eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
840 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
726 ویدیو
366 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
تفسیر نور《سوره ملک 》.pdf
228.6K
فایل pdf تفسیر نور سوره ملک کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ 📜[١٠٢٠]١-عليّ‌ بن إبراهيم،عن أبيه،عن ابن أبي عمير،عن ابن أذينة،عن الفضيل،عن أبي جعفر عليه السّلام قال: نظر إلى النّاس يطوفون حول الكعبة،فقال:هكذا كانوا يطوفون في الجاهليّة!!إنّما أمروا أن يطوفوا بها ثمّ‌ ينفروا إلينا،فيعلمونا ولايتهم و مودّتهم و يعرضوا علينا نصرتهم،ثمّ‌ قرأ هذه الآية ✨فَاجْعَلْ‌ أَفْئِدَةً‌ مِنَ‌ النّاسِ‌ تَهْوِي إِلَيْهِمْ‌. 📝فضيل گفته است:حضرت باقر عليه السّلام به مردمى كه گرد كعبه طواف مى‌كردند،نگاه كرد و فرمود: 🕋در جاهليّت هم چنين طواف مى‌كردند!!همانا به آنان فرمان داده شده كه بر گرد آن طواف كنند و سپس به سوى ما كوچ كنند تا ولايت و مودّتشان را به آگاهى ما رسانده يارى‌شان را به ما عرضه كنند.و اين آيه را خواندند:و دل‌هاى گروهى از مردم را به آن‌ها متوجّه ساز.[ابراهيم(١٤):٣٧] 📗 اصول کافی -جلد 2، صفحه 261 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ 📜[١٠٢٦]٤-محمّد،عن محمّد بن الحسن،عن محمّد بن أسلم،عن عليّ‌ بن أبي حمزة،عن أبي الحسن عليه السّلام قال: سمعته يقول:ما من ملك يهبطه اللّه في أمر ما يهبطه إلاّ بدأ بالإمام،فعرض ذلك عليه و إنّ‌ مختلف الملائكة من عند اللّه تبارك و تعالى إلى صاحب هذا الأمر. 📝ابو حمزه گويد:من از حضرت ابو الحسن عليه السّلام شنيدم كه مى‌فرمايد: 🕊فرشته‌اى نيست كه خداوند او را دربارۀ موضوعى فروبفرستد جز اين‌كه با امام آغاز مى‌كند.پس او آن امر را بر ايشان عرضه مى‌كند.و همانا رفت‌وآمد فرشتگان از نزد خداوند پاك و فرازمند به صاحب امر[امامت]است. 📗 اصول کافی - جلد2، صفحه 265 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ تمامی سوره قیامت بر قیامت اهل بیت (علیه السلام) که در روز عاشورا برپا گردید، دلالت می کند. 💔💔💔 آن حادثه عظیم و فاجعه هول انگیز و کوبنده، یادآور جوش و خروش فریاد قیامت است که مصیبت آن فراتر از هر واقعه مصیبت بار دیگری خواهد بود. آری واقعه دردناک عاشورا، آن روز کوبنده ای بود که قلوب نیکان و بدکاران را درهم کوبید، دل های حق طلب را به لرزه در آورد، و غم و اندوه آن مصیبت همه جا را فرا گرفت. 📚خصائص الحسینیه شیخ جعفر شوشتری کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
" تفسیر صوتی و پی دی اف قرآن کریم استاد قرائتی" 🔹سوره سوره 107 قرآن کریم کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
تفسیر نور《سوره ماعون》.pdf
181.4K
فایل pdf تفسیر نور سوره ماعون کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ درباره بهشت 📜٦٩-عليّ‌ بن إبراهيم عن أبيه عن ابن محبوب عن محمّد بن إسحاق المدنيّ‌ عن أبي جعفر عليه السّلام قال:إنّ‌ رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم سئل عن قول اللّه عزّ و جلّ‌: ✨ يَوْمَ‌ نَحْشُرُ الْمُتَّقِينَ‌ إِلَى الرَّحْمنِ‌ وَفْداً فقال:يا عليّ‌ إنّ‌ الوفد لا يكونون إلاّ ركبانا أولئك رجال اتّقوا اللّه فأحبّهم اللّه و اختصّهم و رضي أعمالهم فسمّاهم المتّقين،ثمّ‌ قال له:يا عليّ‌ أما و الّذي فلق الحبّة و برأ النّسمة إنّهم ليخرجون من قبورهم و إنّ‌ الملائكة لتستقبلهم بنوق من نوق العزّ عليها رحائل الذّهب مكلّلة بالدّرّ و الياقوت و جلائلها الإستبرق و السّندس و خطمها جدل الأرجوان،تطير بهم إلى المحشر مع كلّ‌ رجل منهم ألف ملك من قدّامه و عن يمينه و عن شماله يزفّونهم زفّا حتّى ينتهوا بهم إلى باب الجنّة الأعظم و على باب الجنّة شجرة إنّ‌ الورقة منها ليستظلّ‌ تحتها ألف رجل من النّاس،و عن يمين الشّجرة عين مطهّرة مزكّية قال:فيسقون منها شربة فيطهّر اللّه بها قلوبهم من الحسد و يسقط‍‌ من أبشارهم الشّعر و ذلك قول اللّه عزّ و جلّ‌: وَ سَقاهُمْ‌ رَبُّهُمْ‌ شَراباً طَهُوراً من تلك العين المطهّرة،قال:ثمّ‌ ينصرفون إلى عين أخرى عن يسار الشّجرة فيغتسلون فيها و هي عين الحياة فلا يموتون أبدا،قال ثمّ‌ يوقف بهم قدّام العرش و قد سلموا من الآفات و الأسقام و الحرّ و البرد أبدا. قال:فيقول الجبّار جلّ‌ ذكره للملائكة الّذين معهم:احشروا أوليائي إلى الجنّة و لا توقفوهم مع الخلائق فقد سبق رضاي عنهم و وجبت رحمتي لهم و كيف أريد أن أوقفهم مع أصحاب الحسنات و السّيّئات،قال:فتسوقهم الملائكة إلى الجنّة، فإذا انتهوا بهم إلى باب الجنّة الأعظم ضرب الملائكة الحلقة ضربة فتصرّ صريرا يبلغ صوت صريرها كلّ‌ حوراء أعدّها اللّه عزّ و جلّ‌ لأوليائه في الجنان فيتباشرن بهم إذا سمعن صرير الحلقة فيقول بعضهنّ‌ لبعض:قد جاءنا أولياء اللّه،فيفتح لهم الباب فيدخلون الجنّة و تشرف عليهم أزواجهم من الحور العين و الآدميّين فيقلن: مرحبا بكم فما كان أشدّ شوقنا إليكم و يقول لهنّ‌ أولياء اللّه مثل ذلك،فقال عليّ‌ عليه السّلام: يا رسول اللّه أخبرنا عن قول اللّه جلّ‌ و عزّ: ✨ غُرَفٌ‌ مِنْ‌ فَوْقِها غُرَفٌ‌ مَبْنِيَّةٌ‌ بماذا بنيت يا رسول اللّه‌؟فقال:يا عليّ‌ تلك غرف بناها اللّه عزّ و جلّ‌ لأوليائه بالدّرّ و الياقوت و الزّبرجد،سقوفها الذّهب محبوكة بالفضّة لكلّ‌ غرفة منها ألف باب من ذهب،على كلّ‌ باب منها ملك موكّل به،فيها فرش مرفوعة بعضها فوق بعض من الحرير و الدّيباج بألوان مختلفة و حشوها المسك و الكافور و العنبر و ذلك قول اللّه عزّ و جلّ‌: وَ فُرُشٍ‌ مَرْفُوعَةٍ‌ إذا أدخل المؤمن إلى منازله فى الجنّة و وضع على رأسه تاج الملك و الكرامة ألبس حلل الذّهب و الفضّة و الياقوت و الدّرّ المنظوم في الإكليل تحت التّاج،قال:و ألبس سبعين حلّة حرير بألوان مختلفة و ضروب مختلفة منسوجة بالذّهب و الفضّة و اللّؤلؤ و الياقوت الأحمر فذلك قوله عزّ و جلّ‌: ✨يُحَلَّوْنَ‌ فِيها مِنْ‌ أَساوِرَ مِنْ‌ ذَهَبٍ‌ وَ لُؤْلُؤاً وَ لِباسُهُمْ‌ فِيها حَرِيرٌ فإذا جلس المؤمن على سريره اهتزّ سريره فرحا فإذا استقرّ لوليّ‌ اللّه جلّ‌ و عزّ منازله في الجنان استأذن عليه الملك الموكّل بجنانه ليهنّئه بكرامة اللّه عزّ و جلّ‌ إيّاه. ادامه مطلب👇👇 @qoranvamamhoosein
فيقول له خدّام المؤمن من الوصفاء و الوصائف:مكانك فإنّ‌ وليّ‌ اللّه قد اتّكأ على أريكته و زوجته الحوراء تهيّأ له فاصبر لوليّ‌ اللّه،قال:فتخرج عليه زوجته الحوراء من خيمة لها تمشي مقبلة و حولها و صائفها و عليها سبعون حلّة منسوجة بالياقوت و اللّؤلؤ و الزّبرجد و هي من مسك و عنبر و على رأسها تاج الكرامة و عليها نعلان من ذهب مكلّلتان بالياقوت و اللّؤلؤ، شراكهما ياقوت أحمر،فإذا دنت من وليّ‌ اللّه فهمّ‌ أن يقوم إليها شوقا فتقول له: يا وليّ‌ اللّه ليس هذا يوم تعب و لا نصب فلا تقم أنا لك و أنت لي،قال: فيعتنقان مقدار خمسمائة عام من أعوام الدّنيا لا يملّها و لا تملّه قال:فإذا فتر بعض الفتور من غير ملالة نظر إلى عنقها فإذا عليها قلائد من قصب من ياقوت أحمر وسطها لوح صفحته درّة مكتوب فيها:أنت يا وليّ‌ اللّه حبيبي و أنا الحوراء حبيبتك،إليك تناهت نفسي و إليّ‌ تناهت نفسك،ثمّ‌ يبعث اللّه إليه ألف ملك يهنّئونه بالجنّة و يزوّجونه بالحوراء،قال:فينتهون إلى أوّل باب من جنانه فيقولون للملك الموكّل بأبواب جنانه:استأذن لنا على وليّ‌ اللّه فإنّ‌ اللّه بعثنا إليه نهنّئه،فيقول لهم الملك:حتّى أقول للحاجب فيعلمه بمكانكم،قال: فيدخل الملك إلى الحاجب و بينه و بين الحاجب ثلاث جنان حتّى ينتهي إلى أوّل باب فيقول للحاجب:إنّ‌ على باب العرصة ألف ملك أرسلهم ربّ‌ العالمين تبارك و تعالى ليهنّئوا وليّ‌ اللّه و قد سألوني أن آذن لهم عليه فيقول الحاجب:إنّه ليعظم عليّ‌ أن أستأذن لأحد على وليّ‌ اللّه و هو مع زوجته الحوراء،قال:و بين الحاجب و بين وليّ‌ اللّه جنّتان،قال:فيدخل الحاجب إلى القيّم فيقول له:إنّ‌ على باب العرصة ألف ملك أرسلهم ربّ‌ العزّة يهنّئون وليّ‌ اللّه فاستأذن لهم. فيتقدّم القيّم إلى الخدّام،فيقول لهم:إنّ‌ رسل الجبّار على باب العرصة و هم ألف ملك أرسلهم اللّه يهنّئون وليّ‌ اللّه فأعلموه بمكانهم قال:فيعلمونه فيؤذن للملائكة فيدخلون على وليّ‌ اللّه و هو في الغرفة و لها ألف باب و على كلّ‌ باب من أبوابها ملك موكّل به فإذا أذن للملائكة بالدّخول على وليّ‌ اللّه فتح كلّ‌ ملك بابه الموكّل به قال:فيدخل القيّم كلّ‌ ملك من باب من أبواب الغرفة قال:فيبلّغونه رسالة الجبّار جلّ‌ و عزّ و ذلك قول اللّه تعالى: ✨وَ الْمَلائِكَةُ‌ يَدْخُلُونَ‌ عَلَيْهِمْ‌ مِنْ‌ كُلِّ‌ بابٍ‌ (من أبواب الغرفة) سَلامٌ‌ عَلَيْكُمْ‌ -إلى آخر الآية- قال:و ذلك قوله جلّ‌ و عزّ: ✨وَ إِذا رَأَيْتَ‌ ثَمَّ‌ رَأَيْتَ‌ نَعِيماً وَ مُلْكاً كَبِيراً يعني بذلك وليّ‌ اللّه و ما هو فيه من الكرامة و النّعيم و الملك العظيم الكبير،إنّ‌ الملائكة من رسل اللّه عزّ ذكره يستأذنون[في الدّخول]عليه فلا يدخلون عليه إلاّ بإذنه فلذلك الملك العظيم الكبير،قال:و الأنهار تجري من تحت مساكنهم و ذلك قول اللّه عزّ و جلّ‌: تَجْرِي مِنْ‌ تَحْتِهِمُ‌ الْأَنْهارُ و الثّمار دانية منهم و هو قوله عزّ و جلّ‌: ✨وَ دانِيَةً‌ عَلَيْهِمْ‌ ظِلالُها وَ ذُلِّلَتْ‌ قُطُوفُها تَذْلِيلاً من قربها منهم يتناول المؤمن من النّوع الّذي يشتهيه من الثّمار بفيه و هو متّكئ و إنّ‌ الأنواع من الفاكهة ليقلن لوليّ‌ اللّه:يا وليّ‌ اللّه كلني قبل أن تأكل هذا قبلي،قال:و ليس من مؤمن في الجنّة إلاّ و له جنان كثيرة معروشات و غير معروشات و أنهار من خمر و أنهار من ماء و أنهار من لبن و أنهار من عسل فإذا دعا وليّ‌ اللّه بغذائه أتي بما تشتهي نفسه عند طلبه الغذاء من غير أن يسمّي شهوته قال:ثمّ‌ يتخلّى مع إخوانه و يزور بعضهم بعضا و يتنعّمون في جنّاتهم في ظلّ‌ ممدود في مثل ما بين طلوع الفجر إلى طلوع الشّمس و أطيب من ذلك لكلّ‌ مؤمن سبعون زوجة حوراء و أربع نسوة من الآدميّين و المؤمن ساعة مع الحوراء و ساعة مع الآدميّة و ساعة يخلو بنفسه على الأرائك متّكئا ينظر بعضهم إلى بعض. ادامه مطلب👇👇 @qoranvamamhoosein
و إنّ‌ المؤمن ليغشاه شعاع نور و هو على أريكته و يقول لخدّامه:ما هذا الشّعاع اللاّمع لعلّ‌ الجبّار لحظني فيقول له خدّامه:قدّوس قدّوس جلّ‌ جلال اللّه بل هذه حوراء من نسائك ممّن لم تدخل بها بعد قد أشرفت عليك من خيمتها شوقا إليك و قد تعرّضت لك و أحبّت لقاءك فلمّا أن رأتك متّكئا على سريرك تبسّمت نحوك شوقا إليك فالشّعاع الّذي رأيت و النّور الّذي غشيك هو من بياض ثغرها و صفائه و نقائه و رقّته،قال:فيقول وليّ‌ اللّه:ائذنوا لها فتنزل إليّ‌ فيبتدر إليها ألف وصيف و ألف وصيفة يبشّرونها بذلك فتنزل إليه من خيمتها و عليها سبعون حلّة منسوجة بالذّهب و الفضّة،مكلّلة بالدّرّ و الياقوت و الزّبرجد،صبغهنّ‌ المسك و العنبر بألوان مختلفة،يرى مخّ‌ ساقها من وراء سبعين حلّة طولها سبعون ذراعا و عرض ما بين منكبيها عشرة أذرع فإذا دنت من وليّ‌ اللّه أقبل الخدّام بصحائف الذّهب و الفضّة،فيها الدّرّ و الياقوت و الزّبرجد فينثرونها عليها ثمّ‌ يعانقها و تعانقه فلا يملّ‌ و لا تملّ‌. قال:ثمّ‌ قال أبو جعفر عليه السّلام:أمّا الجنان المذكورة في الكتاب فإنّهنّ‌ جنّة عدن و جنّة الفردوس و جنّة نعيم و جنّة المأوى قال:و إنّ‌ للّه عزّ و جلّ‌ جنانا محفوفة بهذه الجنان و إنّ‌ المؤمن ليكون له من الجنان ما أحبّ‌ و اشتهى، يتنعّم فيهنّ‌ كيف يشاء و إذا أراد المؤمن شيئا أو اشتهى إنّما دعواه فيها إذا أراد أن يقول:(سبحانك اللّهمّ‌)فإذا قالها تبادرت إليه الخدم بما اشتهى من غير أن يكون طلبه منهم أو أمر به،و ذلك قول اللّه عزّ و جلّ‌: ✨دَعْواهُمْ‌ فِيها سُبْحانَكَ‌ اللّهُمَّ‌ وَ تَحِيَّتُهُمْ‌ فِيها سَلامٌ‌ يعني الخدّام قال: وَ آخِرُ دَعْواهُمْ‌ أَنِ‌ الْحَمْدُ لِلّهِ‌ رَبِّ‌ الْعالَمِينَ‌ يعني بذلك عند ما يقضون من لذّاتهم من الجماع و الطّعام و الشّراب،يحمدون اللّه عزّ و جلّ‌ عند فراغتهم. و أمّا قوله: ✨أُولئِكَ‌ لَهُمْ‌ رِزْقٌ‌ مَعْلُومٌ‌ قال:يعلمه الخدّام فيأتون به أولياء اللّه قبل أن يسألوهم إيّاه و أمّا قوله عزّ و جلّ‌: ✨ فَواكِهُ‌ وَ هُمْ‌ مُكْرَمُونَ‌ قال: فإنّهم لا يشتهون شيئا في الجنّة إلاّ أكرموا به. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇 @qoranvamamhoosein
📝امام باقر عليه السّلام فرمود:از رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم معناى قول خداى عزّ و جلّ‌ پرسيده شد: «روزى كه متقيان را به صورت گروهى به سوى رحمان محشور نماييم»(مريم/٨٥)، در جواب فرمود:اى على!اين گروه به صورت سواره هستند،آنان مردانى مى‌باشند كه تقوا پيشه كردند از اين جهت خدا آنان را دوست داشته و به آنان ويژگى عطا نموده و كارهايشان را پسنديده و متقين نام نهاده. 🕊سپس فرمود:اى على!سوگند به آنكه دانه را شكافت و خلق را آفريد كه متقيان از قبرشان بيرون مى‌آيند و ملائكه از آنان استقبال مى‌نمايند و شترانى از مقام عزّت كه با كجاوه‌هايى از طلا،آراسته به درّ و ياقوت با پالان‌هايى از استبرق و سندس و افسارهايى از شاخه‌هاى ارغوان زينت داده شده‌اند براى متقيان مى‌آورند كه بر آنها به سوى محشر پرواز مى‌كنند،از جلو و طرف راست و طرف چپ هريك از متقيان هزار فرشته است كه ايشان را با احترام و شتاب مى‌برند تا به در بهشتى مى‌رسند كه از همه بهشت‌ها بزرگ‌تر و برتر است. ☘بر در آن بهشت درختى است كه هر برگى از آن بر هزار نفر سايه مى‌اندازد و طرف راست آن بهشت چشمه‌اى است پاك و پاكيزه از آن شربتى مى‌آشامند خدا با آن دل‌هايشان را از حسد پاك مى‌نمايد و موهاى زايد بدنشان مى‌ريزد كه آيه شريفه«پروردگارشان شرابى پاك به آنان بنوشاند»(دهر/٢١)به همين اشاره دارد كه آن شراب از همين چشمه است، آن‌گاه در چشمه‌اى ديگر كه طرف چپ آن درخت است شستشو نمايند و اين چشمه حيات است كه بعد از اين هرگز نمى‌ميرند،سپس آنان را مقابل عرش پروردگار مى‌برند و متوقّف مى‌سازند،در حالى كه از همه آفات و دردها و سرما و گرما تا ابد در امان هستند. آن‌گاه خداى جبّار جلّ‌ ذكره به آن فرشتگانى كه در خدمت متقيان هستند دستور مى‌دهد كه دوستانم را به بهشت ببريد و آنان را با خلايق متوقف نسازيد،زيرا پيش از اين از ايشان راضى شده‌ام و رحمتم درباره ايشان مقرّر گشته،و بعد از اينكه رضاى من آنان را فراگرفته چگونه آنانرا به دادگاه بررسى خوبى‌ها و بدى‌ها بكشانم! پس فرشتگان آنان را به طرف بهشت مى‌برند وقتى كه به در بهشت بزرگ رسيدند،ملائكه حلقه در را مى‌كوبند،از آن صدايى دلنشين بلند مى‌شود كه به گوش همه حوريان كه خداوند ايشان را در بهشت براى اولياى خود مهيّا نموده،مى‌رسد.وقتى‌كه صدا را شنيدند به همديگر مژده مى‌دهند و مى‌گويند:دوستان خدا آمدند،در بهشت به روى متقيان باز مى‌شود و وارد بهشت مى‌شوند،همسران آنان از حور العين و از انسان‌ها نزد آنان مى‌آيند و مى‌گويند:خوش آمديد سخت به ملاقات شما مشتاق بوديم، دوستان خدا نيز به همسران خود همين را مى‌گويند. 💎على عليه السّلام عرض كرد:يا رسول اللّه!ما را از قول خداى جلّ‌ و عزّ«غرفه‌هايى بالاى غرفه‌هايى بنا شده است»(زمر/٢٠)خبر بده كه از چه چيز ساخته شده است‌؟فرمود: اى على!اينها غرفه‌هايى است كه خداى عزّ و جلّ‌ آنها را براى دوستانش از درّ و ياقوت و زبرجد ساخته،سقف آنها با طلا ساخته و با نقره محكم‌كارى شده،هر غرفه‌اى هزار در از طلا دارد و در كنار هر درى فرشته‌اى نگهبانى مى‌نمايد،به فرش‌هاى گرانقدر و رنگارنگ ابريشم و ديبا كه بوى مشك و عنبر و كافور از آنها به مشام مى‌رسد تزيين شده و همين مراد است از قول خداى عزّ و جلّ‌«فرش‌هاى گرانقدر»(واقعه/٣٤). 👑هنگامى كه مؤمن وارد منزل خود در بهشت گرديد تاج سلطنت و كرامت بر سر او مى‌گذارند و لباس‌هاى طلابافت و نقره‌بافت كه به ياقوت و درّ آراسته شده به او مى‌پوشانند،حله‌هايى گوناگون و رنگارنگ،مزين به انواع زينت‌ها از طلا و نقره و درّ و ياقوت قرمز به او عطا مى‌شود و مراد از قول خدا همين است:«در آنجا دستبندها از طلا و مرواريد زيور كنند و لباسشان در آنجا ديباست»(حج/٢٢). و وقتى مؤمن روى تخت نشست تخت از شادمانى به حركت مى‌آيد و پس از آن كه دوست خدا در منازل خود در بهشت آرميد فرشته‌اى كه دربان بهشت‌هاى اوست اذن مى‌طلبد تا به حضور او آيد و تهنيت و تبريك بگويد. ادامه مطلب👇👇 @qoranvamamhoosein
🌹نورسان پسر و دختر، پيشخدمتان او به آن فرشته مى‌گويند:شتاب نكن، همين‌جا باش زيرا دوست خدا بر سرير خود تكيه زده و همسر حور العين او خود را براى او آرايش و مهيّا نموده،آن‌گاه همسر حور العين وى از خيمه مخصوص بيرون مى‌آيد و رو به او مى‌آورد،و حور العين‌هاى نورس اطراف او را گرفته‌اند هفتاد حلّه دربردارد كه با ياقوت و مرواريد و زبرجد آراسته شده و بوى مشك و عنبر از آنها به مشام مى‌رسد و تاج كرامت بر سر دارد و نعلين آراسته به ياقوت و مرواريد پوشيده،بدين هيئت و جلال مى‌آيد.وقتى‌كه نزديك ولىّ‌ اللّه رسيد ولىّ‌ اللّه از شوق او اراده مى‌كند كه برخيزد،حور العين به وى مى‌گويد:اى دوست خدا!امروز،روز رنج و خستگى نيست از جايت برنخيز من براى تو هستم و تو براى من هستى. آن‌گاه همديگر را در آغوش مى‌گيرند به مقدار پانصد سال از سال‌هاى دنيا، هيچ‌يك از هم افسرده نمى‌گردند،وقتى مؤمن بدون آنكه افسرده شود اندكى حالت سستى پيدا كرد،نگاه به همسر حوريه‌اش مى‌نمايد مى‌بيند گردن‌بندى از مرواريد و ياقوت قرمز بر گردن دارد،وسط‍‌ آن لوحى است از درّ بر آن نوشته شده:اى ولىّ‌ اللّه!تو دوست من هستى و من حوريه دوست تو هستم،تو شيداى من هستى و من شيداى توام،پس از آن خداوند هزار فرشته را مى‌فرستد تا بهشت را به مؤمن تبريك و تهنيت بگويند و حوريه‌ها را به كابين او درآورند. 💫وقتى‌كه به در نخست از بهشت‌هاى او رسيدند به فرشته دربان مى‌گويند:از ولىّ‌ خدا براى ما اجازه بگير خدا ما را فرستاده به او تبريك بگوييم،آن فرشته دربان مى‌گويد:تا به نگهبان بگويم كه به مؤمن اعلام نمايد شما آمده‌ايد.فاصله ميان دربان با نگهبان سه بهشت است،نزد نگهبان مى‌آيد تا به در بهشت نخست مى‌رسد مى‌گويد:هزار فرشته در حياط‍‌ هستند خداى ربّ‌ العالمين آنان را براى گفتن تبريك به ولىّ‌ اللّه فرستاده از من خواسته‌اند كه براى ايشان اذن بگيرى،مى‌گويد:بر من ناگوار است كه از ولىّ‌ اللّه اذن بطلبم زيرا با همسر حوريه‌اش خلوت نموده،دو بهشت ميان نگهبان و مؤمن فاصله است،پس نگهبان نزد سرپرست و قيّم مى‌آيد و به او مى‌گويد:هزار فرشته درب حياط‍‌ هستند خداى ربّ‌ العزه آنان را فرستاده تا به ولىّ‌ اللّه تبريك و تهنيت بگويند،براى ايشان اذن بطلب. سرپرست نزد پيشخدمتان مى‌رود و به آنان مى‌گويد:هزار فرشته در منزل هستند، خدا آنان را فرستاده تا به ولىّ‌ اللّه تبريك بگويند. پيشخدمتان ولىّ‌ اللّه را در جريان مى‌گذارند،اذن مى‌دهد،ملائكه مى‌آيند او در غرفه‌اى است كه هزار در دارد و بر هر درى ملكى نگهبان است پس هر نگهبانى درب خود را باز مى‌كند و هر فرشته از يك در وارد مى‌گردد،و پيغام پروردگار را مى‌رسانند و اين است قول خداى جلّ‌ و عزّ:«و فرشتگان بر آنان وارد مى‌شوند،مى‌گويند سلام بر شما»(رعد/٢٣)و همچنين اين قول خداوند:«وقتى‌كه آنجا را بنگرى و باز بنگرى نازونعمت و پادشاهى بزرگى مى‌بينى»(دهر/٢٠)كه مراد از اين آيه ولىّ‌ اللّه است كه در نازونعمت و سلطنتى بزرگ است تا جايى كه ملائكه براى ورود بر او اذن مى‌گيرند و بدون اجازه او وارد نمى‌شوند. 🌊و نهرها زير اماكن مؤمنان جارى است همان‌گونه كه خدا فرموده:«از زير منزل‌هايشان نهرها جارى است»(كهف/٣١)و ميوه‌ها آويزان است كه خدا فرموده:«سايۀ درختان بهشتى بر سر آنها و ميوه‌هايش در دسترس و به اختيار آنهاست»(دهر/١٤).ميوه‌ها به اندازه‌اى به مؤمن نزديكند كه هر نوعى را ميل نمايد در حالى كه تكيه زده با دهن آن را برمى‌دارد و براى خوردن مؤمن،ميوه‌ها از همديگر سبقت مى‌گيرند اين مى‌گويد مرا زود نوش جان كن و ديگرى نيز همين را مى‌گويد،و هيچ مؤمنى نيست مگر آنكه در بهشت باغ‌هاى بهشتى فروانى دارد،داربست شده و بدون داربست،نهرهايى از شراب و نهرهايى از آب و نهرهايى از شير و نهرهايى از عسل در اختيار مؤمن است. ميل به هر غذايى پيدا كرد بدون آنكه اظهار نمايد در اختيار او قرار مى‌گيرد. 💓پس از تلذذ با آن نعمت‌ها با برادرانش خلوت مى‌گزيند و از يكديگر ديدوبازديد مى‌نمايند و از نازونعمت بهشت‌هاى خود بهره‌مند مى‌شوند،در بهشت پيوسته سايه است و هوايى باب طبع مانند مابين سپيده‌دم تا طلوع آفتاب دارد. از همه اين لذت‌ها مهم‌تر اين است كه براى هر مؤمن هفتاد همسر از حور العين و چهار زن از آدميان است مؤمن ساعتى با حور العين و ساعتى با زنى از انسان‌ها به سر مى‌برد و ساعتى ديگر با خود خلوت مى‌نمايد و بر سريرها تكيه مى‌زند و با مؤمنان ديگر به يكديگر نظاره مى‌نمايند. ادامه مطلب👇👇 @qoranvamamhoosein
🎇ناگاه پرتوى از نور مؤمن را فرا مى‌گيرد در حالى‌كه روى تخت خويش آرام گرفته به پيشخدمتان مى‌گويد:اين پرتو درخشان چيست‌؟شايد خدا مرا مى‌نگرد؟ پيشخدمتان مى‌گويند:خدا از اينكه با چشم و وسيلۀ بينايى تو را بنگرد منزه است! اين نور خدا نيست بلكه يكى از همسران حوريه توست كه تاكنون نزد او نرفته‌اى،بس‌كه مشتاق توست و آرزوى ملاقات تو را دارد،از خيمه‌اش تو را مى‌پايد وقتى‌كه ديد روى تختت تكيه كرده‌اى از روى شوق به تو تبسمى نمود،اين پرتو درخشان و اين نور تابان كه تو را فراگرفته از سفيدى و شفافى و پاكيزگى دندان‌هاى پيشين اوست كه وقت تبسم نمايان گرديد.مؤمن و ولىّ‌ خدا مى‌گويد:به او اجازه دهيد تا نزد من بيايد. هزار پسر نورس و هزار دختر نورس،با شتاب نزد او مى‌آيند و به او مژده مى‌دهند كه مؤمن اجازه ورودش را داده پس آن حور العين از خيمه‌اش بيرون مى‌آيد،هفتاد حلّه كه با طلا و نقره بافته شده و با درّ و ياقوت و زبرجد آراسته شده و با انواع مشك و عنبر رنگ‌آميزى شده،دربردارد،مغز ساق‌هايش از پشت هفتاد لباسى كه بر تن دارد نمايان است،بلندى قامتش هفتاد ذراع و عرض ميان شانه‌هايش ده ذراع است(ذراع از آرنج تا نوك انگشتان است)وقتى نزديك ولىّ‌ اللّه رسيد،پيشخدمتان ظرف‌هايى كه در آن طلا و نقره و ياقوت و زبرجد است نثار مى‌كنند،پس از آن ولىّ‌ اللّه و حور العين همديگر را در آغوش مى‌گيرند و دست به گردن هم مى‌اندازند نه ولىّ‌ اللّه افسرده مى‌شود و نه حور العين. 🔖راوى حديث گويد:پس از نقل حديث رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم خود امام باقر عليه السّلام فرمود: بهشت‌هايى كه در قرآن از آن نام برده شده از اين قرار است: 🌠جنّت عدن،جنّت فردوس،جنت نعيم و جنة المأوى و خداى عزّ و جلّ‌ بهشت‌هاى ديگرى دارد كه اين بهشت‌ها اطراف آنها را احاطه كرده‌اند و هر مؤمنى هرچند بهشت را متمايل باشد در اختيار اوست كه در آن متنعّم باشد هرگونه كه بخواهد،و هروقت مؤمن چيزى را بخواهد به اين كلمه«سبحانك اللهم»اظهار مى‌نمايد وقتى كه اين كلمه را گفت پيشخدمتان بر يكديگر سبقت مى‌گيرند تا آنچه را مى‌خواهد حاضر نمايند بدون اينكه از آنان درخواست يا امر نموده باشد و قول خداى عزّ و جلّ‌:«دعايشان در آن(بهشت) خدايا تو منزّهى و درودشان سلام است»(يونس/١١)به همين موضوع ارتباط‍‌ دارد،يعنى وقتى از كاميابى از جماع و غذا و شراب فراغت يافتند خدا را ستايش مى‌كنند. و امّا قول خداوند«براى ايشان رزق معلوم است»(صافات/٤٢)مقصود آن است: بدون اينكه چيزى بخواهند پيشخدمتان برايشان مى‌آورند.و امّا قول خداوند«در آنجا ميوه‌هاست و آنان مورد اكرامند»(صافات/٤١)مراد آن است كه هرچه را ميل كنند در بهشت اكرام مى‌شوند. 📖الروضة من الکافی، صفحه 242 محمدبن یعقوب کلینی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ ❤️❤️ این دو سوره (فلق و ناس) شریفه که به نام معوذتین معروف است در روایات شیعه و اهل سنت وارد شده که در شأن امام حسن و امام حسین علیهماالسلام نازل گردیده و در پرتو این سوره ها، آن دو بزرگوار در پناه امن الهی واقع شده اند. 📚خصائص الحسینیه شیخ جعفر شوشتری کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
" تفسیر صوتی و پی دی اف قرآن کریم استاد قرائتی" 🔹سوره سوره 104 قرآن کریم کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
تفسیر نور《سوره هُمَزَه》.pdf
171K
فایل pdf تفسیر نور سوره هُمَزَه کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ 📜[١٠١٢]١-عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد بن عيسى،عن ابن سنان، عن ابن مسكان،عن سدير قال: قلت لأبي جعفر عليه السّلام:إنّي تركت مواليك مختلفين،يتبرّأ بعضهم من بعض قال:فقال:و ما أنت و ذاك،إنّما كلّف النّاس ثلاثة:معرفة الأئمّة و التّسليم لهم فيما ورد عليهم و الرّدّ إليهم فيما اختلفوا فيه. 📝سدير گفت:من به حضرت باقر عليه السّلام عرض كردم:من دوستداران شما را در حالى ترك كردم كه اختلاف داشتند و از هم بيزارى مى‌جستند.او گويد: حضرت فرمودند:تو را به آنچه كار مردم به سه چيز تكليف شده‌اند: 💎شناخت امامان[عليهم السّلام] 💎و تسليم به آنان در آنچه به ايشان رسيده است 💎و رجوع به آنان در آنچه اختلاف دارند. 📚 اصول کافی - جلد2، صفحه 256 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ 📜[١٠١٣]٢-عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد البرقيّ‌،عن أحمد بن محمّد بن أبي نصر،عن حمّاد بن عثمان،عن عبد اللّه الكاهليّ‌ قال: قال أبو عبد اللّه عليه السّلام:لو أنّ‌ قوما عبدوا اللّه وحده لا شريك له و أقاموا الصّلاة و آتوا الزّكاة و حجّوا البيت و صاموا شهر رمضان ثمّ‌ قالوا لشيء صنعه اللّه أو صنعه رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم:ألاّ صنع خلاف الّذي صنع‌؟أو وجدوا ذلك في قلوبهم لكانوا بذلك مشركين،ثمّ‌ تلا هذه الآية ✨ فَلا وَ رَبِّكَ‌ لا يُؤْمِنُونَ‌ حَتّى يُحَكِّمُوكَ‌ فِيما شَجَرَ بَيْنَهُمْ‌ ثُمَّ‌ لا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ‌ حَرَجاً مِمّا قَضَيْتَ‌ وَ يُسَلِّمُوا تَسْلِيماً ثمّ‌ قال أبو عبد اللّه عليه السّلام:عليكم بالتّسليم. 📝عبد اللّه كاهلى گفت:حضرت صادق عليه السّلام فرمود:اگر مردمى خداوند يكتاى بى‌شريك را عبادت كنند و نماز را به پا داشته،زكات داده،حجّ‌ گزارند و ماه رمضان را روزه بگيرند،سپس به چيزى كه خداوند يا رسول خدا -درود خدا بر او و بر خاندانش-كرده،بگويند:آيا نمى‌شد جز اين كند؟يا به دلشان خطور كند،با همان مشرك مى‌شوند. 💠سپس اين آيه را خواند:به پروردگارت سوگند آن‌ها مؤمن نخواهند شد مگر اين‌كه در اختلافات خود،تو را داور خود كنند.و سپس از داورى‌ات در دل خود احساس ناراحتى نكنند و كاملا تسليم باشند. [نساء(٤):٦٥] حضرت سپس فرمودند:بر شما باد تسليم. 📚 اصول کافی - جلد2، صفحه 257 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin