#مناظره_چهارم
این شد مناظرهٔ واقعی 👌🏻😊
تقابل دو رویکرد عزت یا ذلت
تحریف و دروغ و خوابنما شدن و اطلاعات ناقص و غلط
یا واقعیت و هشدار و مطالبهٔ بهحق
#مناظره_چهارم
یکی از تفاوتهای جلیلی و زاکانی توی این مناظره، اینه که صریح، شفاف، دقیق و مطابق با واقعیت، درباره برجام و کرسنت و... اعلام موضع کرده بودن و هیچ راه نفوذی برای پزشکیان و پورمحمدی نذاشتن که براش جواب قاطع و محکم نداشته باشن 👌🏻😊
#مناظره_چهارم
فکر کنم آقای قالیباف تمایل داره روال آرامش و اخلاق رو پیش بگیره و از ورود به این چالشها پرهیز داره؛ جا داشت بهعنوان رئیس مجلس هم موارد مربوط به برجام و بررسیهای مجلس و هم دفاع از شهید رئیسی رو دنبال کنه
به نظر برای مردم جذابیت مناظره به اینه که مسائلی که شبهه میشه، کامل و درست جواب داده بشه
#مناظره_چهارم
تا اینجا یکی از کلیدیترین نکات این مناظره، نگاهِ فراتر از حداقلیهای جلیلی بود؛ این سیاستِ تهاجمی رو که با این بیانش دربارهٔ «پشیمان کردن دشمن از تحریم» نشون داد، میتونه گویای عصر جدیدی در سیاست خارجی ایران باشه که آمادهٔ فتحالفتوحهای جهانی بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی و راهبردهای امام خمینی و به پشتوانهٔ استعداد و توانمندی مردم هستیم
البته نه با تنش یا جنگ، ابزار این کار رو هم اقتصاد معرفی کرد
این نکته خیلی عمیق و دوراندیشانه هست که اگر محقق بشه، قطعاً به تبدیل شدن ایران به یک قدرت جهانی سرعت زیادی میبخشه
#مناظره_چهارم
یکی از دلایل موفقیت شهید رئیسی در طول سه سال - که با شهادتش ناتمام ماند-، دارا بودن بینش و اندیشهٔ عمیق و درونیشده از اسلام و گفتمان انقلاب مبتنی بر اندیشهٔ امامین انقلاب بود.
همین اندیشه در دکتر جلیلی نیز نهادینه شده و در رویکرد و گفتارش بروز و ظهور یافته است. اندیشهای استوار و تزلزلناپذیر مبتنی بر دین و هویت ملی که با اتکا به نقش و قدرت مردم، به میدان آمده است تا عزم راسخ ملت ایران را به بالندگی و شکوفایی خود در ترازِ اسلامی - ایرانی برساند.
با آرزوی سربلندی برای ایران و ایرانی
#مناظره_چهارم
💠 مناظرهٔ امشب حقیقتاً مصداق روشنی از همان آیات قرآن بود که در ابتدای مناظره تلاوت شد؛ دوباره این آیات رو با هم مرور کنیم و ثواب قرائت این آیات شریفه رو در این شب مبارک و باسعادت، به روح مطهر امیرالمؤمنین علی علیهالسلام، بزرگمردِ سیاستِ اسلام تقدیم کنیم.
⬅️ آلعمران، ۱۱۸-۱۲۰
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ»
🔆 «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّن دُونِكُمْ لاَ يَأْلُونَكُمْ خَبَالاً وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الآيَاتِ إِن كُنتُمْ تَعْقِلُونَ»
▫️ مسلمانان! سفرۀ دلتان را پيش هر كسوناكسى باز نكنيد؛ چونكه آنها از رساندن هيچ زيانى به شما كوتاهى نمىكنند و آرزو دارند هميشه در سختى باشيد! از لابهلاى حرفهايشان كينهتوزى پيداست. تازه، كينهاى كه در دل دارند، عميقتر است! بله، اگر عقلتان را بهكار بيندازيد، نشانههاى دشمن را مثل روز برايتان روشن كردهايم.
🔆 «هَاأَنتُمْ أُولاء تُحِبُّونَهُمْ وَلاَ يُحِبُّونَكُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْكِتَابِ كُلِّهِ وَإِذَا لَقُوكُمْ قَالُواْ آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا عَضُّواْ عَلَيْكُمُ الأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ قُلْ مُوتُواْ بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ»
▫️ هان! شماييد كه با آنها دوستى مىكنيد؛ ولى آنها دوستتان ندارند، با آنكه تمام كتابهاى آسمانى را قبول داريد. وقتى با شما روبهرو مىشوند، بهدروغ مىگويند: «خدا و آيههايش را قبول داريم.» اما وقتى با خودشان تنها مىشوند، از شدت عصبانيت از دست شما، انگشتانشان را مىگزند! بگو: «از اين عصبانيت بميريد!» خدا خوب مىداند هر آنچه را در دلها مىگذرد.
🔆 «إِن تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِن تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُواْ بِهَا وَإِن تَصْبِرُواْ وَتَتَّقُواْ لاَ يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ»
▫️ اگر كمترين خيرى به شما برسد، ناراحت مىشوند! بهعكس، اگر حادثۀ تلخى برايتان اتفاق بيفتد، كِيف مىكنند! اگر در برابر سختىها صبر كنيد و مراقب اوضاع باشيد، توطئههايشان آسيبى به شما نمىرساند؛ چون خدا به رفتارشان احاطه دارد.
⬅️ نصر، ۱-۳
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ»
🔆 «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ»
▫️ وقتى كمك خدا و زمان فتح مكه رسيد...
🔆 «وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا»
▫️و مردم را ديدى كه گروهگروه به دين خدا ملحق مىشوند...
🔆 «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا»
▫️ خدا را از سرِ سپاس، به پاكى ياد كن و از او آمرزش بخواه، كه او بسيار توبهپذير است.
🤲🏻 اللهم اجعلنا من المتمسکین
بولایة امیر المؤمنین
علی بن أبی طالب علیهالسلام 🌺
.
▫️قالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص): «أَلاَ إِنَّهُ لاَ يُبْغِضُ عَلِيّاً إِلاَّ شَقِيٌّ، وَ لاَ يَتَوَالَى عَلِيّاً إِلاَّ تَقِيٌّ، وَ لاَ يُؤْمِنُ بِهِ إِلاَّ مُؤْمِنٌ مُخْلِصٌ».
▫️پیامبر اعظم(ص): «بدانید که با علی دشمنی نمیکند مگر شقی، و با علی دوستی نمیکند مگر باتقوا، و به او ایمان نمیآورد مگر مؤمن مخلص».
فرازی از خطبه غدیر
(الاحتجاج، ج۱، ص۵۸)
🔸
💬 قول معروف | علیرضا رنجبر
https://eitaa.com/QMAR71
🔸
🌏 یک جهان فرصت
🇮🇷 یک ایران جهش
🤍 هر ایرانی یک نقش باشکوه
💠 توضیح واضحات است: امروز یک چنین جریان مستقلّ کارآمدی با چنین شعار معناگرایی که گفتمانِ اساسی اوست، روی پای خود ایستاده و جمعیت عظیمی را چون موج به حرکت درآورده تا بر اغیار بشورد؛ اما هنوز عدهای در گفتمان شرعی انتخاب اصلح، پای بصیرتشان لنگ میزند.
ما با قدرت زیر بازویشان را خواهیم گرفت و به مسیر خود ادامه خواهیم داد.
پرسرعت، پرقدرت، پرشکوه!
🔸
💬 قول معروف | علیرضا رنجبر
https://eitaa.com/QMAR71
🔸
#مناظره_پنجم
گفتمانِ روستامحور جلیلی، بازگشت به همان آرمانهای ابتدای انقلاب است که جهاد سازندگی بخش عظیمی از آن را سامان بخشید.
حالا جلیلی آمده است تا روستا را از داشتن حداقلیها به افق تازهای رهنمون کند که پیشرفت و رونق تولید، هر روستای ایران را به ستارهای درخشان در آسمانِ ایرانِ اسلامی تبدیل کند.
🔸
💬 قول معروف | علیرضا رنجبر
https://eitaa.com/QMAR71
🔸
.
❌ زمانی که در میان نخبگان جامعهای اختلاف قرائت در مبانی وجود داشته باشد، رسوخ آن اختلاف در کف جامعه به مجادله منجر خواهد شد.
✅ تنها راهِ برونرفت از چنین شرایطی، گفتوگوی منطقی و علمی بر مبنای استدلال از سوی نخبگان است.
🔸
💬 قول معروف | علیرضا رنجبر
https://eitaa.com/QMAR71
🔸
.
♦️ یک بام و دو هوا !
از قوه قضائیه پیامک اومده که استفاده از پیامرسانهای خارجی جرم انتخاباتی و قابل پیگیری هست!
اینجا اشاره کردم که باید در مناظره مربوط به فضای مجازی، حتماً از نامزدها درباره این پیامرسانها سؤال میشد!
خیلی عجیبه... چیزی که عیان دیده میشه، استفاده از پیامرسانهای خارجی محرز هست؛ قوه قضائیه بهجای اینکه سراغ نامزدها و ستادها بره، به مردم عادی پیامک داده!
🔻 آقایان مسئول!
❌ یک بار برای همیشه تکلیف مردم رو توی این مسئله روشن کنید!
🔸
💬 قول معروف | علیرضا رنجبر
https://eitaa.com/QMAR71
🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
~•~•~•~•~~•~•~•~•~•~•~•~•~•~
💠 #غدیر یعنی "ولایت"
▫️ و احیای بیعت با علی(ع) 🤝
💠 بیعت با علی(ع)
▫️ یعنی در فکر و اندیشه💡
▫️ و در گفتار و رفتار
▫️ با او پیوند داشتن 🔗
🟢 «پیـوندی مستحکم و جداییناپذیر»
~•~•~•~•~~•~•~•~•~•~•~•~•~•~
🌿•.عید سعید غدیر مبارکباد💚
🔸
💬 قول معروف | علیرضا رنجبر
https://eitaa.com/QMAR71
🔸
.
🔰 نتایج این دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری، حاصل تقابل سه دیدگاه است: یکی عوامفریبی، یکی معیارهای ظاهری، و دیگری ملاکهای عمیق اسلامی و انقلابی.
🛑 اقبال به اولی از سوی کسانی خواهد بود که تنها به همان شعارهای فریبندهٔ رنگولعابدار روی میآورند؛ بدون ذرهای عبرت از گذشته.
✴️ دومی را کسانی نمایندگی میکنند که از ملاکها فهم سطحی و ظاهری دارند؛ اگر کمی به تاریخ دقت کنیم، ساختمانها، مساجد و بناهای بزرگِ برساخته از سوی شاهان و سلاطین، خود شاهدی بر همین مدعاست که برخی از اسلام و دین، تنها به این ظواهر بسنده میکنند.
💠 اما دیدگاه سوم؛ پس از شهادت رئیسجمهوری که در این دهههای اخیر، با عقیده، ایمان و عزم راسخ به نمایندگی از چنین مبنایی نور امید در دل مردم روشن کرده است، اکنون با اقبالی فراگیر و کمنظیر از سوی مردم روبروست.
◽️ امروز دوران عبور از عوامفریبیها و ظاهرگراییها و رسیدن به عمق بینش اسلامی و نگاه حقیقی به مردمسالاری، عدالتمحوری، حمایت از محرومان و مستضعفان، اعتلا و پیشرفت دوشادوش مادیت و معنویت در تراز ایران اسلامی، آغاز شده است.
✅ نتیجهٔ این انتخابات هرچه باشد، این اقبال مردمی به مبانی اصیل اسلامی و انقلابی که بهمرور زمان به حاشیه رانده شده بود، خود بزرگترین پیروزی و موفقیت برای جمهوری اسلامی خواهد بود و ثمرات آن در آینده روشن خواهد شد.
🔸
💬 قول معروف | علیرضا رنجبر
https://eitaa.com/QMAR71
🔸
♦️عدهای چنان از برخی ملاک و معیارها در طرفداری از اشخاص سخن میگویند که گمان میکنی اگر اینها در زمان امویان یا عباسیان یا دیگر سلاطین و شاهانِ صفوی و قاجاری حضور داشتند، به تعریف و تمجید از پادشاهان مشغول میشدند!
🔻مثلا مسجد اموی با آن شکوه معماریاش زمانی ساخته شد که دیگر مأمن و پناهگاه فقیران و مستضعفان نبود؛ یا دیگر مساجد و بناهایی که هر کدامشان نام یک شاه و سلطان را یدک میکشند. اما چقدر از عدالت آن پادشاهان و سلاطین در ذهن شما حک شده است؟!
🔻اشتباه نکنید! نمیخواهم اساسِ این کارها را زیر سؤال ببرم! تنها به این معترضم که در حکومتِ اسلامِ ناب محمدی(ص) که به معماری خمینی کبیر بنا شده است، اولویت دادن به این مسائل که راه و روش شاهان و سلاطینِ گذشته بود، سمّ مهلکی خواهد بود که انقلاب اسلامی را از درون فاسد و تباه میکند.
🔻تفاوت مکتبِ روحالله با سلاطین و پادشاهانِ پیش از او، در این است که آنها بناهای بزرگی را بهنام اسلام ساختهاند، درحالیکه از مظلومیت و محرومیت مستضعفان و ستمدیدگان کم نکرده بودند. تا آنکه همهٔ آن بیعدالتیها با انقلاب خمینی، محو و نابود شد.
🔻جای تأسف است که عدهای گفتمان خمینی در توجه به مردم، عدالت، محرومیتزدایی و یاری مظلومان و مستضعفان را به گفتمان پادشاهان یعنی بنا کردن ساختههای شگرف، تقلیل میدهند.
♦️ما مقلّدانِ پیرِ جماراننشین هستیم و آرمانها و ملاکهای خمینی را در کوخها دنبال میکنیم نه در کاخهای رؤیایی!
اولویت قرار دادنِ این ملاکهای مادی، راه گم کردن است!
🔸
💬 قول معروف | علیرضا رنجبر
https://eitaa.com/QMAR71
🔸
.
💠 در مکتب اسلام، پیروزی و موفقیت به جهاد و تلاش در راه حق است. جهاد یعنی دست از پا نشناختن در راه خدا. یعنی هرچه در توان داری تلاش کنی؛ چه آنکه نتیجهٔ مطلوب حاصل شود یا نه.
❌ آنچه بهمعنای شکست خواهد بود، بیتفاوتی است. تلاش نکردن و بیتفاوت ماندن، شکستِ واقعیست.
✅ اما مسلمانِ حقیقی از بیتفاوتی گریزان است.
🔰 عاقبتِ غدیر چه شد؟ مگر نهاینکه در سقیفه مقدرات جامعه اسلامی را تغییر دادند؟ آیا امیرالمؤمنین علی(ع) و حضرت زهرا(س) بیتفاوت ماندند؟ یا با احتجاج و یاریطلبیدن از مسلمانان، در راه احقاق حق و عدالت تلاش کردند؟
🔰 در کربلا چه شد؟ آیا سیدالشهدا(ع) تنها با ۷۲ نفر یار و یاور در مصاف با آن چند هزار نفر تسلیم شدند تا با ذلت بمیرند؟ یا مجاهدانه تلاش کرده و جنگیدند تا عزتمندانه شهید شوند؟
✨ مجاهدت و تلاش در راه خدا، پیروزی واقعی خواهد بود. نتیجه هرچه باشد، مهم نیست.
💠 در عرصهٔ انتخابات نیز، هرچه در دعوت به #مشارکت و #معرفی_اصلح تلاش کنیم، پیروزیم. حتی اگر اصلح برگزیده نشود، باز هم تلاش ما پیروزی را رقم خواهد زد. البته اگر اصلح برگزیده شود، دو پیروزی حاصل شده است.
🔸
💬 قول معروف | علیرضا رنجبر
https://eitaa.com/QMAR71
🔸
🔹 #خط_امام ۵
همه باید مردم را دعوت کنیم به اینکه در انتخاب رئیس جمهور بیتفاوت نباشند...
این یک تکلیف الهی است...
برای هر فردی از افراد این ملت تکلیف است که حفظ کند اسلام را...
حفظ اسلام این است که ما یک رئیس جمهوری که اعتقاد به اسلام داشته باشد، متعهد باشد برای اسلام، بشناسید که این آدم متعهدی است، که مبادا مبتلا بشویم به یک نفر نابابی که ما را بخواهد ببرد طرف آمریکا...
ما مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم...
مکلفیم شرعاً؛
همانطور که پیغمبر میکرد؛
همانطور که حضرت امیر میکرد.
📢 بشنوید
♦️دانلود با کیفیت بالا
🔸
💬 قول معروف | علیرضا رنجبر
https://eitaa.com/QMAR71
🔸
▫️قالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ(ع): «ثُمَّ انْظُرْ فِي أُمُورِ عُمَّالِكَ فَاسْتَعْمِلْهُمُ اخْتِبَاراً وَ لَا تُوَلِّهِمْ مُحَابَاةً وَ أَثَرَةً فَإِنَّهُمَا جِمَاعٌ مِنْ شُعَبِ الْجَوْرِ وَ الْخِيَانَةِ وَ تَوَخَّ مِنْهُمْ أَهْلَ التَّجْرِبَةِ وَ الْحَيَاءِ مِنْ أَهْلِ الْبُيُوتَاتِ الصَّالِحَةِ وَ الْقَدَمِ فِي الْإِسْلَامِ الْمُتَقَدِّمَةِ فَإِنَّهُمْ أَكْرَمُ أَخْلَاقاً وَ أَصَحُّ أَعْرَاضاً وَ أَقَلُّ فِي الْمَطَامِعِ إِشْرَافاً وَ أَبْلَغُ فِي عَوَاقِبِ الْأُمُورِ نَظَراً».
▫️امیرالمؤمنین(ع): «سپس در امور کارگزاران حکومتت دقت کن و آنان را پس از آزمایش به کار گیر، از راه هوا و هوس و خودرأیی آنان را به کار مگمار، زیرا هوا و هوس و خودرأیی جامع همه شعبههای ستم و خیانت است؛ از کارگزاران حکومت کسانی را انتخاب کن که اهل تجربه و حیا، و از خانوادههای شایسته و در اسلام پیشقدمترند؛ چرا که اخلاق آنان کریمانهتر، و خانواده ایشان سالمتر، و مردمی کمطمعتر، و در ارزیابی عواقب امور دقیقترند».
(نهج البلاغه، نامه ۵۳)
🔸
💬 قول معروف | علیرضا رنجبر
https://eitaa.com/QMAR71
🔸
بعضی نگرانند مشارکت[در انتخابات ریاست جمهوری] کم خواهد شد. بنده به نظرم این جور میرسد که در مشارکت مردم -حالا گروههای خاص را کار نداریم؛ یک گروه ممکن است دنبال فلان اسم یا فلان جناح یا فلان عنوان باشند؛ اینها را کار نداریم- عامّهی مردم و عموم مردم دنبال اسم این و آن نیستند؛ عامّهی مردم دنبال این هستند که ببینند چه کسی دارای یک مدیریّتی است، [دارای] یک قوّت عمل یا قوّت ارادهای است، [دارای] یک کارآمدیای است که میتواند مشکلات کشور را از میان بردارد؛ دنبال این هستند. اینکه حالا چه کسی با چه نامی، با چه عنوانی و از چه جناحی وارد میدان بشود، برای عموم مردم مطرح نیست؛ برای گروههای خاص چرا، امّا برای عموم مردم نخیر. اگر نامزدهایی که امروز در صحنهاند بتوانند بیان کنند و به مردم نشان بدهند که دارای این کارآمدی هستند، مردم پای صندوقها هم میروند و مشارکت بالایی هم خواهد بود انشاءالله به توفیق الهی. مهم این است که نامزدها بتوانند مردم را قانع کنند، مردم را به این نتیجه برسانند که این آقا یا این اشخاص میتوانند کشور را اداره کنند، مدیرند، مدبّرند، باصداقتند؛ باید صداقت افراد شناخته بشود و کسانی باشند که دردهای جامعه را بشناسند.
مقام معظم رهبری (۱۴۰۰/۰۳/۰۶)
بنده... در مورد انتخاب اشخاص هیچ دخالتی نمیکنم. در دورههای گذشته کسانی که میخواستند نامزد بشوند میآمدند مثلاً از من میپرسیدند که «شما موافقید؟»، من میگفتم من نه موافقم، نه مخالفم. در دورههای گذشته این جور بود؛ هر کس از من سؤال میکرد که «آیا من وارد میدان انتخابات بشوم یا نه؟»، من در جواب میگفتم که من نه موافقم، نه مخالفم؛ یعنی نظر ندارم. امسال گفتم من همین را هم نمیگویم؛ اگر کسی پرسید که «شما موافقید؟»، همین را هم که «من نه موافقم، نه مخالفم» نخواهم گفت. بالاخره بررسی کنند، خودشان ملاحظه کنند، بین خودشان و خدا اگر احساس کردند شایستگی دارند و ورودشان منطبق با قانون است وارد میدان بشوند، وَالّا نه؛ مردم هم #برنامهها را ببینند و انتخاب کنند.
مقام معظم رهبری (۱۴۰۰/۰۲/۲۱)
بعضی از کسانی که وارد میدان انتخابات میشوند اظهاراتی میکنند که این اظهارات، اظهارات خوبی نیست، حرفهای فریبنده است، حرفهایی است که هیچ پشتوانهی فکری و پشتوانهی برنامهای ندارد؛ همین طوری یک چیزی ادّعا میکنند، یک چیزی میگویند، بدون اینکه امکانات کشور را در نظر بگیرند یا حتّی بدانند. خیلی از برادران که در این میدان وارد میشوند، از بسیاری از ظرفیّتهای کشور شاید خیلی مطّلع هم نباشند؛ بدون اینکه حالا محاسبهی درستی شده باشد، یک چیزی میگویند، یک حرفی میزنند، یک وعدهای میدهند. اینها خوب نیست، بایستی #برنامه ارائه بشود به معنی واقعی کلمه؛ بایستی جوری باشد که کارشناسان وقتی نگاه میکنند به حرف زدن کسی که داوطلب است و حرف میزند با مردم، در دلشان تصدیق کنند که این حرف، حرف متقن و خوبی است.
مقام معظم رهبری (۱۴۰۰/۰۲/۱۲)