eitaa logo
علیرضا زادبر
52.3هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
960 ویدیو
9 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸جامعه شناسی در ایران منفک از جامعه و مردم است ✍ جواد نظری مقدم 🔻جامعه شناسی در ایران منفک از جامعه و مردم است و از آنجا که بخش قابل توجهی از محققان حوزه علوم اجتماعی در دانشگاههای ایران فهم درستی از دین به مثابه محوری ترین مؤلفه فرهنگ ایرانی ندارند نمیتوانند به شناخت و درک درستی از جامعه ایرانی و مختصات آن نائل آیند. 🔻تلاش جامعه شناسی در ایران اساساً معطوف به حل مسائل جامعه ایرانی نیست و گاه نه تنها قادر به ارائه نسخه قابل استفاده ای برای جامعه نیست بلکه گاه خود مسئله می آفریند. محققان حوزه علوم اجتماعی در ایران مدتهاست که به بیماری سختی دچارند و آن هم نافهمی عمیق از انسان و جامعه ایرانی است. لذا بدون توجه به واقعیت و تجربه زیسته جامعه ایرانی و تنها با اتکا بر نظریه هایی که ریشه در نظام معرفتی و اندیشه ای غرب دارد به دنبال توصیف و تحلیل جامعه ایرانی و تحمیل نظریه بر واقعیت جامعه ما دارند. 🔻عمق این نافهمی بدنه ضعیف و نحیف جامعه شناسی به ویژه در زمانی که شاهد حضور چشمگیر و میلیونی مردم در حرکتهای جمعی در مقیاس بسیار وسیع و غیر قابل وصفی هستیم قابل لمس است. چرا که حضور میلیونی مردم در راهپیمایی های سیاسی یا مذهبی، اربعین، تشییع پیکر سردار سلیمانی و همچنین تشییع شهدای خدمت در سطح کشور به ویژه تهران و مشهد همه معادلات و محاسبات محققان دانشگاهی را به هم میزند و تحلیل های به ظاهر علمی و جامعه شناسانه که غالباً دلالت بر کمرنگ شدن دین و دینداری در جامعه و شکاف عمیق میان دولت و ملت دارد را با تردید و چالشی عمیق روبرو می سازد. به همین خاطر است که محققان علوم اجتماعی در دانشگاهها اساساً به سراغ تحلیل پدیده اربعین نمی روند و یا در مواجهه با حضور میلیونی مردم در تشییع پیکرهای شهید سلیمانی و شهید رئیسی سکوت اختیار میکنند چون یا قادر به درک این پدیده نیستند و یا چون این پدیده ها و نظایر آن، آنان را با چالش عمیق معرفتی و نظری و روش شناختی دچار میکند ترجیح میدهند یا به آن فکر نکنند و یا آن را ناچیز و بی اهمیت جلوه دهند. 🔻پدیده جمعیت و حضور میلیونی مردم در حرکتهایی با مضامین مذهبی سیاسی نظیر اربعین، تشییع پیکر شهید سلیمانی و شهید رئیسی و دیگر شهدای خدمت دلالت بر یک واقعیت مهم و غیر قابل انکار دارد و آن اینکه واقعیت جامعه ایرانی آن چیزی نیست که در متون و مکتوبات و گفتارهای محققان حوزه علوم اجتماعی در ایران توصیف و روایت میشود. محققان حوزه علوم اجتماعی باید پاسخ دهند که چگونه علیرغم ادعای آنان مبنی بر شکاف عمیق میان دولت و ملت، میلیونها ایرانی در تشییع رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت حضور یافتند و از عمق جان برای دولتمردان و کارگزاران سیاسی خود گریستند. محققان حوزه علوم اجتماعی باید پاسخ دهند چگونه از نظر آنان، عده ای خاص از جامعه صرفاً به دلیل همسویی با نظرات و انگاره های سیاسی آنان مردم تلقی میشوند اما این حجم وسیعی از جمعیت میلیونی و متراکم، مردم به شمار نمی روند؟ آنان باید پاسخ دهند که چگونه از نظر آنان این جمعیت میلیونی نماینده مردم ایران نیستند اما جمع خاص و محدودی که بر عریانی و بی حجابی اصرار می ورزند و یا در تجمعات فحشهای جنسی و رکیک به مخالفان خود نثار میکنند و یا کسانی که در گوشه ای از ورزشگاه ، حاملان پرچم فلسطین را با زشتترین الفاظ مورد اهانت قرار میدهند نماینده مردم تلقی میشوند. 🔻باید پذیرفت که جامعه شناسی در ایران منفک از جامعه و مردم ایران است. پدیده جامعه شناسی و جامعه شناسان در ایران خود به مثابه یک موضوع پژوهش و مطالعه اجتماعی میتواند و باید در لیست اولویتهای پژوهشی محققان و پژوهشگران قرار گیرد. نگاهی انتقادی ، دقیق و دور از سوگیری های متداول و متعارف دانشگاهی به رویکرد حاکم در حوزه جامعه شناسی در ایران می‌تواند افقهای جدیدی را پیش روی جامعه ما بگشاید https://eitaa.com/Politicalhistory
۱. ثبت نام ترم تابستانی کلاس های جریان شناسی تاریخ سیاسی معاصر دوازدهمین دوره (از انقلاب مشروطه، پهلوی تا انقلاب اسلامی) از ۳۱ خرداد ۲. دومین دوره تاریخ عاشورا و حرکت اباعیدالله(ع) براساس کتاب حماسه حسینی شهید مطهری ۱۵ تیر ماه *کلیه کلاس ها بصورت مجازی(آنلاین و آفلاین) و فقط در ایام برگزار میشود. ثبت نام برای عموم امکان پذیر است. * الان برای ثبت نام اقدام نفرمایید به تاریخ ها توجه نمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای رئیسی چهارشنبه قبل حادثه در جلسه ای دعوت به ریاست مجلس خبرگان شدند و بر سر ایشان اجماع شد اما خودشان نپذیرفتند. https://eitaa.com/Politicalhistory
ناصرالدین شاه: خون از دماغ کسی نیامد! تعجب میکنیم! امروز یکشنبه، یک هفته از حادثه سقوط بالگرد رئیس قوه مجریه و مسئول اجرای قانون اساسی آن هم در پیچیده ترین فضای منطقه ای و داخلی که همراه با فعال شدن گسل ها و شکاف های اجتماعی سیاسی در یک دهه گذشته ایران است می‌گذرد‌. کشور رئیس جمهور ندارد‌‌. مجلس به پایان خود رسید و دست بر قضا چند روزی است که مملکت رئیس مجلس هم ندارد و این همزمانی کاملا اتفاقی و غیرقابل پیش بینی بوده است. از بُعد حماسی، عاطفی، عقلانی و اجتماعی میتوان این واقعه تلخ را تحلیل نمود. هم مواجهه مردم با این خبر و هم تصاویر تشییع باشکوه در چندین شهر ایران را. اما من میخواهم با یک به اقتدار نظام سیاسی تثبیت شده در ایران اشاره کنم که در دل این بحران تاب آوری دارد. آب از آب تکان نمیخورد. آشوب نمیشود. شورش اجتماعی رخ نداد‌. بازار دلار که میتوانست از رقم شصت عبور کند پس از چند ساعت التهاب به رقم پنجاه هفت هزار تومان یعنی همان رقم صبح حادثه رسید! اجماع جهانی ارسال پیام تسلیت به ایران بود تا جاییکه حتی دولت آمریکا هم ناچار به ارسال پیام رسمی تسلیت شد. آن بُرش تاریخی چیست؟ این اقتدار و ثبات نظامی سیاسی زمانی قابل ادارک است که بدانیم در ایران در ۲۰۰ سال اخیر دوره غالب بی ثباتی، آشوب، تغییر شاهان به ادله گوناگون، عزل متوالی رییس الوزراها متعدد با نزاع بزرگ و خونبار روبرو بوده است. ناصرالدین شاه در سفر لندن از یک چیز تعجب می‌کند. می گوید در اینجا وزیری را تغییر دادند(در پارلمان) بدون اینکه خون از دماغ کسی بیاید در حالیکه در مملکت ما تغییر صاحب قدرت با جنگ و نزاع و آشوب مدت‌دار همراه است. از طرف دیگر امروز ما در فضای ابتدای انقلاب با آن خصوصیات طبیعی پس از هر انقلابی قرار نداریم. بطور طبیعی شور و حرارت انقلاب نوپا منظور نیست بیش از چهار دهه از آن فضا گذشته است، مقصودم این است فضای شهادت آقای رئیسی با فضای شهادت دولتمرد دیگر آقای رجایی یک شکل نیست. با این حال تاب آوری جامعه و نظام سیاسی بسیار شگفت انگیز است. دلیل اصلی در ضامن مهم دیگری نیز قابل جست و جو می باشد و آن "اصل ولایت فقیه" است. انگاره و ارزش جامعه اینگونه است که با وجود اصل ولایت فقیه و شخص ولی فقیه در لحظه بحران امنیت و ثبات تضمین می شود. ایران امروز را با تاریخ پرآشوب خودش مقایسه کنید. در این حالت متوجه خواهیم شد اقتدار نظام سیاسی جمهوری اسلامی همراه با عقلانیت رفتاری مردم پس از شنیدن خبر شهادت رییس قوه مجریه چقدر با ارزش و متفاوت است. باید به این پرداخت. https://eitaa.com/Politicalhistory
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخی به آقای میلاد دخانچی! امر ملی در روسای جمهور محقق میشود؟ https://eitaa.com/Politicalhistory
فردا سه شنبه حضور برای عموم آزاد است به شهادت رئیس جمهور هم می پردازیم https://eitaa.com/Politicalhistory
هفته جاری، در جلسه شانزدهم سطح سوم کلاس های جریان شناسی تاریخ سیاسی معاصر بصورت مفصل و مبسوط به اعدام های سال ۶۷ سازمان مجاهدین خلق و ماموریت آقای رئیسی در هیات ویژه بررسی وضعیت محکومین خواهیم پرداخت‌‌ https://eitaa.com/Politicalhistory
پنجاه و چهارمین سری جهیزیه پنجاه و چهار ماه همراهان همیشگی؛ ما همانند ماه های گذشته مشغول تامین هستیم. به مانند گذشته هر نفر حداقل با پنجاه هزار تومان در این طرح شرکت کند. در پنجاه و سه ماه گذشته با کمک شما پنجاه و سه زندگی تشکیل شده است. ما باید کنشگری و ظهور و بروز اجتماعی داشته باشیم. ماندن در لابه لای کتابها و مجادلات فکری کفایت نمی‌کند. ضمن احساس درد مردم باید هم از آن گفت و نوشت و هم باید نمود. این یک حرکت مومنانه و جمعی است. بارها عرض کرده ام یک جمعیت چند هزار نفری باهم کمک می‌کنند تا یک خانواده تشکیل شود. شماره کارت: 5041721077200054 به نام گروه جهادی از همه شما ممنونم
ضمنا ساخت خانه شماره ۳۹ به مراحل پایانی رسیده است. خانواده روستایی بی سرپرست. جزییات آخرین فرآیند ساخت خانه را در کانال گزارشدهی منتشر کردم.👇👇👇 https://eitaa.com/gorohe_masaf
جامعه بیش از هر چیز دیگر به عمل و کنشگری مستمر نیاز دارد. استمرار مهم است. روزی که طرح جهیزیه را آغاز کردیم گمان نمیکردیم به عدد ۵۴ برسد. باید مستمر بود. استمرار همان ثبات قدم است. با تلاش مقطعی و نقطه ای به نتیجه نخواهیم رسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اما دردناک تر اینکه صدای اعتراض از غربی ها بیرون آمد اما یک عده سجده به مُهر که علامت پیشانی آنان و فرق سرشان که با قمه شکافته هنوز ساکتند! کفر متحرک اسلام راکد
شرف و وجدان انسان غربی . مرحوم استاد علی صفایی حائری جمله بسیار زیبا و دقیقی دارد: کفر متحرک، به اسلام می‌رسد ولی اسلام راکد، «پدر بزرگ کفر» است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول (ص) منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول (ص) بودند، رُکودشان آنها را به کفر پیوند زد. هشت ماه گذشت سی و هشت هزار نفر سلاخی شدند هنوز در دانشگاه ها و مجامع عمومی در آمریکا و اروپا مردم و نخگبان از کوچکترین فرصت برای دفاع از مردم مظلوم غزه بهره میبردند. در ورزشگاه، در مسابقه فوتبال، در کنفرانس مقامات سیاسی، هر لحظه که فراهم شود. چرا؟ اول اینکه این مردم، دولت های خودشان را بخشی از دستگاه بی رحم کشتار می‌دانند. آمریکا بالاترین کمک مالی و بیشترین میزان ارسال مهمات به اسراییل را در این هشت ماه تجربه نموده و در واقع اگر آمریکا نبود، رژیم توان ادامه جنگ را نداشت. دستگاه کشتار ساخت آمریکاست. مشتری اسرائیل است. دوم اینکه در غرب برای چندین دهه در شوآف عظیم دولت های غربی خود را مدافع حقوق بشر در جهان معرفی نموده و اینگونه جا زدند که بدون ما حقوق بشر محقق نخواهد شد. مردم در غرب گرفتار این تناقض رفتاری سیاستمداران خود شده اند! آن شعار حقوق بشری کجا؟ این کشتار بی رحمانه کجا؟ سوم غرب سلطه و قدرت اقناع بر افکار عمومی را از دست داده است. قدیم هم کشتار بود. از ابتدای اشغال کشتار بود. اما اخبار کنترل و مدیریت می شد. ملت ایران از همان ابتدا که سانسور اخبار وجود داشت علیه این رژیم بود. اما دردناک تر اینکه صدای اعتراض از غربی ها بیرون آمد اما یک عده سجده به مُهر که علامت پیشانی و فرق سرشان که با قمه شکافته هنوز ساکتند! کفر متحرک اسلام راکد https://eitaa.com/Politicalhistory
دیوید بکام، گواردیولا و بسیاری از شهروندان غربی صدای اعتراض‌شان علیه جنایات رژیم بلند است. https://eitaa.com/Politicalhistory
جریان روشنفکری امروز شرمسار است. به دلیل ۸ ماه سکوت در برابر ۳۸ هزار انسانی که کشته شدند. آیا جریان روشنفکری ایران، امروز به دلیل ضدیت با نظام جمهوری اسلامی در موضوع فلسطین ساکت است؟ پیش از انقلاب، موضع جریان روشنفکری در برابر جنایات صهیونیست ها چه بود؟ بخوانید👇👇 https://eitaa.com/Politicalhistory
. لحظه تاریخی که اکنون ما انسان‌ها در آن قرار داریم یعنی قتل و عام بیش از ۳۸ هزار انسان فلسطینی و همزمان اعتراض جریان نخبگانی و مردم در غرب مصادف با سکوت مطلق و شرمساری ‎ ایران است. همان جریانی که دلسوز پای گربه میشود و برای دختر بی گناه اوکراینی عزادار! اما این سکوت مطلق جریان روشنفکری امر جدیدی نیست. هم‌جلال آل احمد و هم شریعتی در دهه چهل و پنجاه به سکوت روشنفکران اعتراض دارند. ریشه سکوت امروزشان در رقابت و مخالفت با جمهوری اسلامی نیست. ماهیتا امکان مخالفت ندارند و سلطه چارچوب نظری اجازه مخالفت نمیدهد. . . داریوش آشوری از روشنفکران دهه 40 در مقاله ای به دفاع از رژیم صهیونیستی پرداخت. زنده یاد دکتر شریعتی در مقاله ای که در 20تیر 1346 در مجله فردوسی منتشر شد به شدت به آشوری حمله کرد. ✅دکتر علی شریعتی: آقای داریوش خان! رژیمی که با اسلحه انگلیس و آمریکا و فرانسه، سرزمینی را اشغال می‌کند و از سراسر اروپا، سرمایه داران را به یک کشور فقیر عربی می‌کشد و مردم آن را به صحرای سوزان سینا و اردن و سراسر آفریقا و پراکنده می‌کند و دهقان مسلمان را در دهات خود محبوس می‌سازد و هر گاه یک کشور عربی، قصد نجات از یوغ غربی را دارد، با یک اشاره امپریالیسم بر آن می‌تازد، اسرای رسمی جنگ را وحشیانه شکنجه می‌کند، مردم را از خانه‌هاشان بیرون می‌راند، و مبنای سیاسی و اجتماعی رژیم خود را بر یهودی بودن نژاد و کلیمی بودن مذهب استوار می‌کند، فاشیست است، یا کشوری که گناه نابخشودنی‌اش در چشم شما! این است که ملک فاروق‌ها و گلوپ پاشاها و ملک فیصل‌ها و ملک عبدالله‌ها و ژنرال سوستل و آرگوها را رانده و آخرین پایگاههای امپریالیسم را در سراسر کشورهای عربی جمع می‌کند و از نظر داخلی فقط به پُر چانگی‌های مشکوک و آلودۀ فروخته شده‌ای امثال آیت احمد و عبدالمالک و داریوش آشوری - که پُرند از آن «جوهر روشنفکری» که آنان را از تودۀ عوام الناس جدا می‌کند - مجال نمی‌دهد؟ زیرا ترحم بر یک روشنفکری که از همۀ لوازم روشنفکری فقط یک زبان نیم‌بند را بلغور می‌کند و طوطی‌وار کلمات رایجی را از قبیل آزادی و دموکراسی و انسانیت - که به قول سارتر، خودشان در دهانشان گذاشته‌اند - در کشورهای استعمارزده واگو می‌کنند، خیانت به تودۀ عوام الناس است که اصالت دارد و ما کردیم و دیدیم. آقای داریوش آشوری چرا از حق صدها هزار آوارۀ عرب که قرنهاست در فلسطین زندگی می‌کرده‌اند، کلمه‌ای بر زبان نمی‌آورد. مجموعه آثار شماره 35 بخش دوم، صفحات 631 تا 637 تاریخ معاصر را بخوانید https://eitaa.com/Politicalhistory
«شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید!» متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا به شرح زیر منتشر شد: بسم الله الرّحمن الرّحیم این نامه را به جوانانی می‌نویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است. 🔹جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید. 🔹شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. 🔹جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است. 🔹فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند. 🔹بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا است که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است. 🔹رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. 🔹دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است. 🔹«جبهه‌ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد. 🔹سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟ 🔹سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند! 🔹من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است. 🔹به‌جز شما دانشجویانِ ده‌ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم. 🔹درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبهه‌ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله. 🔸توصیه می‌کنم با قرآن آشنا شوید. 📝سیّدعلی خامنه‌ای - ۱۴۰۳/۳/۵ https://eitaa.com/Politicalhistory
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در دهه شصت شبیه به بود. در یک روز ۴۰۰ شهید و زخمی داشتیم اما... https://eitaa.com/Politicalhistory
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا علت سکوت طولانی در برابر جنایت بی سابقه رژیم صهیونیستی این است که نمیخواهد در کنار سیاست های جمهوری اسلامی باشد؟ آیا پیش از انقلاب اسلامی و در دوران پهلوی، جریان روشنفکری علیه اسراییل موضع گیری دارد؟ https://eitaa.com/Politicalhistory
برنامه و تاریخ سیاسی ۱. سطح یک ساعت ۱۵ جلسه دوازدهم عملکرد و اقدامات دولت رضاشاه تاسیس راه آهن و کشف حجاب! ۲. سطح دوم ساعت ۱۷ جلسه شانزدهم جمع بندی نهایی سازمان مجاهدین خلق و اقدامات پس از انقلاب ۳. سطح سوم ساعت ۲۰ پرونده اعدام های منافقین در سال ۶۷ و نقش آیت الله شهید رئیسی کلیه جلسات ترم بصورت مجازی برگزار میشود. ثبت نام ترم تابستان از ۳۱ خرداد آغاز میگردد. لطفا الان برای ثبت نام اقدام نفرمایید. ثبت نام برای همه(رشته ها، سطوح و مشاغل گوناگون) ممکن است. https://eitaa.com/Politicalhistory
صوت کلاس مجازی جلسه پانزدهم، مربوط به پرونده اعدام‌های سال ۱۳۶۷ و نقش آیت الله رئیسی در بررسی پرونده اعضای سازمان مجاهدین خلق در همین کانال منتشر میشود. 👇👇👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه پانزدهم: اعدام های سال ۶۷ ۱. ماجرای هیات عفو سال ۶۵ با پیشنهاد آیت الله منتظری ۲. حکم امام برای تشکیل هیات سه نفره ۳.برپایی دادگاه و رویه قضایی ۴. تعداد اعدامی ها ۵. نقش آیت الله شهید رئیسی https://eitaa.com/Politicalhistory
هر کس تمایل دارد این صوت را در کانال خود یا گروه ها منتشر کند🌹
با خانواده ای دیدار داشتیم که اینجا مشغول زندگی اند. چهار نفر در پارکینگ خانه، خانه نیمه کاره که ان شاالله گروه جهادی آن را تکمیل خواهد نمود. اما سخنم چیز دیگری است. صحنه دیگری مرا متعجب نمود. حقیقتا شناخت این مردم عزیز سخت است. خودتان ببینید👇
در آن خانه نیمه کاره که حدود ۴ سال است رها شده سکونت دارند. اما روی کمد خانه این عکس نمایان ☝️ بود. این مردم سرمایه بزرگی هستند که قدرشان را نمیدانیم.🌹 مسیر کمک به این خانواده: https://eitaa.com/gorohe_masaf