eitaa logo
🦋🌿 خریدوفروش ھمہ چیزازهمه جا🦋
310 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
3.3هزار ویدیو
286 فایل
خریدو فروش همه چیز از همه جا لوازم نو وکار کرده 🦋🌸 وسایل منزل نو و کارکرده پوشاک و غیره آیدی خادم کانال @bandekhod لطفا لینک کانال را تبلیغ و پخش کنید 💛 با سپاس از حضوࢪتان🍋 @mamad_soltani eitaa.com/joinchat/198705163Cf7ed826126
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6019222667628906803.mp3
24.12M
ترجمه جزء بیست و ششم قرآن مجید 🎙 ترجمه:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️استفاده از سونوگرافی در بارداری عوارض جانبی نیز به همراه دارد. ضرر سونوگرافی در بارداری عبارت است از: 🔥گرمــــــــا:  💥امواج سونوگرافی جنین را گرم می کنند. این گرما تاثیر منفی بر رشد مغز و سیستم اعصاب مرکزی جنین دارد. 💥 همچنین گرما باعث افزایش دما و داغی قلب جنین می شود و برای رشد آن مشکلاتی را ایجاد می کند. 💥برای کاهش گرما سعی می شود اسکن در زمان کمتری انجام شود و برای این کار طبق دستورالعمل های سونوگرافی عمل می شود. گرمای منتشر شده در سونوگرافی 2 بعدی کمتر از بقیه انواع سونوگرافی در بارداری است. ✴جریان صوتی:  💯امواج سونوگرافی در مایع آمنیوتیک یک جریان پایدار (جریان آکوستیک) ایجاد می کند. این جریان نفوذ پذیری سلولها را تحت تاثیر قرار می دهد و روی رشد جنین تاثیر منفی دارد. ⭕کاهش وزن جنین:  💯سونوگرافی زیاد در بارداری ضرر دارد. مادرانی که زیاد سونوگرافی و به خصوص سونوگرافی داپلر انجام می دهند، نوزاد کم وزن به دنیا می آورند. ✴افزایش احتمال ابتلا به اوتیسم: 💯 در این مورد اختلافاتی وجود دارد. برخی از پژوهش ها ارتباط بین تعداد سونوگرافی و اوتیسم در جنین را ذکر کرده اند. اما تحقیقات دیگری نشان می دهد که چنین رابطه ای بین سونوگرافی و اوتیسم وجود ندارد. هنوز پژوهش های بیشتری در این زمینه لازم است. 👈توصیه می کنیم برای جلوگیری از ضررهای سونوگرافی در بارداری، تا حد ممکن از انجام سونوگرافی داپلر، سه بعدی و چهار بعدی خودداری کنید. ❌زیرا این نوع سونوگرافی ها گرمای بیشتری ایجاد می کنند. اگر به تعداد سونوگرافی بیشتری در بارداری نیاز دارید، سونوگرافی دو بعدی مناسب تر است. ✅قدیما که سونوگرافی نبود اصلا!!!!!!!!!!!!!!!! 🌸 آینده متعلق به طب اسلامی است 🌸 ☘ 🌺 طب اسلامی را با جدیت ترویج دهیم ☘ 🌺
سخنی از استاد رفیعی پیرامون طب اسلامی ❌اسلام برای طب نیامده🧐 ❌روایات طبی برای قدیم بوده😳😳 سوالاتی پیرامون این سخنان در فایل صوتی بعدی مطرح می شود که امیدوارم به سمع ایشان برسد 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 سلام علیکم طاعات قبول حق. 🔹از صحبت های استاد رفیعی باید به وجود شکافی عمیق در حوزه مابین اسلام جامع و کامل با اسلامی که اینها منادی آن هستند پی برد. 🔷من و خانواده ام خیلی علاقه مند به صحبت های شما بودیم اما خیلی افسوس خوردم چرا شما اسلام را دین جامع و کاملی نمیدانی؟ 🔷خیلی وقته یاد گرفتیم اسلام دین جامع و کاملی هست که در تمام شئون زندگی حرف برای گفتن دارد. پیشنهاد میکنم شما هم بیایید تجربه کنید. 🔸آقای رفیعی عزیز،چون چیزی را به آن علم نداری و تجربه نکردی پس نیست!!! پس وجود ندارد!!! 🔹بیا ببین پزشک عمومی بعد از اینکه بعد از ۱۰ سال شب ادراری کودکش درمان شد عاشق این طب شد و تا حالا ۴ تا کتاب‌های طب اسلامی رو خریده از جمله کتاب داروخانه تخصصی طب اسلامی. گفت باید برم این طب رو یاد بگیرم. 🔹خانم فوق تخصص از بیمارستان کامکار آمده بود گفت همون چیز سیاهایی(جامع رضوی)که دادی همکارم سنگ کلیه اش درمان شده همون رو به من بده گفتم خانم دکتر شما که همه چیزی از جمله سنگ شکن اونجا داری گفت نه اونا عوارض داره ... 🔹و صدها و هزاران مورد دیگر که اینجا نمی‌توان همه آنها را بیان کرد. 🔹در مورد سرطان گفتید؛ هم درمان دارد هم پیشگیری. و چقدر خانم های زیادی که جواب گرفتند و از جراحی و شیمی درمانی در امان ماندند. پیشنهاد میکنم کتاب نوره درمانی طب اسلامی را مطالعه و تجربه کنید. پر از احادیث طبی است. 🔹پیشنهاد میکنم بیای پسر ۹ ساله یه مقدار از درمان های طب اسلامی براتون بگه تا ایمانتان به طب الائمه بیشتر بشه. 🔷چه بدانید و چه نخواهید بدانید حوزه و انقلاب تمدنی ملت های مسلمان به دو بخش قبل و بعد از آیت الله تبریزیان تقسیم شده است. و بار این حرکت تمدنی بر روی دوش مردم زجر دیده است که مدت ها بدن هاشون زیر طب هاریسونی جراحی شده است. 🔹و جای تاسف هست حوزه و حوزویانی که باید منادی و راهبر این حرکت باشند از توده مردم جاماندند. 🔷البته کم نبودند روحانیون آگاه و بصیر و موقعیت شناس که در این چند سال کام تشنه مردم عزیز در زمینه طب را سیراب کردند. خدا به همه آنها جزای خیر دهد ان شاءالله. والعاقبه للمتقین . م.ز
💠دعایت زودتر مستجاب می شود!🤲 ✍سید بن طاووس رحمه الله می فرمایند : پس تا می‌توانی مواظب باش دیگری را در محبت و دعا بر امام زمانت مقدم نداری و هنگامی که خواستی برای آن مولای عظیم الشأن دعا کنی با تمام وجود دعا کن. مبادا فکر کنی او به دعای تو محتاج است، هرگز چنین نیست و هرکس چنین فکری کند بیمار است. 📌اینکه می‌گویم برای او دعا کن، فقط برای این است که او حق بزرگی بر تو دارد و بسیار در حق تو احسان نموده است، و اگر قبل از دعا برای خودت برای او دعا کنی، ابواب اجابت زودتر به رویت گشوده می‌شود، زیرا تو با گناهت باب دعا را بر روی خود بسته‌ای، ولی هنگامی که برای آن مولایی دعا کنی که از خواص درگاه خداست، به احترام او باب اجابت به رویت گشوده می‌شود و آنگاه خود و همه کسانی که در حقشان دعا می‌کنی بر خوان و احسان او نشسته و مشمول رحمت، کرم و عنایت الهی می‌شوید. 📚 کتاب شریف نجم الثاقب جلد دوم صفحه ی چهارصد و پنجاه و سه  
ر دارو مصرف کردم ولی اثر نکرد ... امام(ع) فرمود ای جریری وای بر تو من طبیب طبیبان و سرور علماء و حکماء و معدن فقهاء و سید فرزندان انبیاء روی زمین هستم... در روایت دیگر آمده است: طَبِيبٌ‌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ‌، قَدْ أَحْكَمَ مَرَاهِمَهُ وَ أَحْمَى مَوَاسِمَهُ، يَضَعُ ذَلِكَ حَيْثُ الْحَاجَةُ إِلَيْهِ؛ مِنْ قُلُوبٍ عُمْيٍ وَ آذَانٍ صُمٍّ وَ أَلْسِنَةٍ بُكْمٍ، وَ يَتَتَبَّعُ بِدَوَائِهِ مَوَاضِعَ الْغَفْلَةِ وَ مَوَاطِنَ الْحَيْرَةِ.[4] یعنی پیامبر(ص) طبیبی است که در همه جا مردم را درمان می‌کند و داروهای خود را محکم ساخته است و ابزار خود را تمییز کرده است... در روایت دیگر آمده است: مامون از امام رضا (ع) خواست تا کتابی در علم طب بنویسد و این درخواست را از امام(ع) مکررا می‌نمود تا امام(ع) رساله‌ی ذهبیه را نوشت. مامون دشمن شیعیان و قاتل امام رضا(ع) است ولی با این همه طبیبانی که در اطرافش بودند از امام رضا (ع) خواست تا کتاب طبی بنویسد زیرا می‌دانست علم نزد اهل بیت (ع) است. زمانیکه امام (ع) کتاب را نوشت، مامون آن را با طلا یا آب طلا نوشت تا بفهماند علم اهل بیت (ع) طلا است و طب های دیگر خاک است. امروزه متاسفانه شیعیانی که مدعی تشیع هستند با طب اسلامی مخالف هستند و قدر این طب را نمی‌دانند و قدر رساله‌ی ذهبیه را نمی‌شناسند در حالیکه دشمن اهل بیت(ع) آن را با طلا نوشته است. رساله‌ی ذهبیه سندهای معتبری دارد و از جهت متنی هم بالاترین مطالب را دارد. هرکس که تخصصی در علم طب داشته باشد می‌فهمد که این کتاب کلام انسان عادی نیست بلکه کلام معصوم (ع) است. علماء مانند علامه عسکری سند این کتاب را تایید کردند و بنده سند این کتاب را بررسی کردم و مشکلی ندارد. اگر یک راوی آن متهم به «غلو» است روات معتبر دیگر وجود دارند. «غلو» ارتباطی به طب ندارد زیرا حجامت و فصد و سبک زندگی ارتباطی به غلو ندارد. سند رساله‌ی ذهبیه از سند نهج البلاغه معتبر تر است و می‌دانید قرآن هم روایت «حفص از عاصم» است و اگر بخواهیم رساله‌ی ذهبیه را نفی کنیم مشکلات دیگری در مبانی اعتبار کتب معتبر شیعه به وجود می‌آید خیلی چیزها زیر سوال می‌رود. رساله‌ی ذهبیه چیزی نیست که بشود بر آن خدشه وارد کرد و علماء زیادی رساله های متعددی در شرح رساله‌ی ذهبیه نوشته اند و شاید نسخه‌ی خطی از آن وجود دارد. البته سی و پنج سال است که از داروهای رساله‌ی ذهبیه استفاده می‌کنم و معجزه می‌بینم. به فرموده‌ی دکتر آقا رفیعی با یک سفارش رساله‌ی ذهبیه هزاران نفر درمان شده اند. رساله‌ی ذهبیه دلیل محکمی بر وجود طب اسلامی است. با وجود هزاران روایت طبی در معتبر ترین کتب شیعه مانند کتاب کافی دیگر شکی در وجود طب اسلامی باقی نمی‌ماند. علاوه بر این در هر موضوعی از چند طریق روایات نقل شده است که سبب اطمینان و یقین به مطالب طب اسلامی می‌شود. بنابراین بیشتر روایات ما مورد اطمینان است. جواب یک شبهه در روایتی آمده است که پیامبر(ص) بر سر بیماری حاضر شدند و پیامبر(ص) فرمود طبیب بیاورید یا زمانیکه حضرت علی(ع) ضربت خورد امام حسن (ع) و امام حسین(ع) طبیب یهودی حاضر کردند، اگر خود اهل بیت(ع) طبیب بودند چرا طبیب صدا می‌زدند؟ در طب شیمیایی هم جواب این شبهه وجود دارد. می‌دانیم پیامبر(ص) دانش طب را دارد و روایاتی که از حد تواتر گذشته اند می‌فرمایند پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) برای بیماری ها دارو می‌داده است و درمان می‌کرده است ولی خود ایشان کار عملی برای درمان مانند پانسمان کردن زخم یا حجامت کردن انجام نمی‌دادند. همانطور که امروزه پزشک نسخه می‌نویسد و پرستار کارهای عملی را انجام می‌دهد. در گذشته به پرستار هم طبیب می‌گفتند و زمانیکه پیامبر(ص) می‌فرمود طبیب بیاورید مراد ایشان پرستار بوده است. حضور طبیب یهودی بر بالین حضرت امیر(ع) هم یک کار سیاسی بوده است و هم اینکه برای پانسمان کردن زخم بوده است. فقط بعد از جنگ احد که پیامبر(ص) دندانشان شکست و زخم برداشت اهل بیت(ع) پرستاری کردند زیرا پیامبر(ص) را به منزل حضرت زهرا(س) آوردند و هرچه زخم را شستند خونریزی قطع نشد. حضرت زهرا(س) حصیری از نی را سوزاند و خاکستر آن را روی زخم پیامبر(ص) قرار داد و فورا خونریزی قطع شد. البته این مورد خاص است ولی شاید درمان خوب و موثر خونریزی خاکستر حصیر باشد که استریل شده است و خاکستر جلوی خونریزی را می‌گیرد و به احتمال زیاد آنتی باکتریال است و جلوی عفونت های سخت را می‌گیرد و ما امتحان کردیم و بهترین درمان زخم و خونریزی استفاده از خاکستر نی است. البته مصادیقی که می‌توانیم برای اثبات طب اسلامی بیان کنیم بیشمار است و تمام درمان های اهل بیت (ع) دلیل بر طبیب بودن اهل بیت (ع) است و اسلام طب مستقل دارد و داروهای معرفی شده توسط اهل بیت(ع) در هیچ یک از کتاب های طبی دنیا نیست. افرادی که در طب اسلامی خدشه وارد می‌کنند باید اندکی تامل کنند. ما در دوره ای هستیم
🍏💖اصل وجود طب اسلامی🌿💚 اصل وجود طب اسلامی با وجود هزاران روایت قابل انکار نیست. در اینجا ادله و سیر تاریخی به وجود آمدن طب اسلامی را بیان می‌کنیم. در مرحله‌ی اول معتقد هستیم که طبیب اصلی خداوند است. پیامبر(ص) می‌فرماید: اللّه ُ الطَّبيبُ، بل أنتَ رَجُلٌ رَفيقٌ ، طَبِيبُها الذي خَلَقَها[1] یعنی ... طبیب هر نفس کسی است که آن را خلق کرده است. بشر هم کارهایی انجام می‌دهد و ممکن است این کارها مانند سوزاندن یا بریدن خوب نباشد ولی خداوند دراین کارها شفاء قرار می‌دهد. امتیاز طب اسلامی به طب های دیگر اعتقاد این است که درمان از طرف خداوند است و همه چیز به اراده‌ی او است و کارهای بشر و دارو و درمان ها بهانه ای برای درمان انسان است. پیامبر(ص) دارای تمامی علوم گذشتگان و آیندگان بوده است. بنابر روایات اگر علم هفتاد و سه حرف باشد، هفتاد و دوحرف نزد پیامبر(ص) بوده است و یک حرف مخصوص خداوند متعال است. بشر هرچه پیشرفت کند نهایتا دو حرف از علم را بدست می‌آورد. علم طب از زمان حضرت آدم (ع) بوده است و همیشه علم طب بوده است زیرا همیشه بشر نیاز به این علم داشته است. در روایت آمده است شخص طبیبی نزد پیامبر(ص) آمد و عرض کرد آیا شما به علم طب ما نیاز دارید؟ حضرت(ص) فرمود به طب شما نیاز ندارم و شما به طب من نیاز دارید. علم طب اسلامی متکی به هیچ علم طب دیگری نیست و می‌تواند تمام بیماری ها حتی بیماری های صعب العلاج را درمان کند. البته در طب اسلامی صعب العلاج وجود ندارد و همه بیماری ها درمان می‌شوند. در روایت دیگر آمده است حَضَرَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع مَجْلِسَ الْمَنْصُورِ يَوْماً وَ عِنْدَهُ رَجُلٌ مِنَ الْهِنْدِ يَقْرَأُ كُتُبَ الطِّبِّ فَجَعَلَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع يُنْصِتُ لِقِرَاءَتِهِ فَلَمَّا فَرَغَ الْهِنْدِيُّ قَالَ لَهُ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ أَ تُرِيدُ مِمَّا مَعِي شَيْئاً قَالَ لَا فَإِنَّ مَعِي مَا هُوَ خَيْرٌ مِمَّا مَعَكَ قَالَ وَ مَا هُوَ قَالَ أُدَاوِي الْحَارَّ بِالْبَارِدِ وَ الْبَارِدَ بِالْحَارِّ وَ الرَّطْبَ بِالْيَابِسِ وَ الْيَابِسَ بِالرَّطْبِ وَ أَرُدُّ الْأَمْرَ كُلَّهُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَسْتَعْمِلُ مَا قَالَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ أَعْلَمُ أَنَّ الْمَعِدَةَ بَيْتُ الدَّاءِ وَ أَنَّ الْحِمْيَةَ هِيَ الدَّوَاءُ وَ أُعَوِّدُ الْبَدَنَ مَا اعْتَادَ فَقَالَ الْهِنْدِيُّ وَ هَلِ الطِّبُّ إِلَّا هَذَا فَقَالَ الصَّادِقُ ع أَ فَتَرَانِي مِنْ كُتُبِ الطِّبِّ أَخَذْتُ قَالَ نَعَمْ قَالَ لَا وَ اللَّهِ مَا أَخَذْتُ إِلَّا عَنِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ[2] یعنی امام صادق(ع) در مجلس منصور حاضر شد درحالیکه نزد او مردی از هند بود و کتاب های طبی را می‌خواند و امام(ع) گوش می‌داد هنگامی که خواندن مرد هندی تمام شد به امام(ع) عرض کرد آیا چیزی از آنچه نزد من است می‌خواهی؟ فرمود نه زیرا آنچه همراه من است بهتر است از آنچه همراه تو است مرد هندی عرض کرد چه چیز همراه تو است؟ فرمود گرم را با سردی و سردی را با گرمی درمان می‌کنم و تری را با خشکی و خشکی را با تری درمان می‌کنم و امور را به خداوند باز می‌گرداننم و آنچه را پیامبر(ص) فرموده است انجام می‌دهم و می‌دانم معده خانه‌ی بیماری است و پرهیز کردن دارو است و بدن را به آنچه عادت کرده است برمی‌گردانم مرد هندی عرض کرد آیا طب غیر از این ها است؟ امام(ع) فرمود آیا طب را از کتاب ها گرفته ام؟ عرض کرد بله فرمود نه به خداوند قسم همانا از خداوند می‌گیرم امام صادق(ع) سوالاتی را از مرد هندی در مورد آناتومی بدن انسان می‌پرسد و مرد هندی پاسخ هیچ کدام را نمی‌دانست و امام می‌فرماید من می‌دانم. اگر این سوالات را از علماء طب امروزی هم پرسیده شوند نمی‌توانند پاسخ بگویند. در آن زمان طب هندی معروف و شناخته شده بوده است. کلام پیامبر(ص) و امام صادق(ع) اختصاص به یک طب نیست بلکه تمام طب های دیگر را شامل می‌شود و طب اسلامی نیازی به طب های دیگر ندارد. طب اسلامی، طب الاهی است زیرا امام صادق(ع) فرمود این علم را از خداوند می‌گیرم. در روایت دیگر از امام باقر(ع) آمده است: يَا جَرِيرِيُّ أَرَى لَوْنَكَ قَدِ امْتَقَعَ أَ بِكَ بَوَاسِيرُ؟ قُلْتُ نَعَمْ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَ أَسْأَلُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ لَا يَحْرِمَنِي الْأَجْرَ قَالَ أَ فَلَا أَصِفُ لَكَ دَوَاءً؟ قُلْتُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَ اللَّهِ لَقَدْ عَالَجْتُهُ بِأَكْثَرَ مِنْ أَلْفِ دَوَاءٍ فَمَا انْتَفَعْتُ بِشَيْ‌ءٍ مِنْ ذَلِكَ وَ إِنَّ بَوَاسِيرِي تَشْخُبُ دَماً قَالَ وَيْحَكَ يَا جَرِيرِيُّ فَإِنِّي طَبِيبُ‌ الْأَطِبَّاءِ وَ رَأْسُ الْعُلَمَاءِ وَ رَأْسُ الْحُكَمَاءِ وَ مَعْدِنُ الْفُقَهَاءِ وَ سَيِّدُ أَوْلَادِ الْأَنْبِيَاءِ عَلَى وَجْهِ الْأَرْض‌[3] یعنی ... امام (ع) فرمود آیا دارو معرفی نکنم؟ عرض کرد بیش از هزا
که نیاز به طب اهل بیت (ع) ضرورت است. طب امروزی هفتاد یا هشتاد درصد بیماری ها را درمان نمی‌کند و با هیاهو دنیا را سرگرم کرده اند. طب اسلامی هدیه الهی به تمام بشر است. تا مدتی نیاز به طبیب اسلامی داریم که انشاءالله این نیاز هم برطرف خواهد شد زیرا مردم با رعایت سبک زندگی اسلامی سلامتی خود را بدست می‌آورند. خوشحالی ما سلامتی شما و عدم احتیاج به طبیب است. اللهم صل علی محمد و آل محمد. [1] میزان الحکمه، ری شهری، ج6، ص464. [2] علل الشرائع، شیخ صدوق، ج1، ص99. [3] طب الائمه، ابن سابور الزیات، ص81. [4] عیون الحکم، اللیثی، ص319.