eitaa logo
برنامه‌نویسی و تفکر رایانه‌ای
41 دنبال‌کننده
2 عکس
0 ویدیو
1 فایل
پژوهشسرای دانش‌آموزی برقعی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 دوره اسکرچ مخصوص دانش‌آموزان ابتدایی و دوره پایتون مخصوص دانش‌آموزان متوسطه است. 🔸 دانش‌آموزان متوسطه اول در صورت تمایل می‌توانند در دوره اسکرچ شرکت کنند.
❌ دانش‌آموزان عزیز لطفا برای شرکت در کلاس برنامه‌نویسی تلفن هوشمند همراه داشته باشند.
❌ با سلام زمان جلسات دوره برنامه‌نویسی پایتون و تفکر رایانه‌ای از هفته آینده: دختران: ۴:۱۵ تا ۵:۴۵ پسران: ۶ تا ۷:۳۰
❌ جهت یادآوری: جلسات دوره اسکرچ روزهای شنبه برگزار می‌شود. 🔸 دختران: ۴ تا ۵:۳۰ 🔹 پسران: ۵:۳۰ تا ۷ ▪️ تعداد جلسات اصلی: ۴ جلسه 💳 شهریه: ۲۰۰۰۰۰ تومان (دویست هزار تومان) 🔶 پژوهشسرای دانش‌آموزی برقعی خ چمران، روبروی بیمارستان شهید بهشتی
❌ دانش‌آموزان عزیزی که در کلاس پایتون ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز عضو گروه نشده‌اند، به آیدی @mrhedayati پیام بدهند.
❌ دانش‌آموزان عزیز اسکرچ لطفا امروز برای حضور در کلاس، موبایل هوشمند به همراه داشته باشند.
برنامه‌نویسی و تفکر رایانه‌ای
❌ دانش‌آموزان عزیزی که در کلاس پایتون ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز عضو گروه نشده‌اند، به آیدی @mrhedayati
❌ فعالیت گروه برنامه‌نویسی پایتون از امشب در ایتا شروع شده، دانش‌آموزان عزیزی که در کلاس پایتون ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز عضو گروه نشده‌اند، به آیدی @mrhedayati پیام بدهند.
💠 مراحل ساده برای شروع برنامه‌نویسی پایتون در لپ‌تاب و کامپیوتر (با ویندوز)! 🐍 1️⃣ نصب پایتون: برای اجرای کدها، ابتدا باید پایتون را از وبسایت رسمی‌اش دانلود و نصب کنید. 🖥️ 2️⃣ نصب VSCode: و سپس، ویرایشگر کد که یکی از بهترین‌ها Visual Studio Code (VSCode) است را دانلود و نصب کنید. 💻 3️⃣ تنظیم VSCode: با نصب افزونه‌های مناسب، محیط کار خود را برای برنامه‌نویسی با پایتون تنظیم کنید. 🔧 🔍 چرا به هر دو نیاز داریم؟ - پایتون: زبان برنامه‌نویسی اصلی ماست! 🎉 - VSCode: محیطی عالی برای نوشتن، ویرایش، اجرا و دیباگ کردن کدهای پایتون هست که با ویژگی‌هایی مانند هایلایت کردن سینتکس و تکمیل خودکار کد، کار شما آسان‌تر می‌شود. 💡 🔸 دوره آموزشی «برنامه‌نویسی پایتون و تفکر رایانه‌ای» 🆔 @Programming_borghei 🔹 پژوهشسرای دانش‌آموزی برقعی 🆔 @borgheiqom
📝 یه سوال مهم: توی گوشی هم می‌تونیم برنامه‌نویسی پایتون کار کنیم؟ 🤔 ✨ بله، با گوشی هم می‌تونین برنامه‌نویسی پایتون انجام بدین! 📱 💡 معروف‌ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن کاربردی برای برنامه‌نویسی پایتون در گوشی: Pydroid 3: یکی از بهترین IDE های پایتون برای اندروید که امکانات کاملی رو ارائه میده. 📊 🔧 شما می‌تونید کدهای خودتون رو بنویسید، اجرا کنید و حتی پروژه‌های کوچک رو توی گوشی‌تون پیاده‌سازی کنید. البته یادتون باشه که تمرکز و راحتی استفاده از کامپیوتر بیشتره، ولی گوشی هم می‌تونه گزینه خوبی باشه! 🔸 دوره آموزشی «برنامه‌نویسی پایتون و تفکر رایانه‌ای» 🆔 @Programming_borghei 🔹 پژوهشسرای دانش‌آموزی برقعی 🆔 @borgheiqom
❌ فردا سه‌شنبه، دومین جلسه برنامه‌نویسی پایتون برای دانش‌آموزان متوسطه برگزار می‌شود. ❌ دانش‌آموزانی که موفق به شرکت در جلسه اول نشده‌اند، می‌توانند با شرکت در جلسه فردا، ثبت‌نامشان را کامل کنند، در غیر این‌صورت از دوره حذف خواهند شد.
❌ با سلام زمان جلسات دوره برنامه‌نویسی پایتون و تفکر رایانه‌ای از فردا: دختران: ۴:۱۵ تا ۵:۴۵ پسران: ۶ تا ۷:۳۰
📚 درس اول: 🎓 متغیرها در پایتون متغیرها مانند جعبه‌هایی هستند که می‌توانیم داده‌ها را در آن‌ها ذخیره کنیم و در برنامه‌مان از آن‌ها استفاده کنیم. 🧐 متغیر چیست؟ متغیر در واقع یک نام (حروف یا کلمات انگلیسی) است که به یک مقدار اختصاص داده می‌شود. شما می‌توانید هر نوع داده‌ای (مثل عدد، متن و یا لیست) را به یک متغیر نسبت دهید. ✏️ نحوه تعریف متغیر در پایتون، برای تعریف یک متغیر، کافیست نام متغیر را انتخاب کرده و مقدار آن را به آن نسبت دهید. مثال: کد زیر را در محیط برنامه‌نویسی کپی کنید: # تعریف متغیرها name = "Ali" # یک متغیر برای نام age = 17 # یک متغیر برای سن height = 1.75 # یک متغیر برای قد به متر # استفاده از متغیرها print("نام:", name) print("سن:", age) print("قد:", height, "متر") 🔍 نکات مهم: نام‌گذاری متغیر: نام متغیرها می‌تواند شامل حروف، اعداد و underscore (_) باشد، اما نمی‌تواند با عدد آغاز شود. به عنوان مثال: my_variable و age1 نام‌های خوبی هستند، اما 1age خیر. حساس به حروف بزرگ و کوچک: در پایتون، age و Age دو متغیر متفاوت هستند. ✍ نتیجه‌گیری متغیرها ابزار قدرتمندی در برنامه‌نویسی هستند که به ما اجازه می‌دهند داده‌ها را در برنامه‌مان ذخیره کنیم و مدیریت کنیم. با تمرین بیشتر می‌توانید در استفاده از آن‌ها مهارت پیدا کنید. 💡 در جلسه فردا توضیحات بیشتری در مورد متغیرها در پایتون خواهم داد. موفق باشید! 😊🚀 🔸 دوره آموزشی «برنامه‌نویسی پایتون و تفکر رایانه‌ای» 🆔 @Programming_borghei 🔹 پژوهشسرای دانش‌آموزی برقعی 🆔 @borgheiqom🖍
📌 هشتگ در پایتون: در پایتون، وقتی از علامت # استفاده می‌کنید، هر چیزی که بعد از آن نوشته شود، به عنوان کامنت در نظر گرفته می‌شود. این به این معنی است که پایتون آن را نادیده می‌گیرد و خبری از آن در زمان اجرای برنامه نیست. 📖 مثال: # این یک کامنت است print("سلام، دنیا!") # این خط پیام را چاپ می‌کند 🔍 کاربردها: توضیح کد: می‌توانید با استفاده از کامنت‌ها، توضیحاتی درباره کد خود بنویسید تا خودتان و دیگران بهتر درک کنند. غیرفعال کردن بخش‌هایی از کد: با گذاشتن # قبل از یک خط، می‌توانید آن را موقتاً غیرفعال کنید. سازماندهی بهتر: کدهای طولانی را می‌توانید به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید و آنها را با کامنت‌ها توضیح دهید. 🎯 نتیجه‌گیری: کامنت‌ها ابزار کارآمدی برای نوشتن برنامه‌ها و مستندسازی کدها هستند. با استفاده از هشتگ، می‌توانید کدهای خوانا و سازماندهی‌شده‌تری داشته باشید! موفق باشید! 😊🚀 🔸 دوره آموزشی «برنامه‌نویسی پایتون و تفکر رایانه‌ای» 🆔 @Programming_borghei 🔹 پژوهشسرای دانش‌آموزی برقعی 🆔 @borgheiqom
با سلام ❌ با توجه به دو نوبتی بودن بسیاری از مدارس ابتدایی، کلاس اسکرچ به صورت یک هفته درمیان و دو جلسه ای برگزار می‌شود. بنابراین شنبه این هفته (فردا) از ساعت 4 تا 7 کلاس پسران خواهد بود و شنبه هفته آینده از ساعت 4 تا 7 کلاس دختران.
💳 دانش‌آموزان کلاس پایتون که هنوز شهریه کلاس را پرداخت نکرده‌اند، لطفا تا امشب مبلغ ۳۰۰,۰۰۰ تومان را واریز بفرمایند. شماره کارت پژوهشسرا: 6037997599797165
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 این بازی رو آقای علی کریمی‌پور دانش‌آموز کلاس ششم، جلسه دوم دوره اسکرچ درست کرده... 🔻 توی این بازی، باید با فشاردادن دکمه ⬆ کیبورد مراقب باشید شیر، گربه رو نخوره! بازی فعلا تو گوشی اجرا نمیشه، چون گوشی دکمه ⬆ نداره! 🔸 دوره آموزشی «برنامه‌نویسی و تفکر رایانه‌ای» 🆔 @Programming_borghei 🔹 پژوهشسرای دانش‌آموزی برقعی 🆔 @borgheiqom