eitaa logo
دکتر بهرام رسولیان
343 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
4.1هزار ویدیو
61 فایل
ارتباط با همکاران و دانشجویان
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آنتی آمدنیوز
🔸 نمایندگی روسیه در سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی: 🔹 عاملان تصویربرداری از صحنه‌های ساختگی حمله شیمیایی به شهر دوما سوریه شناسایی شدند. 🔹 حمله شیمیایی ساختگی در 'دوما' سوریه کار انگلیسی‌هاست. 🔹 مشارکت آمریکا نیز در این حمله ساختگی شیمیایی بعید نیست. ✅کانال آنتی آمدنیوز در پیام رسان سروش: http://sapp.ir/amadnewsantii ✅کانال آنتی آمدنیوز در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/amadnewsanti
هدایت شده از آنتی آمدنیوز
|زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس در توییتی با اشاره به حمله نظامی فرانسه، انگلیس و امریکا به سوریه خواستار لغو قرارداد با شرکت پژو فرانسه شد @amadnewsanti 🇮🇷
هدایت شده از KHAMENEI.IR
10.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✊ببینید| روایت شجاعت جبهه مقاومت ⚠️رهبرانقلاب: رئیس‌جمهور آمریکا میگوید «ما توانستیم داعش را در سوریه شکست بدهیم»؛ دروغ واضح و فاضح! ❓چه نیرویی توانست بر تروریست‌ها غلبه کند؟ ☑️ @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸هزينه روزانه 11 ميليارد توماني مردم ايران براي تلگرام! 🔹تلگرام سالانه حدود یک میلیارد دلار هزینه روی دست مردم می‌گذارد 🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فیلما چیه تو گوشیت، هاااان؟😂 - کانال طنز «دکترسلام» در ایتا: http://eitaa.com/joinchat/1697316866C44f63bc20d
دم خروس پاول دروف، مدیر تلگرام: فیلم مورد علاقه ام، فیلم ۳۰۰، است!!! در این فیلم چهره ای وحشی و هیولایی از ایرانیان در دوره هخامنشی ترسیم شده است‌، که اعتراضات شدید ایرانیان را در پی داشت.
درسهایی از صحیفه سجادیه دعای هفتم دعا در هنگام گرفتاری و رنج خلاصه این دعای کم نظیر این است که عالم با همه اسباب و لوازمش دست خداست و گرفتاريها و رنجها هم به هر دلیلی با مشیت الهی و قدرت و تسلط اوست که برای انسان پیش می آید و این برای انسان طبیعتا سخت و موجب رنج و اندوه است و برطرف شدن گرفتاری و نیز هم و غم ناشی از آن تنها به دست خداست و تنها از او باید گشایش در امور و برطرف شدن هم و غم را درخواست کنیم و باید هم درخواست بکنیم. یعنی در سختی ها و هم و غم ناشی از آن متوقف شدن در دید امام ع مطلوب نیست و باید از سختی ها پلی برای ارتباط با مسبب الاسباب بسازیم و برطرف شدن آنها را از خداوند بخواهیم. یعنی سختی و گرفتاری و هم و غم ناشی از آن امری مطابق مشیت الهی است که فرج ار سختی و برطرف شدن هم و غم ناشی از آن را بعنوان یک امر مطلوب و صحیح از خداوند میخواهیم ولو لیاقت برطرف شدن آن و استجابت دعا را نداشته باشیم. ترسیم فراز آخر دعا خیلی زیباست به این معنی که خدایا برای من سختی و غم پیش آمده در حالیکه تو در برطرف کردن آن توانایی، پس برایم گشایش حاصل کن ولو استحقاقش را نداشته باشم. چند نکته زیبا: "تسببت بلطفک الاسباب" سببها از لطف و مشیت تو سببیت خود را دارند" یعنی اسباب عالم فقط با اراده و لطف خداوند است که سببیتی دارند و سررشته همه چیز به دست خداست. "و لا تشغلنی بالاهتمام عن تعاهد فروضک و استعمال سنتک" خدایا مرا بخاطر هم و غم از انجام واجبات و بکار بستن سنتها (مستحبات) باز مدار یعنی از خدا میخواهیم ما را آنچنان گرفتار غم و اندوه نکند که از انجام واجبات و مستحبات باز بمانیم. از آنجا که در ابتدای دعا ذکر شده که میزان و شدت سختی ها هم به دست خدا است، شاید از خدا میخواهیم که اولا گرفتاری و سطح ابتلای ما از توان و طاقتمان بیشتر نباشد که هم و غم ناشی از آن ما را از وظیفه اصلی باز بدارد و ثانیا در حین غم و ناراحتی و در حین ابتلا به سختی ها پل ارتباطی ما با خدا که واجبات و مستحبات هستند قطع نشود. @profrasoulian
درسهایی از صحیفه سجادیه دعای هجدهم دعای امام ع وقتی مشکلی از او رفع میشد یا آنچه خواسته بود خیلی زود محقق شده بود (دعا در شکر گزاری در ترجمه ذکر شده است) این دعای بسیار کوتاه در تغییر نگرش انسان به سختی و گرفتاری و عافیت و مطلوب بودن اوضاع زندگی دنیا خیلی موثر است. خلاصه اینکه گاهی عافیت و دوری از رنجها و بلاها که انسان آن را دوست دارد موجب شقاوت و بدبختی اخروی انسان میشود و برعکس گاهی آنچه از گرفتاری ها که پیش آمده یا برطرف نشده است زمینه سعادت انسان را فراهم میکند. با این وجود امام ع در ابتدای دعا بابت رفع گرفتاری با اعتماد به حسن تدبیر خداوند، شکرگزاری میکند و خداوند را حمد و ستایش میکند. ولی بلافاصله ذهنش به کوتاه بودن دنیا و نعمتهایش منتقل شده از خدا میخواهد که بهره اش از رحمت الهی فقط همین گشایش دنیایی و رفع گرفتاری های زود گذر آن نباشد. نگران است که نکند کسانی در عین ابتلا به بلاهای دنیوی که دوستش نداریم سعادت مند شوند و ما در عین عافیت و بهره مندی دنیایی که به آن رسیده ایم و دوستش داریم، دچار شقاوت و محرومیت از سعادت شویم. این نگرانی برای حضرت چنان سنگین است که صراحتا بیان میکند که اگر تقابلی بین این عافیتی که نصیبش شده و سعادت ابدی او وجود دارد و این بلای رفع شده دنیایی زمینه ای برای گرفتاری ابدی و وزر و وبال دایمی اخروی است، همان بلای دنیایی بهتر است. لذا از خداوند میخواهد در صورت وجود چنین تقابل سنگینی، آنچه از بلا که به تاخیر افتاده و قرار است به بلای همیشگی اخروی تبدیل شود را به همان بلای دنیوی زودگذر تبدیل کند و آنچه از عافیت و نعمت دنیایی که در آن تعجیل شده و جلو افتاده است و قرار است مانع نعمتهای همیشگی آخرت شود را برایش به تاخیر بیندازد. چراکه مشکلات دنیا هر چه باشند موقت هستند و "غیر کثیر ما عاقبته الفناء" (آنچه تمام شدنی است زیاد نیست) و گرفتاری های آخرت همیشگی هستند و "غیر قلیل ما عاقبته البقاء" (آنچه جاودان و همیشگی است، کم و ناچیز نیست). تمام این مفاهیم که ذهنیت انسان در مواقع رفع گرفتاری و رسیدن به امور مطلوب دنیایی را عوض میکند فقط در چند جمله کوتاه و در قالب دعایی زیبا بیان شده اند و دعای هجدهم از کوتاه ترین ادعیه صحیفه سجادیه است. قطعا این دعا نمونه مهمی از تفسیر آیه زیر است: "عسی ان تکرهوا شیا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیا و هو شر لکم" چه بسا امری را دوست ندارید و برایتان بهتر است و چه بسا چیزی را دوست دارید که برایتان بدتر است. @profrasoulian
بسمه تعالی درسهایی از صحیفه سجادیه (قسمت سوم) دعای پانزدهم (دعای حضرت در هنگام بیماری) این دعای کوتاه و بسیار آموزنده چنان زیباست که هیچ شرحی برای آن زیباتر از بارها و بارها خواندنش نیست! اولین نکته ای که روح شکرگزار امام در بیماری جسمش مورد عنایت قرار میدهد، ستایش خداوند بخاطر سلامت بدنش تا ایام قبل از بیماری است!! یعنی خودش را بابت همه لحظاتی که در سلامتی به سر برده بدهکار میداند و بابت آن زبان به ستایش پروردگار میگشاید. دومین نکته اینکه شبیه این حمد و ستایش را برای همین شرایط بیماری جسمی هم نثار خداوند میکند و به وضوح بیان میکند که: "ای پرودگارم، نميدانم که کدامیک از دو حال (تندرستی یا بیماری) ببشتر سزاوار شکرگزاری است و کدام یک از این دو هنگام برای ستایش و حمد پروردگار اولویت دارد!!" سپس توضیح داده میشود که تندرستی به سبب: گوارا بودن روزی حلال برای انسان نشاط برای جلب فضل و رضایت خداوند و قوت برای انجام آنچه از اطاعت پرودگار توفیقش میسر میشود شایسته شکر و ستایش است. نکته مهمی که از اینجا برداشت میشود این است که تندرستی که خدای ناکرده صرف کسب حرام شود یا در مسیر کسب رضایت خداوند و طاعت او نباشد از محل بحث خارج است و این نعمت بزرگ را برای انسان بی ارزش و بلکه مایه نقمت و عذاب خواهد کرد و اگر سلامتی ارزشی دارد ارزشش به این دلایل است. و اما امام دریچه دیگری از حقایق عالم را برای ما باز میکند و آن بیان علتهایی است که بیماری جسمی انسان مومن را برایش شایسته شکرگزاری و ستایش می کند که عبارت است از پاکی از آلودگی ها و جلب نعمتهایی که به سبب بیماری به انسان هدیه داده میشود اعم از: سبک کردن بار گناهانی که بر پشت انسان سنگینی میکند پاک کردن انسان از پلیدیهایی که در آن رو رفته یادآوری و تذکری برای روی آوردن به توبه و محو کردن گناهان با چنین نعمت بزرگی (که از قدیم بابش باز ولی مورد غفلت بوده است) نوشتن اعمال شایسته ای در کارنامه انسان توسط فرشتگان کاتب که نه اندیشه ای تصورش را میتواند بکند و نه زبانی توانایی گفتارش را دارد!! درحالیکه انسان کاری نکرده و این فقط به سبب فضل و احسان پرودگار است! اکنون که امام بینش ما به سلامت و بیماری را اصلاح و دگرگون کرده، پس از صلوات بر محمد و آل او از خداوند میخواهیم که آنچه خودش برای ما میپسندد (مثلا تندرستی یا بیماری) را محبوب ما کند و تحمل مشکلات احتمالی را برای ما ساده گرداند و از پلیدیهای اعمال گذشته پاکمان کند و شر اعمال ناشایسته گذشته را از ما دور کند. پس از همه اینها، چنین انسان شکر گزار و با بصیرتی که در این فرهنگ زیبا پرورش و رشد پیدا کرده است نهایتا از خداوند میخواهد که شیرینی تندرستی و نسیم خنک سلامتی را دوباره به او بچشاند و خروج از این بیماری و اندوه و شدت و گرفتاری را برایش قرین با عفو و گذشت و فرج و گشایش و آسودگی گرداند. چرا که او خدایی است که بی استحقاق واقعی در ما، به ما احسان میکند و بی دریغ نعمت میبخشد و بسیار بخشنده و صاحب عظمت و بزرگی است... @profrasoulian
هدایت شده از فارس پلاس
▪️از شکستگی دست مأمور تا آزادی با قرار وثیقه/ وقتی سیاسیون و روشنفکران با هیاهو جای متهم و شاکی را عوض کردند ▪️شامگاه روز چهارشنبه بود که یک ویدئو حاوی تصاویر مربوط به برخورد تند و زد خورد یک مأمور ناجا با چند دختر هنجار شکن در فضای مجازی پخش شد و دست به دست چرخید. ▪️به محض انتشار فراگیر این تصاویر برخی سیاسیون که فضا را برای اظهارنظر مناسب دیدند، به صحنه آمدند و بدون آنکه از جزئیات این ماجرا با خبر باشند نسبت به نیروی انتظامی و مأموران گشت ارشاد واکنش نشان دادند. ▪️اما حالا پس از کمتر از ۴۸ ساعت از پخش این ویدئو جزئیات جدیدی از این حادثه به دست آمده که حکایت از آن دارد که دختران جوان ۴ نفر بوده‌اند که یکی از آنها که لباس سفید به تن داشته و در فیلم مشخص شده است، اقدام به کشف حجاب کرده و با یک نفر دیگر از دوستان خود پس از کش مکشی کوتاه از صحنه خارج می‌شوند. ▪️بر اساس اطلاعات موجود دختر جوان سومی که اقدام به فحاشی می‌کند با چنگ زدن به صورت مأمور زن گشت ارشاد صورت وی را زخمی کرده و حتی در این برخورد انگشت دست مأمور زن شکسته می‌شود. ▪️پیگیری‌های خبرنگار فارس مشخص کرد که این اتفاق در تاریخ ۲۰ فروردین ماه یعنی ۹ روز قبل از پخش ویدئوی مورد نظر در پارک طالقانی تهران رخ داده و پخش تصاویر آن ۱۰ روز پس از وقوع حادثه حکایت از آن دارد که اقدام این دختران جوان با یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده رخ داده است. ▪️نصب دوربین مخفی بر روی لباس یکی از دختران حاضر در صحنه و جیغ و دادهای تصنعی نشان می‌دهد که این حادثه با آمادگی قبلی صورت گرفته بود که این موضوع هم در بررسی‌های بعدی مشخص و به تأیید رسیده است. ▪️هر چند که مأمورین ناجا در این حادثه کنترل خودشان را از دست داده‌اند اما بیش از هر چیز هماهنگی این حادثه و بهره‌برداری سیاسی آن به چشم می‌خورد. ▪️باید منتظر باشیم تا ببینیم برخورد مسئولین با طرفین این ماجرا یعنی هنجار شکنان قانون شکن و مامور قانون عصبانی! چگونه خواهد بود؟ @Fars_Plus
10.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بد حجابی در کلام رهبری عزیز انقلاب .... .