eitaa logo
کانال پرسمان دینی
892 دنبال‌کننده
45 عکس
13 ویدیو
81 فایل
بحول و قوه الهی؛پاسخگوی شبهات وسوالات دینی در« گروه »و «کانالهای پرسمان» می باشیم. http://eitaa.com/joinchat/2121924619Ce5ff3b4f6e @ebadi_porseman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢ولادت امیرمومنان ع و عیسی ع💢 @Porseman_channel آیا درست است که امیرمومنان ع در کعبه متولد شد و از تولد عیسی ع در بیت المقدس ممانعت شد؟ ✅اینکه امیر مومنان ع در کعبه متولد شده اند؛قطعی و حتی به تصریح بزرگان اهل سنت؛متواتر می باشد. 📚الإرشاد مفید ج 1 ، ص 5 الحاکم: فقد تواترت الأخبار ولدت في جوف الكعبة. 📚 المستدرک. ج3 ص 550 📚الآلوسي الخريدة الغيبية في شرح القصيدة العينيةص15. و شکافته شدن کعبه نیز در کتب شیعه و سنی ذکر شده است. 📚روضه‌ الواعظین، ج1، ص 76 📚کشف الغمه ج1، ص 59 📚شیخ طوسی، امالی، ص 80، 📚علل الشرایع، ص 56. 📚محمد شریف خان شیروانی، ص 123، 📚مولوی حافظ حکیم ظهیر احمد سهسوانی، «ظهیر البشر» ص 18 📚دکتر محمد شاه قادری، مصباح المقربین ص 16، هنگام ولادت حضرت عيسي بن مريم ـ عليهما السلام ـ در بيت المقدس بود كه ندايي غيبي او را مأمور ساخت تا از مسجد خارج شود: «أخرجي عن البيت فانّ هذه بيت العبادة لا بيت الولادة». 📚رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار / ج2 / 136 / از اين خانه خارج شو كه همانا اينجا محل عبادت است نه محل ولادت. ولي زماني كه ولادت با سعادت علي ـ عليه السلام ـ نزديك شد، مادرش فاطمه بنت اسد به داخل خانه خدا دعوت شد». 📚بحارالانوار، ج35، ص23. 📚روضة الواعظين، ص81. فاطمه بنت اسد در كنار كعبه مشغول دعا شد و از خداوند خواست تا درد زايمان را بر او آسان گرداند كه يك باره ديوار خانه كعبه شكافته شد و ندايي برخواست: «يا فاطمه ادخلي البيت. اي فاطمه به خانه داخل شو». فاطمه داخل خانه شد و ديوار به حالت اوليه برگشت و موجب تعجب همگان گرديد. فاطمه بنت اسد سه روز در اندرون كعبه ماند. اهل مكّه از روي تعجب و حيرت در كوچه ها و بازارها اين قصه را نقل مي كردند تا روز چهارم رسيد. پس همان جايي كه قبلاً شكافته شده بود، دوباره شكافته شد و فاطمه بنت اسد در حالي از خانه خدا بيرون آمد كه فرزندش علي بن ابي طالب را در آغوش داشت 📚منتهي الآمال، ج1، ص273. بهرحال؛اثبات یا نفی ولادت عیسی ع در بیت المقدس؛ از بزرگی و عظمت مقام امیرمومنان ع وقطعیت تولدشان در کعبه نمی کاهد بلکه مویدو مقوی آن می باشد. @Porseman_channel 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌺🌺🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢غیبت اهل شهر💢 @Porseman_channel آيا انتساب القاب و خصوصيت های خاص به افراد يک شهر «غيبت» محسوب می شود؟ ✅پاسخ : «غيبت» چند صورت دارد؛ گاه، غیبت شخص معينی است كه مخاطب او را نمى شناسد، مثلا؛ در فلان شهر يك نفر شرب خمر می کرد، که در این مورد احكام غيبت جارى نيست. گاه غیبت جنبه عمومی دارد، مثلا به صورت شبهه محصوره بگويد: يكى از آن چهار نفر شرب خمر کردند، ظاهر ادلّه غيبت شامل چنين موردى مى شود و هتك احترام مؤمن نیز هست. در فرض دیگر، به تمام اهل يك شهر چيزى را نسبت دهد، بى شك در اينجا احكام غيبت و يا هتك احترام مؤمنين جارى مى باشد. مگر قرینه ای بیاورد که منظورش همه افراد نبوده و یا آن اوصاف نزد همگان آشکار باشد. گاه غيبت درباره شخص خاص يا اشخاص معين است، اما گاهى جنبه كلّى و عمومى پيدا مى كند. مثلا مى گويد: اهل فلان شهر خسيس، نادان و یا ساده لوح اند، و يا مى گويد: اهالى فلان آبادى دزدند، يا معتادند يا در مسائل ناموسى بى بند و بارند. آيا در تمام این موارد، احكام غيبت جارى مى شود؟ در پاسخ مى توان گفت غيبت داراى چند صورت است: 1ـ در جايى كه مورد غيبت، فرد يا افراد محدود و معدودى باشند كه مخاطبين، آنها را نمى شناسند، مثلا بگويد: در فلان شهر يا فلان آبادى يك يا چند نفر را در حال نوشيدن شراب يا اعمال زشت ديگرى مشاهده کرده، بى شك در این مورد، احكام غيبت جارى نيست، چرا كه با اين سخنان مطلب پنهانى آشكار نمى شود. 2ـ دیگر این كه، مطلبی را به صورت شبهه محصوره بيان كند (به اصطلاح شبهه قليل فى القليل يا كثير فى الكثير باشد) مثلاً بگويد: يكى از آن چهار نفر را مشغول شرب خمر ديدم (و نام آن چهار نفر را ببرد) يا بگويد: يكى از پسران زيد را ديدم كه فلان كار خلاف را انجام مى داد، يا اين كه بگويد گروه كثيرى از اهالى فلان آبادى يا فلان شهر، مرتكب اين عمل مى شوند به گونه اى كه انگشت اتهام به سوى همه آنها نشانه رود. در ظاهر ادلّه غيبت شامل چنين موردى مى شود، و اگر چه نام آن را غيبت نگذاريم، اما كشف سرّ ناقصى صورت گرفته، حرام بودن آن از جهت هتك احترام مؤمن و قرار دادن او در معرض اتهام، ثابت است. 3ـ در فرض دیگر، به تمام اهل يك شهر يا آبادى چيزى را نسبت دهد، بى شك در اينجا نيز احكام غيبت و يا لااقل هتك احترام مؤمنين جارى مى شود، خواه منظورش تمام اهل شهر و يا اكثريت آنها باشد. بنابراين، آنچه معمول است كه اهالى بعضى از بلاد يا آبادى ها را با اوصاف زشتى ياد مى كنند، که از نظر اسلام جايز نيست، مگر اين كه قرينه ای باشد كه منظورش افراد كمى از آنها است، و به اصطلاح شبهه قليل فى الكثير يا شبهه غير محصوره شود. و يا اين كه وجود آن اوصاف در نزد همگان آشکار باشد، و در عين حال قصد هتك و مذمت نيز نداشته باشد. 📚اخلاق در قرآن‏، مكارم شيرازى چاپ اول‏، ج 3، ص 130. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
etekaf.pdf
1.03M
احکام اعتکاف رهبری @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢غسل صبر💢 غسلی به نام غسل صبر حضرت زینب داریم؟ @Porseman_channel غسل هاي مستحبي چيزي به نام غسل صبر سراغ نداريم.لذا تنها به قصد رجا (یعنی به امید رسیدن به ثواب) می توان این کار را انجام داد. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢نذر مالى زن بدون اذن شوهر💢 آيا زن مى تواند بدون اذن شوهر از مال خودش نذر كند؟ @Porseman_channel آيات عظام امام و خامنه اى: خير، نذر زن در اموال خودش نيز بدون اذن شوهر صحيح نيست. آيه اللّه  بهجت: نذر زن بدون اذن شوهر، بنابر احتياط واجب صحيح نيست (حتى در اموال خودش). آيات عظام تبريزى و مكارم: اگر نذر زن مزاحم حقوق شوهر باشد، بدون اذن او [در هر حال] صحيح نيست و اگر مزاحم نباشد، احتياط مستحب آن است كه با اجازه او باشد (حتى در اموال خودش). آيات عظام سيستانى، صافى و وحيد: اگر نذر زن مزاحم حقوق شوهر باشد، بدون اذن او [در هر حال] صحيح نيست و بنابر احتياط واجب در اموال خودش نيز ـ غير از حج، زكات، صله رحم و احسان به پدر و مادر ـ با اذن شوهر نذر كند. آيه اللّه  فاضل: اگر نذر زن، مزاحم حقوق شوهر باشد، بدون اذن او [در هر حال] صحيح نيست و اگر مزاحم نباشد، احتياط واجب آن است كه با اذن او باشد؛ به خصوص در نذر اموال (هر چند متعلّق به اموال خودش باشد). آيه اللّه  نورى: آرى، نذر زن از مال خودش بدون اذن شوهر صحيح است. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ حکم قرائت زن ها در نماز♻️ @Porseman_channel ✅ در صورتیکه نامحرم صدایشان را نمی شنود مخیّرند که بلند یا آهسته بخوانند ◀️ و اگر نامحرم صدایشان را می شنود : 💠 مشهور : بنابر احتیاط واجب ، آهسته بخواند. 🔶آیات عظام رهبری ، مکارم ، زنجانی : بنابر احتیاط مستحب آهسته بخواند. 🔷 آیت الله بهجت : در صورت شنیدن نامحرم واجب است که آهسته بخواند. ✅ نکته: به نظر همه مراجع زنان نيز بايد حمد و سوره نماز ظهر و عصر را آهسته(اخفات) بخوانند 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @Porseman_channel ➖➖➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢قرآن و نياز بشر💢 در جهان پيشرفته امروز با توجه به گستردگى اطلاعات و تجربيات بشرى، قرآن چه نقشى در زندگى بشرى و دهكده جهانى دارد؟ @Porseman_channel نقش قرآن در زندگى بشرى در ابعاد مختلف فردى، اجتماعى و حتى بينالمللى، قابل دقت و بررسى است كه بهطور مختصر به بعضى از آنها اشاره مىشود: يكم. انسان نيازمند ارتباط مستقيم با آفريننده و هستى بخش خود است. اين ارتباط اگر چه مىتواند از طريق مناجات و رازگويى درونى و قلبى انجام مىگيرد؛ اما دسترسى به كلمات خود خداوند، بسيار لذت بخش و اطمينانآور است. چنان كه اقبال لاهورى گفته است: «اگر مىخواهى خدا با تو سخن بگويد، قرآن بخوان». اين ويژگى بهطور كامل، تنها براى قرآن مجيد باقى مانده است و هيچ كتاب آسمانى ديگر، چنين جايگاهى ندارد. دوم. انسان در تكاپو و جست و جوى آگاهىهاى صحيح و معارف بلند و پرمعنا است. البته با استفاده از تجربيات بشرى و تلاشهاى علمى، به بسيارى از آگاهىها مىتوان دست يافت؛ اما براى اطمينان به درستى يافتههاى خود و آگاهى به آنچه براى او دست نايافتنى است، نياز به يك منبع اصيل و غنى، بسيار محسوس است؛ چنان كه از زبان امام راحل (ره) گفته شده است: «اگر قرآن نبود، درهاى معرفت بر ما بسته بود». از جمله آگاهىهايى كه جز از طريق قرآن راهى براى دريافت آن نيست، آگاهى درباره جهان پس از مرگ و جزئيات جهان آخرت است؛ زيرا هيچ كدام از افراد بشر، تجربه تكرار و رفت و آمد آن را ندارند و درك بشرى، هيچگونه سابقه ذهنى از آن ندارد. در حالى كه در سوره «واقعه»، «صافات»، «مرسلات» و ... صحنه قيامت به تصوير كشيده شده است. سوم. نقش برجسته ديگر قرآن اين است كه از سابقه تاريخ بشر، خبرهاى درست و مطابق واقع را نقل كرده و سرگذشت پيامبران و محتواى پيام آنان را- بدون هرگونه تحريف و دسيسه بشرى- به انسانها رسانده است. ازاينرو قرآن حتى بر پيروان تورات و انجيل، منّت شايان توجهى دارد كه چهره پيامبران بنىاسرائيل را به درستى معرفى كرده و حضرت موسى، عيسى، زكريا و ... را آنگونه كه بودهاند- به دور از هرگونه تهمت و توهينى- شناسانده و دست تحريفگران و دسيسهگران را نقش بر آب ساخته است. قرآن مجيد در اين باره مىفرمايد: وَ إِذْ قالَ اللَّهُ يا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ أَ أَنْتَ قُلْتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِى وَ أُمِّى إِلهَيْنِ مِنْ دُونِ اللَّهِ قالَ سُبْحانَكَ ما يَكُونُ لِى أَنْ أَقُولَ ما لَيْسَ لِى بِحَقٍ؛ «اى عيسى پسر مريم! آيا تو گفتى به مردم كه من و مادرم را همچون دو خدا به جاى خداوند بپرستيد؟! گفت: منزهى تو! مرا نشايد كه چيزى را كه حق نيست بگويم». چهارم. نقش برجسته ديگر قرآن براى جامعه بشرى، اين است كه ظرفيت جهان شمولى دارد و پيامهاى آن براى تمام مصلحان جهان و حافظان حقوق بشر، قابل اعتنا و كاربردى است. تكيه بر نقاط مشترك پيروان اديان آسمانى و پايبندى به اصول انسانى (مانند عدالت گسترى، امانتدارى و ...)، تلاش براى ريشهكنى هرگونه ناهنجارى، ناپاكى و اختلاف و مخالفت با حق و درستى و ... همگى شاخصهايى است كه ظرفيت جهان شمولى قرآن را به نمايش گذاشته است. بىترديد گستردگى دانش بشر، تحولات شايان توجهى داشته و شكوفا سازى طبيعت و سلطه بر آن، به دست قدرت علمى و اطلاعاتى انسان و تجربههاى بشرى، تا حدود زيادى تأمين شده است. قرآن خود اين تحول آفرينى را در گستره ظرفيتهاى انسان دانسته است: هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَ اسْتَعْمَرَكُمْ فِيها؛ «خداوند شما را در زمين ايجاب كرد و وظيفه شكوفايى و آبادانى و استخراج ظرفيتهاى زمين را به شما واگذار كرد». رسالت دين و قرآن، «شكوفايى متوازن، متعادل و هماهنگ انسان» است. بر اين اساس بايد انسان را شناخت و آغاز و انجام او را دانست. بايد جايگاه انسان را در كل هستى به درستى تعريف كرد و رابطه او با خدا، خود، جامعه و طبيعت را تنظيم نمود. اين همان كليد سعادت است كه قرآن براى جامعه بشريت به ارمغان آورده است. «رسالت علم»، ساخت جهان است و «رسالت قرآن»، رشد ايمان و جهتدهى به حركت انسان است و با توجه به اسارت علم در دست برخى از انسانهاى آلوده به قدرت و ثروت و فزونخواه، پاىبندى به يك مكتب الهى و به يك كتاب آسمانى به دور از تحريف، يك ضرورت آشكار است @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢ایام الله💢 ایام الله که در آیه 5ابراهیم ذکرشده؛چه روزهای هستند؟ @Porseman_channel ✅پاسخ: چند نکته: 1️⃣اول: يكى از ماموريتهاى بزرگ موسى اشاره كرده، مى‏فرمايد: " تو موظفى كه ايام الهى و روزهاى خدا را بياد قوم خود بياورى" (وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ). آیه 5ابراهیم ایام الله در آیه به قرائن سیاق؛می تواند روزهاى پيروزى پيامبران پيشين و امتهاى راستين آنها روزهای عذاب کفار و طواغیت روزهای آزادی بنی اسرائیل از اسارت فرعون و...باشد. 2️⃣دوم: آیات قرآن به فرموده معصومین ع ؛ مثل خورشید و ماه جریان دارند و متوقف نمی شوند. 📚تفسیرمن وحى القرآن ج‏1 ص88 و هر زمان قابل انطباق بر افراد و اشخاص آن می باشد. همیشه دوران فرعون و موسی بوده است و همیشه حق و باطل هستند. از این رو آیات قرآن زنده اند و بر هر دوره و زمانی مصداق می یابند و حرف برای گفتن دارند. و می دانیم که نمی شود ایام الله را فقط در سیاق و مورد نزول آن محدود کرد بلکه مراد از ایام الله ؛ نمى‏توان اين تعبير گويا و رسا را محدود ساخت. بلکه ايام اللَّه، تمام روزهايى است كه داراى عظمتى در تاريخ زندگى بشر است. هر روز كه يكى از فرمانهاى خدا در آن چنان درخشيده، كه بقيه امور را تحت الشعاع خود قرار داده، از ايام اللَّه است. 📚 تفسير نمونه، ج‏10، ص 272 3️⃣سوم: اگر برای ایام ؛ گفته می شود؛به مناسبت پیروزی حق بر باطل بود.روزی که مردم با انگیزه الهی برعلیه طاغوت قیام کردند و پاداش صبر و استقامت و مجاهدتهای خود را دریافت کردند. @Porseman_channel 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🍂🍂🍂🍂🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چیزهایی که تیمّم به آنها صحیح است @Porseman_channel مسأله ۶۸۴ تیمّم به خاک و ریگ و کلوخ و سنگ اگر پاک باشند صحیح است، و به گِل پخته مثل آجر و کوزه نیز صحیح است. (اراکی:) به گِل پخته مثل آجر و کوزه، هر چند کوبیده شود و نرم گردد صحیح نیست. (نوری:) به گل پخته مثل آجر و کوزه و هم چنین به گچ و آهک پخته، صحیح نیست. (بهجت:) به آجر و کوزه قبل از پخته شدن نیز صحیح است ولی اگر پخته شده باشد و چیز دیگری برای تیمّم ندارد، احتیاطاً هم به اینها و هم به مانند گِل یا غبار تیمّم نماید. (گلپایگانی، صافی:) مسأله تیمّم به خاک و ریگ و کلوخ و سنگ صحیح است ولی احتیاط مستحب ّ آن است که اگر خاک ممکن باشد به چیز دیگر تیمّم نکند و اگر خاک نباشد با ریگ، و اگر ریگ نباشد با کلوخ و چنانچه کلوخ هم نباشد، با سنگ تیمّم نماید. (خوئی، تبریزی:) اگر خاک نباشد، با ریگ یا کلوخ، و چنانچه ریگ و کلوخ هم نباشد با سنگ تیمّم نماید. (سیستانی:) اگر خاک نباشد، با ماسه بسیار نرمی که خاک بر آن صدق کند؛ و اگر ممکن نباشد با کلوخ و اگر ممکن نباشد با ریگ و چنانچه ریگ و کلوخ هم نباشد با سنگ تیمم نماید. (مکارم:) مسأله تیمّم بر چند چیز جایز است: خاک، شن، ریگ، کلوخ (خاکهای به هم چسبیده) و سنگ، به شرط این که پاک باشند و مختصر غباری لا اقل بر آنها باشد.[سابقا فتواى ما بر شرطیت علوق بود. علوق به معناى گرد و غبار است و شرطیت آن را به این معناست که سنگ مورد تیمم باید غبار و یا گرد و خاکى داشته باشد که به هنگام زدن دست بر سنگ، آن غبار به دست بماند. اما ما در مطالعاتى که در این مورد کردیم نظرمان تغییر کرد و فتواى ما این است که علوق شرط نیست. بنابراین تیمم بر سنگ‏هاى شسته و صیقل داده شده مثل سنگ مرمر که در ساختمانها به کار مى‏رود صحیح است اگر چه هیچ غبارى بر آن نباشد.] (زنجانی:) مسأله در حال اختیار تیمم باید به خاک یا چیزهایی که از زمین بوده و پودر شده؛ مانند سنگ پودر شده و گچ پودر شده صورت گیرد، و تیمم به گچ و آهک پخته و آجر پخته که پودر شده است در حال اختیار جایز است. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢نماز وحشت💢 @Porseman_channel مستحب است در شب اوّل قبر، دو رکعت نماز وحشت براى میّت بخوانند، به این ترتیب که در رکعت اوّل بعد از حمد، یک مرتبه «آیة الکرسى» و در رکعت دوم بعد از حمد، ده مرتبه سوره «انّا انزلناه» و بعد از سلامِ نماز بگوید: «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّـد وَ آلِ مُحَمَّـد، وَ ابْعَثْ ثَوابَهُما إلى قَبْرِ فُلان» خدایا درود فرست بر محمّد و آل محمّد و بفرست ثواب این نماز را به سوى قبر این مرده فلانى پسر فلانى. (و به جاى کلمه فلان، اسم میّت را ببرد) «نماز وحشت» را در هر موقع از شب اوّل قبر مى توان بجا آورد، ولى مناسبت تر است در اوّل شب، بعد از نماز عشا باشد و اگر دفن میّت به علّتى تأخیر بیفتد، باید نماز وحشت را تا شب اوّل دفن او تأخیر اندازد. در نماز وحشت مجموع سه آيه؛ خوانده شود و خواندن بسم الله اول آن مستحب است، گر چه لازم و واجب نيست. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢دعا وقت باران💢 @Porseman_channel در روایات اوقات و زمان هائی برای دعا معرفی شده که دعا در آن اوقات موثرتر و مفید تر است و به استجابت نزدیک تر است . بعد از نماز واجب و سحرگاهان و دعای مریض برای عیادت کننده اش پس از عیادت از اوقات مناسب برای دعا است . از جمله این زمان ها هنگام نزول باران رحمت الهی است . 👌در روایتی از حضرت صادق –ع- آمده است : ثلاث اوقات لا یحجب فیها الدعاء عن الله : فی اثر المکتوبه و عند نزول القطر و ظهور معجزه لله فی الارضه ؛ در سه وقت دعا محجوب نمی گردد و مستجاب می گردد : پس از نماز واجب و هنگام نزول باران و بعد از ظاهر شدن معجزه ای الهی در زمین 📚 ( میزان الحکمه ، ج3 ، ح 5657) اما در باره نوع دعا در هنگام نزول باران,نقل شده که هر کس سوره عبس راهنگام نزول باران بخواند,خداوند بعدد قطره های باران از گناهان او می بخشد. من قرأها وقت نزول الغيث، غفر الله له بكلّ قطرة إلى فراغه. 📙سفینه البحار ,ج8ص84 ✅دعای وقت باران: «الحمد للَّه الّذی ینزل الغیث من السّماء، و ینشر رحمته لعباده، اللّهمّ لک الحمد عدد کلّ قطره نزلت من السّماء منذ کانت، و عدد کلّ قطره تنزل منها ما دامت، اللّهمّ اجعلها صیّبا هیّنا، و غیثا نافعا، و مطرا موافقا، مبارکا فی أوله و آخره، و بدءه و عاقبته و مهبطه و مجراه، و مغیظه و مسیله و مستقرّه، و ما ینشأ علیه و ما ینبت به، و اجعله سببا للأمن و العافیه برحمتک یا أرحم الراحمین». 📘الآداب الدينية للخزانة المعينية ص 75 / الفصل السادس في ذكر ما يتعلق بالنظر من الآداب و الأدعية ..... ص : 73 @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢هنر بی حجابی💢 @Porseman_channel آیا بی حجابی هنر است؟ ✅بی حجابی مغایر با فطرت انسان است و انسان به صورت طبیعی دنبال حجاب و پوشش می باشد. لذا آدم ع و حوا ؛وقتی متوجه شدند –ولو نامحرمی نبود-دنبال ستر عورت برآمدند. فَبَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا يَخْصِفانِ عَلَيْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ 📖طه121 و برهنگى آنان برايشان نمايان شد و شروع كردند به چسبانيدن برگهاى بهشت بر خود برهنگی در واقع سیره و روش حیوانات است و البته اگر حیوان نیز متوجه شود و برای او آشکار شود و تعقل کند خود را خواهد پوشاند. اصلا وجه تمایز انسان و حیوان همین عقل است . که کنترلش کرده و باید و نبایدهایی برای او تعریف می کند. حیوان چون عقل ندارد حیاء نیز ندارد و قبح بی حیایی را درک نمی کند. و کمال و افتخار انسان به عقل اوست. اگر با بی حجابی و لخت و برهنگی خود را در ردیف حیوانات قرار دهد در واقع تنزل رتبه پیدا کرده و نه تنها افتخار نیست بلکه مایه سرافکندگی اوست... حجاب پوششی است که او را از گرما و سرما حفظ و مایه زینت او میشود.برهنگی زیبایی ندارد . و انسانهای برهنه زینت و زیبایی قابل عرضه ندارند. 🔴طاووس لخت و بی پر زیبایی ندارد. همچنین انسان بی لباس.... البته اسلام برای حجاب تعریف خاصی ارائه کرده و بی حجاب و بد حجاب در عمل؛ضد قرآن اقدام میکند.کافر و معاند که سبک زندگی خودش را دارد؛مصیبت این است که مسلمان معتقد به قرآن که در مشکلات استخاره قرآن می گیرد و قسم به قرآن می خورد و آنرا مقدس و محترم و کلام خدا می داند؛چگونه آیات حجاب قرآن را زیرپا می گذارد . و دهن کجی به قرآن می کند؟!!! 📖نور31 📖احزاب59 پس لخت شدن هنر نیست وگرنه حیوانات هنرمندتر از بی حجابهای بشر می باشند.چون هم سابق اند و هم در بی حجابی و بی حیایی شان کاملتر است. @Porseman_channel 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🌷🌷🌷🌷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا