الدر المنیف في زیارة أهل بیت الشریف: احمد بن احمد مصری، مصر، المکتبة الخدیویة، 1267ق.
الرد على بعض المبتدعة من الطائفة الوهابیة: محمد الطیب بن عبد المجید بن کیران فاسی (1172-1227ق)، قاهره، مطبعة التقدم العلمیة، 1909م/1327ق.
نویسنده یکی از علمای فاس مغرب و مالکی مذهب است. وی دارای تصنیفاتی بوده که از جمله آنها رسالهای با عنوان فوق است. این اثر به ضمیمه کتابِ إظهار العقوق فی الرد على من منع التوسل إلى الله تعالى بالنبی والولی الصدوق نوشته شیخ مرفی مالکی جزائری آمده است. نیز با عنوان «رَد على مَذهَبِ الوهابیین» در کتاب الرد على الوهابیة فی القرن التاسع عشر: نصوص الغرب الاسلامی درجه شده است.
رد علی الشیخ ابن تیمیة: نجم الدین بن ابی الدر بغدادی، بیجا، بینا، بیتا.
الرد علی الوهابیة: ابراهیم بن عبدالقادر طرابلسی (1180-1266ق)، بیجا، بینا، بیتا.
رد المحتار علی الدر المختار شرح تنویر الأبصار: محمدامین بن عمر بن عابدین (1198-1252ق)، تحقیق و تعلیق عادل احمد عبدالموجود و علی محمد معوض، بیروت: دارالکتب العلمیه، 1415ق/1994م، 12 جلد.
حاشیه ابنعابدین بر کتاب تنویر الابصار و جامع البحار نوشته شمس الدین محمد بن عبدالله تمرتاشی است. ابنعابدین در این کتاب از جمله در جلد ششم آن مطالبی درباره هواداران محمد بنعبدالوهاب که آنها را خوارج زمانه دانسته است، نوشته است.
الردود علی محمد بنعبدالوهاب: صالح بن محمد عمری فلانی (1166-1218ق)، بیجا، بینا، بیتا.
السحب الوابلة على ضرائح الحنابلة: محمد بن عبدالله بن حمید نجدی حنبلی(1232 یا 1236ق-1295ق)، تحقیق و تعلیق بکر بن عبد الله أبوزید و عبدالرحمن بن سلیمان العثیمین، بیروت: مؤسسة الرسالة، 1416ق/1996م، 3 مجلد.
نویسنده که امام در مذهب حنبلی بود، از دشمنان سرسخت محمد بنعبدالوهاب بود. در این کتاب زندگینامه علمای حنبلی آمده است، ولی به طور غالب زندگینامه و شرح حالی از علمای حنبلی وهابی نیامده است و نویسنده تنها به طعن آنها اکتفا کرده است. نیز از برخی آثار ضد وهابیت همچون الصواعق والرعود في الرد علی ابن سعود نوشته شیخ عفیف الدین عبدالله بنداود حنبلی تمجید کرده است.
السیف الباتر لعنق المنکر علی الاکابر: علوی بن احمد الحداد (م 1232ق)، بیجا، بینا، بیتا.
نویسنده از علمای حضرموت بود و دو کتاب در رد عقاید محمد بنعبدالوهاب و دعوت او تألیف کرد.
سیف الجبار المسلول علی أعداء الأبرار: شاه فضل الرسول قادری بدایونی(1213-1289ق)، استانبول: مکتبة ایشیق، 1395ق/1975م، 91ص.
بیان گوشهای از جنایات وهابیت مثل جنایت آنها در محرم 1321ق در مسجدالحرام است. این رساله همچنین به ضمیمه کتاب فتنة الوهابیة از زینی دحلان آمده است. این کتاب در هند و ترکیه نیز با این مشخصات منتشر شده است: هند، 1260ق/ 1849م، 46ص؛ استانبول: وقف الاخلاص، 1412ق/1992م.
السیوف المشرقیة لقطع أعناق القائلین بالجهـة والجسمیة: علی بن محمد المیلی جمالی(م1248ق)، بیجا، بینا، بیتا.
نویسندة مالکی مذهب و اهلِ تونسِ این کتاب، به نقد برخی از عقاید وهابیون همچون تجسیم پرداخته است.
الصارم المسلول علی من انکر التسمیة بعبد النبي و عبدالرسول، او، شفاء قلب کل سوول في جواز من تسمی بعبد النبي و عبدالرسول: محمد عابد السندی(1190-1257ق)، تحقیق عبده محمد جان بن عبدالله النعیمی، کراچی: المکتبه المجددیه النعیمیه، 1428ق/2007م، 54ص.
صلح الإخوان من أهل الإیمان و بیان الدین القیم في تبرئة ابن تیمیه و ابن القیم: داود بن سلیمان بغدادی نقشبندی (1231-1299ق)، بمبئی: مطبعة نخبة الاخبار، 1306ق.
نویسنده در این رساله تأکید بر حیات برزخی اموات کرده است و اینکه اموات دارای شعور و احساس هستند. این کتاب با عنوان صلح الاخوان في الّرد علی من قال علی المسلمین بالشرک والکفران في الرد علی الوهابیة لتکفیرهم المسلمین نیز منتشر شده است.
الصواعق والرعود في الرد علی ابن سعود: عبدالله بنداود الزبیری (م1225ق)، تلخیصِ محمد بن بشر، امارات، بیتا.
کتابی با بیست مقاله در رد عقاید محمد بنعبدالوهاب، نوشته نویسندهای حنبلی مذهب است.
عقد نفیس في رد شبهات الوهابی التعیس: اسماعیل بنمحمدباشه تمیمی تونسی (1164-1248ق)، تونس، بینا، بیتا.
نویسنده مالکیمذهب این کتاب دارای نوشته دیگری با عنوان المنح الالهیة در رد عقاید محمد بنعبدالوهاب و پیروانش است.
عقود اللآل فی التوسّل بالنبی والآل: محمود محمد قابادو (1230- 1288ق)، تونس، بینا، بیتا.
غسل الدرن عما رکبه هذا الرجل (محمد بنعبدالوهاب) من المحن: عثمان بنعبدالعزیز بن منصور تمیمی (م1282ق)، بیجا، بینا، بیتا.
یکی از قضات اهل سدیر به نقد و بررسی دیدگاهها و عقاید محمد بنعبدالوهاب پرداخته است.
فتنة الوهابیة: احمد بن زینی دحلان (1232-1304ق)، استانبول: مکتبة الحقیقة، 1411ق/1991م، 152ص.
این رساله به این موضوع اشاره دارد که در زمان سلطنت سلطان سلیم سوم، حوادث زیادی اتفاق افتاد که فتنه وهابیت یکی از آنهاست و وهابیون بر حجاز و حرمین مسلط گردیدند و شامیها و مصریها را از عمل حج باز داشتند.
این رساله به ضمیمه رساله الصواعق الإلهیة فی الرد على الوهابیة از سلیمان بنعبدالوهاب نجدی نیز آمده است.
اطلاعات چاپهای دیگر این کتاب اینچنین است: ترکیه: دارالشفقة، 1357ق/1978م، 24ص؛ استانبول: حسین حلمی بن سعید، 1978م، 59ص؛ استانبول: بینا، بیتا، 24ص؛ این کتاب به زبانهای مختلف از جمله انگلیسی، فرانسوی، اردو و فارسی ترجمه شده است. اطلاعات کتابشناسی ترجمههای فارسی این کتاب در زیر آمده است:
سرگذشت وهابیت (در آغاز پیدایش)، ترجمه: ابراهیم وحید دامغانی، تهران: گلستان کوثر، چاپ اول، 1376، 34ص، پالتویی؛ فتنه وهابیت، ترجمه محمدرضا دین پرور، تهران: مسجد قبا، 1367، 30ص؛ فتنه وهابیت، ترجمه: همایون همتی، تهران، سازمان تبلیغات اسلامى، مرکز چاپ و نشر، 1367، 59ص؛ تهران: نشر مشعر، 1386، 64ص؛ فتنه وهابیت سلفیگرى، ترجمه: علی اصغر رضوانی، قم: مسجد مقدس جمکران، 1385، 45ص، رقعی.
فصل الخطاب من کتاب الله وحدیث الرسول وکلام العلماء في مذهب ابن عبد الوهاب: سلیمان بنعبدالوهاب نجدی (1200-1233ق)، تحقیق لجنة من العلماء، قاهره: بینا، 1306ق، 176ص؛ استانبول: مکتبة ایشیق کتبوی، 1399ق، 176ص.
این کتاب یکی دیگر از آثار سلیمان بنعبدالوهاب برادر محمد بنعبدالوهاب در رد عقاید وی است. این اثر در مکتبة ایشیق ترکیه در سال 1399 قمری و در نشر مشعر به سال 1391 در 176صفحه نیز انتشار یافته است. همچنین با عنوان حجة فصل الخطاب فی إبطال مذهب محمد بنعبدالوهاب و هی رسالة المولف الی حسن بن عیدان (مقدمه محمدحسین حسینی جلالی، شیکاگو: مدرسه آزاد شیکاگو، 1427ق، 67ص) نیز منتشر شده است. این کتاب با نام الصواعق الاهیة في الرد علی الوهابیة نیز توسط ناشرین مختلف به چاپ رسیده است.
القول المقنع في الرد على الألباني المبتدع: عبدالله بنمحمد بنصدیق غماری (1328-1413ق)، مغرب: طنجة، مؤسسة التألیف والطباعة، 1406ق/1986م، 24ص.
کنز المطالب في فضل البیت الحرام وفي الحجر والشادروان وما في زیارة القبر الشریف من المآرب: حسن عدوی حمزاوی(1221ــ1303ق)، قاهره، بینا، 1282ق/1865م، 244ص.
این اثر از نویسندهای مالکیمذهب و مصری در رد عقاید وهابیت درباره زیارت قبر پیامبر6 است. این کتاب اولین بار در شهر فاس مغرب در 1280ق به چاپ رسید.
لزوم إتباع مذاهب الأئمة حسماً للفوضى الدینیة: محمد بنمحمود الحامد (م1289ق)، قاهره: دارالأنصار، 1403ق/1983م، 47ص.
این کتاب ردیهای بر دعوت محمد بنعبدالوهاب و پیروان وی است. این کتاب در برخی کشورهای دیگر از جمله اردن و سوریه با این مشخصات منتشر شده است: اردن: الزرقاء، مکتبة المنار، 1403ق/ 1983م، 43ص؛ سوریه: حماة، مکتبة دار الدعوة، 1390ق/1970م، 52ص.
لمع الشهاب فی سیرة محمد بنعبدالوهاب.
این رساله از مؤلفی ناشناس است و در سال 1233ق تألیف شده است. متن این رساله در کتاب الرد علی الوهابیة؛ نصوص الشرق الاسلامی (حمادی الردیسی و اسماء نویرة، بیروت: دارالطلیعة، 2012) در صفحات 150 تا 157 آمده است.
مطالع السعود بطیب أخبار الوالی داود؛ تاریخ العراق ونجد من سنة 1188ق/1747م إلى سنة 1242هـ: عثمان بن سند بصری نقشبندی (1180-1242ق)، تحقیق عماد عبد السلام رؤوف، بیروت: الدار العربیة للموسوعات، 1431ق/2010م، 678ص.
نویسنده این کتاب از فقهای حنبلی مذهب معاصر محمد بنعبدالوهاب است که مخالفت خود را با دعوت وی ابراز داشته است. ناشرین مختلف اقدام به نشر آن کردهاند؛ از جمله:
تحقیق سهیلة عبد المجید القیسی و عماد عبد السلام رؤوف: بغداد: الدار الوطنیة للنشر، 1411ق/1991م، 500ص؛ عراق: موصل، مطبعة دارالحکمة، 1991م، 500ص.
همچنین امین حسن مدنی حلوانی آن را تلخیص و کتاب در قاهره و بمبئی با این مشخصات وارد بازار نشر شده است: خمسة و خمسون عاماً من تاریخ العراق 1188-1242ق، و هو، مختصر کتاب مطالع السعود بطیب أخبار الوالی داود، قاهره: مکتبة الفتح/1950م، 231ص.
مختصر تاریخ عثمان بن سند البصری، المسمى، بمطالع السعود بطیب أخبار الوالی داود، بمبئی: المطبعة الحسینیة، 1304ق/1886م، 64+7ص؛ تحقیق محب الدین الخطیب، قاهره: المطبعة السلفیة، 1371ق/ 1950م، 231ص.
المعتقد المنتقد، شاه فضل الرسول القادري البدایوني(1213-1289ق)، تعلیق أحمدرضا خان قادری بریلوی، استانبول: مکتبة حامدیة، 1403ق/1983م، 270ص.
چاپ دیگری از این کتاب با عنوان دیگری و با این مشخصات موجود است: تنقیة الإیمان من عقائد مبتدعة الزمان: المعتقد المنتقد، بیجا، المقطم للنشر، 1428ق/2008م، 345ص.
الإیمان و الإسلام: خالد بن أحمد بغدادی نقشبندی (1190-1242ق)، ترجمه حاج فیضالله افندی، استانبول: مکتبة الحقیقة، 1414ق/1994م، 94ص.
اصل این کتاب فارسی بوده و اعتقاد نامه نام داشته است که حاج فیض الله افندی کماخی آن را به ترکی استانبولی ترجمه میکند و فرائد الفوائد نام میگیرد و در سال 1312ق در استانبول به چاپ میرسد. سپس مولانا حسین حلمی ایشیق، اصل کتاب فارسی را در سال 1966م مجدداً آن را به زبان ترکی ترجمه میکند و شرحی بر آن مینویسد و سه بخش هم بدان میافزاید و آن را الإیمان والإسلام نام میگذارد. کتاب به بحث درباره ارکان اسلام میپردازد و ردی است بر مخالفین و لامذهبین که به زعم نگارنده وهابیون هستند.
تاریخ أشراف الحجاز 1840-1883م؛ خلاصة الکلام في بیان أمراء البلد الحرام: احمد بنزینی دحلان (1232-1304ق)، تحقیق: محمد أمین توفیق، بیروت، لساقی، 1413ق/1993م، 107ص.
در این کتاب نقش علمای حجاز پیش از حرکت سراسری وهابیت بررسی شده است. این کتاب در واقع تحقیقی است که به صورت مقارن بین کتاب خلاصة الکلام فی بیان أمراء البلد الحرام و کتب دیگر تاریخی معاصر صورت گرفته است. چاپ دیگری از این کتاب با اطلاعات زیر موجود است:
خلاصة الکلام في بیان أمراء البلد الحرام من زمن النبي علیه الصلاة والسلام إلى وقتنا هذا بالتمام، قاهره: المطبعة الخیریة، 1304ق/1887م، 332ص.
خلاصة الکلام في بیان أمراء البلد الحرام، استانبول: مکتبة الحقیقة، 1403ق/1983م، 115ص.
تبصرة أولی الالباب: عثمان بن عبدالعزیز بنمنصور تمیمی (م1282ق)، بیجا، بینا، بیتا.
عثمان عبدالعزیز از سرسختترین مخالفان محمد بنعبدالوهاب در سدیر عراق بود. او که به امر قضاوت اشتغال داشت، چندین رساله علیه ابنعبدالوهاب نوشت؛ از جمله جلاء الغمة عن تکفیر هذة الأمة، منهج المعارج لأخبار الخوارج. او همچنین قصیدهای در مدح داود بنجرجیس بغدادی، از دشمنان محمد بنعبدالوهاب، سروده است.
جلاء الغمة عن تکفیر هذه الامة: عثمان بنعبدالعزیز بنمنصور تمیمی (م1282ق)، بیجا، بینا، بیتا.
نویسنده مفتی و صاحب قضاوت در شهر سدیر در زمان ترکی بنعبدالله بود. وی به شدت مخالف وهابیت بود و آنها را همچون خوارج میدانست. او در این کتاب به شدت علیه افراطگرایی تفکرات تکفیری وهابیون که باعث رنج و محنت برای مسلمین شده، موضع گرفته است.
الحق المبین في الردّ على الوهـابیین: احمد سعید سرهندی فاروقی (1213- 1277ق)، بیجا، بینا، بیتا.
خیر الأمور في زیارة القبور: مصطفی بن مصطفی الرومی الصاریاری (م1300ق)، بیجا، بینا، بیتا.
نویسنده حنفیمذهب این کتاب، به نقد دیدگاههای وهابیت در زمینه زیارت قبور پرداخته است.
الدرر السنیة في الرد علی الوهابیة: احمد بنزینی دحلان (1232-1304ق)، قاهره: مطبعة دار إحیاء الکتب العربیة، 1347ق/1926م، 14ص.
نویسنده که مفتی شافعیها در مکه بوده، هدف از نگارش این کتاب را باطل کردن انکار منکرین زیارت پیامبر6 و توسل و استغاثه به آن حضرت دانسته است. کتاب حاضر مجموع چند رساله است که عبارتاند از: اثبات التصرف لاولیاء الله في الحیاة و بعدالممات؛ رسالة فی اثبات کرامات الأولیاء از شهابالدین احمد بناحمد السجاعی؛ رسالة صورة سوال رفع شیخ مشایخ الإسلام شمس الدین محمد الشوبری؛ نورالیقین فی مبحث التلقین؛ تبصره المؤمنین فی استجاب الثقلین؛ اوراق البغدادیة في حوادث النجدیة از ابراهیم الراوی الرفاعی؛ الحجة القاطعة علی منکري الدعاء و المولد و الفاتحة ... ویلیه دلائل الحجج في إثبات حجیة الادلة الاربعة من الکتاب و السنة و الاجماع و القیاس از مولوی المردانی الباکستانی.
تاکنون چندین چاپ از این کتاب منتشر شده؛ از جمله: استانبول: مکتبة ایشیق، 1396ق/1976م؛ قاهره: دار جوامع الکلم، 1991م، 189ص؛ قاهره: لجنة البحوث والدراسات بالطریقة العزمیة، 1425ق/2005م، 96ص؛ استانبول: مکتبة الحقیقة، 1413ق/ 1993م، 24ص؛ ترکیه: وقف الاخلاص، 1371؛ قاهره: مطبعة الحلبی، بیتا، 54ص؛ قاهره: مشیخه الطریقه العزمیه،۲۰۰۴م، 96ص؛ مصر: شرکة مکتبة و مطبعة مصطفی البابی الحلبی و اولاده بمصر، 1386ق، 72ص؛ بیروت: المکتبة الثقافیة، 1298ق، 72ص؛ به ضمیمه الثورة الوهابیة از عبدالله القصیمی، بغداد: الجمل، 2006م.
این کتاب همچنین به زبان اردو ترجمه و با این مشخصات منتشر شده است: الدرر السنیة في الرد علی الوهابیة؛ مسائل توسل و زیارت، ترجمه: یسین اختر مصباحی، دهلی: قاری پبلیکشنز، 1342ق، 94ص.
المنح الإلهیة فی طمس الضلالة الوهابیة: اسماعیل بن محمدباشه تمیمی تونسی (1164-1248ق)، مقدمه محمد حسین حسینی الجلالی، شیکاگو: اپن اسکول، 1427ق، 180ص.
نویسنده از فقهای مالکی مذهب بوده است. این رساله در مجموعه مقاله زیر نیز به چاپ رسیده است:
الرد علی الوهابیة؛ نصوص الغرب الاسلامی، بیروت: دارالطلیعة، 2008م، ص 169-270.
المنحة الوهبیة في الردّ علی الوهابیة: داود بنسلیمان بغدادی نقشبندی (1231-1299ق)، استانبول: مکتبه ایشیق، 1394ق، 44ص.
این نوشتار کیفیت شنیدن مردگان و ظهور کرامات از طرف بزرگان ایشان را تبیین میکند و به زندگانی حقیقی پیامبران در آرامگاههایشان میپردازد. چاپهای دیگری از این کتاب نیز موجود است؛ از جمله: استانبول: مکتبة الحقیقة، 1414ق/1994م؛ هند: بمبئی، 1305ق.
المنهل السیال في الحلال والحرام، سیدمصطفی بنرمضان بُرُلسی بولاقی (1215-1263ق)، بیجا، بینا، بیتا.
النشر الطیب على شرح الشیخ الطیب: ادریس بن احمد حسنی وزانی (م1272ق)، قاهره: المطبعة المصریة، 1349ق/1929م، 2 جلد.
چاپ دیگری از این کتاب با این مشخصات موجود است: قاهره: دار الکتب الحدیثة، 1352ق، 2جلد.
النقول الشرعیة في الرد علی الوهابیة: حسن بن عمر شطی (1205-1274ق)، تحقیق بسام حسن عمقیة، دمشق: دار غار حراء، 1997م، 90ص.
نویسنده این کتاب از مخالفین سرسخت محمد بنعبدالوهاب بود و نسبت ادعای نبوت به او داده بود. کتاب او شامل پنج فصل است. در فصل اول به بحث اجتهاد میپردازد و اینکه هر کسی نمیتواند ادعای اجتهاد کند. فصل دوم در مورد شرک و بدعت و اقسام آن است. در فصل سوم به این مقوله پرداخته که انبیا و شهدا در قبور خویش مرده نیستند، بلکه دارای حیات واقعی هستند. در فصل چهارم درباره جایز بودن توسل و استغاثه و شفاعت توضیحاتی داده شده و در فصل پنجم استحباب زیارت قبور آمده است.
وحیدی، وزیر کشور:
در اغتشاشات افرادی از ملیتهای دیگر دستگیر شدند که برخی نقش زیادی داشتند.
عناصری از دستگاه اطلاعاتی فرانسه و عناصری در رابطه با داعش دستگیر شدند که در اختیار قوه قضاییه هستند تا طبق قانون با آنها برخورد شود.
روزنامه اطلاعات:
رفتارهای غیرقابل دفاعی توسط عدهای معدود سر میزند و به عمامه پرانی مشهور شده است و اکثراً آنهایی در مقام توهین و تحقیر قرار میگیرند که متأسفانه باید آنان را مصداق آن ضربالمثل دانست که هم چوب را میخورند و هم پیاز را. خیلی ساده و روشن باید گفت دوستان اشتباه گرفتهاید. حسابی هم...
جدای بخشی از این گروه که به مناصب قدرت رسیده و بعضاً مکنتی به هم زده و از مردم تا حد زیادی فاصله گرفتهاند، بسیاری از این قشر زندگی حتی کمتر و پائینتر از طبقه متوسط جامعه دارند و دهها درد در سینه دارند و بغض در گلو نهفتهاند و بعضاً از همه شاکیترند و حال مظلومانه مورد تحقیر و تهمت قرار میگیرند.
این هایی که اینجور مزاحم مردم شده و راه بندان ایجاد میکنند را خود مردم باید به حسابشان برسند تا یاد بگیرند آنچه را که پدر و مادر و معلم و جامعه نتوانسته بهشان با زبان نرم یاد دهد!
به عکس یادگاری با نخست وزیر فرانسه دلخوش کرده اید؟
در اوج دفاع مقدس، فرانسه جنگنده مدرن "سوپراتاندارد" را در اختیار صدام قرار داد.
اما بر فراز خلیج فارس، تیزپروازان ارتش ایران چنان درسی به سوپراتانداردها دادند که پس از آن، بزرگترین خلاف ضدایرانی فرانسویها همین عکس یادگاری است.
"سید نظام الدین موسوی"
اسکای نیوز:
تعداد پرستاران انگلیسی که شغل خود را رها کردهاند به 38 هزار نفر رسیده است
توجه داشتین اگه آرش کمانگیر انقدر به خودش فشار نمیاورد شاید بعضی از ما خارج کشور بودیم؟
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سریال معروف «تشکیلات» که برای قهرمان سازی از دستگاه اطلاعاتی ترکیه ساخته شده
یک نازی وحشی توی آلمان، روسری از سر یه زن مسلمان برمیداره، و یهووو مامور زن اطلاعات ترکیه سر میرسه و حسابشو میذاره کف دستش
این همون ترکیه سکولاره. ولی احترام به زن مسلمان را انقدر هنرمندانه به مخاطبش آموزش میده. فیلمای ما چیکار میکنن؟
حضرت عیسی چهارتا مرده زنده کرد، این همه بهش ایمان اوردن!! اونوقت جمهوری اسلامی کلی کشته اعتراضات رو زنده کرد باهاشون مصاحبه کرد، این برعندازا هنوز ایمان نیاوردن !
ایمان بیارید دیگه
پ.ن : جای ایمان آوردن دارن میرن دنبال اموات کرونا تا بندازن مردنشون را تو اغتشاشات گردن انقلاب اسلامی !
https://eitaa.com/joinchat/2376269837C884aa3af7d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حملهی مسلحانه آشوبگران به نیروهای امنیتی در مهاباد
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهش میگفتم بابا کار به جاے خودش بسیج به جاے خودش میگفت بابا این ....💔
#لبیک_یا_خامنه_ای
#پایان_مماشات
#شهید_روح_الله_عجمیان
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
⭕️ یک پهپاد در دریای عمان به کشتی پر از نفت یک تاجر مشهور اسرائیلی اصابت کرد و در حال سوختن است.
🔻پ.ن: کار خودشونه...؟!
البته ایران گفته بود تا پایان جام جهانی سعی میکنیم با سعودی کاری نداشته باشیم.
اسرائیل رو کسی از ما نپرسیده بود. 😉
اسرائیل رو هم باید میپرسیدند.
🔻هر فرد یا دولتی که دخیل در اغتشاشات اخیر ایران است باید به عناوین مختلف هزینه ناامن سازی کشورمان را بیرون از ایران هم بپردازد و این مسیر باید ادامه پیدا کند.
https://eitaa.com/joinchat/2376269837C884aa3af7d
حالا که اعتصابات جواب نداده عنترنشنال از گودبای پارتی شنبه تا پنج شنبه رسید به سقوط در اذهان مردم😂
🖥 مدیا عنترنشنال فارسی در ایتا👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1437008097C80f83b29b4
♦️دیروز چندنفر ریختن تو بازار که زود باشید تعطیل کنید و به کمپین بپیوندین، یکی از مغازه دارا داد زده: دخترم ۴ ساله سرطان داشت داروهاش بخاطر تحریم نبود، شماها کدوم گوری بودین وقتی دختر من بادرد فوت کرد چرا یه کمپین نزدین؟!
بقیه کسبه و مردم داخل بازار هم با کمک هم میندازنشون بیرون
"یاس🇮🇷"
🔴 به کمپین بزرگ انقلابیون بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/2182086783Cb32c15873f
♦️توییت جالب و خنده دار یک کاربر پیرامون اخبار فیک این روزها در مورد حسین رونقی! 😄
🔴 به کمپین بزرگ انقلابیون بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/2182086783Cb32c15873f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ قدرت مانور و سرعت موشکهای هایپرسونیک تشخیص آن را برای رادار مشکل میکند/غربیها میترسند فناوری چنین موشکهایی برای حمل سلاح هستهای قابل استفاده باشد/با این وجود ایران تاکید میکند توسعه این سلاحها صرفا دفاعی است...
🔴 به کمپین بزرگ انقلابیون بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/2182086783Cb32c15873f
♦️صفحه نخست متفاوت هفته نامه سپاه پاسداران پس از اعلام خبر دستیابی ایران به موشک هایپرسونیک
🔴 به کمپین بزرگ انقلابیون بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/2182086783Cb32c15873f
♦️وقتی دیدم #علی_دایی گفته با همسر و دخترانم به جام جهانی نمیرم، یاد اون تکه مصاحبهش با فردوسیپور افتادم که گفت به دخترم قول دادم ببرمش جام جهانی تا BTS رو از نزدیک ببینه.
🗣 اگنسگِرِی
🔴 به کمپین بزرگ انقلابیون بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/2182086783Cb32c15873f
♦️به دخترم قول دادیم امشب بعد دکتر میبریمشون پارک، رسیدیم ولی با این صحنه و آجرهای کف خیابون مواجه شدیم!!!
لعنت به آزادیای که توش برای بازی بچهها امنیت وجود نداره.
🗣زینب حسنی
🔴 به کمپین بزرگ انقلابیون بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/2182086783Cb32c15873f