eitaa logo
کانال پرسمان دینی
843 دنبال‌کننده
45 عکس
13 ویدیو
81 فایل
بحول و قوه الهی؛پاسخگوی شبهات وسوالات دینی در« گروه »و «کانالهای پرسمان» می باشیم. http://eitaa.com/joinchat/2121924619Ce5ff3b4f6e @ebadi_porseman
مشاهده در ایتا
دانلود
باسلام 👇👇👇👇 دوستان همراه مستحضر باشند 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 بحول و قوه الهی ؛ امشب،سوالات در گروهها و کانالهای ما قرار میگیرد. دوستان فعال و مشتاق شرکت در مسابقه میتواننددر ساعت مذکور سوال را دریافت و گزینه درست را به آیدی که ارائه میگردد؛ ارسال نمایند.🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویکم 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 📅25بهمن 98 ⭕️کدام گزینه یا گزینه ها؛صحیح می باشد؟ گزینه 1️⃣: به نظرهمه مراجع؛نمازعصرقبل ازاذان مغرب و بعد از غروب آفتاب،اداء می باشد. گزینه 2️⃣: تغلیظ دیه شامل دیه جرح در ماههای حرام نمیشودوفقط مختص فوت است. گزینه 3️⃣: طبق فرمایش روایات،دفن میت در شب مکروه است. گزینه 4️⃣: به نظرهمه مراجع تقلید؛نمازجمعه کفایت از ظهر می کند. گزینه 5️⃣: گریه برای امر دنیوی درهمه نمازهای واجب،مبطل است. 📩 لطفا فقط شماره گزینه یا گزینه های صحیح را به آیدی @ebadi_porseman 🆔 ارسال کنید 📩 ⏲مهلت ⏳ارسال گزینه ✅صحیح ✅؛ازالان تا 12ظهر فردا ⌛️ می باشد.⏰ 🌹 به چند⃣ نفر که پاسخ صحیح ارسال کنند به قید قرعه ؛کارت شارژ گوشی📱 ؛هدیه داده میشود 🌹 ➖➖➖➖➖ ✅✅ @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تکلیف کسی که نمی تواند نماز را یاد بگیرد چیست؟ @Porseman_channel ✅پاسخ: انسان باید نماز را یاد بگیرد که غلط نخواند و کسی که به هیچ روشی نمی تواند نماز را بطور صحیح یاد بگیرد، باید هر طور که می تواند، بخواند و احتیاط مستحب سبحانی و صافی: احتیاط واجب؛ مکارم: بهتر است نماز را به جماعت بخوانند. آن است که نماز را به جماعت به جا آورد. آیت الله سیستانی: انسان باید قرائت نماز را صحیح بخواند و کسی که به هیچ وجه نمی تواند همه سوره حمد را صحیح بخواند، باید به هر شکلی که می تواند بخواند؛ البته اگر مقداری که صحیح می خواند، قابل توجه باشد؛ اما اگر این مقدار ناچیز باشد، باید بنابر احتیاط واجب مقداری از بقیه قرآن (سایر سوره هایی که از قرآن آموخته است) را که صحیح می خواند، به آن ضمیمه کند. لیکن کسی که به کلی نمی تواند سوره را صحیح بخواند، لازم نیست چیزی عوض آن بخواند و در هر صورت احتیاط مستحب آن است که نماز را به جماعت به جا آورد. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویکم 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 📅25بهمن 98 ⭕️کدام گزینه یا گزینه ها؛صحیح می باشد؟ گزینه 1️⃣: به نظرهمه مراجع؛نمازعصرقبل ازاذان مغرب و بعد از غروب آفتاب،اداء می باشد. گزینه 2️⃣: تغلیظ دیه شامل دیه جرح در ماههای حرام نمیشودوفقط مختص فوت است. گزینه 3️⃣: طبق فرمایش روایات،دفن میت در شب مکروه است. گزینه 4️⃣: به نظرهمه مراجع تقلید؛نمازجمعه کفایت از ظهر می کند. گزینه 5️⃣: گریه برای امر دنیوی درهمه نمازهای واجب،مبطل است. 📩 لطفا فقط شماره گزینه یا گزینه های صحیح را به آیدی @ebadi_porseman 🆔 ارسال کنید 📩 ⏲مهلت ⏳ارسال گزینه ✅صحیح ✅؛ازالان تا 12ظهر فردا ⌛️ می باشد.⏰ 🌹 به چند⃣ نفر که پاسخ صحیح ارسال کنند به قید قرعه ؛کارت شارژ گوشی📱 ؛هدیه داده میشود 🌹 ➖➖➖➖➖ ✅✅ @Porseman_channel
باسلام اتمام مهلت پاسخگویی به سوال مسابقه🌸
اتمام مهلت پاسخگویی به سوال مسابقه👆👆👆👆 از همه دوستانی که در مسابقه شرکت کردند؛ کمال تشکر را داریم....🌷 ان شاء الله مسابقه مناسبتی بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد...🌸 گرو‌ه دوباره ؛ شبانه روز فعال شد... لطف بفرمایید فقط سوالات شرعی و شبهات دینی ارسال بفرمایید... جواب صحیحِ سوال و اسم کاربرانی که قرعه بنامشان افتاده؛ بخاطر رعایت نظم گروه؛ در کانال پرسمان ؛ بعد از مدتی اعلام خواهد شد....🌷 @Porseman_channel موفق باشید🌷
💢💢 @Porseman_channel آیا مادر شدن فضیلت است یا مایه دردسر وشماتت ؟ ✅برخلاف فرهنگ رائج امروزی که رسیدگی به امور فرزنداعم از تربیتی و آموزش ونظافتی و...را ننگ می دانند.بلکه دنبال راهی برای فرار از زیر بار این مسئولیت هستندوبا فاصله گرفتن ازاین کار،فرزندراازچشیدن طعم محبت مادرودرکنارمادربودن و قدم به قدم و ثانیه به ثانیه با مادر بودن را ازدست می دهد. از شیردادن به فرزند گرفته –که برخی ازمادران، بخاطر بهانه های کذایی مثل حفظ فیزیک بدن و...از آن اجتناب می کنندونه به دایه-یعنی زنی دیگر-بلکه به مواد شیمیایی وشیرحیوانی، بچه را می بندند. وازرسیدگی به اومثل خوابیدن درکنارش،پختن غذا با عشق برای او،بودن با اودرلحظات زبان بازکردن و راه رفتن...حتی در ترجیح وایثارخورد و خوراک و...به کودک،کم می گذارند. این یعنی غفلت از نیاز عاطفی بچه و کم گذاشتن تامین احتیاجات جسمی او... می بینی مادری مشغول تلفن است و بچه مشغول خرابکاری.. می بینی مادری مشغول آرایش است و بچه مشغول کثاقت کاری... خب مادر هم که به نجاست و طهارت اهمیت نمی دهد و فرزند وزر و وبال آزادی اوست.مانع ارتباطات با دوستانش و شب نشینی و پارتی و مسافرت دوستانه و... برای همین اصلا ته دلش نمی خواست بچه دار شود و خیلی سعی کرد که بچه دار شدنش را به تاخیر بیندازد... 👈اگر نگاهی به عمق فرهنگ تزریق شده ازغرب بیندازیم غیر از این نمی بینیم و اصلا جای انکار نداردکه بچه درجه چندم اولویت برخی خانواده ها و مادرهاست... 🔴راستی از این بچه چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم وقتی فردا روز بزرگ شده و موقعیت سیاسی و اجتماعی واقتصادی ویژه هم یافت، آیا به حد کافی عواطف دریافت کرده که بتواند آن رابه دیگران هدیه کند؟!یا فردی عقده ای است که همیشه درصدد طعمه قراردادن دیگران است و مملوازکینه ونفرت وبدبینی وقساوت است؟حضرت زهرا(س)نمونه زنی است که هنرمادربودن را درحداعلای خود نشان داد. @Porseman_channel 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🍂🍂🍂🍂🍂🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام وتشکر از حضور بسیارپرشور دوستان همراه🌷 فقط گزینه ی 2️⃣؛ درست می باشد و بقیه گزینه ها صحیح نمی باشند. 👇👇👇👇 به دوستانی که پاسخ صحیح داده بودند؛و به قید🌺قرعه 🌺؛برنده این مسابقه شدند،،هدیه شارژ مستقیم تقدیم میگردد🌷 کاربران برنده این مسابقه؛5نفرند 👇👇👇👇👇👇👇 سیده فاطمه زهرااا یاغفارالذنوب Eshgh1001 محمداروجلو 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 موفق باشید🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢تکتف در نماز💢 @Porseman_channel شيعه با اعتقاد به ولايت و وصايت ائمه هدى (ع) معتقد است كه احكام فقهى مربوط به هر بخشى از زندگى از جمله نماز و وضو با هدايت اهل بيت معصوم رسول گرامى (ع) همان است كه تاكنون باقى مانده است، اين مطلب را منابع اهل سنت هم تأييد مى كند. به عنوان مثال، حذف «حى على خير العمل» در اذان صبح، دست بستن در حال قيام و قرائت نماز و يا تحريم ازدواج موقت، از امورى كه اهل سنت هم قبول دارند كه برخلاف سنت رسول خدا (ص) در عصر خلافت خليفه دوم (عمر) و با سليقه او به وجود آمده است. از اين رو بايد گفت، اهل سنت به دليل پشت كردن به امامت امير مؤمنان و فرزندان معصومين (ع) دچار تحريفات جدى در امر عقيده و عمل اسلامى شده اند كه در جاى خود براى اهل تحقيق روشن و آشكار است. در اين باره مطالعه كتاب 11 جلدى الغدير مرحوم علامه امينى و يا كتاب «المراجعات» مرحوم سيد عبدالحسين شرف الدين كه به فارسى هم برگردانده شده است (ترجمه محمد جعفر امامى) مفيد خواهد بود. با اين مقدمه مى گوييم: پيامبر اسلام، دست بسته نماز نمى خواندند و اگر دست بسته نماز مى خواندند و سنت هميشگى پيامبر آن گونه بود، در اين صورت، همه آن طور مى خواندند و كسى در آن اختلاف نمى كرد. از خصوصيات شيعه پاى بندى به سنت پيامبر است. 🔴اگر پيامبر اسلام دست بسته مى خواندند: 1️⃣اولا، شيعيان قطعا دست بسته مى خواندند. هيچ كدام از امامان معصوم شيعه نگفته اند كه پيامبر دست بسته نماز مى خوانده است، (مستند العروه، آيت الله شيخ مرتضى بروجردى، ج، 4 ص 445). 2️⃣ثانيا، اگر عمل پيامبر مى بود، اهل سنت نيز دست بسته خواندن را واجب مى دانستند در حالى كه هيچ كدام از چهار فرقه فقهى اهل سنت اين عمل را واجب نمى دانند حتى مالكى ها آن را مستحب هم نمى دانند، (الفقه على المذاهب الخمسه، مغنيه، ص 109). آنان كه اولين بار دست بسته نماز خواندن را رسم كردند چنين فكر كردند كه چنين حالتى به خود گرفتن، يك نوع احترام و تواضع در برابر خداوند است و براى همين، دستور دادند كه از آن به بعد در نمازها دست بسته باشند. دست روى دست گذاشتن و هر دو دست را روى شكم گذاشتن، در اصطلاح فقهى تكتيف ناميده مى شود. در اين كه از چه زمانى دست بسته نماز خواندن سنت شد اختلاف نظر هست. برخى معتقد هستند كه در زمان خليفه اول ابوبكر چنين رسمى رواج يافت و بعضى ها معتقدند كه در زمان خليفه دوم عمربن خطاب، اين سنت رواج يافت. بنابراين، اهل سنت نيز اين عمل را عمل پيامبر نمى دانند، بلكه عمل صحابه پيامبر بعد از رحلت نبى اكرم (ص) مى دانند و داستان آن را چنين آورده اند كه وقتى كه اسيران ايرانى را نزد عمر بن خطاب آوردند، عمر بن خطاب آنها را دست بسته ديد و پرسيد: چرا چنين كرده ايد؟ گفتند: رسم ما ايرانيان اين است كه در برابر پادشاهانمان چنين مى ايستيم. عمر بن خطاب از اين حالت خوشش آمد و دستور داد از اين پس در نماز چنين بايستند و مردم هم مطابق دستور عمل كردند و به اين ترتيب، تكتف، سنت شد، (مستند العروه، ج، 4 ص 445- جواهر، ج، 11 ص 19). 🔴شيعيان براساس رواياتى كه از امامان معصوم رسيده، به تكتف معتقد نيستند و به جاى آن، دست ها را روى ران ها مى گذارند و پايين مى اندازند. برخى از روايات چنين است: الف) به امام صادق (ع) يا امام باقر (ع) گفته شد: كسى دست خود را روى دست ديگر مى گذارد و نماز مى خواند، حكم اين چيست؟ جواب داد: اين، تكتف است و انجام نشود. ب) على (ع) فرمود: مسلمان با گذاشتن دست خود روى دست ديگر، خود را به مجوس تشبيه نمى كند. ج) امام باقر (ع) فرمود: در نماز تكتف نكن كه اين كار مجوس است. د) در روايتى آمده است كه تكتف، كار شايسته اى نيست، (وسايل الشيعه، ج، 4 ص، 1264 ابواب قواطع الصلوه، باب 15). ه) امام باقر (ع) فرمود: وقتى به نماز برمى خيزى، دست هايت را رها كن، آنها را روى ران هايت بگذار و انگشتانت را باز نكن. و) از امام صادق (ع) نقل شده كه آن حضرت فرمود: در نماز دست ها را روى ران ها بگذاريد و آن ها را رها كنيد و انگشتان دست را به هم بچسبانيد، (مستند العروه، ج، 4 ص 445).) (وسائل الشيعه، ج، 4 ص، 710 باب 17 از ابواب قيام و ص، 674 باب، 1 افعال الصلوه، ح 1). @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢خشنودی و رضایت خداوند 💢 برخی از صفاتی که برای خداوند به‌کار می‌روند، در مورد انسان هم استفاده می‌شوند؛ مانند رضایت و خشنودی - رضی الله عنهم- که به دفعات در مورد برخی از افراد به کار رفته است؛ به عنوان نمونه قرآن در باره راست‌گویان می‌فرماید: «قالَ اللَّهُ هذا یوْمُ ینْفَعُ الصَّادِقینَ صِدْقُهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدینَ فیها أَبَداً رَضِی اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْه»؛ خدا گفت: این روزى است که راست‌گویان را راستى گفتارشان سود دهد. از آن آنها است بهشت‌هایى که در آن نهرها جارى است. همواره در آن جاویدان خواهند بود. خدا از آنان خشنود است و آنان نیز از خدا خشنودند. و این کامیابى بزرگى است. یا در باره اولین گروندگان در ایمان به خدا و رسولش(ص) فرموده است: «وَ السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهاجِرینَ وَ الْأَنْصارِ وَ الَّذینَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسانٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْری تَحْتَهَا الْأَنْهارُ خالِدینَ فیها أَبَداً ذلِکَ الْفَوْزُ الْعَظیم»؛ از آن گروه نخستین از مهاجرین و انصار که پیش‌قدم شدند و آنان که به نیکى از پى‌‏شان رفتند، خدا خشنود است و ایشان نیز از خدا خشنودند. برایشان بهشت‌هایى که در آنها نهرها جارى است و همیشه در آن‌جا خواهند بود، آماده کرده است. این است کامیابى بزرگ». اما همان‌گونه که می‌دانیم خشنودی به معنایی که برای ذات باری تعالی به کار رفته با خشنودی انسان فرق می‌کند. خشنودی در انسان یک نوع، توجّه قلبى و جاذبه روحى است، در حالى‌که خداوند نه قلب دارد و نه روح، و ذات خداوند از هر تغییری منزّه است؛ لذا تأثیر پذیری و انفعال، در ذات خدا راه ندارد و محال است مخلوقات در ذات خدا تأثیر بگذارند. بنابراین نه رضایت خدا، از سنخ تأثیر پذیری و انفعال است و نه غضب او. خشنودی و غضب خدا، از صفات فعلی او هستند و صفات فعلی خدا، از نسبتی که بین خدا و فعل او(مخلوقات) وجود دارد انتزاع می‌شوند. همان‌گونه که صفات و اسمای فعلی انسان نیز از رابطه بین انسان و فعلش انتزاع می‌شوند. به عنوان مثال وقتی کسی کارش درست کردن وسائلی؛ مانند در و پنجره و ... از چوب است، به اعتبار فعلش به او نجّار گفته می‌شود، امّا نجّار بودن جزو ذات انسان نیست. نجّاری در اصل صفت انسان نیست، بلکه صفت فعل او است؛ لذا ما از فعل انسان – نه از ذات او- نامی مانند نجّار را انتزاع نموده و به انسان نسبت می‌دهیم. انتزاع صفات و اسمای فعلی خدا نیز به همین ترتیب از نسبت خدا به فعلش انتزاع می‌شوند؛ و افعال خدا، مخلوقات خدا هستند. بنابراین، با صرف نظر از وجود مخلوقات، نه رضا برای خدا معنا دارد و نه غضب. به عبارت دیگر، رضای خدا و غضب او در واقع به گونه‌ای تحقق عینی خود مخلوق است، ولی از آن جهت که این مخلوق، رابطه‌ای با خدا دارد، از آن مخلوق، صفت و اسمی فعلی برای خدا انتزاع می‌کنیم. بنابر این، رضایت خدا از اوصاف فعلیه او است، نه ذاتیه، او در ذاتش متصف به صفتى نمی‌شود که قابل تغییر و تبدل است، و در نتیجه ذاتش هم با آن تغییر و تبدل یابد، اگر بندگانش یک روز نافرمانیش کنند، دچار خشم گردد، و در روز دیگرى اطاعتش کنند راضى شود، اگر مى‏‌گوییم خدا راضى مى‏‌شود، معنایش این است که او با بنده خود معامله رضایت مى‏‌کند؛ بر او رحمت مى‌‏فرستد و نعمتش را ارزانی‌اش مى‏دارد. او را به پاس بندگی و اطاعتش بهشت و نعمت‌های بهشتی ارزانی می‌دارد. و اگر مى‏‌گوییم غضب مى‌‏کند، معنایش این است که او با بنده‏‌اش معامله غضب مى‏‌کند؛ یعنى رحمت خود را از او دریغ نموده، او را دچار عذاب مى‌‏سازد؛ از این‌رو، ممکن است که نخست راضى شود، و بعد به جهت نافرمانى بنده‌‏اش غضب کند، یا بر عکس، ابتدا غضب کرده و بعد به دلیل اطاعتى که از بنده‌‏اش سرزد از او راضى شود. 📚المیزان فی تفسیر القرآن، ج ‏9، ص 376، به بیان دیگر، اگر رضای خدا از صفات ذاتیه او بود و خداوند در ذاتش متصف به رضا بود، البته این صفت تغییر نمی‏پذیرفت و در هیچ حالی زایل نمی‏شد، در حالی‌که انسان اگر امروز کار خوبی کند خدا از او راضی است و اگر فردا کار بدی کرد خدا از او ناراضی است، اگر بعداً توبه کرد باز خدا از او راضی است، پس صفت ذات نیست، بلکه صفت فعل است. 📚تفسیر أحسن الحدیث، ج ‏4، ص 302 نتیجه این‌که: الف. رضایت و خشنودی خدا از صفات افعال خدا است، نه از اوصاف ذاتی او. ب. صفات افعال خدا از رابطه بین خدا و فعل خدا انتزاع می‌شوند و در حقیقت برگشت آنها در اصل به مخلوق است. ج. و در حقیقت خوشنودی و رضایت خدا از بنده، ارزانی داشتن بهای جاودان نعمت‌های بهشتی در برابر بندگی است. و در یک کلام راضى بودن خدا از بندگان خود، عطا کردن بهشت، نعمت و مقام کرامت می‌باشد. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا به خانه، طلا و سکه، خمس تعلق می‌گیرد؟ @Porseman_channel 1. به اموالی که جزو مؤونه‌اند، خمس تعلق نمی‌گیرد. مؤونه عبارت از مخارج و هزینه‌های متعارف زندگی، از قبیل؛ خوراک، پوشاک، خانۀ مسکونی، وسایل زندگی، وسیلۀ نقلیه و ...، البته در صورتی که مناسب با شأن فرد باشد. پس اگر انسان خانه‌ای فراتر از شأنش بخرد، به مقدار بیشتر از آنچه که در شأنش است، خمس تعلق می‌گیرد. یا اگر وسیلۀ نقلیه را نه برای استفاده شخصی‌اش، بلکه جهت کسب درآمد تهیه کند، به آن خمس تعلق می‌گیرد. بنابراین، با توضیحاتی که گذشت، به منزل مسکونی خمس تعلق نمی‌گیرد. 2. اگر منظور از طلا، زیور آلات زنان است، تا جایی که در شأن زن و متعارف باشد، خمس ندارد، ولی در مورد سکۀ طلا با توجه به این‌که به عنوان سرمایه بوده و جزو مؤونه زندگی شمرده نمی‌شود؛ در سر سال خمسی، باید خمس آن پرداخت شود. البته اگر دریافت سکه - در حد شأن فرد – به عنوان هدیه باشد، طبق نظر مراجعی که خمس هدیه را واجب نمی‌دانند، آن سکه، خمس ندارد. 3. بر یک پنجم اموال، خمس تعلق می‌گیرد. پس اگر به پنج قواره مذکور، خمس تعلق گرفته، چنانچه ارزش همۀ آنها یکسان باشد، می‌توانید یک قواره از آن‌را به عنوان خمس پرداخت کنید. در غیر این صورت، بهتر است قیمت همه را محاسبه نموده و یک پنجم مبلغ آن‌را به عنوان خمس بپردازید. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢هشدار ویروسی خطرناک تر از کرونا💢 @Porseman_channel ✅آیا کسی را می شناسید که مشتاق مبتلا شدن به باشد؟! کسی را می شناسید که بخواهد برای قدرت نمایی و اینکه بدن قوی دارد و نباید پاستوریزه بود بلکه باید دافعه نداشت واتفاقا رشددر معرض بیماری قرار دادن خود است،،خودرادر معرض این ویروس قرار دهد و بی مهابا با شعار اوپن بودن وآزادی وبرآوردکردن مقاومت بدن و سنجش میزان صحت بدنش و محک قدرت بدنش در برابر ویروس وبهانه ها و توجیه های دیگر،خود را مبتلا کند؟ یا نه کسی که کمترین درصدعقل و آگاهی دارد نه تنها از این ویروس بلکه از ویروس های ضعیف تر از این هم دوری می کند و درصدد پیشگیری و تقویت بدن و مقاوم سازی بنیه دفاعی بدن در برابر حملات احتمالی این ویروس برمی آید؟ استفاده از ماسک -شستن مداوم دست وصورت با آب وصابون- عدم حضور در جاهای شلوغ وحتی تعطیلی فعالیت ها و اشتغالات و قرنطینه کردن و... همه این موارد پیشگیری را انجام می دهیم،چرا؟ برای اینکه مبتلا نشویم و در صورت ابتلای ناخواسته مقاوم باشیم... این ویروسی ناشناخته است واسم ویروس دارد یعنی عامل تهدید سلامتی بلکه تهدیدی برای حیات مادی بدن انسان است. اما متاسفانه چندی است گرفتارویروسی بدتروخطرناکتر شده ایم که نه تنها پرهیزواحتیاط نمی شود بلکه افراد خود اقدام به وارد کردن آن به سیستم ایمنی روح و روان خود می کنند ونه امساک و مراقبت و مداوا پیشگیری می کنیم ونه مطالبه ای برای قرنطینه و نه مسئولی برای پاسخگویی به آن می یابیم!!!.... 👈اگر این ویروس کرونا ،کودکان و نوجوانان را-خداراشکر-تهدید نمی کند آن ویروس مخرب،کودکان و نوجوانان و جوانان را هدف می گیرد وهمه غافلیم و کسی به فکر پیشگیری و درمان ودرصدد جلوگیری از انتشار آن نیست بلکه متاسفانه خود دامن به آن می زنیم!! این ویرورس خطرناک ،ویروس مخرب دین و ایمان و اخلاق است که در قالبهای مختلف و جذابی چون فیلم-بازی-کلیب – موسیقی- پیامرسان و استیکر و اینستا و...ما را تهدید می کند. نه با اسم ویروس بلکه با اسم پیشرفت و تکنولوژی ونمادترقی و تمدن مطرح می شود. 👈👈این تهدید نه تهدید بدن وحیات مادی بلکه تهدیدکننده روح و جان است و شایسته است همانطور که مراقب و محتاط در عدم ابتلا به ویروس کرونا هستیم ومطالبه گریم وصرف هزینه می کنیم ومی ترسیم واز هر عامل احتمالی انتقالش دوری می کنیم؛ از این ویروس که روح و جان،دین و ایمان وابدیت ما را تهدید می کند نیز اجتناب کنیم. ولی متاسفانه خانواده ها خود این ویروس را به خانه و خلوت خود و بچه های خود بلکه به فکر و اندیشه آنها وارد می کنند. کسی که بنیه اعتقادی قوی دارد حق نداردکتب ضاله بخواند در سایتهای ضد دین وشبهه پراکن عضو شود آن هم به بهانه محک قدرت ایمان خود- آزادی فکر-اندیشه و... چه رسد به نوجوانان و جوانانی که الفبای دین را نمی دانند و اعتقاداتشان نهالی بیش نیست . چگونه و با چه استدلالی ما که در مورد ویروسی که بدن مان را تهدید می کنیم چنین تدافعی عمل می کنیم و البته حق هم همین است. 👈متاسفانه در مورد ویروس های شبهات اعتقادی و دینی و اخلاقی جاذبه داریم ونه تنها بد بلکه تهدید هم نمی دانیم. اگراین ویروس تازه پیدا شده و تلفات دارد بدانیم که برخی شبهات اعتقادی دینی هم تازه طراحی و پراکنده می شوند که چه بسا هنوز پاسخ مستدلی به آنها داده نشده است. آیا می توان ویروس را خوب دانست ومدافع آن شد و دنبالش بود؟ آیا میتوان هوادار ویروس بود وتوصیه به جذب آن وانتشارش کرد؟ پس چگونه شایعات وشبهات در سطح کلان رسانه ای در فضاهای حقیقی ومجازی؛منتشر می شوندوتهدید شناخته نمی شوند؟ اگر زهری پادزهر نداشت یعنی زهر خوبی است؟ اگر شبهه ای پاسخی نداشت یعنی شبهه درست و حق است و باید اجازه بدهیم همه بافت ها و سیستم های فکر و باورمان را تخریب کند؟ 🔴این ویروس کرونا هشدارایمنی ایجاد کرده وهمه را به بهداشت و مراعات نظافت متوجه کرده یعنی بیشتر مراقب باشند و حواس شان به سلامتی شان بیشتر باشد. ویروسهای شبهات و شایعات هم درفضاهای مجازی قربانیان زیادی گرفته اند و می گیرندبلکه آنجا قتلگاه جوانان شده است آیا شایسته نیست که هشدار ایمنی باور و اندیشه و فکروایمان خود را فعال کنیم وبیشترمراقب این ویروس خطرناک و شیوع آن باشیم؟! @Porseman_channel 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🌷🌷🌷🌷
💢پرداخت ردمظالم به واجب النفقه💢 @Porseman_channel پرسش :آیا رد مظالم را می توان به واجب النفقه داد؟ پاسخ مطابق با نظر امام خمینی وآیت الله خامنه ای: بله می توان رد مظالم را به بستگان نیازمند داد. اما به واجب النفقه نمی شود داد. مکارم: چون از طرف صاحب اصلی صدقه مستحب است اشکالی ندارد؛ هرچند از طرف پرداخت کننده واجب باشد. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢تفاوت شیعه جعفری با شیعه اثنی عشری 💢 @Porseman_channel شیعه جعفری با شیعه دوازده امامی تفاوتی ندارد. شیعه ی جعفری یا شیعه دوازده امامی، کسانی هستند که نه تنها امامت بلافصل علی (ع) را قبول دارند، بلکه یازده فرزند او را نیز امام می دانند. اینها را جعفری گفته اند چون اوّلاً بیشترین معارف این فرقه از امام جعفر صادق (ع) رسیده است و ثانیاً این مذهب، مذهب شاگردان خاصّ امام صادق (ع) بود. زمانی که بعد از امام صادق (ع) شیعیان به چند فرقه تقسیم شدند، شاگرادان مخصوص آن حضرت به توصیه ی ایشان، به امامت امام موسی کاظم (ع) گرویدند و موسویّه یا مفضّله نامیده شدند. امتداد همین فرقه است که امروزه مشهورترین شاخه ی شیعه را تشکیل داده و شیعه ی جعفری یا اثناعشری یا دوزاده امامی نامیده می شود. @Porseman_channel