نخواهد يافت. ابو الصّلت گفت: تاكنون مأمون بمن دست نيافته است.
📚عیون اخبار امام رضا ع باب 63
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطالب کانال بیشتر در ارتباط با سخنان و خطبه ها و سیره و اخلاق امام حسین ع با قران است
کانال قران و امام حسین ع
در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
#تفاسیر_قرآن
#آیات_در_تاویل_امیرالمومنین_ع
✳️ شب اول ماه ربیع الاول شب جان نثاری اميرالمومنين علیه السلام و خوابیدن در بستر پیامبر(ص)
⬅️ «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ»
و از مردم كسی [مانند علی بن ابی طالب علیه السلام] است كه جانش را برای خشنودی خدا میفروشد و خدا به بندگان مهربان است. (۲۰۷)
*⃣ از جمله : (و من الناس من يشرى نفسه ...)، فهميده مى شود در آن روز مردى وجود داشته كه جز به پروردگار خود نمى باليده ، وجز به دست آوردن رضاى خداى تعالى هيچ هدفى را دنبال نمى كرده ، مردى بوده كه رفتارش امر دين و دنيا را اصلاح مى كرده ، و به وسيله او حق احقاق مى شده ، و عيش انسانها پاكيزه مى شده ، و بشر از بركات اسلام برخوردار مى شد.
با اين بيان ارتباط ذيل آيه با صدر آن به خوبى روشن مى گردد، و معلوم مى شود كه چرا در ذيل آيه فرموده :
(واللّه رؤوف بالعباد، خدا نسبت به بندگان رؤوف است )؟
چون وجود چنين فردى در ميان انسانها خود رافتى است از خداى سبحان به بندگانش.
آرى اگر مردانى داراى اين صفات بين مردم، و در مقابل آن دسته ديگر از مردان منافق و مفسده جو، وجود نداشتند، اركان دين منهدم مى شد، و در بناى صلاح رشاد، سنگى روى سنگ قرار نمى گرفت .
اما خداى تعالى همواره آن باطل ها را به وسيله اين حق ها از بين برده ، و افساد دشمنان دين را به وسيله اصلاح اوليائش تلافى و تدارك مى كند، همچنانكه خودش فرموده :
(ولو لا دفع اللّه الناس بعضهم ببعض لهدمت صوامع و بيع و صلوات و مساجد يذكر فيهااسم اللّه كثيرا)،
پس فسادى كه در دين و دنيا راه پيدا مى كند، از ناحيه عده اى از افراد است كه جز خودپرستى هواى ديگرى بر سرندارند، واين فساد و شكافى كه اينان در دين ايجاد مى كنند جز باصلاح و اصلاح آن دسته ديگر كه خود را به خداى سبحان فروخته و در دل جز به پروردگار خود نمى انديشند پر نمى شود، و زمين و زمينيان به صلاح نمى گرايند، و خداى تعالى اين معامله سودمند خود را در آيه شريفه :
(ان اللّه اشترى من المؤمنين انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه ، يقاتلون فى سبيل اللّه فيقتلون و يقتلون ، وعدا عليه حقا فى التورية و الانجيل و القرآن )
و اين موضوع درآيات ديگرى نيز خاطرنشان گرديده است .
*⃣ بحث روايتى
روايات زيادى نقل شده كه آيه (و من الناس من يشرى نفسه ...)
در شان اميرالمؤمنين عليه السلام در شب فراش نازل شده است.
و در امالى شيخ از على بن الحسين (عليه السلام ) روايت آمده كه در ذيل جمله : (و من الناس من يشرى نفسه ...)، فرموده : اين جمله درباره على (عليه السلام ) نازل شده ، كه در شب هجرت در بستر رسول خدا(صلى الله عليه و آله و سلم ) خوابيد.
مؤلف : روايات از طرق شيعه و سنى بسيار آمده كه آيه نامبرده درباره شب فراش نازل شده ، كه تفسير برهان به پنج طريق آن را از ثعلبى و ديگران نقل كرده است .
و در الدرالمنثور است كه ابن مردويه از صهيب روايت كرده كه گفت : وقتى مى خواستم از مكه به سوى رسولخدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم ) هجرت كنم قريش به من گفتند اى صهيب تو آن روز كه به شهر ما آمدى دست خالى بودى ، و حال كه مى خواهى كوچ كنى اموالت را هم مى برى و اين به خدا سوگند ممكن نيست ، و هرگز نمى گذاريم آنها را با خود ببرى ، من به ايشان گفتم : آيا اگر اموالم را به شما واگذار كنم دست از من بر مى داريد؟ گفتند: بله به ناچار اموالم را به طرفشان پرتاب كردم و آزاد شدم ، و از مكه بيرون آمده به مدينه رسيدم ، اين خبر به رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) رسيد، دوبار، فرمود: صهيب در معامله اش سود برد.
مؤلف : در المنثور اين قصه را به چند طريق ديگر روايت كرده ، كه در بعضى از آنها آمده : آيه (ومن الناس من يشرى ...) نيز در اين قصه نازل شده ، و در بعضى ديگر آمده آيه نامبرده درباره ابى ذر و صهيب نازل شده كه هر دو جان خود را با مال خود خريدند، ولى آيه شريفه با اين احتمال كه شراء به معناى خريدن باشد نمى سازد، (بلكه شراء كه در لغت هم به معناى خريدن است و هم فروختن . در آيه شريفه به معناى فروختن است ، و تنها با معامله على عليه السلام در ليلة المبيت قابل انطباق است ).
و در مجمع روايتى از على (عليه السلام ) نقل كرده كه فرمود: مراد از اين آيه كسى است كه به خاطر امر به معروف و نهى از منكر كشته شود.
مؤلف : اين بيان عموم آيه شريفه است پس منافات ندارد كه شاءن نزول خاصى داشته باشد.
📚تفسیر المیزان
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
#احادیث_در_ارتباط_با_امام_حسین_ع
#ملعونین_زیارت_عاشوراء
📜قال: و سمعت زکريا بن يحيي بن عمر الطائني، قال: سمعت غير واحد من مشيخة طي يقول: وجد شمر بن ذي الجوشن في ثقل الحسين ذهبا، فدفع بعضه الي ابنته و دفعته الي صائغ، يصوغ لها منه حليا، فلما أدخله النار صار هباء.
قال:و سمعت غير زکريا يقول: صار نحاسا . فأخبرت شمرا بذلک، فدعا بالصائغ،فدفع اليه باقي الذهب، و قال: أدله النار بحضرتي، ففعل الصائغ، فعاد الذهب هباء، و قال غيره : عاد نحاسا.
📚الاربلي، کشف الغمة، 57 - 56 / 2 مثله ابنأميرالحاج، شرح الشافية، / 377
📝و ديگر در کشف الغمه از عيسي بن حارث کندي مسطور است که گفت: از زکريا بن يحيي بن عمر طايي شنيدم که گفت: جماعتي بسيار از شمايخ طي گفتند که شمر بن ذيالجوشن لعنة الله عليه در ميان بار و اثقال امام حسين عليهالسلام، مقداري طلاي سرخ بيافت و آن ذهب را به يکي از دختران خويش بداد و آن دختر به زرگري بداد تا از بهرش حلي و زيور سازد، چون مرد صايغ آن زر در آذر برد، هباء شد. ميگويد: از ديگري غير از زکريا شنيدم که آن زر سرخ مس شد، و آن دختر با پدر خبيثش بازگفت: شمر آن زرگر را بخواست، و بقيهي آن زر را به او داد و گفت: «در حضور من به آتش بتاب!»
و چون صايغ در آتش برد، هبا شد. هبا آن گرد هوا است که از روزن در تابش آفتاب پديد شود، و به روايتي آن زر به آتش تبديل شد.
📚سپهر، ناسخ التواريخ حضرت سجاد.عليهالسلام، 368 - 365 / 3
کانال قران و امام حسین ع در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
#احادیث_در_ارتباط_با_امام_حسین_ع
#ملعونین_زیارت_عاشوراء
📜قال: ثم أقبلوا علي سلب الحسين ، فأخذ قميصه اسحاق بن حوية الحضرمي ، فلبسه، فصار أبرص، وامتعط شعره .
وروي: أنه وجد في قميصه مأة و بضع عشرة ما بين رمية و طعنة سهم و ضربة. و قال الصادق عليهالسلام: وجد بالحسين عليهالسلام ثلاث و ثلاثون طعنة و أربع و ثلاثون ضربة .
و أخذ سراويله بحر بن کعب التيمي لعنه الله تعالي. فروي: أنه صار زمنا مقعدا من رجليه و أخذ عمامته أخنس بن مرثد بن علقمة الحضرمي، و قيل: جابر بن يزدي الأودي لعنهما الله، فاعتم بها، فصار معتوها . و أخذ نعليه
الأسود بن خالد (لعنه الله)، و أخذ خاتمه بجدل بن سليم الکلبي، و قطع اصبعه عليهالسلام مع الخاتم، و هذا أخذه المختار، فقطع يديه و رجليه، و ترکه يتشحط في دمه حتي هلک ، و أخذ قطيفة له عليهالسلام کانت من خز قيس بن الأشعث، و أخذ درعه البتراء عمر بن سعد، فلما قتل عمر و هبها المختار لأبي عمرة قاتله. و أخذ سيفه جميع بن الخلق الأودي و قيل : رجل من بني تميم يقال له أسود بن حنظلة .
و في رواية ابن أبيسعد : أنه أخذ سيفه الفلافس النهشلي، و زاد محمد بن زکريا: أنه وقع بعد ذلک الي بنت حبيب بن بديل ، و هذا السيف المنهوب المشهور ليس بذي الفقار فان ذلک کان مذخورا و مصونا مع أمثاله من ذخائر النبوة و الامامة. و قد نقل الرواة تصديق ما قلنا و صورة ما حکيناه. .
📚ابنطاووس، اللهوف، / 131 - 129 عنه: السيد هاشم البحراني، مدينة المععجز، / 264؛ المجلسي، البحار، 58 - 57 / 45؛ البحراني، العوالم، 302 - 301 / 17؛ البهبهاني، الدمعة الساکبة، 363 - 362 / 4؛ الدربندي، أسرار الشهادة، / 434؛ القمي، نفس المهموم، / 373 - 372؛ مثله المازندراني، معالي السبطين، 53 - 52 / 2
📝راوي گفت: «سپس دست به غارت لباسهاي حسين زدند. اسحاق بن حوية
حضرمي پيراهن حضرت را برد؛ ولي چون او را دربر نمود، به بيماري پيسي گفتار شد و موهاي بدنش بريخت.» و روايت شده است که در پيراهن حضرت، صد و ده و اندي جاي تير و نيزه و شمشير ديده شد. و امام صادق عليهالسلام فرمود که در پيکر شريف حسين، سي و نه زخم نيزه و سي زخم شمشير بود و بحر بن کعب تيمي ملعون شلوار حضرت را برد و روايت شده است که زمين گير شد و هر دو پايش از حرکت بازماند. اخنس بن مرثد بن علقمهي حضرمي عمامهي حضرت را برد و گفته شده است. که جابر بن يزيد اودي بود و چون بر سر گذاشت، ديوانه شد. نعلين حضرت را اسود بن خالد لعين برد و انگشترش را بجدل بن سليم برد که انگشت حضرت را با انگشتر بريد. همين بجدل را مختار دستگير کرد و دست و پايش را بريد و رهايش کرد و همچنان در خون خويش ميغلتيد تا جان سپرد. حضرت قطيفهاي داشت که از خز بود و قيس بن اشعث آن را برد و زره بتراء را (که زره رسول خدا بود) عمر بن سعد برد و چون عمر کشته شد، مختار آن را به ابيعمره که قاتل عمر بن سعد بود، بخشيد. شمشير حضرت را جميع بن خلق اودي برد و گفته شده است که مردي از بنيتميم به نام اسود بن حنظله بود. در روايت ابنابيسعد است که شمشير حضرت را فلافس نهشلي برد و محمد بن زکريا اضافه کرده است که شمشير مزبور به دست دختر حبيب بن بديل افتاد و اين شمشيري که به غارت رفت، نه آن شمشير ذوالفقار است؛ زيرا آن و چند چيز ديگر از سپردههاي نبوت و امامت است که محفوظ است و نگهداري ميشود و اين که گفتيم و صورتش را حکايت کرديم، مورد تصديق راويان حديث است.
📚فهري، ترجمهي لهوف، / 131 - 129.
کانال قران و امام حسین ع در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
هدایت شده از ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
آی دی دریافت کتاب مذبوح فرات
@m_h_tabemanesh
#احادیث_در_ارتباط_با_امام_حسین_ع
📜قال الراوي: ثم أخرج النساء من الخيمة، و أشعلوا فيها النار فخرجن حواسر مسلبات، حافيات، باکيات، يمشين سبايا في أسر الذلة و قلن: بحق الله الا ما مررتم بنا علي مصرع الحسين عليهالسلام فلما نظر النسوة الي القتلي صحن و ضربن وجوههن ، قال:
فوالله لا أنسي زينب بنت علي عليهالسلام تندب الحسين عليهالسلام و تنادي بصوت حزين و قلب کئيب: يا محمداه! صلي عليک ملائکة السماء، هذا حسين مرمل بالدماء، مقطع الأعضاء ، و بناتک سبايا، الي الله المشتکي، و الي محمد المصطفي، و الي علي المرتضي، و الي فاطمة الزهراء ، و الي حمزة سيدالشهداء، يا محمداه! هذا حسين بالعراء، تسفي عليه الصبا ، قتيل أولاد البغايا، وا حزناه وا کرباه ، اليوم مات جدي رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم يا أصحاب محمداه، هؤلاء ذرية المصطفي يساقون سوق السبايا.
و في رواية: يا محمداه! بناتک سبايا، و ذريتک مقتلة، تسفي عليهم ريح الصبا، و هذا حسين مجزوز الرأس من القفا، مسلوب العمامة و الرداء، بأبي من أضحي عسکره في يوم الأثنين نهبا، بأبي من فسطاطه مقطع العري ، بأبي من لا غائب
فيرتجي و لا جريح فيداوي، بأبي من نفسي له الفداء، بأبي المهموم حتي قضي، بأبي العطشان حتي مضي، بأبي من شيبته تقطر بالدماء، بأبي من جده محمد المصطفي ، بأبي من جده رسول الله السماء، بأبي من هو سبط نبي الهدي، بأبي [ابن] محمد المصطفي، بأبي [ابن] خديجة الکبري، بأبي [ابن] علي المرتضي عليهالسلام، بأبي [ابن] فاطمة الزهراء سيدة النساء ، بأبي من ردت له الشمس حتي صلي .
قال الراوي: فأبکت و الله کل عدو و صديق.
📚ابنطاوس، اللهوف،/134 - 132 مساوي عنه: المجلسي، البحار، 59 - 58/45؛ البحراني، العوالم، 303 - 302/17؛ البهبهاني، الدمعة الساکبة، 374 - 372/4؛ الدربندي، أسرار الشهادة،/460؛ القمي، نفس المهموم، /377 376؛ القزويني، تظلم الزهراء،/224، 223؛ المازندراني، معالي السبطين، 54 - 53/2؛ الأمين، أعيان الشيعة، 138/7؛ مثله الميانجي، العيون العبري،/199، 197، 196؛ الزنجاني، وسيلة الدارين،/334 - 333؛ الصادق، زينب وليدة النبوة و الامامة،/140
📝راوي گفت: سپس زنان را از خيمه بيرون راندند و آتش به خيمهها زدند. زنان را سر برهنه و جامه به يغما رفته و پابرهنه و شيونکنان بيرون آوردند و آنان را اسير کردند و با خواري بردند. گفتند: «شما را به خدا ما را از قتلگاه حسين ببريد.»
و چنين کردند. همين که چشم بانوان بر پيکرهاي کشتهگان افتاد، صيحه زدند و صورت خراشيدند. راوي گفت: به خدا زينب دختر علي از يادم نميرود که با صداي غمناک و دل پردرد بر حسين ميناليد و صدا ميزد: «اي محمدي که فرشتگان آسمان بر تو درود فرستاد! اين حسين است که به خون آغشته و اعضايش از هم جدا شده است و اين دختران تو است که اسيرند. شکايتم را به پيشگاه خداوند ميبرم و به محمد مصطفي و علي مرتضي و فاطمهي زهرا و حمزه سيدالشهدا شکايت هميکنم. اي محمد صلي الله عليه و آله و سلم! اين حسين است که به روي خاک افتاده و باد صبا خاک بيابان را بر بدنش ميپاشد. به دست زنازادگان کشته شده است. آه چه غصهاي! و چه مصيبتي! امروز مرگ جدم رسول خدا را احساس ميکنم. اي ياران محمد! اينان خاندان مصطفياند که اسيرشان نمودهاند و ميبرند.»
و در روايتي است که گفت: «اي محمد! دخترانت اسير شدند و فرزندانت کشته شدند. باد صبا خاک بر پيکرشان ميپاشد و اين حسين است که سرش از پشت گردن بريده شده و عمامهاش به تاراج رفته است. پدرم به فداي آن که خيمهگاهش در روز دوشنبه تاراج شد. پدرم به قربان آن که طنابهاي خيمهاش بريده شد و خيمه و خرگاهش فرو نشست. پدرم به فداي آن که نه به سفري رفت که اميد بازگشت در آن باشد و نه زخمي برداشت که مرهم پذير باشد. پدرم به فداي آن که اي کاش من قربان او ميشد. پدرم به فداي آن که با دل پر غصه از دنيا رفت. پدرم به فداي آن که با لب تشنه جان سپرد. پدرم به فداي آن که نوادهي پيغمبر هدايت بود. پدرم به قربان فرزند محمد مصطفي. پدرم به قربان فرزند خديجهي کبري. پدرم به قربان فرزند علي مرتضي. پدرم به قربان فرزند فاطمهي زهرا بانوي همهي زنان. پدرم به قربان فرزند کسي که آفتاب براي او بازگشت تا نماز کرد.»
راوي گفت: به خدا قسم دشمن و دوست را به گريه درآورد.
📚فهري، ترجمهي لهوف،/134 - 132
کانال قران و امام حسین ع در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
#احادیث_در_ارتباط_با_امام_حسین_ع
#مقتل_خوانی
📜حدّثنا محمّد بن الحسن بن أحمد بن الوليد رضى الله عنه، قال: حدّثنا محمّد بن يحيى العطّار، عن محمّد بن الحسين بن أبي الخطّاب، عن ابن أبي نجران، عن المثنّى، عن محمّد بن مسلم، قال: سألت الصّادق جعفر بن محمّد عليهما السلام عن خاتم الحسين بن عليّ عليهما السلام إلى من صار؟
وذكرت له: أنّي سمعت أ نّه أخذ من إصبعه فيما أخذ. قال عليه السلام: ليس كما قالوا، إنّ الحسين عليه السلام أوصى إلى ابنه عليّ بن الحسين عليهما السلام وجعل خاتمه في اصبعه، وفوّض إليه أمره، كما فعله رسول اللَّه صلى الله عليه و آله و سلم بأمير المؤمنين عليه السلام وفعله أمير المؤمنين بالحسن عليه السلام، وفعله الحسن بالحسين عليه السلام، ثمّ صار ذلك الخاتم إلى أبي عليه السلام بعد أبيه ومنه صار إليَّ فهو عندي وإنِّي ألبسه كلّ جمعة وأصلِّي فيه . قال محمّد بن مسلم: فدخلت إليه يوم الجمعة وهو يصلّي فلمّا فرغ من الصّلاة مدّ إليَّ يده فرأيت في إصبعه خاتماً نقشه: لا إله إلّا اللَّه عدّة للقاء اللَّه. فقال: هذا خاتم جدّي أبي عبداللَّه الحسين بن عليّ عليهما السلام.
📚الصّدوق، الأمالي،/ 144/ عنه: الحرّ العاملي، إثبات الهداة، 1/ 527- 528؛ المجلسي، البحار ، 43/ 247؛ البحراني، العوالم، 17/ 30- 31
📝محمّد بن مسلم گويد از امام صادق از خاتم حسين بن على پرسيدم كه: «به دست چه كسى افتاد.» و به او يادآورد شدم كه: «من شنيدم در ضمن اموال ديگر به غارت رفته ست.»
فرمود: «چنين نيست كه گمان بردهاند. حسين عليه السلام به پسرش على بن الحسين وصيت كرد و خاتم خود را در انگشت او نمود و كار امامت را به او واگذاشت؛ چنانچه رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم با امير المؤمنين كرد و او با حسن كرد و حسن با حسين. سپس ابن خاتم پس از پدر به پدرم رسيد و از او به من رسيد و نزد من است و من هر جمعه به دست كنم و در آن نماز كنم.»
محمّد بن مسلم گويد: «روز جمعه نزد او رفتم و نماز مىخواند و چون از نمازش فارغ شد، دست به سوى من دراز كرد و در انگشتش خاتمى ديدم كه نقش آن «لا اله الا اللَّه عدّة للقاء اللَّه» بود. فرمود: «اين خاتم جدم ابى عبداللَّه الحسين است.»
📚 كمرهاى، ترجمه امالى،/ 144
کانال قران و امام حسین ع در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
14=_مقتل_امام_حسن_عسکری_ع_در_بحارالانوار.docx
45.4K
#شهادت_امام_حسن_عسکری_علیه_السلام
14= مقتل امام حسن عسکری ع در بحارالانوار
کانال قران و امام حسین ع در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
13.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک| اعجاز علمی قرآن !!!
🟢 خبر دادن قرآن کریم از یکسری قوانین و قواعد علمی که به تازگی مورد کشف دانشمندان قرار گرفته است از روشترین دلائل اعجاز و حقانیت این کتاب شریف است . در کلیپ فوق به دو مورد از این قوانین علمی اشاره کرده ایم : ( قانون جاذبه و حرکت زمین )
مطالب کانال بیشتر در ارتباط با سخنان و خطبه ها و سیره و اخلاق امام حسین ع با قران است
❤️ کانال قران و امام حسین ع را به دوستانتان معرفی کنید
در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹آیت الله العظمی جوادی آملی
«ما اگر خواستيم ببينيم حضرت "عجل الله تعالی فرجه الشریف" ما را نگاه ميکند يا نه، از بيانات حضرت امير "سلام الله علیه" ميتوانيم کمک بگيريم؛ چون اينها يک نور هستند، فرقی که بين اينها نيست.
حضرت امير سلام الله علیه فرمود...»
#مقتل_خوانی
#احادیث_در_ارتباط_با_امام_حسین_ع
📜ثم إن شمر بن ذي الجوشن حمل على فسطاط الحسين فطعنه بالرمح، ثم قال: علي بالنار أحرقه على من فيه. فقال له الحسين عليه السلام: يا ابن ذي الجوشن! أنت الداعي بالنار لتحرق على أهلي؟! أحرقك الله بالنار. وجاء شبث فوبخه فاستحيى وانصرف.
قال الراوي: وقال الحسين عليه السلام: ابغوا لي ثوبا لا يرغب فيه أجعله تحت ثيابي لئلا أجرد منه ، فاتي بتبان، فقال: لا، ذاك لباس من ضربت عليه الذلة، فأخذ ثوبا خلقا فخرقه وجعله تحت ثيابه، فلما قتل عليه السلام جردوه منه، ثم استدعى الحسين عليه السلام بسراويل من حبرة، ففرزها ولبسها، وإنما فرزها لئلا يسلبها، فلما قتل عليه السلام سلبها بحر بن كعب (لعنه الله) وترك الحسين (صلوات الله عليه) مجردا، فكانت يدا بحر بعد ذلك تيبسان في الصيف كأنهما عودان يابسان ، وتترطبان في الشتاء فتنضحان دما وقيحا إلى أن أهلكه الله تعالى.
📚ابن طاوس، اللهوف،/ 113- 114/ عنه: المجلسي، البحار، 45/ 54؛ البحراني، العوالم، 17/ 297؛ المازندراني، معالي السبطين، 2/ 26- 27
📝سپس شمر بن ذى الجوشن به خيمههاى حسين حمله كرد و نيزهاش را به خيمه فرو برد و سپس گفت: «آتشى بياوريد تا خيمه و هركه در آن است، به آتش بسوزانم.»
حسين عليه السلام فرمود: «فرزند ذى الجوشن! اين تو هستى كه براى سوزاندن خانواده من آتش مىطلبى؟ خدايت به آتش بسوزاند.»
شبث آمد و شمر را بر اين كار سرزنش نمود. او هم خجلتزده بازگشت.-
- راوى گفت: حسين عليه السلام فرمود: جامهاى كه مورد رغبت كسى نباشد، به من بدهيد كه از زير لباسهاى خود بپوشم تا مگر آن را از تنم بيرون نياورند.»
شلوار كوتاهى به حضورش آوردند، فرمود: «نه! اين جامه كسى است كه ذلت و خوارى دامنگيرش شده باشد.» پس جامه كهنه ديگرى را گرفت و پاره پاره كرد و زير جامههايش پوشيد؛ ولى وقتى كشته شد، بدنش از آن جامه نيز برهنه بود. سپس پارچه ازارى كه بافت يمن بود، خواست و پاره كرد و پوشيد و به اين منظور پارهاش كرد كه به غارت نبرند؛ ولى وقتى كشته شد، بحر بن كعب لعين به يغمايش برد و حسين را برهنه گذاشت و پس از اين جنايت، هردو دست بحر، در تابستان همچون دو چوب خشك مىخشكيد و در زمستان، چرك و خون از آنها جارى بود تا آن كه به هلاكت رسيد.
📚فهرى، ترجمه لهوف،/ 123- 124
کانال قران و امام حسین ع در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
🌟قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
مَن عَلَّمَ آیَةً فی کِتابِ اللهِ تَعالی، کانَ لَهُ اَجرُها ما تُلِیَت .
🍃هر که آیه ای از کتاب خدا را به دیگری بیاموزد، پاداش آن آیه، تا زمانی که خوانده می شود به او نیز می رسد .💫
★○★○💠🍃💠○★○★
🍀#تلاوت قران داریم در ساعاتی از نیمه شب 11 ربیع الاول، همراه #قران دوستان به نیت:
"خانه دار شدن همه مستاجرین "
و هدیه به اقای غریب #مهدی فاطمه سلام الله علیها 🤲
★○★○💠🍃💠○★○★
⏰از #ساعت(3:15) تا قبل از شروع محفل تدبر(4:15)
✍#اسم خود به همراه تعداد #صفحات را به ای دی زیر بفرستید👇
🆔@Alliiareza1355
★○★○💠🍃💠○★○★
17.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠در #محضر یک آیه #قرآن
♡♡♡🌺🍃🌺♡♡♡
مطالب کانال بیشتر در ارتباط با سخنان و خطبه ها و سیره و اخلاق امام حسین ع با قران است
کانال قران و امام حسین ع
در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
#مقتل_خوانی
#زنان_عاشورایی
#احادیث_در_ارتباط_با_امام_حسین_ع
📝حدثنا محمد بن موسي بن المتوکل رحمه الله، قال: حدثنا علي بن الحسين السعد آبادي، عن أحمد بن محمد بن خالد، عن أبيه، عن محمد بن سنان، عن أبيالجارود زياد بن المنذر، عن عبدالله بن الحسن ، عن أمه فاطمة بنت الحسين عليهالسلام قال: دخلت الغانمة (العامة) علينا الفسطاط ، و أنا جارية صغيرة و في رجلي خلخالان من ذهب، فجعل رجل يفض الخلخالين من رجلي، و هو يبکي، فقلت : ما يبکيک يا عدو الله؟! فقال: کيف لا أبکي و أنا أسلب ابنة رسول الله؟! فقلت: لا تسلبني. قال: خاف أن يجيء غيري فيأخذه . قالت: و انتهبوا ما في الأبنية حتي کانوا ينزعون الملاحف عن ظهورنا .
📚الصدوق، الأمالي، 165-164رقم 2: عنه؛ المجلسي، البحار، 82 / 45؛ البحراني، العوالم، 360 / 17؛ البهبهاني، الدمعة الساکبة، 369 / 4؛ الدربندي، أسرار الشهادة، / 437؛ المازندراني، معالي السبطين، 86 / 2؛ الزنجاني، وسيلة الدارين، 343؛ مثله الجزائري، الأنوار النعمانية، 246-245 / 3
📝فاطمه دختر حسين فرموده است: «غارتگران بر خيمه ما هجوم کردند و من دختر خردسالي بودم. خلخال طلا پايم بود، مردي آنها را ميربود و ميگريست. گفتم: «دشمن خدا چرا گريه ميکني؟»
گفت: «چرا گريه نکنم که دختر رسول خدا را لخت ميکنم».
گفتم: «مرا واگذار!»
گفت: «ميترسم ديگري آن را بربايد»
فرمود: هر چه در خيمههاي ما بود، غارت کردند تا اين که چادر از دوش ما برداشتند.
📚کمرهاي، ترجمه امالي، / 165- 164.
کانال قران و امام حسین ع در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
19.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠در #محضر یک آیه #قرآن
♡♡♡🌺🍃🌺♡♡♡
مطالب کانال بیشتر در ارتباط با سخنان و خطبه ها و سیره و اخلاق امام حسین ع با قران است
کانال قران و امام حسین ع
در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠در #محضر یک آیه #قرآن
♡♡♡🌺🍃🌺♡♡♡
مطالب کانال بیشتر در ارتباط با سخنان و خطبه ها و سیره و اخلاق امام حسین ع با قران است
کانال قران و امام حسین ع
در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
13.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نوای ناب الهی و دلنشین
#قرآن
#آرامش
#آسایش
مطالب کانال بیشتر در ارتباط با سخنان و خطبه ها و سیره و اخلاق امام حسین ع با قران است
کانال قران و امام حسین ع
در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
قرآن کریم سوره حجرات آیه 11
تلاوت استاد عبدالباسط رحمةالله علیه
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ عَسَىٰ أَنْ يَكُونُوا خَيْرًا مِنْهُمْ ﴿١١﴾
ای اهل ایمان! نباید گروهی گروه دیگر را مسخره کنند، شاید مسخره شده ها از مسخره کنندگان بهتر باشند.
مطالب کانال بیشتر در ارتباط با سخنان و خطبه ها و سیره و اخلاق امام حسین ع با قران است
کانال قران و امام حسین ع
در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖
#آیات_الولایة
#آیات_خاص_در_شان_14_معصوم
#تفاسیر_قرآن
#آیات_در_شان_رسول_اکرم_ص
#ولادت_پیامبر_اکرم_ص
وَ لَقَدْ جَعَلْنا فِي السَّماءِ بُرُوجاً وَ زَيَّنَّاها لِلنَّاظِرينَ
ما در آسمان برجهايى قرار داديم؛ و آن را براى بينندگان آراستيم.
وَ حَفِظْناها مِنْ كُلِّ شَيْطانٍ رَجيمٍ
و آن را از هر شيطان راندهشدهاى حفظ كرديم.
(حجر/ ١٦و١٧)
✨✨✨✨✨✨
📜الصّادق (علیه السلام)- لَمْ تَزَلِ الشَّیَاطِینُ تَصْعَدُ إِلَی السَّمَاءِ وَ تَتَجَسَّسُ حَتَّی وُلِدَ النَّبِیُّ.
📝امام صادق (علیه السلام)- شیاطین پیوسته بهسوی آسمان بالا رفته و جاسوسی میکردند تا اینکه پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) بهدنیا آمد.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۴۵۲ القمی، ج۱، ص۳۷۳/ نورالثقلین
📝امام صادق (علیه السلام)- ابانبنعثمان از امام صادق (علیه السلام) نقلکرده که فرمود: «ابلیس که خدا لعنتش کند آسمانهای هفتگانه را میشکافت [و بالا میرفت]؛ زمانیکه عیسی (علیه السلام) متولّد شد از سه آسمان محروم شد و [فقط] چهار آسمان را میشکافت. چون رسول خدا (صلی الله علیه و آله) متولّد شد از تمامی هفت آسمان محروم شد و شیاطین با ستارگان [از آسمان] رانده میشدند؛ و قریش گفتند: «این همان قیامتی است که میشنیدیم، اهل کتاب از آن سخن میگفتند». عَمروبنامیّه که از مهمترین پیشگویان زمان جاهلیّت بود، گفت: «به ستارگانیکه بهوسیلهی آنها راهها پیدا میشود و اوقات زمستان و تابستان بهکمک آنها تشخیص داده میشود توجّه کنید؛ اگر این ستارگان پرتاب شدند نشانهی نابودی هرچیز [و زمان قیامت] است و اگر ثابت بودند و دیگر ستارگان پرتاب شدند نشانهی یک اتفّاق جدید [و بزرگ] است». تمامی بتها در صبح ولادت پیامبر (صلی الله علیه و آله) با صورت روی زمین افتادند و در آنشب ایوانکسری به لرزه درآمد و چهارده کنگرهی آن فروریخت و آب دریاچهی ساوه به زمین فرو رفت و آتشکدهی فارس که هزار سال پیش از آن خاموش نشده بود، خاموش گشت و موبدان (دانشمند بزرگ زرتشت) آن شب در خواب، شتران سرکشی را دید که سواران عرب را بهدنبال خود میکشانند و از دجله گذشته و در شهرهای زرتشتیان پراکنده شدند و سقف [کاخ] کسرای پادشاه از وسط شکست و رود دجله بر آن جاری شد؛ و در آن شب نوری از سمت حجاز پراکنده شد و کمی بعد گسترش یافت تا اینکه به مشرق زمین رسید؛ و تخت همهی پادشاهان جهان واژگون گشت و هر پادشاهی در آن روز لال شد و نتوانست سخن بگوید و دانش پیشگویان گرفته شد و جادوی جادوگران باطل گشت و هر پیشگوی عربی از یار و همراه خویش [از جنّیان] منع گردید و قریش در بین عرب بزرگی یافته و آلالله (خاندان خدا) نام گرفتند. امام صادق (علیه السلام) فرمود: «چونکه قریش در جوار بیتاللهالحرام (کعبه) زندگی میکردند مردم آنان را آلالله نامیدند». و آمنه ((مادر پیامبر (صلی الله علیه و آله)) گفت: «به خدا قسم! وقتی پسرم به دنیا آمد و دستش را بر زمین نهاد و سرش را بهسوی آسمان بالا گرفت و به آسمان نگاه کرد؛ آنگاه نوری از من خارج شد که هرچیزی را روشن کرد و در میان آن نور شنیدم که گویندهای میگفت: «تو سرور و آقای همهی مردم را به دنیا آوردهای، نام او را محمّد (صلی الله علیه و آله) بگذار». او را نزد عبدالمطلّب (علیه السلام) آوردند تا وی را ببیند و این درحالی بود که گفتههای مادرش به گوش عبدالمطلّب (علیه السلام) رسیده بود؛ عبدالمطلّب (علیه السلام) او را گرفته و در دامن خویش نشاند و گفت: «ستایش مخصوص خداوندی است که این فرزند پاکیزه را به ما عطا کرد که در گهواره بر دیگر کودکان سروری دارد». سپس او را [برای متبرّکشدن و حفظ از خطرات] به ارکان کعبه مالید و اشعاری دربارهاش سرود. ابلیس فریادی زد و همهی شیاطین را فرا خواند. همگی نزد او آمده و گفتند: «ای سرور ما! چه چیزی باعث فریاد و بیتابی تو شده است»؟ گفت: «وای بر شما! از شبگذشته احوال آسمان و زمین برایم باورنکردنی شده است؛ بهیقین بر روی زمین واقعهی بزرگی رخ داده که از زمان بالارفتن عیسیبنمریم (علیه السلام) [به آسمان] مانند آن رخ نداده است! بیرون روید و بنگرید که آن واقعه چیست»؟ آنها پراکنده شدند و پس از مدّتی [دوباره] همگی نزد ابلیس گرد هم آمدند و گفتند: «چیزی نیافتیم»؟ ابلیس گفت: «خودم باید اینکار را انجام دهم»؛ آنگاه در دنیا غوطهور گردید و چرخی در آن زد تا اینکه به مسجدالحرام رسید و آنجا را در محاصرهی فرشتگان دید؛ جلو رفت تا داخل شود که فرشتگان بر سر او فریاد زدند [که بازگرد] و او بازگشت. سپس مانند گنجشکی شد و از سمت کوه حراء وارد حرم شد. جبرئیل به او گفت: «خدا تو را لعنت کند! بیرونشو»! ابلیس به او گفت: «ای جبرئیل! فقط یک کلمه از تو میپرسم، از شب گذشته در زمین چه اتّفاقی رخ داده است»؟ جبرئیل به او گفت: «محمّد (صلی الله علیه و آله) بهدنیا آمده است». ابلیس گفت: «آیا من میتوانم او را فریب بدهم»؟ گفت: «نه». ابلیس گفت: «آیا میتوانم امّتش را فریب دهم»؟ گفت: «آری». ابلیس گفت: «خشنود شدم».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۴۵۲ بحارالأنوار، ج۱۵، ص۲۵۹/ نورالثقلین
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 ای محمد، تو مثل گل هستی...
◽️قطعهای از آهنگ Like a Flower (مثل گل)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠#سلبریتی معروفی چون #شاهرخ خان درمورد #قرآن چه زیبا میگه
🌺🍃꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌺🍃꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭
مطالب کانال بیشتر در ارتباط با سخنان و خطبه ها و سیره و اخلاق امام حسین ع با قران است
کانال قران و امام حسین ع
در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin