🔰انجمن علمی- دانشجویی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان برگزار می کند:
💠 دومین دوره کارگاه مهارت افزایی پایان نامه نویسی و تکنیک های دفاع موفّق
✅ با ارائه استاد پورعابدین
استعداد برتر پژوهشی کشور
❇️ مخاطبین:
دانشجویان دوره کارشناسی، ارشد و دکتری
طلاب سطح ۱، ۲، ۳ و ۴
👌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.
۰۹۳۳۵۳۵۷۴۴۰
⚠️ مهلت ثبت نام نهایی: پایان مهرماه 1401
🆔 @Pourabedin
احکام نذر .aac
5.62M
#سخنرانی
حجّةالإسلام دکتر پورعابدین
🏴 صبح ۲۸صفر 1444
🚩 حسینیه بهاباد_گناباد
۳ مهرماه ۱۴۰۱
💠 موضوع: احکام نذر
1⃣ چگونگی صیغه نذر
2⃣ حکم نذر فرزند
3⃣ حکم نذر زن
⏳۷ دقیقه
🆔 @Pourabedin
سخنرانی با موضوع هدف کلی دین.aac
17.08M
#سخنرانی
حجّةالإسلام دکتر پورعابدین
🏴 صبح ۲۸صفر 1444
🚩 حسینیه بهاباد_گناباد
۳ مهرماه ۱۴۰۱
💠 موضوع: هدف کلّی انبیاء و تعریف دین
1⃣ مبانی انسان شناسی
2⃣ نیازمندی عقل به تلسکوپی بنام «وحی»
3⃣ راهکار عملیّاتی پیشگیری از انحراف فرزندان
⏳۲۳ دقیقه
🆔 @Pourabedin
روضه و نوحه پیامبر و سبط اکبر علیهماالسلام .aac
7.09M
#سخنرانی
حجّةالإسلام دکتر پورعابدین
🏴 صبح ۲۸صفر 1444
🚩 حسینیه بهاباد_گناباد
۳ مهرماه ۱۴۰۱
💠 موضوع: روضه و نوحه حضرت رسول و سبط اکبر صلوات الله علیهما
⏳۹ دقیقه
🆔 @Pourabedin
قبض روح پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام عليكم
بعضا از خطبا و مداحان شنيدهام كه جناب عزرائيل عليهالسلام كه براي قبض روح وجود مقدس پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم آمدند، در زدند و حضرت زهرا سلام الله عليها دو بار اجازه ملاقات ندادند و در بار سوم كه پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم متوجه شدند به حضرت فرمودند كه در باز كنند كه ...
1. مگر فرشتگان وجود مادي دارند كه پشت در قرار گيرند و ...؟
2. بنا بر فرض صحت، مگر پس از بار اول، حضرت عزرائيل عليهالسلام خود را معرفي ننمود كه حضرت زهرا سلام الله عليها در را باز نكردند؟
3. مگر پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم، هنگام رحلت در خانه عايشه نبودند؟
متشكرم
با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
در ابتدا بايد گفت موضوعي كه در پرسش آمده، در منابع و مآخذ معتبر يافت نشد و آنچه در برخي مآخذ آمده اين است كه در ساعت آخر عمر پيامبر خدا(ص) جبرئيل، همراه عزرائيل و فرشتة ديگري براي شرفيابي به محضر پيامبر(ص) به زمين آمدند، و در آغاز جبرئيل، خدمت آن حضرت رسيد و گفت:
خداوند به جهت تكريم و جايگاه ارزشمندتان مرا به سوي شما فرستاد ـ سپس عزرائيل، درخواست كرد كه به او اجازه شرفيابي به محضر پيامبر(ص) داده شود، جبرئيل، به پيامبر(ص) عرض كرد: اين فرشتة مرگ است كه از شما، اجازة ورود ميگيرد، او در گذشته براي قبض ارواح از احدي اجازه نگرفته و در آينده هم از كسي اجازه نخواهد گرفت، پيامبر(ص) اذن داد، عزرائيل وارد شد و عرض كرد: خداوند به من فرمان داده كه از شما پيروي كنم، اگر اجازه دهيد، روحتان را قبض كنم و اگر اجازه ندهيد، برگردم، پيامبر خدا فرمود: به آنچه گفتي عمل مي كني؟ عزائيل: بلي، جبرئيل گفت: اي احمد،خداوند شوق ديدار ترا دارد، پيامبر(ص) به عزرائيل فرمود: آنچه كه مأموريت داريد انجام دهيد(1) و به اين صورت پيامبر خدا، دار فاني، را وداع نمود.
يادآوري اين مطلب ضروي است كه حضرت فاطمه(س) با آن مقام و عظمتي كه دارد ، يقينا در برابر خواست و مشيّت الهي، تسليم است و خواست خدا، را بر خواست خويش مقدّم ميدارد و قطعاً از ملك الموت كه براي قبض روح پدرش آمده و از سوي خدا مأموريت دارد، درخواست نميكند كه روح پيامبر(ص) را قبض نكند، بلكه به هرچه خدا بخواهد، فاطمه(س) راضي است و آن را ميپذيرد.
چه اين كه اين گونه تعبير در روايات از باب تفهيم مطلب براي درك عموم است وگرنه حضرت عزرائيل موجود مجرد ومنزه از صورت مادي است هرچند به صورت تمثل ممكن است تجلي كند و در صورت بشري در آيد كه با مجرد بودنش منافات ندارد. و همچنين به فرض اين كه پيامبر در هنگام رحلت در خانه عايشه بوده است ولي اين مسله منافاتي با حضور فاطمه(س) بر بالين پدرش به هنگام مرگ ندارد.
پينوشتها:
1. مجلسي، بحار الانوار، نشر دار الاحيا التراث العربي بيروت 1403 ق، ج 22، ص 505؛ و نيز فتال نيشابوري، روضة الواعظين، نشر دار الكتب الاسلاميه تهران بي تا، ج 3، ص 71 ـ 72.
@Pourabedin
داستان قصاص مردی از پیامبر اسلام (ص) با شلاق در اواخر عمر حضرت و شبهه در عصمت آن حضرت
به نام خدا، با سلام، روایتی هست که پیامبر در اواخر عمر مبارکشان در بین مردم رفته و فرمود: هرکس حقی برمن دارد بیاید و بگوید "که فردی بلند شد گفت: مدتی قبل شلاق شما به من خورده و الان می خواهم شما را قصاص کنم که پیامبر دستور داد همان شلاق را بیاورند و .... خوب این روایت رو من از اشخاصی چون استاد رحیم پور ازغدی هم شنیده ام و احساس مسئولیت کردم که این مسأله رو بررسی کنم:
1- پیامبر از روی قصد آن فرد را زده " در این صورت آن فرد حقش بوده و حقی بر گردن پیامبر ندارد چون حتما گناهی مرتکب شده که پیامبر از روی قصد او را زده است؟
2- پیامبر از روی سهو آن فرد زده " در این صورت که سوال پیش می آید اگر پیامبر دستش خطا کرده نعوذ بالله از کجا معلوم که چشم و زبانش و عقلش خطا نکرده باشد؟ کل این موارد با استناد به آیه تطهیر رفع می شوند.
از سوی دیگر اگر شخصی از روی سهو به کسی آسیب برساند (مانند روایت بالا) باید دیه دهد نه قصاص کند. پس این روایت نادرست است و اکثریت مردم نادانسته پیامبر را از عصمت می اندازند لذا از شما خواهشمندم در سایتتان در مورد این روایت اطلاع رسانی کنید. اجرکم عند الله اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
در این گونه موارد، که ماجرا هم جنبه تاریخی دارد و هم جنبه اعتقادی به خود می گیرد، ابتدا باید اصل مسئله اثبات شود. ابتدا باید روایت و تمام اسناد و منابع آن باید بررسی شود، بعد از اطمینان به صحت این داستان ، به بحث در مورد آن پرداخت.
پس از جستجوی مفصلی که انجام شد، مشاهده شد که این حدیث در هیچ یک از کتب روایی شیعه نقل نشده است، به جز در کتاب امالی صدوق (ره) ، آن هم با سندی که عرض خواهد شد. در کتب پس از ایشان نیز همگی به این منبع ارجاع داده اند. (1)
سند حدیث:
عَنْ (مُحَمَّدِ بْنِ إِبْرَاهِیمَ الطَّالَقَانِیِّ )عَنْ (مُحَمَّدِ بْنِ حَمْدَانَ الصَّیْدَلَانِیِّ) عَنْ (مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ الْوَاسِطِیِّ) عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ هَارُونَ عَنْ (خَالِدٍ الْحَذَّاءِ )عَنْ( أَبِی قِلَابَةَ عَبْدِ اللَّهِ) بْنِ (زَیْدٍ الْجَرْمِیِّ) عَنِ ابْنِ عَبَّاس.
جالب است که تمامی افرادی که نام شان در پرانتز آمده است، هیچ گزارشی از احوال شان در کتب رجالی شیعه یافت نشد و همگی مجهول الحال ( نزد شیعه) هستند.
تنها محمد بن هارون، نامش در کتاب خلاصة الاقوال علامه حلی آمده و آن هم با تعبیر ( ضعیفٌ ) ...(2)
در نتیجه این حدیث نزد شیعه هیچ حجیت و اعتباری ندارد، مخصوصا اینکه از نظر متنی، دلالت بر خطای پیامبر (ص) دارد که آن هم مغایر عقیده عصمت می باشد. اما متن حدیث در کتب اهل تسنن به صورت مضطرب گزارش شده، یکی در جنگ بدر گفته، یکی در بازگشت از طائف، دیگری در مدینه هنگام حیات پیامبر (ص)، دیگری در زمان قبل از وفات ایشان و ... از نظر روایی و علوم حدیث نیز اضطراب در حدیث موجب ضعف متنی آن و گاهی اسقاط از حجیت می شود.
همچنین نام مطالبه کننده قصاص در روایات مختلف آمده: سوادة بن قیس، سواد بن عمرو، سواد بن غزیه و... ، یعنی حتی نام این صحابی که یک فرد خاص و روشن بوده و باید نامش در ذهن همه می ماند، مختلف گزارش شده. البته بیش ترین نقل ها از سوادة بن قیس است، که نام او را در معتبرترین کتب طبقات نیز نیافتیم. (در طبقه اول یعنی صحابه).
همچنین نفر دومی که بعد از ابن عباس آمده، یعنی أَبِی قِلَابَةَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زَیْدٍ الْجَرْمِیِّ از هم مسلکان ابو هریره و عایشه و انس بن مالک بوده؛ روایاتش را از ایشان اخذ کرده؛ در شیوه دستبرد در احادیث و کم و زیاد کردن آن ها، پیرو همین گروه می باشد.
خصوصا اینکه در روایات مکتب خلفا الفاظ رکیک دیگری غیر از مظلمه هم آمده: ازجمله اینکه کسی را ناسزا گفته یا زده و ... که دلالت بر انگیزه تحریف گران این حدیث، برای ترویج عقاید باطل شان مبنی بر عدم عصمت پیامبر (ص) است.
اما متن حدیث که جای تامل بسیار دارد:
در این حدیث راوی می گوید:
«یَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّکَ لَمَّا أَقْبَلْتَ مِنَ الطَّائِفِ اسْتَقْبَلْتُکَ وَ أَنْتَ عَلَى نَاقَتِکَ الْعَضْبَاءِ وَ بِیَدِکَ الْقَضِیبُ الْمَمْشُوقُ فَرَفَعْتَ الْقَضِیبَ وَ أَنْتَ تُرِیدُ الرَّاحِلَةَ فَأَصَابَ بَطْنِی فَلَا أَدْرِی عَمْداً أَوْ خَطَأً فَقَالَ مَعَاذَ اللَّهِ أَنْ أَکُونَ تَعَمَّدْتُ؛
سواده می گوید: از طائف برمی گشتید. روی ناقه خود نشسته بودید و تازیانه خود را بلند کردید. البته می دانم که می خواستید به مرکبتان بزنید، ولی به من خورد. (نکته مهم تر این جاست که خود او می گوید:) نمی دانم از روی عمد بود یا سهو !
کسی که روایت را جعل کرده، همین جا خواسته با این شبهه ضربه خود را بزند! البته چون دروغگو فراموشکار است، یادش رفته که در عبارت قبل تصریح کرده بود که می دانستم می خواستید به مرکب بزنید اما به من خورد! تناقض بین اینکه می
دانم و نمی دانم، در کلام سواده آشکار است.
یکی از ترفندهای تحریف احادیث، گزارش دقیق مکانی و زمانی و حالات و صفات است؛ او دقیقا حالت ناقه و نیز صفات تازیانه را بیان کرده، در روایات مکتب خلفا حتی آمده که پیامبر (ص) کجا ایستاده، به چه چیزی تکیه داده و عمامه اش چگونه بود ... این ترفندی برای باور پذیر نمودن روایات جعلی است.
نکته بعدی و قابل تامل اینجاست که پیامبر(ص) به بلال فرمود: برو و شلاق را از خانه فاطمه (س) بیاور!
بر فرض وجود چنین تازیانه ای، در خانه حضرت زهرا(س) چه می کند؟ قاعدتا باید در خانه پیامبر باشد؛ که نشان می دهد تیر چند شعبه جعل روایات به کجاها ضربه می زند و قصد معرفی کدام خاندان را به عنوان خشونت طلب می کند.
باید بررسی شود پیامبر رحمت و شفقت (ص) اصلا تازیانه برای مرکب ها استفاده می کرد؟ بر فرض قبول که تازیانه داشت، مگر طول تازیانه چقدر بوده، که آن هم از بالای شتر (با آن ارتفاع) بیاید و به شکم فرد بخورد؟!
اما مهم ترین نکته در این خصوص، آن که اصولا این سخن که اگر کسی از من پیامبر مظلمه (ستمی) دیده باشد! در حد احتمال هم مغایر با عصمت است. با دلایل عقلی و نقلی پیامبر را از هر نوع اشتباه سهوی نیز پاک می دانیم ،چه رسد به چنین موارد حق الناس بزرگی که فرد از پی سال ها فراموش نکرده است!
در هر حال مشکلات متنی حدیث بسیار است. تازه وقتی چنین سند مضطربی داشته باشد ، نقد آن گستره بیش تری دارد. در منابع مکتب خلفا تعابیر بسیار زننده دیگری در مورد پیامبر (ص) و حضرت فاطمه(س) و صحبت او با بلال آمده که ارزش نقل و نقد ندارند.
بر اساس مبانی اعتقادی شیعه، پیامبر اکرم و اهل بیت دارای عصمت مطلقه هستند. مراد از عصمت مطلقه بر اساس آنچه بزرگان اهل حکمت گفتهاند، این است که صاحبان چنین مقامی، نه تنها از گناه عمدی و غیر عمدی مصوناند، بلکه آنچه اصطلاحاً ترک اولى گفته می شود، هم مرتکب نمیشوند(1). در این باره در کتاب «پیامبر اعظم در نگاه عرفانی امام خمینی» به تفصیل بحث شده است. بنابر این گرچه جریان یاد شده در سؤال از سوی منبری ها زیاد مطرح می شود، ولی در آن گفته ها جای تأمل است، چون اگر داستان واقعیت داشته باشد که رسول خدا به طور ناخواسته و از روی سهو و غفلت تازیانهاش به آن شخص خورده باشد، بعد فراموش کرده و در آن مجلس، آن شخص جریان را به یاد حضرت آورده باشد، معنایش این است که رسول خدا از روی سهو مرتکب گناه و حقالناس است، اما چنین احتمالی با عصمت مطلق حضرت سازگار نیست، در حالی که مقام ختمی مرتبت دارای مقام عصمت مطلق و از ستم معصوم بوده است.
امام خمینی درباره عصمت مطلق حضرت سخن شنیدنی دارد:
«... او دارای مقام عصمت کبرى است بالاصاله و دیگر معصومین به تبعیت آن ذات مقدس دارای آن مقاماند و به تبع او دارای عصمت مطلقه هستند»(2) با توجه بدین مبنا همچنان که در پرسش آمده، جریان یاد شده جای تأمل دارد. بعید است که چنین کاری از رسول خدا(ص) سر زده باشد، چون به مفهوم سهو و خطا است که بر اساس عصمت مطلق پیامبر(ص) از او سر نمیزند. در نتیجه ضرورتی شرعی و الزام عقلی وجود ندارد که حکم به صحت آن جریان نموده و از اصول مسلّم اعتقادی در باب عصمت دست بکشیم. بنا بر این به جای تردید در عصمت مطلق و معصویت رسول خدا از سهو و خطا و نسیان، بهتر آن است که در صحت قصه تردید نماییم.
پینوشتها:
1. خواجه نصیرالدین طوسی، اوصاف الاشراف، ص 26، نشر وزارت ارشاد اسلامی، تهران، 1369ش.
2. آداب الصلوه، ص 60، نشر مؤسسه آثار امام، ص 1370ش.
پیامبر اکرم(ص) :
یک عالم گرامی تر است از هزار شهید
پذیرش حوزهٔ علمیهٔ طالقان 02644723968
ان شاالله از باقیات الصالحات اطلاع رسانی به جوانان مستعد و شراکت در ثواب عمر پر برکت ِ آن علما بهره مند باشید.
@taleghan_313
🆔 @Pourabedin
وجوب یادگیری مسائل مورد نیاز.aac
4.05M
#سخنرانی_احکام_شرعی
حجّةالإسلام دکتر پورعابدین
🏴 شب ۳۰ صفر 1444
🚩 حسینیه بیمرغ_گناباد
۴ مهرماه ۱۴۰۱
💠 موضوع: وجوب فراگیری مسائل شرعی مورد نیاز
1⃣ چگونگی تعیین مرجع تقلید
⏳۵ دقیقه
🆔 @Pourabedin
سخنرانی شب آخر صفر.aac
21.65M
#سخنرانی
حجّةالإسلام دکتر پورعابدین
🏴 شب ۳۰ صفر 1444 (شب شهادت امام رضا علیه السلام)
🚩 حسینیه بیمرغ_گناباد
۴ مهرماه ۱۴۰۱
💠 موضوع: اخلاق در خانواده و گزیده تاریخ اسلام
1⃣ راهکارهای حلّ مشکلات خانوادگی
2⃣ نشانه های موفّقیّت امامان معصوم در جنگ با دشمنان
3⃣ روضه مدینه تا شام بلا
4⃣ روضه امام رضا علیه السلام
⏳ ۲۹ دقیقه
🆔 @Pourabedin
1_1716697039.mp3
9.38M
⚠️ گشت ارشاد بهانه ست
♨️ در تحلیل و تبیین ابعاد فتنه اخیر کشور
#پیشنهاد_شنیدن
🔻 هدف اساسی این فتنه ناظر به عفاف زنان و مسأله غیرت مردان است.
🔻 مسأله عفاف و غیرت مانع و سدّ جدّی در برابر شیاطین داخلی و خارجی است.
🔻 اگر سدّ #عفاف_و_غیرت شکسته شود یک سیل خانمان براندازی نسبت به نظام اجتماعی؛ اخلاقی و تربیتی در جامعه ایجاد می شود.
🔻 عفاف ضامن هویّت حقیقی زن است چرا که هویّت حقیقی زن به او هویّت مادری؛ همسری و خواهری می دهد.
📌 حجّةالإسلام و المسلمین دسمی
#حجاب🌷
#غیرت_دینی
#عفاف
#حیا
🆔 @Pourabedin
📚 مهلت فراخوان جذب اعضای هیأت علمی سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی تا ۷ مهرماه تمدید شد
📝 ثبت نام در فراخوان جذب اعضای هیأت علمی سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی که از تاریخ 21 شهریورماه سال 1401 آغاز شده است تا 7 مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت. متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه جامع دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس sajed.iau.ir پس از مطالعه دقیق قوانین و مقررات و تکمیل مدارک مدنظر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
🔹 با عنایت به آغاز فراخوان دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب هیأت علمی (از طریق سامانه جامع دانشگاه sajed.iau.ir) و همچنین مصوبه «ضوابط ویژه جذب برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان» شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزیدگان حمایت جذب در مؤسسات علمی بنیاد مطابق شیوه نامه «تسهیلات جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی در مؤسسه های علمی» طرح شهید دکتر شهریاری، در اولویت جذب قرار خواهند گرفت.
💢 با عنایت به فراهم شدن امکان جذب دانش آموختگان مقطع دکتری تخصصی مشمول وظیفه عمومی با استفاده از طرح مشمولین متخصص در دانشگاه آزاد اسلامی افراد برگزیده تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در صورت تمایل می توانند جهت عضویت در هیأت علمی وظیفه رشته های مورد نیاز به سامانه جامع دانشگاه مراجعه و تقاضای جذب خود را ثبت کنند.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#دانشگاه
#فراخوان
#تهران
🔳 #کانال_رسمی_دکتر_پورعابدین👇
🆔 @Pourabedin
🏴سالروز شهادت امام رضا علیه السلام تسلیت باد🏴
🆔 @Pourabedin
🔸 نماز اول ماه به همراه صدقه اول ماه را فراموش نکنیم
(چهارشنبه ۶ مهر ماه، اول ماه قمری است)
#نماز
#اعمال
#صدقه
#سلامتی
💠 @Pourabedin
🔰اطلاعیه در خصوص اعلام رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1402
✅به اطلاع متقاضیان ثبتنام و شرکت در آزمون ورودی مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1402 میرساند، پذیرش دانشجو بر اساس قانون "سنجش و پذیرش دانشجو در دورههاي تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي" مصوّب 94/12/18 مجلس محترم شورای اسلامی و همچنين آيين نامة اجرايي مربوطه و مصوّبات "شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دورههاي تحصیلات تکمیلی" و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام و پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبتنام (16 تا 22 آذر ماه سال 1401) توسط این سازمان منتشر میشود، صورت خواهد گرفت. عناوين رشتههاي امتحانی، گرايش ها و ضرایب دروس هر یک از مجموعه های امتحانی این آزمون به شرح جدول ذیل میباشد.
⚠️نکات مهم:
1- شرايط و ضوابط در دفترچه راهنماي ثبت نام و شركت در آزمون ورودي مقطع کارشناسی ارشد سال 1402 اطلاع رساني خواهد شد.
2- با توجّه به امکان اصلاح عناوین رشتهها و یا سایر اطلاعات در جداول مجموعه های امتحانی تا زمان شروع ثبتنام، ملاک نهایی، اطلاعات درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام خواهد بود.
3- آزمون در تمامی رشته های امتحانی در روزهای پنجشنبه و جمعه 11 و 12 اسفنده ماه سال 1401 برگزار خواهد شد.
🌐https://eitaa.com/Pourabedin
✅دریافت دفترچه سؤالات آزمون کارشناسی ارشد سال1401
❇️ ضمن آرزوي توفيق براي داوطلبان شركت كننده در آزمون كارشناسي ارشد، به اطلاع مي رساند نمونه سؤالات هر يك از رشته هاي امتحاني در سايت سازمان قرار داده شده كه از طريق لينك هاي زير قابل دريافت می باشد:
https://www.sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=2&id=7687
🌐https://eitaa.com/Pourabedin
#فراخوان مقاله اصلاح الگوی تربیتی و تحول فرهنگی با رویکرد فرزندآوری
#واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه علیهاالسلام
✳️ شرایط شرکت در فراخوان✳️
✅ مقالات به قلم نویسنده و دارای نوآوری باشد.
✅ مقالات حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۵صفحه، با فونت B Nazanin سایز۱۴، در قالب فایل word ارسال گردد.
✅ مقالات ارسالی، قبلا در نشریات چاپ نشده باشد.
✅مقالات ارسالی بازگردانده نمی شود.
✅به صاحبان آثار برتر ضمن چاپ اثر در دو فصلنامه علمی تخصصی مدرسه هدایایی، تقدیم خواهد شد.
⏰ مهلت ارسال آثار: ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
✅ ارسال آثار: پست الکترونیکی Rpajuhesh@yahoo.com
یا شماره ٠۹۱۵۷٠۳۲۷۴٠در پیام رسان ایتا
✅ جهت کسب اطلاعات بیشتر : ٠۵۱۳۷۲۴۴۱۶۹ واحد پژوهش
نشانی: مشهد مقدس،خیابان آیت الله عبادی۱۸، حسین باشی۶، مدرسه علمیه حضرت رقیه علیها السلام
🆔@Pourabedin
🔰ضوابط ارزیابی حافظان قرآن کریم
(مصوب جلسه 573 مورخه 8/9/1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی)
✅ شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 573 مورخ 8/9/1384 ضوابط ارزیابی حافظان قرآن کریم را به شرح ذیل تصویب نمود.
ماده 1- به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت رسانی دستگاههای اجرایی کشور به حافظان قرآن کریم، هر سال حداقل یک دوره آزمون تخصّصی حفظ قرآن کریم، به شرح مواد این آیین نامه، برگزار و به قبول شد گان مدرک تخصّصی حفظ قرآن کریم اعطا می شود.
ماده 2- در این آیین نامه حافظ به کسی اطلاق می شود که توانایی دارد آیات قرآن را به صورت روان، فصیح و همراه با درک معانی آیات از حفظ بخواند.
ماده 3- مدرک تخصّصی حفظ قرآن در پنج درجه و با عناوین و شرایط زیر اعطا خواهد شد.👇
❇️ درجه تخصّصی، عنوان و شرایط لازم
درجه 1: (استاد حفظ قرآن) شرایط لازم: حافظ ممتاز قرآن،آشنایی با تفسیر و علوم قرآنی و دارای 10 سال سابقه تدریس و تربیت حافظان قرآن
درجه 2: (حافظ ممتاز قرآن) شرایط لازم: تسلّط بر تلاوت ترتیل کل قرآن از حفظ، ترجمه آیات و مفردات قرآن
درجه 3: (حافظ کل قرآن) شرایط لازم: تسلّط بر خواندن کل قرآن از حفظ، همراه با درک معانی آیات
درجه 4: (حافظ 20 جزء قرآن) شرایط لازم: تسلّط بر خواندن 20 جزء پیوسته قرآن از حفظ، همراه با درک معانی آیات
درجه 5: (حافظ 10 جزء قرآن) شرایط لازم: تسلّط بر خواندن 10 جزء پیوسته قرآن از حفظ، همراه با درک معانی آیات
ماده 4- به منظور تصویب ضوابط علمی و دستورالعمل های اجرایی و نظارت بر برگزاری آزمون ها، شورایی متشکّل از 7 نفر از کارشناسان و متخصّصان قرآنی، به شرح ذیل در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل می شود.
1. سه نفر از استادان برجسته حفظ قرآن با معرّفی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، هر کدام یک نفر
2. دو نفر استاد تفسیر و علوم قرآنی، ترجیحاً حافظ قرآن، با معرّفی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و مدیریت حوزه علمیه قم، هر کدام یک نفر
3. یک نفر حافظ و استاد قرائت قرآن، با معرّفی اتّحادیه تشکّل های قرآنی کشور
4. بالاترین مقام مسؤول فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی، دبیر شورا
تبصره 1- عضویت اعضای بندهای 1 تا 3 برای مدت 3 سال خواهد بود و انتخاب مجدّد آن ها بلا مانع است
تبصره 2- رئیس شورا از بین اعضای حافظ قرآن شورا و با رأی آنان برای مدّت 3 سال انتخاب می شود و مصوّبات شورا نیز با امضای رییس ابلاغ می شود.
ماده 5- دارندگان مدرک تخصّصی حفظ قرآن، از مزایای درجات 1 تا 5 هنری، موضوع مصوّبه جلسه 547 شورای عالی انقلاب فرهنگی برخوردار خواهند شد.
ماده 6- از ابتدای مهرماه 1385، استفاده از هرگونه مزایای قانونی مربوط به حافظان قرآن در مراکز مختلف کشور، برای متقاضیان جدید، منوط به ارائه مدرک تخصّصی حفظ قرآن مندرج در این آیین نامه می باشد.
ماده 7- این آیین نامه در 7 ماده و سه تبصره در جلسه مورخ 8/9/1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و جهت اجرا به سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ می شود.
✍️ رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی
🆔 @Pourabedin