eitaa logo
کانال پرسمان دینی
891 دنبال‌کننده
45 عکس
13 ویدیو
81 فایل
بحول و قوه الهی؛پاسخگوی شبهات وسوالات دینی در« گروه »و «کانالهای پرسمان» می باشیم. http://eitaa.com/joinchat/2121924619Ce5ff3b4f6e @ebadi_porseman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢کنیه ابا صالح برای امام زمان علیه السلام💢 @Porseman_channel اباصالح کنیه‌ای درباره امام مهدی(عج) که از قرن یازدهم قمری برای اشاره به آن حضرت به کار رفته است. این واژه و واژه‌های مشابه آن، «صالح» و «اباصالح»، در چند حدیث به‌کار رفته است که توصیه می‌کنند اگر راه را گم کردید، با صدازدن «صالح» و «اباصالح» یا «باصالح»، از آن‌ها برای یافتن راه کمک بخواهید. ولی در این احادیث از القاب و کنیه‌ها به عنوان کنیه‌های امام زمان یاد نشده و محدثان و شارحان حدیث نیز آن‌ها را کنیه امام زمان ندانسته‌اند. اباصالح کنیه‌ایی مشهور است که برای امام زمان(عج) به کار می‌رود. 📚دانشنامه امام مهدی،ری شهری ج۲، ص۳۲۲. این کنیه در روایات و متون قدیمی تاریخی برای امام زمان ذکر نشده است. 📚دانشنامه امام مهدی،ری شهری ج۲، ص۳۲۲. تنها در منابع متأخر آمده است که برخی امام زمان را با ندای اباصالح صدا زده‌اند. برای مثال میرزا حسین نوری از عالمان شیعه قرن سیزدهم و چهاردهم قمری نوشته است عرب‌زبان‌ها در مرثیه‌ها و اشعار امام زمان(عج) را با نام «اباصالح» صدا می‌زنند. 📚نوری، جنة المأوی، ۱۴۲۷ق، ص۱۳۶؛ نوری، نجم الثاقب، ۱۴۱۰ق، ص۴۵. برپایه کتاب دانشنامه امام مهدی، کنیه «اباصالح» از قرن یازدهم قمری درباره او به کار رفته است و گزارشی از کاربرد این اصطلاح درباره امام مهدی پیش از قرن یازدهم وجود ندارد. 📚دانشنامه امام مهدی،ری شهری ج۲، ص۳۲۲. علامه مجلسی (۱۰۳۷-۱۱۱۰ق) به نقل از پدرش حکایتی نقل کرده که در آن شخصی به نام امیراسحاق استرآبادی در راه مکه گم شد و با گفتن «یا صالح یا اباصالح ارشدونا إلی الطریق» (ای صالح، ای اباصالح، راه را نشانمان بده)، شخصی را یافت که به او کمک کرد و او را به مکه رساند که به‌گمانش امام مهدی(عج) بوده است. 📚بحارالانوار ، ج۵۲، ص۱۷۶-۱۷۵. محدث نوری نیز احتمال داده است که کاربرد کنیه اباصالح برای حضرت مهدی از حکایتی گرفته شده است که از گم‌شدن فردی در مسیر حج خبر می‌دهد و با گفتن «یا اباصالح» نجات می‌یابد. 📚نجم‌الثاقب، ۱۴۱۰ق، ص۵۷۱. در دانشنامه امام مهدی آمده است دلیلی برای انتساب «اباصالح» به امام مهدی(عج) وجود ندارد و آنچه سبب رواج انتساب این لقب به او شده، حکایاتی است که بر این معنا دلالت ندارند. 📚دانشنامه امام مهدی،ری شهری ج۲، ص۳۲۲. کاربرد واژه اباصالح در احادیث در برخی از احادیث شیعه واژه‌های «باصالح» و «اباصالح» به کار رفته است؛ اما هیچ‌یک از محدثان و شارحان حدیث مراد از این واژه‌ها را امام زمان ندانسته‌اند. برای مثال در روایتی که احمد بن محمد بن خالد برقی(۲۰۰-۲۷۴ یا ۲۸۰ق) از امام صادق(ع) نقل کرده، آمده است: «هرگاه راه را گم کردی، صدا بزن «یا صالح و یا باصالح ارشدانا إلی الطریق، رحمکما الله» (ای صالح و ای باصالح راه را به ما نشان دهید. خداوند شما را رحمت کند). 📚المحاسن،، ج۲، ص۳۶۲-۳۶۳. همچنین شیخ صدوق(۳۰۵-۳۸۱ق) با اندکی اختلاف نقل کرده است: «یا صالح او یا اباصالح ارشدونا إلی الطریق، یرحمکم الله» (ای صالح یا ای اباصالح راه را به ما نشان دهید. خداوند شما را رحمت کند). او سپس حدیث دیگری نقل کرده است که بر اساس آن بخش خشکی زمین به «صالح» و بخش دریایی آن به «حمزه» سپرده شده است. 📚من لا یحضره الفقیه،۱۴۱۳ق، ج۲، ص۲۹۸. گفته‌اند نه شیخ صدوق و نه هیچ‌یک از شارحان من لایحضره الفقیه لقب یاد شده را بر امام مهدی(عج) تطبیق نکرده‌اند. 📚دانشنامه امام مهدی،ری شهری ج۲، ص۳۲۲. همچنین در روایتی از کتاب محاسن نوشته برقی، صالح از اجنه معرفی شده است که وظیفه امدادرسانی به کسانی را برعهده دارد که راه را گم کرده‌اند. 📚المحاسن، ۱۳۷۱ق، ج۲، ص۳۸۰. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢کسی که یک رکعت از امام عقب مانده💢 @Porseman_channel کسی که یک رکعت از امام عقب مانده وقتی امام تشهد رکعت آخر را می خواند، می تواند برخیزد و نماز را تمام کند (۱) و یا انگشتان دست و سینه پا را به زمین بگذارد و زانوها را بلند نگهدارد و صبر کند تا امام سلام نماز را بگوید و بعد برخیزد. (۱) (مکارم:) احتیاط آن است که صبر کند تا امام سلام نماز را بگوید و بعد برخیزد و ادامه دهد. [پایان مسأله (] فاضل:) می تواند نیّت فرادی کند و برخیزد و نماز را تمام کند.. (گلپایگانی، صافی:) مسأله کسی که یک رکعت از امام عقب مانده بنا بر احتیاط واجب باید وقتی امام تشهّد رکعت آخر را می خواند، انگشتان دست و سینه پا را به زمین بگذارد و زانوها را بلند نگهدارد و صبر کند تا امام تشهّد نماز را بگوید و بعد برخیزد و واجب نیست صبر کند تا امام سلام بگوید. (خوئی، سیستانی، تبریزی:) بهتر آن است که.. (خوئی، تبریزی، سیستانی:) صبر کند تا امام سلام نماز را بگوید و بعد برخیزد و اگر در همان جا بخواهد قصد انفراد نماید مانعی ندارد (خوئی، تبریزی: ولی چنانچه از اوّل قصد انفراد داشته، محل ّ اشکال است). (زنجانی:) مسأله کسی که از امام عقب مانده، وقتی امام تشهد رکعت آخر را می خواند اگر در رکعتی باشد که تشهد ندارد، تشهد را با امام می خواند و بنا بر احتیاط انگشتان دست و سینه پا را به زمین بگذارد و زانوها را بلند نگهدارد و صبر کند تا امام سلام نماز را بگوید و بعد برخیزد و رکعت آخر را بخواند، ولی می تواند قصد فرادی کرده تشهد نخوانده برخیزد. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسلام 👇👇👇👇 دوستان همراه مستحضر باشند 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 بحول و قوه الهی ؛ امشب،سوالات در گروهها و کانالهای ما قرار میگیرد. دوستان فعال و مشتاق شرکت در مسابقه میتواننددر ساعت مذکور سوال را دریافت و گزینه درست را به آیدی که ارائه میگردد؛ ارسال نمایند.🌷
💢حکم رعایت علائم وقف در قران💢 @Porseman_channel 1. وقف کردن هنگام قرائت قرآن از نظر شرعی امری واجب نیست بلکه از آداب تلاوت قرآن وموجب نیکویی و زیبایی و زینت آن است و مربوط به علم تجوید است . این علامت ها برای سهولت در قرائت قران و فهم بهتر معانی آن و زیباتر خواندن آن است و حکم شرعی نیست تا مخالفت با ان گناه باشد .2. توضیح مفصل آن و جاهایی که وقف بهتر است و یا وصل بهتر است و یا هر دو یکسان می باشند در کتاب های تجوید مانند حلیه القرآن بیان شده است . در قرآن های موجود معمولا مکان های وقف با علامت مشخص شده است و در آخر قرآن در باره این علامت ها توضیح داده شده است .3. وقف کردن در جایگاه عدم وقف و یا وقف نکردن در محل وقف اشکالی ندارد اما عدم رعایت آن موجب می شود تا اهداف مورد نظر از وقف کردن و یا نکردن در جایگاه های مخصوص مانند سهولت در قرائت قران و فهم بهتر معانی آن و زیباتر خواندن آن حاصل نگردد . @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ونهم 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 📅10مهر-1402 ⭕️کدام گزینه یا گزینه ها؛صحیح می باشد؟ گزینه 1⃣: همزاد،ریشه درست عقلی و نقلی ندارد گزینه 2⃣: در دین اسلام و طبق فرمایش معصومین علیهم السلام،نمازی به اسم نماز کن فیکون داریم گزینه 3⃣: نشستن به حالت تورک درحال تشهدنماز برای زن؛ مستحب است گزینه 4⃣:با وجود داشتن روزه قضا؛ می‌شود اجیر روزه میتی شد گزینه 5⃣: کنیه اباصالح در روایات و متون قدیمی تاریخی برای امام زمان علیه السلام ذکر نشده است 📩 لطفا فقط شماره گزینه یا گزینه های صحیح را به آیدی @ebadi_porseman 🆔 ارسال کنید 📩 ⏲مهلت ⏳ارسال گزینه ✅صحیح ✅؛ازالان تا 1ظهر فردا ⌛️ می باشد.⏰ 🌹 به چند⃣ نفر که پاسخ صحیح ارسال کنند به قید قرعه ؛کارت شارژ گوشی📱 ؛هدیه داده میشود 🌹 ➖➖➖➖➖ ✅✅ @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اتمام مهلت پاسخگویی به سوال مسابقه👆👆👆👆 از همه دوستانی که در مسابقه شرکت کردند؛ کمال تشکر را داریم....🌷 ان شاء الله مسابقه مناسبتی بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد...🌸 گرو‌ه دوباره ؛ شبانه روز فعال شد... لطف بفرمایید فقط سوالات شرعی و شبهات دینی ارسال بفرمایید... جواب صحیحِ سوال و اسم کاربرانی که قرعه بنامشان افتاده؛ بخاطر رعایت نظم گروه؛ در کانال پرسمان ؛ بعد از مدتی اعلام خواهد شد....🌷 @Porseman_channel موفق باشید🌷
با سلام وتشکر از حضورومشارکت دوستان همراه🌷 گزینه های 2⃣و3⃣؛ غلط بودند. 👇👇👇👇 به دوستانی که پاسخ صحیح داده بودند؛و برنده این مسابقه شدند،،هدیه شارژ مستقیم تقدیم میگردد🌷 برندگان این مسابقه4⃣نفرند. Sadat Mohammadi یایوسف زهرا ادرکنی یاثارالله 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 موفق باشید🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سجده بر سطح ناصاف یا نوشته دار مُهر 💢سجده بر روی نوشته های مُهر 💢 @Porseman_channel اگر مقدار تماس پیشانی با مُهر در مجموع به اندازه حداقل سر انگشت باشد، اشکال ندارد. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢لاك ناخن پا💢 آيا بانوان مى توانند همه انگشتان پاى خود را لاك بزنند و در هنگام وضو تنها يك انگشت كوچك پا را براى مسح بدون لاك نزده، نگه دارند؟ @Porseman_channel همه مراجع (بجز آيت الله مكارم شيرازي): آرى، مقدار واجب مسح، تنها از سر يكى از انگشتان پا (هرچند انگشت كوچك پا) است.. [آيت الله مكارم شيرازي:‌ در انگشتان پا اگر يك انگشت (جز انگشت كوچك) خالى از لاك باشد و بر روى آن مسح بكشند، صحيح است.   @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسمان با چه شرایطی لباس نجس در ماشین لباسشویی پاک می شود؟ @Porseman_channel ابتدا نظر شما را به چند مسئله جلب می کنم: 1. آب کر (مانند آب لوله کشی) با چهار شرط، د.چیز نجس را پاک می کن اول: آن که مطلق باشد پس آب مضاف مانند گلاب و عرقِ بید، چیز نجس را پاک نمىکند. دوم: پاک باشد. سوم: وقتی چیز نجس را می شویند، آب مضاف نشود و بو یا رنگ یا مزه نجاست هم نگیرد. چهارم: بعد از آب کشیدنِ چیز نجس، عین نجاست در آن نباشد.[1] 2. اگر چیز نجس را - بعد از برطرف کردن عین نجاست - یک بار در آب کر یا جاری فرو برند که آب به تمام آن برسد پاک می شود، ولی در لباس و مانند آن احتیاط واجب این است که طوری فشار دهند که آب داخل آن خارج شود.[2] حال اگر لباسی که عین نجاست داشته باشد داخل ماشین لباسشویی گذاشته شود و آب ماشین در زمان آب کشی متصل به کر باشد، اگر با اولین شستن، عین نجاست پاک شود، قطعاً با سه بار شستن بعد از آن با آب کر، لباس پاک می شود، و همین طور است اگر با دفعات دوم و سوم عین نجاست بر طرف شود؛ زیرا بعد از برطرف کردن عین نجاست یک بار شستن با آب کر کافی است.[3] منظور از عین نجاست، چیزی است که اصالتاً نجس باشد؛ مانند خون، مدفوع، منی، (نه این که به واسطه برخورد با چیزی نجس شده است). اما استفتائات دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی): اگر بعد از زوال عین نجاست، آب متصل به لوله در داخل ماشین لباسشوئى به لباسها و همه قسمتهاى داخل ماشین برسد و از آن جدا و خارج شود، محکوم به طهارت است. دفتر حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی): ایشان در پاسخ به این سؤال که آیا لباس به وسیله ماشین لباسشویى اتوماتیکى که خود چند بار لباس را مىشوید و آب آن را مىکشد پاک مىشود؟، فرموده اند: "(لباس های داخل ماشین لباسشویى ) پاک است، خواه در حال شستن لباس ها، اتّصال با آب لوله کشى داشته باشد یا بعد از قطع شدن شروع به شستشو کند. [1] توضیح المسائل مراجع، ج1، ص 99، م 149. [2] همان، م 159. [3] استفتاءات امام خمینی ، ج1، ص 169، س327 . نظر همه مراجع در لینک زیر👇👇 https://portal.anhar.ir/node/24625#gsc.tab=0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢وظیفه تذکر وقت نماز به آلزایمری💢 @Porseman_channel ✅برخی از مراجع [آیات عظام: خامنه ای، سیستانی. ] نسبت به سؤال مذکور معتقدند، دیگران در برابر این افراد وظیفه‌ای ندارند. گروه دیگری نیز معتقدند در صورتی که با تذکر، متوجه می‌شوند، از باب تنبیه غافل و ارشاد جاهل، لازم است تذکر داده شود. [آیات عظام: مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی.] حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی): تذکر لازم نیست. اگر آلزایمر ش به حدّی که عنوان جنون بر آن صدق کند نرسیده، نماز و روزه بر او واجب بوده است و در صورتی که از او نماز و روزه فوت شده، قضای آن بر عهده پسر بزرگتر می باشد مگر آنکه نسبت به آن وصیت کرده باشد و از ثلث مال او هم تجاوز نکند که در این صورت می توانید برای این کار شخصی را اجیر کنید. حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی): وظیفه‌ای ندارید. حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی): در صورتی‌که عقل و هوش کافی دارد و اوقات نماز را تشخیص می‌‌دهد، باید نماز را به هر شکل ممکن انجام دهد و اگر چنین نیست نماز بر او واجب نمی‌باشد و پسرش نیز لازم نیست قضا کند. حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی): بلی، از باب تنبیه غافل و ارشاد جاهل، تنبیه و ارشاد لازم است. حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی): در صورتی‌که با تذکر، متوجه می‌‌شوند باید تذکر داده شود. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢حق طلاق برای مرد💢 پرسش : دلیل این که در اسلام اختیار «طلاق» به مرد داده شده است چیست؟ @Porseman_channel ✅پاسخ : در فقه اسلامی اختیار «طلاق» در دست مرد است؛ اما برخی از روشنفکرنمایان معتقدند اسلام با این حکم شأن زن را پایین تر از مرد قرار داده؛ زیرا زمام او را به دست مرد سپرده است. در پاسخ می توان گفت: در صورتی که مرد محبت زن را در دل نداشته باشد، با کوچک ترین مشکلی درصدد انتقام برمی آید، لذا شرع طلاق را به وی سپرده تا با امری فاسد از افسد جلوگیری کند. اما در مقابل عاطفه زن سبب تصمیم گیری های عجولانه می شود، لذا اختیار طلاق از سوی زن سبب می شود با آینده و موقعیت خود بازی کند اما مرد عقلش بر عاطفه اش غلبه دارد. در فقه اسلامی به اثبات رسیده که اختیار طلاق به دست مرد است جز در مواردی خاص. اما برخی از روشنفکرنمایان، این حکم شرع را منافی با حقوق زن دانسته اند و می گویند: اسلام شأن زن را پایین تر از مرد قرار داده و به همین جهت است که زمام او را به دست مرد سپرده است. برای پاسخ به این شبهه و تبیین مسأله به چند مقدمه اشاره می کنیم: 1- اسلام به طلاق به عنوان علاج یک مشکلی نگاه می کند که راهی برای علاج آن به جز طلاق نیست، و در غیر این صورت طلاق امری مبغوض به حساب آمده و شارع مقدس شدیداً از آن نهی کرده است. 2- شکی نیست که طلاق همانند نکاح یک ضرورت اجتماعی به حساب می آید؛ زیرا گاهی کانون خانواده به صورت جهنمی می شود که طاقت ادامه آن برای زن و مرد یا یکی از آن دو مقدور نیست، لذا طلاق تنها راه خلاصی زن و مرد به حساب می آید. 3- حقیقت طلاق عبارت است از باز کردن میثاق و عهدی که با ازدواج برای مرد و زن حاصل شده بود. 4 - در شرع مقدس حقوقی برای زن مطلّقه قرار داده شده است که باید مرد به او بپردازد؛ از قبیل: الف) پرداخت تمام مهریه در صورت دخول و نصف آن در صورت عدم دخول. ب) استحقاق نفقه تا مادامی که در عدّه است، در صورتی که طلاق او رجعی باشد. ج) حق مسکن داشتن تا مادامی که در عدّه است، و طلاق او رجعی باشد. د) احقّیت مادر به شیر دادن فرزندش از دیگران. ه) استحقاق مادر بر حضانت فرزند تا مدتی. و) عدم جواز محرومیت زن از اولادش، حتی بعد از انقضای مدت حضانت. ز) در صورتی که شوهرش در زمان عدّه زن بمیرد، زن از او ارث می برد. 5- مرد اگر از زنش کراهت دارد و او را دوست ندارد بسیار دشوار به نظر می رسد که بتوان او را مجبور به محبت و رغبت به زنش نمود. با ذکر این مقدمات به پاسخ از اصل سؤال می پردازیم: اولاً: مرد از آنجا که عاطفه کمتری نسبت به زن دارد، لذا در صورتی که محبت زن را در دل نداشته باشد با کوچک ترین مشکلی درصدد انتقام برمی آید که اگر راه را بر او ببندیم دست به خشونت و جنایت می زند، لذا شرع مقدس در این مورد امر طلاق را به دست او داده تا با امری فاسد از افسد جلوگیری شود. و این در حالی است که زن به جهات مختلف، قدرت و تحمّلش در این مسأله بیشتر است. او گاهی آینده خود را می بیند که بی سرپرست خواهد شد، و گاهی فرزندان خود را مشاهده می کند و لذا سپردن طلاق به دستش ضرورتی ندارد. ثانیاً: زن از آنجا که موجودی عاطفی است و لذا سریع تصمیم گیری می کند، و در برخی موارد نیز زود از تصمیم خود پشیمان می گردد و لذا اگر شارع طلاق را به دست او قرار دهد، سریع با آینده و موقعیت خود بازی می کند و این درست بر خلاف ویژگی مرد است که آینده نگر بوده و عقلش بر عاطفه اش غلبه دارد. 📚 اسلام شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، ص 503. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢ادبیات ظلم ستیزی امام حسین ع 💢 @Porseman_channel تعامل امام حسین ع با ابرقدرتهای ظلم چه بوده است؟ ظلم ستیزی و زیر بار ظلم و سخن زور نرفتن؛ادبیات و شعارقرآنی حسینی می باشد. نه ستم مىكنيد و نه ستم مىبينيد. 📖بقره /279 گزیده ای از فرمایش امام حسین ع : هان اى روزگاران! اى ترقىخواهان عصرها و نسلها! بدانيد كه اين فرومايه و فرزند فرومايه، اينك مرا ميان دو راه و دو انتخاب قرار داده است: بر سر دو راهى ذلّت پذيرى و تسليم خفّتبار در برابر فرومايگان و بيدادگران حاكم، و مرگ پرافتخار و با عزّت و سرفرازى. و چقدر دور است از ما كه ذلّت و خوارى را برگزينيم. خدا و پيامبر او و ايمان آوردگان و دامانهاى مادران پاك و رگ و ريشههاى پاكيزه و مغزهاى غيرتمند و جانهاى ستم ستيز و با شرافت، نمىپذيرند كه ما فرمانبردارى فرومايگان و استبدادگران پست و رذالت پيشه را بر شهادتگاه رادمردان و آزادمنشان مقدّم بداريم. نه! به خداى سوگند نه دست ذلّت به دست استبداد و انحصار خواهم نهاد و نه بسان بردگان ترسو از برابر آنان خواهم گريخت. به خداى سوگند كه من هرگز زير بار پيمان خفّتبار استبدادگران نخواهم رفت. 📚مثير الأحزان ص42 👈👈امام حسين عليه السّلام هنگامى كه رهسپار كربلا بودند فرمود: به راستى، دنيا تغيير چهره داده و ناشناخته گشته و نيكى آن در حال نابودى است و از آن جز رطوبتى كه در ته ظرفى مانده و جز زندگى وبال آور، همچون چرا گاهى كه جز گياه بيمارىزا و بىمصرف چيزى در آن نمىرويد، باقى نمانده است. آيا نمىبينيد كه به حقّ عمل نمىشود و از باطل دست برنمىدارند؟! به طورى كه مؤمن حق دارد كه به مرگ و ديدار خدا مشتاق باشد. به راستى، من چنين مرگى را جز سعادت ندانم و زندگى در كنار ظالمان را جز هلاكت نخوانم! همانا مردم دنياپرستند و دين از سر زبان آنها فراتر نرود و دين را تا آنجا كه زندگىشان را رو به راه سازد بچرخانند و چون در بوته آزمايش گرفتار شوند دينداران اندك گردند. 📚تحف العقول ص427 @Porseman_channel 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا