eitaa logo
قائـم'🌿|🇮🇷 𝐐𝐀𝐄𝐌 🇵🇸
992 دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
83 فایل
❏بِسـم‌ِرَب‌ِّنآمَــت‌ْڪِھ‌اِعجٰآزمیڪُنَد•• ❍چِہ‌میشَۅدبـٰاآمَدَنت‌این‌ پـٰآییزرابَھـٰارکُنۍآقـٰاۍقَلبَم +شرط؟! _اگربرای‌خداست‌چراشرط...؟:)🔗🌿 @alaahasan_na !.....آیدی‌جهت‌تبادلات
مشاهده در ایتا
دانلود
❤ خدا کند که به رسم محبّت زهرا (س) همیشه در به در صاحب الزّمان باشم اگر چه جمعه نشد حاجتم ولی این است سه شنبه های تو در صحن جمکران باشم 🌷 🌺🌺 به شهید بی سر بپیوندید🌺🌺 ~┄┅┅✿❀🌺❀✿┅┅┄~ @shahidesarboland ~┄┅┅✿❀🌺❀✿┅┅┄~
•••✨♥✨••• _خدا خدا بنده! +بنده بہ گوشم!! _حواست باشه؛ دارم نگاهت میڪنم:)♥ +مفهوم شد... 😍 اللهــــم عجـــل لولیک الفــــرج ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ 🌹🌹 به شهید بی سر بپیوندید🌹🌹 •┄═•🕊🌹🕊•═┄• @shahidesarboland •┄═•🌹🕊🌹•═┄•۰
«اِلَهۍ‌‌هَـارِبٌ‌مِنْڪَ‌إلَیْڪ» •خدایــا فرارمی‌ڪنمـ ازخودتــــ بہ خودتــــ☺️ یعنۍتمـام‌دارایۍامـ وامن‌تـرین‌پنـاهم‌تـو‌هستۍ😊 •مـرا‌بہ‌نگاهۍدریابـــ اللهــــم عجـــل لولیک الفــــرج ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ 🌹🌹 به شهید بی سر بپیوندید🌹🌹 •┄═•🕊🌹🕊•═┄• @shahidesarboland •┄═•🌹🕊🌹•═┄•۰
خودشناسی ازدیدگاه امام خمینی، شهید مطهری و استاد مصباح خودشناسی در نظام اخلاقی اسلام، پایه و اساس حركت تكاملی انسان به شمار میرود. پژوهش حاضر با روش تحلیلی به بررسی این مسأله از دیدگاه سه اندیشمند معاصر پرداخته است. بررسی دیدگاههای امام خمینی، شهید مطهری و استاد مصباح نشان میدهد كه آنها خودشناسی را همان شناخت جنبههای معنوی و فرامادی انسان، درك كرامت و شرافت ذاتی خود، درك مقام و جایگاه خویش در جهان هستی به عنوان یك موجود مسئول در برابر خود، خدا و جامعه، و مأمور عمران و آبادی زمین میدانند. این سه دیدگاه پیرامون نقش خودشناسی در خودسازی هم اشتراك نظر دارند، و پذیرفتهاند كه در نظام اخلاقی اسلام، اخلاق زاییده خودشناسی است و بر محور آن دور میزند. خودسازی و حركت در جهت كمال، بدون شناخت صحیح از حقیقت وجودی خود، ممكن نیست، و درك اختیار و قدرت انتخاب تنها در سایه خودشناسی به دست می‌آید. در نظام اخلاقی اسلام، انسان به این حقیقت میرسد كه هیچ چیزی بر او حاكم نیست، پس مسئولیت هرگونه رفتار و كرداری به عهده خود اوست. همچنین هر سه دیدگاه، خودشناسی را مقدمه لازم خداشناسی معرفی كردهاند و رابطه آن با خداشناسی را یك رابطه دوسویه و متقابل میدانند. پس همانطور كه معرفت نفس، بهترین و نزدیك‌ترین راه برای رسیدن به خداست؛ فراموش كردن خدا در زندگی نیز خود فراموشی و خودزیانی را به دنبال خواهد داشت. این سه دیدگاه، در خصوص نقش خودشناسی در تحقق جامعه ایدهآل نیز نقاط مشترك بسیاری دارند؛ امام خمینی تربیت افراد سالم و خودساخته را برای تحقق یك جامعه آرمانی بسیار بااهمیت دانسته است. شهید مطهری نیز معتقد است كه اساساً تكامل اجتماعی در مرحله بعد از تكامل افراد است، زیرا حسن روابط با دیگران از نتایج حسن رابطه با خود است. از نظر استاد مصباح نیز انسانی كه خود را شناخته تلاش میكند كه در جامعه از طریق صحیح به خواستههای خود برسد تا عزت او موجب مذلت و تحقیر دیگران نشود.1'/ اهمیت خودشناسی به سبب نتایج آن است، به عبارت دیگر اهمیت خودشناسی به سبب نقشی است که خودشناسی در تحقق کمال انسان دارد. در اینجا برخی از روایاتی را که اهمیت خودشناسی را بیان کرده‏اند نقل می‏کنیم. از امیر المومنین(ع) در این باره نقل شده است که فرمودند: معرفه النفس انفع المعارف؛ (9) خودشناسی سودمندترین دانشهاست. همچنین فرمودند: غایه المعرفه ان یعرف المرء نفسه؛ (10) نهایت معرفت آن است که انسان خود بشناسد. و نیز فرمودند: نال الفوز الاکبر من ظفر بمعرفه النفس؛ (11) کسی که به شناخت خود دست یابد به بزرگترین رستگاری و پیروزی رسیده است. افضل الحکمه معرفه الانسان نفسه؛ (12) بزرگترین حکمت آن است که انسان خود را بشناسد. نقطه مقابلِ خودشناسی، خود ناشناسی است که به عقیده امیر المومنین(ع) بالاترین و بزرگترین جهل است. چنانکه فرمود اعظم الجهل جهل الانسان امر نفسه؛ (13) بزرگ‏ترین نادانی خود ناشناسیِ انسان است و نیز فرمود: کفی بالمرء جهلاً ان یجهل نفسه؛ (14) در جهل انسان همین بس که خود را نشناسد. انسان ، یک حقیقت است؛ حقیقتی که دارای ابعاد وجودی مختلفی است. آن جا که می گوید : «وزن و شکل من» یا «غذا و رشد من» ، درباره بعد جسمی و مادّی و طبیعی خویش سخن می گوید و آن جا که می گوید : «فکر و اندیشه و عقل من» ، از ابعاد غیر مادّی وجود خویش خبر می دهد. پس انسان ها ، «من»ها و «خود»های گوناگونی دارند: خود حیوانی ، خود نباتی و خود روحانی. آنچه انسان را انسان کرده و بر سایر حیوانات برتری داده ، همین روح ملکوتی و نفخه الهی موجود در اوست.1 خودت را بشناس! اگر کسی خودش را نشناسد و از عیوب و ضعف های خویش و توانمندی های بالقوّه نفس خویش آگاهی نداشته باشد ، هرگز به دنبال خودسازی ، تهذیب اخلاق و کسب کمالات انسانی نخواهد رفت.2 امام علی(ع) در اهمیت خودشناسی فرموده : «بهترین شناخت ، خودشناسی است3 و خودشناسی ، سودمندترینِ شناخت هاست».43 سقراط نیز (که حدود دو هزار و پانصد سال پیش می زیسته است) در این زمینه می گوید : «بیهوده در شناخت موجودات خشک و بی روح ، رنج مبر؛ بلکه خود را بشناس که شناخت نفس ، بالاتر از شناخت اسرار طبیعت است».5 اللهــــم عجـــل لولیک الفــــرج ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ 🌺🌺 به شهید بی سر بپیوندید🌺🌺 ~┄┅┅✿❀🌺❀✿┅┅┄~ @shahidesarboland ~┄┅┅✿❀🌺❀✿┅┅┄~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسلام و عرض ادب خانواده ای به مشکلی برخورده اند و قرار هست که با کمک شما دوستان عزیز ختم صلوات بزاریم هرکسی توی این ثواب میتونه شرکت کنه پس یاعلی بگید و صلوات بفرستید برای رفع گرفتاری راستی تا محرم بیشتر وقت نیست یا علی EitaaBot.ir/poll/ohi1
قصہ از همون جایی شروع شد که شدیم تو روضه ت...♥️ سربنــد رو سر همدیگہ بستیمو شدیم عبد رقیہ‌ت🌙 أللَّـهُمَ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِکْ ألْـفَـرَج •┄═•🕊🌹🕊•═┄• @shahidesarboland •┄═•🌹🕊🌹•═┄•۰
♥️ ♥️ 🌸 🌸 🥀 🥀 •♥️• ↷ #ʝøɪɴ ↯ 「°.•🌈 @shahidesarboland 🦋•°.」‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حالا فهمیدم🤔 چرا امام علی...🙄🤗 ❤️ ❤️ ❤️ •🌸• ↷ #ʝøɪɴ ↯ 「°.•✨ @shahidesarboland 🍃•°.」‌
چشــــمان تـــو ....♥️ دریــایی بود ....🌊 كه ریـــشه های خشــکیده ....🍂 قلــــبم را طراوت بخشـــید ....🌱 أللَّـهُمَ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِکْ ألْـفَـرَج •┄═•🕊🌹🕊•═┄• @shahidesarboland •┄═•🌹🕊🌹•═┄•۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ زیبای «نگاه آخر...» 🌷شهید محسن حججی/ [اون نگاه آخرت از جلو چشمام نمیره... کی میگه تو اسیری؛ دنیــ🌍ــا به چشمات اسیــره...] اللهــــم عجـــل لولیک الفــــرج ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ 🌺🌺 به شهید بی سر بپیوندید🌺🌺 ~┄┅┅✿❀🌺❀✿┅┅┄~ @shahidesarboland ~┄┅┅✿❀🌺❀✿┅┅┄~
🌸✨♡ مۍ‌فَرماد که؛ از عواملِ رشد، انسِ با قرآن اسٺ . . ! 『+ استاد رفیعی :)🌱』 أللَّـهُمَ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِکْ ألْـفَـرَج •┄═•🕊🌹🕊•═┄• @shahidesarboland •┄═•🌹🕊🌹•═┄•۰
میگفت من سر پدر و مادرم داد میزدم اما فکر نمیکردم یه روز جنازه به دوش لا اله الله را فریاد بزنم:))))💔 به پدر و مادر .... راه های احترام به پدر و مادر است أللَّـهُمَ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِکْ ألْـفَـرَج •┄═•🕊🌹🕊•═┄• @shahidesarboland •┄═•🌹🕊🌹•═┄•۰
خدایا! اندوهی مَده جز آنکه از دِلَم بر داری ... مگر دل خانه ی تو ، نبود؟ أللَّـهُمَ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِکْ ألْـفَـرَج •┄═•🕊🌹🕊•═┄• @shahidesarboland •┄═•🌹🕊🌹•═┄•۰
🌹 این همه جوان‌‍ از جوانی شان گذشتند .... واز تو خواسته اند که فقط .... در سنگر سیاه، سنگین و ساده ات بمانی .... أللَّـهُمَ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِکْ ألْـفَـرَج •┄═•🕊🌹🕊•═┄• @shahidesarboland •┄═•🌹🕊🌹•═┄•۰
40.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃 انگاری‌ هیئت پر ویروسه 🍃 روضه ناقل و شفا تو جاده چالوسه 🎤 👌بسیار دلنشین #⃣ #⃣ ┄┅┅❁🌷❁┅┅┄ Eitaa.com/fourteeninocents14 🍀☘🍀☘🍀☘ 🍀 ☘ •🦋• ↷ #ʝøɪɴ ↯ 「°.•🌸 @shahidesarboland 💌•°.」‌
با توجه به مطالب فصل گذشته و توجه به اینکه کسانی که در این قضیه از عملی شدن تصمیم پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم جلوگیری کردند همان اشخاصی بودند که فردای همان روز از خلافت انتخابی بهره مند شدند و بویژه اینکه انتخاب خلیفه را بی اطلاع علی علیه السلام و نزدیکانش نموده، آنان را در برابر کار انجام یافته قرار دادند آیا می توان شک نمود که مقصود پیغمبر اکرم در حدیث بالا تعیین شخص جانشین خود و معرفی علی علیه السلام بود؟ و مقصود از این سخن ایجاد قیل و قال بود که در اثر آن پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از تصمیم خود منصرف شود نه اینکه معنای جدی آن (سخن نابجای گفتن از راه غلبه مرض) منظور باشد، زیرا اولا:گذشته از اینکه در تمام مدت بیماری از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم حتی یک حرف نابجا شنیده نشده و کسی هم نقل نکرده است، روی موازین دینی، مسلمانی نمی تواند پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را که با عصمت الهی مصون است به هذیان و بیهوده گویی نسبت دهد. ثانیا: اگر منظور از این سخن معنای جدیش بود، محلی برای جمله بعدی (کتاب خدا برای ما بس است) نبود و برای اثبات نابجا بودن سخن پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با بیماریش استدلال می شد نه با اینکه با وجود قرآن نیازی به سخن پیغمبر نیست، زیرا برای یک نفر صحابی نبایست پوشیده بماند که همان کتاب خدا، پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را مفترض الطاعه و سخنش را سخن خدا قرار داده و به نص قرآن کریم مردم در برابر حکم خدا و رسول، هیچگونه اختیار و آزادی عمل ندارند. ثالثا:این اتفاق در مرض موت خلیفه اول تکرار یافت و وی به خلافت خلیفه دوم وصیت کرد وقتی که عثمان به امر خلیفه، وصیتنامه را می نوشت، خلیفه بیهوش شد با این حال خلیفه دوم سخنی را که درباره پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم گفته بود درباره خلیفه اول تکرار نکرد (4). گذشته از اینها خلیفه دوم در حدیث ابن عباس (5) به این حقیقت اعتراف می نماید، وی می گوید:من فهمیدم که پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می خواهد خلافت علی را تسجیل کند، ولی برای رعایت مصلحت به هم زدم. می گوید:خلافت از آن علی بود (6) ولی اگر به خلافت می نشست مردم را به حق و راه راست وادار می کرد و قریش زیر بار آن نمی رفتند از این روی وی را از خلافت کنار زدیم[!!!]با اینکه طبق موازین دینی باید متخلف از حق را به حق وادار نمود نه حق را برای خاطر متخلف ترک نمود، موقعی که برای خلیفه اول خبر آوردند که جمعی از قبایل مسلمان از دادن زکات امتناع می ورزند، دستور جنگ داد و گفت:اگر عقالی را که به پیغمبر خدا می دادند به من ندهند با ایشان می جنگم (7) و البته مراد از این سخن این بود که به هر قیمت تمام شود باید حق احیا شود البته موضوع خلافت حقه از یک عقال مهمتر و با ارزش تر بود. امامت در بیان معارف الهیه در بحثهای پیغمبر شناسی گذشت که طبق قانون ثابت و ضروری هدایت عمومی، هر نوع از انواع آفرینش از راه تکوین و آفرینش به سوی کمال و سعادت نوعی خود هدایت و رهبری می شود. نوع انسان نیز که یکی از انواع آفرینش است از کلیت این قانون عمومی مستثنا نیست و از راه غریزه واقع بینی و تفکر اجتماعی، در زندگی خود به روش خاصی باید هدایت شود که سعادت دنیا و آخرتش را تامین نماید و به عبارت دیگر:باید یک سلسله اعتقادات و وظایف عملی را درک نموده روش زندگی خود را به آنها تطبیق کند تا سعادت و کمال انسانی خود را به دست آورد و گفته شد که راه درک این برنامه زندگی که به نام «دین »نامیده می شود راه عقل نیست بلکه راه دیگری است به نام «وحی و نبوت »که در برخی از پاکان جهان بشریت به نام انبیا (پیغمبران خدا) یافت می شود! پیغمبرانند که وظایف انسانی مردم را به وسیله وحی از جانب خدا دریافت داشته به مردم می رسانند، تا در اثر به کار بستن آنها تامین سعادت کنند. روشن است که این دلیل چنانکه لزوم و ضرورت چنین درکی را در میان افراد بشر به ثبوت می رساند، همچنین لزوم و ضرورت پیدایش افرادی را که پیکره دست نخورده این برنامه را حفظ کنند و در صورت لزوم به مردم برسانند، به ثبوت می رساند. چنانکه از راه عنایت خدایی لازم است اشخاصی پیدا شوند که وظایف انسانی را از راه وحی درک نموده به مردم تعلیم کنند، همچنان لازم است که این وظایف انسانی آسمانی برای همیشه در جهان انسانی محفوظ بماند و در صورت لزوم به مردم عرضه و تعلیم شود یعنی پیوسته اشخاصی وجود داشته باشند که دین خدا نزدشان محفوظ باشد و در وقت لزوم به مصرف برسد. أللَّـهُمَ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِکْ ألْـفَـرَج •┄═•🕊🌹🕊•═┄• @shahidesarboland •┄═•🌹🕊🌹•═┄•۰
┄═❁๑๑🍃🌺🍃๑๑❁═┄ مردان حقيقت ڪہ بہ حق پيوستند از دام تعلقات دنيا رستنـد... چشمے بہ تماشاے جهــــان بگشودند ديدند ، ڪہ ديدنے نـــدارد ، بستـــند... 🌷 💠═════️◇◈◇ @Shahidesarboland ◇◈◇═════💠
•┈••✾◆🔔◆✾••┈• 💕 🔹به دو چیز باید تمسک کنیم، اگر امام را دوست داریم و به راه شهیدان اعتقاد داریم؛ 🔹یکی "جمهوری_اسلامی" که امروز تنها منادیِ دفاع از اسلام است. 🔹دوم "" که اصلح‌ترین، احکم‌ترین فرد در بین علما و بزرگان، مقام معظم رهبری است. 🔹اگر "ولایت‌فقیه" نبود، کار انقلاب و ایران تمام بود! ببینید پاکستان را با داشتنِ بمب هسته‌ای چطور تحقیر کردند..!؟ 🔹امروز راه موفقیتِ ما؛ پیرویِ مطلق از رهبرمان، این حکیمِ وارسته‌ی والامقام می‌باشد. 💠═════️◇◈◇ @shahidesarboland ◇◈◇═════💠
🕊 📿 🍃انّ الله یحبّ المتوکلین🍃 ✨خدا توکل کنندگان را دوست دارد...✨ ✨ آل عمران ،۱۵۹ ✨ ✨دنیا، دارِ ناامیدی ز غیر خداست، پس تنها میتوان به خودش پناه برد...✨ ═════️◇◈◇ @shahidesarboland ◇◈◇═════💠
🥀🕊💐🌹💐🕊🥀 🌹 🌹 🌹 ما تا این روزی که ، شد ، نمی‌دانستیم که اینقدر شده، والله یک بار نگفت که به سرم خورده ، به صورتم خورده ، یک بار نیامد بگوید که شدم . من که نزدیک‌ترین فرد به بودم ، نمی‌دانستم اینقدر شده ، هیچ وقت نگفت ، خدا شاهد است که هیچ وقت بر جاری نکرد . خیلی خصلت‌ها داشت ، همیشه از بریدگی از می‌گفت واقعاً عجیبی بود ، یعنی هر چه آدم از او می‌گیرد ، احساس می‌کند که یک بود ، واقعاً یک بود ، متفاوت بود ، خیلی داشت ، برای همین می‌گویم واقعاً خلاصه‌ای از شخصیت بود ، در ابعاد مختلف . راوی : 🌹 🌹 🌹 ═════️◇◈◇ @shahidesarboland ◇◈◇═════💠
بے‌زار ز جنگیـم... ولی؛ اهل جهادیم✌️🏼💛🌱 أللَّـهُمَ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِکْ ألْـفَـرَج •┄═•🕊🌹🕊•═┄• @shahidesarboland •┄═•🌹🕊🌹•═┄•۰