eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
706 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : « الاباء ثلاثه : اب ولدک، و اب زوجک و اب علمک. » 🔹 پدران سه قسم هستند: ۱- پدری که تو را به دنیا آورد ۲- پدری که دخترش را به همسری تو درآورد. ۳- و پدری که علم به تو آموخت. @Quranahlebayt 🖤🖤🖤🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 دشمن بی رحم 🔹 هیچ كسی دشمن ما نیست، مگر همان و ما! این مارهای سمّی این عقرب های سمّی، بدترین دشمن انسان هستند ولی دیدید خیلی ها با آنها كنار می‌ آیند، در هند و غیر هند دیدید بعضی ها با مار سمّی زندگی می ‌كنند، چندین عقرب را در سر و صورت خود جا می ‌دهند، با عقرب می ‌شود كنار آمد، با مار سمّی می‌شود كنار آمد؛ اما با این نمی‌ شود كنار آمد، با نمی‌شود كنار آمد، با نمی‌شود كنار آمد. 🔹 آدم یك مقدار با این مار سمّی كنار بیاید، این نیشی به آدم نمی‌ زند؛ اما این ، اگر یک بار آدم به حرف او گوش بدهد، او بگوید به این نگاه كن، اگر آدم نگاه كرد، مگر رها می ‌كند؟! می ‌گوید بار دیگر، بار دیگر! می گوید این را بگیر، اگر آدم گرفت مگر رها می‌ كند؟! هر اندازه كه انسان از این نفس اطاعت كند، او یك قدم جلوتر می ‌آید. 🔹 چقدر این سخن پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) زیباست! فرمود: «أَعدَی عَدُوَّكَ نَفسُكَ الَّتِی بَینَ جَنبَیكَ». این و ، نه تنها مثل مار و عقرب نیست _ بلکه بدتر است _ نظیر هم نیست، برای اینكه آنها از آدم آب و خاك می‌ خواهند، نفت و گاز می ‌خواهند، جان آدم را می ‌خواهند، بیش از این كه کاری با آدم ندارند! می خواهند آدم را بكشند، منابع را هم ببرند، دیگر غیر از این نیست؛ اما این نفس كه نمی‌ خواهد منابع ما را ببرد، این نفس كه نمی ‌خواهد ما را بكشد، این می ‌خواهد آبروی ما را ببرد! تمام تلاش و كوشش این است كه ﴿لِیسُوؤُا وُجُوهَكُمْ﴾. 🔹 این قصه حضرت همین بود؛ فرمود بالأخره لباس اینها را در آورد! تنها كار او این است كه آدم را «مسلوب الحیثیه» كند، نه تنها ایمان را بگیرد! خب با كفار هم در می ‌افتد، كافر كه ایمان ندارد، تا این غرور و هوس، ایمان آنها را بگیرد، می ‌خواهد اینها را هم كند. آدمِ «مسلوب الحیثیه» هر روز تَمنّی مرگ دارد و نمی ‌میرد! آدم بی آبرو زندگی را می‌ خواهد چه كند، چطور زندگی كند؟ یك عذاب الیم است! فرمود تمام تلاش و كوشش این غرور و خودخواهی و نفس این است كه ﴿لِیسُوؤُا وُجُوهَكُمْ﴾. 📚 سوره مبارکه زمر جلسه 20 @Quranahlebayt 🏴🏴🏴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امشب دلم گرفته برای دلت حسن قربان بیقراری و چشم ترت حسن یک گوشه ای نشستی و هی آه میکشی تصویر کوچه آمده در خاطرت حسن هربار وقت ضربه ی سیلی که میرسد خود را گذاشتی عوض مادرت حسن اوپیش چشم تو به زمین خوردوناله زد این داغ تا ابد نشود باورت حسن تو بهر گوش پاره ی او ناله ها زدی اوگفت زیرلب که فدای سرت حسن امشب کمی ملاحظه کن آه کم بکش درپیش چشم خواهر غم پرورت حسن : 💔 نام حَسن که میشنوم روضه ها همان روزدوشنبه،کوچه ی باریک ومادر است سلام عليكم و رحمة الله،صبحتون بخير، . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بازهم ازعمل خویش به دل غم دارم خسته از این همه آلودگی و تکرارم دل من تنگ برای همه شد الا تو وای از تیرگی این دل بی مقدارم معصیت کرده مرا دور ز تو، میدانم پر شده نامه ی من از گنه بسیارم نامه ام اشک تورا باز درآورده، ببخش وای بر من که همیشه سر تو سربارم مهربانتر زخودت درهمه ی عالم نیست با همه تیرگی ام سوی شما رو آرم یک نظرکن که من ازدست خودم خسته شدم بی نگاه تو اثر نیست بر استغفارم من اسیر غم دنیا شده ام کاری کن تا رها گردم از این زندگی غمـبارم هرکه دورازسرکوی تو شده خوار شده نده غیرازخودت آقا به کسی افسارم باهمه پستی من دست مرا میگیری ای فدای تو و بخشیدن تو دلدارم سِمَتِ نوکریت را به دو عالم ندهم فخرم این است که من نوکراین دربارم : گرچه این شهر شلوغ است، ولی باورکن آنچنان جای تو خالیست، صدا می پیچد سلام عليكم ورحمة الله،صبحتون بخير، روزتون معطر بنام . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
من باتوزندگی نکنم،پیر می شوم بی تو من ازجوانی خودسیر می شوم من در شعاع پرتو شمسُ الشُّموسی ات بی اختیار پیش تو تبخیر می شوم آیینه کاری حَرَمَت ذرّه پروریست من دررواق چشم تو تکثیر می شوم در صحن کهنه سوی تو کردم نماز را اینجاست آنکه لایق تکبیر می شوم یک شب نشد که بی گُنَه آیم زیارتت اما دوباره پیش تو تقدیر می شوم وقتی که آه می کشم از پرده ی نیاز  بی پرده باتوصاحب تصویر می شوم بیچاره من که نیست قلمدانم از طلا هر چند با نگاه تو اکسیر می شوم نقاره خانه ات ز کجا آب می خورد کزبانگ آن چوسیل سرازیر می شوم آن نامه ام که ازسرتعجیل و اضطراب بر بال کفتران تو تحریر می شوم برداشت سیلِ گریه بساط زیارتم نم نم دوباره قابل تعمیر می شوم وقتِ ورود در حرم تو، هوایی ام وقت خروج، تازه زمینگیر می شوم : خوب یا بد،هرچه باشد،عیبِ دلتنگیست این من به هرکس میرود مشهد،حسادت میکنم سلام عليكم و رحمة الله،صبحتون بخير، . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏إِنَّ اللَّهَ رَبِّي وَ رَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ هذا صِراطٌ مُسْتَقِيمٌ (۵۱/آل عمران) ‏به راستی كه خداوند، پروردگار من و پروردگار شماست، پس او را بپرستيد كه اين راه مستقيم است. 💬‏نكته‌ها🔻 🔷✨‏برخلاف انجيل‌های تحريف شده كنونی كه از خداوند به عنوان پدر عيسی عليه السلام نام می‌برند، قرآن جمله‌ی‌ «رَبِّي وَ رَبُّكُمْ» را از زبان حضرت عيسی نقل می‌كند، تا با هرگونه تفكّر غلط و ادّعای الوهيّت درباره حضرت عيسی مبارزه كند. 👈 ‏حال كه بناست، راه خدا و بندگی او را بپذيريم كه راهی مستقيم و بدون انحراف است. در حالی كه راههای ديگر دارای لغزشها، محدوديّت‌ها و تابع هوس‌های درونی طاغوت‌هاست. 💬‏پيام‌ها🔻 ‏1⃣ فلسفه‌ی عبادت ما، ربوبيّت خداوند است. «إِنَّ اللَّهَ رَبِّي وَ رَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ» ‏2⃣ عيسی عليه السلام در مخلوق بودن وتحت تربيت بودن، همانند ساير مردم است. «رَبِّي وَ رَبُّكُمْ» ‏3⃣ عبادت و بندگی خدا، راه مستقيم سعادت است. «فَاعْبُدُوهُ هذا صِراطٌ مستقیم @Quranahlebayt
شب جمعه است و دلم کرببلا می خواهد کربلا هم که دلِ غرقِ صفا می خواهد چه کنم من که ندارم بجز این قلبِ سیه دلِ من از تو حسین قدری دوا می خواهد روضه ی آب و عطش گر چه ملول است و ولی دلِ بشکسته و صد شور و نوا می خواهد شب جمعه شد و مادر به حرم آمده است وا که این صحنه عجب حال و هوا می خواهد آخر این غرقِ گنه را چه به این حال و هوا دلِ من جرعه ای از آبِ شفا  می خواهد کی شود قسمت من هم بشود کرببلا دلم عطرِ حرمِ شاهِ ولا می خواهد : شب جمعه است دلم دوروبر کرببلاست حسرت پیر غـلامـت، سفر کرببلاست سلام عليكم و رحمة الله، صبحتون بخير، . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیا که شب ز فراق تو بی سحر مانده بیا که داغ فراق تو بر جگر مانده بیا که دیده ی عالم دگر ندارد تاب ز فرط گریه برای تو بی گوهر مانده الا که یوسف حسنی ز اوج هجرانت هزار حضرت یعقوب بی پسر مانده بیا که رنگ خزان دارد آرزوهامان بیا که باغ امید تو بی ثمر مانده جواب طعنه زنان را دهم به این جمله که یار و صاحب من در ره سفر مانده دل شکسته ی من هستی من زار است تمام هستی من بر سر گذر مانده شفا دهنده به زخم دل شکسته تویی بیا که ناله ی زهرا به پشت در مانده : 💔 ای کاش درکنارحرم، صبح جمعه ای  تو بر گریه کنی، ما برای تو سلام عليكم و رحمة الله،صبحتون بخير، آدینتون معطر بنام . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 8⃣5⃣ تدبر در سوره ❓چند سئوال از آيات انتهای سوره نمل ۱- آيه مشهور امن يجيب المضطر اذا دعاه ...آيا بر هر مضطری اطلاق دارد؟ و تعريف مضطر چيست؟ با توجه به اينكه نعمات و آيات الهي ذكر شده در آيات قبل،محسوس و قابل مشاهده و غير قابل انكار توسط مخاطبان يعني مشركان مي باشند،آيا اجابت مضطر هم اينگونه است؟ ۲- آيا اين جمله با جمله بعدی و يجعلكم خلفائ الارض،ارتباط مفهومي دارد؟ يا دو نشانه جدا هستند؟ پاسخ : بخش دوم اضطرار : بمعني احتياج و اجبار است، (اقرب). آن در واقع حمل غير بر ضرر است تحميل كننده شايد از كنار باشد و شايد حالت و امري در خود شخص باشد مثل گرسنگي و مرض و غيره: «ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِليٰ عَذٰابِ النّٰارِ» بقره: ۱۲۶. «نُمَتِّعُهُمْ قَلِيلًا ثُمَّ نَضْطَرُّهُمْ إِليٰ عَذٰابٍ غَلِيظٍ» لقمان: ۲۴. در اين دو آيه تحميل از كنار است و از طرف خداوند ميباشد يعني: سپس او را بعذاب آتش مجبورش ميكنيم و باجبار در آتش ميكشم. هكذا آيۀ دوم. علي هذا مضطرّ بمعني در مانده و ناچار است «أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذٰا دَعٰاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ» نمل: ۶۲. رجوع شود به «دعو». [قاموس قران - ضرر: ؛ ج ۴، ص: ۱۷۶ - صفحه۱۲۴۹] اضطرار : بر وزن افتعال و اصلش اضترار است و بر اختيار ضَرّ دلالت ميكند؛ يعني ضرري كه به اختيار باشد. ميگويند: اضطرّه؛ يعني او را عمداً به ضرر انداخت، كه به فاعل: مُضطَرِر و به مفعول: مُضطَرَر ميگويند، كه بعد از ادغام، در لفظ با هم يكسان شدهاند؛ مُضطَرّسوره مباركه نمل آيه ۶۲ : أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ، يا [كيست] آنكس كه درمانده را- چون وی را بخواند- اجابت میكند و گرفتاری را برطرف میگردانداين كلمه اسم مفعول است؛ زيرا انسان به ميل خود و از روي اختيار به خود ضرر نميزند، تا بتوانيم مُضطَرّ را اسم فاعل بدانيم. اما گاهي انسان، مُضطَرّ به صيغه مفعول ميشود؛ يعني نقصان، عذاب، سختي و رنج، براي او در بدن يا متعلقاتش، پيش ميآيد. نتيجه اضطرار و حصول نقصان: ايجاد حالت التجاء (پناه خواهی) و احتياج است و كلمه ضرورت - به معنای نقصان و شرّ -، گاهي به معناي التجاء و احتياج به كار رفته است و اين كلمه يا اسم مزيد است - مانند: ضَرورۀ -، يا مصدر مجرد است بر وزن فَعول - مانند: قبول -؛ كه به معناي حالت نقصان و عروض (پديد آمدن) شرّ است التحقيق فی كلمات القران ادامه دارد ... @Quranahlebayt 🏴🏴🏴🏴
⁉️چرا می‌خوانی روزه میگیری ولی نمیکنید ؟ با خودت یک جلسه ای بذار ببین چه صفاتی داری؟ ❗️نماز میخونه روزه میگیره دعای کمیل می‌ره چهل ساله در جا میزنه آقا 9ساله با خواهرش باهاش صحبت نکرده میگه باید بیاد دست منو ببوسه تا صحبت کنم بزرگی گفتن کوچکی گفتن . 🎙مرحوم فاطمی نیا @Quranahlebayt 🖤🖤🖤🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 شفیعان درگاه الهی 🔸 رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم): سه گروه در قیامت نزد خداوند متعال شفاعت می کنند: 1️⃣ پیامبران، 2️⃣ علما 3️⃣ شهدا. 📚 خصال صدوق/ج1/ص156 🔸 پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم): 1️⃣ چهار گروه را در قیامت شفاعت مى کنم. 2️⃣ کسى که به فرزندانم احترام بگذارد. 3️⃣ کسى که نیازهاى آنها را برآورده کند 4️⃣ در کارهاى آنها تلاش کند، هنگامى که در سختى هستند و آنها را با قلب و زبان دوست بدارد 📚 عیون اخبار الرضا/ج2/ص24 @Quranahlebayt