eitaa logo
کانال پرسمان دینی
842 دنبال‌کننده
45 عکس
13 ویدیو
81 فایل
بحول و قوه الهی؛پاسخگوی شبهات وسوالات دینی در« گروه »و «کانالهای پرسمان» می باشیم. http://eitaa.com/joinchat/2121924619Ce5ff3b4f6e @ebadi_porseman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢تطهیر وسائل الکترونیکی💢 @Porseman_channel سوال: ۱) آیا راهی غیر از شستن، برای پاک شدن وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه که نجس شده است، وجود دارد؟ ۲)آیا اگر تلفن همراهی که نجس شده، هنگام نماز، همراهمان باشد، نماز باطل است؟ ✅جواب: ۱) فقط با آب قابل تطهیر است. جواب ۲) نماز باطل نیست، مگر این که نمازگزار قبل از تمام شدن نماز بداند، نجاست تلفن همراه با رطوبت به بدن یا لباس او رسیده است. می توانید قاب آن را باز کرده و تطهیر کنید و یا برای آن، جلد تهیه نمایید. وسایل برقی و الکترونیکی اگر نیاز به تطهیر داشته باشد تنها راه تطهیرش، آب کشیدن است و اما این که چه کنیم تا مدارهای الکترونیکی آن نسوزد، این یک کار فنی است که با پوشانیدن قسمت های الکترونیکی و یا با خارج کردن مدارها از دستگاه و آب کشیدن دستگاه بعد از خشک کردن و دوباره وصل کردن می توان از سوختن دستگاه جلوگیری کرد. علاوه بعضی از لوازم الکترونیکی اینگونه اند که این قابلیت را دارند که به راحتی جدا می گردند و همین ها هم با دست ما تماس دارند. مثلا می توان روکش موبایل را جدا کرد و آب کشید و خشک نمود و استفاده کرد و نجس بودن داخل دستگاه هم مشکلی را ایجاد نمی کند و اگر هیچ کدام از این راه ها برای جلوگیری از سوختن وسیله برقی ممکن نیست، می توان از آب کشیدن آن صرف نظر کرد، چرا که همیشه ضرورتی برای پاک نگه داشتن وسایل همراه از جمله موبایل وجود ندارد، نهایتاً باید مواظب باشید برای این که نمازتان اشکال پیدا نکند، این نجاست به جای دیگر بدن یا لباستان سرایت نکند و در حالت طبیعی که این وسائل، خشک می باشند، نجاست هم سرایت نخواهد یافت. تطهیر چیز نجس به خودی خود واجب نیست، بلکه آنچه لازم است این است، که بدن و لباس نمازگزار باید برای نماز پاک باشد و موبایل نجس ارتباطی به نماز ندارد و تطهیر آن واجب نیست. و نیز می توان پوشش برای وسیله تهیه کنیم که مانع از تماس مستقیم با رطوبت بدن شود و نجاست آن سرایت نکند. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢پوشیدن لباس مختص جنس مخالف‏💢 @Porseman_channel آيات عظام امام و بهجت: بنابر احتياط واجب، پوشيدن لباس‏ مختص‏ به جنس مخالف، جايز نيست. آيات عظام تبريزى، خامنه‏اى، صافى، فاضل و وحيد: بنابر احتياط واجب پوشيدن لباس مختص به جنس مخالف، در صورتى كه آن را زىّ و پوشش خود قرار دهد، جايز نيست. آيةاللَّه سيستانى: بنابر احتياط واجب، پوشيدن لباس مختص به جنس مخالف، اگر او را به آن صورت در آورد، جايز نيست. آيةاللَّه مكارم: پوشيدن لباس جنس مخالف، اگر مفسده خاصى بر آن مترتب نشود، اشكال ندارد. آيةاللَّه نورى: بنا بر احتياط واجب، پوشيدن لباس مختص به جنس مخالف، جايز نيست؛ مگر آنكه انگيزه عقلايى و مصلحت مهم‏ترى در بين باشد. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسمان 💢حکم مال پیدا شده؟💢 @Porseman_channel مال گمشده اى را كه انسان پیدا مى كند اگر نشانه اى ندارد كه با آن صاحبش معلوم شود (مانند یك اسكناس صد تومانى یا یك سكه طلا) احتیاط واجب آن است كه از طرف صاحبش آن را صدقه دهد؛ و اگر خود او مستحق است مى تواند بردارد؛ و اگر مال مهمّى باشد احتیاط آن است كه از حاكم شرع اجازه بگیرد. ـ هر گاه مالى را كه پیدا كرده نشانه دارد و قیمتش به اندازه یك درهم یا بیشتر است، باید آن را تا یك سال اعلام كند. مثلا اطلاعیه ای بزند و یا در مسجد اعلام کند. ـ اگر قبل از فرارسیدن یك سال، از پیدا كردن صاحب آن مأیوس شود و یا از اوّل مأیوس باشد كه صاحب آن را پیدا كند احتیاط واجب آن است كه آن مال را از طرف صاحب اصلى اش به فقیر بدهد. ـ هرگاه تا یك سال اعلان كند و یا در محل اعلان شده نگهدارى شود و صاحب مال پیدا نشود، پیداكننده مخیّر است یكى از چهار كار را انجام دهد: 1ـ آن را براى خود بردارد به قصد این كه هر وقت صاحبش پیدا شد اگر آن مال موجود نیست، عوض آن را به او بدهد. 2ـ به صورت امانت براى او نگهدارى كند. 3ـ از طرف صاحبش صدقه در راه خدا بدهد. 4ـ آن را به حاكم شرع بسپارد و احتیاط مستحب صدقه دادن یا سپردن به حاكم شرع است. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا با کسب اجازه از دفتر مرجع تقلید می توان رد مظالم را به سادات فقیر داد؟ @Porseman_channel پاسخ: مقام معظم رهبری: اشکال ندارد هر چند احتیاط در ترک آن است. آیت الله مکارم: با کسب اجازه از مجتهد می تواند رد مظالم را به فقیری که شیعه است پرداخت نماید و تفاوتی ندارد فقیر از سادات باشد یا خیر. آیت الله سیستانی: جایز است. آیت الله وحید: اشکالی ندارد. آیت الله شبیری زنجانی: پرداخت رد مظالم به فقیر سید در فرض سوال مانعی ندارد. آیت الله فاضل: دادن رد مظالم با اجازه دفتر مرجع تقلید به سید فقیر اشکال ندارد. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢ازدواج مریم مقدس (س)💢 آیا حضرت مریم بعد از تولد حضرت عیسی ازدواج کرد @Porseman_channel در خصوص ازدواج حضرت مريم (س) اقوال مختلفي مطرح است. به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تبیان نوشت: پروتستان ها با تکیه بر متن کتاب مقدس معتقد به دوشیزگی مریم (س) تا زمان تولد عیسی (ع) هستند. و می گویند مریم پس از تولد عیسی (ع) دارای چهار پسر و چندین دختر شد. دنیس کلارک، زندگی و تعالیم عیسی مسیح، ص ۲۸. اما کاتولیک ها و ارتدوکس ها مریم (س) را تا پایان عمر باکره می دانند و به استناد سنت کلیسایی که از پدران باقی مانده است، متون کتاب مقدس را تأویل می کنند. از نظر آنها، عبارت هایی که یعقوب و یهودا را برادران عیسی(ع) معرفی می کند ،به برادران دینی تفسیر می شود، و منظور از فرزندان مریم (س) فرزندان عمو و یا فرزندان خاله ی وی هستند. توماس میشل، کلام مسیحی، ص ۶۷ مسيحيان بنا به گفته كتاب مقدس معتقدند ، مریم (س) در عقد شخصی به نام یوسف بود که به شغل نجاری اشتغال داشت اما قبل از آمیزش با همسر خود او را از روح القدوس حامله یافت و تا زمان تولد عیسی (ع) با وی همبستر نشد. متی ۱۸:۱. اما بر اساس منابع اسلامي و نص صريح قران كريم: " إِذْ قَالَتِ امْرَأَةُ عِمْرَانَ رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَكَ مَا فِي بَطْنِي مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّي إِنَّكَ أَنتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ" چون زن عمران گفت پروردگارا آنچه در شكم خود دارم نذر تو كردم تا آزاد شده [از مشاغل دنيا و پرستشگر تو] باشد پس از من بپذير كه تو خود شنواى دانايى حضرت مريم (س) زماني كه در بطن مادر بود ، توسط مادرش نذر شد كه وقف معبد شود لذا به دلیل آن که مریم (س) وقف خدمت در معبد شده بود و جز برای کارهای ضروری، از جمله وضع حمل عیسی، از معبد خارج نمی شد، داستان ازداوجش واقعیت ندارد. معارف اسلامي ، مجموعه پرسشها و پاسخ ها ، ايت الله مكارم شيرازي @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسلام 👇👇👇👇 دوستان همراه مستحضر باشند 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 بحول و قوه الهی ؛ امشب،سوالات در گروهها و کانالهای ما قرار میگیرد. دوستان فعال و مشتاق شرکت در مسابقه میتواننددر ساعت مذکور سوال را دریافت و گزینه درست را به آیدی که ارائه میگردد؛ ارسال نمایند.🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ودوم 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 📅17اسفند 98 ⭕️کدام گزینه یا گزینه ها؛صحیح می باشد؟ گزینه 1️⃣: درنماز صبح؛رکعت سوم متوجه شده و قبل رکوع نشسته و نماز را تمام کرده و یک سجده سهو کرده؛عملش درست است گزینه 2️⃣: قضای آن نمازهایی از پدرکه بواسطه بیهوشی و کما بودنش قضا شده و در آن حال از دنیا رفته؛بر پسر بزرگتر؛واجب نیست. گزینه 3️⃣: فرقی بین "مستحب" و "احتیاط مستحب"نیست گزینه 4️⃣: همه نمازهای واجب را میتوان به جماعت خواند گزینه 5️⃣: به نظر اکثر مراجع تقلید؛شخصی که ریش خود را با تیغ می تراشد؛میتواند برای طلاق؛شهادت دهد 📩 لطفا فقط شماره گزینه یا گزینه های صحیح را به آیدی @ebadi_porseman 🆔 ارسال کنید 📩 ⏲مهلت ⏳ارسال گزینه ✅صحیح ✅؛ازالان تا 12ظهر فردا ⌛️ می باشد.⏰ 🌹 به چند⃣ نفر که پاسخ صحیح ارسال کنند به قید قرعه ؛کارت شارژ گوشی📱 ؛هدیه داده میشود 🌹 ➖➖➖➖➖ ✅✅ @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام وتشکر از حضور بسیارپرشور دوستان همراه🌷 فقط گزینه ی 2️⃣؛ درست می باشد و بقیه گزینه ها صحیح نمی باشند. 👇👇👇👇 به دوستانی که پاسخ صحیح داده بودند؛و به قید🌺قرعه 🌺؛برنده این مسابقه شدند،،هدیه شارژ مستقیم تقدیم میگردد🌷 کاربران برنده این مسابقه؛5نفرند 👇👇👇👇👇👇👇 zohor yamahdi ماندگار یاکریم چاکریم تلخ 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 موفق باشید🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢خواندن قرآن هنگام خطبه عقد💢 @Porseman_channel در روایات هنگام خواندن خطبه عقد خواندن کدام سوره یا دعا به عروس و داماد یا اطرافیان توصیه شده است ؟ ✅در آداب عقد و مستحبات آن، خواندن سوره خاصی در هنگام اجرای خطبه سفارش نشده است. اگر از باب تبرک و تیمن قرآن را باز کنند و به آن بنگرند و سوره ای از آن، مانند سوره نور و يا سوره يس را بخوانند، خوب است؛ زیرا قرآن همه اش نور و هدایت است. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢حکم ساختن و خرید و فروش مجسمه💢 @Porseman_channel مسأله 2069 خرید و فروش مجسمه و صابون یا (1) چیزهای دیگری که روی آن مجسمه دارد اشکال ندارد. (1) (فاضل): خرید و فروش مجسمه و..@Porseman_channel (نوری): ساختن مجسمه حرام است ولی خرید و فروش آن و صابون یا.. (گلپایگانی): مسأله ساختن مجسمه حرام است، ولی خرید و فروش آن بعید نیست که جایز باشد، اگر چه احتیاط در ترک آن است. (خوئی): مسأله ساختن مجسمه جاندار بلکه نقاشی آن نیز حرام است، ولی خرید و فروش آن مانعی ندارد، اگر چه أحوط ترک است. (تبریزی): مسأله ساختن مجسمه جاندار بنا بر مشهور حرام است و نقاشی آن جایز است و خرید و فروش آن مانعی ندارد، اگر چه أحوط ترک است. (سیستانی): مسأله ساختن مجسمه جاندار بنا بر احتیاط حرام است، ولی خرید و فروش آن مانعی ندارد؛ و امّا نقاشی جاندار جایز است. (زنجانی): مسأله ساختن مجسمه جاندار حرام است و همچنین نقاشی جاندار بنا بر احتیاط حرام است، ولی خرید و فروش آن مانعی ندارد هر چند احتیاط استحبابی در ترک آن است. (بهجت): مسأله ساختن مجسّمه موجودات جاندار حرام است امّا نگهداری آن برای مقاصد غیر حرام بنا بر أظهر جایز است، و نیز معامله به همین مقصود مانعی ندارد، اگر چه احتیاط مستحب ّ در ترک آن است. و نقاشی موجودات جاندار بنا بر أظهر حرام نیست، اگر چه احتیاط در ناقص یا جدا کشیدن آن است. (صافی): مسأله ساختن مجسمه حرام است و احتیاط واجب ترک خرید و فروش آن است. (مکارم): مسأله ساختن و خرید و فروش مجسمه اشکال دارد، ولی خرید و فروش صابون و مانند آن که روی آنها شکل مجسمه یا نقشهای برجسته است اشکالی ندارد. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا