eitaa logo
کانال پرسمان دینی
843 دنبال‌کننده
45 عکس
13 ویدیو
81 فایل
بحول و قوه الهی؛پاسخگوی شبهات وسوالات دینی در« گروه »و «کانالهای پرسمان» می باشیم. http://eitaa.com/joinchat/2121924619Ce5ff3b4f6e @ebadi_porseman
مشاهده در ایتا
دانلود
💢عکس معصوم و تصاویر اهل بیت ع 💢 @Porseman_channel از قديم مرسوم بوده است كه از شكل و شمايل افراد آنگونه كه مورخين ديده و نوشته اند، نقاشان و مجسمه سازان و تصوير گران طبق آن نوشت ها كه ديده اند به تصوير ميكشند، مانند عكس عيسى «عليه السلام» و موسى «عليه السلام» و...... اما در مورد پيامبر عظيم الشان رسول مكرم اسلام «صلى الله عليه واله» و ائمه اطهار در تاريخ عده اى ازنويسندگان چهره اى شاداب و دلگشاد داشت اين نمونه ايست در تاريخ كه چهره مبارك امام على بن محمد الهادى «عليه السلام» امام دهم «عليه السلام» را بيان كرده است. و يا مثلا در مورد حضرت قائم (عج) آقاى ابراهيم بن شهر يار هنگاميكه از اهواز به مدينه رفت تا از فرزند امام عسكرى «عليه السلام» تحقيقاتى نمايد. ولى در مدينه چيزى دستگيرى نشد. بعد به مكه مشر ف شد و در حين طواف ميگويد جوانى خوش چهره يافتم كه مرا نگاه ميكرد بسويش رفتم و او مرا راهنمائى كرد تا از ريگ سنگها گذشته و به طائف رسيديم، از دور چادر پيدا شد و آن جوان داخل چادر شده و اجازه ورد گرفت و اطلاع داد كه من بيرون منتظرم. ناگهان از ميان چادر يكى بيرون آمد كه نامش (م- ح- م- د) بود «رنگ صورتش باز و پيشانى اش روشن، برگونه هايش خالى و موى سرش نتابيده تا نزديك گوش مباركشان ميرسيد، قيافه نورانى او را هيچ چشمى نديده و زيبائى ووقار و حجب و حياى بى نظيرش را نمى توان توصيف واقعى كرد» با اين توصيفات است كه چهره نگاران و نقاشان و عكاسان و قالى بافان، عكس و پوسترها را عرضه ميدارند. پس نبايد اين پوسترها را بعنوان عكس اصلى و چهره واقعى پيامبر و امام عصر (عج) دانست و همچنين نبايد به آنها توهين كرده و بى احترامى نموده و پاره و در جاى نا مناسب نصب نموده‏ در نتیجه تصاويرى كه از پيامبر و برخى ائمه (ع) در دست است مربوط به زمان پيامبر و ائمه (ع) نيست و براساس اوصاف و شمايلى كه از آن بزرگواران در تاريخ آمده است كشيده شده است لذا هيچ دليلى بر اعتبار اين گونه نقاشى ها و تصاوير وجود ندارد. به طور كلى نقاشى صورت انسان يا هر ذى روح ديگر اگر به صورت برجسته مانند مجسمه باشد حرام است و اما اگر صرف نقاشى باشد اشكال ندارد. نقاشى عكس هاى تخيلى معصومين (ع) در صورتى كه برجستگى نداشته باشد و موجب هتك آنان نباشد فى نفسه حرام نيست ولى اعتقاد به آنها بى وجه است‏ (📚جامع المسائل آيت الله فاضل، ج 1، ص 259- ترجمه اجوبه الاستفتاآت، ص 268). @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢کشتی واسع امام حسین ع💢 ویژگی های کشتی امام حسین ع چیست؟ @Porseman_channel ✅پیامبر اسلام ص به ابی بن کعب فرمودند: ...اسم امام حسین ع در سمت راست عرش نوشته شده؛ همانا امام حسین ع چراغ هدایت و کشتی نجات است 📚مدينة معاجز الأئمة الإثني عشر ؛ ج‏4 ؛ ص52 قبلا عرض شد که ؛همه اهل بیت ع کشتی نجات هستند لیکن یکی از ویژگی های ممتاز کشتی امام حسین ع ؛واسع بودن آن است. یعنی امام حسین ع کشتی واسع هدایت می باشند.و همه انسانها از هر تیره و رنگ و مذهب جذب او شده و در کشتی او جای می گیرند. 👈در محرم درب این کشتی گشوده تر و نمودو نمایش این أوسعیت واضح تر است. هر کس با هر اخلاق و رفتار اجتماعی حتی اراذل و اوباش و دزد و شرابخوار و ...در هیئت امام حسین ع جذب می شوند و کشتی امام حسین ع فیلتر ندارد. در دستجات عزاداری حضرت؛در دسته سینه زنی و روضه و گریه ایشان؛زن و مرد-کوچک و بزرگ-پیرو جوان را می بینیم و می بینیم که حتی کفار و افراد غیر معتقد نیز هستند. این یعنی کشتی حضرت؛وسیع هست و همه را سوار کرده به سوی نجات رهنمون می شود. یکی از ویژگی های هر وسیله نقلیه خوب و مناسب؛جادار بودن آن است که خودت و همه لوازم و وسائلت را بتوانی ببری... کشتی امام حسین ع جادار است. انسانها را با هر فکر و اندیشه و مذهبی و با هر گناه و بار اضافی؛با خود می برد و هدایتگری وسیعی دارد. برای سوار شدن به این کشتی ,بلیط و جواز سفر؛نمی خواهد رایگان و سهل الوصول بوده و همه را سوار می کند.جا برای کسی تنگ نیست و همه در کنار هم هستند. 👌عاشورا را ببینید در کف خیابانها در حسینیه ها در مساجد و تکیه ها ...همه کنار هم هستند و مزاحمتی نیست. با حجاب و بی حجاب-پولدار وفقیر-دولتی و ملتی-رئیس و مرئوس- عالم و جاهل-دیوانه و عاقل-کودک و بزرگ-بانمازوبی نماز و...همه مشتاق هستند و همه پذیرا هستند و راه داده می شوند و شرکت می کنند. این کشتی، علی گندابی ها و رسول ترک ها را دارد.و پس نمی زند بلکه همه را جذب کرده و هدایت می کند. این هنر کشتی حسین ع است که در کشتی های دیگر سراغ نداریم ونمی بینیم و نمی یابیم. @Porseman_channel 🍁🍁🍁🍁🍁🍁 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنابراین اگر درباره حضرت مریم ‏علیها السلام «وَ کانَتْ مِنَ القانِتین» فرموده است نه برای آن است که ما «قانتات» نداریم، چون صریحاً در سوره احزاب فرموده است «وَالقانِتینَ وَالْقانِتاتِ»، بلکه برای حفظ و رعایت فرهنگ محاوره است که در فرهنگ محاوره‏ای و ادبیات رایج عربان و بسیاری از دیگر زبان‌ها، مردها بر زن‌ها مقدم داشته می‏شوند و این تقدم، جنبه اعتباری دارد نه جنبه حقیقی و ارزشی. علاوه بر این، خود قرآن کریم بیان فرموده که من با جان انسا‌ن‌ها سخن دارم و عهده دار تربیت دل و روح انسان‌ها هستم و روشن است که روح و دل انسان‌ها نه مذکر است و نه مونث. تقدم ذکر مسلمین و مومنین و قانتین بر مسلمات و مومنات و قانتات،نیز می تواند نکته فصاحتی و برای رعایت سجع و آهنگ ،باشد.چراکه تقدم چیزی همیشه نشانه شرافت او نیست. مائده38 در مواردی زن مقدم ذکر شده است بقره 187 و دو زن به عنوان الگوی مردان تا قیامت مطرح شده تحریم11 برای تفصیل بیش‌تر به کتاب «زن در آیینه جلال و جمال»، اثر آیت اللَّه جوادی آملی، مراجعه شود @Porseman_channel
💢خطاب به مردان💢 چرا در قرآن کریم مردان بیشتر از زنان مخاطب خداوند هستند؟ @Porseman_channel برخی می‌پرسند چرا خداوند در قرآن کریم، مردان را بیشتر مخاطب قرار داده است؟ برای کسی که با ادبیات و مختصات زبان عربی آشنا نیست، ممکن است پرسش‌ها و ابهام‌های گوناگونی در ارتباط با سبک بیانی قرآن ایجاد شود و این ابهام‌ها موجب و موجد شبهات بنیادی‌تری در عرصه هستی‌شناسی، انسان شناسی، ارزش‌شناسی و معرفت‌شناسی اسلام گردد. طبیعتا آشنا شدن با سبک بیانی قرآن، که همان سبک بیانی عرب فصیح و اصیل است، بر بسیاری از برداشت‌های نادرست از آیات قرآن و احیانا پندارهای باطلی که به این کتاب آسمانی نسبت داده شده و می‌شود، خط بطلان خواهد کشید. بدون شک قرآن کریم در قالب زبان عربی نازل شده است و ممکن نیست که از چارچوب‌های شناخته شده و اصیل عرب زبانان، خارج شود و باید به ملزومات و مختصات این زبان وفادار بماند تا مخاطبانش بتوانند به مقاصد او راهیابند و آموزه‌هایش را فهم کنند. اگر جز این باشد، حتی برای مخاطبان نخستین خود هم نامفهوم خواهد بود و به طریق اولی برای مخاطبان بعدی و به ویژه مخاطبان غیر عرب نامفهوم‌تر خواهد ماند. یکی از پرسش‌ها و ابهام‌هایی که فروان مورد توجه قرار می‌گیرد و برداشت‌های نادرستی را، خصوصا برای خانم‌های متدین و علاقه‌مند به ارزش‌های دینی، ایجاد می‌کند و همین برداشت‌ها در بسیاری از مواقع دست‌آویز بدخواهان و کج اندیشان برای نکوهش اسلام و معرفی آن به عنوان یک دین زن ستیز و نامهربان با جنس زن می‌شود، این است که ظاهرا خطابات قرآن در بسیاری از موارد، متوجه مردان است و گویی اصلا زنان را به حساب نیاورده و برای آن‌ها ارزشی قائل نشده است و زنان را طفیل وجود مردان در نظر گرفته است. استفاده مکرر قرآن از ضمایر و کلمات مخصوص مذکر به عنوان یکی از دلائل برجسته بر این مدعا بیان شده است. مثلا در هیچ کجا خطاب «یا ایتها اللاتی آمنن» نیامده است و همه جا گفته شده «یا ایها الذین آمنوا». یا در جریان بازگویی قصه حضرت مریم‏علیهاالسلام در سوره مبارکه تحریم آمده است: «وَ مَرْیَمَ ابْنَتَ عِمْرانَ الَّتی‏ أَحْصَنَتْ فَرْجَها فَنَفَخْنا فیهِ مِنْ رُوحِنا وَ صَدَّقَتْ بِکَلِماتِ رَبِّها وَ کُتُبِهِ وَ کانَتْ مِنَ الْقانِتینَ؛ و همچنین به مریم دختر عمران که دامان خود را پاک نگه داشت، و ما را از روح خود در آن دمیدیم او کلمات پروردگار و کتابهایش را تصدیق کرد و از مطیعان فرمان خدا بود» (تحریم/12) و نمی‏فرماید: "وَ کانَتْ مِنَ القانِتات". و نظائر بی‌شمار دیگر... چنان که گفتیم این برداشت ناصحیح از ظواهر قرآن ناشی از ناآشنا بودن با مختصات زبان عربی است. در زبان عربی وقتی بخواهند جمعی، که همه از زنان هستند را مخاطب قرار دهند از ضمایر و اسم‌های اشاره و دیگر خطابات مؤنث استفاده می‌کنند، اما اگر جمع مورد نظر، مرد باشند یا مردان و زنان همه با هم مورد خطاب قرار گیرند، از ضمایر و خطابات مذکر استفاده می‌شود. بنابراین در اکثر مواردی که در قرآن از خطابات مذکر استفاده شده است، زنان و مردان همه با هم مورد نظر خداوند بوده‌اند، مگر مواردی که خطاب، مخصوص مردان باشد. بنابراین خطاب «یا ایها الذین آمنوا» در اکثر موارد اهل ایمان، اعم از مرد و زن، را مخاطب قرار داده است. کلماتی مانند «المؤمنین»، «الصالحین»، «المستغفرین» و «الحامدون»، هم شامل مردان است و هم شامل زنان. در برخی از روایات آمده است که همین توهم برای برخی از زنان در زمان پیامبر اکرم (ص) هم پیش آمده بود و به عنوان اعتراض، مانند همین تردید را به پیامبر عرضه کردند و پیامبر نیز همین پاسخ را برای آن‌ها بیان کردند و آیه 35 سوره احزاب هم برای دلجویی و اطمینان قلب آن‌ها نازل شد. از این رو هرچند قرآن کریم در بعضی سوره‏ها مثل آل عمران، ارزش‌های معنوی و اخلاقی را با الفاظ مذکر آورده و مثلا می‏فرماید: «الصَّابِرینَ وَ الصَّادِقینَ وَ الْقانِتینَ وَ الْمُنْفِقینَ وَ الْمُسْتَغْفِرینَ بِالْأَسْحارِ؛ آنها که (در برابر مشکلات، و در مسیر اطاعت و ترک گناه،) استقامت مى‏ورزند، راستگو هستند، (در برابر خدا) خضوع، و (در راه او) انفاق مى‏کنند، و در سحرگاهان، استغفار مى‏نمایند» (آل عمران/17) اما در سوره احزاب مشخص می‏کند که در این فضائل، زن و مرد همتای هم هستند و به هر دو صنف استقلال می‏دهد و می‏فرماید: «إِنَّ الْمُسْلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتینَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقینَ وَ الصَّادِقاتِ و...؛ به یقین، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ایمان و زنان با ایمان، مردان مطیع فرمان خدا و زنان مطیع فرمان خدا، مردان راستگو و زنان راستگو و...» (احزاب / 35)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢نزديكی همزمان با دو همسر💢 آیا مردی که چند همسر دارد می تواند همزمان با آنها نزدیکی کند؟ @Porseman_channel مردی که چند همسر دارد روابط زناشویی او با آنها جایز هست، اما زنها نسبت به هم باید حریم شرعی را رعایت کنند چون رابطه آنها با هم در حکم و همانند سایر زنها هست، یعنی می توانند بدون قصد لذت و مفسده به بدن هم نگاه نمایند، اما نگاه به عورت همجنس حرام می باشد. همبستر شدن مرد در یک اتاق با دو همسر اگر باعث نگاه دو زن به عورت هم باشد، قطعا حرام هست، در غیر این صورت هم اگر دارای مفسده ای باشد، مثلا میل به همجنس را در آنها ایجاد کند، این نیز حرام هست، در صورت نبود مفسده و نگاه و اعمال حرام، همبستری مکروه می باشد، اما حتما باید حریمها حفظ شود که بسیار سخت می باشد و نوعا هم به حرام آمیخته می شود!. لازم به ذکر است لذت بردن زن از زن مثل لذت بردن مرد از مرد حرام بوده و اگر در حد تماس جنسی و عورت به عورت باشد علاوه بر کبیره بودن موجب تعذیر و یا حد سحق خواهد بود، اگر دو زن به ارضاء جنسی و مساحقه بپردازند، حکم شرعی بر آنها ثابت می شود و اگر شوهر در چنین عمل حرامی آنها را تشویق یا وادار کند تعزیر می شود و نیاز هست چنین مردی از جهت روانپزشکی با چنین روحیاتی مورد معاینه و تحت درمان قرار بگیرد!. اگر به این قضیه از جهت اخلاق دینی هم نگاه شود، همبستری مرد با با یکی از دو همسرش در حضور همسر دیگر اصلا رفتار درستی نخواهد بود، آثار سوء عاطفی و اخلاقی را به دنبال خواهد داشت. رعایت حیا بسیار توصیه شده، و این در حالی است که چنین ارتباطاتی تاثیرات سوء اخلاقی به دنبال دارد و در روایات چنین اعمالی ناپسند شمرده شده و از آن نهی شده است. در روایات از مجامعت مرد با همسر خود در حضور همسر دیگرش نهی شده است. رسول الله (ص) انه نهی ان توطأ الحرة و فی البیت اخری (📚مستدرک الوسائل،ج۱۴، ابواب مقدمات نکاح، باب ۵۰، ح۲) . پیغمبر (ص) از جماع همزمان با دو زن در یک اتاق نهی فرموده اند. امام باقر (ع) میفرماید: لاتجامع الحرة بین یدی الحرة. (📚بحار الانوار،چاپ بیروت ،۱۴۰۳ه.ق، ج۱۰۰، ص۲۹۳، ح۴۲ ) مردی که دو زن دارد با یکی از آنها در مقابل دیگری جماع ننماید . اما باید توجه داشت که از نظر فقهی این نهی در لسان روایات، نهی تنزیهی است نه تحریمی؛ یعنی این روایات حمل بر کراهت می شوند. از این رو در عروه الوثقی چنین آمده است: و یکره أن یجامع و عنده من ینظر الیه و لو الصبیّ الغیر الممیّز. 📚(العروه الوثقی مع تعالیق الامام الخمینی (س)، ص۹۶۵، م۱۱) . و امام خمینی(س) در تحریر چنین میفرماید: …و مکروه است که در وقت جماع کردن کسى نزد او باشد که به او نگاه مى‏ کند حتى پسر بچه و دختر بچه‏. (📚 تحریر الوسیله ( ترجه فارسی) ج۲، ص۲۵۶، م ۸) . البته باید توجه داشت که دیدن عورت زن بر دیگر زنان حرام است. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢دین جدید امام زمان ع💢 @Porseman_channel چنانچه می دانیم دین از جانب خدای متعال به عنوان جامع ترین و کامل ترین دین آسمانی بر پیامبر اکرم نازل گردید که تا روز قیامت ثابت و تغییرناپذیر می باشد و همه ی اوصیای الهی و ائمه ی اطهار موظف به حفظ و گسترش آن در بین مردم می باشند. چنانکه حضرت علی(ع) و همه ی فرزندان و نسل پاک آن امام همام نسبت به این امر اهتمام جدی داشته اند. اما از آنجا که در زمان غیبت حضرت امام عصر(عج) این وظیفه به علما و فقها و راویان احادیث و به تعبیری مراجع تقلید محول شده است و از سویی فقها عصمت علمی ندارند و موظف اند براساس ادله ای که در اختیار دارند حکم خدا را بیان کنند و در این روند در بسیاری از موارد به احکام ظاهری نه واقعی فتوا می دهند؛ زیرا دسترسی به تمام احکام واقعی فقط برای امام معصوم ممکن و میسر است. در هر صورت با توجه به تغییراتی که در زندگی انسان ها بوجود آمده است و نیاز به احکام جدید، در حال حاضر دین اسلام مملو از احکام ظاهری است و هنگامی که امام عصر (عج) ظهور می کنند تمام احکام ظاهری تبدیل به احکام واقعی می گردد و تصور می شود آن حضرت دین جدیدی آورده اند، در حالی که حضرت مهدی(ع) دین جدیدی غیر از اسلام و کتابی غیر از قرآن نمی آورند. علاوه این که در دوران غیبت عده ای از منحرفان و معاندان احکامی از قرآن و اسلام را بر طبق میل خود تأویل و تغییر می دهند که بسیاری از حدود و احکام چنان فراموش می شوند که گویا اصلاً از اسلام نبوده است. قرائت های گوناگون از دین خطرناک ترین حربه ای است که در عصر غیبت با آن مواجه می شویم، هنگامی که امام زمان (عج) تشریف می آورند نه با بت پرستان جاهل که با عالم نمایانی رو به رو می شوند که قرآن را تفسیر به رأی می کنند و قرائت های گوناگون از دین، آنچنان رواج می یابد که همه ی مردم آن را می پذیرند. مردمی که ارکان و اصول مسلم اسلام را رها کرده و به بعضی ظواهر آن اکتفا نموده اند، از اسلام جز نماز، روزه و اجتناب از نجاسات چیزی نمی دانند، اخلاقیات و دستورات اجتماعی را اصلاً از اسلام محسوب نمی دارند. صفات زشت در نظرشان هیچ اهمیت ندارد و به بهانه ی این که واجبات و محرمات اختلافی هستند از زیر بار آنها شانه خالی می کنند، محرمات الهی را با حیله های گوناگون و تأویلات صوری جایز می شمارند. بنابر این اگر امام زمان (عج) ظاهر شوند و به آنان بگویند: شما از حقیقت و گوهر دین به دور افتاده اید و آیات قرآن و احادیث پیغمبر را بر خلاف واقع تفسیر و تأویل کرده اید و حقیقت نورانی اسلام را رها کرده به بعضی ظواهرش قناعت کرده اید، چنین دین و برنامه ای برایشان تازگی داشته و از آن وحشت می نمایند و آن را اسلام نمی دانند زیرا اسلام را جور دیگری تصور کرده بودند. امام صادق(ع) می فرمایند: وقتی قائم ما قیام کرد مردم را از نو به اسلام دعوت می نماید و به سوی چیزی که که مردم از آن دور شده اند هدایت می کند. در هر صورت دین اسلام در زمان ظهور امام دستخوش هیچ تغییری نمی گردد مگر این که انحرافات و شکها اصلاح می گردد. چنانکه اما صادق(ع) فرمود: حضرت مهدی همان کاری را که رسول خدا(ص) انجام دادند، انجانم می دهد. بدعتهای موجود را خراب می کند چنانکه رسول خدا ص اساس جاهلیت را منهدم نمودند. خلاصه آنکه آنچه حضرت مهدی(عج) به سوی آن دعوت می کند چیزی جز اسلام ناب و حقیقی و نازل شده بر پیامبر اکرم(ص) نیست. اما به خاطر دور شدن مردم از این اسلام، در قرن ها و بروز بدعت ها در دین، این اسلام برای آنها تازگی خواهد داشت. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢شک در رکوع اگر در حالی که به سجده می رود💢 @Porseman_channel مسأله ۱۱۷۱ اگر در حالی که به سجده می رود شک کند که رکوع کرده یا نه (۱)، یا شک کند که بعد از رکوع ایستاده یا نه، به شک خود اعتنا نکند (۲). (۱) (خوئی، تبریزی، زنجانی، نوری:) لازم است برگشته و بایستد و رکوع را به جا آورد و اگر شک کند که بعد از رکوع ایستاده یا نه، (تبریزی: باید) به شک خود اعتنا نکند. (بهجت:) بنا بر احتیاط باید برگردد و رکوع را انجام دهد و اگر شک کند که بعد از رکوع ایستاده یا نه باید آن را بنا بر احتیاط انجام دهد. (مکارم:) احتیاط واجب آن است که برگردد و به جا آورد. اگر در حالى كه به سجده مى رود شك كند ركوع را به جا آورده يا نه احتياط واجب آن است كه برگردد و به جا آورد اما اگر به سجده رفته نباید به شک خود اعتنا نماید. البته در جایی که یقین پیدا می کند رکوع را بجا نیاورده تا زمانی که به سجده دوم نرفته است باید برگردد و رکوع را بجا آورد اما اگر در سجده دوم بیاد آورد نمازش باطل است. (۲) (سیستانی:) باید به شک خود اعتنا نکند. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا دلت پاک باشد درست است؟ @Porseman_channel قطعا این کلام برای توجیه گناهی است که شخص مرتکب می شود و هیچ سندی عقلایی و مشروع ندارد درواقع این روش و منش مسیحیت است که آنها قانون و دستورعملی در دین تحریف شده خود ندارند.و مرجئه در اسلام گروهی بود که چنین منشی را پیش گرفتند. واهل بیت ع کرارا از آن نهی کرده و لعن شان نموده اند امام صادق ع قدریه و خوارج را یکبارلعن کرده است ولی مرجئه را سه بارلعن کرده است. 📚کافی ج2ص420 ایناندیشه در اسلام کاملا رد شده و معتقد به آن را از دائره اسلام خارج و درقیامت کورمحشور می شود درهمه جای قرآن؛ایمان با عمل صالح ذکر شده است و جدا از هم نیستند پیامبران و اهل بیت ع ملزم به عمل بوده اند و با التزام به حرف (دلت پاک باشد)نزول قرآن و ارسال رسل؛لغو خواهد بود. دراسلام کسی که باطنش خوب باشد و ظاهرش بد باشد؛فاسق است کسی که باطنش بد است ظاهرخوب باشد؛منافق است کسی که همه باطن خوب هم ظاهرش خوب،مومن است کسی که هم باطنش بد و هم ظاهرش بد؛کافر است. 1 .مگر میشود کسی دلش پاک باشد اما عمل ناپاکی انجام دهد ؟ مثلا یک گل نرگس داشته باشم اما بوی متعفن بدهد ؟ و یا اینکه از یک گنداب انتظار رایحه خوش داشته باشیم ؟ یک ضرب المثل فارسی داریم که می گوید : « از کوزه همان برون تراود که در اوست . » 2 . اگر فقط بحث پاک بودن نیت بود ، به نظر شما لازم بود که خداوند تعالی 24000 پیامبر را برای هدایت انسانها بفرستد و اینکه قرآن را بصورت مفصل نازل کند ؟ خب همان اول بگوید نیتت را پاک کن و هر چه دوست داری انجام بده . 3 . کارهای ناشایست ثمره و نتیجه ناشایست دارند . و به نیت انسان بستگی ندارد . اما برخی از این نتیجه ها برای ما ملموس و محسوس هستند و برخی دیگر برای ما ملموس و محسوس نمی باشند . مثلا اگر کسی نیتش را پاک کند و خدای نکرده پدر شما را بکشد کار درستی انجام داده است ؟ یا اینکه دزدی با نیت پاک اموال شما را بدزدد شما با او برخورد نمی کنید ؟ خب اگر کارش ایرادی ندارد که شما حق برخورد با او را ندارید . ( لابد شما هم با نیت پاک تنبیهش میکنید ) . 4 . واقعیت هر عملی با نیت افراد عوض نمیشود . یعنی اگر شما ضربه محکمی به دیوار بزنید ، لا جرم دیوار میشکند خواه نیتتان پاک باشد یا ناپاک . وقتی کسی کار ناشایستی انجام بدهد با نیتش نمیتواند آن عمل را پاک کند ، زیرا که واقعیت عمل ناپاک است و اصطلاح علمی آن « حسن و قبح عقلی » است . بصورت اجمالی بگویم : هرکسی که فعل و کاری را انجام بدهد خواسته یا ناخواسته تبلیغ آن فعل را کرده است . یعنی اگر کسی خدای نکرده فحشایی را مرتکب شود تبلیغ آن را هم کرده است . حالا شما تصور کنید که چه بلایی بر سرآن جامعه می آید . به همین دلیل دین مبین اسلام با انجام اینگونه کارها مخالفت کرده است و دستور امر به معروف و نهی از منکر داده است . @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢کشتی أسرع امام حسین ع💢 ویژگی کشتی امام حسین ع چیست؟ @Porseman_channel ✅یکی از امتیازات هر وسیله نقلیه از جمله کشتی ؛سرعت آن است.سرعت زیاد در خرید وسیله نقلیه ایده آل می باشد و جزء گزینه های مورد دقت در خرید و انتخاب هست. یکی از ویژگی های منحصر به فرد؛ کشتی امام حسین ع-که ایشان کشتی نجات هستند-أسرعیت آن می باشد. کشتی امام حسین ع راه صد ساله را یک شبه می برد و در رساندن به تقرب الهی نزدیکترین راه را با سرعت زیاد انتخاب می کند. هر کس وارد این کشتی شد؛قبل از دیگران در مراحل سیر و سلوک و سیرالی الله و رسیدن به سعادت و درجات و کمالات قرب؛ترقی کرده و زودتر از همه به مقصد می رسد. در مسیر سیر الی الله عقبات فراوانی وجود دارد.که معطلی در آن ؛انسان را از حرکت انداحته و بلکه متوقف و متحیرش می سازد ولی راکب سفینه الحسین ع ،با سرعت بیشتر هر چه سریعتر هم از عقبات نفس و هم عقبات و صراط قیامت خواهد گذشت و این خصوصیت ممتاز کشتی اباعبدالله الحسین ع می باشد. امام حسین ع باب الجنه است و یکی از درهای خلوت که با کمترین بازرسی و کوتاهترین صف برای ورود به بهشت وجود دارد؛باب الحسین ع می باشد. قَالَ رَسُولُ اللَّهِ‏ بِي أُنْذِرْتُمْ وَ بِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ اهْتَدَيْتُمْ وَ قَرَأَ إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ وَ بِالْحَسَنِ أُعْطِيتُمُ الْإِحْسَانَ وَ بِالْحُسَيْنِ تَسْعَدُونَ وَ بِهِ تَشَبَّثُونَ أَلَا وَ إِنَ‏ الْحُسَيْنَ‏ بَابٌ‏ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ مَنْ عَانَدَهُ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِ رِيحَ الْجَنَّةِ. 📚بحار الأنوار ج‏35 ؛ ص405 حکایت خواب آیت الله سید عبدالهادی شیرازی؛که این حقیقت را که باب الحسین ع ؛خلوت ترین در برای ورود بهشت است و روضه خوانان ونوکران حضرت را راه می دهند؛موید مطلبی است که ذکر شد. 📚گنجینه دانشمندان ج9؛زندگی علماءص13 @Porseman_channel 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢فيلم هاى صدا و سيما💢 @Porseman_channel نگاه به فيلم هاى ايرانى و خارجى كه در آنها حجاب رعايت نمى شود و از صدا و سيما پخش مى شوند، چه حكمى دارد؟ همه مراجع: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد و باعث مفاسد و انحرافات اخلاقى نشود، اشكال ندارد. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢نافذترین کشتی💢 ویژگی کشتی امام حسین ع چیست؟ @Porseman_channel ✅یکی از اولویتهای یک وسیله نقلیه مناسب؛قوی بودن آن است اینکه با هر مانعی متوقف نشود و بتواند در هر شرائط آب و هوایی پیش برود. کشتی امام حسین ع نسبت به کشتی های دیگر انفذ و قوی تر است. در برابر موانع ؛متوقف نشود. گریه برامام حسین ع ؛و ارتباط با ایشان؛همه موانع را برطرف می کند و هر گناه و خطایی بود؛از سر راه برمی دارد. حتی نماز خواندن با تربت حضرت؛حجابها را برطرف کرده ودعا به اجابت می رسد. 🔴امام صادق عليه السلام: هر كه پس از هر نماز واجب تسبيح حضرت زهرا (ع) را بگويد: و پس از آن‏ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ‏ بگويد، و بهتر است كه تسبيح از تربت امام حسين (ع) باشد و فرمود: هر كه تسبيح تربت را يك بار بگرداند و استغفار يا ذكر ديگرى بگويد: ثواب هفتاد دور تسبيح برايش بنويسند كه‏سجده بر تربت حسين (ع) حجابهاى هفتگانه را بر طرف كند. 📚وسائل الشيعة ؛ ج‏5 ؛ ص366 🔴حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام روايت ميكند كه فرمود: كسى كه نام ما را ببرد يا نام ما نزد او برده شود و بقدر بال مگس اشك از چشمش خارج شود خدا گناهان او را مى‏آمرزد و لو اينكه مثل كف دريا باشد. 🔴حضرت امام حسين عليه السّلام روايت ميكند كه فرمود: هيچ بنده‏اى نيست كه چشمانش براى ما يك قطره اشك بريزند يا پر از اشك‏شوند مگر اينكه خداى عليم وى را در بهشت جاى گزين مينمايد. 🔴حضرت على بن الحسين عليه السّلام روايت ميكند كه فرمود: هر گاه چشم شخص مؤمنى براى شهادت امام حسين بقدرى پر از اشك شود كه به گونه‏هاى صورتش بچكد خدا او را دائما در غرفه‏هاى بهشتى جاى خواهد داد. هر شخص مؤمنى كه چشمش براى آن اذيت‏هائى كه در دنيا بما رسيده بقدرى پر از اشك شود كه به گونه‏هاى صورت وى برسد خدا او را در جايگاه صداقت در بهشت جاى خواهد داد، هر شخص مؤمنى كه در راه ما دچار اذيت و آزارى شود و چشمانش براى آن اذيت‏ها پر از اشك شود و بگونه‏هاى صورتش بريزد خدا اذيت و آزارها را از او دور ميكند و روز قيامت وى را از غضب خود و آتش جهنم در امان خواهد داشت و ... 🔴امام جعفر صادق ع بمن فرمود: اى ابو عماره! كسى كه در عزاى امام حسين شعر بگويد و تعداد پنجاه نفر را بگرياند بهشت بر او واجب خواهد شد. اگر كسى در عزاى حسين شعر بگويد و تعداد سى نفر را گريان كند. جزاى او بهشت است. هر كسى در مصيبت امام حسين شعر بگويد و تعداد بيست نفر را بگريه درآورد بهشت جزاى او خواهد بود. كسى كه در عزاى حسين شعر بگويد و تعداد ده نفر را گريان نمايد بهشت از براى او است. و هر كسى كه در عزاى حسين شعر بگويد و يك نفر را گريان كند جزايش بهشت خواهد بود. اگر كسى در عزاى امام حسين شعر بگويد و خودش گريه كند اهل بهشت مى‏شود. اگر شخصى در مصيبت امام حسين شعر بگويد و خويشتن را شبيه به گريه‏كننده نمايد جزاى وى بهشت خواهد بود. 📚بحار الأنوار / ج‏44 / 278 / باب 34 @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢نماز ظهر عاشورای امام حسین ع💢 امام حسین ع وقتی می دانستند شهید می شوند؛چرا نماز خواندند؟ @Porseman_channel 1️⃣اولا: نماز حسین ع ؛هدف داشتند و برای هدفی که داشتند به شهادت رسیدند. قرآن می فرماید:اقامه نماز از اهداف متعالی حکومت اسلامی است. 📖حج41 2️⃣ ثانیا: نماز فریضه های است که باید خوانده شود ولو انسان بعد یک ساعت از آن؛از دنیا برود.شهید شدن حضرت و اصحابش دلیل موجهی بر ترک نماز نبود. آیا بهتر بود امام حسین ع و یارانش ؛با اداء نماز از دنیا بروند یا بدون خواندن آن؟ 3️⃣ثالثا: نماز آن هم به صورت جماعت و در وسط میدان،آموزه تربیتی و حرف برای گفتن داشت. این نماز در برابر چشمان کسانی خوانده شد که حضرت را خارجی می دانستند .و از در مسجد به شهادت رسیدن امیرمومنان ع ،متعجب بودند. این نماز یعنی "ایها الناس" بدانید من مسلمانم و اینکه با تبلیغات دشمن تصور کنید که از دین خارج شده ام درست نیست. 4️⃣رابعا: اینکار حضرت، برای ما یک درس بود.یعنی منِ حسین ع در زیر باران تیر هم نماز اول وقت را ترک نکردم،شمایی که دم از عشق من می زنید و عزادار من و سینه چاک من هستید؛نماز بخوانید و به مولایتان اقتدا نمایید. این کار حضرت؛در رساندن عملی پیام اهمیت نماز؛آن هم به جماعت و اول وقت و درآن شرائط بحرانی ...رساتر ازآن بودکه انکارشود. @Porseman_channel 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢محرم چه ماهی است؟💢 @Porseman_channel محرم الحرام ماه اول از سال قمری است. در این ماه ابتدا به جنگ حرام بوده و حتی جاهلیت عصر رسول ص؛هم متعهد و پایبند به آن بودند. در این ماه در سال 61 ق ؛امام حسین ع به کربلا رسیده و طی درگیری هایی که با لشکر یزید؛داشتند روز دهم (عاشورا)به شهادت رسیدند. بهتر است؛توضیف این جریان را از زبان امام رضا ع بخوانیم: 🔴ريان بن شبيب گويد روز اول ماه محرم خدمت حضرت رضا رسيدم بمن فرمود: اى پسر شبيب به راستى محرم همان ماهى است كه اهل جاهليت در زمان گذشته ظلم‏ و قتال را بخاطر احترامش در آن حرام مى‏دانستند و اين امت حرمت اين ماه را نگه نداشتند و نه حرمت پيغمبرش را در اين ماه ذريه او را كشتند و زنانش را اسير كردند و اموال‏ش را غارت كردند خدا هرگز اين گناه آنها را نيامرزد. اى پسر شبيب اگر براى چيزى گريه خواهى كرد براى حسين (ع) گريه كن كه چون گوسفند سرش را بريدند و هجده كس از خاندانش با او كشته شد كه روى زمين مانندى نداشتند و آسمانهاى هفت‏گانه و زمين براى كشتن او گريستند و چهار هزار فرشته براى ياريش بزمين آمدند و ديدند كشته شده و بر سر قبرش ژوليده و خاك آلود باشند تا قائم (ع) ظهور كند و ياريش كند و شعار آنها يا لثارات الحسين است اى پسر شبيب پدرم از پدرش از جدش برايم باز گفت كه چون جدم حسين (ع) كشته شد آسمان خون و خاك سرخ باريد... 📚الأمالي (للصدوق) ص129 @Porseman_channel 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🍁🍁🍁🍁🍁🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا