حضرت فاطمه زهرا (س) فرمود:
إنَّ اللّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعا وَلایُبالی. (تفسیر التّبیان:ج9، ص37، س16)
همانا خداوند متعال تمامی گناهان بندگانش را می آمرزد و از کسی باکی نخواهد داشت.
إلهی وَ سَیِّدی ، اءسْئَلُکَ بِالَّذینَ اصْطَفَیْتَهُمْ، وَ بِبُکاءِ وَلَدَیَّ فی مُفارِقَتی اَنْ تَغْفِرَ لِعُصاةِ شیعَتی ، وَشیعَةِ ذُرّیتَی .(کوکب الدّریّ:ج 1، ص 254)
خداوندا، به حقّ اولیاء و مقرّبانی که آنها را برگزیده ای، و به گریه فرزندانم پس از مرگ و جدائی من با ایشان، از تو می خواهم گناه خطاکاران شیعیان و پیروان ما را ببخشی.
حدیث حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها درباره شخصیت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام :
وَ هُوَ الاِمامُ الرَبّانی، وَ الْهَیْکَلُ النُّورانی، قُطْبُ الا قْطابِ، وَسُلالَةُ الاْ طْیابِ، النّاطِقُ بِالصَّوابِ، نُقْطَةُ دائِرَةِ الا مامَةِ. (ریاحین الشّریعة:ج1، ص93)
او پیشوائی الهی و ربّانی است، تجسّم نور و روشنائی است ، مرکز توجّه تمامی موجودات و عارفان است، فرزندی پاک از خانواده پاکان می باشد، گوینده ای حقّگو و هدایتگر است، او مرکز و محور امامت و رهبریّت است.
حضرت فاطمه زهرا (س) خطاب به مهاجرین و انصار فرمود:
إلَیْکُمْ عَنّی ، فَلا عُذْرَ بَعْدَ غَدیرِکُمْ، وَالاَْمْرُ بعد تقْصیرکُمْ، هَلْ تَرَکَ ابی یَوْمَ غَدیرِ خُمّ لاِ حَدٍ عُذْوٌ. (خصال:ج 1، ص173، احتجاج:ج 1، ص146)
از من دور شوید و مرا به حال خود رها کنید، با آن همه بی تفاوتی و سهل انگاری هایتان ، عذری برای شما باقی نمانده است. آیا پدرم در روز غدیر خم برای کسی جای عذری باقی گذاشت؟
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها درباره اهمیت دوستی با حضرت علی امیرالمومنین علیه السلام :
إنَّ السَّعیدَ کُلَّ السَّعیدِ، حَقَّ السَّعیدِ مَنْ احَبَّ عَلیّا فی حَیاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ.(شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید:ج 2، ص449 )
همانا حقیقت و واقعیّت تمام سعادت ها و رستگاری ها در دوستی علیّ علیه السلام در زمان حیات و پس از رحلتش خواهدبود
پیش بینی ارتداد امت از دین
در قرآن مجید
(بازگشت از انقلاب تکاملی اسلام)
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا مَن يَرتَدَّ مِنكُم عَن دينِهِ فَسَوفَ يَأتِي اللَّهُ بِقَومٍ يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرينَ يُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ ۚ ذٰلِكَ فَضلُ اللَّهِ يُؤتيهِ مَن يَشاءُ ۚ وَاللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ﴿ سوره مائده _۵۴﴾
ای کسانی که ایمان آوردهاید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانی نمیرساند؛ خداوند جمعیّتی را میآورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد میکنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هر کس بخواهد (و شایسته ببیند) میدهد؛ و (فضل) خدا وسیع، و خداوند داناست.
حضرت محمد صلی الله علیه و آله اشاره آیه"بزودی خدا قومی را می آور " را به قوم فارس از همولایتی های سلمان فارسی دانسته اند.
لااقل در سه دوران ارتداد اتفاق افتاده:
۱_ بعد از زمان رحلت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله
امام محمد باقر علیه السلام:
عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ
اِرْتَدَّ اَلنَّاسُ بَعْدَ اَلنَّبِيِّ إِلاَّ ثَلاَثَةَ نَفَرٍ: اَلْمِقْدَادُ بْنُ اَلْأَسْوَدِ وَ أَبُو ذَرٍّ اَلْغِفَارِيُّ وَ سَلْمَانُ اَلْفَارِسِيُّ ، ثُمَّ إِنَّ اَلنَّاسَ عَرَفُوا وَ لَحِقُوا بَعْدُ.
حضرت علی علیه السلام در مقابل ارتداد امت، مردم کوفه (ایران) را انتخاب کردند.
امام علی علیه السلام:
«مردم کوفه بیش از دیگران مرا دوست دارند به خصوص که رؤسای عرب و سروران آنها در میان ایشان هستند.» و به همین جهت به آنها نوشت: «که من شما و شهرتان را از بین تمام شهرها برگزیدم و بر آن هستم که در میان شما فرود آیم زیرا از مودّت و محبت شما نسبت به خود که به خاطر خدا و پیامبر است اطلاع دارم، پس هر کس به سوی من بیاید و مرا یاری کند، دعوت حق را اجابت کرده و وظیفهای را که بر دوش دارد انجام داده است.»
۲_بعد از شهادت امام حسین علیه السلام
امام صادق (علیه السلام):
وَ رُوِيَ عَنِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: اِرْتَدَّ اَلنَّاسُ بَعْدَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِلاَّ ثَلاَثَةً - أَبُو خَالِدٍ اَلْكَابُلِيُّ وَ يَحْيَى بْنُ أُمِّ اَلطَّوِيلِ وَ جُبَيْرُ بْنُ مُطْعِمٍ ثُمَّ إِنَّ اَلنَّاسَ لَحِقُوا وَ كَثُرُوا.
بعد از ارتداد امت در روز عاشورا، مختار با کمک ملت ایران ،قیام کرد.
۳_ آخرالزمان(قرن ۲۰) قبل از انقلاب اسلامی ایران
پس از جنگ جهانی دوم و تضعیف قدرت مسلمانان ، دین افیون توده ها و کمونیسم نجات دهنده امت معرفی شد. اما انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی، شکوه و عظمت اسلام را برگرداند.
امام خمینی: فرو ریختن ۱۴ کنگره در زمان تولد حضرت محمد صلی الله علیه و آله ،شاید حکایت از سقوط حکومت مستبدان در قرن ۱۴ می باشد.
مقام معظم رهبری:
خطر بازگشت و ارتداد از همان سال های اول دعوت پیامبر اعظم ص مطرح بوده است:
♦️این را خدای متعال نسبت به پیغمبر اعظم، بیان کرده:
🔰اَ فَاِن ماتَ اَو قُتِلَ انقَلَبتُم عَلى اَعقابِكُم؟
🚨هشدار میدهد به مردم
👆این اهمیت مسئله برگشت و متوقف به شخص نبودن است.
ارتداد امت در سه مقطع تاریخی و جبران آن توسط ایرانیان در صدر اسلام و اکنون توسط انقلاب اسلامی ایران. سخنرانی مهدی نوروزنیا (45).mp3
16.94M
موضوع: ارتداد امت در سه مقطع تاریخی و جبران آن توسط ایرانیان
پیش بینی ارتداد امت از دین
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا مَن يَرتَدَّ مِنكُم عَن دينِهِ فَسَوفَ يَأتِي اللَّهُ بِقَومٍ يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ ...﴿ مائده _۵۴﴾
ای کسانی که ایمان آوردهاید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانی نمیرساند؛ خداوند جمعیّتی را میآورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد میکنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند.
حضرت محمد (ص) اشاره ی آیه ی "بزودی خدا قومی را می آور " را به قوم فارس از همولایتی های سلمان فارسی دانسته اند.
لااقل در سه دوران ارتداد اتفاق افتاده:
۱_ بعد از زمان رحلت پیامبر (ص)
عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ
اِرْتَدَّ اَلنَّاسُ بَعْدَ اَلنَّبِيِّ إِلاَّ ثَلاَثَةَ نَفَرٍ
حضرت علی( ع)در مقابل ارتداد امت، مردم کوفه (ایران) را انتخاب کردند.
«مردم کوفه بیش از دیگران مرا دوست دارند که من شما و شهرتان را از بین تمام شهرها برگزیدم و بر آن هستم که در میان شما فرود آیم
۲_بعد از شهادت امام حسین (ع)
امام صادق (ع): اِرْتَدَّ اَلنَّاسُ بَعْدَ اَلْحُسَيْنِ (ع) إِلا ثلاثه
بعد از ارتداد امت در روز عاشورا، مختار با کمک ملت ایران ،قیام کرد
۳_ آخرالزمان(قرن ۲۰) قبل از انقلاب
پس از جنگ جهانی دوم و تضعیف قدرت مسلمانان دین افیون توده ها و کمونیسم نجات دهنده امت معرفی شد. اما انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی عظمت اسلام را برگرداند
سخنران:نوروزنیا
هدایت شده از نوروزنیا
🏴سالروز شهادت جانسوز بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد🏴
🕌 قال الصادق عليه السّلام :
🏴اِنَّ فَاطِمَةَ (س) مَكَثَت بَعدَ رَسُولِ اللهِ (ص) خَمسَةً وَ سَبعِينَ يَوماً وَ كَانَ دَخَلَهَا حُزن شَدِيد عَلَى اَبِيهَا وَ كَانَ يَأتيِهَا جَبرَئِيلُ فَيُحسِنُ عَزائَهَا عَلَى اَبِيهَا وَ يُطَيِّبُ نَفسَهَا وَ يُخبِرُهَا عَن اَبِيهَا وَ مَكانِهِ وَ يُخبِرُهَا بِمَا يَكُونُ بَعدَهَا فِى ذُرّيَّتِهَا وَ كَانَ عَلِىّ عَلَيهِ السَّلَامُ يَكتُبُ ذَلِكَ؛ فَهَذَا مُصحَفُ فَاطِمَهَ عَلَیهَاالسَّلَامُ.
●●●
🏴حضرت فاطمه (س) پس از پيامبر(ص) هفتاد وپنج روز زنده بود و در اين مدت غم واندوه شدیدی ازفراق پدرداشت ؛ لذا جبرئيل مى آمد و او را در سوگ پیامبر(ص) به نیکویی تعزیت می گفت و تسلّی می داد و خبرهایى از موقعيت و مكان پدرش و نيز [ از حوادث آينده و ] سرنوشت فرزندانش برای وی بیان می نمود و على عليه السلام آنها را مى نوشت وابن همان "مصحف فاطمه" علیها السلام است.
📚 بحارالانوار، ج ۴۳، ص۱۹۴