با هدف پیگیری دو کار مهم، همراه با دوست و برادر گرامی دکتر پیمان آقایی به جزیره قشم رفتم. دیدار و گفتگو با دکتر عادل پیغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مهم و کارگشا بود. دکتر پیغامی انتظار داشت دانشگاه پیام نور در جذب و ارتقایِ دانش ۳۰ هزار اتباع ساکن در جزیره پر تحرکتر عمل کند و قول مساعدت و همراهی داد. سازمان منطقه آزاد قشم در دو سال گذشته نهایتِ همکاری و همیاری را با دانشگاه پیام نور داشت. از دکتر افشار فتح الهی و دکتر عادل پیغامی مدیران سابق و فعلی سازمان بینهایت سپاسگزارم. خبرهای خوبی در حوزه مسکن برای همکاران دارم. انشاءالله کار به سرانجام برسد اطلاعرسانی میکنم. در مراسم تکریم و معارفه دکتر مصطفی علینقیزاده و دکتر محمد خیری بر ضرورت تعاملِ مداوم و سازنده دانشگاه با سازمان منطقه آزاد تاکید کردم. آقا مصطفی دوست و برادر عزیزم بعد از ۶ سال خدمت از ریاست مرکز قشم استعفا داد و دکتر محمد خیری که داری سوابق پربار مدیریتیست جایگزین ایشان شد. کارآمدی و انجام خدمات ماندگار از ویژگیهای دوره مدیریتی آقا مصطفی بود. چشمانداز عملکرد حوزه بینالملل دانشگاه با راهبری دکتر آقایی روشن و امیدآفرین است. در طرح آمایش دانشگاه، مراکز بینالملل با قوت بیشتر به فعالیت خود ادامه خواهند داد. از همراهی و مهماننوازی برادر عزیزم جناب دکتر منصور فرهادی رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان هم بسیار سپاسگزارم. مثل همیشه خوشسلیقه و بامرام. برای همکاران عزیزم بهترینها را از خداوند متعال آرزومندم.
@Qalam_MojtabaSoltaniAhmadi
دانشگاه پیام نور هم اکنون حدود ۳۵۰ مرکز و واحد در سراسر کشور دارد. دانشگاهی مردمی که بسیاری از مراکز و واحدهای آن با کمکهای مردمی و حمایتهای مسئولین شهری با هدف عمومیسازی آموزش عالی شکل گرفته است. مطالبات مردمی از نمایندگان مجلس موجب شده تا آنان با هدف جلب رضایت شهروندانِ حوزه انتخابی خود خواستههای آنان را در توسعه رشتهها و رفع مشکلات مرکز و واحد دانشگاهی شهر خود پیگیری نمایند. طبیعیست شیوه آموزش ترکیبی دانشگاه پیام نور برای درصد قابل توجهی از متقاضیان تحصیل جذابیت و مقبولیت دارد. خلاصه یکی از کارهای روزمره من پاسخگویی و پیگیری خواستههای نمایندگان محترم است. مجلس نقش مهمی در صیانت و تداوم فعالیتهای دانشگاه پیام نور دارد. قدردانِ زحمات نمایندگان حامی شیوه آموزش دانشگاه پیام نور هستیم.🌸
@Qalam_MojtabaSoltaniAhmadi
15.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علی شرافت ماست.
بخشی از سخنرانی علامه امینی رضوان الله علیه در مدح امیر المومنین حضرت علی علیهالسلام
عید غدیر و تعیین وصایت حضرت مولیالموحدين امیرالمؤمنین بر همه دوستداران حضرت و مؤمنان به حقيقت مبارک باد.
✨الْحَمْدُ لِله الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ المَعصومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ✨
@Qalam_MojtabaSoltaniAhmadi
📌گرگیج، گیج زده و خودزنی کرده
#گرگیج از علمای سلفی و وهابی اعلام کرده است که کسی از اهل تسنن عید #غدیر را به یک شیعه تبریک بگوید، #منافق است.
اگر اینگونه است، پس چرا #عمر به امیرمؤمنان علی(ع) تبریک گفته؟ نکنه منافق بوده؟
⬅️خطیب بغدادی(م463ق) با سند صحیح می نویسد:
وقتی رسول خدا(ص) امیرمؤمنان #علی(ع) را در غدیر به امامت نصب کرد، عمر آمد گفت:
بخ بخ لك يا بن أبي طالب، أصبحت مولاي و مولى كل مسلم، فأنزل الله: (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ).
📚خطیب بغدادی، تاريخ بغداد؛ ج8، ص284
تعبیر خطیب روی أصبحت الیوم مولی کل مسلم است.
⬅️ابن کثیر(م774ق) که در دشمنی با شیعه شهرت دارد، می نویسد:
«فقال عمر بن الخطاب هنيئا لك يا ابن أبي طالب اصبحت اليوم ولي كل مؤمن»
📚ابن کثیر، البداية والنهاية؛ ج7، ص350.
⬅️همین تعبیر را ابن اثیر در اسد الغابة و ابن عساكر در تاريخ دمشق دارند.
📚ابن اثیر، اسد الغابة ج 4 ص 118.
📚ابن عساکر، تاريخ دمشق ج 42ص 220.
👇👇
🌻 @ahlebait110
اسد الغابة ج 4 ص 118، نشر: دار إحياء التراث العربي – بيروت
ساده بگم ساده بگم/ساده بگم داهاتیم/اهل همین نزدیکیا همسایه روشنیا/ساده بگم ساده بگم بوی علف میده تنم/هنوز همون داهاتیم با همه شهری شدنم.
#روستای_پدری
#خانه_باغ_اجدادی
#مازندران
#بابل
#پائین_احمد_چالهپی
@Qalam_MojtabaSoltaniAhmadi
محمّد، با خودش آورد، محبوبش، حبیبش را
حسن، آن باغ حُسنش را، حسین و عطر سیبش را
زنی از راه میآید، که مریم آرزو دارد،
به رویش وا کند، یک لحظه چشمان نجیبش را
کنار نفسِ خود، دارد میآید احمد و ساقی
فقط داند، دلیلِ مستی و حال عجیبش را
رسید از راه، روحالله و سرّالله و سیفالله
شنید از آسمان، عیسیابنمریم هم، نهیبش را
نگاهی میکند یعسوب و میترسند ترسایان
چه کس، اینگونه بیرون کرده از میدان، رقیبش را؟
بپرس از خیبر، ای نجران! که لرزان با تو واگوید:
چه خواهد شد اگر حیدر، کِشد تیغ مهیبش را
«پدر» با ما، «پسر» با ما، دَمِ «روحُالقدس» با ماست
بگو در پای حیدر، افکنَد ترسا، صلیبش را
به پای «ایلیا» اُفتند یا در نار، میبخشد
قسیمُ النار والجنت، به هر نفسی، نصیبش را
فقط «دست خدا» کافی است، بیتیغ دودم، حتی
به آنی رو کند، دست کلیسا و فریبش را
چه میفهمد؟ زبانِ آنکه بخشیده است، جانش را
کلیسایی که با انجیل، پر کردهست، جیبش را
نبودی یا رسول الله! آن روز و در آن کوچه
ببینی، حال و روزِ حیدر و یاس غریبش را
شعر: #قاسم_صرافان
نقاش: #رضا_بدرالسماء
#مباهله
#مباهله_سند_عظمت_اهل_بیت
@Qalam_MojtabaSoltaniAhmadi
حاج قاسم سلیمانی مرد میدان، جان فدا، مجاهد بدون مرز و به معنای واقعی سردار دلها بود. این خون بخشیدنی نیست... هر شب جمعه از زمان شهادتش به یادش هستیم. سرباز قاسم سلیمانی خورشید فروزان کهکشان راه خمینیست. یادش گرامی و راهش ادامه دارد.
@Qalam_MojtabaSoltaniAhmadi
با جمله دَخیلَکَ یا شاه علقمه
ای لوتیان شهر عَلَم را بیاورید
بر پرچم عزا، دو سِه بوسه بقدر شُکر
حالا به سمت روضه، قَدَم را بیاورید
"هَیْهَات مِنَّا الذِّلَّة" بگویید و باز هم
دَخلِ تمام ظلم و ستم را بیاورید
#ما_ملت_امام_حسینیم
#ما_ملت_شهادتیم
#محرم_حسینی_تسلیت
@Qalam_MojtabaSoltaniAhmadi
در منابع کهن زیدیه گزارشهای مهمی از واقعه عاشورای سال ۶۱ هجری و مقتل امام حسین علیه السلام وجود دارد. سال پیش با همکاری دوست عزیزم آقا مصطفی گوهری عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد کتابِ «مقتل الحسین من امالی السیدین» را به فارسی ترجمه کردم. کتاب توسط نشر آرما به زیور طبع آراسته شد. عبدالرزاق بن محمد حسین حرزالدین نمونه گزارشهایی از این دست را در سه منبع حدیثی زیدیه استخراج و آن را با نام مقتل الحسین من أمالي السیّدین به زبان اصلی یعنی عربی منتشر کرد. این سه منبع حدیثی عبارتند از:
اَمالی حدیثی ابوطالب یحیی بن حسین هارونی (متوفای ۴۲۴ قمری) امام و دانشمند شناخته شده زیدیه شمال ایران، که به تیسیر المطالب في أمالي أبيطالب مشهور است.
و دو امالی حدیثی دیگر با نامهای الخمیسیّة و الاثنینیّة از تالیفات مرشدبالله یحیی بن حسین شجری (متوفای ۴۷۹ قمری) که از وی نیز به عنوان امام زیدیه نام برده میشود.
عاشورا به روایت زیدیه ترجمه فارسی این اثر است.
در واقع کتابهایی که درباره واقعهی کربلا، از قدیم و جدید تألیف یا گردآوری شده، معمولاً متکی بر منابع تاریخی و حدیثی یکی از دو فرقه اهل سنت یا شیعیان امامی بوده است و هنوز مقتل امام حسین(ع) براساس گفتههای سایر فرق همچون زیدیه و اسماعیلیه مورد بازخوانی و واکاوی جدی قرار نگرفته است. اهمیت این موضوع شاید از این جهت باشد که گاه این فرقهها از منابع و راویان خود علاوه بر منابع عمومی بهره بردهاند و حاصل کار گزارشهایی متفاوت و گاه غریب دربارهی این حادثه بوده است. اهمیت این کتاب از این زاویه قابل تامل است.
@Qalam_MojtabaSoltaniAhmadi
خرید کتابِ عاشورا به روایت زیدیه ترجمه کتاب مقتل الحسین من امالی السیدین اثر ابوطالب هارونی و ... با تخفیف ویژه👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنّا لَهُ لَحافِظُونَ
ما قرآن را نازل کردیم، و ما به طور قطع نگهدار آنیم!
🖤دودمه هیئتیها در محکومیت اهانت به #قرآن کریم
#قرآن_کتاب_هدایت
#قرآن_کتاب_زندگی
#من_قرآن_را_دوست_دارم
@Qalam_MojtabaSoltaniAhmadi