eitaa logo
بسیج دانشجویی دانشگاه قم
1.8هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
850 ویدیو
89 فایل
بسیج دانشجویی یکی از ارزنده‌ترین یادگارهای امام راحل بزرگوار ماست. (امام خامنه‌ای مدظله) پایگاه رسمی بسیج دانشجویی دانشگاه قم روابط عمومی واحد برادران: @Qombasijadmin روابط عمومی واحد خواهران: @QomBasijkhaharan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖼️ تصویری نادر از حرم نبوی و بقعه ائمه بقیع ▫️در سال‌های دور وهابیون عربستان، عکس انداختن را شرک می‌دانستند و همین امر باعث‌ شده بود که عکاسان امکان تصویربرداری از مدینه منوره را نداشته باشند؛ تا اینکه در سال ۱۲۵۹ شمسی محمد صادق بیگ، مهندس و نقشه‌بردار ارتش مصر به حج رفت و برای نخستین‌بار در تاریخ عکس‌هایی از مدینه و مکه را تهیه کرد. ▪️تصویر تهیه شده از سمت شمال غربی شهر مدینه به سمت جنوب شرقی و از بیرون حصار شهر گرفته شده است. تقریبا در وسط تصویر گنبد مسجدالنبی و بارگاه مطهر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله قرار گرفته و در سمت چپ آن و در میان دو مناره حرم نبوی، حرم مطهر ائمه بقیع است. ▫️حدود ۴۶ سال بعد، در ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۰۵ شمسی، حرم مطهر ائمه بقیع توسط وهابیون تکفیری تخریب و با خاک یکسان شد. 🗓 هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم‌السلام بر شیعیان و دلسوختگان تسلیت باد. 🌐 @QomBasij
🔰 سخنی با جوانان آزادی خواه سراسر جهان بیانیه مشترک چند مرکز حوزوی و دانشگاهی در راستای حمایت از آرمان قدس شریف و انتفاضه فلسطین 🇵🇸 امضا کنندگان: 🔸انجمن علمی اقتصاد اسلامی حوزه علمیه 🔹اندیشکده قصد 🔸بسیج دانشجویی دانشگاه قم 🔹پژوهشگاه فقه نظام 🔸جامعه ایمانی مشعر 🔹جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی 🔸خانه طلاب جوان 🔹مجمع عالی اقتصاد مقاومتی 🔸مرکز جامع ولی امر (عج) 🔹مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه 🔸هسته بین الملل بسیج دانشجویی 🌐 @QomBasij
💠 سخنی با جوانان آزادی‌خواه سراسر جهان در دنیایی قرار داریم که از جنایات بی‌سابقه‌ی اسرائیل غاصب، در نسل‌کشی و کشتار دسته‌جمعی کودکان، زنان و مردم مظلوم غزه، خسته و خشمگین است. تعداد شهدا به بیش از ۳۳ هزار نفر و تعداد زخمی‌ها به بیش از ۷۵ هزار نفر رسیده است. فاجعه آنجاست که آمار کودکان شهید، به بیش از ۱۲۳۰۰ نفر رسیده است. بر کسی پوشیده نیست که باید هر فرد انسان‌دوستی به ندای وجدان درونی خود پاسخ داده و قدمی در راه توقف این ظلم بزرگ و ماشین نسل‌کشی اسرائیل جنایتکار بردارد تا از این طریق به مسئولیت تاریخی و انسانی و اخلاقی خود عمل کرده و خود را در برابر آیندگان تاریخ سربلند کند. حال از شما جوانان کشورهای مختلف که از فطرت انسانی و حقیقت‌جو برخوردارید اقدامات زیر مورد انتظار است: 1. اکنون بواسطه رسانه‌های ارتباط جمعی، غزه تبدیل به زندانی شیشه‌ای شده که جنایات صهیونیست‌ها برای ملت‌های بیدار در هر نقطه از جهان از پشت آن پیداست. شما جوانان آزادی خواه وظیفه خود بدانید تا ضمن شرکت در تظاهرات‌های ضد صهیونیسم، با فعالیت گسترده در فضای مجازی، پیام مظلومیت مردم بی‌دفاع غزه را به گوش جهانیان برسانید تا به دست شما، «آزادی فلسطین» تبدیل به خواست عمومی و مطالبه‌ای جهانی شود. 2. کالاهایی را که از نشان تجاری صهیونیستی برخوردارند یا وابستگی اقتصادی به دولت اسرائیل داشته و یا از ماشین جنگی اسرائیل حمایت مالی می‌کنند را نه تنها نخرید بلکه دیگران را نیز به نخریدن آن توصیه کنید. فروشندگانی که کالاهای صهیونیستی را تحریم کرده‌اند تشویق و برای سایر فروشگاه‌ها نیز این امر را تبیین کنید. 3. برخی کشورها با داشتن ارتباط اقتصادی با اسرائیل، به تقویت ماشین جنگی آن‌ها کمک می کنند که باید جلوی این کار گرفته شود. همچنین برخی کشورها مسیر ترانزیت تجهیزات نظامی اسرائیل هستند. اقدام دیگری که از شما جوانان آزاده انتظار می‌رود این است که از سران کشورهایتان بخواهید دولت جعلی اسرائیل را به رسمیت نشناخته و تمامی مسیرهای اقتصادی اعم از تجارت نفت و غذا و دیگر کالاها را بر روی دولت جنایت‌پیشه اسرائیل مسدود کنند تا با فشار از این طریق، جلوی ظلم آشکار آنها گرفته شود. مطمئنیم با همت و اعتقاد جوانان آزادی‌خواه و مجاهد ملت‌های گوناگون با هر نژاد و آیینی، می‌توانیم به جهانی پر از عدالت و صلح نزدیک‌تر شویم. به امید آن روز 🌐 @QomBasij
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖼 | عهد خدمت 🔸ما هر جایی که به خدا تکیه کردیم، به نیروی مردم تکیه کردیم و حاضر به حرکت جهادی شدیم، پیروز شدیم. ✍رهبر معظم انقلاب 💢گروه جهادی بنات الزهرا 📌هجرت به مناطق محروم استان قم 🗓 ۱۳ تا ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ 🌐 @QomBasij
📖 | دکان محله یا سیتی سنتر؟ 💠(به بهانه روز بزرگداشت شیخ سعدی) 🔻(بخش اول) 🔹جناب سعدی در باب دوم بوستان، حکایتی به این مضمون نقل کرده است: بزارید وقتی زنی پیش شوی که دیگر مخر نان ز بقال کوی به بازار گندم‌فروشان گرای که این جو‌فروشی‌ست گندم‌نما‌ی روزی خانمی شوهر خود را از گندم گرفتن از بقال محله منع می‌کند. در عوض او را به خرید از میدان و بازار مرکزی شهر امر می‌کند زیرا از نظر او این کاسب مشتری ندارد و از کسادی کاروبار، مگس می‌پراند: نه از مشتری‌، کز زحام مگس به یک هفته رویش ندیده‌ست کس شوهر در جواب، عیال را اینگونه دلداری می‌دهد: به‌ دلداری آن مرد صاحب‌نیاز به زن گفت که ای روشنایی، بساز به امیدِ ما کلبه اینجا گرفت نه مردی بوَد نفع از او وا گرفت این کاسب به امید ما آمده اینجا دکان باز کرده. آیا جوانمردی و کرم اجازه می‌دهد که کاسب محله را رها کنیم و به بازار شهر برویم؟ پس آدمیت چه می‌شود؟ پس مردی و جوانمردی و مراعات حق همسایه و هم‌محل چه می‌شود؟ سپس اضافه می‌کند: رهِ نیک‌مردان‌ِ آزاده گیر چو استاده‌ای دست افتاده گیر ببخشای کآنان که مرد حق‌اند خریدارِ دکانِ بی‌رونق‌اند جوانمرد اگر راست خواهی، ولی‌ست کرم، پیشهٔ شاه مردان علی‌ست 🔸حقاً که فقط از ظریف‌بینی چون سعدی می‌توان انتظار داشت که این نکتۀ دقیق و مهم را فهم کند. نکته‌ای که یکی از مقومات و ارکان اساسی زیست محلی در فرهنگ اسلامی ایرانی است، یعنی رعایت اصل جوانمردی و همسایه‌داری بر اساس الگوی خرید و فروش و کسب و کار کوچک مقیاس. سعدی به خوبی ارتباط مسائل ریزی چون الگوی خرید و فروش را با اخلاق و ارزش‌های انسانی فهم کرده و آن را به ما تذکر می‌دهد. او خرید از کسب‌وکارهای کوچک‌مقیاس و محلی که ممکن است رونق بازارها و پاساژهای خوش رنگ و لعاب را نداشته باشند، ملازم آئین جوانمردی، فتوت و مردم‌داری قرار می‌دهد. 🌐 @QomBasij
📖 | دکان محله یا سیتی سنتر؟ 💠(به بهانه روز بزرگداشت شیخ سعدی) 🔻(بخش دوم) 🔹اما ما ظرف کمتر از سه دهه موفق شدیم الگوی اقتصاد محله‌محور و خردمقیاس را با فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مال‌ها و پاساژهای لاکچری نابود کنیم و مردم را عادت دهیم که سر ماه به فروشگاه زنجیره‌ای بروند، در صندوق عقب را بالا بدهند، انبوه پلاستیک‌ها را در صندوق جا داده و به خانه بیاورند. الگویی که نه با اسلامیت ما سازگار است، نه با ایرانیت ما و نه با انسانیت ما. این راحتی و رفاه ظاهری، در بلندمدت مناسبات عادلانه را به نفع سرمایه‌داری از بین می‌برد و به ضرر فرزندان همان مردمی است که فکر می‌کنند با پرسه‌زنی در مال‌ها و فروشگاه‌های بزرگ زرنگی به خرج می‌دهند و سود می‌کنند. از آن بالاتر، این مدل از الگوی تأمین مایحتاج، خلق و خوی جوانمردی و رحم و مروت را در جامعه از بین می‌برد و به نوعی از داروینیسم اجتماعی دامن می‌زند. 🔸رسول خدا و ائمه (علیهم السلام) مرد مؤمن را با علامت‌های گوناگونی توصیف کرده‌اند. یکی این است که او مایحتاج خانۀ خود را به شکل روزانه و حین بازگشت از نماز جماعت محله تهیه می‌کند و هیچ شبی دست خالی از مسجد به خانه نمی‌رود. 🔹امروز اما این سفارش‌ها با روحیۀ منفعت‌جویی، خودمحوری، سودمحوری و مصرف‌گرایی به حاشیه رفته و جامعه‌ای بی‌رحم را مخصوصاً در شهرهای بزرگ به وجود آورده است. این بی‌رحمی حتی از حالت عرف و فرهنگ هم خارج شده و به عنوان اقتضائات توسعه تجویز می‌شود. بر اساس دین جدید «GDPپرستی»، نه فقط رحم به همسایه و توجه به اقتصاد محله‌محور جزو دغدغه‌های مردم و مسئولان نیست، بلکه برخی صراحتاً تولید و مصرف درون محلی و خانگی را مانع رشد الیگارشی سرمایه‌دار و مانع حرکت موتور توسعه کشور می‌دانند! 🔸نقل است که مرحوم علامه سیدجلال آشتیانی وقتی شاهد رواج روحیۀ مصرف‌گرایی در دهه چهل و پنجاه بود به عنوان یک فیلسوف صدرایی، (بر خلاف صدرائیان امروز که در آسمان هستند و اساساً به این مقولات نمی‌پردازند) از این پدیده احساس تهدید کرده و تذکر می‌داد که زندگی مردم به سمتی می‌رود که انگار در زندگی هدفی جز پول درآوردن برای خرید دیوانه‌وار پلاستیک‌جات و تولید زباله ندارند. و سپس تکیه کلام همیشگی‌اش را محکم بیان می‌کرد: «باش تا صبح نکبتت بدمد»! 🌐 @QomBasij