eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
839 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
726 ویدیو
366 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_مهدی_عج_و_عاشوراء #جهانی_شدن_مهدویت_و_عاشوراء امام حسین ع راه رسیدن به امام مهدی عج https://eitaa.com/zameneashk @zameneashk
🔴 چراغ قرمزها در قـــرآن 📖 ⛔️پرهیز از غیبت: 📗ولا یغتب بعضکم بعضاً أیحب أحدکم ان یأکل لحم اخیه میتا فکرهتموه✒️ (حجرات/12)؛ 👈 از دیگران غیبت نکنید؛ آیا دوست دارید که گوشت برادر مرده خود را بخورید؟ البته از آن، کراهت دارید.🍃 ⛔️پرهیز از تمسخر: 📗لا یسخر قوم من قوم عسی ان یکونوا خیرا منهم✒️ (حجرات/11) 👈ای اهل ایمان! گروهی از شما گروه دیگر را مسخره نکند، چه بسا آن گروه دیگر بهتر از ایشان باشد.🍃 ⛔️پرهیز از وعده دروغ: 📗یا ایها الذین امنوا لم تقولون ما لا تفعلون کبر مقتا عند الله ان تقولوا ما لا تفعلون✒️ (صف/2و3)؛ 👈 ای اهل ایمان! چرا چیزی را میگوئید که به آن عمل نمیکنید؟ اینکه چیزی را بگوئید که عمل بدان نمیکنید نزد خداوند گناهی است بزرگ.🍃 ⛔️پرهیز از عیبجوئی و هرزه زبانی: 📗ویل لکل همزة لمزة✒️ (همزه/1)؛ 👈 وای بر هر عیبجوی هرزه زبان🍃 ⛔️پرهیز از گمان در همه چیز: 📗اجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم✒️ (حجرات/12)؛ 👈 از بسیاری از گمانها دوری کنید، که بعضی از گمانها گناه است.🍃 ⛔️پرهیز از زیادی کنجکاوی در امور دیگران: 📗ولا تجسسوا ✒️ (حجرات/12)؛ 👈تجسس نکنید. قرآن و امام حسین علیه السلام eitaa.com/Qoranwamamhoosin
4_6017296744163836865.apk
7.12M
قرآن صوتی ۳۰ جزء مجزا جهت جزء خوانی در ماه مبارک رمضان ؛ فقط کافیست هر آیه را لمس کنید و صوت زیبای هر آیه را بشنوید 🔻همراه با 6 قاری بین المللی دانلود از این اپلیکیش 👆
ارزش باقرآن بودن افتخار به قرآن حضرت امام زين العابدين عليه السلام ميفرمايد: «شب عاشورا شنيدم پدرم به يارانش ميفرمود: أثني علي الله أحسن الثناء و أحمده علي السراء و الضراء اللهم اني أحمدک علي أن أکرمتنا بالنبوة و علمتنا القرآن... [1] . خداوند را با بهترين ثناها، ثنا گويم و او را بر فراخي و تنگي ستايش ميکنم. خدايا! تو را به سبب اين که ما را با انتخاب پيامبر، از ميان ما گرامي داشتي و قرآن را به ما آموختي، ستايش ميکنم. در اين خطبه، حضرت با افتخار به پيامبر صلي الله عليه و آله و قرآن، به همگان ميفهماند که هرکس قرآن را داشته باشد، شديدترين و سختترين مشکلات، پيش چشم او آسان خواهد شد. [1] بحارالانوار، ج 44، ص 392. کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
لینک کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin در گپ https://gap.im/VehP0HAVmZPUTLirucX7iqeKjNKgvmGewqvPOysujwW
لینک کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin در گپ http://gap.im/Qorannvaaamamhoosen
استقامت در قرآن‌ در قرآن کريم امر به استقامت شده‌: (فاستقم کما امرت‌)؛ استقامت کن همان‌گونه که بدان مأموريت يافته‌اي‌. اصولاً موفقيت و پيروزي در هر کار، وابسته به استقامت و پايداري است‌. کسي که مي‌خواهد قدم‌هاي اصلاحي بر دارد و جامعه خود را به سوي سعادت و نيک بختي هدايت کند، نبايد از کارشکني‌هاي مخالفان و ناسزا و دشنام آنها بهراسد و از ميدان به در رود، بلکه لازمه آن تحمل انواع مشکلات و شکيبا بودن در برابر ناملايمات و استقامت وپايداري کردن در راه رسيدن به هدف است‌. امام حسين‌(ع) عملاً اين مطلب را در نهضت عاشورا مجسم کرد. حضرت استقامت ورزيد، و به هدف رسيد و آن را حفظ کرد. نکته قابل توجه اين که استقامت از عالي‌ترين صفات است هرگاه انسان با تفکر و بدون دخالت احساسات و تعصّبات باطل‌، صحت و درستي مطلبي را دريافت براي رسيدن و حفظ آن بايد پافشاري و پايداري کند. امام حسين‌(ع) بر همين مبنا قيام کرد. اين مطلب از نامه‌اي که به محمد حنفيه نوشت‌، به خوبي استفاده مي‌شود و از جملات خطبه گذشته پيداست که امام حسين‌(ع)نتيجه پاياني نهضت را هم ديد و با تفکر صحيح وارد عمل شد. نکته ديگر آن که استقامت در تمام راه‌هاي صحيح و هدف‌هاي مشروع و معقول پسنديده است‌، ولي راهي که به حق‌، شايستگي دارد، استقامت و تحمل رنج‌هايي را نيزدر بردارد. استقامت در راه خدا و حفظ ايمان و گسترش معنويات در ميان جامعه امري پسنديده و واجب است‌. نوشته‌اند: هر چه مشکلات و مصائب عاشورا سنگين‌تر مي‌شد، چهره مبارک امام برافروخته‌تر مي‌شد، چون استقامت در راه هدف بود. خداوند هم بندگانش را به قيام براي خود موعظه مي‌کند: (قل اني اعظکم بواحدة ان تقوموا لله). امام حسين‌(ع) به سبب دين در برابر طوفان‌ها و سيلاب بلاها و حوادث سنگين‌عاشورا ايستاد و استقامت کرد. در نتيجه توانست آيين مقدس اسلام را در دنياي بشريت حفظ کنند، اگر استقامت در نهضت عاشورا در تمام افراد - زن‌، مرد، پير و جوان - حاکم نمي‌بود، نتيجه مطلوبي به دست نمي‌آمد. از مکتب عاشورايي امام جهان بيدار و هوشيار مي‌شود زيرا هر کسي در سراسر زندگي خود مشکلات و گرفتاري‌هايي را ممکن است ببيند، که جز از راه شکيبايي و استقامت نمي‌توان آن را برطرف کرد. استقامت در تهذيب اخلاق عاملي بسيار قوي است‌. آنان که خود را با سلاح استقامت مجهّز کرده‌اند، در برابر ناملايمات روحي و جسمي به آساني گذر نموده و هيچ‌گاه از حريم دين خارج نمي‌شوند، به خشونت و تعصب بي جا دست نمي‌زنند و گاه در عين قدرت با دشمن ملاطفت مي‌کنند. همراهي استقامت با خشونت و سختي‌، تفکر باطلي است و اين مطلب با دقت در رفتار امام حسين‌(ع) در ميدان عاشورا روشن خواهد شد. وقتي که اصحاب گفتند: اجازه دهيد با لشکر حرّ بجنگيم‌، اينها فعلاً زياد نيستند مي‌توانيم از عهده‌شان برآييم‌. امام حسين‌(ع) فرمود: نه من دوست ندارم ابتدا کننده جنگ باشم‌. امام به دشمن در مقام مکالمه «يا بن الاخ‌» مي‌گويد: چون هنگام ظهر مي‌شود، در مشکل‌ترين وضع‌، اقامه نماز جماعت مي‌کند و تا دشمن تيراندازي نکرد،امام دستور حمله صادر نکرده بود. او در مقابل سپاه دشمن مي‌ايستد و آنها را با بيان نرم وآرام نصيحت مي‌کند و در هدايت آنها مي‌کوشد که شايد و لو يک نفر هم باشد به سعادت برسد. امام حسين‌(ع) تمام وجودش در حال مبارزه در صبر و استقامت بود، لحظه‌اي تابع هواي نفس نشد. حقيقت استقامت و صبر در مکتب عاشوراي امام حسين همان روش پسنديده آن‌حضرت بود، به مضمون‌: «اشجع الناس من غلب هواه‌» امام‌(ع) اشجع الناس بود درنهضت عاشورا. کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
ارزش قرائت قرآن‌ امام حسين (ع) در فضل و ثواب قرائت قرآن مي فرمايد: «من قرأ آية من کتاب الله عز وجل في صلاته قائما يکتب له بکل حرف مأة حسنة فأذا قرؤها في غير صلاة کتب اللّه له بکل حرف عشر حسنات‌. وأن استمع القرآن کتب الله له بکل حرف حسنة‌. وان ختم القرآن ليلا صلت الملائکة حتي يصبح‌. وان ختمه نهاراً صلّت عليه الحفظة حتي يمسي و کانت له دعوة مجابة وکان خيراً له مما بين السماء و الارض‌؛ اگر کسي يک آيه از قرآن در نمازش بخواند عوض از هر حرف آن صد حسنه پاداش مي‌گيرد واگر در غير نماز بخواند عوض از هر حرف آن ده پاداش نصيب او مي‌گردد و اگر کسي قرآن را بشنود در عوض هر حرف يک حسنه پاداش مي‌برد و اگر کسي قرآن راختم کند تا صبح ملائکه بر او درود مي‌فرستند و اگر در روز ختم کند فرشتگان تا شب بر اودرود فرستند ودعاي مستجاب گردد و اين براي او از آنچه در زمين و آسمان است بهتر است‌». کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
💠❓سوال: قرآن از چه جهت معجزه است؟ براى اثبات اعجاز آن، چه دليلى مى توان اقامه كرد؟ ✅ پاسخ: بعضى از جنبه هاى اعجاز قرآن عبارت است از: 🔸الف) اعجاز ادبى: قرآن از جهت اعجاز ادبى، برجسته ترين اديبان عرب را شگفت زده ساخته؛ تا آنجا كه سرسخت ترين دشمنان پيامبر (صلی الله علیه وآله) مانند وليد، بر فرابشرى بودن اسلوب زيبا، تركيب بديع و آهنگ بى نظير آن اعتراف كرده اند. 🔸ب) اعجاز علمى رازهاى علمى نهفته در قرآن، اقيانوس بى كرانى از دانش هاى كيهان شناختى، انسان شناختى، تاريخ، نجوم و ... است كه دانشمندان شرق و غرب را به تحقيقات زيادى واداشته و آنان را سخت به حيرت افكنده است. در اينجا به نمونه هاى چندى از آيات و موضوعات علمى ذكر شده اشاره مى شود : 1. حركت وضعى و انتقالى زمين (آيه 53، سوره طه)؛ 2. وجود يك قاره ديگر غير از قاره هاى شناخته شده آن روز (آيه 17، سوره رحمن)؛ 3. اصل كروى بودن زمين (آيه 40، سوره معارج)؛ 🔸ج) اعجاز در پيشگويى : قرآن از حوادثى در آينده خبر داده است. نمونه اى از آن عبارت است از: پيروزى اسلام بر مشركان مكّه و ورود مسلمانان به خانه خدا در امنيت كامل : «لَتَدْخُلُنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرامَ إِنْ شاءَ اللّهُ آمِنِينَ مُحَلِّقِينَ رُؤوسَكُمْ وَ مُقَصِّرِينَ لا تَخافُونَ» «هر آينه به خواست خدا به مسجد الحرام در مى آييد؛ در حالى كه سرهاى خود را تراشيده و تقصير مى كنيد و هيچ خوفى بر شما نباشد». پس از نزول اين آيه، چيزى نگذشت كه صلح و به تعبيرى فتح حديبيه پديد آمد و زمينه هاى ورود سرافرازانه مسلمانان و از پى آن، پيروزى قاطع اسلام بر شرك و كفر و تبديل مجدد مسجد الحرام به كانون اصلى توحيد فراهم شد. کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
سوره بقره‌ سوره بقره دومين سوره قرآن کريم وداراي دويست و هشتاد و شش آيه مي‌باشد.اين سوره از سوره‌هاي مدني است و تنها يک آيه آن (واتقوا يوما ترجعون فيه الي الله‌) مکي است و امام صادق‌(ع) در فضل قرائت‌اين سوره فرموده است‌: هر کس اين سوره و سوره آل عمران را بخواند، او روز قيامت در زير سايه اين دو سوره قرار دارد. (من يرغب عن ملة ابراهيم الا من سفه نفسه‌) جز افراد سفيه و نادان کسي از آيين و دين ابراهيم روي گردان نباشد. امام حسين (ع) در بيان پيروان دين و آيين ابراهيمي مي‌فرمايد: ما احد علي ملة ابراهيم الا نحن و شيعتنا و سائر الناس براء. هيچ کسي بر دين و آيين حضرت ابراهيم‌(ع) جز ما وشيعيان ما نيست و ساير مردم‌از دين و آيين او جدا هستند. (الذين اذا اصابتهم مصيبة قالوا انا لله و انا اليه راجعون‌). امام حسين (ع) در اين باره مي‌فرمايد: من اصابته مصيبة فقال اذا ذکرها: (انا لله وانا اليه راجعون‌) جدد الله له من اجرها مثل ما کان له يوم القيامه‌. هر گاه کسي که مصيبتي بر او وارد شده به ياد آن حادثه ناگوار افتد وبگويد. ما از خداييم وبه سوي او باز مي گرديم‌ خداوند پاداش ديگري بمانند پاداش اخروي آن به او عطا مي‌کند. (ثم افيضوا من حيث افاض الناس‌) پس کوچ کنيد ازهمان جايي که مردم کوچ مي‌کنند. شخصي به خدمت امير مؤمنان (ع) شرفياب شد و گفت‌: اگر شما داناييد مرا ازمعناي «فاس‌» و«اشباه الناس‌» و«نساس‌» آگاه سازيد. امير مؤمنان (ع) فرمودند: ياحسين اجب الرجل‌. حسين جواب اين مرد را بده‌. امام حسين‌(ع) فرمودند: اما قولک‌: اخبرني عن «الناس‌» فنحن الناس ولذلک قال الله تعالي ذکره في کتابه‌: (ثم افيضوا من حيث افاض الناس‌.) فرسول الله الذي افاض الناس‌. جواب سوال تو درباره معناي ناس اين است که ما ناس هستيم به همين جهت خداوند در قرآن کريم فرموده‌اند. اما قولک‌: «اشباه الناس‌» فهم شيعتنا وهم موالينا وهم منا و لذلک قال ابراهيم (ع) فمن تبعني فانه مني‌. اما مراد از «اشباه الناس‌» آنان شيعيان وپيروان مي‌باشند آنان از ما هستند چنانکه حضرت ابراهيم ـ درباره پيروان خود ـ فرموده‌اند: هر کس از من پيروي کند بي گمان از من است‌. و اما قولک‌: «النساس‌» فهم السواد الاعظم واشار بيده الي جماعه الناس ثم قال‌:اِن‌ْ هم اِلاّ کالانعام بل هم اضل‌ّ سبيلا؛ اما مراد از «نساس‌» توده مردم مي‌باشد ـ امام بادست اشاره به جماعت مردم کردند ـ و اين آيه را تلاوت نمودند. آنان چيزي جز چهارپايان نمي باشند بلکه از آنها نيز گمراه‌ترند. (لا يکلف الله نفسا الا وسعها)؛ خداوند هيج کس را جز به اندازه تواناييش تکليف نمي‌کند امام حسين (ع) در اين باره مي فرمايند: «ما اخذ الله طاقة احد الا وضع عنه طاعته و لا اخذ قدرته الا وضع عنه کلفتَه‌؛ خدا همواره هر گاه تاب وتوان از کسي گرفت طاعت وانجام تکاليف را از او برمي‌دارد چنان که اگر قدرت از کسي گرفت سختي وفشار را از او بر مي‌دارد. کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin