eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
840 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
726 ویدیو
366 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜از ابو خالد كابلى آمده كه گفت: بر سرورم حضرت على بن الحسين زين العابدين عليه السّلام وارد شدم و به او عرضه داشتم: اى فرزند رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله! مرا خبر ده از كسانى كه خداى-عزّ و جلّ- طاعت و دوستى آنان را فرض دانسته و پيروى از ايشان را پس از رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله بر بندگانش واجب كرده است. به من فرمود: اى كابلى! 💎به درستى كه اولى الامرى كه خداى-عزّ و جلّ-آنان را امامانى براى مردم قرار داده و طاعتشان را بر آن‌ها واجب نموده؛ امير المؤمنين على بن ابى طالب، سپس حسن، سپس حسين دو فرزند على بن ابى طالب بوده‌اند آن‌گاه امر (امامت) به ما رسيده است، آن‌گاه ساكت شد. من گفتم: اى سرور من! براى ما روايت شده كه امير المؤمنين عليه السّلام فرموده: البته زمين را حجّتى براى خداى-عزّ و جلّ-بر بندگانش خالى نمى‌ماند، پس حجّت و امام بعد از تو كيست؟ 💎 آن حضرت عليه السّلام فرمود: پسرم محمّد است و اسم او در تورات باقر مى‌باشد، علم را با مهارت مى‌شكافد، او حجّت و امام بعد از من است 💎 و پس از محمد، پسرش جعفر مى‌باشد كه نامش نزد اهل آسمان صادق است. عرضه داشتم: اى سرور من! چگونه اسم او صادق شده و حال آن‌كه همۀ شما صادق (راستين) هستيد؟ فرمود: پدرم از پدرش، مرا حديث گفت كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله فرمود: هرگاه فرزندم جعفر بن محمد بن على بن الحسين بن على بن ابى طالب متولد شد، او را صادق بناميد ⚡️كه پنجمين از فرزندانش، كسى كه اسمش جعفر خواهد بود، با دروغ بستن بر خداى-عزّ و جلّ-جرأت كند و مدّعى امامت گردد، پس او نزد خداوند، جعفر كذّاب و افترا زننده بر خداى-عزّ و جلّ-است، و ادّعاكنندۀ منصبى كه شايستگى آن را ندارد، مخالفت‌كننده با پدر و حسادت ورزنده بر برادرش خواهد بود، آن كسى است كه مى‌خواهد هنگام غيبت ولىّ خداى-عزّ و جلّ-پردۀ(غيبت) خداوندى را كنار زند. 💥 سپس حضرت على بن الحسين عليهما السّلام به شدّت گريست، آن‌گاه فرمود: گويا جعفر كذّاب را مى‌بينم كه ستمگر زمان خويش را بر بازرسى امر ولىّ خداوند و آن‌كه در حفظ الهى غايب است، برانگيخته و حرمت پدرش را هتك نموده باشد، به خاطر جهل و ندانستن ولادت او و از روى حرص بر كشتن او، اگر بر وى دست يابد، به جهت طمع كردن در ميراثش تا آن را بدون اين‌كه حقّى در آن داشته باشد، بگيرد. ابو خالد گويد: عرضه داشتم: اى فرزند رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله! آيا آن كار شدنى است؟ ! فرمود: آرى. به پروردگارم سوگند! به درستى كه اين مطلب نزد ما نوشته شده است، در طومارى كه محنت‌هايى كه بعد از رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله بر ما وارد مى‌شود، در آن ضبط گرديده است. ابو خالد گويد: عرضه داشتم: اى فرزند رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله! سپس چه خواهد شد؟ آن حضرت عليه السّلام فرمود: سپس غايب ماندن ولىّ خداى-عزّ و جلّ-دوازدهمين جانشين رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و امامان پس از او طولانى خواهد گشت. 🌼 اى ابو خالد! به درستى كه اهل زمان غيبت او، كه امامتش را باور دارند و منتظر ظهور اويند، از مردم همۀ زمان‌ها بهترند، زيرا كه خداى-تبارك و تعالى-آن‌چنان عقل‌ها و فهم‌ها و شناختى به آن‌ها عنايت كرده كه غيبت نزد آنان، همچون ديدن باشد و آنان را در آن زمان به منزلۀ كسانى قرار داده است، كه در پيشگاه رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله با شمشير جهاد كرده‌اند، آنان به حق مخلصانند و راستى كه شيعيان ما هستند و دعوت‌كنندگان به دين خداى -عزّ و جلّ-در پنهان و آشكار مى‌باشند. 📘مکیال المکارم -جلد 2، صفحه 185/باب5/حدیث7 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ وَ عَبْدُ اللَّهِ‌ بْنُ‌ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيُّ‌ عَنْ‌ أَيُّوبَ‌ بْنِ‌ نُوحٍ‌ عَنِ‌ اَلرَّبِيعِ‌ بْنِ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ الْمُسْلِيِّ‌ عَنْ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ سُلَيْمَانَ‌ الْعَامِرِيِّ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌: مَا زَالَتِ‌ الْأَرْضُ‌ إِلاَّ وَ لِلَّهِ‌ تَعَالَى ذِكْرُهُ‌ فِيهَا حُجَّةٌ‌ يَعْرِفُ‌ الْحَلاَلَ‌ وَ الْحَرَامَ‌ وَ يَدْعُو إِلَى سَبِيلِ‌ اللَّهِ‌ جَلَّ‌ وَ عَزَّ وَ لاَ يَنْقَطِعُ‌ الْحُجَّةُ‌ مِنَ‌ الْأَرْضِ‌ إِلاَّ أَرْبَعِينَ‌ يَوْماً قَبْلَ‌ يَوْمِ‌ الْقِيَامَةِ‌ فَإِذَا رُفِعَتِ‌ الْحُجَّةُ‌ أُغْلِقَ‌ بَابُ‌ التَّوْبَةِ‌ وَ لَنْ‌ يَنْفَعَ‌ نَفْساً إِيمانُها لَمْ‌ تَكُنْ‌ آمَنَتْ‌ مِنْ‌ قَبْلِ‌ أَنْ‌ تُرْفَعَ‌ الْحُجَّةُ‌ أُولَئِكَ‌ شِرَارُ مَنْ‌ خَلَقَ‌ اللَّهُ‌ وَ هُمُ‌ الَّذِينَ‌ تَقُومُ‌ عَلَيْهِمُ‌ اَلْقِيَامَةُ‌ . 📝عبد اللّه بن سليمان عامرى از امام صادق عليه السّلام روايت كند كه فرمود: زمين زايل نشود جز آنكه براى خداى تعالى در آن حجّت باشد كه حلال و حرام را بشناسد و مردم را به سبيل اللّه فراخواند ✅و حجّت از زمين منقطع نشود جز چهل روز پيش از وقوع قيامت، و چون حجّت خدا برداشته شود، ابواب توبه نيز مسدود مى‌شود و ايمان شخصى كه پيش از رفع حجّت ايمان نياورده باشد سودى نبخشد، آنها بدترين خلق خدا هستند و قيامت عليه آنها واقع خواهد شد. 📙 كمال الدين و تمام النعمة - جلد1، صفحه 434/باب22/حدیث24/ابن بابویه کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَٰلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا ﻣﺤﻤّﺪ ، ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﺮ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺳﺮﺳﺨﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻨﺪ ، ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﻛﻮﻉ ﻭ ﺳﺠﻮﺩ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﻓﻀﻞ ﻭ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻰ ﻃﻠﺒﻨﺪ ; ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﭼﻬﺮﻩ ﺷﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﺛﺮ ﺳﺠﻮﺩ ﭘﻴﺪﺍﺳﺖ ، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﻮﺻﻴﻒ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺗﻮﺭﺍﺕ ، ﻭ ﺍﻣﺎ ﺗﻮﺻﻴﻔﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺠﻴﻞ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﭼﻮﻥ ﺯﺭﺍﻋﺘﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺟﻮﺍﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺭﻭﻳﺎﻧﺪﻩ ﭘﺲ ﺗﻘﻮﻳﺘﺶ ﻛﺮﺩﻩ ﺗﺎ ﺳﺘﺒﺮ ﻭ ﺿﺨﻴﻢ ﺷﺪﻩ ، ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺑﺮ ﺳﺎﻗﻪ ﻫﺎﻳﺶ [ ﻣﺤﻜﻢ ﻭ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ] ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ ، ﺑﻪ ﻃﻮﺭﻱ ﻛﻪ ﺩﻫﻘﺎﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﺭﺷﺪ ﻭ ﺍﻧﺒﻮﻫﻲ ﺧﻮﺩ ] ﺑﻪ ﺗﻌﺠﺐ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ [ ﺍﻧﺒﻮﻫﻲ ﻭ ﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪﻱ ] ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ، ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺸﻢ ﺁﻭﺭﺩ . [ ﻭ ] ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﻭﻋﺪﻩ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ . (فتح/ ۲۹) ✨✨✨✨✨✨✨ 📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- سُئِلَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) عَنْ قَوْلِهِ تَعَالَی وَعَدَ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظِیماً قَالَ إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَهًِْ عُقِدَ لِوَاءٌ مِنْ نُورٍ أَبْیَضَ وَ نَادَی مُنَادٍ لِیَقُمْ سَیِّدُ الْمُؤْمِنِینَ وَ مَعَهُ الَّذِینَ آمَنُوا بَعْدَ بَعْثِ محمد (صلی الله علیه و آله) فَیَقُومُ عَلِیٌّ (علیه السلام) فَیُعْطَی لِوَاءٌ مِنَ النُّورِ الْأَبْیَضِ بِیَدِهِ تَحْتَهُ جَمِیعُ السَّابِقِینَ الْأَوَّلِینَ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَ الْأَنْصَارِ لَا یُخَالِطُهُمْ غَیْرُهُمْ حَتَّی یَجْلِسَ عَلَی مِنْبَرٍ مِنْ نُورِ رَبِّ الْعِزَّهًِْ. 📝گروهی از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) سؤال کردند: «این آیه: وَعَدَ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظِیماً درباره‌ی چه کسانی نازل شده است»؟ آن حضرت فرمود: ✨«زمانی‌که قیامت فرا برسد، پرچمی از نور سفید برافراشته خواهد شد و ندا داده می‌شود: سرور مؤمنان و کسانی که پس از بعثت محمّد (صلی الله علیه و آله)، ایمان آورده‌اند برخیزند. دراین‌هنگام علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) برمی‌خیزد و خداوند پرچم نور سفید را به او خواهد داد و همه‌ی پیشینیان و افراد اوّلیه مهاجر و انصار تحت فرماندهی او در خواهند آمد و هیچ‌کس به صف آن‌ها نخواهد پیوست تا اینکه علی (علیه السلام) بر منبری از نور خداوندی خواهد نشست». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۵۰۲ بحارالأنوار، ج۳۹، ص۲۱۳/ المناقب، ج۳، ص۲۲۸/ الأمالی للطوسی، ص۳۷۸ کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 ل، [الخصال‏] فِيمَا أَوْصَى بِهِ النَّبِيُّ ص إِلَى عَلِيٍّ ع يَا عَلِيُّ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَشْرَفَ عَلَى الدُّنْيَا فَاخْتَارَنِي مِنْهَا عَلَى رِجَالِ الْعَالَمِينَ ثُمَّ اطَّلَعَ الثَّانِيَةَ فَاخْتَارَكَ عَلَى رِجَالِ الْعَالَمِينَ بَعْدِي ثُمَّ اطَّلَعَ الثَّالِثَةَ فَاخْتَارَ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ عَلَى رِجَالِ الْعَالَمِينَ بَعْدَكَ ثُمَّ اطَّلَعَ الرَّابِعَةَ فَاخْتَارَ فَاطِمَةَ عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ 📝صدوق در كتاب: خصال مينگارد: از جمله وصايائى كه پيامبر اكرم بحضرت على بن ابى طالب نمود اين بود كه فرمود: ❤️يا على! خدا توجهى بدنيا كرد و مرا بر مردان آن برگزيد. ❤️ نيز توجه ديگرى نمود و تو را بعد از من بر مردان آن برگزيد. ❤️ براى سومين بار متوجه عالم شد و امامانى را كه از فرزندان تو هستند براى بعد از تو برگزيد، ❤️ مرتبه چهارم توجهى كرد و فاطمه را از ميان زنان عالم برگزيد. 📚بحارالانوار، ج۴۳ باب۳ ،حدیث۲۴ کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ ابْنُ‌ عُقْدَةَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ الْمُحَمَّدِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي شَرِيفُ‌ بْنُ‌ سَابِقٍ‌ التَّفْلِيسِيُّ‌ عَنِ‌ اَلْفَضْلِ‌ بْنِ‌ أَبِي قُرَّةَ‌ التَّفْلِيسِيِّ‌ عَنْ‌ جَعْفَرِ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌: الْمُؤْمِنُونَ‌ يُبْتَلَوْنَ‌ ثُمَّ‌ يُمَيِّزُهُمُ‌ اللَّهُ‌ عِنْدَهُ‌ إِنَّ‌ اللَّهَ‌ لَمْ‌ يُؤْمِنِ‌ الْمُؤْمِنِينَ‌ مِنْ‌ بَلاَءِ الدُّنْيَا وَ مَرَائِرِهَا وَ لَكِنْ‌ آمَنَهُمْ‌ فِيهَا مِنَ‌ الْعَمَى وَ الشَّقَاءِ فِي الْآخِرَةِ‌ ثُمَّ‌ قَالَ‌ كَانَ‌ عَلِيُّ‌ بْنُ‌ الْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ يَضَعُ‌ قَتْلاَهُ‌ بَعْضَهُمْ‌ إِلَى بَعْضٍ‌ ثُمَّ‌ يَقُولُ‌ قَتْلاَنَا قَتْلَى النَّبِيِّينَ‌ . 📝(حديث كرد ما را احمد بن محمّد بن سعيد ابن عقده او گفت:حديث كرد ما را جعفر بن عبد اللّه محمّدى او گفت:حديث كرد مرا شريف بن سابق تفليسىّ‌) از جعفر بن محمّد و آن حضرت از پدرش عليهما السّلام كه فرمود: ✴️مؤمنان گرفتار خواهند شد و سپس خداوند آنان را در گرفتارى از هم جدا ميسازد،همانا خداوند مؤمنين را از گرفتارى دنيا و تلخى‌هاى آن در امان نگذاشته بلكه آنان را از كورى و بدبختى در عالم آخرت در امان نگهداشته است. سپس فرمود:كه علىّ‌ بن الحسين كشته‌گانش را رويهم ميگذاشت و سپس ميفرمود كشتگان ما همچون كشتگان پيامبران ميباشند. [ مقصود كشتگان روز عاشورا است] 📚غیبت نعمانی، صفحه 248 باب12/حدیث19 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 حدثني محمد بن جعفر الرزاز عن محمد بن الحسين بن أبي الخطاب و أحمد بن الحسن بن علي بن فضال عن أبيه عن مروان بن مسلم عن بريد بن معاوية العجلي قال قلت لأبي عبد الله ع يا ابن رسول الله أخبرني عن إسماعيل الذي ذكره الله في كتابه حيث يقول وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ إِسْماعِيلَ إِنَّهُ كانَ صادِقَ الْوَعْدِ وَ كانَ رَسُولًا نَبِيًّا أ كان إسماعيل بن إبراهيم ع فإن الناس يزعمون أنه إسماعيل بن إبراهيم فقال ع إن إسماعيل مات قبل إبراهيم و إن إبراهيم كان حجة لله كلها [قائما] صاحب شريعة فإلى من أرسل إسماعيل إذن فقلت جعلت فداك فمن كان قال ع ذاك إسماعيل بن حزقيل النبي ع بعثه الله إلى قومه فكذبوه فقتلوه و سلخوا وجهه فغضب الله له عليهم فوجه إليه أسطاطائيل ملك العذاب فقال له يا إسماعيل أنا أسطاطائيل ملك العذاب وجهني إليك رب العزة لأعذب قومك بأنواع العذاب إن شئت فقال له إسماعيل لا حاجة لي في ذلك فأوحى الله إليه فما حاجتك يا إسماعيل فقال يا رب إنك أخذت الميثاق لنفسك بالربوبية و لمحمد بالنبوة و لأوصيائه بالولاية و أخبرت خير خلقك بما تفعل أمته بالحسين بن علي ع من بعد نبيها و إنك وعدت الحسين ع أن تكره إلى الدنيا حتى ينتقم بنفسه ممن فعل ذلك به فحاجتي إليك يا رب أن تكرني إلى الدنيا حتى أنتقم ممن فعل ذلك بي كما تكر الحسين ع فوعد الله إسماعيل بن حزقيل ذلك فهو يكر مع الحسين ع : 📝 محمّد بن جعفر رزّاز از محمّد بن حسين بن ابى الخطّاب و احمد بن حسن بن على بن فضّال از پدرش از مروان بن مسلم از بريد بن معاوية العجلى نقل كرده كه گفت: محضر امام صادق عليه السّلام عرض كردم: اى پسر رسول خدا: خبر دهيد به من از اسماعيل كه حق تعالى در كتاب خودش از او ياد كرده و فرموده: وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ إِسْماعِيلَ إِنَّهُ كانَ صادِقَ الْوَعْدِ وَ كانَ رَسُولًا نَبِيًّا. آيا مقصود از او اسماعيل بن ابراهيم عليهما السّلام است چه آنكه مردم اين طور مى‏پندارند كه وى اسماعيل بن ابراهيم مى‏باشد. امام عليه السّلام فرمودند: اسماعيل پيش از حضرت ابراهيم از دنيا رفت و جناب ابراهيم عليه السّلام حجّت‏ قائم حق تعالى و صاحب شريعت بود و مع ذلك اسماعيل با چنين موقعيتى به جانب چه كسانى مى‏توانست مبعوث باشد؟! راوى مى‏گويد: محضر مباركش عرض كردم: پس اسماعيل در آيه مذكور چه كسى است؟ حضرت فرمودند: وى اسماعيل بن حزقيل پيغمبر مى‏باشد كه خداوند متعال او را به جانب قومش مبعوث نمود و آنها وى را تكذيب كرده و كشتند و سپس پوست صورتش را كندند پس خداوند به ايشان غضب نمود و سطاطائيل را كه فرشته عذاب است بر او نازل كرد، فرشته عرضه داشت: اى اسماعيل من سطاطائيل بوده كه فرشته عذاب مى‏باشم پروردگار متعال من را نزد شما فرستاده تا قوم شما را به انواع عذاب‏ها معذّب نمايم و در صورتى كه نخواهى ايشان را به بلاها و گرفتارى‏ها مبتلا سازم. اسماعيل به او فرمود: به اين امر نياز و احتياجى ندارم. پس حق تعالى وحى فرستاد: اى اسماعيل حاجت تو چيست؟ عرض كرد: پروردگارا از بندگانت عهد و ميثاق گرفتى كه تو را ربّ و پروردگار دانسته و حضرت محمّد صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم را پيغمبر و اوصياء كرامش را ولىّ بدانند و به بهترين مخلوقاتت خبر دادى كه امّتش با حسين بن على عليهما السّلام بعد از پيامبر چه خواهند نمود و به حسين عليه السّلام وعده دادى كه به دنيا برگردانده مى‏شود تا خودش از آن قوم جفا كار انتقام بگيرد و حاجت من به تو اى پروردگارم آن است كه من را نيز به دنيا برگردانى تا انتقام خود را از ظالمين بگيرم همان طورى كه حسين عليه السّلام را به دنيا بازگردانيدى، پس حق تعالى به اسماعيل بن حزقيل وعده داد او را با حسين بن على سلام اللَّه عليهما به دنيا برگرداند. 📚كامل الزيارات- باب نوزدهم ، حدیث سوم کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ إِنَّ اللهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيماً خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى‌فرستند؛ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، بر او درود فرستيد و [در برابر اوامر او] كاملاً تسليم باشيد. (احزاب/ ۵۶) ✨✨✨✨✨✨✨ 📜الصّادق ( عَن ابْنِ أَبِی حَمْزَهًَْ عَنْ أَبِیهِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَاعَبْدِ‌اللَّهِ (عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً فَقَالَ الصَّلَاهًُْ مِنَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ رَحْمَهًٌْ وَ مِنَ الْمَلَائِکَهًِْ تَزْکِیَهًٌْ وَ مِنَ النَّاسِ دُعَاءٌ. 📝امام صادق ( ابوحمزه گوید: از امام صادق (تفسیر آیه: إِنَّ اللهَ وَ مَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیمًا را پرسیدم. حضرت پاسخ داد: «صلاهًْ، از سوی خداوند به‌معنای رحمت، از سوی فرشتگان به‌معنای تزکیه و تهذیب، و از سوی مردم به‌معنای دعا می‌باشد». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۲۴۲ وسایل الشیعهًْ، ج۷، ص۱۹۶/ بحار الأنوار، ج۹۱، ص۵۵/ معانی الأخبار، ص۳۶۷/ نورالثقلین/ البرهان 📜الصّادق ( عن عَبْدِ الرَّحْمَنِ‌بْنِ‌کَثِیرٍ قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً فَقَالَ صَلَاهًُْ اللَّهِ تَزْکِیَهًٌْ لَهُ فِی السَّمَاءِ قُلْتُ مَا مَعْنَی تَزْکِیَهًِْ اللَّهِ إِیَّاهُ قَالَ زَکَّاهُ بِأَنْ بَرَّأَهُ مِنْ کُلِ نَقْصٍ وَ آفَهًٍْ یَلْزَمُ مَخْلُوقاً قُلْتُ فَصَلَاهًُْ الْمُؤْمِنِینَ قَالَ یُبَرِّءُونَهُ وَ یُعَرِّفُونَهُ بِأَنَّ اللَّهَ قَدْ بَرَّأَهُ مِنْ کُلِّ نَقْصٍ هُوَ فِی الْمَخْلُوقِینَ مِنَ الْآفَاتِ الَّتِی تُصِیبُهُمْ فِی بُنْیَهًِْ خَلْقِهِمْ فَمَنْ عَرَّفَهُ وَ وَصَفَهُ بِغَیْرِ ذَلِکَ فَمَا صَلَّی عَلَیْه. 📝امام صادق ( عبدالرّحمن‌بن‌کثیر گوید: از آن حضرت در مورد آیه‌ی شریفه: إِنَّ اللهَ وَ مَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیمًا سؤال نمودم. فرمود: «مراد تزکیه آن حضرت در آسمان است». پرسیدم: «مراد از تزکیه چیست»؟ فرمود: «پیامبر (را پاک نموده و از هرگونه نقص و آفتی که دیگر مخلوقات مبتلا به آن هستند در امان نگه داشته است». سؤال نمودم: «مقصود از صلوات مؤمنان چیست»؟ فرمود: «مؤمنین نیز پیامبر (را مبرّا دانسته و به وی معرفت دارند که خداوند تعالی وی را از هرگونه نقص و آفتی که در مخلوقات دیگر است پاک نموده است پس هرکس به این امر معرفت داشته باشد ولی حضرت را به غیر آن توصیف کند درحقیقت بر آن حضرت صلوات نفرستاده است». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۲۴۲ جمال الأسبوع، ص۲۳۴/ بحار الأنوار، ج۹۱، ص۷۱/ مستدرک الوسایل، ج۵، ص۳۴۵
📜السّجّاد ( اللَّهُمَ إِنَّکَ أَمَرْتَ بِالصَّلَاهًِْ وَ التَّسْلِیمِ عَلَی نَبِیِّکَ مُحَمَّدٍ (فَرِیضَهًًْ مِنْکَ وَاجِبَهًًْ وَ کَرَامَهًًْ فَاضِلَهًًْ وَ بَدَأْتَ وَ مَلَائِکَتُکَ بِالصَّلَاهًِْ عَلَیْهِ فَقُلْت إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً. 📝امام سجاد ( خداوندا همانا خود دستور دادی بر درود فرستادن بر محمّد (و تسلیم شدن در برابر او که فریضه‌ای واجب و کرامتی فاضل است و با ملائکه‌ات درود بر نبی را آغاز کردید و فرمودی: إِِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۲۴۸ إقبال الأعمال، ج۱، ص۲۴۵ 📜علی‌بن‌إبراهیم ( وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً یَعْنِی سَلِّمُوا لَهُ بِالْوَلَایَهًِْ وَ بِمَا جَاءَ بِهِ. 📝علیّ‌بن‌ابراهیم ( معنای سخن خداوند: وَ سَلِّمُوا تَسْلِیمًا این است که ولایت او و آیات و احکام [آنچه را که آورده] را بپذیرند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۲۶۲ نورالثقلین/ البرهان/ القمی، ج۲، ص۱۹۴/ بحار الأنوار، ج۱۷، ص۲۷ 📜الصّادق ( عَن أبی هاشم قال:کُنْتُ مَعَ جَعْفَرِ‌بْنِ‌مُحَمَّدٍ (فِی الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ فَصَعِدَ الْوَالِی یَخْطُبُ یَوْمَ الْجُمُعَهًِْ فَقَالَ إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً فَقَالَ جَعْفَرٌ (یَا أَبَاهَاشِمٍ لَقَدْ قَالَ مَا لَا یَعْرِفُ تَفْسِیرَهُ قَالَ وَ سَلِّمُوا الْوَلَایَهًَْ لِعَلِیٍّ (تَسْلِیماً. 📝امام صادق ( ابوهاشم گفت: در مسجدالحرام همراه امام صادق (بودم، پس والی بر منبر رفت تا خطبه نماز جمعه را بخواند و چنین گفت: «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً». پس امام صادق (فرمود: «ای ابوهاشم، آیه ای را خواند که تفسیرش را نمی داند، مقصود وَ سَلِّمُواْ تَسْلِیمًا این است که حتماً ولایت را به علی (واگذارید»!. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۲۶۲ بحار الأنوار، ج۳۶، ص۱۴۳/ فرات الکوفی، ص۳۴۲ کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ وَ كَذلِكَ نُري إِبْراهيمَ مَلَكُوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ لِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنينَ و اين‌گونه، ملكوت آسمان‌ها و زمين [و حاكميت مطلق خداوند بر آن‌ها] را به ابراهيم نشان داديم؛ تا [به آن استدلال كند؛ و] اهل يقين گردد. (انعام/۷۵) ✨✨✨✨✨ 📜الباقر (علیه السلام)- عَنْ جَابِرِ بْنِ یَزِیدَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ (علیه السلام)، قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ وَ کَذلِکَ نُرِی إِبْراهِیمَ مَلَکُوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ لِیَکُونَ مِنَ الْمُوقِنِینَ قَالَ وَ کُنْتُ مُطْرِقاً إِلَی الْأَرْضِ فَرَفَعَ یَدَهُ إِلَی فَوْقُ ثُمَّ قَالَ ارْفَعْ رَأْسَکَ فَرَفَعْتُ رَأْسِی فَنَظَرْتُ إِلَی السَّقْفِ قَدِ انْفَرَجَ حَتَّی خَلَصَ بَصَرِی إِلَی نُورٍ سَاطِعٍ وَ حَارَ بَصَرِی دُونَهُ ثُمَّ قَالَ لِی رَأَی إِبْرَاهِیمُ (علیه السلام) مَلَکُوتَ السَّمَوَاتِ وَ الْأَرْضِ هَکَذَا ثُمَّ قَالَ لِی أَطْرِقْ فَأَطْرَقْتُ ثُمَّ قَالَ ارْفَعْ رَأْسَکَ فَرَفَعْتُ رَأْسِی فَإِذَا السَّقْفُ عَلَی حَالِهِ ثُمَّ أَخَذَ بِیَدِی فَقَامَ وَ أَخْرَجَنِی مِنَ الْبَیْتِ الَّذِی کُنْتُ فِیهِ وَ أَدْخَلَنِی بَیْتاً آخَرَ فَخَلَعَ ثِیَابَهُ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِ وَ لَبِسَ ثِیَاباً غَیْرَهَا ثُمَّ قَالَ لِی غُضَّ بَصَرَکَ فَغَضَضْتُ بَصَرِی فَقَالَ لَا تَفْتَحْ عَیْنَیْکَ فَلَبِثْتُ سَاعَهًًْ ثُمَّ قَالَ لِی تَدْرِی أَیْنَ أَنْتَ قُلْتُ لَا قَالَ أَنْتَ فِی الظُّلْمَهًِْ چالَّتِی سَلَکَهَا ذُو الْقَرْنَیْنِ فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاکَ أَ تَأْذَنُ لِی أَنْ أَفْتَحَ عَیْنِی فَأَرَاکَ فَقَالَ لِی افْتَحْ فَإِنَّکَ لَا تَرَی شَیْئاً فَفَتَحْتُ عَیْنِی فَإِذَا أَنَا فِی ظُلْمَهًٍْ لَا أُبْصِرُ فِیهَا مَوْضِعَ قَدَمَیَّ ثُمَّ سَارَ قَلِیلًا وَ وَقَفَ فَقَالَ هَلْ تَدْرِی أَیْنَ أَنْتَ فَقُلْتُ لَا أَدْرِی فَقَالَ أَنْتَ وَاقِفٌ عَلَی عَیْنِ الْحَیَاهًِْ الَّتِی شَرِبَ مِنْهَا الْخَضِرُ (علیه السلام) وَ سِرْنَا فَخَرَجْنَا مِنْ ذَلِکَ الْعَالَمِ إِلَی عَالَمٍ آخَرَ فَسَلَکْنَا فِیهِ فَرَأَیْنَا کَهَیْئَهًِْ عَالَمِنَا هَذَا فِی بِنَائِهِ وَ مَسَاکِنِهِ وَ أَهْلِهِ ثُمَّ خَرَجْنَا إِلَی عَالَمٍ ثَالِثٍ کَهَیْئَهًِْ الْأَوَّلِ وَ الثَّانِی حَتَّی وَرَدْنَا عَلَی خَمْسَهًِْ عَوَالِمَ قَالَ ثُمَّ قَالَ لِی هَذِهِ مَلَکُوتُ الْأَرْضِ وَ لَمْ یَرَهَا إِبْرَاهِیمُ (علیه السلام) وَ إِنَّمَا رَأَی مَلَکُوتَ السَّمَاوَاتِ وَ هِیَ اثْنَا عَشَرَ عَالَماً کُلُّ عَالَمٍ کَهَیْئَهًِْ مَا رَأَیْتُ کُلَّمَا مَضَی مِنَّا إِمَامٌ سَکَنَ إِحْدَی هَذِهِ الْعَوَالِمِ حَتَّی یَکُونَ آخِرُهُمُ الْقَائِمَ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فِی عَالَمِنَا الَّذِی نَحْنُ سَاکِنُوهُ ثُمَّ قَالَ لِی غُضَّ بَصَرَکَ ثُمَّ أَخَذَ بِیَدِی فَإِذَا فِی الْبَیْتِ الَّذِی خَرَجْنَا مِنْهُ فَنَزَعَ ذَلِکَ الثِّیَابَ وَ لَبِسَ ثِیَابَهُ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِ وَ عُدْنَا إِلَی مَجْلِسِنَا فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاکَ کَمْ مَضَی مِنَ النَّهَارِ فَقَالَ ثَلَاثُ سَاعَاتٍ.
📝امام باقر (علیه السلام)- جابربن‌یزید گوید: از ایشان درباره‎ی این آیه: وَ کَذَلِکَ نُرِی إِبْرَاهِیمَ مَلَکُوتَ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضِ وَ لِیَکُونَ مِنَ المُوقِنِینَ پرسیدم و به زمین نگاه می‌کردم. ایشان دستشان را به‌سوی آسمان گرفتند. و فرمود: «سرت را بالا بگیر». من سرم را بالا بردم و به سقف نگاه کردم، درحالی‌که روزنه‌ای در آن ایجاد شد تا اینکه نگاهم به نوری درخشان افتاد، به‌طوری‌که نمی‌توانستم به آن نگاه کنم. سپس به من فرمود: «ابراهیم (علیه السلام) این‌گونه ملکوت آسمان ها و زمین را مشاهده کرد». پس از آن به من فرمود: «به زمین نگاه کن». این کار را کردم. فرمود: «سرت را بالا بگیر». پس من سرم را بالا گرفتم که ناگهان دیدم سقف درحالت اوّلیّه‌اش می‌باشد». پس از آن دستم را گرفت و مرا از خانه‌ای که در آن بودم خارج کرد و وارد خانه‌ای دیگر کرد، پس لباس هایی را که بر تن داشت در آورد و لباس های دیگری پوشید و به من فرمود: «نگاهت را پایین بینداز». من نگاهم را پایین انداختم. فرمود: «چشمانت را باز نکن». من برای یک ساعت منتظر شدم. سپس فرمود: «آیا می‌دانی الان کجایی»؟ عرض کردم: «خیر». فرمود: «تو در همان ظلمتی قرار داری که ذوالقرنین از آن عبور کرده است». به ایشان عرض کردم: «قربانت گردم، اجازه می‌دهی چشمم را باز کنم تا تو را ببینم»؟ فرمود: «باز کن. تو هیچ چیزی را نخواهی شناخت». چشمانم را باز کردم و ناگهان خود را در تاریکی و ظلمتی دیدم که نمی‌توانستم جلوی پایم را ببینم. سپس کمی راه رفت و ایستاد و فرمود: «تو نزد عین الحیاتی (چشمه زندگانی) ایستاده‌ای که خضر (علیه السلام) از آن نوشیده بود». سپس به راه افتادیم و از آن جهان به جهانی دیگر وارد شدیم و در آن راه رفتیم و جهانی را دیدیم که مانند جهان ما دارای ساختمان ها و خانه ها و مردم بود. سپس به جهان سوّم وارد شدیم که مانند جهان اوّل و دوّم بود. تا اینکه وارد جهان پنجم شدیم، سپس به من فرمود: «این ملکوت زمین است و ابراهیم (علیه السلام) آن را ندیده است. او ملکوت آسمان را دیده بود که از دوازده جهان تشکیل شده است. همه‌ی این جهان ها مانند همین است که دیدی 💚❤️و هرگاه امامی از ما رحلت کند، امامی دیگر در یکی از این عالم ها ساکن می‌شود، تا اینکه آخرین آنان یعنی امام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در عالمی که ما در آن ساکن هستیم، حضور پیدا می‌کند».💚❤️ سپس به من فرمود: «نگاهت را پایین بینداز». سپس دستم را گرفت و ناگهان خود را در همان خانه‌ای که از آن خارج شده بودیم، یافتیم. آن لباس‌ها را درآورده و لباس های قبلی خود را بر تن پوشید و به مجلس قبلی برگشتیم. به او عرض کردم: «قربانت گردم، چه وقتی از روز گذشته است»؟ فرمود: «سه ساعت». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۴۴۶ نورالثقلین/ بصایرالدرجات، ص۴۰۴/ الاختصاص، ص۳۲۲/ بحارالأنوار، ج۵۴، ص۳۲۷/ بحارالأنوار، ج۴۶، ص۲۸۰/ البرهان کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📝امير المؤمنين عليه السّلام «در نهج البلاغه» ميفرمايد: در جاى خود قرار گيريد، و بر بلائى كه واقع مى‌شود صبر كنيد، و با دست و شمشير و زبان خود، حركتى نكنيد، و در باره چيزى كه خداوند شتاب در آن را براى شما نخواسته است، عجله نكنيد. زيرا هر كس از شما در بستر خود بميرد و خدا و پيغمبر و اهل بيت او را شناخته باشد، شهيد مرده و ثواب او با خداست كه پاداش نيت و اعمال نيك او را بدهد، و نيت او (براى درك امام زمان) مثل اينست كه شمشير خود را (براى آن حضرت) آماده ساخته است. زيرا هر چيز مدت و زمانى دارد. 📙مهدی موعود، صفحه 921 علامه محمدباقرمجلسی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ قالَ فَاخْرُجْ مِنْها فَإِنَّكَ رَجيمٌ فرمود: «از آن [مقامات] خارج شو، كه تو [از درگاه من] رانده شده‌اى! (ص/ ۷۷) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜الهادی (علیه السلام)- عَنْ عَبْدِالْعَظِیمِ‌بْنِ‌عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِیِّ (رحمة الله علیه) قَال سَمِعْتُ أَبَاالْحَسَنِ عَلِیَّ‌بْنَ‌مُحَمَّدٍ الْعَسْکَرِیَّ (علیه السلام) یَقُولُ: مَعْنَی الرَّجِیمِ أَنَّهُ مَرْجُومٌ بِاللَّعْنِ مَطْرُودٌ مِنْ مَوَاضِعِ الْخَیْرِ لَا یَذْکُرُهُ مُؤْمِنٌ إِلَّا لَعَنَهُ وَ إِنَّ فِی عِلْمِ اللَّهِ السَّابِقِ أَنَّهُ إِذَا خَرَجَ الْقَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) لَا یَبْقَی مُؤْمِنٌ فِی زَمَانِهِ إِلَّا رَجَمَهُ بِالْحِجَارَهًِْ کَمَا کَانَ قَبْلَ ذَلِکَ مَرْجُوماً بِاللَّعْنِ. 📝امام هادی (علیه السلام)- عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) گوید: از امام هادی (علیه السلام) شنیدم که فرمود: «معنای الرَّجِیم این است که او با لعنت رانده شد و از جایگاه های نیکی دور شد و هیچ مؤمنی از او یاد می‌کند جز اینکه او را لعنت گوید. در دانش پیشین خداوند رقم خورده است که چون حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام کند، هیچ مؤمنی در زمان او نخواهد بود جز اینکه شیطان را با سنگ رانده باشد، همان‌گونه که پیش از آن با لعنت رانده شده است». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۱۵۶ بحارالأنوار، ج۶۰، ص۲۴۲/ البرهان کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ ابْنُ‌ عُقْدَةَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ يُوسُفَ‌ بْنِ‌ يَعْقُوبَ‌ الْجُعْفِيُّ‌ أَبُو الْحَسَنِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ‌ بْنُ‌ مِهْرَانَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي حَمْزَةَ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ وَ وُهَيْبِ‌ بْنِ‌ حَفْصٍ‌ عَنْ‌ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : أَنَّهُ‌ قَالَ‌ ذَاتَ‌ يَوْمٍ‌ أَ لاَ أُخْبِرُكُمْ‌ بِمَا لاَ يَقْبَلُ‌ اللَّهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ مِنَ‌ الْعِبَادِ عَمَلاً إِلاَّ بِهِ‌ فَقُلْتُ‌ بَلَى فَقَالَ‌ شَهَادَةُ‌ أَنْ‌ لاَ إِلَهَ‌ إِلاَّ اللَّهُ‌ وَ أَنَّ‌ مُحَمَّداً عَبْدُهُ‌ وَ رَسُولُهُ‌ وَ الْإِقْرَارُ بِمَا أَمَرَ اللَّهُ‌ وَ الْوَلاَيَةُ‌ لَنَا وَ الْبَرَاءَةُ‌ مِنْ‌ أَعْدَائِنَا يَعْنِي اَلْأَئِمَّةَ‌ خَاصَّةً‌ وَ التَّسْلِيمَ‌ لَهُمْ‌ وَ الْوَرَعُ‌ وَ الاِجْتِهَادُ وَ الطُّمَأْنِينَةُ‌ وَ الاِنْتِظَارُ لِلْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ ثُمَّ‌ قَالَ‌ إِنَّ‌ لَنَا دَوْلَةً‌ يَجِيءُ اللَّهُ‌ بِهَا إِذَا شَاءَ ثُمَّ‌ قَالَ‌ مَنْ‌ سَرَّهُ‌ أَنْ‌ يَكُونَ‌ مِنْ‌ أَصْحَابِ‌ الْقَائِمِ‌ فَلْيَنْتَظِرْ وَ لْيَعْمَلْ‌ بِالْوَرَعِ‌ وَ مَحَاسِنِ‌ الْأَخْلاَقِ‌ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ فَإِنْ‌ مَاتَ‌ وَ قَامَ‌ الْقَائِمُ‌ بَعْدَهُ‌ كَانَ‌ لَهُ‌ مِنَ‌ الْأَجْرِ مِثْلُ‌ أَجْرِ مَنْ‌ أَدْرَكَهُ‌ فَجِدُّوا وَ انْتَظِرُوا هَنِيئاً لَكُمْ‌ أَيَّتُهَا الْعِصَابَةُ‌ الْمَرْحُومَةُ‌ . 📝(حديث كرد ما را احمد بن محمّد بن سعيد ابن عقده او گفت:حديث كرد ما را احمد بن يوسف بن يعقوب جعفى ابو الحسن او گفت:حديث كرد ما را اسماعيل بن مهران او گفت:حديث كرد ما را حسن بن علىّ‌ بن ابى حمزه از پدرش و وهيب بن حفص و آنان از ابى بصير و او از): ابى عبد اللّه امام صادق عليه السّلام كه آن حضرت روزى فرمود:آيا شما را خبر ندهم از چيزى كه خداوند هيچ عملى را از بندگان بدون آن نمى‌پذيرد؟ عرض كردم چرا بفرمائيد.فرمود: 💚گواهى دادن بر اينكه معبودى بجز اللّه نيست، ❤️و اينكه محمّد صلّى اللّه عليه و آله بندۀ او و فرستادۀ او است، 💚و اقرار نمودن بهر آنچه خداوند بآن امر فرموده است، ❤️و دوستى از براى ما، 💚و بيزارى از دشمنان ما -يعنى ما امامان بخصوص- ❤️و تسليم شدن بآنان 💚و پرهيز و كوشش و اطمينان داشتن، ❤️و چشم براه قائم بودن، سپس فرمود:ما را دولتى در پيش است كه هر وقت خدا بخواهد آن را پيش خواهد آورد سپس فرمود:هر كس كه از بودن‌اش در شمار ياران امام قائم شادمان است بايد بانتظار باشد و با همين حال انتظار به پرهيز و اخلاق نيكو رفتار كند پس اگر اجلش فرا رسيد و امام قائم پس از مرگ او قيام كرد پاداش او همانند پاداش كسى است كه امام قائم را درك كرده باشد پس كوشا باشيد و بانتظار بنشينيد گوارا باد بر شما اى گروهى كه مشمول رحمت خدائيد. 📚غیبت نعمانی ، صفحه 235 باب11/حدیث16 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا