز دوشنبه (ساعت ۵ صبح) با کمک پرنده های بدون سرنشین ( ایرانی) نقطه دقیق محل سانحه مشخص و نیروهای زمینی عملیات تجسس در آن نقطه حضور پیدا می کنند. ۶-در مکالمات برج مراقبت با گروه پروازی نیز مورد مشکوکی مشاهده نگردیده است. بخش قابل توجهی از اسناد و مدارک مرتبط با سانحه بالگرد یاد شده جمع آوری شده است و برای بررسی برخی از قطعات و اسناد، نیاز به زمان بیشتری می باشد که پس از اتقان سنجی و کار تخصصی و کارشناسی دقیق تر در اطلاعیه های بعدی به سمع و نظر ملت شریف و انقلابی ایران خواهد رسید. https://eitaa.com/Politicalhistory
یک رسانه تنها در صورتی می‌تواند در چنین فضایی از این تیتر استفاده کند که مخاطبین خود را "چهارپا" فرض نماید! براستی که تا به امروز چه میزان از این خزعبلات در ذهن مخاطبین‌تان ثبت کرده اید؟ https://eitaa.com/Politicalhistory
خرمشهر را خدا آزاد کرد! امام زحمات دیگران را نفی میکرد!؟ https://eitaa.com/Politicalhistory
سند افتخار است و توشه آخرت ما که آبرو و جایگاهی نداریم ولی سخت ترین جهاد، جهاد با آبروست. جهاد با جان و مال در مرتبه دیگر است‌. https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جامعه نشناسان ایرانی . ایشان استاد مشهور فلسفه و اخلاق جناب مصطفی ملکیان هستند که اگر در فضای آکادمی و روشنفکری کشور نام او را بدون وضو بیاورید شما را تکفیر می‌کنند. مدام باید نظریات و تحلیل‌هایشان را حلوا حلوا کنید. پُزشان را بدهید که از جامعه سنتی و عقب مانده ایران جلوترند. نواندیش و اخلاق‌مدارند!!!! کیلومترها عنوان دارند. من کاری به نظر او نسبت به آقای رئیسی ندارم. آزاد است‌ که مخالف رئیسیِ شهید باشد. حتی از شهید جمهور متنفر باشد. من به دو چیز کار دارم: ۱. به ژست همه چیزدانی، غرور و مخالف خوانی این جریان ۲. چقدر جامعه نشناسید. دلیل آن در چارچوب و نظام فکری آنان نهفته است. در پارادایم این قشر، مدرنیته مبنا و ملاک است. جوهرا و ذاتا نمیتوانند بُرش های مجزا از عالم مدرنیته را بفهمند. بفهمند هم شجاعت اعتراف ندارند. در نظام اندیشه این قشر یک دوگانه وجود دارد. مدرنیته و سنت. دین و شاخص ها و شخصیت های دینی، تعلق به سنت و کهنگی دارد. هر نوع ظهور و بروز دین در جامعه جوهرا ضد عالم و پندار مدرنیته است، پس آن را نمی بینند. چشم‌شان را می بندند. می‌شنوند اما خودشان را به نشنیدن میزنند. . . لطفا بنا بر سیره اخلاقی آیت الله رئیسی در کامنتها مطلبی نثار ایشان نکنید ولی این قشر را بشناسید. از غرورتان متنفرم. . https://eitaa.com/Politicalhistory
امروز صبح در مراسم بیت آقای رفیعی بالای منبر حرف مهمی زد: بجای غصه به حال این شهیدان غبطه میخورم. https://eitaa.com/Politicalhistory
🔸جامعه شناسی در ایران منفک از جامعه و مردم است ✍ جواد نظری مقدم 🔻جامعه شناسی در ایران منفک از جامعه و مردم است و از آنجا که بخش قابل توجهی از محققان حوزه علوم اجتماعی در دانشگاههای ایران فهم درستی از دین به مثابه محوری ترین مؤلفه فرهنگ ایرانی ندارند نمیتوانند به شناخت و درک درستی از جامعه ایرانی و مختصات آن نائل آیند. 🔻تلاش جامعه شناسی در ایران اساساً معطوف به حل مسائل جامعه ایرانی نیست و گاه نه تنها قادر به ارائه نسخه قابل استفاده ای برای جامعه نیست بلکه گاه خود مسئله می آفریند. محققان حوزه علوم اجتماعی در ایران مدتهاست که به بیماری سختی دچارند و آن هم نافهمی عمیق از انسان و جامعه ایرانی است. لذا بدون توجه به واقعیت و تجربه زیسته جامعه ایرانی و تنها با اتکا بر نظریه هایی که ریشه در نظام معرفتی و اندیشه ای غرب دارد به دنبال توصیف و تحلیل جامعه ایرانی و تحمیل نظریه بر واقعیت جامعه ما دارند. 🔻عمق این نافهمی بدنه ضعیف و نحیف جامعه شناسی به ویژه در زمانی که شاهد حضور چشمگیر و میلیونی مردم در حرکتهای جمعی در مقیاس بسیار وسیع و غیر قابل وصفی هستیم قابل لمس است. چرا که حضور میلیونی مردم در راهپیمایی های سیاسی یا مذهبی، اربعین، تشییع پیکر سردار سلیمانی و همچنین تشییع شهدای خدمت در سطح کشور به ویژه تهران و مشهد همه معادلات و محاسبات محققان دانشگاهی را به هم میزند و تحلیل های به ظاهر علمی و جامعه شناسانه که غالباً دلالت بر کمرنگ شدن دین و دینداری در جامعه و شکاف عمیق میان دولت و ملت دارد را با تردید و چالشی عمیق روبرو می سازد. به همین خاطر است که محققان علوم اجتماعی در دانشگاهها اساساً به سراغ تحلیل پدیده اربعین نمی روند و یا در مواجهه با حضور میلیونی مردم در تشییع پیکرهای شهید سلیمانی و شهید رئیسی سکوت اختیار میکنند چون یا قادر به درک این پدیده نیستند و یا چون این پدیده ها و نظایر آن، آنان را با چالش عمیق معرفتی و نظری و روش شناختی دچار میکند ترجیح میدهند یا به آن فکر نکنند و یا آن را ناچیز و بی اهمیت جلوه دهند. 🔻پدیده جمعیت و حضور میلیونی مردم در حرکتهایی با مضامین مذهبی سیاسی نظیر اربعین، تشییع پیکر شهید سلیمانی و شهید رئیسی و دیگر شهدای خدمت دلالت بر یک واقعیت مهم و غیر قابل انکار دارد و آن اینکه واقعیت جامعه ایرانی آن چیزی نیست که در متون و مکتوبات و گفتارهای محققان حوزه علوم اجتماعی در ایران توصیف و روایت میشود. محققان حوزه علوم اجتماعی باید پاسخ دهند که چگونه علیرغم ادعای آنان مبنی بر شکاف عمیق میان دولت و ملت، میلیونها ایرانی در تشییع رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت حضور یافتند و از عمق جان برای دولتمردان و کارگزاران سیاسی خود گریستند. محققان حوزه علوم اجتماعی باید پاسخ دهند چگونه از نظر آنان، عده ای خاص از جامعه صرفاً به دلیل همسویی با نظرات و انگاره های سیاسی آنان مردم تلقی میشوند اما این حجم وسیعی از جمعیت میلیونی و متراکم، مردم به شمار نمی روند؟ آنان باید پاسخ دهند که چگونه از نظر آنان این جمعیت میلیونی نماینده مردم ایران نیستند اما جمع خاص و محدودی که بر عریانی و بی حجابی اصرار می ورزند و یا در تجمعات فحشهای جنسی و رکیک به مخالفان خود نثار میکنند و یا کسانی که در گوشه ای از ورزشگاه ، حاملان پرچم فلسطین را با زشتترین الفاظ مورد اهانت قرار میدهند نماینده مردم تلقی میشوند. 🔻باید پذیرفت که جامعه شناسی در ایران منفک از جامعه و مردم ایران است. پدیده جامعه شناسی و جامعه شناسان در ایران خود به مثابه یک موضوع پژوهش و مطالعه اجتماعی میتواند و باید در لیست اولویتهای پژوهشی محققان و پژوهشگران قرار گیرد. نگاهی انتقادی ، دقیق و دور از سوگیری های متداول و متعارف دانشگاهی به رویکرد حاکم در حوزه جامعه شناسی در ایران می‌تواند افقهای جدیدی را پیش روی جامعه ما بگشاید https://eitaa.com/Politicalhistory