eitaa logo
حجّةالإسلام دکتر پورعابدین
1.4هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
564 ویدیو
571 فایل
نشر اندیشه ها، نظریّه ها، فعالیت ها، برنامه ها و آثار علمی، آموزشی، پژوهشی و هُنری استاد پورعابدین
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻«رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی»: 🔔 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، آماده پاسخگویی به پرسش‌های هموطنان عزیز در ایام نوروز از ابتدای ماه مبارک رمضان می‌باشد. _______ ☎️ پاسخگویی مستقیم تلفنی با شماره 096400 از ساعت 8 تا 20 و صندوق صوتی به صورت 24 ساعته _______ ✉️ پاسخگویی پیامکی (ویژه احکام شرعی) با شماره 30009640 با سرعت پاسخگویی 5 ساعته _______ پاسخگویی آنلاین بصورت 24 ساعته از دو طریق 📱 "اپلیکیشن پاسخگو": cafebazaar.ir/app/ir.pasokhgoo.app 💻 نسخه "وب پاسخگو": My.pasokhgoo.ir _______ کارشناسان مرکز ملی در بخش‌های تخصصی قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، عقاید، تاریخ، مشاوره و روانشناسی و سیاسی اجتماعی پاسخگوی سؤالات هموطنان خواهند بود. 🆔 @Pourabedin
بسم الله الرحمن الرحیم فرمایشات مقام معظم رهبری اول فروردین 1402در حرم مطهر رضوی دارای ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متنوعی است بطوریکه لازم است صاحبنظران و اهال علم و دانش به ابعاد مختلف آن بپردازند. لکن در این مقال به دو نکته از آن سخنان گرانسنگ اشاره می شود و به نظر می رسد کلید حل این دو نکته مهم مورد اشاره معظم له اصلاح فرهنگی باشد. 🔹نکته اول؛ بیان ضعف ها است که در همین راستا ایشان فرمودند: " برخی از این ضعف ها مثل موضوع اسراف به خود مردم بر می گردد". بنابراین می توان گفت که برخی از ضعف های کارگزاران نظام منبعث از فرهنگ عام جامعه است. به طور مثال در زمینه قانون پذیری و قانون گریزی برخی از مردم فرار از قانون را نوعی زرنگی و پیروزی تلقی می کنند و حتی برای فرار از قانون به یکدیگر کمک می کنند. در برخی اوقات اگر شخصی یک فرد متخلف از قانون یا یک فراری از قانون را به ضابطان انتظامی و قضایی معرفی کند آن فرد را آدم فروش می نامند و وی را خائن می پندارند. مثلاً در هنگام رانندگی راننده گان مقابل با روشن کردن چراغ شان به راننده متخلف ربرو حضور پلیس را متذکر می شوند تا او از جریمه شدن رها شود. در حالیکه در یک جامعه متمدن، معرفی خلافکار و متخلف و مجرم به نهادهای قانونی و مسئول، امری پسندیده‌ و ممدوح است اما در بخشی هایی از جامعه ما مطلع نمودن از جرم یا حتی لو دادن جنایت به عنوان یک کار ناپسند تلقی می شود. یعنی بخشی از جامعه ما فرار از قانون را فضیلت می شمارد و لذا برخی از همین افراد و با همین تفکر، امروزه از کارگزاران جامعه هستند. بنابراین دور زدن قانون، شکستن قانون و فرار از قانون رو ارزش دانسته و اجرای قانون را بدرستی انجام نمی دهند. 🔹نکته دیگر این ضعف، خود تحقیری و عدم خودباوری به داشته ها و توانایی های کشور در منظر بعضی افراد است. متاسفانه برخی از آحاد جامعه ما، هر آنچه در کشور وجود دارد را به سخره گرفته و توجه به دنیای خارج، خصوصا غرب را از الزامات افتخارات خود می دانند. که یک امر مصداقی آن در خصوص خرید کالاهای خارجی است که بعضا با افتخار و غرور به آن می نازند و خرید محصولات داخلی را نوعی بی کلاسی و بی فرهنگی تلقی می کنند؟! همین افراد نیز با همین تفکر در برخی از امور در کشور جزو کارگزاران، معلمان، استادان و صاحب منصبان کشورند بنابراین رفع این عیوب باید بصورت ریشه ای و با برنامه صورت پذیرد. قدر مسلم اینکه کشور ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا در حوزه معرفتی، دانش، فلسفه، عرفان، اخلاق، ایمان سنت ها باورها و اقتصاد و فناوری و خصوصا در نیروی انسانی در شمار کشورهای پیشرو و در برخی موارد از کشورهای پیشران دنیاست ب طوریکه بسیاری از کشورها خیلی پایین تر از ایران قرار دارند. اما توسط رسانه های معاند از کشور ایران بعنوان جامعه ای عقب مانده و بی تمدن یاد می شود و مع الاسف برخی کج فهم های داخلی نیز چنین می پندارند در حالیکه چنانچه عیب و نقصی در این حوزه وجود داشته باشد منبعث از فرهنگ عمومی جامعه است. چه اینکه حتی اگر به فرض محال نظام سیاسی کشور هم تغییر نماید اصلاح برخی از نقاط ضعف صورت نمی پذیرد مگر اینکه بعضی از این نواقص از حوزه فرهنگ عامه زدوده شود که این امر همت و تلاش مضاعف می طلبد. در این راستا ضروری است متولیان فرهنگی جامعه با اتخاذ روشهای نوین و با جهاد تبیین به ساماندهی ارتقای فرهنگ عمومی پرداخته و همه نهادهای درگیر فرهنگ عمومی از شورای عالی انقلاب فرهنگی تا سطوح پایین آموزش و پرورش یعنی پیش دبستان برای رفع این نواقص فرهنگی برنامه عملیاتی مدون طراحی و اجرا نمایند. برای نسل آتی باید از تربیت معلمان پیش دبستانی، دبستانی و متوسطه و اساتید دانشگاهی باورمند به توانایی های کشور شروع کرد و برای نسل حاضر خصوصا کارکنان بخش های دولتی باید با آموزش مستمر ضمن خدمت و تبیین حقایق، فرهنگ خود تحقیری و نیز فرهنگ غلطی که فقط ضعف‌ها را می‌شمرد یا آن را فقط مربوط به کارگاران نظام می داند را از وجود برخی افراد زدود. به امید پیروزی جبهه حق 🖋کیوان میرزائی فشالمی مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان https://eitaa.com/Pourabedin
✋️به هواپیما ماه مبارڪ رمضان خوش آمدید😍 شماره پرواز ✈️ ۱۴۴۴ هجری قمری آغاز پرواز😇👈 روز چهارشنبه ۳ فروردین مدت زمان پرواز ۳۰ روز به مقصد مغفرت و رضایت خداست و در طول روز ۱۲ ساعت پرواز✈️ خواهیم ڪرد در طول پرواز گناه ڪردن با هر وسیله ای ممنوع می باشد. از مسافرین محترم خواهشمندیم ڪمربند ایمان و پرهیزگاری خود را در طول پرواز بسته نگه دارند. 🌺☘خلبان پرواز قرآن ڪریم همه فرشتگان سفر خوشی را برای شما آرزومند هستیم. با آروزی موفقیت شما مسافران عزیز همراه با صبر و تقوی تا إن شاالله به سلامت به مقصد ڪه همان رضایت خداوند باشد برسیم. ماه رمضان مبارڪ🌹 التماس دعا🌷🌷🌷 •••••••🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼•••••• 💠 @Pourabedin •••••••🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼•••••••
✳️تمدید مهلت ارسال مقالات نخستین همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم 🗓مهلت ارسال چکیده مقالات: ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ 🗓مهلت ارسال مقالات: ۱۴۰۲/۰۴/۳۱ 🌐آدرس سایت همایش: qsaconf.isca.ac.ir
1_3976766847.mp3
31.52M
حجت‌ الاسلام دکتر پورعابدین شب اول ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ به‌میزبانی‌شهیدحسیـن‌معز‌غلامی ۲ فروردین ۱۴۰۲ ⏳مدت زمان: ۲۸ دقیقه اول فایل موضوع: تحول و عوامل زمینه ساز آن 💠 @Beyt_info 🆔 @Pourabedin
خانه اندیشه ورزان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌کند: 📌 فراخوان ارائه احکام پیشنهادی برای برنامه هفتم توسعه 🔰 محورهای فراخوان: 🔸 تامین مالی فناوری و نوآوری 🔸 اقتصاد دیجیتال 🔸 هوشمندسازی نظام حکمرانی 🔸 توسعه سرمایه انسانی و نخبگان و... ⏱ مهلت ارسال ایده‌ها: یکشنبه ۲۰ فروردین‌ماه 📧 جهت کسب اطلاعات بیشتر به رایانامه زیر پیام ارسال نمایید: m.mahdiaghamoseni98@gmail.com _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با ما همراه باشید 🆔 @Pourabedin
دومین همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده توسط دانشگاه جامع امام حسین(ع) با همکاری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هیئت دولت در تاریخ ۱۴ آذر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. 🔰علاقه‌مندان می‌توانند از طریق نشانی: http://irhfc.ihu.ac.ir/fa مقالات خود را نهایتاً تا تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲ به دبیرخانه همایش ارسال نمایند. (مهلت ارسال چکیده مقالات: ۱ تیر ماه ۱۴۰۲) _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
رسالت فقه معاصر رفع حیرت بشریت در عصر غیبت است 🔻 آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی: 🔹شک و تردید و تحیر از جمله علائم عصر غیبت است که ابعاد مختلفی دارد که در کلمات معصومین هم اشاره شده است که متاسفانه امروز گرفتار برخی از آنان هستیم. تعیین زمان برای ظهور و انحرافات و ادعای مشاهده یکی از این موارد سرگردانی است اما یکی از ابعاد مهم حیرت و سرگردانی که رسالت علما و پژوهشگران فقه را افزون می‌کند پدیده‌ها و رشد تکنولوزی است که با سرعت نور شکل گرفته و هر روز شاهد گسترش آن هستیم. 🔹 اگرچه این رشد و پیشرفت‌ها مسائل بشر را حل می‌کند اما از سوی دیگر عوارض و آسیب‌های جدی دارد که یکی از این آسیب‌ها تحیر فکری و روانی انسان در عصر غیبت است. جدای همه تکالیف عمومی که برای منتظران بوده و بر دوش ما است یک وظیفه خاصی هم برای ما حوزویان و سربازان ایشان در این دوران ایجاد می‌کند و آن تلاش برای رفع حیرت است. 🔹فلسفه وجودی و رسالت فقه معاصر و فقه مسائل نوپدید، رفع حیرت و سرگردانی بشریت در عصر غیبت و یافتن پاسخ‌های علمی و شرعی برای مسائل نوپدید است. این تلاش‌ها قطعا به رفع گمراهی و ضلالت کمک می‌کند.
1_3984907886.mp3
12.57M
حجت‌ الاسلام پورعابدین شب دوم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ به‌میزبانی‌شهیدحسیـن‌معز‌غلامی ٣ فروردین ۱۴۰٢ ⏳ مدت زمان: ۲۶ دقیقه موضوع: گونه های روزه؛ روزه های واجب و عوامل زمینه ساز تحوّل فردی و اجتماعی @Beyt_info @Pourabedin
1_3984962119.mp3
14M
حجت‌ الاسلام پورعابدین شب سوم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ به‌میزبانی‌شهیدحسیـن‌معز‌غلامی ۴ فروردین ۱۴۰٢ ⏳مدت زمان: ۲۹ دقیقه موضوع: روزه های حرام، عوامل زمینه ساز تحوّل فردی و اجتماعی @Beyt_info @Pourabedin
✅ آیا بر زن در دو سالی که شیر می‌دهد غیر از کفاره شیردهی، کفاره تأخیر نیز واجب است؟ ✅ زنی که در ماه رمضان بچه شیر می‌دهد و روزه گرفتن برای خود یا بچه اش ضرر دارد و تا رمضان سال آینده به علت شیردهی نتوانسته روزه هایش را قضا کند. حال: 1. آیا بر چنین زنی در دو سالی که شیر می‌دهد غیر از کفاره شیردهی، کفاره تأخیر نیز واجب است؟ 2. آیا بر این زن بعد از دو سال شیردهی که عملاً می‌توانست روزه هایش را قضا کند و تا رمضان آینده قضا نکرد کفاره تأخیر واجب است؟ و باید دو کفاره پرداخت کند؟ ❇️ پاسخ را در لینک ذیل بخوانید👇 🌐 https://www.islamquest.net/fa/archive/fa10582 🆔 @Pourabedin
✅ پیامدهاى نگاه به نامحرم چشم، دریچه دل و اندیشه انسان است، اگر چگونه نگریستن را یاد بگیریم و چگونه دیدن را تجربه کنیم، چشم، چشمه امید و ایمان مى‏شود و نگاه ما، عبادت و سبب رشد و تکامل خواهد شد، و اگر آن را رها کنیم تا به هر چه هوى و هوس دستور داده نگاه کند، زیانهاى متعددى متوجه انسان خواهد شد، و به گناهان ناخواسته‏اى دچار خواهد شد، مگر فاصله "نگاه" تا "گناه" چه قدر است؟ اگر عقل و خرد انسان در اختیار چشم قرار گیرد، پیامدهاى روانى و غیر روانى فراوانى در پى خواهد داشت که ممکن است انسان را به تباهى بکشاند. ادامه در لینک زیر بخوانید👇 http://ensani.ir/fa/article/141056/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%89-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85 و همچنین این لینک👇 https://rasekhoon.net/article/show/142451/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D8%A7%D8%AB%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AE%D8%B1%D8%A8-%D8%A2%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%D9%8A-%D9%81%D8%B1%D8%AF%D9%8A-%D9%88-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%D9%8A-4 🆔 @Pourabedin